PDA

Pogledaj cijelu verziju : Drugi razred



princezica
17.09.2007., 07:37
Eto kao što naslov kaže ja bi da podjelimo iskustva i poteškoće drugog razreda.Škola je tek počela a več imaju toliko toga za naučit.Primjer :U istom tjednu naučit pjesmicu iz hrv:glaz i cjelu abecedu iz engleskog sve na pamet :shock:

Alamama
17.09.2007., 09:50
Kod nas zasad sve izgleda super. Adrian puno radije piše zadaće, brže piše i veseli se nastavi. Mislim da je upravo ove godine zreo za školu, tako da nam zasad ova dva tjedna protiču puno bolje nego cijeli prvi razred.

Iz matiša još uvijek ponavljaju, pišu ovaj tjedan inicijalni. Hrvatski mu je zanimljivije jer više orbrađuju tekstove, pisali su sastavak isl.
Priroda mu je oduvijek bila super, a ovaj profilov udžbenik ga jako impresionira. Uglavnom zasad puno zanimljivije od prvog razreda

mamalada
17.09.2007., 14:01
I kod nas još traje uhodavanje, i isto mi se čini da je gradiva malo previše. A J. spor kao puž.

yummymummy
17.09.2007., 20:48
Abeceda iz englesko napamet? :shock:
Ovo me je posebno iznenadilo jer to je moja struka, naime radim sa tako malenom djecom i ne pada mi na pamet davati im da doma uče abecedu napamet. Pa oni jedva da znaju hrvatski čitati i pisati.
To se vrlo brzo nauči u razredu, kroz ponavljanje, pjesmice i igre, nikako štrebanjem kod kuće.

ivarica
17.09.2007., 20:50
jedva ceka da prestanu ponavljanja i krenu nesto uciti, jutros me molio da ostane doma dok ne krenu s novim gradivom. :/

princezica
18.09.2007., 06:55
Jučer ih nije ispitivala abecedu ali mi smo ju za svaki slučaj naučili napamet :D Ivan kaže da je krivo čuo pa više neznam dali su uopče trebali to naštrebat.Ali da ima više gradiva definitivno ima i morat čemo puno više učiti doma.Problem je što mi ga je žao maltretirat odmah kad dođe iz škole,i tako je na boravku do 14.30.pa sam ga puštala da malo predahne od učenja, ručamo odemo po Bornu u vrtić pa u park ali kad se vratimo on je jednostalno preumoran.Zato sam ja jučer bila u šoku, bio je preumoran i nije nikako mogao ništa zapamtit.A ništa morat čemo učiti odmah nakon škole :( pa če sve biti u redu.

Vishnja
18.09.2007., 07:54
Puno brze i lepse pise, cita rado i mnogo, tako da je mnogo lakse nego prosle godine. Ipak, cini mi se da je gradivo prilicno obimno i da bespotrebno mnogo sedi radeci domaci. Iz engleskog, na primer, dobije da boji, sto nekad traje i po tricetvrt sata. Plus matematika, maternji i svet oko nas, to se nekad oduzi i na sat i po, sto je, cini mi se, previse...

davorka
18.09.2007., 09:08
Kod nas je sve OK, ne žali se, jako je odgovoran, svaki dan kad dođe doma sam spremi torbu za sutra. Ide mi samo na živce što nemaju engleski jer im je profa otišla u drugu školu i nemaju još novu, to mi je jako neodgovorno od strane škole. Kada u boravku pišu zadaću sada moraju sami pročitati zadatak i riješiti, ako im nije jasno onda im učiteljica pomaže.

dini
18.09.2007., 09:21
Marin je uumoooran, a i uciteljica kaze da se "tesko" uhodavaju..
..."stalno ponavljamo ono sto vec znamo",
a iz svih slova se vidi da im se nije dalo da budu napisana...

..pazim da dovoljno spava i jede, da se i poigra, ali ....valjda je taj boravak od 8 do 16 30 ipak previse nakon dva mjeseca kupanja i igranja..
ne znam ni sama kako da im malo olaksamo...

..citanje prije spavanja se ne preskače (Grga Čvarak),

likovni ga veseli, a inace mu skola nije bila mrska, tako da se nadam da je samo period prilagodjavanja...

ivana7997
18.09.2007., 09:32
heh, a moj je odusevljen ponavljanjem... imaju oooogromne zadace, i uciteljica im stalno govori kako to sve moraju imati u malom prstu da bi lakse svladali tablicu mnozenja... i oni su se na to fokusirali, i pokusavaju sto brze i sto tocnije rijesiti sto vise zadataka, i stvarno bude brzo i tocno.

ali moj ne voli prirodu, uuuuzasno mu je dosadna

a i likovni mu zadaje glavobolje jer uciteljica ima neku svoju viziju :(

ide sam u skolu i iz skole, put je dug i opasan, ali on je hrabar i oprezan :heart:

Alamama
18.09.2007., 17:20
Gledam danas prirodu a ono tamo vazdazeleno drveće :shock:

gdje je nestalo zimzeleno? :)

ivarica
18.09.2007., 17:20
tamo gdje i suglasnici i samoglasnici :lol:

Alamama
18.09.2007., 17:22
išla sam sad surfat i postoji stručni članak

Izrazi vazdazelen i zimzelen u hrvatskom leksiku i njihovo znacenje :)

aleta
18.09.2007., 17:35
bogme sam se i ja :shock: nad zatvornicima i otvornicima.

maria71
18.09.2007., 17:37
bogme sam se i ja :shock: nad zatvornicima i otvornicima.

i ja :shock:

a smijala sam se pokojnoj babi i podmetu i priroku

Ancica
18.09.2007., 17:45
a sto su zatvornici i otvornici?

maria71
18.09.2007., 17:47
aeiou su jedni ,a svi ostali oni drugi

brijem da su orvornicu samoglasnici, logično mi je

maria71
18.09.2007., 17:47
otvornici :lol:

Ancica
18.09.2007., 17:50
mislis, otvornici su samoglasnici jer moras dobro otvorit usta da bi ih izrekao? meni jedino to objasnjenje pada na pamet al tolko mi je nevjerojatno da sam jos uvijek u cudu. sto je falilo samoglasnicima i suglasnicima?

maria71
18.09.2007., 17:52
naslijeđe iz mraka :lol:

aleta
18.09.2007., 17:57
vokali i konsonanti = otvornici i zatvornici – otvoren/zatvoren prolaz zračnoj struji

marta
18.09.2007., 18:34
mene ubi obitelj, uza obitelj, sira obitelj, rodbina, rodjaci, rodijaci, svojta i svi ostali iz tog kosa.

maria71
18.09.2007., 19:23
mene ubi obitelj, uza obitelj, sira obitelj, rodbina, rodjaci, rodijaci, svojta i svi ostali iz tog kosa.

i to moraju znat?


ako imaš veliku obitelj, svakome na čelo priljepi natpis sa ujak, stric, tetka ,pa nek se šeću pred malimda bar koriste nekome :mrgreen:

Alamama
18.09.2007., 21:56
Pod obitelj su radili uža/šira obitelj, tetak, ujak, stric, nije bilo dalje od toga

princezica
19.09.2007., 08:43
Mi prođemo gradivo stranicu unaprijed ,tako smo i kod obitelji mada još nisu došli do toga.Na pitanje kako se zove moj brat,moj Ivan ko iz topa pa ujo,dobro ujo ga ti zoveš ali kako mu je ime?nisam siguran jel Vedran?Inace brat mi se zove Dejan a žena mu je Vedrana :lol:

marta
19.09.2007., 08:50
Ja sve rodjake i svojtu (eto i novu rijec sam naucila) zovem po imenu. Od malena. Kod nas nije bilo striceva, tetaka, ujaka, jer bi unosilo zbunjozu, pa smo mi to ukinuli po kratkom postupku i svi sve zvali po imenu.

Ali nije cak ni to problem, nego sam sama kriva sta sam na primjeru svoje, malo komplicirane obitelji isla objasniti neke detalje, ter sam se zakopala do grla.

seni
19.09.2007., 09:30
curki je sve super. zazelila se uciteljice :) i prijateljica i prijatelja iz razreda.
i uzbudena sto ce sa jos par njih ici u trece razrede, dok ostali iz njenog budu ucili pisana slova koja je ona prosle godine savladala.

razlika je najveca u meni. :mrgreen:
ja sam nekako opustena za razliku od prosle godine, kada sam prva 3 mjeseca provela u grcu, glede pitanja i sumnji da li smo izabrali dobru skolu, da li smo trebali ipak waldorfsku, kako moja cura na sve to reagira, da li se njena osobnost pod utjecajem skole mozebiti mijenja......itd,itd

i ubi me ovaj drustveni zivot:
mama moze se lily doci igrati kod mene? kad ce lea doci spavati kod nas?
jako mi je dosadno, moras nazvati nekoga... nazovi selinu? kad cemo u kazaliste?
idemo na igraliste? moze li xy provesti s nama cijeli vikend? molilm te, molim te.... idemo na pizzu? obecala si mi da poslije skole idemo na tramanzzine u bar italiu.... itd,itd

ivarica
19.09.2007., 12:24
Mi prođemo gradivo stranicu unaprijed

mi ovo nikad nismo radili :/ sto uciteljica kaze na to?

vertex
19.09.2007., 12:32
i ubi me ovaj drustveni zivot:

A. skoro da više i ne dolazi iz škole sam! Srećom, zasad sve dobro funkcionira, čak i D. primaju u igru.

princezica
19.09.2007., 12:34
Ništa zašto ?pa mi čisto pogledamo šta ce raditi sljedeci dan i i ako ima nejasnoca tipa ovog gore objasnim mu da mu bude lakše.Misliš da nebi smjela?

ivarica
19.09.2007., 12:48
pa ne mislim da ne bi smjela
ali ivar se jako veseli necem sto je naucio u skoli, ne od nas, pa mu ostavljam to
a negdje sam na forumu citala da je uciteljica bas trazila od roditelja da ne uce unaprijed

princezica
19.09.2007., 13:26
sad sam se zamislila ali ne vidim kako bi mu to moglo štetiti.u 1 razredu smo uvijek citali unaprijed da bi mu bilo lakše,ako zapne ponovi taj dio što mu teže ide,pa kad citaju u školi dobro mu ide i ponosan je zbog toga.ili primjer na pitanje kome ti pomažeš u obitelji on odgovori nikom,ja ga pitam ako sam ja zauzeta i borna traži soka ko ce mu dat,onda skuži da on pomaže svom bratu.ne ucim ga stvari tipa što je recenica ili bilo kakve definicije koje ce naucit u školi.eto nadam se da ne griješim. :oops:

Alamama
19.09.2007., 13:56
pa ne mislim da ne bi smjela
ali ivar se jako veseli necem sto je naucio u skoli, ne od nas, pa mu ostavljam to
a negdje sam na forumu citala da je uciteljica bas trazila od roditelja da ne uce unaprijed

tako i kod nas. A računam i da je mirniji na nastavi (pod mirniji mislim da ne priča non stop) ako sluša nešto novo.

Ljetos sam sa jednom djevojčicom pričala i kaže mala kako zna kvadrat i korijen. Na moje pitanje što će onda raditi u drugom razredu ona veli "brbljati" :)

Adi nekad sam vrti stranice unaprijed i to mi je OK, ali ne potičem ga. Ako mi se čini da neko gradivo trebam sa njim raditi onda ga radije produbim ali ne idem naprijed.

BTW bila sam danas na informacijama. Ukratko i dalje je full brbljav i brzoplet i na tome ćemo morati raditi . Ostalo je, kao što mi se činilo, sjelo na mjesto :) Baš sam sretna

seni
19.09.2007., 14:08
Ljetos sam sa jednom djevojčicom pričala i kaže mala kako zna kvadrat i korijen. Na moje pitanje što će onda raditi u drugom razredu ona veli "brbljati" :)


:lol:
oprosti sto se smijem, ali ina poslije skole jucer izvadila listic iz torbe, a na njemu pise ininim rukopisom 2x:
za vrijeme tehnickog odgoja se treba saputati, kako se ne bi ometalo druge.

pitam ja sto je bilo? kaze ona: pa brbljala sam s L.
dakle to se u odnosu na 1. razred nije promjenilo.
ali ja to vidim pozitivno: skola nije promjenila osobnost moje kceri.:mrgreen:

flower
19.09.2007., 15:19
seni, takve se osobnosti rijetko mijenjaju...
mene i kolegicu u ovim nasim godinama jos uvijek predavaci znaju zamoliti da sjedimo razdvojeno :lol:
a uvijek smo u temi...cisto da se zna :*

princezica
15.11.2007., 08:37
Eto ucili su imenice ja sam ostala malo iznenađena nekako mi je to malo prerano.iz matematike sljede zadaci s zagradama,cini mi se da sam ja to sve puno kasnije ucila,ili me pamcenje loše služi. :?

ivarica
15.11.2007., 08:54
ja ne mislim da su imenice prerano, pogotovo sad kad uce strane jezike od prvog razreda pa se dogodi da prije uce npr imenice i zamjenice u engl nego u hrvatskom :roll:

rinama
15.11.2007., 09:41
Evo ja jučer bila na informacijama. Učiteljica zadovoljna s mojim sinkom. Kaže da se oslobodio, više nije onako šutljiv, pa je ostala pozitivno iznenađena. Matetamtika mu ide najbolje, a i najviše je voli. Meni je drago zbog toga, jer ja sam totalni matematički dibidus, pa sam sretna da je kaj se matike tiće na tatu. Hrvatski je ok, ponekad mu se neda, ali ne prigovara. Iz engleskog ima dvije četvorke. pisali su diktat brojeve do deset i boje. Jedino je iz prirode trojka iz kontrolnog, pa sam jučer tražila kontrolni na uvid, jer sam se malo iznenadila pošto je dan prije znao sve što su učili i bez problema odgovarao na moja pitanja u vezi jeseni, a drugi dan dobio tri. Kontrolni je katastrofa i pitanja nisu kak spada razjašnjena, jer sam se ja sa svojih trideset i nešto morala zamisliti kak bi riješila te zadatke, a o jednom osmogodišnjaku neću ni prićati. Cijeli razred je loše napravio kontrolni, pa je to samo još jedan dokaz da klinci nisu uopće shvatili kaj treba napraviti, pogotovo što su im odgovori u biti ispravni, ali npr.nisu trebali na ponuđene crte pisati cijeli tekst, već samo slova ispred točnih odgovora.

frkica
15.11.2007., 09:57
Što se tiče moje Lane, apsolutno nemam nikakvih problema :D .
Imenice još nisu učili - izgleda da svaka škola ima svoj program.
U školu obožava ići, ocijene (hm, hm... sve 5 osim jedne četvorke iz likovnog). Baš ne voli pisati zadaću, ali je odgovorna i to napravi. Nikad s njom ne pišem zadaću. Kad završi, ja pogledam i to je to. Eventualno ako joj neki zadatak nije jasan, probam joj objasniti.
Jedino što sama sprema stvari za školu, pa ponekad zaboravi koju bilježnicu :oops:

princezica
10.03.2008., 17:10
tablica množenja hm ivan obožava matematiku to mu je najdraži predmet,on to sve rješava logicki,a pošto ovo treba nauciti napamet ,momentalno mu i nije omiljeni predmet.do sad su ucili množenje s 2,5,3,ovo dva i pet je išlo po logici a s tri smo ucili napamet i bilo je suza.kak vama ide

rinama
10.03.2008., 19:08
Mi je ne učimo napamet za sada, već onom logikom:2,4,6,8,10...ili 3,6,9,12,15....jer mi je važnije da skuži na osnovu čega dolazi do rezultata, nego da na pamet naštreba onu famoznu tablicu.
Isto tak i kod djeljenja.

ivarica
10.03.2008., 19:15
ivar je naucio ovako, zbrajajuci i mnozeci ali cu inzistirat i da je nauci napamet jer koju god sam matematicarku pitala svaka mi je rekla da je to nuzno

rinama
10.03.2008., 19:22
Naravno da je nužno da je naući na pamet, ali sada tek uće po kojem principu se radi množenje i djeljenje i jako mi se sviđa kako taj dio obrađuju sa učiteljicom.
Ma ja se uopće ne brinem, to su sve male pametne glavice i oni sve to sami skuže, mi ih samo trebamo puno grliti, ljubiti i govoriti stoput dnevno koliko ih volimo, a sve ostalo sami odrade.

Alamama
10.03.2008., 22:09
ivar je naucio ovako, zbrajajuci i mnozeci ali cu inzistirat i da je nauci napamet jer koju god sam matematicarku pitala svaka mi je rekla da je to nuzno

mene nisi pitala :P

Adrian zasad odlično pamti i kroz vježbu je naučio napamet, ali tek smo došli do množenja i dijeljenja brojem 1. Zanima me kako će pamtiti sa 7 i 8.

ivarica
10.03.2008., 22:16
a nisam, priznajem da mi je uzorak bio mali :mrgreen:

Alamama
11.03.2008., 08:53
Jel bar distribuiran po Gaussu :P

princezica
11.03.2008., 14:42
ivanu super ide ovo 2,4,6,8 i potpuno mu je jasno kako dolazi do rezultata ali mislim da mora znat na pamet ,jer kad pišu test imaju 3 sekunde za odgovor pa baš i ne stigne izracunati na taj nacin.

petrić
12.03.2008., 06:47
ivar je naucio ovako, zbrajajuci i mnozeci ali cu inzistirat i da je nauci napamet jer koju god sam matematicarku pitala svaka mi je rekla da je to nuzno

tako i kod nas.. kad učiteljica završi sa svojom metodom, inzistirat ću da nauči napamet.

aleksandra
13.03.2008., 06:51
Moja curica ide u drugi razred,iz matematike uce mnozenje i stigli do broja 4.Do sada joj super islo sa zbrajanjem i oduzimanjem,ali ovo mnozenje i djeljenje nikako.Sto se tice hrvatkog j. pisu sastav o visibabi,dosta ju je opisivala i uciteljica joj rekla da to mora kuci ponoviti.Objasnila sam joj kako bi trebalo to otprilike izgledati. Iz eglenskog su odavno trebali nauciti abecedu napamet.Kontrolne iz egl. su dosta teske,moraju znati tocno kako se pise rijec,ona diktira na hrvatski i oni moraju napisati na eglenski.
Iz prirode su stigli do zavicaja,dosta joj zanimljiva priroda.
E sad uciteljica kaze da moja kcer nema koncetracije,par puta ju pitala kako da postignem da je motiviram samo je rekla da treba raditi s njom,a sta drugo radim.U prvom razredu je isto bio taj problem,rekla mi da ce to doci vremenom.Nisu mi bitne ocjene nego me brine sto ona zaboravlja domace radove.Kazem joj da zaokruzi i dala sam joj mali blokic gdje ce pisati obavjesti.Samo molim da mi se netko javi da me savjetuje u vezi te koncetracije,svaki savjet mi dobro dosao.Hvala!

Alamama
13.03.2008., 08:33
danima razmišljam što me muči oko ovog "učenja napamet" o kojem se priča. I onda sam jučer na roditeljskom skužila. Pričala je učiteljica da oni dosta polako rade da im legne, ali da kad završe gradivo nema nešto znam nešto ne znam, i da se iz diktata može dobiti 5 ili 1.

I sad kad zbrajam 2 i 2 znam što ne valja. Dijete zaista mora znati tablicu množenja ali mislim da je ne treba (ne smije) učiti napamet. Npr svi znamo koliko je 2 i 2 ali nismo to učili napamet , jel tako nego kroz vježbu. Mislim da je isti princip sa množenjem i dijeljenjem.

rinama
13.03.2008., 10:22
O tome sam ja govorila. Jer sam primjetila da kad piše zadaću da će bez problema kao iz rukava napisati koliko je 7 puta 3, pogotovo zato ako se kroz radnu, zbirku i uđbenik ponavljalo isto pitanje, ali ga baš nemože napisati brzinski onda kad mu ja zadam zadatak preko vikenda i kad mora razmisliti o njemu. Tada mi je važno da zna princip po kojem može doći do rezultata, a za naučit napamet imat će vremena kasnije, uostalom do osmog razreda se provlaći ta tablica množenja i to će s vremenom sjest na mjesto.
Kod engleskog je najvažnije kak spada naućiti brojeve i boje i pisati i čitati.
Priroda je jedini predmet u kojem se vježbaju kako se zapravo "ući". Obradi se jedna cjelina, a nakon nje dolazi kontrolni ispit. Obavezno prije ispita koji je svaki puta najavljen, odvoje jedan sat u kojem ponove gradivo iz dijela koji će biti u kontrolnom.
Vjeronauk se ocjenjuje po principu zalaganja bilo oko urednosti bilježnice ili oko ukljućivanja u razgovor na satu.
Ostali predmeti su po meni kreativni svaki na svoj naćin.

Kity
03.04.2008., 13:36
Zna li to gdje ima za kupiti školski pribor na kojem je
tablica množenja?
Ima na ravnalima, šiljilima i sl. ali ja ih još nisam našla.
Ako tko zna neka javi
Hvala

ivana7997
04.04.2008., 19:15
ne znam za pribor s tablicom mnozenja, ali znam za zgodnu ravensburgerovu drustvenu igru, 1x1 ili slicno se zove...

princezica
12.05.2008., 08:46
kao što sam vec pisala,ivanu je matematika najdraži predmet,logika i kako doc do rezultata množenja i djeljena,sve to mu je potuno jasno,pa sam ga pustila na miru i nisam forsirala ucenje napamet iako su prošli cijelu tablicu.e onda su u petak pisali test,za svaki odgovor imali su 3 sekunde,i dobio je trojku.naravno iako oni zaista puno rade u školi,ipak sam trebala inzistirat na ucenju napamet.

ljerka
26.05.2008., 00:09
Postoji i obična, grafitna olovka s tablicom množenja i mislim da je mora biti u svakoj malo boljoj knjižari.

Kaže Emina učiteljica: dok je rezultat dobar ne zanima me kako su do njega došli! I ja sam se uvjerila da ona ima neku svoju logiku kojom dolazi do točnih rezultata i ne pitam kako je do toga došla. A tablica se mora znati napamet, tj. postati rutina odgovriti na postavljeni zadatak.

Koncentracija? Hm, postoje vježbe za koncentraciju, ali ja ih na žalost ne znam iako su mi rekli da je Emin problem koncentracija, no u razgovoru s drugim mamama i učiteljicom shvatila sam da je većina djece takva, tj. da imaju "problem" s koncentracijom. Po meni to nije problem dok ne stvara probleme, a kod moje kćeri to očito nije jer može izgledati kao da uopće ne sluša, ali na postavljeno pitanje odgovri kao iz topa! :shock: Kako joj to uspijeva isto nemam pojma!

S engleskim smo imali problema dok problem nije otišao na porodiljni pa se ispostavilo da je problem živčana učiteljica koja ne zna s malom djecom, a ne djeca!

Lektira je najveći problem na svijetu pa se dočeka dan prije nepročitana a onda nastupa tata koji u jednom popodnevu pročita sve što treba na glas a ona sluša i sve zapamti! I svaki puta tata kaže neš nikad više pa opet tako :lol: I da, tata u životu nije pročitao toliko knjiga koliko sada njoj i Filipu! Neka opća, šira korist od lektire! :mrgreen:

štrigica
01.08.2008., 13:38
evo, bliži nam se 2. razred... opet me hvata fobija od učenja jer sam mu jučer dala da prepiše 3 rečenice :shock: da vi vidite na šta to sliči :shock:
matematika je ajd, manje više ok ali isto neuredno do besvjesti...
hoće li ponavljat gradivo 1.razreda dovoljno dugo kad krene škola ili mi je bolje sad kroz kolovoz činit ga da vježba?

Forka
01.08.2008., 13:57
Nama je učiteljica ZABRANILA učenje preko ljeta! :mrgreen:

ivarica
01.08.2008., 14:38
hoće li ponavljat gradivo 1.razreda dovoljno dugo kad krene škola

hoce, nista ne brini, prvih dvadesetak stranica udzbenika su ponavljanje

Ancica
01.08.2008., 17:35
Moraju je razumjeti (odnosno sto znaci mnozenje i zasto je 5 x 5 = 25) ali je moraju i znati napamet, kao pjesmicu. Inace, mogu se ubit.

Neki dan sam davala instrukcije djevojcici koja krece u prvi razred srednje. Mnozila je na prste. Ne moram spominjati koliko ju je to stekalo u procesu rjesavanja zadataka. Mnozenje, u konacnosti, je alat za rjesavanje zadataka. Ne zadatak. Barem ne na dugorocne staze (iza treceg razreda).

Koliko je vazno da s nasim klincima citamo, toliko je vazno da i s njima drilamo te neke osnove matematickog prezivljavanja (ne samo u skoli nego i u zivotu), aritmeticke osnove, zbrajanje, oduzimanje, mnozenje i dijeljenje, i to u glavi.

Nekom ce biti lakse to savladat, nekom teze, al bolje prije nego kasnije.

Jer, tablicu mnozenja je u stvari puno lakse naucit nego ono sto iza nje dolazi. A ono sto iza nje dolazi skoro je nemoguce savladat ako neznas tablicu mnozenja.

Ancica
01.08.2008., 17:36
Ajme meni, kome sam ja ovo odgovarala???

Ignorirajte me :roll:

štrigica
02.08.2008., 08:00
hoće li ponavljat gradivo 1.razreda dovoljno dugo kad krene škola

hoce, nista ne brini, prvih dvadesetak stranica udzbenika su ponavljanje

ajme fala bogu....

Rebbeca
12.08.2008., 11:11
I moj uskoro drugašić je napisao 3 rečenice po vlastitom izboru, i imao je 3 pogreške, i još si je za par slova pogledao kako se pišu :shock: Matematika je išla puuuuuno bolje :D
Recite mi, drage mame, je li velika razlika između 1. i 2. razreda, ako je u čemu, što vam je bilo najteže, vama i djetetu?

tatek
04.09.2008., 13:00
Pitanja za vas roditelje drugaša! ;)

Jesu li vam klinci pred početak nastave znali nabrojari imena kolega iz razreda?
(mi smo pitali Vedrana tamo negdje usred mora, sjetio se recimo dviej trećine imena)

Da li su školu iščekivali sa veseljem ili ne?
(Vedran sa veseljem, htio se pohvaliti prijateljiam svojim dogodovštinama preko ljeta)

Idu li sada sami u školu?
(nama je Vedran danas prvi puta potpuno sam otišao u školu, od kućnih vrata nadalje)

štrigica
04.09.2008., 13:08
mislim da Iv zna nabrojati svih u razredu (ali ima ih 15 sve skupa :mrgreen: ) ali nisam sigurna jer ga nisam ni pitala

jedva je čekao školu... mislim da mu je dosadio nerad po čitav dan...

sam ide još od lani... putuje busom pa nije baš da ima izbora...

Eci
04.09.2008., 14:17
Moj Erik je sada krenuo u 2. razred i to u novu školu jer smo se preselili i jako se brinem kako će to ići. Prvi je prošao sa 4. Preko ljeta smo vježbali čitanje i pisanje, a sad je iskrsnuo problem sa matematikom jer se on skoro ničega ne sječa. Sreća je da će tako dugo ponavljati, valjda je sad malo stariji pa će lakše pamtiti i biti koncentriraniji. Kako vaši?
(još nismo dobili knjige, pa ni ne znam šta će raditi)

štrigica
02.10.2008., 17:34
evo prošao je mjesec dana škole...

bila sam na informacijama pa da podijelim sa ostalim drugašima...
do jučer nisu imali knjige iz prirode, a iz engleskog još uvijek nema :x
pisali su testove predznanja (1. razred) i Iv ih je napisao za :( ... dobio je trojke...
učiteljica kaže da još nije skužio da je škola počela i samo bi spavao negdje pozadi... zabušava i baš mu je dobro :x smatra da je to faza i da će se on sad trgnit.. vidit ćemo za 15 dana...

obje smatramo da on može puuuno više od toga pa smo se dogovorile da ćemo ga stisnit svaka na svom terenu... :mrgreen: u klupi više neće sjedit sa razrednim glupirantom nego u prvoj - ispred nje...

inače, (ne računajući ove testove predznanja), matematika mu ide dobro, čitanje šteka, pisanje se popravilo osjetno u odnosu na lani...

za lektiru trenutno imaju Andersena - obradili Malu SIrenu, sada čitaju CArevo novo ruho... rečenica i interpunkcija
Matematika- nakon ponavljanja započeli brojeve do 100 (trenutno radimo desetice, jedinice i stotice)
Priroda - obitelj
Engleski - broje, abeceda itd.
Vjeronauk - Biblija

Di ste vi?

Tanči
02.10.2008., 17:58
Lektira,engleski,priroda,matematika sve uče isto ko i kod vas @štrigice

Knjige imamo sve,osim CD-a iz glazbenog

Testove su isto sve pisali i moja cura ima sve pet.

Jučer je učiteljica pitala koliko je 24+12 i jedino je moja kćer znala odgovor ,a iz testa iz matematike iz gradiva 1. razreda je samo 4 djece dobilo 5,trojki je bilo najviše tak da se ne moraš sekirati zbog trojke.

Moja kćer ne ide sama u školu,niti se vraća,a škola nam je iza zgrade :roll: jednoga dana će se valjda opustiti,a do tada je ovako.

tatek
03.10.2008., 08:41
Lektira,engleski,priroda,matematika sve uče isto ko i kod vas @štrigice

Knjige imamo sve,osim CD-a iz glazbenog

Testove su isto sve pisali i moja cura ima sve pet.

Jučer je učiteljica pitala koliko je 24+12 i jedino je moja kćer znala odgovor ,a iz testa iz matematike iz gradiva 1. razreda je samo 4 djece dobilo 5,trojki je bilo najviše tak da se ne moraš sekirati zbog trojke.

Moja kćer ne ide sama u školu,niti se vraća,a škola nam je iza zgrade :roll: jednoga dana će se valjda opustiti,a do tada je ovako.
Vedran polako hvata brzinu, izgleda kao i ostatak razreda. Prva 3-4 tjedan su prošla u ponavljanju i općem zabušavanju svih klinaca i dosta im je trebalo da se "oporave" od ferija.
Vedranu se rukopis (i inače podosta neuredan) još pokvario i još piše nekako teško i nevoljko ... a taman je tečno i ponešto urednije propisao krajem prvog razreda.
Čitanje ok, dosta čita sam.
Lektira je "Winnie the Pooh", upravo je pred krajem čitanja knjige koje se odužilo.

Na žalost, njegova učiteljica koja je zaista dobra, ode ovih dana na porodiljski, zamijenit će ju učiteljica iz boravka (isto dobra, no vidjet ćemo kak će se snaći u "glavnoj ulozi").

Vedran ide od početka uglavnom sam u školu (na 400 m, ima jedan prijelaz srednje prometne ceste bez semafora), imamo povjerenja u njega. Tu i tamo, kad je dremljiv uvali se Zrinki i meni u auto kad idemo na posao (kao danas :P ).

Knjige imaju sve, od trećeg dana škole.

Peterlin
03.10.2008., 08:52
Joj, kak je meni krasno s mojim velikim sinom - drugašićem...

Dijete se doma zabavlja učeći tablicu množenja (ne treba, sam je tražio jer ga to veseli i vidio je u udžbeniku, pa smo mu napravili još jednu za doma). Ali kad ga propitam oduzimanje malo većih brojeva, to zna zapeti. Ne uzrujavam se jer školsko gradivo mu ide dobro.

Odavno sam digla ruke od vježbanja i pokušaja popravljanja sinovog rukopisa, pogotovo otkad su mi preporučili (fizijatar i logoped) da ne pretjerujem s vježbama. Preko ljeta samo je trebao svaki dan napisati jednu abecedu pisanim slovima, onako iz komada. I dijete je zapamtilo abecedu i oblik slova! :D

Lani je bilo puno teže. A ove godine mi je teže s mlađim sinom - prvašićem, jer još se adaptira na školu (i učiteljica na njega :) ). Sve u rok službe...

Bitno je djecu dobro motivirati. To puno ovisi i o učitelju. Mi smo imali puuuno sreće... :love: :love: za naše učiteljice!

tatek
03.10.2008., 08:55
Preko ljeta samo je trebao svaki dan napisati jednu abecedu pisanim slovima, onako iz komada. I dijete je zapamtilo abecedu i oblik slova! :D

E da, to je i Vedranovom razredu zadala učiteljica - svaki dan napisati jednu rečenicu!

No, napisao ih je cca 5 tokom cijelog ljeta - čak ni razglednice nije želio pisati, što inače voli.

Ni mi se ne uzbuđujemo puno, ali bilo bi nam draže da je malo uredniji.

yaya
03.10.2008., 09:38
Cijeli nam je razred još na praznicima ali veli učiteljica da se ipak polako bude jer su prestali ponavljati gradivo i počeli s novim. Iz prirode uče o zavičaju, matematika zbrajanje i oduzimanje do 100 (desetice i jedinice), hrvatski su velika i mala slova, otvornike i zatvornike :/ i obrade tekstova. Jako puno pišu i veli učiteljica da se Sonja skroz cjenka oko količine prepisivanja teksta jer je njoj besmisleno to prepisivanje te bi radije nešto sama pisala :lol: Francuski manje više pjevaju i uče nove izraze i riječi, sve u svemu koliko vidim, dosta rade ali bi i ja trebala malo poraditi na motivaciji.

štrigica
03.10.2008., 11:00
Poraditi na motivaciji - kako?


ja sam nekako odlučila da ovaj vikend malo ozbiljnije i duže popričam s njim o njegovim očekivanjima vezanim uz školu, uz ocjene te uz mene i mm-a... zatim da to stavimo na papir i objesimo na njegovu oglasnu ploču (velika tabla sitropora poviše radnog stola)... kao nekakve ciljeve... to ćemo tijekom godine korigirati ako bude potrebno...

(ovako nekako ja sebi na poslu - popišem zadatke i štrikam kada su označeni... male ciljeve, velike ciljeve i zadaće... obožavam prekrižiti napravljeno)

zatim sam sebi za dužnost dala pronaći odgovarajući način učenja za njega... obzirom da ga zaista zanimaju računala oduševio me prijedlog jedne forumašice da pokušam s interaktivnim cd-ovima... :D sada ćemo pokušati s tim...

inače na oglasnoj ploči ima abecedu, matematičke podsjetnike, te neki moj sistem mentalnih mapa za ono što trenutno rade u školi..

imate li još prijedloga???

piplica
03.10.2008., 11:34
:mrgreen: u klupi više neće sjedit sa razrednim glupirantom nego u prvoj - ispred nje...


Mi ovo nažalost ne možemo izbjeći jer je razredni glupirant- ON! :lol:

Šalu na stranu, iako je najbolji učenik od svih dječaka u razredu, baš mi smeta što uvijek imas potrebu u biti dežurni klaun... :/

Što se tiče gradiva, na istom su iz prirode, matematike, engleskog i vjeronauka, a iz hrvatskog imajuza lektiru druge Andersenove bajke:
Ružno pače, Kresivo i Djevojčicu sa žigicama.
Kako je već Ružno pače odtulio u suzama (teški je emotivac), rekla sam mu da niti ne čita Djevojčicu sa žigicama nego umjesto neka pročita Carevo novo ruho.
Ne znam što će razrednica na to reći, napisala sam joj objašnjenje u blokić.
Što vi mislite, je li ta priča malo preteška za dijete u drugom razredu?

yaya
03.10.2008., 11:36
Poraditi na motivaciji - kako?
imate li još prijedloga???
Super su ti prijedlozi.
Ma ja već neko vrijeme baš ono zaozbiljno razgovaram sa Sonjom u vezi te (ne)zainteresiranosti za neke stvari. Ono što ju zanima bez problema će sama pronaći na internetu ili u enciklopedijama ali ono što ju niti najmanje ne zanima (a to je upravo to suhoparno mehaničko prepisivanje teksta u bilježnicu i ponavljanje gradiva) ne želi raditi jer ne vidi smisao. Meni je drago što ne prihvaća baš svaki zadatak baš ono zdravo za gotovo već od učiteljice pokušava iskamčiti koju rečenicu manje ili barem da sama smisli nekoliko rečenica, ne smeta toliko niti učiteljici jer kako mi je rekla ima sina koji je potpuno istog ponašanja kao Sonja, ali ipak treba nekako objasniti djetetu da se neke stvari jednostavno moraju izvršiti bez detaljnih rasprava. Njoj sve što radi mora imati nekog smisla i barem malo kreativnosti uključeno u sve skupa tako da sam joj pokušala približiti koji je smisao prepisivanja tekstova i ponavljanja gradiva. Koliko vidim pomalo kuži jer mi učiteljica ništa nije rekla da se cjenka oko zadaće (to je bilo pravo cjenkanje ono ko na placu), iako mi je pomalo i žao da joj moram objašnjavati kako neke stvari mora odraditi i gotovo i da se oko nekih stvari jednostavno ne pregovara. Zato sad doma nadoknađuje te pregovore :lol:

Peterlin
03.10.2008., 11:39
Moji su jučer bili kod prijatelja (dječak sa mojim starijim sinom ide u razred, ali je pravi lumen 8) ).

Natjecateljska komponenta ponekad učini čuda... Da vidite kojom brzinom je moj mlađi sin zapamtio kako idu figure u šahu, samo da bi se ovoj dvojici mogao pridružiti u igri! To koji put vrijedi i za gradivo.

yaya
03.10.2008., 11:40
Ne znam što će razrednica na to reći, napisala sam joj objašnjenje u blokić.
Što vi mislite, je li ta priča malo preteška za dijete u drugom razredu?

Meni je preteška :cry: ali Sonja ju je prihvatila (mislim da sam to pisala negdje već na forumu) i nekako je s olakšanjem doživjela smrt te jadne djevojčice. Znam da mi je rekla "barem se jadna ne mući". Neznam :/ Naša prva lektira je Grga Čvarak.

štrigica
03.10.2008., 12:23
Na djevojčicu sa šibicama i ja plačem... i mislim da je previše za taj uzrast... :/

vanjci
03.10.2008., 12:28
moj malac tvrdi da se lektira nosi svaki dan u skolu i ne cita doma???
inace nam jepocetak drugog bio malo koma, preselili smo u novi razred i novu skolu i sad je umjesto svojih 16 divnih i mirnih kolegica dobio 19 novih medju kojima ima i "divljaka" kako uciteljica kaze...tamo je stara uciteljica govorila da nista ne radimo sa njima jer da bolje da rade sami, a sad ova je navodnolani rekla da se radi sa njima pa ni sama ne znam.... malo me muce ta "divlja" djeca jer mi je stara uciteljica ovo ljeto plakala na telefon da pazim kakav je razred da pokusam da upadne u nkei mirni jer da njemu takvi pasu.... ne znam, ja sam opet totalno zblesena kao kad je kretao sa prvim.... a ikoncentracija mu je na istoj razini :(

Bubica
03.10.2008., 12:43
nama nije bilo lako ufuravanje, B je bio jako spor na nastavi, redovito nije stizao prepisati s ploce ono sto rade, zadnjih tjedan i malo vise je ipak bolje, uozbiljio se, uglavnom stigne prepisati, zadaće pise bez protesta.

Inicijalne su pisali odmah na pocetku, bez prethodnog ponavljanja i ostvarili jako dobre rezultate kao razred, pojedinacno ih nije ocjenjivala.

B najvise zanima vjeronauk, na vjeronauku su mu crteži fenomenalni, svaki puta svoju bibliju nosi u skolu, padaju samo petice. Crtezi iz prirode su mu katastrofalni, neda mu ih se pobojati jer mu je glupo crtati po iksti put svoju obitelj :mrgreen:, i tako....

Forka
03.10.2008., 14:01
Kako vi to sve znate?!? Kaj vam klinci sve ispričaju, mislim to kad su pisali tzv. inicijalne testove, sve detalje o tome kaj rade ili ne rade u školi...??? :shock: Blago vama... Mi jedva ičupamo neke informacije od naše kćeri, a, nažalost, informacije nam još nisu započele, tako da nemam blage veze što se zapravo događa... Brijem u stvari da je sve u redu, jer s njom inače nije nikad bilo problema... Ali kad čujem vas...

Rebbeca
03.10.2008., 14:07
I moj drugašić ( ili točnije cijeli razred ) se napokon probudio iz ljetnog sna. Pisali su ispite sa gradivom 1. razreda iz matematike, bilo je dobro, pala je petica, a bilo je 96 mogućih bodova :shock: Pisali su i prirodu, novo gradivo, danas budu rezultati. Za lektiru je Ružno pače i Djevojčica sa šibicama, prvu je pročitao, drugu još ne, niti ne forsiram jer još nisu dobili Lektiricu. U školu nikada nejde sam, a iz škole ponekad, ima oko 1,5-1,8 km.

tatek
03.10.2008., 14:07
Kako vi to sve znate?!? Kaj vam klinci sve ispričaju, mislim to kad su pisali tzv. inicijalne testove, sve detalje o tome kaj rade ili ne rade u školi...??? :shock: Blago vama... Mi jedva ičupamo neke informacije od naše kćeri, a, nažalost, informacije nam još nisu započele, tako da nemam blage veze što se zapravo događa... Brijem u stvari da je sve u redu, jer s njom inače nije nikad bilo problema... Ali kad čujem vas...
Mi iščupamo tu i tamo pokoju infromaciju, no to je vrlo neredovito.
(mene osobno više zanima socijalna strana njegova boravka u školi - prijatelji, zabava, igre itd - nekako sam uvjeren da u obrazovnoj strani neće biti nekih teških problema, bar zasad).

Peterlin
03.10.2008., 14:07
Pa pocele su informacije, vec smo imali i roditeljski i druge informacije... a i djeca pricaju sada puno vise nego kad su bili u vrticu. :D

Ali istina - bas sam se neki dan uhvatila razmisljati nije li vrijeme da ohanem s puhanjem djeci za vrat... :mrgreen:

Rebbeca
03.10.2008., 14:12
I mi smo imali roditeljski, a već sam bila i na informacijama. Moj B. je u stanju sat vremena pričati tko je u školi što rekao, tko je koga udario, poljubio... ali o sebi najmanje. A tek kad ga pitam što su radili iz, npr. hrvatskog, nema pojma dok ne pogleda u knjigu ili bilježnicu, kao da je učenje popratna pojava u školi, a glavna su aktivnosti pod odmorom :lol:

Peterlin
03.10.2008., 15:14
I mi smo imali roditeljski, a već sam bila i na informacijama. Moj B. je u stanju sat vremena pričati tko je u školi što rekao, tko je koga udario, poljubio... ali o sebi najmanje. A tek kad ga pitam što su radili iz, npr. hrvatskog, nema pojma dok ne pogleda u knjigu ili bilježnicu, kao da je učenje popratna pojava u školi, a glavna su aktivnosti pod odmorom :lol:

Ovakav mi je mali sin... veliki je odgovorniji. NADAM se da je samo do razlike u godinama... :roll: !

Tanči
06.10.2008., 21:35
Na djevojčicu sa šibicama i ja plačem... i mislim da je previše za taj uzrast... :/

Ne,nije,davno je dokazano da klinci skroz drugačije od odraslih gledaju na tu i slične priče.Njih to uopće ne uzrujava ,jer ne doživljavaju to na način na koji mi to doživljavamo.

....zaboravih ranije napisati da moja kći iz prirode uči o vazadazelenim biljkama :lol: čak kaže da se i učiteljica buni,pa jednom kaže;zimzelene,a drugi puta vazdazelene :roll:
E da i uče rimske brojeve,moram, priznati da me to malo iznenadilo.

Imga
06.10.2008., 22:37
....zaboravih ranije napisati da moja kći iz prirode uči o vazadazelenim biljkama

ooo, da, nisi za to znala? tctctctc :nope: :lol:
bila je prošle godine cijela rasprava pa sam i ja naučila da vazdazelne i zimzelene biljke nisu isto
eto što je edukativan forum

Vazdazelen :-O i tome slicno (http://www.roda.hr/rodaphpBB2/viewtopic.php?t=52883&highlight=vazdazelen%2A)

Peterlin
07.10.2008., 08:14
E da i uče rimske brojeve,moram, priznati da me to malo iznenadilo.

Ma samo do 12, tj. uče rimske brojeve da bi mogli gledati na sat, ako ima rimske znamenke.

Mene zabavlja učenje o pravima (cijela listina) i dužnostima (jedva dvije-tri...). Danas imaju test iz prirode, baš me zanima kako će to ispasti...

Tanči
07.10.2008., 22:59
Moja Rea je dobila iz testa iz prirode peticu,iako moram naglasiti da joj se divim kako je skopčala rodbinske veze( i to je u testu bilo),meni to do dana današnjeg nije uspjelo.

Peterlin
09.10.2008., 08:45
moj malac tvrdi da se lektira nosi svaki dan u skolu i ne cita doma???
:(

Ovako rade i kod mene, ali moj sin je u boravku pa to rade u popodnevnim satima. Barem je tako najavljeno za pocetak sk.god. Knjige ne nose (ima dobro opremljena sk.knjiznica, a ako fali - posudimo iz gradske). Biljeznica za lektiru je stalno u torbi.

Kad djeca dorastu, uciteljice ce reci - sad citajte sami (i to smo lani imali - odabirala je krace tekstove koje su djeca mogla savladati). Kod nas je po jedna knjiga/prica namijenjena za jedan mjesec. Provjera lektire je svaki prvi utorak u mjesecu. Lani se provjeravalo usmeno, a sada u drugom razredu ce pisati + usmena provjera. Dobili smo UPUTE ZA PISANJE LEKTIRE i to mi se cini super. Ima posebna biljeznica za to.

I jos nesto - prosle godine se dodatno mogla kupiti "Cvrckova vjezbalica" (30 kn) za provjeru lektire i bila je super. Ove godine smo dobili iz iste serije matematiku, pa se nadam da ce biti i lektira za 2. razred.

Inace, nabavila ja u MOzaik knjizi Lektiru za nize razrede osnovne skole. Knjiga puno pomaze kad ne znate nista o piscu (ima zanimljivih "caka" o Andersenu iz njegovog zivota. Moja djeca to vole slusati (ne citaju sami) isto kao i price. Valjda budu nekaj i zapamtili. U istoj knjizi ima i o djelima, za slucaj potrebe, ali nasi to sve odrade u sklopu boravka - i dijete zna :D - propitala sam ga.

Zdenka2
09.10.2008., 09:31
Kod mog M. je isto lektira svaki mjesec - djeca uzimaju knjige kući i čitaju kod kuće, ali se lektira piše u školi, jer učiteljica želi da je pišu djeca, a ne roditelji. Imali su pismene provjere lektire i u prvom razredu, a tako se nastavilo i danas. Bilježnicu za lektiru nose u školu kada učiteljica tako kaže.

Tanči
11.10.2008., 12:45
pa se nadam da ce biti i lektira za 2. razred.

Kod nas ima,već smo to kupili i zgodno je za vježbanje lektire.

maribel
27.10.2008., 08:20
I mi smo drugašići- otprilike smo na istom gradivu kao i ostali.
Moja malička je u svemu ok, lani pohvaljivana, da ne duljim.
Čita već par godina bez problema-prvu lektiru Medo Winnie pročitala u dva dana. Dođem na informacije- 3 iz testa razumijem što čitam.
Nisam frik za ocjene, ali ako itko razumije što čita, onda je to ona.
Tekst je bio o pčeli i golubu- i pčela je pala u vodu, a golub joj je bacio list i ona je stala na njega i spasila se. Pitanje kako se spasila pčela?
Mala napiše golub ju je spasio-točan je odgovor list.
Izostavila je još jedno slovo u riječi -često to radi zbog brzine, i jedno ije i je fulano-ocjena 3.
Nije li to malo prestogo ?

pepi
27.10.2008., 08:31
Moja P. je sa razredom bila u obilasku zračne luke, autobusnog i željezničkog kolodvora i za to su morali platiti 65 kn. :/

To mi je bilo puno za poludnevni izlet pa mi je jedna mama objasnila da se u zračnu luku ne može tek tako, da sve ide preko agencija i da je to još i dobra cijena. Koji je to biznis!


Inače, P. za prvu lektiru mora pročitati 5 priča iz Andersenovih bajki. Pročitala je 3 malo kraće i dvije malo duže.

Mukica
27.10.2008., 09:06
ja se pitam jel fakat nema kvalitetnije literature za tu djecu od tih bajki
toliko je toga u medjuvremenu napisano - pitam se jel bas nista ne moze zamjenit te ocajne bajke

Peterlin
27.10.2008., 09:34
ja se pitam jel fakat nema kvalitetnije literature za tu djecu od tih bajki
toliko je toga u medjuvremenu napisano - pitam se jel bas nista ne moze zamjenit te ocajne bajke


Evo sa stranice MZOS popisa lektire za 2.razred iz Nastavnog plana i programa (ucitelj ima pravo odabira 5 djela, ali prvo je OBVEZNO!):

Andersen - Bajke (izbor)
Ratko Zvrko - Grga Cvarak
Karel Čapek - Postarska bajka
Alan Aleksander Milne: Medo Winnie zvani Pooh
Dubravko Horvatic: Stanari u slonu
Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada
Nada Iveljic: Nebeske barke ili Pronadjeno blago
Zelimir Hercigonja: Poπtar zeko Brzonogi
Andrea Peterlik-Huseinovi

ivarica
27.10.2008., 11:09
mi smo mogli izabrati njegove dvije bajke po izboru (ne pet, mislim da su jos jednu radili s uciteljicom, po njenom izboru)
pa sam ja birala neke manje grozne. i to prilagodjenu verziju.

Forka
27.10.2008., 11:31
Kod nas su obavezne Djevojčica sa žigicama (ja :cry: , EK ne!) i Carevo novo ruho, ali moraju pročitati i još dvije po svom izboru! I meni se to čini malo puno! No dobro... Dijete voli čitati, pa nam je to OK. Analizu rade sami u školi (u petak!) - :naklon: To mi je puno bolje nego da im doma starci pišu lektire...

a zakaj
27.10.2008., 11:39
antun je trebao procitati 5 prica. jednu sam mu procitala ja - djevojcicu sa zigicama (bas mi se citalo, i htjela sam da to procitamo zajedno). Na kraju su mu suze bile u ocima, i komentirao je: nisam bas naviknut na ovakve price!

ostale cetiri je procitao sam: nekoliko dana je urlikao da mrzi citanje/skolu/lektiru, da je to sve glupost, da nece...
a onda se mic, po mic, zacitao - sam bi uzeo knjigu i poceo.
'kresivo' mu je najljepsa.

yaya
27.10.2008., 12:07
ja se pitam jel fakat nema kvalitetnije literature za tu djecu od tih bajki
toliko je toga u medjuvremenu napisano - pitam se jel bas nista ne moze zamjenit te ocajne bajke

Ježurka ježić, nadam se da će se vratiti u školsku lektiru. Naši nisu imali bajke za lektiru već su počeli s Grga Čvarkom.

Ribica
28.10.2008., 09:06
Moja P. je sa razredom bila u obilasku zračne luke, autobusnog i željezničkog kolodvora i za to su morali platiti 65 kn. :/


Samo da kažem dastedobro prošli. Mi smo za taj izlet morali iskeširati 135 kn :( :?

Peterlin
28.10.2008., 10:33
mi smo mogli izabrati njegove dvije bajke po izboru (ne pet, mislim da su jos jednu radili s uciteljicom, po njenom izboru)
pa sam ja birala neke manje grozne. i to prilagodjenu verziju.

Nesporazum: od navedenog cijelog popisa lektire učitelj bira PET DJELA UKUPNO kroz cijelu godinu. Od Andersena je obvezno JEDNO djelo, a ostalo po procjeni učitelja. Može biti dva, ali samo jedno Andersenovo djelo je obveza. Naša učiteljica izabrala je Ružno pače, i to obradu (slikovnicu).

štrigica
29.10.2008., 08:08
prijavljujem trojku iz testa iz prirode... doma na ista pitanja točno odgovorio... danas ideme na informacije...

Peterlin
29.10.2008., 09:56
Hm, hm... i mi imamo informacije danas. Isto je bio test iz prirode, ali rezultate još ne znam. Dojavit ćemo sutra.

Inače, dijete me za vikend ugodno iznenadilo - nose torbe samo petkom jer su boravkaši, pa nemam dnevni uvid u bilježnice. Otvorim ja teku iz njemačkog, a ono petica iz diktata! :heart: (ima li neki smajlić koji diže nos???) Napomena - njemački je mom sinu među težim predmetima!

ani4
02.11.2008., 12:39
mi smo mogli izabrati njegove dvije bajke po izboru (ne pet, mislim da su jos jednu radili s uciteljicom, po njenom izboru)
pa sam ja birala neke manje grozne. i to prilagodjenu verziju.

Nesporazum: od navedenog cijelog popisa lektire učitelj bira PET DJELA UKUPNO kroz cijelu godinu. Od Andersena je obvezno JEDNO djelo, a ostalo po procjeni učitelja. Može biti dva, ali samo jedno Andersenovo djelo je obveza. Naša učiteljica izabrala je Ružno pače, i to obradu (slikovnicu).

Mi isto imamo Ruzno pace ovaj mjesec. I po zelji jos jednu dodatnu lektiru.

Rene2
02.11.2008., 13:00
priroda je teška i treba je učiti i puuuuno ponavljati. Oni jako brzo zaborave stvari koje se nama čine da bi trebali znati.

Znam da je ponekad puno i previše čitati 2 sata jedan te isti predmet, ali imaju ga 2x tjedno.

Preporučam stranicu za ponavljanje nakon učenja. Malo ih opusti igrica za računalom, a opet nešto uče.

http://www.inet.hr/~ifalak/kviz/kviz-2.htm

Neka rješavaju kvizove, to je ujedno i motivacija za učenje.

piplica
02.11.2008., 13:33
Rene2, baš ti hvala na linku! :D

Zdenka2
02.11.2008., 14:01
M. razred je isto imao Andersena, ali 5 priča, a glavna je bila Djevojčica sa šibicama.

Sad imaju Dječak u zvjezdanim čizmama.

Rene2
06.11.2008., 21:38
Naši su imali Andersena: Carevo novo ruho i Ružno pače, ali se sada sva lektira radi u školi, jer smo kupili Leptiru (http://www.skolska.com.hr/hrv/page.asp?item=011444&act=more) (izdaje ŠK). Jedino sve pročitamo doma.

Za studeni smo dobili dvije priče fotokopirane, iz knjige "Priče za laku noć" (ne mogu se sjetiti autora).

S obzirom da smo drugi razred počeli s nekim trojkama i četvorkama, sada je opet sve o.k. jučer test iz prirode (na 4 stranice) riješen 96% (1 netočan, a i to nije mogla znati od doma jer mi imamo samo tuš kabinu, a pitanje je bilo kako se štedi voda kupanjem ili tuširanjem). Dok smo učili gradivo nisam na to pitanje naišla ni u udžbeniku, ni u radnoj, ni u bilježnici.


Jučer sam razgovarala s učteljicom engleskog i upozorava nas da od 3. raz kreće opasnije učenje i ocjenjivanje, ovo sada je sve igrancija i pjesmice.

ani4
14.11.2008., 14:35
Moj je danas donio ispravljenu lektiru - 3!! :evil:
Imali su Andersena, napisati tri price iz knjige Price i bajke. Prvo mu je na svakoj stranici prekrizila ; Naslov djela: Price i bajke i veliko napisala; Bajke i price. :x A nije tako, knjiga se zove Price i bajke. Onda ilustrator... Nigdje ne pise tko je ilustrator, vec samo ime , valjda firme, koja je napravila ilustracije. I mi napisemo to ime. Ali ne, i to je iskrizala. A sta smo trebali tu napisati? Onda vrijeme radnje - jedna godina. Ne ni to nije dobro, prekrizila je i napisala - cetri godisnja doba. Haloooo!! I jos sto sitnica, sve mi je iskrizala i na kraju napisala; Zar je to bio zadatak? To mi posebno nije jasno, a sta je bio zadatak?!
E, para mi je isla na usi!! :evil: Drugi tjedan odo na informacije, pa cu je pitati u cemu je stvar. I nosim knjigu, pa da vidi kako se zove!

Peterlin
17.11.2008., 13:46
Moj L me iznenadio s lektirom:

- najprije me odvukao u lokalnu gradsku knjižnicu da potražimo Djeco laku noć (Ela Peroci), ali nisu imali

- sam se otišao učlaniti u školsku knjižnicu i u petak dovukao knjigu

- danas sam ga vodila na kontrolu vida, čekali smo skoro 3 sata... dijete si je kratilo vrijeme ČITAJUĆI TU KNJIGU (obvezna lektira za 2. razred) :heart:

- pročitao je prvu priču "Stara kuća br. 3" i zaključio - joj, baš je dobra priča, idem je pročitati još jednom...

- manje mi je bitno kako će izgledati zadaća ili provjera lektire, jer pristup me oduševio (kamo sreće da je sa svim predmetima tako, a ne da mi donese doma trojku iz likovnog... :shock: ali ide na bolje!)

štrigica
17.11.2008., 13:50
Mi sinoć čitali Djevojčicu sa žigicama... kaže Iv- joj ovog Andersena, samo neke tužne priče piše-

a ja opet plakala

Peterlin
17.11.2008., 14:01
Mi sinoć čitali Djevojčicu sa žigicama... kaže Iv- joj ovog Andersena, samo neke tužne priče piše-

a ja opet plakala

Ma pročitaj mu ovu, da ga razuvjeriš:

http://www.sendspace.com/file/52dz7z

(Sad tek vidim da je pisano velikim tiskanim slovima; imam to i u verziji s malima... Eto, može dijete i samo to čitati, na računalu! :mrgreen: ). To mi je omiljena Andersenova priča.

Peterlin
17.12.2008., 09:47
Polugodište je pred vratima... jesu li dječici zaključene ocjene i kako su oni zadovoljni? A vi?

Moj sin si je trojkom iz testa uspješno pokvario inače odličan prosjek iz matematike, ali učiteljica ga je neki dan pozvala pred ploču odgovarati... Mhm, sad ćemo vidjeti je li mudrijaš uspio spasiti peticu. Rekoh mu da ne može imati zaključenu peticu s tom trojkom iako su sve ostale ocjene dobre. Nisam htjela reći da je četvorka isto dobra ocjena; ima vremena i za takve izjave kad stigne knjižica... ako se ne predomislim i ne kažem "dobro je, ali znaš i sam da možeš bolje"... Vidjet ćemo još. Nekako mi je prerano da mu već sad gledam kroz prste, jer zaista može bolje, a ovo su osnovne stvari. A nije da nema rupa u znanju - neke stvari mu baš ne idu glatko.

Ostali predmeti - uglavnom dobro (bar koliko sam vidjela na zadnjim informacijama), čak i njemački koji mu je lani bio jaaako težak. Ide to... ;)

Peterlin
17.12.2008., 09:48
Offt. a di je Štrigica?

piplica
17.12.2008., 10:47
Offt. a di je Štrigica?

ne znam, nema je već neko vrijeme na forumu...

Rebbeca
17.12.2008., 15:07
Kod nas budu sve petice, jedino neznam, mislim da budu četvorke iz prirode i hrv. Vidjet ćemo kad stigne knjižica...

Eci
17.12.2008., 15:43
Jooooj!!! Erik će imati uglavnom trojke, mislim iz matike čak 2. Petice iz tjelesnog, likovnog i glazbenog.
Ni sama ne znam kako da se postavim prema tome. Šta da mu kažem? Vidim da se trudi. Može i bolje, ali ne puno. :(
Svejedno, ponosna sam na njega što ne posustaje, što mu se nije zamjerila škola, što ne izbjegava pisanje zadaće, logopeda i ostale obaveze.

Zdenka2
17.12.2008., 18:50
M. ima sve pet.

maribel
18.12.2008., 08:51
Nama su ocjene zaključene već u ponedjeljak-ima sve 5, ali nekako mi je važnije sagledati da se trudila, bila uredna u obavljanju svojih obaveza i zadataka i usvojila gradivo predviđeno za ovo razdoblje.
Ispada da nabijamo na nos ocjene ovoj djeci s lošijim prosjekom.
Da li je to stvarno stanje ovisi o jako puno parametara- mogu reći da i naklonost učiteljice prema mirnijoj i poslušnijoj djeci ima veliki utjecaj.
A tako je to i dalje u životu- ne treba ih s ocjenama previše opterećivati.
Bitno je staviti naglasak da se može i bolje, ali da su sve ocjene za učenika.
Moj je stav da trud treba pohvaliti, ocjene neću nagrađivati poklonima -smatram da se ocjene zaslužuju a ne kupuju.
Već sam odlučila čestitati joj kao odrasloj osobi stiskom ruke i jednim bravo kad donese sutra knjižicu.
Da ne duljim više-radosni vam svima blagdani.

Peterlin
18.12.2008., 09:44
Nama su ocjene zaključene već u ponedjeljak-ima sve 5, ali nekako mi je važnije sagledati da se trudila, bila uredna u obavljanju svojih obaveza i zadataka i usvojila gradivo predviđeno za ovo razdoblje.
Ispada da nabijamo na nos ocjene ovoj djeci s lošijim prosjekom.
Da li je to stvarno stanje ovisi o jako puno parametara- mogu reći da i naklonost učiteljice prema mirnijoj i poslušnijoj djeci ima veliki utjecaj.
A tako je to i dalje u životu- ne treba ih s ocjenama previše opterećivati.
Bitno je staviti naglasak da se može i bolje, ali da su sve ocjene za učenika.
Moj je stav da trud treba pohvaliti, ocjene neću nagrađivati poklonima -smatram da se ocjene zaslužuju a ne kupuju.
Već sam odlučila čestitati joj kao odrasloj osobi stiskom ruke i jednim bravo kad donese sutra knjižicu.
Da ne duljim više-radosni vam svima blagdani.

Bravo! Tako treba... I moji znaju da se ocjene trebaju zaslužiti. Mislim da ćemo i mi bap ovako.

ani4
18.12.2008., 11:03
Mi cemo danas dobiti knjizice. Tj. knjizice ce se vratiti prazne, a ocjene ce dobiti na papiru. Tako i stariji ( 5.raz). Ne znam zasto. Jesu vama upisivali ocjene u knjizice?
Inace, ocjene su ok. Nisu sjajne, 3 iz hrvatskog i prirode. Ostalo je ok. Nadam se da ce drugo polugodiste biti bolje.

Jos nesto...
jeste kupovali sto uciteljici? Kod nas u razredu su se skupljali novci da se uciteljici kupi poklon. To mi je malo bezveze, kod starijeg se nikada nije nista kupovalo, osim cvijece za kraj godine. Dala sam novce, 20 kuna svaki. Ne znam sto su kupili, danas ce joj predati jer sutra nema skole. Kako je kod vas?

Peterlin
18.12.2008., 11:41
Mi cemo danas dobiti knjizice. Tj. knjizice ce se vratiti prazne, a ocjene ce dobiti na papiru. Tako i stariji ( 5.raz). Ne znam zasto. Jesu vama upisivali ocjene u knjizice?
Inace, ocjene su ok. Nisu sjajne, 3 iz hrvatskog i prirode. Ostalo je ok. Nadam se da ce drugo polugodiste biti bolje.

Jos nesto...
jeste kupovali sto uciteljici? Kod nas u razredu su se skupljali novci da se uciteljici kupi poklon. To mi je malo bezveze, kod starijeg se nikada nije nista kupovalo, osim cvijece za kraj godine. Dala sam novce, 20 kuna svaki. Ne znam sto su kupili, danas ce joj predati jer sutra nema skole. Kako je kod vas?

Debeli potpis pod ovo! Mene su pitali isto, ali sam odbila. I to s ovakvim :evil: izrazom lica.... Na tu ideju dosli su roditelji djece u prvom razredu (kod mog mladjega). Ako vec treba uopce bilo sto darivati, bozicni poklon uciteljici moze biti neka cestitka, doma radjena ili kupljena, ako ju je dijete sa srcem napravilo ili odabralo i napisalo. Grupni poklon - na kraju 4. ili 8. razreda cini mi se ok, u ostalim godinama cvijece... Sve ostalo je bespedmetno. Pogotovo ako se poklon daje prije upisa ocjena u knjizicu... brrrr... (tu cu se zaustaviti).

Inace, bolje da tu lovu dajemo u razrednu kasicu, pa da klinci imaju za sendvic na izletu (svi isto) kad treba.

Zdenka2
18.12.2008., 12:39
Nisam za to, osim kad se razred oprašta od učiteljice. Mi smo se naših učiteljica sjetili - djeca su napisala čestitke koje se mogu objesiti na bor, i tome smo dodali mali prigodni poklon. Znak pažnje je dovoljan.

nadica_b
18.12.2008., 17:29
po meni je važno znanje, ali bome i ocjene. To ćete se uvjeriti kada vam dijete bude 7. i 8. razred.

Trina
19.12.2008., 13:26
Moj je danas donio knjižicu sa svim peticama!! Iako sam uvijek bila uvjerena da mi ocjene neće pretjerano značiti u njihovom školovanju, danas sam baš ponosna na njega, naročito zato što samo on i dvojica, trojica imaju sve petice.

Tanči
20.12.2008., 23:53
I moja curica je jučer donjela doma knjižicu sa svim peticama,što smo i prije znali,jer je i u imeniku imala sve petice.

I da,jako sam ponosna i najsretnija mama na svijetu,jer imam takvo dijete :D

Rebbeca
23.12.2008., 22:01
Kod nas budu sve petice, jedino neznam, mislim da budu četvorke iz prirode i hrv. Vidjet ćemo kad stigne knjižica...

Ispravljam sama sebe... sin donio knjižicu, a u njoj SVE petice :D
:heart: mamina!!!

Forka
23.12.2008., 22:13
Doduše... nisam neko hvalisavo biće... ali kad vidim da svi hvalite svoju djecu... ne mogu odoliti... da, da, krasna knjižica, boli glava od petica + 4 opravdana izostanka ("kaj mi nije mogla napisati 5 izostanaka???")...i druga knjižica isto tako krasna...
JA sam najponosnija mama na svijetu!

amica
07.01.2009., 13:22
pozdrav svima!
evo i mene ... i moj klinac ima petice iako mislim da je bitnije da skuži kako su ocjene "posljedica" njegova učenja i zalaganja a ne primarni cilj.
ali, imam jedno pitanje i moolliiimm za vaša iskustva i razmišljanja.
naime, i u drugom r. iz matematike pišu AUTOMATIZACIJE. e sad mene interesira pišu li i vaša djeca, da li je to navedeno negdje u nast. planu i program ili što??? kada smo pitali na roditeljskom odgovor je bio "DA" i kraj priče. meni osobno takvo "poticanje "na učenje je koma jer klinci pišu samo rezultate u svoju bilježnicu. mislim da je posebno nehumano prema klincima koji su sporiji jer ne stignu (zbog ograničenosti vremenom) ili onih kojima je potrebna vizualizacija zadatka....a ako se desi da nakon tri automatizacije ocjene su jedinice- ne daje li to učeniku više negativnosti nego neke pozitive? uvjerenja sam da bi i takva vrsta provjere ( ako je potrebna) mogla biti humanija ili???? ako imate link na neki tekst gdje se automatizacija spominje, pliizz jer već sad ja imam neugodan feeling od onog što nam predstoji a ne ide mi pod istu kapu s onim" rasterećenjem programa i fantastičnim modernim metodama učenja".

Peterlin
07.01.2009., 13:51
pozdrav svima!
evo i mene ... i moj klinac ima petice iako mislim da je bitnije da skuži kako su ocjene "posljedica" njegova učenja i zalaganja a ne primarni cilj.
ali, imam jedno pitanje i moolliiimm za vaša iskustva i razmišljanja.
naime, i u drugom r. iz matematike pišu AUTOMATIZACIJE. e sad mene interesira pišu li i vaša djeca, da li je to navedeno negdje u nast. planu i program ili što??? kada smo pitali na roditeljskom odgovor je bio "DA" i kraj priče. meni osobno takvo "poticanje "na učenje je koma jer klinci pišu samo rezultate u svoju bilježnicu. mislim da je posebno nehumano prema klincima koji su sporiji jer ne stignu (zbog ograničenosti vremenom) ili onih kojima je potrebna vizualizacija zadatka....a ako se desi da nakon tri automatizacije ocjene su jedinice- ne daje li to učeniku više negativnosti nego neke pozitive? uvjerenja sam da bi i takva vrsta provjere ( ako je potrebna) mogla biti humanija ili???? ako imate link na neki tekst gdje se automatizacija spominje, pliizz jer već sad ja imam neugodan feeling od onog što nam predstoji a ne ide mi pod istu kapu s onim" rasterećenjem programa i fantastičnim modernim metodama učenja".

Eh, draga... ima nas više u istom košu. U Nastavnom planu i programu eksplicitno ne piše pojam automatizacija niti je u njemu to razrađeno do u detalje. Na temelju tog nastavnog plana i programa učitelji sebi rade mjesečne i tjedne planove (koliko ja znam). Pokušala sam to pronaći u dokumentima na stranici MZOŠ, ali nisam uspjela. Mislim da to spada u metodiku, ali netko iz učiteljskog jata vjerojatno će to znati bolje objasniti.

I moje dijete je jedno od onih kojima takve stvari, recimo, idu teže (školovanje uz Rješenje o individualiziranom pristupu ima od prvog razreda, sada je u drugom) ali bez obzira na to, dijete uredno piše te "diktate" ili petminutne testove kao i ostali učenici IAKO ima rješenje da mu treba osigurati više vremena itd. Učiteljica je, naime, primijetila da mom sinu to ide dobro, a ja sam se suglasila da ga tretira kao i ostale učenike bez obzira na rješenje. Ima debelih razloga za to. Elementarna matematika osnova je za cijeli život i tu nema kompromisa, osim u zaista radikalnim slučajevima.

Da sam se našla u ovakvoj situaciji (tj. da je moj sin donio tri jedinice iz provjere), prvo bih otišla na individualne informacije k učiteljici/učitelju (i to bih dogovorila zaseban termin, da učitelj ima dovoljno vremena za mene) i dobro bih se pripremila za to. Petice nisu cilj - cilj je stjecanje znanja. Ne treba se bojati toga. Ukoliko dijete zaista ne može savladati, učiteljica će i sama predložiti opservaciju i kasnije poseban pristup skrojen baš za to dijete, kako bi ono dobilo najbolju skrb i naučilo najviše na primjeren način.

Osim toga, treba raditi i doma.... Mi koristimo svaku priliku da djecu poučimo zbrajanju, množenju i ostalim vještinama do razine automatizacije (recimo, abecedu) jer to je važno. Kartamo s njima žandara, igramo čovječe ne ljuti se s 2 kocke, ispitujemo ih zbrajanje, oduzimanje i drugo u SVAKOM trenutku kad smo zajedno i kad nam padne na pamet. Rad u školi nije dovoljan za automatizaciju (bez obzira radi li se o abecedi ili matematici ili nečem trećem) nego dijete treba potaknuti da stječe radne navike, kako u školi, tako i doma. Moji sinovi cijene vrijeme provedeno s njima i nije im tlaka ako ja tu i tamo ubacim pitanja iz matematike i drugih predmeta (engleski ih učimo isključivo doma, njemački uče u školi). Donese moj sin drugašić doma i trojke, a to ga potakne da bolje radi. Tri jedinice iz mat. diktata razlog su za odlazak na razgovor s učiteljicom, pa zajedno potražite najbolji način da dijete SADA, DOK JE VRIJEME savlada stvari koje će mu trebati do kraja života. Sretno!

amica
07.01.2009., 14:57
Peterlin, hvala na brzom javljanju! :*
inače, ovo pitanje sam postavila ne zato što moje dijete ima problema s tim nego mi se čini to općenito teško za njih, posebno sad kad je zbrajanje i oduzimanje sa dvoznamenkastim brojevima... da, možda je problem u meni jer ovo rasterečenje programa ne doživljavam tako... ne kažem da ne treba znati i učiti ali... :roll: mislim da bi im školovanje (bar ovo početno) trebalo biti nekako primjerenije.
inače, mislim da moj klinac ne bi imao takav prosjek da isto tako ne radimo puno s njim kod kuće.osim toga, uspjeli smo savladati da se prema školi odnosi kao prema svojoj obvezi u kojoj mu mi možemo pomoći i usmjeriti ga ali na njemu je...
u tvojem slučaju mislim da je vrlo bitno da se u školovanju tvojeg djeteta uzmu u obzir želje tebe kao roditelja i mogućnosti tvojeg djeteta i to sve pokuša ukalupiti u taj nastavni plan...a za to je potrebo volje. vidim da ste vi to uspjeli iako moram priznati da spadaš u manjinu roditelja ako tvoje dijete ima rješenje o individualiziranom pristupu a tretira se kao i ostali.... većinom je obrnuto- roditelji ne bi nikakvo pismeno rješenje ali bi ind. pristup .
ja pak mislim da cijeli naš sustav školovanja daje premalo mogućnosti da se dijete razvija prema i po svojoj osobnosti, nego ga se dosta ukalupljuje... i zbog toga me ovo s npr. automatizacijom LJUTI, jer se djeca stavljaju u neke norme iako (čini mi se) i bez njih bi se postigao u konačnosti cilj(znanja). pitam se što je s onom djecom koja su ne svojom voljom "drugačija" u usvajanju gradiva od drugih ili koja nemaju roditelja koji bi im pomogli u svakodnevnim školskim zadacima? možda je moje očekivanje da bi program u većini trebao biti svladan u školi kriv?
ne znam, ali imam osjećaj da moje dijete (koje je rekla bih u nekom prosjeku) trči brzinom koja mu nije primjerena? a što je onda s onima koji su u startu sporiji?
ako sam zabrazdila, sorry... 8)

split
07.01.2009., 20:46
Slažem se da je taj sistem provjeravanja (tkz. brzi testovi) zbrajanja i oduzimanja deprimirajući. Moja ima sve petice iz matematike tj. 5 petica, a svaka je sadržana od tri kontrolna. Sad zamislite da vas neko stalno ispituje i testira. Već nakon prvog testa učiteljica vidi tko zna, a kome treba još vježbe. Zašto onda to vrijeme koje izgubi na testiranje ne iskorisiti da pomogne djeci kojoj treba. Kad sam vidila da zbrajaju dvoznamenkaste i dvoznamenkaste i oduzimaju ih ...???!!!!
Kod drugih testova iz drugih predmeta im štopa i vrijeme."Znate rješila je za 14minuta, a ovaj test za 13minuta". Moju malu to frustrira jer kako da se orjentira u vremenu kad još nije znala na sat?
Zaključenu peticu iz hrvatskog jezika u razredu ima samo jedna učenica.
Ne zabrinjavam se previše jer vrijeme pokaže svoje najbolje.

Peterlin
08.01.2009., 08:48
Evo mene opet....

Matematika je teška. Je. I meni je bila u toj dobi. Nitko nije rekao da je lagana niti da treba biti takva. I danas pamtim scenu iz trećeg razreda osnovne škole, kad je moj tata otkrio da nemam pojma o dijeljenju (a imala sam petice) i na to upozorio moju učiteljicu.... I danas sam mu zahvalna na tome.

Zbrajanje i oduzimanje do 100 u drugom razredu je važno. U drugom polugodištu slijedi tablica množenja koju je NEMOGUĆE savladati bez automatizacije. Daklem, sve ono što se radi u prvom polugodištu (i u prvom razredu) predvježba je za kasnije. Te vještine (zbrajanje do 100, množenje i dijeljenje, kasnije razlomci) su doslovce jedine koje svi trebamo kroz cijeli život. Bila sam sasvim pristojan matematičar kroz cijelu školu i studij, ali da me netko sad pita diferencijalni i integralni račun, bez tablica osnovnih integrala bila bih potpuno bespomoćna... Ali ne može mi se dogoditi da u trgovini dođem na blagajnu, a da nemam pojma koliko će biti "ceh" barem okvirno. Rijetko griješim u tome. Ne radim to iz znatiželje, jednostavno cijeli život funkcioniram na taj način. Nema teorije da mi budžet bude prekratak zbog krivog zbrajanja...

Matematika koja se uči u prva četiri razreda je osnova za sve. Nakon trećeg razreda nema čovjek što MISLITI koliko je 17 + 19... Nisam ja nikakav lumen, i jako sam daleko od svoje svekrve (računovođa u mirovini) koja pogledom zbraja redove n-znamenkastih brojeva. To je trening kao i gimnastika! ;)

Nažalost, naša su djeca, a često i mi-roditelji, naviknuta na instant uspjeh i skloni su odustajanju od bilo čega što zahtijeva strpljenje i ustrajnost.

Ako od njih (i sebe) očekujemo malo, dobit ćemo još manje. Ako očekujemo mrvicu više nego što mogu, to oni obično uspiju dohvatiti. Na pisaćim stolovima moje djece stoji timer već godinama... Nismo ga koristili za petminutne testove, koristili smo ga za ograničavanje vremena igranja na računalu. Posljedica? Nemaju moji sinovi već dugo problema s gledanjem na sat - oš digitalni ili analogni, sve isto!

Učitelj često nema vremena baviti se time da li je dijete vizualni ili auditivni ili neki drugi tip. To možemo raditi doma.... Ja sam svojima odavno pokazala "trikove" kako se pribraja broj 9 (dodaš deset, oduzmeš jedan), kako se grupiraju brojevi na ovaj i onaj način, kako da koriste LOGIKU u početku, a kasnije to ide "samo od sebe". Uz vježbu!

A kako se djeca osjećaju dok još nisu vješti osvjedočila sam se jučer: kupili smo im sintić i probala sam svirati nakon pauze od 25 godina. Ne ide! Ne ide od prve, ne ide nakon petnaest minuta, ali nakon 45 minuta bilo je bolje. Tako je i s matematikom. U STARTU jest deprimirajuće, ali ako ne vježbamo, bit će tako i dalje. Djeci treba dopustiti da osjete uspjeh nakon vježbanja, a nema bolje motivacije od toga. Naš je zadatak davati im potporu PRIJE nego su uspjeli i uvjeravati ih da to mogu. Jer mogu! Puno puta sam se osvjedočila u to, a moja djeca iznenadila su i nas i sebe i učitelje.

Digresija - negdje je bila tema "pametni pokreti" - za sve roditelje koji MISLE da im djeca imaju problema s matematikom, preporučujem da si malo to pogledaju. Morala bih potražiti link...

Peterlin
08.01.2009., 09:04
Evo topica Pametni pokreti, ako koga zanima (kako tjelesnom aktivnošću potaknuti rad mozga):

http://www.roda.hr/rodaphpBB2/viewtopic.php?t=70083&highlight=pokreti

Zdenka2
08.01.2009., 09:29
Peterlin, to si tako dobro i detaljno napisala da te mogu samo potpisati. I moj sin ide u drugi razred i nisam primijetila baš nikakav stres zbog testova iz matematike. Ne znam čemu čuđenje zbog zbrajanja i oduzimanja dvoznamenkastih brojeva - pa, jednoznamenkaste brojeve su radili u prvom polugodištu prvog razreda.

Takvi testovi su po mom mišljenju izuzetno korisni za vježbu mozga i to su češći utoliko više. Moja kći ide u prvi razred i, za razliku od sina, nije među najbržima i najboljima. Tijekom praznika smo matematiku vježbali upravo na taj način i mogu reći da nakon dva tjedna zbraja ko' zmaj. To joj se doslovno automatiziralo. Ako bude trebalo tako pomagati i sa dvoznamenkastim brojevima, tu smo. Ima pravo Peterlin, to su vježbe pamćenja za tablicu množenja.

Forka
08.01.2009., 13:21
Peterlin, Zdenka2: :naklon: , krasno ste sve formulirale... Petrlin, uvijek se divim tvojoj sustavnosti...
Što se testova automatizacije tiče, moja ih kći voli... Doduše, njoj je matematika najdraži predmet! Ali, ne vidim ni ja ništa loše u tome, dapače! Da sad ne obrazlažem i ne ponavljam, potpisala bih sve od Peterlin i Zdenke2.
Uostalom, i djeca su različita!

amica
08.01.2009., 13:46
Forka (napisa):
Uostalom, i djeca su različita!

e, baš zbog toga ja i imam malo drugačije razmišljanje što ne znači da moje dijete ide ili ga učim liniji manjeg otpora. ali ako se zalažemo da nam sustav obrazovanja bude primjereniji SVOJ djeci, onda konkretno ne vidim zašto forsirati nešto što doprinosi nervozi većini djece već u drugom razredu? to ne znači da sam konkretno protiv "potpunog izbacivanja" automatizacija. npr. da li je vama normalno da prije svakog testa djeca u razredu mojeg sina svaki odmor ne skidaju pogled s gradiva i ponavljaju da bi što bolje napisala test? pa meni je to ok ali ne za taj uzrast.
peterlin, hvala na link, super , nije da se ne slažem s tobom i zdenkom ali potpisujem split!
ako je netko pronašao link u vezi te automatizacije...pliz... željela bih o tome konkretno crno na bijelo pročitati pa da umirim srčeko... a tome su uvelike već pomogle peterlin i zdenka :*

Forka
08.01.2009., 14:04
Ako se ne varam, Split je govorila nešto o tome da se vrijeme u školi bespotrebno troši na testove, te da bi učiteljice to vrijeme koje je "potrošeno" na testove trebale posvetiti djeci kojoj to ne ide baš najbolje... i ti to, amica, potpisuješ... Ništa ne kužim... Pa što u vašoj školi nisu organizirane dopunska i dodatna nastava? To bi trebalo biti vrijeme u kojima se učiteljice posvećuju djeci kojima "baš ne ide", ALI i onima kojima "baš ide"! U našoj školi to dosta dobro funkcionira.
Osim toga, ne bih se ja baš tako okomila na automatizaciju... Netko je prije mene dobro primijetio da neke stvari uistinu treba svladati automatizmom, e da bi nam bilo lakše usvajati ono što slijedi iza toga... Upravo na elementarnom znanju treba insistirati, to je naime, temelj za sve ostalo što će kasnije doći... Zato je važno dobro naučiti, pa čak i automatizirati neke osnove, pretpostavljam da tome služe i ti testovi...

Peterlin
08.01.2009., 14:15
Poslala sam ovo pitanje (o automatizaciji zbrajanja, oduzimanja i množenja i provjerama znanja) na mjesto gdje očekujem kompetentan odgovor.

Meni taj podatak ne treba, po mom mišljenju to je stvar zdravog razuma. Na placu, kad kupuješ pet kila krumpira po pet kuna, ne možeš na papiru ili na prste računati koliko to bude koštalo, ni koliko ti mora trgovac vratiti od 50 kn.

Moji su do 20 na brzinu naučili NA NOVCE jer ih je jako zanimalo. Moj stariji kaže da si i dalje zamišlja kune :mrgreen: kad treba računati do 100... Mamino dijete :heart: !

amica
08.01.2009., 15:21
[quote="Forka"]Ako se ne varam, Split je govorila nešto o tome da se vrijeme u školi bespotrebno troši na testove, te da bi učiteljice to vrijeme koje je "potrošeno" na testove trebale posvetiti djeci kojoj to ne ide baš najbolje...
forka, ja nisam to tako shvatila nego da je split protiv svakodnevnih provjera ( od danas do odmah sutra)istog gradiva jer je možda nekoj djeci potrebno ipak više vremena za usvajanje istog. a da se to isto nakon određenog vremena opet provjeri ili provjerom ponovi, potpisujem. pa ponavljanje je majka znanja, zar ne?
isto tako, NISAM protiv automatizacija u konačnici već sam željela čuti i razmišljanja roditelja koji to isto sa svojom djecom prolaze. i slažem se sa peterlin koliko je automatizacija bitna stvar( primjer je super!) ali ako ona deprimira ili kod učenika stvara kontra efekt i ne potiče ga na daljni rad, mišljenja sam da se u tom trenutku treba ipak "prilagoditi" učeniku i na način koji će polučiti kod učenika željeni efekt i dati mu mogućnost da i kod njega u dogledno vrijeme ta ista automatizacija bude dobro prihvaćena.eto, zato bih samu sebe željela informirati da li postoji pisani sadržaj koji govori o njenim vrstama, primjeni i njenim mogućnostima primjene u školskom obrazovanju. samo toliko.

Zdenka2
08.01.2009., 18:24
Mislim da to "deprimiranje" ne može proizlaziti iz samog načina ispitivanja nego prije iz načina kako učiteljica tome pristupa. Ako ona stvara psihozu kod djece, onda je problem u njoj.

Djeca su različita, pa sam zato i navela svoj primjer. Moja djeca su dva potpuno različita tipa učenika, pa ipak to prolazi i kod jednog i kod drugog, uz pozitivan pristup učiteljica i nas roditelja.

Peterlin
09.01.2009., 08:23
Evo mene s odgovorom.

U Nastavnom planu i programu za osnovnu školu poglavlje o matematici nalazi se na 49. strani (probat ću staviti link, ali nije jednostavno - na web stranici MZOŠ napravili su "face lifting", da ne velim čušpajz, pa sam jedva našla i to uz pomoć ljudi iz struke:


ZADAĆE
Učenik treba
- naučiti matematički se izražavati pismeno i usmeno,
- razviti vještinu pisanja, čitanja i uspoređivanja brojeva,
- usvojena matematička znanja znati primjenjivati u svakodnevnom životu,
- razviti sposobnosti i vještine osnovnih matematičkih problema potrebnih za nastavak školovanja,
- spoznavati matematiku kao koristan i nužan dio znanosti, tehnologije i kulture,
- osposobljavati za apstraktno mišljenje, logičko zaključivanje i precizno formuliranje pojmova,
- razvijati osjećaj odgovornosti i kritičnosti prema svome i tuđem radu,
- razvijati sposobnost za samostalni rad, odgovornost za rad, točnost, urednost, sustavnost, preciznost i konciznost u pisanom i usmenom izražavanju.

(Ja sam stavila bold gdje sam mislila da treba, iako je sve ovo važno.)

Cijeli dokument Nastavni plan i program za osnovnu školu krije se ovdje:

http://public.mzos.hr/Default.aspx?sec=3135 (v. Publikacije izdane u 2006. godini - tamo se to može skinuti, ali ne znam kako da stavim direktni link ovdje :oops: ).

Eh, sad.... TUMAČENJE ovog teksta ovisi o učitelju. Slažem se sa Zdenkom da se može dogoditi da učiteljice stvore psihozu, ali ni RODITELJI nisu nedužni u tome, pogotovo ako imaju vlastita loša iskustva s matematikom u toj (i kasnijoj) dobi.

Svi mi gledamo svijet iz svojih cipela i dobro je preispitati vlastite stavove (i eventualne noćne more iz djetinjstva). Ali zašto ne bismo svoju djecu potaknuli da budu bolji od nas? Ako mi pravimo drame oko ispitivanja gradiva matematike, djeca će na to tako gledati. Ako djeci kažemo da je to normalan dio školovanja (i života) kao što i jest, oni će to prihvatiti bez ikakvih trauma.

amica
09.01.2009., 09:23
peterlin, hvala!
slazem se da stav roditelja a i učiteljice uvelike ovisi o pristupu djece određenoj tematici. i od mene moje dijete sigurno neće čuti kako je nešto što se radi u školi nepotrebno ili bedasto, ali ovo sam željela sebi nekako pojasniti i staviti u neke okvire. a sad se bacam na čitanje...

maribel
03.02.2009., 13:10
Ja ću sad malo o prirodi. Pisali test zima, obitelj, rodbina, kultura stanovanja,
kućanski uređaji i mislim požar.
Sve su to neke svima opće poznate stvari, ali svejedno učila je za test i ja sam ju lijepo sve ispitala i dodatno potkrijepila nekim činjenicama iz svakodnenog života da ne bi bilo sve samo bubetanje iz knjige.
Stiže ona sretna : sve sam znala :D i dobiti ću 5.
Pa što je sve bilo u testu?
I ovo i ovo i koje godišnje doba prethodi zimi? Proljeće, mama.
Ma koje je doba prije zime ti to znači srećo. Ali mama pa to je jesen-to mi je krivo.
A sada nema veze ocjena dragi moji, ali postavljati zamke djeci nije u redu.
Dobro možda vaši znaju pojam prethodi pa sam totalno u krivu, ali evo moje dijete ne poznaje pojam prethodi i pretposavljam velika većina njenih vršnjaka-da ne govorim koliko smo lomile jezik na glačalu,štednjaku, vazdazelenom,poljodjelcima i sličnim izrazima.Naravno da slengu nije mjesto u školi, ali u ispitima treba postavljati pitanja na razumljivom jeziku u skladu s dobi djeteta.
Koji je problem bio napisati prije umjesto prethodi :?

Forka
03.02.2009., 13:26
Ili barem objasniti djeci pitanje... to je mogla učiteljica...

A ja sam jučer odvalila na čitanku iz književnosti, radilo se o razumijevanju pročitanog teksta, a tekstu je naslov (sad ja ovo iz glave, ali mislim da sam ga dobro upamtila): Žaba mukač se brani trbuhom!? :lol:
Časna riječ, to ni ja ne razumijem!

Rebbeca
03.02.2009., 15:06
Moj je muku mučio s riječi UOČI, također iz prirode, mislim da je u onoj lekciji o Božiću...
Iskreno, mi takve riječi kod kuće ne koristimo

Peterlin
04.02.2009., 08:13
Eeeee, drage moje, naša je učiteljica rekla na roditeljskom sastanku pred polugodište da djeca JAKO LOŠE GOVORE i imaju mali i uzak vokabular.

I rekla je kako tome doskočiti - umjesto crtića, gledati slikovnice.

Umjesto iskaznice videoteke - iskaznica knjižnice!

I mom E se dogodi da nešto ne zna, ali smo ga doma DRESIRALI da pita ako nešto iz testa ne razumije ili nije baš siguran što znači. Ne tako da smo mu rekli "pitaj učiteljicu ako nešto ne razumiješ" nego mu je od malena u glavi "pitaj MENE ako nešto ne razumiješ" pa se to preslikalo i na školu.

A ovo prethodi-slijedi i slične štoseve moji su radili još u vrtiću. Ili smo imali ludu sreću ili smo jako dobro pratili što odgajateljice s djecom rade, nemam pojma... Pamtim i scenu kad je draga teta I. iz vrtića povela petogodišnjake na obližnju tržnicu, pa meni poslije priča - jedino je vaš E znao prepoznati i imenovati sve voće i povrće! (Nismo ga namjenski učili, ali uredno vodimo djecu na plac, pomažu na gruntu i oko vrta. To je pravo znanje.)

Kako god bilo, moji sinovi nisu lumeni, ali rijetko im se dogodi da ne razumiju pitanja iz testa. Svojim pristupom roditelji zaista mogu puno pomoći djeci u školskom gradivu - radeći s njima jednostavne svakodnevne stvari i USPUT objašnjavajući što je to. A to je ono što se zove "kvalitetno vrijeme" s djetetom.

maribel
04.02.2009., 09:02
Peterlin bez uvrede, znala sam da će uslijediti pametovanje.
Vokabular djece se razvija tijkom školovanja, no obično se neke nove pojmove i u knjizi obilježi zvjezdicom i stavi pojašnjenje na dnu knjige-tako se zapravo i usvoje.
Ako je prodika o kvaliteti provedenog vremena išla meni i mom djetetu sad moram u obranu.
Izabela čita od svoje pete godine, ove praznike pročitala je Koko i duhovi(otišla sama u knjižnicu), vrlo je radoznalo, prirodi okrenuto dijete.
Slobodno vrijeme provodimo na izletima i u vinogradu bake i djeda.
Vidjela je sve domaće životinje, upoznala sve vrste voća, povrća, alata, radova u vrtu, vinogradu, voćnjaku...
Mislim da za svoju dob ima vrlo širok spektar znanja i nije od djece koja sjede pred tv-om i pc-em po cijele dane.
Ma da ne duljim- možemo mi tako nabacati djeci u test bezbroj inačica jedne te iste riječi uz pojašnjenje-tako ćemo biti sigurni da svi sve razumiju i ujedno uče.
Poanta je da li im postavljamo zamke riječima ili ih učimo bogatstvu hrvatskog jezika.

Peterlin
04.02.2009., 09:06
Tja, možda pametovanje nekom pomogne... Mojoj djeci je definitivno pomoglo!