PDA

Pogledaj cijelu verziju : razlikuju li boje?



kate
05.04.2006., 12:14
marlena uopce nije zainteresirana za boje,ne zna jos ni jednu,a vi?

aleta
05.04.2006., 12:17
ma kakvi

tridesetri
05.04.2006., 12:28
m. razlikuje vecinu boja, s tim da ce rijetko odgovoriti na pitanje "koja je ovo boja?" (tj. odgovorit ce gotovo uvijek "crvena"), ali ako joj kazes "dodaj mi zuti flomaster" gotovo uvijek ce dodati bas taj. s tim da me nekoliko puta iznenadila, donese mi neki predmet i odusevljeno povice npr. "to je ljubicasto!" (i to za zutu, roza i ljubicastu boju, tako da mogu reci da njih najbolje prepozna, ili su joj mozda one najzanimljivije? ne kuzim, ja bih ocekivala da ce prvo nauciti crvenu, pa plavu i tako nekim redom osnovnih boja...

~lex~
05.04.2006., 12:30
Neki dan se vraćam autom od staraca, kasno je navečer, klinci iza u autosjedalicama, ne čuju se, pa sam mislila da su već i pozaspali.
Elem, tako ja vozim i zaustavim se na semaforu i čekam. Dok čekam, sagnula se pod suvozački sic da podignem neku vrećicu koja mi je opala, i odjednom čujem iza sebe Luku: "Mama, zeleno!" :lol:

Op.a. Luka i Nikola imaju 21 mjesec.

kloklo
05.04.2006., 13:00
Ma, jok, uopće je ne zanimaju..i njoj je sve crveno :lol:

To je stvarno tak individualno...Leona zasad puno više naginje matematici i glazbi, a kak će dalje bit vidjet ćemo...uglavnom, sve će naučit na vrijeme :)

tanja_b
05.04.2006., 13:07
Nisam sigurna. Da ga pitam da imenuje neku boju, blijedo bi me gledao (ne bi ni pokušao odgovoriti), ali već neko vrijeme se igra kućicom na kojoj su vrata različitih boja (ima ih 6) i za svaka vrata postoji odgovarajući ključ iste boje. I primijetila sam da traži koji ključ odgovara kojim vratima (prije je nasumce pikao ključem u bravu), dakle, očito je da traži odgovarajuću boju. I to je sve o njegovom interesu za boje.

Mima
05.04.2006., 13:11
Lea i razlikuje i imenuje, počela ih je zvati 'kao Lala', 'kao Dipsi' itd. a sad već zna i po imenima, s tim da je plava i kao Tinkie Winkie i kao nebo, a i ljubičasta je Tinkie Winkie, ali npr. zna reći da je nešto plavo, zna reći da je kuglica roza, ali joj je i roza boja (i crvena) 'kao Po'. Znači, malo miješa slične boje, ali zna reći da je nešto žuto, plavo, zeleno itd.

pinocchio
05.04.2006., 13:23
najprije je počela razlikovati crvenu i zelenu jer nije trpila čekanje na semaforu pa sam joj objašnjavala da ne možemo kroz crveno, čekamo zeleno, evo sad se pali crveno/zeleno i tako je dijete skužilo i isto me, kao Luka lex, jednom iznenadila kad me preduhitrila s odgovorm na jednom križanju.

u međuvremenu je naučila žutu i plavu. ponekad brka, ali sve rjeđe.

anni frani
05.04.2006., 13:58
Zna kada hoće da zna!
Neki dan je tražio ŽUTI sok umjesto njegovog crvenog. I to sam točno skužila da se trudi sjetiti koja je boja jer se skoncentrirao i počeo zamuckivati dok nije ispalio ŽUTI sok!
Kuži i semafor.. isto ne voli kada stojimo na crvenom!

Mejra's mommy
05.04.2006., 14:43
M. pozna boje vec odavno. Plavu pozna na bosanski ostale na eng.

Lutonjica
05.04.2006., 14:47
zara ih sve razlikuje, ali imenuje samo zelenu i pinki :roll:

branka0112
05.04.2006., 20:46
Mia ih je sve naučila sa negdje 2 godine i od tad nije fulala, ali najviše voli crnu i zelenu :)

andrea
05.04.2006., 22:30
bojan je sa cca 18 mj. znao rasortirati sve kockice po bojama; nikad nije ni jednu pomiješao, ali imenuje samo žutu

Dijana
06.04.2006., 07:58
Razlikuje boje, ali ne zna imenovati. I njoj je sve crveno.(sad ima 2g3mj)

MajaMajica
06.04.2006., 09:40
mene je tako iznenadila prije mjesec, dva..odjednom je počela stalno koristiti tj. imenovati boje..
i prije ih je znala..ali sad je nepogrešiva i povezuje ih..sad već zna i zašto služi crveno na semaforu, žuto, zeleno..
a kad je bila skroz mala sve je bilo crveno pa smo je zvali luce komunjara :mrgreen:

imported_Sunčica
06.04.2006., 09:47
Moj Karlo je već sa 18 mjeseci naučio sve boje i nikad ne pogriješi. 8)

Mima
06.04.2006., 14:11
Da se nadovežem ovdje, a što je sa brojevima i brojanjem?
Znaju li i razumiju li brojanje i brojeve? Kada djeca počnu sa tim?
Često čujem da ljudi kažu da im je dijete sa xx mjeseci znalo brojati do deset ali nisam baš sigurna što to znači.
Naime, Lea zna reći jedan,dva,tri,četiri,pet,šest,sedam,osam,devet,d eset. Nakon toga najčešće doda još i 'ti si mali crni pesek' :roll: ali ne bih rekla da zna brojati i da shvaća prebrojavanje. Nekad, doduše pokazuje prstom na stvari i govori osam,pet itd. Ali ne zna reći da ima npr. dvije kockice.

ninochka
06.04.2006., 14:14
neka da, neka ne, ne znam dal me zeza ili kaj..uglavnom, nije zainteresiran

a do 10 broji već neko vrijeme, al isto nekad zamijeni brojevima mjesta

Lutonjica
06.04.2006., 14:19
zara zna što količinski znači jedan i što znači dva.
tri još ne kuži.
zna "brojati" do 5, odnosno zna napamet 1 2 3 4 5. znala bi možda i više da ju ja učim, ali meni je blesavo učiti je brojiti do 10, 20 ili 100 samo zato da bi ona to znala izrecitirati, a pojma nema što to količinski znači.

tridesetri
06.04.2006., 14:30
m. je dosta rano naucila brojeve do 10 ali tek od nedavno (21 mj.) ima dovoljno koncentracije da ih izrecitira po redu u komadu. cak je pocela pokusavat i do dvadeset, s preskakanjem.
mislim da ne kuzi koncept brojenja i zbrajanja ali je jako zainteresirana pa cesto zna reci koliko je sati, koliko ima godina, koliko nesto kosta kuna, telefonirati pa govoriti brojke na glas i sl., naravno ne u tocnim brojkama

06.04.2006., 15:06
Leonarda razlikuje boje od kojih 16 mjeseci po Lali, Po...imenuje boje od nekih 18 mjeseci, a sad je usavršila i nijanse..zna tamnosmeđu i svijetlozelenu, ljubičastu i ružičastu npr.
Zna prebrojati istovrsne stvari do deset. Zna skoro sva slova, i prema početnom slovu pogoditi što piše...npr piše Tarzan, ona kaže da piše tata. Zna sve osnovne geometrijske oblike i tijela. Ima nevjerojatnu orijentaciju u prostoru (izgubili smo ju u Mercatonu, i našli kod dječjih kućica-sjetila se gdje su i pronašla ih bježeći od nas..katastrofa) i jako je spretna na PC-u s mišem i tastaturom. Ali kronično nema strpljenja, npr složila je jedne puzzle i nikad više nijedne jer su joj dosadne, nešto skuži kako će, ali stvar nije podatna pa ne može..pa ispad bijesa. Sad se učimo sastvaljati lego kockice.

Mlađa još ne imenuje boje, ali zna (na svoj način- Mogi-Mogli, Bot- Robot, Ena-Kaena, Siba-Simba) sva imena glavnih likova iz crtića, slikovnica i knjiga koje Leonarda gleda. Ima jako dobru mehaniku i jako preciznu ruku - kad jede. Leonarda ju prisilno uči, brzo napreduje.

Evo..sad bi obje cicu.
Razapet će me.

tanja_b
06.04.2006., 15:13
Andrej ne kuži brojeve. Zapravo, ničim ne pokazuje da ih kuži.
Dakle, boje upitno, brojevi nula.
Ali zato puzzle slaže ko od šale (umetaljke i jednostavnije slagalice od 4 komada). Bar da mu nešto dobro ide - oblike jako dobro razlikuje.

tridesetri
06.04.2006., 15:18
Evo..sad bi obje cicu.
Razapet će me.

slatko :lol:

zaboravila sam na slova...m. to mozda i najbolje kuzi od svega. neki dan sam joj pokazivala onu slikovnicu kao slovaricu i ostala u shoku koliko vec slova prepoznaje i onda isto ovako kako opisujes povezuje sa odredjenom rijeci - T, tata i sl.
prije sam uvijek mislila da tako mala djeca znaju slova samo ako ih roditelji maltretiraju s tim, ali stvarno nevjerovatno kako oni to sve negdje poberu...
e, da i super kuzi oblike i to vec dugo prepoznaje i imenuje krug, kocku, trokut, kriz, srce, mjesec...

aleta
06.04.2006., 18:20
čitam i čudim se.
ali da, poznaje i Vid geometrijska tijela! neki dan ga poveo nono kod ovaca, a tamo mali janjčić, je li, brabonja. Vid veselo uzeo u svaku rukicu po jedan, onako mlak, brabonjak i viče: JAJA!

Mima
06.04.2006., 20:58
Lea isto već dugo prepoznaje i imenuje oblike, samo to je kod nje teoretsko znanje :mrgreen: - u ubacivanju i slaganju puzzli nije baš spretna.
Ali inače zna i krug i trokut i kvadrat koji nekad zove i kocka, pa zvijezdu, mjesec, srce; a recimo i prepoznaje te oblike u svakodnevnom životu - npr. za šaht na cesti kaže da je krug, za jedro na brodu da je trokut itd.
(koliko sam shvatila kod psihologa to je važno jer pokazuje to apstraktno zaključivanje ?? valjda - znači aleta Vid će biti jak u matematici :mrgreen: )
Od slova zna samo M.

čokolada
06.04.2006., 21:52
A.zna imenovati sve oblike, ali ubaciti ih u one otvore...koma. Prvo je jaaako dugo bila nezainteresirana, a sad joj ide na živce što križić ne može kroz rupu od srca i sl. Puzzle nula bodova. Lego-kocke je tek neki dan počela sramežljivo slagati (do sada samo rastavljala). Izgleda da ništa od PMF-a :mrgreen:
Odavno verbalno broji do deset, ali kuži prebrojavanje samo do 3 (predmeta). Prepoznaje 5-6 slova, brojeve ne, boje zna nabrojati sve, ali još ih brka (jedino joj semafor ide). Uglavnom govor i fizič. spretnost puno su joj razvijeniji od "sitnog veza".

aleksandra70vanja
06.04.2006., 22:03
Vanja je tek nedavno počela imenovati boje, a kocke razvaja po bojama možda 6 mjeseci.
Broji do 10 od 1.5 godine, ali kao pjesmicu, kuži do dva, a od abecede smo stali na A.

aleta
06.04.2006., 22:13
aleta Vid će biti jak u matematici :mrgreen: )

nije na mamu ;)

Sanja
06.04.2006., 22:56
Fiona ne imenuje boje, ali ako joj kažem "dodaj mi crvenu kockicu", dat će mi je bez greške. Zna razlikovati sve boje u kojima postoje duplo kockice, a to je dosta.

Ako joj pokažem dvije i pitam "koja je crvena", velika je vjerojatnost da će fulati. Ali kad mi treba dodati crvenu, uvijek pogodi.

Hm. :?

Oblike ne zna imenovati (nisam ju nikad ni učila), ali odlično slaže puzzle i dobro se snalazi sa svim vrstama oblika (npr. ima onu chicco kocku s rupama u raznim oblicima u koje treba ugurati zvjezdicu, trapez, ovo-ono i to radi već jako dugo bez greške).

spooky
06.04.2006., 23:18
Boje ju uopće ne zanimaju.Pokušala sam par puta sa razvrstavanjem kockica, ali to joj je bilo bezveze pa smo se morale igrati nešto drugo :roll: .

Bez problema ubacuje oblike u njihove otvore.
Razlikuje trokut, kvadrat, krug, zvjezdicu ...
Krug zna i nacrtati, a posebno joj je interesantno crtati ravne okomite linije.

Brojevi su joj ok, ali ne zna brojati. Razumije značenje broja 1 i 2.

Na pitanje : "koliko je sati? " uvijek spremno odgovara: "Šest"
:lol:

Mima
06.04.2006., 23:26
Ajme stvarno, a kako znaju crtati? Spooky, kako Pia crta krug? Baš kao pravilni krug? I kad je počela s tim, ako se sjećaš?

Lea ne zna ništa crtati, samo šara.

andrea
06.04.2006., 23:29
ni bojan niš ne crta, a bogme ni ne broji; sve mu je DAAA (dva)

kak ste me zbedirale s tim brojevima; od sutra slijedi dopunska nastava iz brojanja :mrgreen:

aleta
06.04.2006., 23:54
ni bojan niš ne crta, a bogme ni ne broji; sve mu je DAAA (dva)

kak ste me zbedirale s tim brojevima; od sutra slijedi dopunska nastava iz brojanja :mrgreen:

Andrea, ako trebate nastavne rekvizite :mrgreen: dođite k nama!

tinkie winkie
07.04.2006., 00:07
M. zna imenovati boje, ali ih ne razlikuje. Mada se voli igrati pogađanja "koje je koja boja, s tim da uvijek fula, naravno). Za brojeve zna brojati od 2-5 (tek je nedavno uvrstila jedan), nekad se i zaleti pa reče ćet, ćenan, ali rijetko, ali nisam sigurna kuži li ona razliku između 2 i 3 i sl.
Oblici i geom. tijela je ne zanimaju, pogotovo slaganje oblika u odgovarajuće otvore- na to pošizi odmah.

07.04.2006., 01:15
Ima jedna mudra koja kaže: nemomo uspoređivati djecu :)

Crte se podvlače tek s oko 5 godina. A do i poslije onda su nam najbolji, najsavršeniji i najuspješniji..jer su naši.

maria71
07.04.2006., 07:02
postoji jako tanka granica između poticanja i forsiranja

a ja sam vam čisti primjer osobe sa IQ > 150 koja je ostvarila prosječne rezultate u životu

prešišali su me oni "prosječni" :mrgreen:

apricot
07.04.2006., 09:07
a što znači "prešišali"?
u čemu?
u količini zarađenog novca?
u broju pročitanih knjiga?
u veličini stana?
u broju prijatelja?

Mima
07.04.2006., 09:20
Možda u brojanju :P

No, dakle, meni je zanimljivo znati što druga djeca znaju i mogu jer se Lea prati kod logopeda i psihologa pa se tamo testiraju ova razna znanja. Zato se toliko i raspitujem za crtanje, jer joj je logopedica na zadnjem pregledu dala da crta krug tj. očekivala je od nje da imitira crtanje kruga (što Lea nema pojma).

apricot
07.04.2006., 09:27
ja ovaj topic trebam izbjegavati jer nakon što pročitam dostignuća vaše djece... moje je... jako zaostalo!
a na svim testiranjima je (pr)ocijenjena kao vrlo napredna.

ms. ivy
07.04.2006., 09:32
potpisujem, osim dijela s testiranjem!

andrej ispada ne prosječan, nego... tamo negdje daleko ispod. :lol:

MalaSirena
07.04.2006., 09:37
Prepoznaje i imenuje osnovne boje i još neke (ljubastisti - ljubičasta, narančasta). Brojati zna do deset (nije da sam ga učila da to recitira, nego brojimo korake, stepenice i tak pa si je zapamtio, barem da ih zna po imenu), razumije do količinu do dva.

Puzzle i slagalice su nam nula bodova, malo nešto prtlja, ali uopće nema volje to slagati, oblike neke prepoznaje, a neke ne.. povremeno mu bude fora ubacivati ih u onu chicco kutiju, ali sam ne može pogoditi koji oblik ide u koju rupu, osim ak mu baš ne okrenem tu stranicu kocke pa ga pustim da sam vidi.

Crtanje nam je na minimumu... uzme bojicu u ruku, krene ko da će crtati po papiru veličine stola, a onda na papiru napravi točkicu i kaže da je nacrtao žarulju :roll: Onda još napravi par točkica, eventualno koju crtu i gotovo crtanje...povremeno me iznenadi kad pokušava nacrtati svoju ruku (obično kad crtamo flomićima po staklu), ali to se svodi na to da flomićem jedva dotiče površinu stakla i opisuje ruku virtualno... (a njegova frendica isto stara crta glavu, oči, usta, kosu, nos i to najčešće njegov portret :mrgreen: )

mamma san
07.04.2006., 09:46
Lovrina najmilija boja je žuta. Kuži žutu i plavu, nepogrešivo cca već 1,5 mjesec, a odokativno pogađanje traje duže..(i snijeg mu je bio žuti... :mrgreen: )

Brojanje kuži kako slijed: ja kažem JEDAN, on nastavi DVA, ponekad i TRI. I zna pokazati DVA i TRI.

Neki dan je sam projao: 1, 2, 4, 3,7,5,5,5,5... :mrgreen: (brojimo stepenice)..

A semafor kuži već duže vrijeme, ali u smislu kad mora stati a kad može preći cestru... :)

kate
07.04.2006., 10:25
Mima, daj nam dojavi sto trazi logopedica kad idete kod nje,kao recimo ovo crtanje kruga.

I mene jako zanima sto druga djeca znaju tako ja lakse PRATIM Marlenu.

tridesetri
07.04.2006., 10:33
m. isto vec dugo crta krugove, ali to nisu onako pravilni krugovi nego vise kao neprekidni kruzni pokreti olovkom po papiru (ako sam dobro objasnila) takodjer crta i ravne crte.
odnedavno pokusava crtati cicu glisu, "tocka, tocka tockica"...naravno cica glisa ima desetak ociju koji su uglavnom izvan glave ali mi je preslatko kako se ona to trudi. opsjednuta je s cicom glisom...

vilma
07.04.2006., 10:45
potpisujem apricot.
ja sam ponosna da moja curka (21 mjesec) ne zna ni brojeve ni slova. ponosna na sebe.

Mima
07.04.2006., 11:09
potpisujem apricot.
ja sam ponosna da moja curka (21 mjesec) ne zna ni brojeve ni slova. ponosna na sebe.

zašto :?

kate --> logoped ne testira ništa posebno nego pokazuje sličice i pita što je što i gdje je što, jedino je dala lei olovku da vidi kakva joj je ta grafomotorika (loša), mogu vam napisati što će psiholog gledati kad budemo išli na pregled

kate
07.04.2006., 11:11
Mima super ,hvala 8)

apricot
07.04.2006., 11:19
vilma, moje dijete je sa 20 mjeseci znalo sva slova, boje... koješta...
ali ni blizu ovoliko koliko ova druga djeca.

tinkie winkie
07.04.2006., 11:36
nisam ni ja za uspoređivanje djece, ali volim čitati i razmjenjivati ovakve teme, jer mi samoj puno puta ne padne napamet što bi moje dijete bilo u stanju raditi, jer za masu stvari mislim da je još premala, a kad ono- dijete poludi od oduševljenja kad joj pokažem, te iznenadi i sebe i mene.

tridesetri
07.04.2006., 12:38
mislim da se tu ne radi o usporedjivanju djece niti o tome da je netko ponosan na to sto njegovo dijete moze ili ne moze.

dijete se razvija nekim svojim tempom, a roditelj je tu da ga njezno podrzi u njegovom otkrivanju svijeta.

ako dijete uporno pokazuje zanimanje za slova, pa taman imalo samo godinu dana, naravno da ces mu kupiti slikovnicu-slovaricu (bez obzira sto na njoj pise da je za djecu od tri godine). u suprotnog ga sputavas.

ako dijete ne pokazuje interes za tutu, pa makar imalo preko tri godine, ostavi ga na miru, naucit ce se kad tad. ako ga forsiras zato jer su se ostala djeca vec naucila, opet cinis lose.

ima jos jedna stvar. cini mi se da nas se na ovaj topic javilo nekoliko mama cija su djeca neurorizicna i normalno je da takve mame moraju nesto briznije pratiti razvoj svoje djece nego ostale mame, ne znam zasto to neke nervira.

maria71
07.04.2006., 14:40
a što znači "prešišali"?
u čemu?
u količini zarađenog novca?
u broju pročitanih knjiga?
u veličini stana?
u broju prijatelja?

pa kakvu su meni budućnost propricali znani i neznani,ja sam ispala provincijska učiteljica.....

tako da je sve relativno

spooky
07.04.2006., 14:55
Ajme stvarno, a kako znaju crtati? Spooky, kako Pia crta krug? Baš kao pravilni krug? I kad je počela s tim, ako se sjećaš?

Lea ne zna ništa crtati, samo šara.

Mislim da joj taj krug znači glava jer onda unutra još nešto načrčka i kaže :"mama".

apricot
07.04.2006., 14:57
tridesettri, ja ne vidim da se ovdje itko iznervirao...

tridesetri
07.04.2006., 15:02
pa maria71, to je dosta uobicajen slucaj.

upravo zbog toga su u nasem drustvu napokon zapoceli neki proces osvjestavanja ljudi o specificnostima nadarene djece, jer su takva djeca zapravo djeca s posebnim potrebama, a ne djeca ludih roditelja koji dijete muce sa teskim i za dob neprimjerenim zadacima.

na zalost, jako puno ljudi razmislja na ovakav nacin, a nadarena djeca zbog svojih razlicitosti i pomanjkanja osjecaja pripadnosti, ne samo da nikada nece ostvariti svoj pravi potencijal nego ce poceti razvijati asocijalne oblike ponasanja, povlaciti se u sebe itd.

ne kazem, sigurno ima i puno onih slucajeva gdje roditelji maltretiraju dijete s preteskim zadacima, pa ono cak i uz jako visoki IQ pocne gubiti interes za ucenje, ne uziva u ucenju i sl.

a opet ima i puno roditelja koji su naprosto lijeni baviti se djetetom, pa onda to prikrivaju tvrdnjama da pustaju dijete da se razvija samo od sebe, da ga ne zele forsirati itd.

mislim da kao i u svemu u zivotu treba pronaci neku zlatnu sredinu, osluskivati svoje dijete, rjesavati svoje probleme, informirati se o odgoju, baviti se djetetom i truditi se, a opet pustiti ga se razvija slobodno...svi znamo da to nije lak zadatak i svako radi najbolje sto zna...

IveM
07.04.2006., 15:03
U potpunosti se slazem s 33 da se svako dijete razvija svojim tempom i da ga mi kao roditelji u tome trebamo podrzavati i stvarati mu poticajnu okolinu (npr. odabir igračaka, slikovnica), ali ne i forsirati.
Ponekad se plašim i da u tom svom stavu pretjerujem i ne učim dijete onome što je već odavno trebalo znati ;) ,

S sad on topic - Filip je prvo prije kojih mjesec dana naučio razlikovati i imenovati žutu, pa plavu, zatim zelenu i crvenu, to je za sad to.
Zna prepoznati i imenovati sve brojeve (cifre - 0-9), 5-6 slova, brojati tj. recititirati do 15-16, koncept brojanja mu je jasan do 2, sve više od toga je obično 7.
Zna prepoznati i imenovati većinu oblika (kvadrat, trokut, krug, zvijezda, srce, romb, mjesec...),
Nacrtati zna krugove koji su daleko od pravilnih, crte i točkice. Često crta krivulje na koje dodaje kružiće-kotače i to su mu auti, autobusi, kamioni ....
Po znaku prepoznaje i imenuje desetak marki automobila.
Ukratko lud je za brojevima i autima, a sve drugo :/ ,
npr. životinje ga uopće ne zanimaju i za ovcu će reći da je pas itd. :mrgreen:

Sanja
07.04.2006., 15:13
Tridesettrojka, otela si mi slova s tipkovnice. 8)

Inače, već je odavno zaključeno da iq čini tek jako mali dio sposobnosti koje su potrebne za snalaženje u svakodnevnom životu. Zato nove pedagoške teorije (i prakse) rade na jednakovrijednom razvoju svih sposobnosti kod djeteta, od intelektualnih do društvenih, emotivnih, kreativnih, itd.

Tužno je što se napredna djeca i dalje često promatraju kao djeca čiji roditelji su skloni forsiranju.

vilma
07.04.2006., 15:13
nisam aludirala na nikog sa foruma, ne poznam vas. mislim na to da puno djece zna sva slova, a ne kuze citati, znaju brojati do 30,40... a ne kuze ideju brojanja. i ne pusim da je to dijete slucajno skupilo. pa ne hodaju roditelji po kuci i bez veze broje na glas. e sad, ima djece kojima se ranije javi interes, al po ovom sto ja vidim vecina je djece napredna, sto je naravno kontradikcija. eto, u parku gdje se mi igramo je redovito jos cetvero djece uzrasta koja moja curka i svi prepoznaju brojeve i slova. malo cudno. ja sam jos uvijek ponosna, kao sto sam napisala i u proslom postu, jer ucimo ono sto razumijemo, a strebanje sam uvijek zaobilazila u sirokom luku.

tridesetri
07.04.2006., 15:16
sanja bas mi je drago da se razumijemo :)
slazem se s ovim u vezi IQ-a i tko nije citao, preporucam knjigu "emocionalna inteligencija" (daniel goleman).
jako poucno za roditelje

apricot
07.04.2006., 15:18
ja ne znam što da radim:
kad su je zanimale puzzle, bjesomučno smo kupovali puzzle (oće netko, imamo dvadesetak komada - od 20 do 150 dijelova)
knjige je uvijek zanimaju, pa ih uvijek i kupujemo.
ali, crtanje je uopće ne zanima!
e sad, tu se ne bih složila da ne treba malo pogurati jer nije stvar samo u interesu i motorici već i u stavu da se ponekad treba potruditi, ponekad raditi ono što joj baš i nije po volji, a i naučiti je upornosti.
njoj crtanje stvarno ne ide (zna nacrtati kružnicu i to tako pravilnu da bi se mnogi odrasli posramili), ali to je sve. ostalo je upiranje olovkom po papiru.
ako ja "odustanem" od toga, pokazujem li djetetu da se ne treba truditi, da u životu radi samo one stvari koje joj idu od prve...
psihologica nam je rekla svoje, ali mene zanimaju i vaša mišljenja...

tridesetri
07.04.2006., 15:29
vilma potpuno kuzim o cemu pricas.

imamo jedne poznanike koji su se tako hvalili da im djevojcica u dobi od 18 mjeseci zna sva slova, brojeve i sl. i stvarno je to sve znala.
samo na zalost, to dijete doslovce nije izlazilo iz kuce. a svi koji su se brinuli za nju su je samo filali knjigama, slovaricama, puzzlama. to je gotovo jednako zlostavljanju.

ali za ovo

i ne pusim da je to dijete slucajno skupilo
nisi u pravu.
neka djeca naprosto nauce sama cak i citati. uostalom okruzeni smo slovima, brojkama, poucnim crticima i djecjim programom. puno mama je spominjalo da su im djeca naucila boje gledajuci teletabise. ne znam zasto ti je cudno da se na jednak nacin mogu nauciti i slova?

kad smo vec kod toga, petkom u sklopu djecjeg programa ide emisija o brojkama i slovima koju vodi pjer menicanin. stvarno je jako zgodno, a m. to obozava, cak vise nego teletabise, pa i drugima preporucam!

tanja_b
07.04.2006., 15:30
kad su je zanimale puzzle, bjesomučno smo kupovali puzzle (oće netko, imamo dvadesetak komada - od 20 do 150 dijelova)

Mi smo upravo u puzzle fazi...
Crtanje - ništa (samo šara po papiru).
Ponekad se i MM i ja pitamo isto - treba li mu nuditi i sadržaje koji ga naoko ne zanimaju? Ili ga pustiti da sasvim sam otkriva što mu je zanimljivo, a što ne?

ms. ivy
07.04.2006., 15:33
pa, to i mene zanima... andrej bi po cijele dane šutao loptu i vozio kamiončiće. i čitao.

ja svako toliko uzmem crtati, uglavnom hoće da ja njemu crtam a on eventualno malo pošara. probam i slagati kockice, tu i tamo i on složi ali izgubi interes za pola minute. ubacivanje oblika, uglavnom sam ja ubacivala i tek sad on sam uzme (jako rijetko, ali ubaci sve ko od šale). puzzle hoće prepoznavati, ali slagati jok.

uglavnom, ja ponekad započnem igre koje njemu nisu interesantne, a skužila sam da ih on sam počne igrati kad "dozrije" za njih.

apri, ja bi njoj nudila da šara kad i koliko hoće, a jednog dana će te samo iznenaditi doručkom na travi. ;)

što je rekla psihologica?
(zanimljivo mi je čuti što kažu stručnjaci jer andrej nije "praćeno" dijete a neću ga iz čistog mira voditi doktorima, logopedu i sl.)

ms. ivy
07.04.2006., 15:33
al' sam zakasnila... :roll:

Sanja
07.04.2006., 15:39
Vilma, meni se čini da kad čitaš ovaj topic sve dječje sposobnosti ti se sliju u jednu sliku i onda dobiješ dijete monstruma koje razlikuje boje, oblike, zna brojati, čitati, pisati i crta k'o Leonardo. Naravno da nije tako, ako bolje pogledaš vidjet ćeš da svako dijete ima neku jaču i neku slabiju točku. Samo ovako na hrpi dobivaš drugačiji dojam.

Nitko ne kaže da nema roditelja koji forsaju svoju djecu, ali ima i onih čija djeca zaista puno toga pokopčaju usput. Ja, recimo, sa svojom malenom jako puno razgovaram i objašnjavam joj sve što vidimo, čujemo, kraj čega prođemo... Bilo bi čudno da ne pokupi barem dio svega.


neka djeca naprosto nauce sama cak i citati. uostalom okruzeni smo slovima, brojkama, poucnim crticima i djecjim programom.

Tako sam, prema riječima mojih roditelja, i ja naučila čitati, imala sam oko tri godine. Obožavala sam slikovnice s Majom i doslovce ih znala napamet, jer su mi ih stalno čitali. Kad bi mi starci prilikom čitanja pokušali izostaviti koji dio, ja bih to odmah skužila i natjerala ih da pročitaju sve od početka do kraja. :lol: Kad bih pak ostala sama sa slikovnicama, na neku foru sam taj napamet naučeni tekst spojila sa simbolima za slova i sasvim sama naučila čitati. Starci mi vele da su bili šokirani. :lol:

(Iako se tog doba ne mogu jasno sjetiti, sasvim im vjerujem da me nisu forsirali ili tjerali, jer ni kasnije nisu bili taj tip roditelja.)

vilma
07.04.2006., 15:41
ja sam dijete koje je samo naucilo citati, u parku sa starijom djecom, ali sa 4 godine. i nisam prije toga znala sva slova u biti znala sam ih jako malo. to je islo paralelno. kako se uostalom uci i u skoli. hocu rec, taj se interes za slova javi kod djeteta onda kad moze razumijeti ideju citanja ili za brojeve kad moze razumijeti ideju brojanja ili bilo cega drugog. sve prije je pjesmica napamet. i nisu uvijek krivi roditelji. moja frendica ima curku staru 4 godine i isto zna sva slova. a znam da joj je mama normalna. al, djeca u vrticu, puno ih zna i onda se nadmecu...uzas. ne zelim biti dio toga. naravno, ne zelim je ni izolirati. al, sad dok je jos cuvamo baka i mi, ne zelim ni brojeve ni slova. i pitam se nakog mi je dijete tvrdoglavo.

Sanja
07.04.2006., 15:48
hocu rec, taj se interes za slova javi kod djeteta onda kad moze razumijeti ideju citanja ili za brojeve kad moze razumijeti ideju brojanja ili bilo cega drugog.

Slažem se, ali dob u kojoj dijete počinje shvaćati apstraktne pojmove poput brojanja ili slovkanja nije kod svakog djeteta jednaka. :)

apricot
07.04.2006., 15:49
pa, eto, dijete pamti slova poput slike.
i uopće ne povezuje sa značenjem.
kako je zapamtila da je slon - slon, tako je zapamtila i da je "a"-"a".
bez nekog velikog utjecaja, osim pukog dešifriranja znaka/slike.
razumijem o čemu govoriš, ali djeca često i nesvjesno skupljaju neke podatke.
pa čak i nas iznenade.

IveM
07.04.2006., 15:58
pa, eto, dijete pamti slova poput slike.
i uopće ne povezuje sa značenjem.
kako je zapamtila da je slon - slon, tako je zapamtila i da je "a"-"a".
bez nekog velikog utjecaja, osim pukog dešifriranja znaka/slike.

s ovim se u potpunosti slažem
slova i brojevi su grafički znakovi i kao takvi nekoj djeci jako zanimljivi

IveM
07.04.2006., 16:04
I da ...
Djeca mogu pokupiti usput mnoooogo više nego što mi često mislimo.
Nikad mi nije palo na pamet stati ispred auta i govoriti djetetu, to je škoda, ili to je renault i sl. On je to pokupio sam iz reklama koje je vidio usput par puta na TVu. Ja sam se šokirala kad je stao ispred škode na cesti dok smo šetali pokazao je prstom i rekao - škoda. Pa onda isto tako - tojeota (toyota), kod svakod renaulta - dedin auto (moj tata vozi renault). I šta da radim kad pokaže prstom na auto marke koju ne zna i kaže - "ovaj?", naravno da mu kažem to je - ... onaj koji već je.
Nešto slično je bilo i s brojevima.

Tj. njemu su očigledno zanimljivi znakovi - grafički simboli koje jako dobro prepoznaje i razlikuje.
S nekih 18 mjeseci, tek kad je počeo nešto malo pričati, nepogrješivo je znao što je slovo, a što broj - kao vrsta znaka, nikad mu to niko od nas nije ni pokazivao niti ga učio. Lijepo bi na u knjizi, izlogu, na TVu,... pokazao broj i rekao "boj" ili slovo i rekao "ovo".

vilma
07.04.2006., 16:18
naravno da pojam slona i slovo A nisu isto. to valjda ne treba pojasnjavati. vjerujem da neka djeca imaju naglasen interes za graficke znakove, to je vec moguce. i naravno da mi je jasno da djeca svasta skupe usput, pa imam dijete. htjedoh rec, bojim se strebanja jer zaglupljuje inteligentne i frustrira senzibilne. no, roditelji na forumu su vjerujem u prosjeku osvjesteni, a ja sam samo verbalizirala neke svoje strahove.ma mislim da sam iznjela poantu, ne bih tjerala stvari u apsurd.

apricot
07.04.2006., 17:11
kako nisu?
klincima je to čista piktografija.
slovo "a" (grafički) ne povezuju sa slovom "a", kao što ni crtež slona ne povezuju sa riječi slon, već sa fotografijom/crtežom slona.
da smo mi njoj rekli da je ovo (A) slovo ž, ona bi to prihvatila jer je to, zapravo, nekoliko kosih i vodoravnih crta međusobno spojenih.
kao i kuća, uostalom.

07.04.2006., 17:35
ja ne znam kako dijete od 2 godine može biti štreber...Štreber si samo svojom voljom ;)
ja ne znam na koji način možeš malo dijete forsirati kad ima ograničenu koncentraciju...

djeca nešto nauče jer ih to zabavlja i jer se vrlo vjerojatno to stalno ponavlja..ja sa svojim curicama imam dnevne rituale pričanja, čitanja, pregledavanja knjiga, crtića, "kuhanja", izlaska van, gledanja auta, kopanja blata..sve sjajne prilike za štrebanje ;)
ono što ti je ugodno i zabavno nastojiš ponoviti..pa naučiš..netko prije netko kasnije...big deal

tridesetri
07.04.2006., 18:02
u potpunosti se slazem s virgo30.

vilma, kuzim o cemu pricas, ali...


al, sad dok je jos cuvamo baka i mi, ne zelim ni brojeve ni slova. i pitam se nakog mi je dijete tvrdoglavo.

a sto ako ti curica sutra krene slovkati i ispitivati te za svako slovo i broj koje vidi na ambalazi ili u slikovnici "a sta je to?"
ti ces joj reci "nista, ja sam odlucila da nema brojki i slova..."
karikiram naravno...
samo ti hocu reci da pazis da ne odes u drugu krajnost

vilma
07.04.2006., 18:08
ako ispravno ucis dijete onda mu slon nije apstraktni pojam i nije mu samo slika koju si mu pokazala. ono uci pojam slona-pojam je misao o bitnim stvarima.
ako mu samo pokazes sliku slona u djecjem rjecniku, e onda mu slon je graficki znak kao i slovo ili broj, ali to je krivi nacin.
nitko nije spomenuo djecu strebere, nego sam ja samo primjetila da ima puno roditelja koji forsiraju svoju djecu. nikad nisam rekla da je forsiranje aktivno se baviti svojom djecom. po tome bi i ja bila roditelj koji forsira, a upravo se toga grozim. nisam prozvala nikog sa foruma.

apricot
07.04.2006., 21:08
vilma, slon je uzet samo kao primjer: naravno da troipolgodišnje dijete zna da je slon sisavac i da je težak i da je među najvećim sisavcima i da ima grubu koru i da je biljojed...
ali slovo joj je za sada grafika, prepoznaje ga kao crtež jer njoj je još uvijek "a" kao... cvijet :roll:
pitala sam psihologicu i ona kaže da je to za njezin uzrast normalno, ali badava kad je sin moje prijateljice kao dvogodišnjak govorio "m" kao melioracija, "e" kao električna struja.
a sasvim pouzdano znam da roditelji nisu ništa forsirali niti podučavali. dijete je takvo.
nije da uspoređujem, ali primijetiti razliku moram...

andrea
07.04.2006., 21:42
dovedem ja danas bojana kod stare i pita ona bojana; ajde, mišek, reci baki, šta ćemo raditi nas dvoje danas; oćemo šetati do placa ?!

a ja; nikakav plac, nikakva šetnja, dođem po njega u 4 i da si ga do onda naučila brojati do deset i bar pol abecede napamet :ceeeer:

a moja stara :shock:

umrla sam od smijeha

Sanja
07.04.2006., 21:55
Andrea :lol:

apricot
07.04.2006., 21:56
totalno luda, jelda?
to joj je od one sarme!

andrea
07.04.2006., 21:58
totalno luda, jelda?
to joj je od one sarme!

i od ormara, draga :lol:

apricot
07.04.2006., 21:59
ne, od tvojih ormara sam JA luda!

čokolada
07.04.2006., 22:31
pa kakvu su meni budućnost propricali znani i neznani,ja sam ispala provincijska učiteljica.....
tako da je sve relativno


Pa, ne znam jesi li imala u planu postati Tesla? ;)
Meni prilično ide na živce što su novac i status postali mjera svih stvari, pa ako nisi bogat i "na položaju", valjda si odmah zatucan i nesposoban. Zašto bi bilo "slabo" biti provincijska ili gradska učiteljica, ako si dobra u tome što radiš?.
Veliko je pitanje tko je koga i u čemu "prešišao". Ako imam zadovoljstvo sobom privatno i svojim poslom nema tog "uspješnog" koji me može prešišati! (Odo' ja off topic...)

tanja_b
07.04.2006., 22:33
Andrea, zakon si :lol:

maria71
07.04.2006., 22:34
bila bi to duga priča,jednom na pm............

