Stranica 2 od 3 PrviPrvi 123 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 51 do 100 od 122

Tema: 2. razred osnovne skole i matematika

  1. #51
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    6,067

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    mozda. a koji je tvoj konkretni doprinos ovoj temi? sta bi ti konretno napravila u ovoj situaciji? i dalje inzistirala na nepogresivosti svoga sina i na zlocestoci uciteljice?

    ne treba zaboraviti da mi ne znamo nista o cijeloj situaciji osim ovoga sto je marsupilami napisala. a meni njene izjave zvuce malo kontradiktorno i prenabrijano prema uciteljici bez ikakve mogucnosti za neki drugaciji pogled na stvar
    Moj doprinos je sama pojava mog nicka
    Zezam se, naravno.
    Pa moj doprinos bi bio doprinos jedne matematičarke (ajde, bivše, sad sam samo fizičarka) koja objašnjava prirodu matematike, kao i jedne mame koja je imala već nešto posla sa školom pa zna da su apsurdi tamo mogući. Kakva nepogrešivost i kakva zločestoća? Ja ne bih potencirala stvari, za mene je ovo vrlo konkretna situacija.

  2. #52
    Osoblje foruma tweety avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb,medvescak
    Postovi
    4,453

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Formalizam ima svoje mjesto u matematici, itekako, ali onda kad stvari postanu prekomplicirane da bismo ih rješavali intuitivno. E onda postoji (nadajmo se) dobro razvijeni formalizam da ti pokrpa nedostatak vlastitog uvida.
    Dok djeca dubinski kuže matematiku, s formalizmom ih je u redu upoznati, ali ne smiješ njime cijepiti, jer tako upravo ubijaš matematiku samu.
    Ja bih čak rekla da je upravo posebno važna zadaća, genijalne umove upoznati s formalnim stvarima.
    Umjesto da sam u nevjerici što netko moje dijete tjera na korak natrag, ja bih mu pomogla da shvati što je njegov super mozgić zapravo napravio kad je kao kalkulator izbacio rješenje zadatka
    Boldano mi je stvarno fantastično rečeno, pa neću sad to pretumbavati a zaključiti isto.
    Ono što je meni žao u ovoj priči je da učka ili nema takta ili je njena reakcija posljedica već nečeg od strane roditelja.

    Bilo bi mi draže da Marsupilami piše na onoj temi gdje se hvale učitelji nešto u ovom stilu:"....dijete mi je matematički nadareno...smatrala sam potpuno suludim, što mora postepeno to i to, ali onda mi je učka objasnila da je on izniman matematičar a inzistiranje na određenim postupcima važno je za njega iz tog i tog razloga.....".

    Kako god bilo, djetetovoj darovitosti sigurno neće zasmetati što je morao naučiti neki postupak. Što god naučio može ga samo obogatiti, pa makar to bilo i da je uredu prvo zbrajati jedinice s jedinicama, ali da se može i prvo baratati deseticama.

  3. #53
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Citiraj trampolina prvotno napisa Vidi poruku
    Problem je samo u tome što takav način rada traži puno veći angažman, u razredu ih je puno (pretpostavljam) i svatko ima svoju priču. A učitelj je jedan. Bez obzira koliko napravi, svakako bi trebao stremiti individualizaciji nastave.
    U razredu ih je 9, slovima devet.
    Tocan je ovaj dio da uciteljica ne stigne, a zasto ne stigne to nitko od nas 9 roditelja ne shvaca jer kada nastava zavrsi o dok su sva djeca iz okolnih razreda vec vani ona nasima tek zadaje zadacu i uvijek, ali uvijek izlaze zadnji (10-ak minuta nakon zvona).

    Citiraj maxi prvotno napisa Vidi poruku
    meni je očito da učiteljica ne zna/ne može/nema vremena baviti se posebno s dečkom
    a zato i služi dodatna iz matematike, da napreduje i radi više i teže od drugih
    Ne postoji dodatna iz matematike, ne postoji dodatna iz nicega na nasoj skoli.

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    ne, ne znam. daj mi objasni? jer ja stvarno ne kuzim zasto je tako tesko prvo zbrojiti desetice, a onda jedinice. pogotovo nakon sto ti to netko pili pola godine. za to stvarno treba upregnuti mozak
    Moj sin ne razmislja o matematici, ne razmislja o postupku zbrajanja, njegov mozak automatski izracunava kada vidi zadatak i to on ne moze promjeniti niti ja zelim da se on mjenja.

    Npr. svi znamo da je 3x3=9...sada zamisli da netko od tebe zahtjeva da to zaboravis i da svaki puta kada vidis 3x3 ti razmisljas na nacin "ahaa to je 3+3+3=6+3=9"
    Nadam se da shvacas na sto mislim?
    On pise kako se od njega trazi, ali od njega se trazi da RAZMISLJA na nacin kako to uciteljica misli da bi trebalo.

  4. #54
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    mozda. a koji je tvoj konkretni doprinos ovoj temi? sta bi ti konretno napravila u ovoj situaciji? i dalje inzistirala na nepogresivosti svoga sina i na zlocestoci uciteljice?

    ne treba zaboraviti da mi ne znamo nista o cijeloj situaciji osim ovoga sto je marsupilami napisala. a meni njene izjave zvuce malo kontradiktorno i prenabrijano prema uciteljici bez ikakve mogucnosti za neki drugaciji pogled na stvar
    Ja nisam nigdje rekla da je moj sin nepogresiv

    A sto se boldanog tice....dobro si primjetila da sam prenabrijana prema uciteljici, a mozebitne kontradikcije u mojim izjavama su vjerovatno posljedica mojih pokusaja da razdvojim moju netrpeljivost prema doticnoj od problema sa matematikom radi kojeg sam i otvorila temu.
    Ocigledno to dvoje nije tako lako odvojivo kao sto sam ja mislila

    Za drugaciji pogled na cijelu stvar neznam da li mogu pomoci.
    Mozda pomogne podatak da od 9 roditelja cak 3 je trazilo preseljenje djece u neki drugi razred na kraju prve godine dok je jos dvoje izjavilo da bi to rado napravili, ali da znaju da nemaju sanse pa nisu ni pokusali.
    Kada bi to pretvorili u postotke dobili bi zanimljivu statistiku koja bi realno prikazala zadovoljstvo doticnom uciteljicom, ali opet to trenutno nije tema.
    Otisla sam u OT jer sam se dala navuci, sram me bilo, isprike zbog toga

  5. #55
    Osoblje foruma tweety avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb,medvescak
    Postovi
    4,453

    Početno

    Citiraj Marsupilami prvotno napisa Vidi poruku
    Moj sin ne razmislja o matematici, ne razmislja o postupku zbrajanja, njegov mozak automatski izracunava kada vidi zadatak i to on ne moze promjeniti niti ja zelim da se on mjenja.
    Ne ulazeći u sve ostalo što si napisala, ja mislim da bi ti njemu puno pomogla kad bi se malo izmakla iz situacije, jer ovo što si citirala meni pokazuje koliko si u nekoj blokadi i ne želiš prihvatiti da je važno još nešto osim njegove genijalnosti da bez da zna ZAŠTO je 3x3=9, on to jednostavno zna i točno odgovara.

    Ovo što si gore napisala slično je kao da se pitaš zašto ga netko u drugom razredu uči rastavljanje na slogove kad on zna pročitati riječ bez slovkanja. Pa ne uči ga da vidi ima li razvijenu analizu i sintezu i hoće li moći usvojiti početno čitanje i pisanje. Sad smo na drugom levelu i rastavljanje mu treba iz drugog razloga.
    Isto tako i da je 3x3=3+3+3.

    Fran nema baš nešto posebno razvijenu maštu, baš kao ni ja, a često smo na putu, pa nam je matematika bila sjajna zabava. I iako zna da je 64/8=8, ja ga baš volim mučiti uzastopnim oduzimanjem osmice od 64. Pametnjaković si je naravno odmah zaključio da mu je lakše dodavati od nule osmicu, nego je oduzimati od 64, ali ga ja onda ometam i preglasno pjevam dok on ne počne oduzimati.
    Pa onda kad vidim da mu to ide ko od šale, onda za igru počnem štopati vrijeme i tako...zezamo se od Zagreba do Krka i natrag. Neće njegovoj pameti zasmetati da zna zašto je nešto takvo kao što je.

  6. #56

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Lokacija
    VG
    Postovi
    245

    Početno

    Citiraj Marsupilami prvotno napisa Vidi poruku
    Moj sin ne razmislja o matematici, ne razmislja o postupku zbrajanja, njegov mozak automatski izracunava kada vidi zadatak i to on ne moze promjeniti niti ja zelim da se on mjenja.

    Npr. svi znamo da je 3x3=9...sada zamisli da netko od tebe zahtjeva da to zaboravis i da svaki puta kada vidis 3x3 ti razmisljas na nacin "ahaa to je 3+3+3=6+3=9"
    Nadam se da shvacas na sto mislim?

    On pise kako se od njega trazi, ali od njega se trazi da RAZMISLJA na nacin kako to uciteljica misli da bi trebalo.
    Mislim da si malo u krivu. Zaviri u udžbenik iz matematike i vidjet ćeš da je množenje skraćeno zbrajanje i da prije nego što prijeđu na samo množenje moraju naučiti da je 2+2+2=3x2. Mogu shvatiti da takav način računanja tvom sinu stvara problem, ali ti bi trebala biti mudrija i okrenuti to na novi izazov za njega. To je nešto za njega novo i zašto i to ne bi odradio bez nekih velikih rasprava i prigovaranja. Nisu uvijek učiteljice onakve kakve bi mi željele da jesu, ali njih treba uvažavati i poštivati i to je ono na čemu bi trebali svi raditi.

  7. #57
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    VGmama, nisi shvatila moj zadnji post.
    Oni jos ne rade mnozenje, to sam uzela za primjer da pokusam dokuciti sto se od njega trazi.

    Rekla si da je 2+2+2=3x2 i da oni tako uce, naravno svi smo tako ucili pa ce tako i on.
    Sada zamisli da te netko tjera da zaboravis tablicu mnozenja i prisiljava te da zadatak 3x2=6 u svojoj glavi rjesavas kao 2+2+2.
    Naravno da je to nemoguce jer tvoj mozak automatski "izbacuje" rezultat jer je to znanje usadjeno u njega, ne mozes ga prisiliti da zaboravi nauceno i natjerati ga da radi "sporije"
    Nadam se da sam sada uspjela objasniti malo bolje sto sam mislila prethodnim postom reci

  8. #58
    Osoblje foruma tweety avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb,medvescak
    Postovi
    4,453

    Početno

    Marsupilami, nije problem da netko ne razumije što si ti htjela reći. Problem je što ti ne želiš pročitati i razumjeti odgovore koji su ti dati na postavljenu temu.
    No da skratimo, postupci su u matematici bitni. Pratiti će ga to u osnovnoj, srednjoj školi, pa i na faksu. Za bodove mu neće biti dovoljno napisati rezultat.
    Uzmi i sjedni s njim. Pomozi mu da svlada postupak koji mora, jer on zato što zna zbrajanje i oduzimanje, ne može preskakati te stranice ili ne biti na nastavi dok se to radi ili ne pisati te kontrolne.
    Predstavi mu to kao igru, ne kao usporavanje i napad na njegovu inteligenciju.

  9. #59
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Ne, problem je sto vi ne zelite procitati razumjeti sto ja pokusavam objasniti

    On te postupke zna raditi, on ih i radi, pise u teku kako se zahtjeva od njega, razumije ih potpuno, sve kontrolne koje su radili napisao je bez ijedne greske, nije problem u tome.
    Problem je sto se od njega ocekuje da RAZMISLJA onako kako je to zamislila uciteljica i ako ga ulovi da on u glavi zbroji na svoj nacin ona ga napada i dere se na njega, a ulovi ga zato sto prebrzo rijesi zadatak.
    Sada su poceli sa kratkim zbrajanjem tako da nauceni dugi postupak moraju rjesavati u glavi pa napisati rezultat.
    On sada mora stati i glumiti da u glavi na dugacko zbraja da mu ona ne bi drzala prodike.
    Oprostite ali to nije normalno

  10. #60
    Osoblje foruma tweety avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb,medvescak
    Postovi
    4,453

    Početno

    Nije. Deranje zbog brzog i tocnog računanja nije ok.

  11. #61

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Lokacija
    VG
    Postovi
    245

    Početno

    Marsupilami, jednostavno ne mogu razumjeti da bi neka učiteljica tako postupila prema djetetu. Stvarno sam mislila da je problem u tome da on radi skraćeno i da ne želi s njom surađivati, ali ako je ovako kako si u zadnjem postu napisala onda . To nije nikako u redu od nje.

  12. #62
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    VGmama ni ja nisam mogla vjerovati, ali eto...sto je tu je.
    Danas sam dobila potvrdu da mi sin sljedecu skolsku godinu krece u redovnu skolu pa se nadam da ce biti bolje, ako nista drugo barem ce biti vise mogucnosti za dodatnom nastavom ako ce biti potrebe.

    Hvala vam svima

  13. #63
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    6,067

    Početno

    Tko se ne sretne sa stvarno lošim učiteljima/profesorima, ne vjeruje da je tako nešto moguće. Misli vjerojatno: pa već bi netko reagirao, nije taj učitelj otok, pa mora se saznati kako loše radi.
    Međutim, realnost je da i učitelji koji loše, grozno i nikako ne rade, svejedno ostaju u razredima.
    Naravno da ovdje znamo samo stranu od Marsupilami, ali to je na forumu uvijek tako. Međutim, varate se ako mislite da je jako loš odnos prema učenicima i poslu neka rijetka iznimka. Prije bih rekla da će većina naše djece naići na nekog takvog u svom školovanju. Najteže je kad je to učiteljica u nižim razredima.

  14. #64
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Upravo to vertex
    Kod nas konkretno problem nikako ne moze biti rijesen preseljenjem ucenika u drugi razred jer je to nemoguce.
    Drugih razreda ima 5, u svakom ima 10-ak ucenika i ako bi neko dijete preselili kod druge uciteljice jedno dijete mora doci kod ove nase, a na to naravno nikada ne bi pristali roditelji te djece jer su oni svojim uciteljicama prezadovoljni.
    Tako u nasem razredu iako je trecina roditelja nezadovoljna i zeli prebaciti djecu u druge razrede - to je misija nemoguce.
    Kako je bilo s generacijama prije nase? Vjerovatno isto, ali roditelji su nemocni i to je zacarani krug koji ce biti prekinut vjerovatno tek njenim umirovljenjem a za to vrijeme skola ce prigovore roditelja gurati pod tepih i sve zataskavati kao i do sada

  15. #65

    Datum pristupanja
    Feb 2014
    Postovi
    1

    Početno

    75-23=70-23-5=53-5=48 ???

    Nisam matematičar ali 75-23= 52 ili?



    Citiraj Marsupilami prvotno napisa Vidi poruku
    Drage moje koje imate djecu u 2. razredu osnovne skole, molila bih vas pomoc.

    Naime, moje dijete trenutno iz matematike obradjuje zbrajanje i oduzimanje dvoznamenkastih brojeva ali tipa 24+33 i 75-23 znaci da jedinice ne prelaze 10.

    Da bi shvatili gradivo uciteljica ih uci da pri zbrajanju i oduzimanju razdvajaju broje tako da recimo zadatke rjesavaju ovako:

    24+33=20+33+4=53+4=57
    ili
    75-23=70-23-5=53-5=48

    Oni to zovu zbrajanje "na dugacko" i to traje vec neko vrijeme.

    Ono sto mene muci je sljedece.
    Ona njih tjera da prvo zbrajaju desetice a onda jedinice.
    U pocetku mi je to bilo cudno, ali ajde, razmisljala sam mozda to radi da djeca lakse skuze jer ipak je lakse zbrajati cijele brojeve pa plus pokoja jedinica.

    Neki dan su krenuli zbrajati na kratko, dakle 24+33=57 ali ona i dalje inzistira da se prvo zbrajaju desetice a onda jedinice.

    Moj sin je vec pomalo lud od toga jer on zbraja napamet takve brojeve jos od prvog razreda, on je u prvi razred krenuo s oznavanjem matematike i napamet je zbrajao troznamenkaste a kamoli ne dvoznamenkaste brojeve.
    Kada ga je uhvatila da prvo zbraja jedinice pa onda desetice izderavala se na njega i poslala mi doma poruku ispisanu na cijeloj stranici biljeznice da se prvo zbrajaju desetice a onda jedinice i da mora tako zbrajati.



    Sada recite vi meni, je li to normalno?
    Kako ce ona njih uciti zbrajati brojeve koje prelaze 10 ako im sada udje u uho da se prvo zbrajaju desetice?
    Kako ce oni rijesiti zadatak npr. 27+38???
    Nije mi jasno?
    Zasto se djecu tako zbunjuje?
    Sada pili da se zbrajaju prvo desetice, a onda ce piliti da se zbrajaju prvo jedinice?
    Zasto ih se odmah ne uci da se prvo jedinice zbrajaju dok je lako?
    Kada se zbrajaju brojevi koji ne prelaze 10 tak je svejedno jel idu prvo jedinice ili desetice, ali kasnije je bitno.


    Mene zapravo zanima, kako u vasim skolama i vasi drugasici rjesavaju ovo gradivo?
    Pretpostavljam da su s nastavnim planom tu negdje

  16. #66
    jelena.O avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Postovi
    21,730

    Početno

    da malo je zeznula ali pravi odgovor je

    75-23=75-20-3=55-3=52

  17. #67
    Manuela. avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Postovi
    638

    Početno

    Sad sam tek vidjela temu i prisjetila se onoga što smo mi proživljavali.
    ovaj prvi post kao da sam ja pisala pred godinu dana ( mi smo sad u trećem)
    Kod nas u razredu je bila identična situacija, isto su prvo učili zbrajat desetice pa onda jedinice.
    Kad sam ja i mm to vidjeli bili smo u šoku jer nam nikako nije bilo jasno kako će ona njih učit zbrajat ili oduzimat dok će biti s prelazom, i mi smo odmah našoj klinki objasnili da se prvo zbrajaju jedinice pa onda desetice i nije bilo problema, ona je matematiku rasturala.
    No, problem nastaje ( govorim o kračem rješavanju zadataka), kad je ona nju pozvala na ploču, i ona naravno računala kako smo ju mi naučili i prvo je zapisala jedinicu pa onda deseticu.
    To je učiteljicu jako iznenadilo i uvrijedilo i počela je jako vikati na klinku, i pitala ju od kud njoj takva matematika?
    naravno da je dijete reklo da smo joj mi to pokazali jer joj je tako lakše, ne buni se i ima uvijek točan rezultat.
    Na to joj je učiteljica odgovorila, da ako njeni roditelji misle da ona (učiteljica) nezna raditi svoj posao nek si ju ostavimo doma i nek si ju sami učimo.
    KLinka se rasplakala i otišla na mjesto. Kad sam došla po nju svi su nahrlili na mene kako je E. plakakla u školi jer joj je učiteljica rekla da netreba više ici u školu.
    Otišla sam k njoj na razgovor i objasnila joj da je mom djetetu tako lakše računat da bi dobila točan odgovor, prvo jedinice pa onda desetice.
    Na to mi je rekla da se tako traži od njih da tek računaju u PETOM razredu a ona da zna raditi svoj posao!
    Ja našu učiteljicu jako cijenim jer ona ipak uči moje dijete ali tu smo i mi roditelji koji ćemo pomoći i olakšat koliko god možemo da se shvati i utvrdi gradivo kako se spada.Jedino ona je tako računala a svi ostali po učiteljičinom, no moje je dijete uvijek dobilo 5, dok su ostale ocjene bile svakakve ( govorim o tada odličnim učenicima) jer ih je mučio taj prelaz.
    s prijelazom su računali na isti način, prvo bi zapisali deseticu, pa jedinica ali ako bi bio prijelaz, onada bi deseticu izbrisali da bi dodali razliku i tek onda upisali ponovno deseticu s vjerovatno točnim rezultatom.
    Komplicirano do bola...... piši pa briši pa ponovo piši!
    No ja stojim pri zaključku da je matematika samo jedna i bitan je točan rezultat a ne način na koji si ga dobio.
    sada smo u trećem razredu i računamo stotice ali ipak na način koji smo joj mi pokazali.
    I učiteljica je prešla na taj način jer po onom njezinom iz drugog razreda , neznam kako bi bilo sa stoticama.....
    Naoružaj se živcima i sretno!

  18. #68
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    22,956

    Početno

    Ovoga sa zbrajanjem desetica se i ja sjećam. To pali kad se zbraja napamet, ali za pisano zbrajanje nije baš praktično. Moj mlađi je bio dobar u zbrajanju napamet, ali teško mu je išlo ovo jer baš nije vizualan tip, pa smo mu pokazali kako da rastavi 23 = 20+3 i tak si sve rasporedi. Zapravo, to su ravnopravne metode. Nekome će biti lakše ovako, nekome onako, ali ovo s pristupom učiteljice je baš užasno. Da zna raditi svoj posao, pokazala bi im obje metode i dozvolila djeci da odaberu kako im je lakše. Tako je radila učiteljica mog starijeg sina. Rezultat: razred dobrih matematičara. Kod mlađega je bilo slično kako je Manuela.opisala - rezultat: razred loših matematičara, jer djeca nisu stekla dobre temelje, ne samo zbog ovoga nego i mnogih drugih propusta učiteljice. Jednostavno, ona se držala nastavnog plana i programa, bez gledanja što djeca znaju i razumiju. Za takvu učiteljicu ja ne smatram da zna svoj posao. Uffff...

  19. #69

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    288

    Početno

    Može pomoć za zadatke za drugi razred dodatna iz matematike...zadatak glasi(rimski brojevi), premjesti jedan znak da bi račun bio točan,
    V-II=V- ovaj račun kužim, V-I=IV(tu smo premjestili I kod V da bi račun bio točan.

    VI+VI=I, ovaj ne kužim nikako, jedino ako se ova crtica od plusa može dodati kod VI, pa bi bilo rješenje VII-VI=I, znali li tko jeli to točno?

  20. #70
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    16,794

    Početno

    bojim se da je tako

  21. #71

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    288

    Početno

    hvala, iako se to meni čini malo preteško za djecu od 8 godini ili se varam

  22. #72
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    16,794

    Početno

    pa nije što je teško, nego je to dosjetka, štos, a ne matematika

  23. #73

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    288

    Početno

    pa iskreno meni to nije bilo na prvu palo napamet, jer im je ona riješila dva zadatka gdje je prebacivala brojeke, a nikako + i -, i tako je on meni objasnio da im je rekla(sad jel je ili nije ne znam), al eto super što smo došli do rješenja

  24. #74

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    Bačka
    Postovi
    1,227

    Početno

    Citiraj leptirići prvotno napisa Vidi poruku
    pa iskreno meni to nije bilo na prvu palo napamet, jer im je ona riješila dva zadatka gdje je prebacivala brojeke, a nikako + i -, i tako je on meni objasnio da im je rekla(sad jel je ili nije ne znam), al eto super što smo došli do rješenja
    Ako ti se čini logičnije, to su u originalu zadaci sa brojevima i znacima ispisanim šibicama (palidrvcima, ili kako je već aktuelno kod vas)- meni to u detinjstvu isto nije baš nešto "selo", u mojoj glavi plus je bio plus, a minus minus: https://veseleklupe.files.wordpress.com/2013/12/zadaci-sa-c5a1ibicama-iii-a-2.jpg?w=600&h=1009

  25. #75
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Taj znak nije samo premješten nego je razbijen. Ako je zadatak na papiru, a ne šibicama to je apsurd teški i ja bih išla do ravnatelja!!!

  26. #76

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    3,777

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    i ja bih išla do ravnatelja!!!
    to je dodatna nastava u 2. razredu
    nije obavezna
    i na njoj se rade zadaci u kojima se djeci pokazuje da nije samo minus i plus nego da se malo razmišlja i na drugi način

    to e doma može napraviti sa šibicama ili bojicama
    naši su slagali bojice i smišljali nove zadatke

  27. #77
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Šalim se.

    Edit. To sa razmišljanjem na drugi način ima smisla kad je postavljeno logično. Ne možeš djeci bacit na stol nešto bez smisla i očekivati da prokljuve što je pisac mislio.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 18.10.2017. at 17:50

  28. #78
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    8,978

    Početno

    Na takvoj vrsti nastave (dodatna) očekuje se kreativno rješavanje problema, "razmišljanje izvan kutije", tako da je zadatak u skladu s time.
    Posljednje uređivanje od čokolada : 18.10.2017. at 17:53

  29. #79
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Nije ako nema smisla. Odnosno ako zadatak kaže jedno, a traži drugo.
    Kaže "premjesti znak". Znak je plus +, minus -. Ne možeš otrgnuti od plusa minus okrenuti ga 90 stupnjeva i reći da si premjestio znak. To nije logično i to nije razmišljanje izvan kutije. To je krivi input. Da tako postavi računalni program dobila bi error.

  30. #80
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    16,794

    Početno

    tako je, ravna crtica na plusu nije nikakav znak. Istina je što kaže pulinka, ovakvi zadaci sa šibicama su još i imali nekog smisla (jer bi zadatak bio: premjesti šibicu), iako i dalje to nije matematika nego enigmatika.

  31. #81
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    8,978

    Početno

    Pa ideja zadatka i jest "premjesti šibicu", ali slažem se da kad je tiskano na papiru nema smisla cijepati znak.

  32. #82
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Nema šibice. Nema zadatka. Učiteljica sjedi jedan.

  33. #83

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    7,868

    Početno

    Oko čega se tu komplicira, ne mogu vjerovati

  34. #84
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Ni ja. To je dodatna matematika. Nije kao da će vrijediti za bodovanje pri upisu u srednje, a zna se da djeca idu u školu radi bodova.

  35. #85

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    7,868

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    Nije kao da će vrijediti za bodovanje pri upisu u srednje, a zna se da djeca idu u školu radi bodova.
    Pa sad, khmmm, dalo bi se i o tome raspravljati ali to zaista nema veze s postavljenim pitanjem.

    Već je odgovoreno na to koju šibicu treba premjestiti, i to je to. Znak ili ne, tiskano na papiru ili ne, nebitno. Takvi se zadaci mogu rješavati s pravim šibicama s premještanjem u prostoru da bude jasnije, na papiru jest malo teže (bar je meni uvijek bilo), ali nije nerješivo. I ne vidim čemu dalje filozofirati oko toga kako je postavljen zadatak na dodatnoj.

  36. #86
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Zašto podvlačiš dodatnu?
    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Znak ili ne, tiskano na papiru ili ne, nebitno.
    A, djeca su trebala pogodit da znak = šibica. U redu.

    Ajmo riješiti zadatak: jatu od šest grlica dolete tri goluba, jedan vrabac, dvije grlice ulovi mačak. Koliko ima golubova?

    Trik: grlice su zapravo golubovi, ali to u zadatku ne piše. Nije bitno.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 18.10.2017. at 22:42

  37. #87
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    22,956

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    A, djeca su trebala pogodit da znak = šibica. U redu.

    Ajmo riješiti zadatak: jatu od šest grlica dolete tri goluba, jedan vrabac, dvije grlice ulovi mačak. Koliko ima golubova?

    Trik: grlice su zapravo golubovi, ali to u zadatku ne piše. Nije bitno.
    Ali to je DODATNA nastava, a ne redovna. Znaš li u čemu je razlika? Tamo ih je pet, ili eventualno osam, a ne cijeli čopor, može se uvijek tražiti pojašnjenje jesu li golubi ili grlice.

    zutaminuta, mi smo sve to prošli i vjeruj, to uopće nije problem. Na dodatnu se nastavu ne mora ići. Ako ideš da se zabaviš i naučiš misliti izvan kutije, onda super. A ako tibse to ne sviđa ni ne daje osjećaj da si pametniji od drugih,onda ne ideš.

  38. #88
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Pa ne, ali ako zadaci nemaju smisla, i ako ništa nije bitno, onda i sama dodatna nastava nije bitna i čemu uopće ići? Đizs.

    Ovo nije primjer razmišljanja izvan kutije već dvosmislenosti i nelogičnosti zadatka. Iliti primjer nerazmišljanja učiteljice.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 18.10.2017. at 23:12

  39. #89

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    7,868

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    Zašto podvlačiš dodatnu?
    Zato što je dodatna neobavezna. Jer je to nadogradnja sadržaja, najčešće i ne iz područja standardnog školskog gradiva. Jer oko toga ne treba komplicirati. Dijete ide na dodatnu jer želi takve sadržaje i jer ih može pratiti, a ne zato jer mora, jer će zaostati za vršnjacima, ili ne bi moglo pratiti gradivo. I zaista mi nema smisla filozofirati oko nečeg tako banalnog kao što je premještanje šibica u matematičko-enigmatičkom zadatku na neobaveznoj nastavi.
    Pogotovo jer bi zadaci na dodatnoj i trebali biti koncipirani tako da zahtijevaju malo više razmišljanja i češkanja po glavi. Inače ne bi imalo smisla ni ići na dodatnu, slažem se.

  40. #90
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Kakve veze ima što je neobvezna? Ne govorimo o svrsi dolaženja na dodatnu nego o zadatku. Ako već govorimo o zadatku onda se njemu treba posvetiti. Ako ne, onda čemu išta? Učiteljica može ispisivati križaljke i kolo sreće zagonetke, a djeca neka pogađaju.

    To je bila lingvistička greška u matematičkom zadatku koji se pretvara da je enigmatički. I ako je svrha iz toga naučiti kako je sve to nema veze onda je dodatna nastava kao takva nema veze.

    Češkanje po glavi "što je pisac mislio" nije ona vrsta korisnog češkanja.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 18.10.2017. at 23:29

  41. #91

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    7,868

    Početno

    Ma da, zapravo imaš pravo, za neke roditelje dodatna kao takva zaista nema smisla

  42. #92
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Jedino što dijete u tom momentu misli je "wtf" i umjesto razmišljanja izvan okvira nauči da nekad treba sagnuti glavu i ne preispitivati autoritet jer joj ajme, što ako učiteljici ukažeš da joj je cijeli zadatak besmislen.

    Ali ok, tako nam je sve koncipirano u Hrvatskoj.

  43. #93

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    3,777

    Početno

    O čemu ti?!

    Imaš li dijete koje ide u školu i znaš li kako je organizirana dodatna nastava iz matematike? Je li stvarno tako na nastavi kod vas? Ako je i ako se ti i tvoje dijete tako osjećate prema nastavniku i gradivu, onda odmah ispiši dijete s dodatne nastave jer kad dodju do težih zadataka, opet će ti država biti kriva...

    Mislim da si miljama daleko od pravog stanja ...

  44. #94
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Ovo nije teški zadatak. Ovo je besmisleni zadatak jer je krivo postavljen. Kad se vama ne da nacrtati što je to u zadatku krivo onda ne vidim kako bi dijete to moglo nacrtat samoj učiteljici.

    Onda mi ti objasni pravo stanje države?

  45. #95

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    3,777

    Početno

    TEBI je krivo postavljen, nekome drugom nije.
    Takvih primjera gdje NETKO smatra da je nešto krivo ili besmisleno ima masa po internetu (uključila sam se na ovaj topic jer sam prije nekoliko sati naišla na sličnu vijest gdje je jedan otac podijelio na mreži skolski zadatak svoga sina - u komentarima se vidi koliko ljudi različito razmišljaju i kako su uvjereni da je njihovo mišljenje jedino ispravno - neki su se složili s ocem dok su im se drugi izrugivali sto uopće komentiraju tako nešto...)

    Država je u redu. Krivi su ljudi koji smatraju da je država dužna živjeti njihov život.

  46. #96
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Ti si promašila ceo fudbal. Ajde se vrati i pročitaj temu, ili bar od početka ovog zadatka s rimskim brojevima.

    A da se besmisao iz školstva odražava na cijelu državu i sustav to gledam svaki dan na svakom koraku. Moraš biti slijep da to ne vidiš.

    Baš me zanima zadatak tog oca. Daj ga podijeli.

  47. #97

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    3,777

    Početno

    Izvoli:
    http://www.elmundo.es/f5/comparte/20...c288b4583.html

    Ima i na drugim portalima...
    ukoliko je potrebna jezična pomoć, mogu pomoći
    Posljednje uređivanje od Vrijeska : 19.10.2017. at 01:23

  48. #98
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    5,640

    Početno

    Da, trebat će. Na Kindleu nemam prevoditelj opciju, a tekst je slika.

    Ali npr. ovo, nevjerojatno, ovo je pogreška onog tko je sastavljao jer je zadatak nedorečen. http://www.24informer.com/da-li-ucen...srbiju-foto-3/
    Npr. Ana je mogla pročitati priču po imenu Lonac, a Marko tri knjige više uz Lonac, npr. Mrav i slon, Ruža u jarku, Troprsti prst. (iz glave izmišljam, očito) i to bi bilo zajedno njih dvoje četiri knjige. A Marko je isto tako mogao ne pročitati Lonac nego umjesto Lonca pročitati knjigu po imenu Poklopac. Onda bi njih dvoje imali zajedno pet knjiga.

    Učitelj koji sam to ne vidi ne bi trebao biti učitelj.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 19.10.2017. at 01:33

  49. #99
    jelena.O avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Postovi
    21,730

    Početno

    Kod Vrijeska noge zadatka je definitivno greška, ne moraš ti znat puno ali ako piše jedan slovima dete piše dva,fula u svim zadacima.

    Je i žuta je u pravu ali samo uz takvo objašnjenje. U školi se traži postupak i to je definitivno dečko zaboravio. Ok mogao je i on to iz glave, ali treba dat objašnjenje. Inače njegovo rješenje je ok.

  50. #100
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    22,956

    Početno

    Citiraj Vrijeska prvotno napisa Vidi poruku
    O čemu ti?!

    Imaš li dijete koje ide u školu i znaš li kako je organizirana dodatna nastava iz matematike? Je li stvarno tako na nastavi kod vas? Ako je i ako se ti i tvoje dijete tako osjećate prema nastavniku i gradivu, onda odmah ispiši dijete s dodatne nastave jer kad dodju do težih zadataka, opet će ti država biti kriva...

    Mislim da si miljama daleko od pravog stanja ...
    Pusti je, naučit će i to prije nego si misli....A možda se nešto i promijeni dok joj djeca dorastu do škole. Još mora doktorirati vrtić, hehehe

    Zuta, no hard feelings...

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •