U drugim ekipama ne toliko lošijima je bila druga konfiguracija učesnika. 3 ekipe bilo
,pravila nalažu najviše 2 osmaša, naše ekipe su i međunarodne.
Mi imamo sreće u školi s matematikom, sve profesorice su iznimno angažirane, sve održavaju dodatnu i to full često pred natjecanja.
Kćerkina profa je i autorica udžbenika za matematiku i u timu za kurikul.reformu. Zaista je predivno gledati koliko se ona daje, djeca upijaju i razvaljuju na natjecanjima.
S druge strane nismo baš profitirali s profama engleskog.
Uvijek je nešto u svakoj školi što šteka, samo ovisi koji predmet.Nezgodno je kad se radi o bitnim predmetima.
Kod nas jako puno idu na dodatne i natjecanja i iz fizike, kemije, biologije, kao i zemljopisa, hrvatskog, njemačkog. Za informatiku recimo ne znam jer ne zanima moje klince.
Dijete koje želi ima priliku. Moju zanima STEM i ide na ta natjecanja.
Od frendice mala ide na hrvatski i jezike i razvaljuje u tome.
Posljednje uređivanje od Lili75 : 28.01.2023. at 21:39
Slično je bilo i mojem u osnovnoj. Njegova nastavnica matematike bila je izvrsna metodičarka u redovnoj nastavi, sin ju je jako volio. Ali dodatna je bila prilično površna, a na natjecanja se išlo bez prave pripreme. On je dvaput dogurao do županijskog, za koje se spremao sam, onda je odustao od tih natjecanja. Prebacio se na predmete iz kojih je imao veću šansu dogurati do državnog i to je vrlo uspješno gurao (i gura još uvijek i u srednjoj).
Što se tiče matematike, ostao je odličan u tom predmetu i bez natjecanja. U gimnaziji je birao matematički smjer, voli taj predmet, dobro mu ide, vjerojatno će i studirati nešto za što će mu trebati matematika.
Meni je isto bilo muka dok je išao u osnovnu, jer sam vidjela da ima talenta za matematiku, a da u školi nema pravu podršku za to. Ali sad mi je drago kad vidim da je taj talent ipak u nekom obliku opstao, bez obzira na natjecateljske uspjehe ili neuspjehe. Natjecanja su svakako korisna, mogu biti i jako motivirajuća, ali nisu preduvjet za uspjeh u tom području.
Ovako je bilo i mom djetetu, nije bilo dodatne nikad. Prof nezainteresirana potpuno.
A svake godine ga je bod-dva dijelio od državnog.
Vježbao je sam zadatke s prošlih natjecanja http://www.antonija-horvatek.from.hr.../zadaci-OS.htm i zbirke razne sam kupovala https://element.hr/
Znaju li se bodovni pragovi za zupanijsko biologiju, fiziku i hrvatski jezik osnovna skola Splitsko dalmatinska zupanija? Ako netko zna gdje se moze viditi?
Naišla sam na ovu raspravu pretražujući informacije o rezultatima natjecanja.
Zar zaista ne postoje javne objave na AZOO stranicama s bodovima školskih natjecanja odnosno pragova za županijsko iz svih predmeta? Ne bi li to trebalo biti transparentno?
Djeca u svojim matičnim školama imaju informaciju koliko su oni postigli bodova i mogu se uspoređivati samo s učenicima u svojoj školi. A broj postignutih bodova se očito jako razlikuje po školama i mislim da bi bilo dobro kada bi djeca imala te informacije. Ne pomaže ni pretraživanje više različitih škola jer većina ne objavljuje rezultate na stranicama škole. AKo i objave to su imena djece koja idu dalje.
Malo sam pretraživala i "škole domaćine natjecanja" s popisima pozvane djece; neke objavljuju samo imena djece, neka imena i bodove, neka šifre i bodove....Jel to oduvijek tako?
Meni je to isto kaotično. Kćerka nekim svojim kanalima dođe do tih stranica, ali to bi po mom mišljenju trebalo biti puno transparentnije i lakše "dokučljivo".
koliko se sjećam od prijašnjih godina, iste razine natjecanja su uvijek u istim školama decenijama
sretno Lili tvojoj VELIKOJ na skorašnjim natjecanjima
Ovisi što podrazumijevaš kao "oduvijek". Ali tako je otkako mi dijete ide po natjecanjima, a tome je sad već punih 8 godina.
Pragove za županijska natjecanja određuje županijsko povjerenstvo i te obavijesti bi se trebale naći na webu škole domaćina županijskih natjecanja. Obično bude objavljen i popis pozvanih učenika s bodovima, pa se djeca bez problema mogu uspoređivati. Školska natjecanja su interna i rezultati se obično ne objavljuju na webu.
AZOO objavljuje centralizirane podatke samo za državna natjecanja. I, naravno, testove i rješenja sa svih razina natjecanja.
Inače, kome treba, s vremenom sam pohvatala koje su škole u Zagrebu domaćini za županijska iz pojedinih predmeta. Neke su se zadnjih godinu-dvije promijenile, ali većina je ista već godinama. Pa mogu nekome ubrzati pristup informacijama
Evo Tanja odmah pitanje
Povijest, srednja škola?
Naša je 2. na Županijskom iz matematike. Jedan bod ju je dijelio od 1. mjesta.
Bravooo sara38
Tanja_b, mene zanima za fiziku i biologiju (osmaši). Hvala.
X. gimnazija
S tim da su povjesničari (za srednju) posebna sorta, ne objavljuju popis pozvanih po bodovima, nego abecedni popis pozvanih po školama.
Fizika - OŠ Janka Draškovića
Biologija je godinama bila OŠ Lovre Matačića (valjda je još uvijek), ali nisam baš vidjela obavijesti na njihovom webu, nisu baš ažurni.
[QUOTE=tanja_b;3255551]X. gimnazija
S tim da su povjesničari (za srednju) posebna sorta, ne objavljuju popis pozvanih po bodovima, nego abecedni popis pozvanih po školama.
U pravu si, sad sam pogledala i nema bodova.
Moj zna da se plasirao, ali je želio je malo usporediti bodove s drugima.
Ako itko ima provjerenu informaciju koji je kriterij plasmana na županijsko iz povijesti bio, bila bih zahvalna! Za srenje škole pitam.
Dakle ono što znam je da nije bilo transparetne objave broja bodova potrbnih za prolaz nego je navodno dvoje najbolje plasiranih iz svake škole išlo dalje?
Kćer nije prošla, ali kolegica iz osnovne s manjim brojem bodova od nje, a koja pohađa drugu SS je prošla?
Probala sam naći na stranici AZZO kriterije, ali bez uspjeha.
Da, na županijsko iz povijesti idu po dvoje najbolje plasiranih iz svake škole. Iako, prije tri godine vidjela sam da je iz jedne škole išlo četvero učenika na to županijsko, pa nisam baš sigurna koji su točno kriteriji. Na stranicama AZOO piše samo da o tome odlučuju županijska povjerenstva.
Ima i ove godine 3 natjecatelja iz iste škole, pretpostavljam da je riječ o učenicima s jednakim brojem bodova.
Meni i dalje taj kriterij izaziva čuđenje, ne mogu se domisliti niti jednog razloga zašto je (i čini mi se samo za povijest) tako odlučeno?!
Nama je učiteljica u nižim razredima rekla da su natjecanja koja organizira AZOO ozbiljnija od Klokana i Dabra. Nevoljko je djecu slala, iako su djeca uživala i dost njih je imalo rezultat u 10%. Rezultati su transparentni, klinci su jasno mogli vidjeti gdje su odnosno koji je najniži rezultat s kojim ulaze u 10%. Tako da sam za AZOO natjecanja očekivala isto, ako ne i bolje. A ispada da treba pretraživati koja je škola domaćin županijskog natjecanja i ako je sreće možda se može saznati broj bodova potrebnih za prolaz.
Po raspravi dolje za povijest jasno mi je odakle klincima nedoumice.
Ako dobro shvaćam, županijska povjerenstva određuju bodovne pragove što znači da ne mora biti isti bodovni prag u Zagrebu i npr. Splitu?
Kvizorama,i moja očekivanja su išla u tom smjeru
Kad bi bili isti bodovni pragovi za sve županije, onda u nekim županijama nitko ne bi išao na županijsko. Isto tako na državno ne idu iz svih županija nego samo najbolji ukupno.
Natjecanja iz informatike imaju super stranicu informatika.azoo.hr, mogu se jednostavno izvući i rezultati i zadaci od bilo koje prethodne godine. Bilo bi super da svi predmeti imaju tako posložene stranice.
Učiteljica vam je točno rekla, AZOO natjecanja su ozbiljnija i zahtjevnija od Klokana i sličnih natjecanja kojima je svrha popularizacija nekog predmeta. AZOO natjecanja imaju za cilj izlučiti najbolje, a način kako to rade je... pa, takav kakav već jest
Na stranicama AZOO naći će se sve informacije o državnim natjecanjima, pragovi, programi, ljestvice poretka. Sve niže razine natjecanja pod ingerencijom su županijskih, odnosno školskih povjerenstava. Bilo bi dobro kad bi postojao centralizirani pristup podacima za sve županije, ali ne postoji.
Međutim, profesori (tj. mentori) učenika-natjecatelja trebali bi na vrijeme dobivati sve informacije i obavještavati učenike o bodovnom pragu, prolazu, i ostalim detaljima vezanima uz natjecanje. Nije na učenicima ni na roditeljima da to pretražuju (ja to radim jer me ponekad to zabavlja, a ne zato jer moram ).
Odgovor na zadnje pitanje - da, dobro shvaćaš, bodovni pragovi za županijska natjecanja razlikuju se po županijama. Ali sve županije na kraju šalju rezultate Državnom povjerenstvu koje onda odlučuje o pozivu na državno natjecanje. Tako da neki učenik može npr. biti i prvi u svojoj županiji, ali ako ima premalo bodova, neće proći na državno.
Ne postoje javne objave, ali postoji aplikacija za natjecanja za koju je ovlaštena jedna osoba u svakoj školi, najčešće ravnatelj. Tamo su objavljeni svi pragovi i postoje neke statistike koje pokazuju uspjeh učenika škola u odnosu na druge škole.
Inače, posebne stranice za predmetna natjecanja postoje i za matematiku: https://natjecanja.math.hr/ i fiziku: https://natjecanja-iz-fizike.net/
U našem gradu na Općinskom natjecanju iz matematike se dogodilo to da jedna škola i jedna mentorica među prvih 10 ima svojih 7 učenika, u prosjeku svi 48,49 bodova, a na Županijskom natjecanju ih uopće nema na spisku u tablici s rezultatima (vjerojatno svi 0 bodova). To se još nije nikad dogodilo.
Sara38, ja bih recimo zaključila da iz nekog razloga nisu ni otišli na županijsko jer mi je statistički nevjerojatno da svi imaju 0 bodova.
Ne kužim, zašto nijedno od 10 djece nije pristupilo županijskom?
Ja mogu samo pretpostaviti koji je razlog. Ali zar vama nije sumnjivo da jedna mentorica ima skoro trećinu plasiranih na Županijsko, samo četvrtaša i svi sa visokim brojem bodova su se plasirali?
Budući da sam vidjela neuređene tablice, znam da u našoj županiji ima jedna škola u kojoj je nekoliko učenika više puta prošlo na županijsko iz matematike, a onda na županijskom imalo nula bodova. Mislim da je to medvjeđa usluga toj djeci jer sigurno nije ugodan osjećaj završiti natjecanje bez ijednog točnog rješenja.
Kad se to dogodi jednom, sumnjivo je.
No, kad se dogodi vise puta, kriv je ravnatelj te skole koji dozvoljava da mu djelatnica za par bodova za napredovanje kompromitira i sebe i skolu, a djecu uči pogresnom načinu i izlaže ih, u najmanju ruku, neugodnosti na zupanijskom.
Tu sigurno ima posla za inspekciju i cudim se da je to proslo nekoliko puta.
Pa zar dobiju bodove za napredovanje ako učenik ne pristupi županijskom natjecanju? Kod prijave za napredovanje moraju priložiti potvrdu da im je učenik SUDJELOVAO, zar ne?
Jurana je govorila o skoli ciji ucenici su u nekoliko navrata na zupanijskom imali 0 bodova. Pretpostavljam da su pristupili natjecanju.
I da, i za samo sudjelovanje u povjerenstvu na skolskom natjecanju se dobiju bodovi, bar je tako bilo, nisam se informirala kak je sad s novim pravilnikom o napredovanju.
Ako se nekome da napisat koju riječ o kakvim bodovima za napredovanje profesora se radi ili barem što prof ima od toga,onako okvirno.
Bila bih zahvalna.