07.04.2006., 23:04
a ja; nikakav plac, nikakva šetnja, dođem po njega u 4 i da si ga do onda naučila brojati do deset i bar pol abecede napamet :ceeeer:

a moja stara :shock:


hehehe...sjajno
andrea ti si evidentno dobar čovjek, čestitam ti :)

moja manja curica otprilike zaostaje cca 3 mjeseca u fazi za Leonardom u toj dobi...i tako je, kao tvoj otprilike, odrješit moj stav o tome što mora sve "naučiti" ..da ne "zaostane" ...nema blata..abakus, abakus :)

Elly
07.04.2006., 23:18
Brojanje: vrlo rano je znala brojati (na hrvatskom i na talijanskom, na engleskom jos ponekad preskoci koji broj).

Racunanje: nedavno je pocela shvacati da su 1 + 1 = 2, da ona ima dvije godine, i tako.

Crtanje: zasad je to jos uvijek saranje, i primjecujem da joj je svejedno koju boju koristi - glavno da sara :lol:. Kad crtamo "Cica Glisu", zna sto ide slijedece i kakav bi to oblik trebao biti.

Slaganje: puzzle joj idu dosta dobro, sa legosima zna napraviti auto, vlak, i sl. (naravno, onaj 'primarni' oblik).

Boje: ako joj kazem npr. olovku koje boje da mi donese, uvijek pogodi. Preferira crvenu i zutu kod slaganja (kod crtanja ne).

Pisanje: zna napisati (stampano) slovo A.

Citanje: ponekad imam osjecaj kao da 'zna' citati - recimo, na prometnom znaku pise Konzum, i ona to 'procita'. Ali u biti mislim da je samo rijec o asocijaciji. Kao sto crveno-zelenu vrecicu povezuje s Konzumom, pa to jednostavno prepozna i poveze.
Ali u tekstu definitivno prepoznaje slovo A (koje zna i napisati) i O.
I inace voli citati i sve vec zna napamet.
Ja sam pocela citati sama sa 3 godine a sa 4 sam naucila pisati stampana slova (u jednoj staroj bakinoj kuharici sam napisala "MAMA I BAKA JESU BUDALE" nakon sto su me naljutile, a moj djed je ispod toga dodao datum; tu kuharicu imam i sad :lol:), tako da mislim da tu mozda i genetika malo 'radi'.

Za nista ju ne forsiram niti bih htjela da se u tome natjece sa drugom djecom. Neka se ona samo razvija svojim tempom - vidim da joj ionako dobro ide :heart:.

Da, ima skoro 2,5 godine i ne ide u jaslice - ja sam trenutno SAHM :) .

anek
07.04.2006., 23:33
ovaj topic me podsjetio na jednu situaciju nedavno kad smo u oktogonu naišli na jednog tatu sa curicom koja je bila iste dobi kao vid.
curica i vid su se motali oko nekakve stajaće reklame na kojoj je pisalo sve i svašta, i onda je taj tata počeo ponosito ispitivati malu kao u školi; ajde dušo reci tati koje je ovo slovo, a ovo, a ovo, a ovo - mala je uglavnom sva slova pogodila, ali je to uopće nije interesiralo jer se natjeravala sa vidom, ali tata je bio vrlo uporan i evidentno je želio zadiviti MM-a i mene s njenim znanjem. maloj svaka čast, ali meni je to bilo :roll:...čovječe pusti malu da se igra i nemoj se pres.... :mrgreen:

osobno se grozim forsiranja djece i "štrebanja" u ranoj dobi svega i svačega /da, ima roditelja koji upravo to rade sa svojom malom djecom, poznajem par takvih/, a uspoređivanje s drugom djecom je zaista bezveze i bespotrebna frustracija /o.k., naravno da razumijem mame neurorizične djece/.
vidu pokušavamo pružiti što više informacija, sve kroz igru i u skladu s onim za što on sam pokazuje određeni interes.
crtanje - svakodnevno crtamo, zanima ga, ali ne pretjerano, kad hoće nacrta kružnice /razumije kad mu kažem da nacrta veliku, pa onda malu kružnicu/, linije, točkasto /"pada kiša"/, i šara...voli se igrati i sa Playdooh plastelinom.
boje raspoznaje skoro sve.
brojke i slova - apsolutno ne forsamo /možda zato što smo MM i ja apsolutni debakl iz matke :mrgreen: / ; sve što je naučio naučio je nekako "usput", brojanje od 1-10 zato što uvijek brojimo naglas kad idemo po stepenicama, neka slova...za to mi se čini da ima još puno, puno vremena..
čitanje slikovnica i bilo čega /knjige, dječji časopisi/ obožava od najranije dobi, on uzme slikovnicu pa meni prepričava priče, i kao čita..
fizički je normalno aktivan i vješt /recimo u parku, vere se , trčkara, spušta samostalno niz tobogan, - klasika/, ali ga npr. lopta apsolutno ne zanima u smislu šutanja, natjeravanja lopte..
puzzzle, oblici i lego kocke ga zanimaju, i dobro on to sve posloži, ali to nisu njegove omiljene igračke. on obožava igranje malim ljudskim figurama /playmobile, imamo ih punu kuću../, s kojima glumi, stvara situacije, glumi njihovu konverzaciju. životinje mu nisu toliko interesantne. jako je maštovit u tome i recimo vrlo zainteresiran za kazalište u kojem je kao bubica skoncentriran i udubljen za vijeme predstave. može zadržati pažnju na takvim stvarima.
govor mu je vrlo razvijen, s njim mogu doslovno razgovarati, i to ne samo ja nego i nepoznati ljudi u parku. zna ponoviti skoro sve što je čuo, pa i vrlo složene riječi, sastavlja duge rečenice bez problema.
zna puno pjesmica odpjevati; točan tekst čitave strofe /glazbu obožava/.
razumije i koristi apstraktne pojmove tipa "lijepo", "tužan" i sl. i općenito za sada promatrajući ga čini mi se da je za sada najjači upravo u komunikaciji i da ima nevjerojatnu maštu.

tridesetri
08.04.2006., 14:34
citam te postove i stvarno ispada da su sva djeca jako napredna u smislu da ranije postizu odredjene miljokaze.

mislim da dosta veliku ulogu u tome igra i taj neki "novi", AP ili ne znam kako ga nazvati pristup odgoja djece.

po onome sto su mi moji roditelji rekli, prije su djeca do sest mjeseci bila u jastucima, vecinom lezala u kindrebetu i gledala u strop. nosenje je bilo no-no.
naravno da je onda djeci trebalo toliko duze i da se socijaliziraju i progovore, pa pocnu shvacati odredjene koncepte i kako to vec ide.

m. je kao beba stalno bila u sve ukljucena, na meni, u marami. ako nije bila u marami onda je bila na podu potrbuske (po preporuci fizijatra) s najrazlicitijim predmetima. od malena je s nama isla na sva putovanja, upoznajuci najrazlicitije ljude, slusajuci razne jezike. konstantno se netko s njom bavio. od pocetka sam pazila da ima sto vise malih prijatelja i da je barem dva puta dnevno vani.
koliko se njenih prvih nekoliko mjeseci zivota razlikovalo od npr. mojih prvih par mjeseci? kao nebi i zemlja...

i kad tako razmisljam uopce me zapravo ne cudi sto je tako rano progovorila, sto razumije sve zivo i sto je tako drustvena.

čokolada
08.04.2006., 20:39
Vidiš, 30ri, sad me ovo potaklo malo na razmišljanje :). Naša je curica bila u ustanovi od rođenja do skoro 15. mj.života. Ne moram ni reći da se tamo djeca i ne uzimaju iz krevetića prvih 6 mjeseci života, a i nadalje su silom prilika prepušteni sami sebi (to je realnost, ma koliko "tete" dobro radile i trudile se). Kad smo je počeli posjećivati znala je reći samo "teta", i upravo je bila prohodala, preplašeno malo pile, koje je bilo teško nasmijati i uspostaviti kontakt. Bili smo spremni na mnoge (moguće) teškoće u psiho-fizičkom razvoju u smislu kašnjenje za vršnjacima i sl. Međutim, pokazalo se da je malena to sve jako brzo nadoknadila (naravno da je pazimo i mazimo :heart: ) i danas, nakon manje od godinu dana, izrazito je komunikativna i vesela djevojčica, koja brblja sto na sat.

I inače mi se čini da se, bez obzira na neka ranija postignuća, većina djece u nekom času "izjednače" i kreću napr. u 5. godinu života s jednakih pozicija. Tako da je zaista potpuno nebitno da li netko napr. govori ili skuži slova s 1.5 ili 2.5 godine i kasnije.

Mima
09.04.2006., 13:24
Mi smo sa Leom vježbali od kad je došla doma, a vježbe razvojne gimnastike u toj fazi uključuju i vježbanje uspostavljanja kontakta očima i komunikacije sa djetetom, i čitavo smo ju vrijeme na raznorazne načine stimulirali. Ona je stvarno dosta dobra u govoru, puno priča, slaže rečenice, prepričava događaje, pamti pjesmice - ali nije to ništa izuzetno napredno u odnosu na neke vršnjake, a da li je posljedica vježbanja ili joj je to kao što bi njen doktor rekao 'od roda' :mrgreen: to naravno ne znamo.

No samo da napišem da ovo o čemu mi tu pričamo i hvališemo se :P i nisu neki miljokazi razvoja djeteta, tj. mislim da bi neke stvari koje dijete treba znati napraviti do neke dobi dijete napravilo bez obzira na stimulaciju - recimo mislim da bi dijete znalo imitirati crtanje kruga u nekoj dobi i ako nikad prije nije držalo olovku u ruci.

Mima
09.04.2006., 13:29
Btw. super mi je bilo pročitati da se Vid od anek voli igrati malim figuricama jer to voli i Lea, ona voli male likove svih vrsta - a playmobil mi nije uopće pao na pamet, ima figurice od Megabloksa, ali najdraže su joj tri male gumene igračkice - Hippo kojeg je dobila od doktorice na SD, mala majmunica Monkica koju sam ja davno kupila MM-u i Cico Kranjčar :mrgreen: ; njih stalno navlači po kući, slaže ih gdje stigne i glumi razgovore.
Općenito mi je vrlo utješno pročitati da se niti Leini vršnjaci ne igraju puno sa didaktičkim igračkama.

Sanja
09.04.2006., 14:45
Ovaj topic mi je kao naručen da vam ispričam što je Fiona jučer spontano izvela. Dakle, nikad je nismo učili brojati niti joj objašnjavali količine nečega - jedino brojanje je kad idemo u vrtić ili iz njega, tada brojimo stepenice, jer su na njima nalijepljeni brojevi.

Uglavnom, malena je jučer postrojila svoje špangice u urednu liniju, ustanovila da ih je "puno" i rekla tati da ih broji. Ok, mm počne polako brojati, pokazujući redom svaku od njih: "jedan, dva, tri, četiri", a malena uredno pokaže iduću i veli "pet"! :D

Iskreno, nisam imala pojma ni da je zapamtila brojeve (jer nikad nismo zajedno brojale niti mi je palo na pamet da ju pitam) niti da je povezala nešto apstraktno poput brojanja s vrlo konkretnom stvari kao što je količina.

vilma
09.04.2006., 17:28
sanja, ovo sto si ti opisala je brojanje i stvarno mozes rec da ti dijete zna brojati. i tu nije bitno jel' do 5, 10, 30... to sad ide. meni je bez veze kad za dijete koje samo zna recitirat brojeve roditelj kaze da zna brojat do tolko i tolko. mislim, djeca u toj dobi zapamte svaku pjesmicu koju im recitiras, a 1,2,3,4....je samo jedna od. ja to tako shvacam i dok dijete ne skuzi brojanje ne vidim smisla to isticat ispred eci, peci, pec ili bilo koje druge pjesmice. e tu ja vidim roditeljsku "ambiciju" (stavljam pod navodnike, jer generalno mislim da je ambicija pozitivna osobina-fali mi rijec za negativnu konotaciju) i ne kuzim zasto to neko spominje. mislim, ima puno suptilnijih, ali vaznijih pokazatelja razvoja, npr. djeca u toj dobi vec mogu imati sposobnost empatije, razumijevaju apstraktne pojmove, razvijaju socijalne vjestine itd,itd....

ninochka
09.04.2006., 18:00
Ian isto nastavlja brove do 10 (ja kažem 1,2 on 3 ja 4, on 5 itd...)

al jučer me totalno šokirao. sve si mislim da je potrefio :lol: pitam ga naime kaj radiš, a on veli brojim daljinske . i ptam ja i koliko ih je?
i veli on 4 :shock: a fakat ih je 4 (ne pitajte zašto ih je toliko :lol: )

i kad smo bili vani veli "gle mama, dva kamiona" i ono fakat 2

Mejra's mommy
09.04.2006., 18:13
Ian isto nastavlja brove do 10 (ja kažem 1,2 on 3 ja 4, on 5 itd...)

al jučer me totalno šokirao. sve si mislim da je potrefio :lol: pitam ga naime kaj radiš, a on veli brojim daljinske . i ptam ja i koliko ih je?
i veli on 4 :shock: a fakat ih je 4 (ne pitajte zašto ih je toliko :lol: )

i kad smo bili vani veli "gle mama, dva kamiona" i ono fakat 2

He he pametnjakovic...M. je 'tek' skoro skuzila 2. Uvijek je bilo 3 ako je vise od jednog. I onda je sama skuzila.

Najsladje mi je kada dodjem odnekle kuci ona veli 'Mama dosla si sedam o'clock!'

tridesetri
09.04.2006., 18:17
ja se bojim da ja uopce ne kuzim o kakvom vi to strebanju pricate...
ovako kako je sanja opisala da broji njena curka, tako broji i moja m., a vjerujem i vecina djece koja je ovdje spomenuta. to mi se cini neki najprirodniji nacin, zna li netko mozda kako to drugacije djecje brojanje moze izgledati?
sad ispada da ako kazem da mi dijete zna brojati da se moram odmah opravdati i ograditi "znate dijete mi zna smisleno brojati...nisam je ja to naucila nastrebati..." ili tako nekako :shock:
i naravno da ima "i vaznijih pokazatelja razvoja" od brojanja, nitko to nije osporio.

apricot
09.04.2006., 18:29
a ja to pripisujem odličnom sluhu.

tridesetri
09.04.2006., 18:36
to bi znacilo da dijete ponavlja ono sto cuje (jer ima odlican sluh), a takvo ponavljanje se ne bi puno razlikovalo od onog od papige.
medjutim ako dijete vidi dvije stvari i raspozna da su to dvije stvari onda to nije samo ponavljanje

Mejra's mommy
09.04.2006., 18:36
ja se bojim da ja uopce ne kuzim o kakvom vi to strebanju pricate...

E onda je moja M. streberka godine. Pozna oblike i boje na bos. i eng. prepoznaje slova kao M, O, W, A, B. Crta krug, pjeva, slaze slozenije puzle, zna nesto brojat (mijesa bos. i eng.)

E bas sam nemajka...traumatizirala sam ju za zivota...

apricot
09.04.2006., 18:40
33, moja replika je bila na vilmino da ako dijete nakon našeg izgovorenog 1-2-3, kaže 4, da je to znanje brojanja.
a što bi drugo rekla kad smo ionako brojali stepenice koje smo "savladavali", aute koji nas preteknu na autoputu...

vilma
09.04.2006., 18:49
pa pisali su neki da im djeca broje do ne znam kolko, al da ne razumiju kaj to kolicinski znaci. ne znam sad ko, ne da mi se trazit. ubite me al meni je to bez veze. 33,ako neko kaze da mu dijete zna brojat meni to znaci da to i razumije i ne mislim da treba objasnjavat znate, on to i razumije.vidim da ne znaci svima, pa se malo cudim. al' nema veze, cesto se ja cudim drugim ljudima, pa se vec pitam...meni je to kako ja to dozivljavam skroz logicno i ne znam zasto to nitko tako ne vidi.

tridesetri
09.04.2006., 19:17
vidis meni se cini potpuno normalno da dijete zna nabrojati brojeve redom od npr. 1 - 10, puno, puno prije nego sto pocne razumijevati sto to kolicinski znaci, prije nego sto krene zbrajat i oduzimat itd.

i kad kazemo da dijete od dvije godine "zna brojat do deset" mislim da je svima jasno sto to znaci, te da nije nikakvo cudo da djeca to "nauce" jer svakodnevno cuju kako ljudi oko njih nesto nabrajaju.

meni je razvoj mog djeteta kao i sve ostalo u vezi mog djeteta fascinantno i volim s drugima razgovarati o tome.

uzivala sam u tome kad mi se prvi put nasmijala, kad je izgovorila prvu smislenu rijec, kad je stekla svoje prvo prijateljstvo, kad je slozila svoj prvi toranj od kocaka, kad je prvi put nahranila svoju bebu i kad je prvi put nabrojala do deset!

ne pada mi na pamet da se zbog toga nekome opravdavam

vilma
09.04.2006., 20:04
ja sam mislila da raspravljamo o odredenoj pojavi medu roditeljima, koja mene smeta, ocito vise nego ostale. meni se stvarno podrazumijeva da mi svi ovdje pratimo razvoj svoje djece, da volimo o tom pricati i da se odusevljavamo svime sto postignu. 33, po tvom "tonu" mi se cini da sam te iznervirala osobno sto mi je stvarno zao. :( vjerojatno sam trebala otvorit temu na odgoju, ne nadovezat se na ono sto je ovdje pisano.

apricot
09.04.2006., 21:15
ma vilma, ne sekiraj se...
super je što nas ima svakakvih, pa čak ako javno i ne priznamo da ponekad, nakon pročitanog... promijenimo mišljenje.

Mima
09.04.2006., 21:16
Pa normalno da je brojanje jen dva kao pjesmica, zato sam u prvom postu o brojanju i pitala kd djeca počinju razumijevati brojeve. Lea je svoju pjesmicu btw. izrecitirala i kod fizijatra pa nam je i u povijest bolesti napisao da govori složene rečenice i to pjesmicu koju je naučila - nije napisao da broji. Inače Lea uzme štapić sa poda i prelomi ga i onda kaže Lea ima da (dva) tapica. Mislim da je naučila dijeljenje :shock: :mrgreen:

maria71
09.04.2006., 21:30
danas je Marko koji je poprilično spor u govoru rekao ." ja sam tatino i mamino zlato!"


ok,dobro,može i bolje

ne vidim ga zbog toga kao budućeg nobelovca

tridesetri
09.04.2006., 21:54
33, po tvom "tonu" mi se cini da sam te iznervirala osobno sto mi je stvarno zao. :(

ma vilma nisi me uopce ti iznervirala, nego valjda reagiram i za neke prosle situacije sa ovakvih slicnih tema na kojima cure neobavezno razgovaraju o malim dostignucima, a onda se ubaci netko s ironicnim komentarima...

čokolada
09.04.2006., 22:18
Mislim da je djetetu važno ponuditi, a ono će jako jasno dati do znanja što tog momenta (dana, mjeseca) može ili želi prihvatiti.
Mene zaista fascinira, kao što je rekla Tridesetri, razvoj općenito, način kako im logika "radi", učenje emocija...evo napr. A. od prije neki dan bez greške primjenjuje frazu "mama, ne brini se", i baš nikad ne pobrka s "mama je ljuta" ili "tužna". Zanimljivo mi je kako dijete rano može prepoznati zabrinuti izraz lica.

MajaMajica
10.04.2006., 11:29
ne znam jel to što bi rekla vilma recitacija, al Luce već odavno zna brojati do 20.
zbrajati :roll: zna do 5, znači zna reći kad broji koji broj je slijedeći, tj. koliko je nečega npr. na stolu
zna prepoznati mazdu gdje god je vidi, čak i stare modele (onda sam skužila da ona prepoznaje znak)
crta na mamu i tatu :mrgreen: uglavnom krug i neke točke su mama
zna one osnovne linije, zna neka slova i povezuje ih kao znak uz nekoga, npr. J kao dida Jakov (to i kaže)
puzzle joj baš i nisu najomiljenije :grin:
obožava čitanje, ima slikovnica i knjiga za malu dječju bibilioteku
zato što joj je to omiljeno zna npr. skoro cijelog ježurku ježića napamet

ma mene sad zanima zašto ste vi vodili dicu na testiranje, bi li trebala ?

Mima
10.04.2006., 13:07
Ja Leu ne vodim na testiranje, ona je ranije rođena pa smo išli na vježbe na Goljak, a standardni ti je postupak da se sva djeca koja se smatraju neurorizičnom kasnije nastave pratiti kod psihologa i logopeda.

ana.m
10.04.2006., 13:21
Kate, Janko je samo jedan dan mlađi od tvoje curke i isto tak ne kuži boje.
Par puta se znalo dogoditi da mu kažemo da doneses žuti auto i on donese žuti auto, ali to je bila slučajnost. Mada ja njemu stalno govorim boje, ne kažem samo kocka, auto, medo itd, nego uz to kažem i boju, još je mali skužit će s vremenom.

MajaMajica
10.04.2006., 13:25
Ja Leu ne vodim na testiranje, ona je ranije rođena pa smo išli na vježbe na Goljak, a standardni ti je postupak da se sva djeca koja se smatraju neurorizičnom kasnije nastave pratiti kod psihologa i logopeda.

učinilo mi se da je to kod vas (sjevernije :grin:) uobičajeno
apri je čini mi se vodila orku :zbunj:

ana.m
10.04.2006., 13:29
Sad sam malo pročitala cijeli topic. Kakvo zbrajanje, kakvi brojevi :shock: .
Jedva da je počeo pričati. Istina kuži sve kaj mu se kaže, napravi kaj mu se kaže ako je dobre volje. Slaže oblike, kockice u toranj, ne zna "crtati" samo šara. I ja mislim da je jako pametan i da puno toga zna! :D

apricot
10.04.2006., 13:45
Majo, i mi smo išli kao "goljakovci".
rečeno da ne treba, ali zašto ne bih ako mogu.
već sam puno puta napisala, uvijek mi je drago čuti kako mi je dijete super!
možda nije fer prema onima koji stvarno trebaju pa zbog nas duže čekaju, ali kad se jednom opečeš...

tridesetri
10.04.2006., 14:15
mi smo isli na goljak dok smo trebali, kad su nam rekli da je dobro, prestali smo se narucivati.
istina, stvarno im malo cudno to gore funkcionira, cula sam za bolesnu djecu koja mjesecima ne mogu doci na red, a s druge strane tko je jednom uveden u njihovu papirologiju, moze ici do skole ako hoce, bez obzira sto je dijete zapravo dobro

apricot
10.04.2006., 14:19
istina, ali da se odjavim sa Goljaka i onda poželim ići logopedu ili psihologu (a želim)... opet i drugdje (osim privatno) moram čekati mjesecima.

Mima
10.04.2006., 14:22
Djeca koja su neurorizična su pod rizikom od raznoraznih problema, koji se svi niti ne mogu ispoljiti u mlađoj dobi, zato se prate 'do škole'.

tridesetri
10.04.2006., 14:33
ma znam. eto mi smo nakon puno razmisljanja, raspitivanja i istrazivanja iapk odlucili prestati ici na goljak. nadam se da necemo pozaliti. jednostavno moj stav prema danasnjoj sluzbenoj medicini je drugaciji.
mozda nije dobra usporedba ali...i pedijatar ce ti za svaku upalicu prepisati antibiotik, pa ga m. svejedno nikada nije popila.
nemojte me napadati ne spadam u nemajke koje ne brinu za dobrobit svoje djece, upravo suprotno.
ali to je jako duga prica, a nas slucaj dosta specifican...

irenas
10.04.2006., 22:25
Sad sam malo pročitala cijeli topic. Kakvo zbrajanje, kakvi brojevi :shock: .
Jedva da je počeo pričati. Istina kuži sve kaj mu se kaže, napravi kaj mu se kaže ako je dobre volje. Slaže oblike, kockice u toranj, ne zna "crtati" samo šara. I ja mislim da je jako pametan i da puno toga zna! :D

I kod nas ista stvar.Kad sam sve ovo pročitala "testirala :lol: " sam je danas i nakon što sam joj onako značajno rekla "Dora ovo je žuto ili crveno" shvatila je i kasnije mi donosila kad sam ju zatražila. Važno mi je da uči kroz igru pa kad smo vani kažem joj da je trava zelena ili da je cvijeće bijelo,da je bicikl žut itd.Polako,sve stigne još je mala :angel: