Pa nisam ni ja namjeravala ulaziti u svađu, upravo suprotno, ali mi valjda nije uspjelo. Svakako, slažem se s Betty.
Mima, referiraš se na onu statistiku na stranici 15?
Aha, sada mi je jasnije sto misle kada spominju realni sektor. I nas koji imamo pognuti glave zbog srama jer to nismo. Pa smo onda valjda irealni. Ili nerealni.. Kako nam uopce daju djecu u ruke takvim irealnima i nerealnima?!
Po cemu smo tocno privilegirani? Trebam li podsjetiti na bullying, svakodnevno gazenje i ignoriranje svih razina i iz svih pravaca.. meni je to bilo i previse realnosti, da prostite. Stradalo mi zdravlje za nista. Dala otkaz i otisla.
Djeca po zakonu moraju ici u skolu. Drzava je duzna to im omoguciti. Bilo bi u redu da to skolovanje bude relevantno i kvalitetno. E pa to je isto obaveza nadleznog ministarstva i agencija da se omoguci.. I tko tu onda ne radi svoj posao? Zasto onaj koji ne radi svoj posao ne dobije otkaz, a onaj koji ga radi i zeli raditi ne dobije i priliku da ga odradi? I da vec jednom bude kraj price o nastavnicima kojima koke padaju s neba dok uzivaju u tromjesecnom odmoru pod palmama u zemaljskom raju?
Vid' vraga, sad sve može.
36 dana nije moglo, al sad je sve okej.
Ovaj vodi vladu kao moj predstavnik stanara kad se okupimo za smjenu.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Super mi je ovo kako se poraz umota u celofan pobjede'Mi smo u proteklih nekoliko tjedana razgovarali o temeljnom zahtjevu sindikati tj. nepovoljnih koeficijenata i dodataka koje im je SDP-ova vlada ukinula. To je bilo ključno pitanje za dostojanstvo zaposlenika u sustavu obrazovanja. Mi smo tu poruku razumijeli i čuli', dodao je.
'Ukupno povećanje plaća u javnom sektoru u mandatu ove Vlade bit će 18,3 posto. To je postignuće', rekao je.
Ali pobjeda za sindikate, ja im čestitam
Cestitam svima u prosvjeti jer ste izdrzali
I super mi je kako nije propustio spomenuti SDP... AAh, get a room already..
Što je JLP(R)S?
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
bez obzira sto se slazem s tim sto je betty blue napisala, moram priznati da mi izraz "na grbaci" zvuci uzasno.
uopce ne razumijem sto je to u sektoru obrazovanja osnovnog, viseg i visokog "nerealno"?
ako vec mjerimo stvari izrazom "produkcija", pa obrazovni sektor producira jako puno toga.
npr.: Znanje, koje je jelte kako kazu najveci kapital 21. stoljeca. zatim sukreira "ljudski kapital", jos jedan od najvaznijih faktora jednog demokratskog drustva.
naravno ako gradani smatraju obrazovni i zdravstveni sektor jednom gomilom "uhljeba", nema problema, eto imaju americki model, gdje lijepo obrazovanje i zdravstvenu uslugu privatiziras, te svaki "posteni" gradanin podrazumjeva se, zaposlenik relnog, privatnog sektora, pun srece i ushita placa punu ekonomsku cijenu za obrazovanje svoje djece, te preglede kod pedijatra.
evo pametni nam boris johnson upravo priprema nesto slicno sa britanskim zdravstvenim sustavom...no kad ljudi biraju bezdan, ne mozes tu nista.
inace je fascinirajuce kako je svemocni "zna se" uspio provesti "zavadi pa vladaj", pa su odjednom svi uhljebi, ne bi li se zamaglila prava priroda "uhljebnistva", a ona sigurno ne sjedi ni u ucionici, ni u ambulanti, ni u operacijskoj sali, ni u kazalistu, ni u muzeju, ni u citaonici, ni u katastru, ni u suvislim javnim sluzbama koje brinu o infrastrukturi i slicnom.
znamo svi dobro gdje sjedi, te koliko ono opcina i podopcina ima Hrvatska. jer glasacka masinerija, zna se. koliko laznih branitelja, nesuvislih savjetnika, kvazi realnog sektora, kod kojeg je realna samo hrpa novcanica koje trpaju u svoje depove.
savrseno sazeto u clanku od jurice pavicica od prije kojeg dana.
a znamo i dobro da je to pravo uhljebnistvo savrseno komplementarno kriminalu, korupciji, naprosto pljacki ogromnih razmjera (da li treba poceti nabrajati, sve one fine medije, agrokore, unistenu industriju, popljackanu imovinu svih nas...) koja se dogadala i koja se dogada i dalje.
Posljednje uređivanje od seni : 03.12.2019. at 08:07
https://www.jutarnji.hr/komentari/adventski-oligarsi-ako-postoji-netko-tko-dosad-nije-shvatio-kako-funkcionira-hrvatski-ortacki-kapitalizam-evo-ga/9683659/
sve puno fantsticnog realnog sektora "idi mi dodi mi", zacinjenog sa "kruha i igara"...
ali stricek je inace super! (nahvaljuju ga posvuda, pa i na stranicama foruma) dijeli sakom i kapom one odgajateljske novce (realno, da ne moze biti realnije), a ako mu se stogod i dogodi, predsjednica ce donijeti kolace!
no dogoditi mu se naravno nece nista! jer ljudi biraju kako biraju, pa tjese sebe, da su zahtjevi prosvjetnih radnika nerealni (da li bi to oni kruha preko pogace? ), a mogli bismo razmisliti da i kazalista ukinemo, odnosno da ih vise ne financiramo - sve sami uhljebi, sa ljetnim odmorom od 2, 3 mjeseca.
bit ce vise love, da se podjeli raznim koncesionarima kucica i inog.
Danas će pisa rezultati pa će se vidjeti kvaliteta proizvodnje
Prilično sigurno: loša!
obzirom na okružje i slično, bolja ne može biti!
Iskreno, ja sam jednom zgodom otvorila taj PISA test i ostala sam
Uopće me ne čudi što učenici iz Hr ne naprave dobro takve testove
Evo i ja izguglala i dobila neka tri pitanja o pticama, ajme majko mila, sigurno bih bila ispodprosječna .
A daj isto, "Hrvatski učenici katastrofalni na PISA testovima", a 29. smo na ukupnoj skali od 77 zemalja.
Austrija je 27. (ništa od spajanja s Austrijancima sad!)
Ovo bih ja voljela vidjeti na slajdovima! Kakva je percepcija škole po zemljama.PISA uključuje i upitnik o obiteljskoj situaciji i sociokulturnom položaju učenika te njihovoj percepciji škole.
A onda i za svaku zemlju kako su korelirani rezultati na testu s percepcijom škole, obiteljskom situacijom i socio-kulturnim položajem učenika.
Ovo budi nadu u budućnost. Njemačke, ne Hrvatske. .Njemačka se spektakularno popravila zahvaljujući reformama pokrenutim nakon razočaravajućeg rezultata 2000. godine.
Da, mi smo na tim testovima u sredini, to sam i ja jučer naučila. Po meni, to nije nikakav katastrofa.
seni, ja ne razumijem kako možeš napisati dva posta zaredom, u jednom se čudiš što bi to moglo biti nerealno u trošenju javnog novca, a u sljedećem pišeš o besramnom marčapijama jednog gradonačelnika koji barata javnim novcem. Ja svakako nisam napisala da je nerealno imati javno školstvo, pa bih te molila da malo obuzdaš tog svog strawmana.
Posljednje uređivanje od vertex : 03.12.2019. at 09:49
Izguglala sam taj Demo rebus koji se spominje, odličan mi je ovaj graf o poslovnim prihodima
https://www.fininfo.hr/Poduzece/Preg...etaljno/674988
I bome, sad da biram između dva "zla": uhljebničkih tisuća ljudi koji zarađuju malo a ništa ne rade i ovog jednog ili trojicu gospodina ne rade ništa a zarađuju mnogo, a sve to na trošak poreznih obveznika, mislim da bih iz čiste solidarnosti izabrala uhljebe
Da, zanimljivo, samo ne, nikako ne, nikad - u našim školama s politički postavljenim ravnateljima. Tamo nema nikoga tko se zaposlio u toj maniri, nikada nećemo dozvoliti da se adresira taj problem jer svatko tko pomisli da ima nešto što nije baš kako treba s bilo kojim dijelom našeg nastavnog kadra - taj je obožavatelj Boris Johnsona. Korak - dva, i evo nas na Hitleru.
Na indexu su čini mi se već tri puta promijenili naslov .. sad više nisu katastrofalni, nego jako loši, ali na važnim testovima.
Ne znam čak niti što je jako loše u tome što je Hrvatska po sredini, i to iza puno bogatijih zemalja. Jedino ta Estonija odskače, uz već uobičajenu Finsku (valjda pamet leti zrakom)
Ništa ne leti zrakom, nego uče jedni od drugih.
Za razliku od naših koji su svojedobno imali priliku učiti od Finaca, ali se od toga na kraju odustalo. To je bilo još u HNOS-ovsko vrijeme.
Mene opcenito jako muce te raprave realni/ uhljebi. I u stvarnom zivotu. Npr nasi frendovi su u realnom sektoru, ja sam javni, oni su duboko frustrirani, ja ih razumijem, pokusavaju iznac sve moguce nacine da zaobidju svoju muku- kao i vecina realnog sektora- i ja ih razumijem i vjerovatno bih i sama tako na njihovom mjestu. No onda luduju jer satima cekaju na hitnoj, dodje iscrpljeni doktor, pretraga se ceka mjesecima etc. Takodjer mnogi su iz realnog sektora ozbiljno vezani na javni/ drzavni. Tj njihov realni treba kupce i klinentelu koja je na drzavnoj sisi. Sto je manje para- manje se kupuje. I tako dalje. A onda to o losem kadru- pa naravno da ga ima- dapace ja imam dojam da je u mnogim sektorima bas negativna selekcija na djelu. Ali to je opet stvar vlade i vladajucih. A oni tu istu negativnu selekciju podrzavaju kupujuci glasove. I onda me zaboli glava i zakljucim da bio ti realni ili nerealni sektor- ako dobro, posteno, vrijedno i prema pravilima radis uglavnom ne prodjes kako bi trebao. Jer su pravila igre zapravo drugacija- samo se mi nismo adaptirali.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Točno tako, sasa. Kaže moj zet, koji zadnjih godina radi kao fizičar na bolničkom akceleratoru: savjesni liječnici su nahebali sa svih strana.
Posljednje uređivanje od vertex : 03.12.2019. at 10:34
Pa to i ja kažem, nisam vidjela niti čitala cijeli ovogodišnji dokument, ali prema onome od prije nekoliko godina, koji sam i linkala, prema grafu na kojem su rezultati prikazani u odnosu na ulaganje po učeniku, Hrvatska je na vrhu među zemljama koje ulažu isti iznos u obrazovanje. I nema zemlje koja ulaže manje, a ima bolje rezultate. Na tom grafu nisam doduše pronašla Estoniju.
Estonija je kod Južne Koreje.
Posljednje uređivanje od vertex : 03.12.2019. at 13:11
Mi ulažemo 50 000 $, Estonija 65 000 $. Mala razlika u lovi, a velika u bodovima.
(gledam graf čitalačke pismenosti)
Estonija očito nešto jako dobro radi, jer je puno iznad zemalja koje puno više ulažu - prema tom čitalačkom grafu, ispred Njemačke, Austrije, Norveške ..
Estonija i u gospodarstvu radi ogromne korake. Uzeli su know how u svemu i dosljedno ga primjenjuju. Nema u njih đes bio '41., '71., 91....
Pa pogledaj samo Poljsko gospodarstvo (a i PISA rezultate!). Kad se samo sjetim kako se tamo živjelo '92.
Nedavno sam gledala dokumentarac o Finskoj. Kažu, ukinuli su zadaće, djeca u nižim razredima imaju 20 sati tjedno, djeca se trebaju igrati i družiti.
Moja J. nakon 2 tjedna štrajka sutra i prekosutra piše ispit.
Ne može me nitko uvjeriti da je to sasvim u redu. Svim srcem sam bila za štrajk, uvijek sam za pravdu i malog čovjeka. I ne, moje dijete nije doma išlo s kauča na kauč. Među ostalim je i ponavljala gradivo, vježbala matematiku, spremala si sama doručak, grijala ručak, odlazila u u Školu stranih jezika, pospremala svoju sobu, brinula o psu, nalazila se s prijateljima u parku i znala je jako dobro za što se bore učitelji. Dan nakon što se vratila u školske klupe slijede joj testovi. Ne brine me ocjena, brine me poruka, brine me sustav i pojedinci u njemu koji nemaju osjećaj za djecu i kojima je sada jedino bitno nadoknaditi zaostatke.
Posljednje uređivanje od mitovski : 03.12.2019. at 19:10
Moj klinac nema ovaj tjedan ispite bar je tako razrednica rekla
Zadace su dobra stvar ako nista drugo bar se natjeraju da naprave to
I naši klinci do 4. Imaju Max 21 sat nastave
Posljednje uređivanje od jelena.O : 03.12.2019. at 19:14
pa što? mislim, ja ovo ne razumijem! kad mislite da će se nadoknaditi 18 dana ako se nigdje ne skrate praznici? ne bi skratili praznike, ne bi išli subote... što bi?
meni je najjače kad kaže sad nek moje dijete štrajka, kad su oni, nek ono ne da svoje vikende i praznike. ha ha ha. da ne kažem nešto grublje.
pa koga briga hoće tvoje dijete ikad ili nikad usvojiti taj zaostatak ako nije tebe i tvoje dijete. koga briga?!
jesam samo ja skrenula s uma pa mi je bitno to propušteno gradivo i milim da je ok da dijete ide i subotama po potrebi i da se skrate zimski (realno, nisu umorni - a situacija je takva kakva je) ili nas ima još?
vidim problem jedino ako zaista ne bude nikakvog odmora (kako sam vidjela najavu) od 7.1. do 26.6. - onaj uskrs-produženi vikend 1 dan ne računam da je odmor.
produktivnost će pasti, ne mogu ići u toliko dugom komadu bez predaha od minimalno 5 dana. sad nisu umorni i škola realno može početi 7.1. znam, nezgodno je zbog skijanja. uvijek će nekome biti nezgodno, to mi je jasno.
kod nas je svakako trebala poceti 7.1.
jedino sto nemaju planirane praznike u veljaci i oko uskrsa nema nista
da, AM, meni se to isto cini predugi period bez ikakvog odmora
i sigurno ce im biti pun kufer svega, al kaj sad, nadoknadit se mora
Po meni su zadaće svakako problem i djeci, a iz njih sigurno ne nauče svaki puta. Npr..nekad im nešto nije jasno i onda prepišu zadaću i to je to. Rupa u znanju ostane, u školi ne pitaju učitelje za nejasnoću, krene se dalje s gradivom. Dođe test, mozda baš ta rupa stvori problem na testu...a neznanje ostane. Koliko puta smo morali od 1.do 4. rješavati s klincima prirodu za zadaću i onda smo mi roditelji morali održati predavanje i učiti ih. A nemaju svi roditelni ni znanja ni vremena. Koliko puta se nešto ne stigne u školi pa učitelji smatraju usvojenim ako im daju za zadaću to isto, a slijedeći puta samo krenu dalje. Znači sve su to situacije i njih još xy koje se događaju i rupe ostaju. Sve ovisno od učitelja do učitelja, nj predanosti i cijelog sustava..i sl. Mislim da je mnogo minuseva u našem školstvu i dokle god se samo hvalimo i ne prihvatimo kritike i ne mijenjamo srž za dobrobit budućnosti, ne bude dobro.
I ja mislim da im nikakav problem neće biti sto je škola od 7.1., pa sad su odmarali. Iako se moj sam šali da će oni tad štrajkat i da on ne da praznike .
Što se tiče gradiva i usvajanja gradiva, ja sam tu tvrdog stava da takvu količinu gradiva za čvrstu četvorku ili peticu može “lako i bez truda” usvojiti samo 3-4 djece u jednom prosječnom razredu. Nisam stručnjak za kurikulum, al po tome koliko toga bi dijete trebalo svladati za 5 sam već u 3. osnovne zaključila - svega je toga previše. Meni kao roditelju u ovom trenutku za moje dijete. Cijelu sliku naravno ne vidim pa nemam pojma zašto je bitno da uče ovo ili ono u tom ili onom razredu. Priroda je tu dobar primjer jer je prva stvar koju moraju učiti u pravom smisli riječi - da zapamte neke definicije, podjele i slično.
Razredi su preveliki, realno od 1.-4. su i još uvijek jako zaigrani, još ako imaš dijete na prilagođenom + dijete na individualnom + jednog veseljaka koji šeće i zabavlja razred - ja se čudim da im ikad išta uspiju objasniti.
A istovremeno je zapravo realno da većina razreda bez puno truda realno prolazi s 3.
Ali danas nitko ne želi da mu dijete prolazi s 3, pa je pritisak posvemašnji - svega je previše jer moje dijete ne može proći s 5, a da se ne ubije od učenja/bez pomoći roditelja/nastavnici ništa ne objasne.
To je otprilike taj moj kruti stav, a istina je vjerojatno negdje između.
Pa nije baš isto, praznici i štrajk, da bih mogla reći "sad su se odmarali". Moj se nije odmarao, išao je u školu svaki dan, iako po skraćenom rasporedu. Svaki dan je iščekivao što će biti sutra, koji raspored i što mora raditi. Ustajao je svaki dan u 6 kao i da je normalna nastava. I nije baš imao nešto puno lufta jer je glazbena radila punom parom.
Znam da me nitko ne pita, ali nama recimo ne odgovara da 2. polugodište počne već 7.1., ne zbog skijanja, nego zbog glazbenog seminara na koji je u tom tjednu trebao ići. Ako bude imao puni pogon u školi, ne znam kako će to izgledati. Da, znam da bih mu mogla opravdati izostanak, ali on ne voli izostajati iz škole pa neće to ni sad prihvatiti. O gubitku dragocjenog proljetnog odmora usred hektičnog i prenatrpanog 2. polugodišta da ne govorim.
Što sad možemo, odradit će sve kao i ostali, ali sad, nakon svega, imam dojam da su djeca najveći gubitnici. Da se premijer manje bahato i ignorantski držao, dogovor se mogao postići i ranije, bez velikog gubitka nastave i bez razvoja tolikih emocionalnih tenzija u društvu koje će se sad teško spustiti. Ovako, imat ćemo skraćene praznike, produljenu nastavnu godinu, gradivo prijeđeno zbrda-zdola, a onima koji su o svemu tome odlučivali za to puca prsluk. Imam dojam da se u percepciji nastavničkog posla u javnosti ništa nije promijenilo
Mene je toliko iživcirao kasniji početak školske godine - zbog turističke sezone, kaj ne. Da mi je sad sve svjededno. Otprilike tako i djeca razmišljaju. Ja pretpostavljam da nadoknada neće biti jednako u svim školama,uostalom nisu ni sve škole bile u štrajku, ili su bile u djelomičnom.
I moj stav je da bi djeca trebala imati kraće ljetne praznike, i onda još nekoliko kraćih tijekom školske godine. A opravdanje turzmom, klimom i sličnom mi je takva nebuloza da se evo, odmah u rano jutro iživciram
I da, tanja je sve tako lijepo i točno napisala
to je jedini problem. a skijanje, tko je uplatio, nek ide. sve se moze ispricati
a sto se tice nerazumijevanja gradiva, toga je uvijek bilo i bit ce. zato postoji dopunska nastava u skoli. jer stav da neki roditelji ne znaju i/ili nemaju vremena mi je totalno promasen. ako ne znas, trazi pomoc od nekog tko zna - dopunska, rodaci/prijatelji, instrukcije. ako nemas vremena - to je malo veci problem koji nikakav kurikulum ne moze rijesiti