Stranica 1 od 3 123 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 114

Tema: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

  1. #1
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    ja jednostavno ne kopcam matematiku :/
    ono, ja to jednostavno ne kuzim i bog, cak ni ovako jednostavne stvari
    i imam problem
    ne znam kak da oskaru, koji ocito ima potpuno istu blokadu uglavi, objasnim kako da, hebemu, izracuna sljedece zadatke:

    26 = ??-38
    47 = 95-??
    39 = 63-??
    56 = ??-44
    17 = 85-??

    molim objasnjenje za dummies

  2. #2
    egemama avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,302

    Početno

    imas onu crtu s brojevima do 100? ako nemas napravi je... ili uzmi krojacki metar. pa izrezi jednu traku papira u dugacku 38cm, i jednu dugacku 26cm.

    onda ih slozi jednu do druge, pitanje je ako toj ukupnoj traci oduzmes traku od 38, ostat ce 26. dakle da bi dobila odgovor pod ?? trebas zbrojiti dvije trake.

    odnosno da bi dobio odgovor pod ?? trebas zbrojati ta dva broja.

  3. #3
    egemama avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,302

    Početno

    ...ili probaj sa zrnima graha

  4. #4
    Tashunica avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    tamo, tamo daleko
    Postovi
    5,779

    Početno

    Citiraj egemama prvotno napisa
    imas onu crtu s brojevima do 100? ako nemas napravi je... ili uzmi krojacki metar. pa izrezi jednu traku papira u dugacku 38cm, i jednu dugacku 26cm.

    onda ih slozi jednu do druge, pitanje je ako toj ukupnoj traci oduzmes traku od 38, ostat ce 26. dakle da bi dobila odgovor pod ?? trebas zbrojiti dvije trake.

    odnosno da bi dobio odgovor pod ?? trebas zbrojati ta dva broja.
    tako je kod prvog i četvrtog zadatka, a kod ostalih ne.
    47 = 95-??
    39 = 63-??
    17 = 85-??
    koliko moraš oduzeti od 95 da bi dobio 47 ili jednostavnije 95 - 47 i dobiješ rezultat.
    tako i ostali zadaci.

  5. #5
    melange avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    ebay
    Postovi
    2,039

    Početno

    neka preokrene strane.

    26=??-38 -----> ??-38=26

    ako se traži prvi broj - nek zbroji ostala dva

    47=95-?? -----> 95-??=47

    ako se traži drugi broj, nek od većeg oduzme manje tj od prvog zadnji

    (namjerno pišem zadnji/prvi broj, ako hoćeš govori mu umanjenik/umanitelj)

  6. #6
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno


    ma, evo on meni ne zna rec ni kolko je 12-8
    6?
    nije? hm
    7?
    5?

    aaaaaaaaaaaaaaaaa

    kak bu onda znao bilo kaj drugo


    nemrem ja to
    nemrem
    nemrem
    nemrem

  7. #7
    egemama avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,302

    Početno

    onda prvo pojednostavni stvari pa da shvati princip uzmi 10 zrna graha i igrate se pogadalice.

    on zmiri ti sakrijes pod saku npr 6 zrna graha. onda smije gledati, a ti ispod sake izvuces 2 zrna i maknes saku da vidi da ih je ostalo 4... a on mora pogoditi koliko ih je bilo pod sakom prije nego si maknula 2 a ostalo ih 4 ti zapises na papir 2=? - 4

    pa se tako igrate dok mu se nadivis kako je straaasno pametan a onda krenete na vece brojeve.

    samo nemoj gubiti zivce, onda znas da nist od toga

  8. #8
    ljerka avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    mali zemljani gradić
    Postovi
    308

    Početno

    Mukica, draga, vježba, vježba i vježba! Možeš ti to!

  9. #9
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,272

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa

    ma, evo on meni ne zna rec ni kolko je 12-8
    6?
    nije? hm
    7?
    5?

    aaaaaaaaaaaaaaaaa

    kak bu onda znao bilo kaj drugo


    nemrem ja to
    nemrem
    nemrem
    nemrem
    Ma mozes, draga!

    I ti i Oskar...

    Prvo - ako ON vidi da ti mislis da ne mozes, dijete ce misliti da je to straaasno tesko i eto problema (vrijedi i za tebe).

    Trik koji je palio kod moje djece su KUNE !

    Nisu pojma imali zadatke s kucicama (a krenuli smo s tim principom jos u prvom razredu) ali su jako dobro znali izracunati/prebrojiti/dokuciti koliko fali ako Ben10 kosta 15 kuna, a oni imaju samo 8 ...

    TOME sluze ti zadaci. To su prakticne stvari koje ce djeci trebati svakodnevno u zivotu. Racuni na placu vrte se oko tih cifri do 100.

    Kad sam ja bila mala tata me naucio zbrajati na jednostavnu foru - ako zbrojis cifre na tablici od auta i dobijes 21, taj dan ti je sretan dan.

    Kasnije isto - samo su me nofci zanimali... Uciteljica nije postigla nista, ali dragi tata je dao dinare (u ono vrijeme) pa premalo za kupiti xy stvar (nista vece od tortice) i da vidis... kak se zbrajalo na dinare i pare! Nema bolje motivacije!

    Pitaj dijete ako ima 8 kuna a hoce kupiti nesto za 12, koliko mu jos treba? Isto, ako nesto sto kosta 12 kn plati novcanicom od 20, koliko mu trgovac mora vratiti??? Te stvari efikasno uklanjaju blokade... I ako budete radili zajedno (ti objasnjenja a on principe zbrajanja i oduzimanja), dijete ce shvatiti da je to i mami vazno i potrebno, pa ce biti i njemu.

    Inace, ideja s krojackim metrom je odlicna i primjenjiva. I s grahom. Ako se propuste temeljna objasnjenja, tesko je uciti dalje. Vratite se na racune do 20, pa i do 10 ako treba. Dalje je sve samo vjezba.

    A ako dijete voli racunalo, preporucujem neki softver... npr. Virtualnu skolu matematike (mi kupili prije dosta godina u Mozaik knjizi, ne znam ima li jos toga). Ako te zanima, posalji pp, pronaci cu nesto - ne morate bas sve kupiti...

  10. #10
    MamaRibice avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    581

    Početno Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    26 = ??-38
    47 = 95-??
    39 = 63-??
    56 = ??-44
    17 = 85-??
    Ne znam na koji nacin to rade u 3.r, ali evo objasnjenje za tebe, sigurno ti bude bilo jasno.
    Imas jednadzbu s jednom nepoznanicom:
    26=x-38
    sad ides prebaciti brojeve tako da na jednoj strani imas samo nepoznanicu x, sa druge strane sve brojeve. Prilikom prebacivanja broja na drugu stranu znaka =, broj mijenja predznak (sa + na - i obratno).
    Znaci od
    26=x-38 dobijes
    26+38=x
    a 26+38=....??

    i tako sa svim zadacima

    napomena - ako prebacujes nepoznanicu, i ona mijenja predznak.

  11. #11

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Istra
    Postovi
    1,374

    Početno

    Mukica nebi sad htjela fantazirati ali on je to već odavno morao savladati, mislim na zbrajanje i oduzimanje do 20. Ako ti nemožeš/neznaš/ne uspiješ s njim vježbati onda ga daj na instrukcije. Gradivo je sve teže i teže i on neće moći napredovati ako nezna osnove.

    Kako mu ide tablica množenja?

  12. #12
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,527

    Početno

    mukice, ne kuzim jel mu ti ne znas objasniti ili ni ti ne znas oduzeti?
    (ne zezam se, nakon posta neki dan o a na kvadrat)

    ako je ovo drugo, moras angazirat neku pomoc sa strane
    moze dolazit jednom tjedno kod mene, moze mu i ivar pomagat

    moras nesto napraviti jer ce mu stizati jos teze gradivo, a ovo nije imao volje i strpljenja savladati
    lutonjica ti je predlagala i IDEM u samoboru, javi im se

  13. #13
    melange avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    ebay
    Postovi
    2,039

    Početno Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    Citiraj MamaRibice prvotno napisa
    Citiraj Mukica prvotno napisa
    26 = ??-38
    47 = 95-??
    39 = 63-??
    56 = ??-44
    17 = 85-??
    Ne znam na koji nacin to rade u 3.r, ali evo objasnjenje za tebe, sigurno ti bude bilo jasno.
    Imas jednadzbu s jednom nepoznanicom:
    26=x-38
    sad ides prebaciti brojeve tako da na jednoj strani imas samo nepoznanicu x, sa druge strane sve brojeve. Prilikom prebacivanja broja na drugu stranu znaka =, broj mijenja predznak (sa + na - i obratno).
    Znaci od
    26=x-38 dobijes
    26+38=x
    a 26+38=....??

    i tako sa svim zadacima

    napomena - ako prebacujes nepoznanicu, i ona mijenja predznak.
    ali ovo je treći razred osnovne, mislim da je mijenjanje predznaka miljama daleko.

  14. #14
    MamaRibice avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    581

    Početno Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    Citiraj melange prvotno napisa
    ali ovo je treći razred osnovne, mislim da je mijenjanje predznaka miljama daleko.
    Al mozda njoj bude jasnije. A mozda i ne.
    Mozda joj zadatak djeluje kompliciran na prvi pogled, al ako ga preslozi joj bude jasnije.

    No, slazem se sa curama. Oskar neka prvo potpuno savlada osnove. I super je kaj se to vec sada, na pocetku godine, pokazalo. Sve se stigne nadoknaditi, bez brige

    I prijedlog s kunskim racunanjem mi je super, to mu moze biti zanimljivo i poticajno. I moze se vjezbati u svakodnevnim situacijama.

  15. #15
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,272

    Početno

    Nemojte, ljudi, komplicirati zeni zivot... Nije to lako objasniti. Ni ja ne bih htjela dodatno zapetljati stvar, ali da probamo (razmisljam koji bi bio najjednostavniji nacin):

    U knjizi iz mat za prvi razred negdje pred kraj pise ovako nekako (mislim da se poglavlje upravo zove VEZA ZBRAJANJA I ODUZIMANJA):

    12-8=4 JER JE 4+8=12, pa je lakse popuniti ovo:

    __-8=4 jer je 4+8=__

    Moze se i nacrtati:
    0000 00000000
    4 + 8 = (prebrojiti gore)

    A sada:
    12 - koliko = 8 ?
    12 - koliko = 4 ?
    Zasto?
    Jer je 8+4=12 !!! Voila! ALi treba nekoliko puta ponoviti...


    Principi se usvajaju na malim brojevima, gdje ti jasno vidis kako i zasto...

    Moze i jos jednostavnije (trebas samo prste jedne ruke):

    5-3=2 JER JE 2+3=5 (gle, citamo prvu jednadzbu s druge strane!)

    A sad s kucicama:
    __-3=2 JER JE 2+3=__
    __-2=3 JER JE 2+3=__

    Dijete treba principe povezati s vidljivim i opipljivim stvarima, pa tek onda slijede veci brojevi. Nadam se da nisam tu napravila neku pogresku. Ako jesam, vicite (da ne velim "opalite me po prstima"!)

    Sretno! Drzim fige da nadjete najbolji nacin i uspijete...

  16. #16
    melange avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    ebay
    Postovi
    2,039

    Početno

    i ovo s novcima provjereno pali 8)

  17. #17

    Datum pristupanja
    Jul 2004
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    744

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa

    ma, evo on meni ne zna rec ni kolko je 12-8
    6?
    nije? hm
    7?
    5?

    aaaaaaaaaaaaaaaaa

    kak bu onda znao bilo kaj drugo


    nemrem ja to
    nemrem
    nemrem
    nemrem
    ma možeš!
    samo dobre stvari za tebe!

  18. #18
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Za ovo ti ne trebaju instrukcije, ali mu fali predznanje. Mora shvatiti osnove jer će mu u drugim zadacima doću drugi brojevi.

    1. Naučite (možete i zajedno) brojevnu crtu. Bez toga nema dalje.
    Treba naučiti uspoređivati brojeve da bi uopće mogao shvatiti zbrajanje i oduzimanje. Ne znam što su učili, ali uzmimo da su učili do 100.
    Osnovno je shvatiti brojeve 0-9 i odnose između njih. To najlakše napraviš pomoću skupova.
    2. Znači upute za dummies:
    -uzmeš hrpu graha ili nekog zrnja i napraviš 9 skupova. Znači, jedno zrno odvojiš, zatim malo dalje dva pa malo dalje tri i tako do 9 . Da poveže da svaki broj predstavlja neku veličinu. Na zrnju se i odokativno vidi koji skup je veći, a koji manji. Ne pričaš mu prvo o brojevima, nego gledate skupove i uspoređujete ih koji je veći, a koji manji. Kada shvati koji je veći koji je manji, tada ih povežeš s brojevima.Kažeš mu da poreda te skupove od najmanjeg do najvećeg (bez brojanja), da vidiš da li shvaća odnose.

    -uzmeš traku papira i na nju napišeš brojeve od 0-9. Vjerojatno će on
    već složiti i te hrpe po redu i ispod svakog broja staviš njegovu hrpu. Sada prebrojite koliko ima zrnja u svakoj hrpi. Zaključite da kako brojevi idu dalje na crti hrpa je sve veća. Objasniš mu kako nije uvijek zgodno crtati hrpe i hrpe stvari i da smo zato uveli brojeve. Nek shvati da brojevi rastu kao i hrpe i da koliko je ta hrpa veća tako je i taj broj veći.

    - kad shvati pojam veći manji skup onda ste spremni za zbrajanje, isto za početak od 0-9.

    -napraviš još skupova zrnja (Sad već znate da su to skupovi, a ne hrpe) i zbrajate prvo sa jedan sve, znači daš mu jedno zrno i onaj skup od dva. Kažeš mu da ih zbroji. To znači da će ih staviti na istu hrpu. I onda mu kažeš da ih stavi na mjesto na brojevnom pravcu gdje spadaju. I ne ideš dalje dok ne shvati sve. Znači i 1+2 i 1+3 .... pa tako sve do 9. Bitno je shvatiti da zbrajanje pomiče brojeve prema "gore", tj. na desno na pravcu.

    -onda ide oduzimanje, istim postupkom isto do 9, i ovdje je bitno da pravac ide na lijevo kod oduzimanja.

    - kada usvojite gradivo do 9 idete na dvoznamenkaste brojeve. I to ovako:
    Do 20 isto radite hrpu s tim da je hrpa do 10 jedna vrsta zrnja, a jedinice su u drugoj vrsti zrnja. Za početak shvatimo da su svi dvoznamenkasti veći od bilo kojeg jednoznamenkastog. To vidi jer mu je ona desetica druge boje(oblika). Mora vidjeti da se na deseticu nadoštukavaju brojevi od 1-9.

    - na isti način ih povežete sa brojevnim pravcem.

    -naučite ih uspoređivati, već znate da su svi dvoznamenkasti veći od jednoznamenkastih. Zato pogledate kako se zapisuju ti brojevi do 20.

    -tada shvatite da svi koje imate veći od 10 počinju jedinicom. To znači da uspoređujete samo drugu znamenku. A to već znate od 1-9.

    - Kada ih znate usporediti idete na zbrajanje. Opet prvo sa jedinicom. Znači, ako mu daš 11+1 onda ga naučiš da tu jedinicu pribroji jedanaaestici, znači krene od 11 i doda jedan, možete na skupu, a sad već i samo na pravcu pogledati koji je to broj.
    I ne daješ mu brojeve veće od 20 dok te ne savlada.

    I ne pitaš ga koliko je 12 - 8 za početak nego koliko ima od 8 do 12. Jer kad shvati gdje je 8 i gdje je 12 na pravcu moći će si to predočiti.

    Za brojeve veće od 20 ti napišem kad skuham ručak.

  19. #19

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Istra
    Postovi
    1,374

    Početno

    Cure, on je sad treći razred, to sa skupovima/hrpama/ crtom je trebao savladati još u prvom razredu.

    Mukice, šta kaže njegova učiteljica? Jesi probala s njo razgovarati ili ti je možda ona skrenula pažnju da on ne razumije matematiku. Kod nas kad nekom djetetu neko gradivo nije jasno, ostaje na dopunskoj pa mu se objasni.

  20. #20
    Osoblje foruma Bubica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,702

    Početno

    mozda mu se malo nije dalo???

    moj to provjereno zna ali ce reci da ne zna=tesko mi je=neda mi se=moja histerija

  21. #21
    Tiwi avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2006
    Lokacija
    on the edge
    Postovi
    3,231

    Početno

    Mislim da bi ti fakat bilo najpametnije da uzmeš negdje nekog tko će mu to objasniti i istrenirat mu mozgić sad kad je vrijeme. Jer ovo je fakat debelo kašnjenje kaj ne?

    Evo, Ivka je dobro predložila.

    Matematika je temelj, to će mu stvarno trebati, a ak sad zapne i to zanemarite, obrali ste bostan.

  22. #22
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    1. ni je ne znam oduzeti (znam da je to strasno, ali to je istinito - oduvijek imam problem s brojevima) - parne jos nekako zbrojim/oduzmem, ali neparni su mi drama - recimo danas opet vjezbamo i on ima zadatak:
    (34+34) - (57-29) = ??, a meni BLANK, prazna glava - uopce, ali uopce ne mogu ni POCET razmisljat o tome koliko bi to moglo biti, aj bar 34+34 sam zbrojila odma, a nakon toga BLOKADA

    i onda ja uzmem ja papir da vidim kolko je to zapravo, napisem si 57-29 onak jedno ispod drugog pa podvuces i krenem oduzimat 17-9 i nemrem nego na prste oduzimat 17 od 9 , ma uzas

    znam da je to strasno, ali totalno imam problem s matematikom

    2. ja nikako ne mogu shvatiti umanjenike i umanjitelje (ti pojmovi mi nisu nikako logicni) jos od prosle godine (zna ivka da sam ju zvala prosle godine jedan dan i sizila nad nekim zadatkom rijecima jer ga nikak nisam mogla skuzit)

    3. ja ne znam te nove fore na koje oni uce oduzimati i zbarajati, ali na kraju sam mu uspjela objasnit onak kak je meni jasno, a to je da 57-29 rijesi tako da racuna 57-29= zapravo 57-20=37 pa onda 37-9=28 i da je to onda na karju 57-29=28 pa onda 64-28= 64-20=44-8=36

    4. pliska, tiwi i ostale koje ste skontale: da, sve to, kaj on nis ne kuzi, me dodatno izludjuje jer znam da je to sve vec odavno trebao znati i kak ce hebemu dalje, ak ne zna to osnovno, ovo sad je samo ponavljanje gradiva iz 1. i 2. razreda

    probacu sve ovo kaj ste nabrojale, brojevne crte i tak dalje
    i nazvacu IDEM sad kad odu u skolu, da vidim kaj tam mogu obavit

  23. #23
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    1. ni je ne znam oduzeti (znam da je to strasno, ali to je istinito - oduvijek imam problem s brojevima) - parne jos nekako zbrojim/oduzmem, ali neparni su mi drama - recimo danas opet vjezbamo i on ima zadatak:
    (34+34) - (57-29) = ??, a meni BLANK, prazna glava - uopce, ali uopce ne mogu ni POCET razmisljat o tome koliko bi to moglo biti, aj bar 34+34 sam zbrojila odma, a nakon toga BLOKADA

    i onda ja uzmem ja papir da vidim kolko je to zapravo, napisem si 57-29 onak jedno ispod drugog pa podvuces i krenem oduzimat 17-9 i nemrem nego na prste oduzimat 17 od 9 , ma uzas

    znam da je to strasno, ali totalno imam problem s matematikom

    2. ja nikako ne mogu shvatiti umanjenike i umanjitelje (ti pojmovi mi nisu nikako logicni) jos od prosle godine (zna ivka da sam ju zvala prosle godine jedan dan i sizila nad nekim zadatkom rijecima jer ga nikak nisam mogla skuzit)

    3. ja ne znam te nove fore na koje oni uce oduzimati i zbarajati, ali na kraju sam mu uspjela objasnit onak kak je meni jasno, a to je da 57-29 rijesi tako da racuna 57-29= zapravo 57-20=37 pa onda 37-9=28 i da je to onda na karju 57-29=28 pa onda 64-28= 64-20=44-8=36

    4. pliska, tiwi i ostale koje ste skontale: da, sve to, kaj on nis ne kuzi, me dodatno izludjuje jer znam da je to sve vec odavno trebao znati i kak ce hebemu dalje, ak ne zna to osnovno, ovo sad je samo ponavljanje gradiva iz 1. i 2. razreda

    probacu sve ovo kaj ste nabrojale, brojevne crte i tak dalje
    i nazvacu IDEM sad kad odu u skolu, da vidim kaj tam mogu obavit

  24. #24
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,513

    Početno Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    ja jednostavno ne kopcam matematiku :/
    ono, ja to jednostavno ne kuzim i bog, cak ni ovako jednostavne stvari
    i imam problem
    ne znam kak da oskaru, koji ocito ima potpuno istu blokadu uglavi, objasnim kako da, hebemu, izracuna sljedece zadatke:

    26 = ??-38
    47 = 95-??
    39 = 63-??
    56 = ??-44
    17 = 85-??

    molim objasnjenje za dummies
    muki, uz ove savjete koje su ti cure dale u smislu trazenja pomoci za oskara, jos nesto:

    ovi zadatci imaju dvije "stepenice".

    prva stepenica je shvatiti smisao jednadzbe: dakle

    26 = ?? - 38 pitanje je kako dobiti ??

    meni se cini od pomoci "verbalizirati" zadatak. zato jer je kljuc da dijete zaista razumije sto to ono racuna, a ne da nauci tehniku u smislu strebanja: prebaci x na lijevi ili desno. to je nadgradnja, kad sve ostalo sjedi.

    znaci velis:
    ivo ima ?? jabuka. meni da 38, a njemu ostane 26. koliko ih je ukupno imao? onda je sasvim logicno da ?? jest zbroj 38 i 26

    druga stepenica je samo "tehnicko" zbrajanje, dakle da oskar zna to tehnicki zbrojiti 38 + 26

    isto tako drugi primjer:
    47 = 95 - ??

    1. stepenica: ako ivo ima 95 jabuka, koliko mora dati ani da njemu ostane 47? logicno je da moras racunati 95 - 47, ili ako mu je lakse koliko treba od 47 jabuka do 95 jabuka.
    2. stepenica jest "tehnicko" oduzimanje 95 - 47

  25. #25
    MamaRibice avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    581

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    57-29 rijesi tako da racuna 57-29= zapravo 57-20=37 pa onda 37-9=28 i da je to onda na karju 57-29=28 pa onda 64-28= 64-20=44-8=36
    Pa super si se snasla :D

  26. #26
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Ako ćeš sama s njim još raditi evo ti upute za ono što i tebe muči.

    Kad savladate osnove do 20 onda ih počnete povezivati. Tako da nauči vezu između zbrajanja i oduzimanja. “Manjem dodaješ isto toliko koliko većem oduzimaš.“

    -to se izvježba igrom poravnaj stupce. Uzmeš neke kockice i staviš toranj od tri kockice, a pokraj njega toranj od jedne kockice. I da bi on poravanao tornjeve mora oduzeti prvom jedan i dodati drugom jedan. I objasniš mu da to vrijedi za sve brojeve koji daju jednakost. Pa onda tornjeve sa 3 i 7 kockica.(pazi da je ukupan broj kockica paran jer kod neparnog broja ostaje jedna viška)

    -kad se izvježbate s kockicama i skupovima krenite na zapisivanje. Označi nekim znakom broj kockica koje mora dodati ili oduzeti. 2+ prazna kockica =5. Ta prazna kockica ili možete staviti slovo x, a, b, .... označava koliko mora dodati broju 2 da bi dobio 5. Oduzimanje odmah dolazi u paru. Jer ako ideš zapisivati što radite onda će vam ispasti 1+x=2 i 3-x=2.

    Brojevi iznad 20:
    -naučili smo da se dvoznamenkasti brojevi sastoje od dvije znamenke, to su desetica i jedinica. Sada 20 dodaješ jedinice, znači od 1-9 dok ne dođete do 30. Polovite da uvijek nakon broja koji završava na 9 dolazi nova znamenka desetice, za jednu veća od stare. Pa probajte napisati i ostale desetice, znači 30, 40, 50, ...do 99.

    - ostale brojeve do 100 dobijete na isti način kao i ove dosad. Znači prva znamenka označuje desetice, a druga jedinice. Sada treba vidjeti u kakvom su odnosu, znači, koji je najmanji dvoznamenkasti, koji je najveći. Da se prvo treba uspoređivati desetice, a ako su one iste onda jedinice.

    - možete se i vratiti na grah ili kockice. Samo kako sada već znate puuuuuno uzmeš dvije boje jer “deset jedinica čini deseticu“ i jedna boja vam predstavlja desetice a druga jedinice.

    Računanje brojevima iznad 20:
    - prvo naučite zbrajati desetice. Opet je princip isti kao i 0-9 samo što tu imaš nulu kad zapisuješ . Možeš i napraviti traku koja ima samo 10,20,... 99. Onda ih oduzimate.

    -kad se malo izvježbate napravi mu tablicu za zbrajanje i oduzimanje desetica.

    -onda slijedi zbrajanje jednoznamenkastih i dvoznamenkastih brojeva, uzmeš neka dva broja, npr. 15 i 7. Sada prvo računate zrnjem ili kockicama. Kako je 15 već veliki broj onda ne uzmete 15 zrna nego jedno druge boje koje onačava deseticu i 5 jedinica. Sad tim zrnima pribrojiš onih 7. I imate jedno od desetice i 12 od jedinice. Kako je 12 opet veliki broj onda to zamijenite opet jednom deseticom i dvije jedinice. I dobili ste dvije desetice i dvije jedinice. Kad to napravite onda zapišete to što ste napravili. Znači 15 + 7 ste izračunali ovako10+5+7, a to je 10 +12, onda ste opet mijenjali deseticu i dobili 10+10+2. Ukratko, dopunite jedinice do desetica pa pređete na sljedeću deseticu. Probajte i na pravcu. Znači npr. 57+ 7 će biti 50 + 7 +7 i to je 50 +14, a to je 50 + 10 + 4, a to je 60 +4 = 64

    -zatim oduzimanje jednoznamenkastih od dvoznamenkastih
    Isti princip, 32-8 recimo, uzmeš tri desetice i dvije jedinice. Shvatiš da ne možeš uzeti osam kad imaš samo dvije jedinice pa onda jednu deseticu pretvoriš u jedinice. Znači imaš dva zrna koje predstavljaju desetice i 12 jedinica. Onda oduzmeš 12-8. Zapisano izgleda ovako, 32-8 = 20 + (12-8)= 20 + 4= 24 usput ovdje naučite da se ono što se prvo računa stavi u zagrade da netko ne bi pobrkao redoslijed.

    -zbrajanje dvoznamenkastih: opet zrnjem ili kockicama
    43+ 25= (40 + 20) + (3+5)=(4graha + 2 graha) + (3graška + 5 graška)= (6 graha i 8 graška) =68 ovako si zapisuje dok ne ulovi kako ide, za par dana mu takvo zapisivanje više neće trebati
    -ako samo zapisujete bez skupova onda možete i ovako: 43+ 25= (43+20)+ 5=63+5=68

    -ako su učili potpisivanje onda ovako:jedinice se potpisuju pod jedinice, a desetice pod desetice. Zbroji jedinice, ako je zbroj jedinica veći od deset onda zbroju desetica dodaje još jedan.

    -oduzimanje dvoznamenkastih:
    Možete opet kockicama ili zrnjem. 27-13= (20 graha + 7 graška)-(10 graha + 3 graška)= (20 graha-10 graha)+ (7 graška – 3 graška)= (10 graha + 4 graška) =14
    Ako je broj jedinica veći u drugom broju: 83-18 znači uzmete prvo tu jednu deseticu 83-10 i sad trebate uzeti još 8 . A to znate iz oduzimanja jednoznamenkastih od dvoznamenkastih.
    Ovo su sve dugi postupci, ne može shvatiti skraćeni ako ne shvati dugi. Tako da vam je ovo super za početak. I trebat će do dva tjedna svakodnevnog rada, ali onda si mirna kasnije i neće imati osnovnih rupa. Jer to samo po sebi nije teško, ali oni vjerojatno rade prebrzo i ne stignu sve poloviti a to se treba dobro izvježbati.

    Kad svlada to onda će mu sve jednadžbe biti "piece of cake"

  27. #27

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,230

    Početno

    Ja cu potpisati Ivaricu
    Ja sam ok s brojevima ali mi se zna desiti da neznam nesto iz engleskog i ako Annabel skuzi ona konta nezna mama pa je onda ok da ona to nezna i samo kaze ja nemam pojma. Ili uce nesto o Canadi a ja nemam pojma jer kad sam ja ucila o Canadi a da nepricam da sam svojim neznanjem pravilnog izrazavanja je shebala u pisanju recenica i sastava.
    Jer koliko god ja znala taj engleski nije to to.
    Izlaz- instrukcije.
    Sretno nauceno dijete i sretna ja sa pregrst sacuvanih zivaca

  28. #28
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,564

    Početno

    Zašto instrukcije prije razgovora s učiteljicom i dopunske nastave? Ako je kvalitetna učiteljica, bit će joj stalo da Oskar nauči i znat će kako ga naučiti. Ma i da je ne znam kakva, ako on u trećem razredu ne razumije ovakve zadatke, to treba rješavati u suradnji s njom.

  29. #29
    Maslačkica avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Sarajevo
    Postovi
    2,720

    Početno

    Da bi riješio te zadatke koji su sada "kompeksni" mora prvo naučiti osnovnu tablicu zbrajanja i oduzimanja gdje definitivno spada 12-8 ... i krenuti odatle.
    Znači, potpisujem Ivanche.

  30. #30
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Mislim da su ti instrukcije promašaj jer ti dijete ima rupe u znanju od samih osnova. Toga sam se dosta nagledala, i većina roditelja je rekla da samo zakrpamo rupe. Rijetki su oni roditelji, a i djeca, koji priznaju od početka da nemaju pojma. Samim time ti i instruktori, kad vide koliko tu ima posla, kažu da dijete sve super zna i onda mu opet za mjesec dana trebaju instrukcije jer ako ono i zna postaviti jednadžbu ne znači da ju zna riješiti. Vi ne bi vjerovali koliko gimnazijalaca ima koji ne shvaćaju što su to negativni brojevi
    Tako da će mu instruktor(ako prije nemate detaljnu analizu problema) pokazati kako da si on postavi ove jednadžbice. I neće ulaziti dalje, a reći će ti da je on skužio. Jer nije teško shvatiti da na jednu stranu ide nepoznanica, a na drugu sve ostalo. A kad dođe ispit, i kad će trebati pozbrajati i oduzimati pet šest brojeva on će se sav zbuniti. Zato jer nije radio to, nego je u biti radio ono što se nadograđuje na to. A matematika je kao neboder. Samo se slaže jedno na drugo i ako nemaš dobre temelje onda je sve klimavo.
    Ne poznajem tvoje dijete i ne znam ništa o njemu tako da ne mogu reći da li on to uz tvoju pomoć može shvatiti. Ako je zdrav onda sigurno može. Ako ima neku bolest koja zahtijeva posebni tretman onda se uči sa stručnjakom, ali niti onda ti instruktor neće puno pomoći.
    I u slučaju da ti ništa ne shvaćaš, ako idete zajedno od početka shvatit ćete zajedno.
    Mislim da učiteljica, koliko god volje ima, nema vremena za stvarati mu temelje ako ih je on preskočio.
    Ako ti imaš vremena to ti je najbolje opcija jer si ti ipak mama.

  31. #31
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    najbolje= najbolja

  32. #32
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,272

    Početno

    Citiraj ivanche prvotno napisa
    Mislim da su ti instrukcije promašaj jer ti dijete ima rupe u znanju od samih osnova. Toga sam se dosta nagledala, i većina roditelja je rekla da samo zakrpamo rupe.

    ...........

    A matematika je kao neboder. Samo se slaže jedno na drugo i ako nemaš dobre temelje onda je sve klimavo.
    Debeli X !

    I ja sam se nagledala muka ježovih kad su mi dolazili srednjoškolci (s roditeljima i bez njih) i očajno tražili pomoć 3 dana prije popravnog, a ja :? na sto muka kako da ljudima kažem da se to ne može... Da NEMA krpanja rupa iz matematike...

    Daklem, treći razred gotovo da je zadnji trenutak za bezbolnu rekonstrukciju temelja. Djetetu će trebat pomoći savladati gradivo + sačuvati samopouzdanje. To je jasno. Pomoć prijatelja također nije na odmet, iako mi se čini da bi odrasla osoba bila prikladnija. Treba vidjeti što daje najbolje rezultate.

    A slažem se i s Vertex - učiteljica je također jedna bitna karika u cijelom tom lancu, mogla bi se (i trebala) uključiti. Također i ona u boravku, ako je dijete u boravku. Ako je dijete za dopunsku, nek se organizira. AKo je za individualizaciju, i to se može riješiti (uz prethodnu dijagnostiku, nije to problem, ali ne samo papir nego stvarni individualizirani pristup). Danas bar postoje metode prilagođene učeniku... Dakako, roditelj je također bitna motivacijska karika da stvar "krene".

    A Mukici treba zahvaliti na ovom upozorenju - sigurno nas ima dosta koji nismo do kraja svjesni važnosti temeljnih znanja dok ne bude prekasno...

  33. #33
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    381

    Početno

    Ne zagovaram instrukcije ili tako nešto, ali iz svega navedenog iz tvog posta vidi se da ovdje nedostaju osnove matematike (zbrajanje/oduzimanje unutar desetica, zbrajanje/oduzimanje preko desetica, ....)

    Svi savjeti u pogledu računanja ovdje su ok, ali svaki od njih ima svojih mana i niti jedan nije 100% točan.

    Kako bi stvarno bila sigurna da će razumijeti i dobro savladati ove osnove, (ali stvarno osnove!!!) najbolje je obavijestiti njegovu učiteljicu. Učiteljica će najbolje prepoznati problem koji ima i pomoći mu na najbolji način (metodika učenja zbrajanja i oduzimanja) i sigurno ima satove dodatne nastave (barem je tako kod nas) na kojim mu može pomoći.

  34. #34
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    Kata je tri dana pisala razglednice s mora. Svakog od ta tri dana tri je razglednice slala u Osijek, pet je razglednica slala u Valpovo, a četiri je slala u Vukovoar. Koliko je razglednica ukupno napisala Kata?
    :?

    Racun: _____________________
    Odgovor: ___________________

  35. #35
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    ja bi to ovak
    3 x (3x3) + (3x5) + (3x4) = 3 x (9 + 15 + 12) = 3 x 36 = 109

    al mi rezulat ne izgleda dobro jer je mnozenje do 100
    ne kuzim :/

  36. #36
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    ocu rec 108

  37. #37
    Tashunica avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    tamo, tamo daleko
    Postovi
    5,779

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    Kata je tri dana pisala razglednice s mora. Svakog od ta tri dana tri je razglednice slala u Osijek, pet je razglednica slala u Valpovo, a četiri je slala u Vukovoar. Koliko je razglednica ukupno napisala Kata?
    :?

    Racun: _____________________
    Odgovor: ___________________
    (3x3)+(3x5)+(3x4)=9+15+12=36

  38. #38
    Tashunica avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    tamo, tamo daleko
    Postovi
    5,779

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    ja bi to ovak
    3 x (3x3) + (3x5) + (3x4) = 3 x (9 + 15 + 12) = 3 x 36 = 109

    al mi rezulat ne izgleda dobro jer je mnozenje do 100
    ne kuzim :/
    ne treba ti trojka na početku jer ju koristiš u svakoj od zagrada.

  39. #39
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,439

    Početno

    mukice, imaš jedno množenje trojkom previše.
    da si se bolje koncentrirala, sigurno bi skužila da si dva puta množila sa tri dana.

    svaki dan je slala 3 u OS, 5 u VLP i 4 u VU
    to je ukupno 3+4+5 dnevno (12)
    i tako tri dana (3x12=36)

  40. #40

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,142

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    Kata je tri dana pisala razglednice s mora. Svakog od ta tri dana tri je razglednice slala u Osijek, pet je razglednica slala u Valpovo, a četiri je slala u Vukovoar. Koliko je razglednica ukupno napisala Kata?
    :?

    Racun: _____________________
    Odgovor: ___________________

    Ja bih prije postavila pitanje, fali li Kati daska u glavi kad tri dana zaredom šalje razglednice na ista mjesta

    (zar ne mogu smisliti nekakav zadatak riječima koji ima više veze s realnošću :? )

  41. #41
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,439

    Početno

    dok ja vamo - tamo, Tashunica sve lijepo objasnila.

  42. #42
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Tu se valjda vježba asocijativnost, da se uvidi da je isti rezultat ako napišeš (3x3)+(3x5)+(3x4)=9+15+12=36 i 3x(3+4+5)=3x12=36.
    (S tim da kod ovog prvog množenja ne trebaš zagrade, ono ima prednost pred zbrajanjem)
    Vidiš da sve znaš

  43. #43
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,906

    Početno

    ivanche, to nije asocijativnost, nego distributivnost i na vježba se (nit se spominje u trećem raz), nego se vježba redosljed računskih operacija.

    Muki, kod prijelaza desetice je teško i zbrajati i oduzimati, ali ljudi srećom imaju 10 prstiju na rukama, i tako npr.

    27+9=27+3+6=30+6=36 Dakle uvijek nadopunjavaš do 10 ili oduzimaš od desetice

    Na sličan način radite i oduzimanje

    35-8=35-5-3=30-3=27.

    Dakle, prvo savladajte dodavanje i oduzimanje jednoznamenkastih brojeva s prijelazom desetice.

    To treba drilati dosta dugo i ne raditi ništa drugo dok to ne savlada.

    Nakon toga radiš zadatke tipa:
    57-30=27, gdje se oduzimaju samo jedinice, a ne mijenjaju jedinice.

    Nakon toga, ubacuješ zbrajanje i oduzimanje dvoznamenkastih brojeva, ali tako da nema prijelaza desetice.

    Npr. 47-23=47-20-3=27-3=24


    A onda i dvoznamenkaste s prijelazom desetice:

    53-39=53-30-9=23-9=23-3-6=20-6=14.

    Znam što govorim(pišem) iz dva razloga:
    1. moje zanimanje je prof. matematike
    2. imam kćer koja ide u treći razred i nisam ništa s njom radila preko ljeta. Dosta toga je zaboravila i polako smo vježbale zadnja dva tjedna i sve se vratilo na mjesto.


    Svakako je u drugom razredu trebao riješiti puno zadataka s ovim dugačkim postupkom, ali još nije kasno da se uhvati priključak.

    Za početak neka vježba u neku bilježnicu i neka svaki put piše taj dugi postupak, a onda će s vremenom taj dugi postupak raditi "u glavi" i samo izbacivati i pisati rezultate.

    A za zadatke koje si navela u prvom postu, potpisujem Peterlin, najbolje je rješavati zadacima tipa "JER JE", povezivati zbrajanje i oduzimanje.

    Ista stvar i kasnije za množenje i dijeljenje. Prvo naučiti tablicu množenja do automatizma, a onda dijeljenje povezivati s množenjem npr:
    7x6=42 JER JE 42:6=7 i 42:7=6.

    BTW ne trebaju njemu nikakve instrukcije, sve ti to možeš i sama, a ako nemaš ideja onda ću ti ja poslati na mail.

    Daj mu da se igra na http://www.inet.hr/~ifalak/

  44. #44
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    hvala svima na savjetima i pomoci



    doci cu ja jos koji put

  45. #45
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,906

    Početno

    Citiraj Rene2 prvotno napisa
    Nakon toga radiš zadatke tipa:
    57-30=27, gdje se oduzimaju samo jedinice, a ne mijenjaju jedinice.
    Nema edita, pa ispravljam, treba pisati "oduzimaju samo desetice"

  46. #46
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    kod zadataka rijecima ja imam problema i s tim novim terminima tipa umanjenik i umanjitelj, mnozenik, mnozitelj, djeljenik (to jedva i izgovorim), djelitelj, količnik...

    vrti mi se u glavi od toga

    onda, npr.:
    Koliki je umnozak (oke, to je zbroj, to mi je jasno) ako je mnozitelj br. 6, a mnozenik br. 9?
    jel ispravno ak napisem 6x9=54 ili je ispravno ak napisem 9x6=54
    nije mi to jasno :/

    plus ovo:

    Mnozenik je broj 5, a mnozitelj br. 10. Koliki je umnozak?
    da li je 5 x 10 = 50 tocan dogovor? ili sam trebala napisat 10 x 5 = 50
    ili sam mozd atrebala napisat 50=10x5 tj. 50=5x10

  47. #47
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Citiraj Rene2 prvotno napisa
    ivanche, to nije asocijativnost, nego distributivnost i na vježba se (nit se spominje u trećem raz), nego se vježba redosljed računskih operacija.
    Lapsus, nije niti čudno što padam ispite
    Samo što si ja takve greške kad jedno mislim a drugo kažem pripisujem cjelonoćnom dojenju i hendlanju njih troje, a profesori misle da sam s Marsa pala ravno na ispit.
    Nisam profesorski smjer nego inžinjerski, a malci kojima dajem instrukcije obično imaju neke posebne probleme tako da ne radimo po udžbeniku.

  48. #48
    ivanche avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    454

    Početno

    Sad ću paziti da nema lapsusa :

    Operacije 1. stupnja : zbrajanje i oduzimanje
    pribrojnici- brojevi koje zbrajamo
    zbroj ili suma-rezultat
    umanjenik-broj od kojeg oduzimamo
    umanjitelj-broj koji oduzimamo
    razlika - rezultat

    Operacije 2. stupnja : množenje i dijeljenje
    faktori- brojevi koje množimo
    množenik -broj koji množimo
    množitelj- broj s kojim množimo
    umnožak ili produkt-rezultat

    dijeljenik-broj koji dijelimo
    djelitelj-broj s kojim dijelimo
    količnik ili kvocijent-rezultat

  49. #49
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    tenks
    ovo cu si ljepo uredit i sprinat i zaljepit na zid

  50. #50
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,895

    Početno

    npr.

    7-5
    sto je tu sto?
    5 je umanjenik?
    a 7 umanjitelj?


    sorry ljudi, al meni to fakat nije jasno

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •