Vidi rezultate ankete: Devetogodišnje školovanje?

Glasači
50. Ne možete glasovati u ovoj Anketi.
  • ZA

    20 40.00%
  • PROTIV

    30 60.00%
Stranica 1 od 3 123 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 145

Tema: Devetogodišnje školovanje-za ili protiv?

  1. #1
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno Devetogodišnje školovanje-za ili protiv?

    Ne mogu opisati koliko sam ogorčena što niti jedan mediji, niti jedan portal pa tako i nitko na ovom forumu kojeg smatram roditeljskim nije smatrao bitnim referirati se na ovu temu?

    Što nam školovanje naše djece u ovoj Državi nije bitno?

    Zar smo oguglali na sve što se u njoj događa pa nam sad i djecu "mogu dirati" i to bez rasprave u Saboru? Zar su naša djeca pokusni kunići svake vlade,stranke i ministra koji doće na vlast?

    Pita li itko roditelje o ičemu?

    Nisu li roditelji ti koji odlučuju o školovanju svoje djece a ne raznorazni političari koji se tako često izmjenjuju da im ni imena više neznam.

    Jednima se spočitava ostavljavljanje" tragova" svoje vladavine "u fontanama" ali drugi ostavljaju još gore u životima živih osoba-naše djece.

    Ja sam za jedan oblik referenduma na koji bi izašli svi roditelji kojima djeca trebaju biti dio ovoga programa, znači da ispune upitnike u školama i vrtićima, a ne da na referendum izlaze ljudi kojih se to ne tiče i koji nemaju djecu, penzioneri, 20-godišnjaci itd.

    Zašto sam protiv 9-godišnjeg školovanja?

    1 .Predškola postoji i provodi se u vrtićima. Djeca koja su školski obveznici ove godine već su kupila radne listove i s tetama prolaze zadani program. Mala škola trebala bi samo postati obvezna za onu djecu koja ne idu u vrtiće.

    2. Ministar nije objasnio što je s onom djecom koja su rođena nakon 31.3. i nisu školski obveznici s 6g. već s 7.

    3. Ministar kaže da to nije 0 razred a govori o "školovanju"

    4.Nitko još uvijek nije udostojio objasniti roditeljima, nastavnicima niti odgajateljima hoće li se taj program odvijati u školi kao u Bosni i Hercegovini ili u vrtićima?

    5.Ako će se program provoditi u školi zna li ministar koliko to novaca iziskuje i da je to u nekim školama nemoguće. Mnoge škole rade u 3 čak 4 smjene, što znači da jednu učionicu ne djeli 2 razreda već 3, ako će djeca godinu dana ranije krenuti u školu duže će i ostati i time se stvara problem prostora!

    6.Ako će se program provoditi u školi razmišlja li ministar o tome tko će se brinuti za to dijete nakon tih 2 ili 3 sata poduke? Zar će djete od 6g samo hodati do kuće iz škole, zar će samo biti doma? Djete bi za to vrijeme (ono koje pohađa vrtić) inače bilo u vrtiću npr. od 7h-16h, a sada će već u npr 10h ići kući? Tko će čuvati tu djecu dok roditelji rade? Nemaju svi ljudi bake, mame ,svekrve, susjede, tete čuvalice (neki nemaju ni vrtić)? Tko će to izlaziti s posla i voziti tu djecu doma ili u školu na tih par sati? Razmišlja li itko o tim konkretnim stvarima a ne samo o "budalaštinama?

    7.oko 90% djece koja kreću u prvi razred već zna čitati i pisati ali učiteljice i dalje po programu s njima moraju proći taj dio- jer bože moj zato su i educirane i zato ŠKOLE I POSTOJE da djeca u njima uče a ne da dolaze naučena da bi se nekom nešto olakšalo!

    8. Našim školama treba reforma u smislu sadržaja znači onoga što se uči a ne u obliku forme-godina školovanja! Uveli su državne mature a učenici i dalje polažu prijemne na fakultetima, uveli su Bolognu a i dalje se na fakultetima ne uče bitne stvari, profesori predaju kao i dosad a teorija bez prakse je i dalje osnova svega....učitelji bi trebali postati mentori a ne predavači, djecu bi se trebalo"naučiti" da žele znanje a ne da uče zbog ocjena, da postanu robovi institucija, škola, fax, posao...nitko tu djecu ne uči RAZMIŠLJATI..svi samo traže POSLUH..trebale bi se u školstvo uvesti neke metode iz Montessori predavanja, Waldrovske škole pa čak i škole Sumerhil + konzervativno školstvo, pa nači neku sredinu

    - našim učiteljima trebaju veće plaće, školama treba grijanje, manji razredi, nova tehnologija, sportske dvorane, više izbornih poredmeta, gablec koji je više od komadića kruha s margarinom i pekmezom, trebaju nam lakše torbe, ormarići u školi, anje školskih sati a više onih provedenih s obitelji...ne trebaju nam kopije zapadnih ili istočnih načina školovanja, treba nam naš orginalni program, ne treba nam europsko radno vrijeme tako da roditelj po cijeli dan nije doma (jer ustvari radi dvije smjene od 9-27h a plaćen je za jednu)....ne trebaju nam institucije odgajati djecu već obitelji (pa djeca su u vrtićima već od 1g života a onda kažu da su obitelji te koje ih odgajaju-moš misliti..mama ih stavi na spavanje i to je to...roditelji rade i vikendima)

    - mi nismo upola znali što znaju naša djeca pa smo normalni ljudi, ako ministar misli da njemu njegovo školovanje nije bilo dostatno onda neka ostupi s svoga mjesta

    - djeca najbolje uče između 1-5g života znači li to da bi već tada trebali krenuti u školu? A tko će sve te pametne male glavice zaposliti jedan dan i platiti? nije li život više od svega toga?
    Nije li rad i škola radi čovjeka a ne on radi njega?
    Jesmo li se rodili samo da se školujemo rintamo i umremo, a djecu da rađamo Državi i viđamo ih 3 sata tjedno? Kuda sve ovo više ide?

    Bitan je sadržaj a ne forma-5 godina osnovne škole ako je sadržajno dobra može biti bolja od 10 godina!

    Učitelji bi se trebali educirati kako prepoznati darovitu djecu i raditi s njima, kako prepoznati djecu s posebnim potrebama i raditi s njima, kako djeci donjeti znanje kako ih poticati da sami razmišljaju i žele znanje i da se život i znanje ne vrednuje ocjenama i da uspjeh nije novac

    9. 9g osnovne škole+4 srednje ili gimnazije+5g fakulteta(najmanje)+1g besplatnog stažiranja=19g školovanja ako je sve u roku+6g kad djete krene u školu = 25g čovjegovog života..ako se još koja godina padne ili uvede još koja volontiranja naša će djeca do 30g biti bez radnoga iskustva


    U BiH ovo se školovanje ukida za sad s 1g na 3 mjeseca- želite li da Vaše djete bude pokusni kunić a da nam se prije toga ništa ne objasni, da nam se ministar ne obrati ni putem medija ni TV-a, šta budućnost ove države a to su naša djeca više nikom ne znači više od samoga broja i volje nekoga na vlasti tko samo želi ostaviti trag kao i oni prije njega?

  2. #2

  3. #3
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    hvala, nisam je mogla naći..a i mislila sam da se inaće raspravlja na ovom filozofskom podforumu sorry

  4. #4
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    O, jesmo, jesmo. Pričamo od kad se pojavila vijest. I nitko nije ZA.

  5. #5
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    O, jesmo, jesmo. Pričamo od kad se pojavila vijest. I nitko nije ZA.
    budem pročitala kaj ste pisale..ma teško je biti ZA kad te netko dovede pred gotov čin, mislim tu se radi o budućnosti djece i mene vrijeđa sam način na koji je u minuti donesen taj zakon..koliko ja znam nije bilo rasprava u saboru, savjetovanja s strukom, roditeljima nije se javila ni pravobraniteljica za djecu da reagira na ovo, mediji o ovome ne raspravljaju, nema vremena za prilagodbu....nitko nezna tko je uopće sada obveznik takvog školovanja..da li djeca koja pohađaju vrtić i dalje ga pohađaju npr 7-8 sati ili će zbog djece koja samo idu u predškolu i oni biti 2 do 3 sata na "obuci"....hoće li se to provoditi u školi ili vrtiću...koliko je meni poznato ni škole ni vrtići još niu upućeni u ništa a koliko znam svi oni psiho testovi za upis u školu idu već u 5 mjesecu iduće godine to je za 6mj. tko je tako sposoban u takom kratkom roku realizirati ovakav program, kome je u cilju ova žurba, nametanje nečega i neobavještenost roditelja, tko štiti djecu od uvođenja raznih predmeta u škole izbacivanja istih, itd?

    Poštuje li tko kKonvekciju i prava djeteta,prava roditelja i krše li se oni donešenjem ovakih zakona navrat nanos?
    Praktički bi čovjek moga za ovo tužiti Državu na sudu za ljudska prava-kad bi mu se dalo zezati s tim?
    Ja sam odlučila uputiti pismo Ministruu vezi ovoga, samo čekam da mi se malo glava ohladi, voljela bih kad bi se još istomišljenika udružilo ili udruga Roda po ovom pitanju, ne da se sabotira ovakvo školovanje, već način na koji se zakoni u školstvu neprestano godinama donose na uštrub naše djece i to bez ikakvog objašnjenja, a isto tako i ukidaju? kaj smo mi poslušne kokoši:

    Liberalizam dok se npr. Uvodi zdravstveni odgoji itd.(oko kojeg još nisam donjela mišljenje) a diktatura kad se odluči provoditi neki zakon -onda nema demokracije rasprave u saboru, medijima i pitat ćemo struku, roditelje...u ovoj državi demokracija i diktatura idu ruku pod ruku kako kada kome odgovara.

    MM ima rodbinu u BiH kod njih 3g traje 9 godišnje školovanje, njegov mali bratić pohađa takav progarm a inaće tata mu je i profesor na školi- to je čisti užas, nezadovoljni roditelji, djeca koja 2 sata skakuću po razredu a i nastavnici...ove godine je donešena odluka da će se program s godinu dana smanjiti na 3 mjeseca a onda i ukinuti...jedini koji podržavaju taj program su trenutno nastavnici koji su ispočetka bili protiv njega, a sad ga brane samo da im kolege ne bi izgubili radna mjesta...niti jedan roditelj nije zadovoljan tim programom...čitajte samo njihove forume...mislim da je u Srbiji ista situacia

    Ja neznam uskoro ćemo kopirati Američko osnovno škololstvo i zdravstveni sustav-koje je dno dna...nažalost ne kopiramo njihove kvalitetne fakultete (osim možda uskoro po cjeni) već uvodimo nebulozu od Bologne....

    Ne sviđa mi se ni školstvo u Americi ni Njemačkoj tamo djeca praktički već u 5 razredu moraju odlučiti hoće li strukovni ili opći smjer..mislim čovjek s 18g još nije siguran na koji bi fakultet a kamoli s 10g hoće li strukovni ili jedan dan na fax...no ajde oni su navikli na takav način školovanja, MI nismo...i zašto bi...naše školstvo je u principu bolje od njihovog samo trebamo poraditi na njekovome SADRŽAJU!
    Naši se političari diče reformoma školstav i zdravstva (ne samo ovi nego i prijašne vlasti) a samo kopiraju PROPALE sisteme, kad već kopiraju šta ne kopiraju one uspješne, meni to nije jasno, mi uvijek kupimo samo smeće i s zapada i s istoka.

  6. #6
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    Admin možeš li spojiti ove dvije teme u jednu hvala i anketu!

  7. #7
    Eci avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb, Gajnice
    Postovi
    2,107

    Početno

    Ja sam za, gledajuči iz perspektive onih koji ne idu u vrtić, već u malu školu., Svaki dan 3 sata, ako će se to odvijati kako su i rekli, kroz igru i kreativne metode. U vrtićima će to biti malo teže sprovesti :/

  8. #8
    Mojca avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,629

    Početno

    Zašto anketa nema treću opciju "nisam odlučila/o"?

  9. #9
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    Citiraj Mojca prvotno napisa Vidi poruku
    Zašto anketa nema treću opciju "nisam odlučila/o"?
    sorry ne radim te ankete često pa nisam znala dodati treću opciju, pa eto molim moderatora da to sredi....

    Eci ali i do sad je bio program male škole ili predškole do ove godine i bio je obvezan za svu djecu koja nisu pohađala vrtić

    meni nije jasno kako će se to odraziti na djecu koja pohađaju vrtić- hoće li oni nastaviti ići redovno u vrtić i po planu kao i do sad za sve školske obveznike, rješavati svoje radne listiće itd. ili će oni morati prekinuti "redovno pohađanje vrtića" i ići na ta 2-3 sata male škole a onda roditelji posloje nemaju kud s njima?

    Meni je problem princip-ljuta sam jer nam nitko ništa ne objašnjava.

    Mi smo npr.imali sastanak u vrtiću prije jedno mjesec i pol...i tete su rekle npr. 15 djece je školskih obveznika u grupi a 15 nije...ovih 15 radit će te radne listiće, ići će ove godine u Grad Mladih itd. a ovi koji nisu obveznici neće ..znaći svi koji su rođeni do 31.3. školski su obeznici...
    Jesu li onda ove godine svi 6 godišnjaci školski obveznici koji pune 6. godina do 9mjeseca ili do 5 mjeseca iduće godine? Nije isto s 6g ići u školu ili 6i8 mjeseci.

    Radi se o tehničkim pitanjima. Nije nitko protiv obrazovanja već ovakovog obveznog nametanja, bez pitanja, pardona i objašnjenja, ne samo javnosti već i struci.
    Ja već vidim kaos! A tko će ispaštati nego klinci!
    U BiH to se provodilo u školama i to u razredima učiteljica kje su im već iduće godine bile učiteljice u prvom razredu i naravno da se to onda gleda kao 0 razred i kao školovanje, a ne predškola u vrtiću- to jednostavno nije isto i nije svejedno gdje će se provoditi i kopicirati.

    Jedno je da se to održava u školskom prostoru, a drugo da ta ista učiteljica kasnije i ostane toj djeci, tj. tome razredu-po meni se to onda zove 1.razred a ne nulti!

    Želim da se ovome programu napokon da pravo ime ili je školski koji s eprovodi u školi s budućom nastavnicom, ili je predškolski koji se provodi u vrtićima, školama, mjesnim zajednicama, dvoranama jer nema adekvatnog prostora!
    Posljednje uređivanje od ivana zg : 10.11.2012. at 00:39

  10. #10
    superx avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    1,395

    Početno

    Ja pratim i potpisujem!

  11. #11

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Postovi
    6,841

    Početno

    Citiraj ivana zg prvotno napisa Vidi poruku
    Eci ali i do sad je bio program male škole ili predškole do ove godine i bio je obvezan za svu djecu koja nisu pohađala vrtić
    Nije obavezan.

    Ja sam svakako za, mislim da bi sva djeca morala ići ili u vrtić ili proći malu školu prije polaska u prvi razred. Onda ne bi bile tako velike razlike u predznanju prvašića ( da jedni ne znaju ni slova ni držati olovku, a drugi tečno čitaju i pišu, npr).

  12. #12

    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    608

    Početno

    ja sam za, i kao roditelj i kao socijalni pedagog. djeca trenutno iz vrtica dolaze potpuno nepripremljena u skole, a svi roditelji nemaju kapacitet za adekvatno pruzanje informacija i znanja svojoj djeci. sukladno tome ne mislim ni da su jedino roditelji ti koji odlucuju o odgoju i obrazovanju svoje djece. djeca ne pripadaju samo roditeljima, nisu njihova svojina i zato i postoji drzava da uredjuje odnose kroz koje ce se pojedinci formirati. prije svega odgoj i obrazovanje.

  13. #13
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Protiv sam da se uvodi ovako zbrdazdola. Al takva nam je drzava. Sve se razmisljam da promijenim drzavu.

  14. #14
    suncokret avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    1,089

    Početno

    protiv.
    pogotovo na ovaj način. a ni inače ne vidim smisla u 9-ogodišnjoj oš.
    kad pogledamo što i na koji način naša djeca u toj školi uče bolje im je da su tamo što kraće. programi pojedinih predmeta su, blago rečeno, užasni.
    način obrazovanja naše djece treba temeljito promijeniti, ovo do sada je samo kozmetika. i to loša.
    a ispada da je najveći problem kad prvašić ne zna ono što bi u prvom razredu trebao i naučiti. da ukinemo onda prvi razred?
    i uvedemo obavezni vrtić za sve?

  15. #15
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Ja sam isto protiv, nemam ništa protiv dužeg obaveznog školovanja, dapače, ali ne da počinje sa šest godina.
    Neka počne sa sedam pa neka prvi razred bude predškola, ako djeca dolaze nespremna u školu.

    A inače mislim da je najveći problem način na koji je to objavljeno, ovaj ministar je suptilan kao slon u staklani.

  16. #16
    MMK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Sarajevo
    Postovi
    498

    Početno

    Ovako, ovdje u BiH osnovno školovanje pocinje sa 6tj. Obaveznik je dijete koje do 31.3. tekuce puni 5,5g.

    Ovakav programu Federaciji traje već 8godina sigurno, to da se ukida nisam čula.
    To nije nikakav 0 razrfed, nego prvi,koji traje 3 časa. Dobijaju učiteljicu koja je s njima dok ne dođe red na nastavnike.
    Roditelji čuvanje i odvođenje rješavaju vjerovatno ísto kao što bi i sa sedam godina.

    Pored kretanja u školu sa 6, postoji i obavezna predškolska, koja je 1 ili2 sedmično u školama íli državnim vrtićima-, znači sa cca 5 godina, koliko traje, 3,6 ili više mjeseci ne znam.

    Da me ovakva praksa veseli, sigurno ne, pogotovo jer će nam djevojčica imati nepunih šest. Obično razmišljam da je bar 6 i koji mjesec, ali šta je tu je.

  17. #17
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    Citiraj anledo prvotno napisa Vidi poruku
    ja sam za, i kao roditelj i kao socijalni pedagog. djeca trenutno iz vrtica dolaze potpuno nepripremljena u skole, a svi roditelji nemaju kapacitet za adekvatno pruzanje informacija i znanja svojoj djeci.sukladno tome ne mislim ni da su jedino roditelji ti koji odlucuju oodgoju i obrazovanju svoje djece. djeca ne pripadaju samo roditeljima, nisu njihova svojina i zato i postoji drzava da uredjuje odnose kroz koje ce se pojedinci formirati. prije svega odgoj i obrazovanje.
    WOW! Čudi me da nitko ovo nije komentirao. Svaka dlačica mi se nakostriješila.
    A ja nisam od onih koji su za HS. Nego čija su nego moja i tatina. Kad porastu, bit će svoja. Ali, ne državna, ne dam ih državi.
    Ni škola mi ih ne uzima, ni neće. Tamo su samo da uče.

  18. #18
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    Citiraj martinaP prvotno napisa Vidi poruku
    Nije obavezan.

    Ja sam svakako za, mislim da bi sva djeca morala ići ili u vrtić ili proći malu školu prije polaska u prvi razred. Onda ne bi bile tako velike razlike u predznanju prvašića ( da jedni ne znaju ni slova ni držati olovku, a drugi tečno čitaju i pišu, npr).
    moja je drugu godinu predskolarka i tecno citanje i pisanje definitivno nije naucila u vrticu. i da je htjela, ne bi mogla, stoga to ne stoji kao argument.

    Citiraj anledo prvotno napisa Vidi poruku
    ja sam za, i kao roditelj i kao socijalni pedagog. djeca trenutno iz vrtica dolaze potpuno nepripremljena u skole, a svi roditelji nemaju kapacitet za adekvatno pruzanje informacija i znanja svojoj djeci. sukladno tome ne mislim ni da su jedino roditelji ti koji odlucuju o odgoju i obrazovanju svoje djece. djeca ne pripadaju samo roditeljima, nisu njihova svojina i zato i postoji drzava da uredjuje odnose kroz koje ce se pojedinci formirati. prije svega odgoj i obrazovanje.
    koje znanje? kakvo znanje treba imati predskolarac i u cemu to roditelji nisu adekvatni? u ispunjavanju radnih listova i crtancica?

  19. #19
    zmaj avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Postovi
    3,454

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    WOW! Čudi me da nitko ovo nije komentirao. Svaka dlačica mi se nakostriješila.
    A ja nisam od onih koji su za HS. Nego čija su nego moja i tatina. Kad porastu, bit će svoja. Ali, ne državna, ne dam ih državi.
    Ni škola mi ih ne uzima, ni neće. Tamo su samo da uče.
    nisi jedina..
    srce mije na moment stalo... sebi ne mogu doći...
    jel to država polaže pravo na nečiju djecu??
    jel ih to država napravila??
    oće li, slijedom toga, sutradan država propisati koliko će joj ko djece štancati tj. dati?? oće li nagrađivat i/ili kažnjavati one koji će rađat državi djecu i oni koji neće??
    polaže li, dakle, država pravo na naše reproduktivne organe?
    možda će sutradan država neku djecu htjeti i "ukolniti".., jer ipak ima na to pravo, budući da djeca nisu "samo" mamina i tatina...
    ja sam još u šoku... ovo je totlaitarizam neviđeni...
    zapravo, ak je vjerovat napisima, na tragu je Sjeverne Koreje koja je tu zadaću polaganja prava na djecu roditelja ozbiljno shvatila, pa im pere mozak 5,6 dana u tjednu, a onda ih malo posudi mami i tati tek toliko da ne zaborave koga su nosili 9mj pod srcem...

  20. #20

    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    608

    Početno

    dugacak je moj fitilj
    unatoc podbadanjima sa sjevernom korejom i totalitarizmom to vam je bas tako kak sam napisala. i vi ste vise 'drzavni' nego svoji, postoji samo sansa da to jos niste (ili ni necete) spoznali.
    naravno, da sam napisala da su djeca bozija onda bi vjerojatno bilo manje povika

    @Leonisa, jer cini mi se da si iskreno zainteresirano pitala, pa nazalost je bas tako, uvijek sudimo po svojim mikro svjetovima i drustvu u kojem se krecemo, medjutim dobar dio roditelja je doslovno nekompetentan i za crtancice i za radne listove. a kad nije nekompetentan onda je mozda nezainteresiran. kad nije nezainteresiran - cesto je preokupiran egzistencijom. i eto ogromnih razlika medju djecom pri polasku prvasica. te razlike bi bile manje ili prevladane kad bi barem predskola (svih) odradila dio posla koji obitelj propusti. ne svaka obitelj, vec mnoge obitelji.
    prelazak iz vrtica u skolu je postao 'traumatican' gotovo kao prelazak iz nizih u vise razrede, a to tako ne bi bilo da su sva djeca obuhvacena predskolom i da imaju barem prividno jednake sanse za start. kada tome dodamo da nista tako dobro ne motivira kao uspijeh (i nazalosti obratno, da nista tako ne demotivira kao neuspjeh), postaje prilicno jasno zasto ih je prije nego krene ozbiljan obrazovni proces potrebno donekle 'ujednaciti' (ne na sjevernokorejski nacin kako ce sad maliciozne forumasice trubiti). @

    ima jos
    kolicina informacija koju danas obradjujemo je u kojem ono omjeru u odnosu na proslost? u jednom danu saznamo koliko su prije 200 godina saznavali kroz prakticki cijeli zivot?. sukladno tome 'ucenje' (a ono je najbolje kad je kroz igru ili jos bolje kad je modeliranjem) treba pocinjati ranije nego sto smo na to navikli. sve te divne price o tome da se djeca trebaju neoptereceno igrati su cesto tek paravan za zanemarivanje i nerad s njima. naravno da ce se igrati, naravno da trebaju biti neoptereceni (btw, klinci bitno drukcije percipiraju opterecenost od odraslih, tu 'opterecenost' smo mi izmislili ili cak projicirali vlastitu) ali naravno da moraju svakoga dana uciti. sto vise. i sto ranije, dok se sinapse dobro spajaju.

    tehnoloski napredne zemlje (drzave, taj termin koji je neke tako zgranuo a nazalost i sami su esencijalni dio iste ) daleko ozbiljnije pristupaju odgoju i obrazovanju i itekako se petljaju od najranije dobi. pa eto nisam cula da britanci polude kad im djeca krecu u 'skolu' u kojoj stvarno i 'uce' vec sa 3 ili 4. a britanci su zapravo i benigni primjer do koje mjere drzava moze i hoce i uvijek to cini - kreira obrazovnu politiku i planira potrebe za odredjenim kadrom i slicno.

    i jos nesto, iz gore procitanih povika se zapravo prilicno jasno vide roditeljski stavovi prema ucenju i radu. ti stavovi ce kasnije utjecati na obrazovnu uspjesnost vase djece

  21. #21
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    hvala na odgovoru.
    nacelno se slazem s tobom, no mislim da je i do sada ta drzava "zakazala" u postojecem predskolskom sustavu.
    nevjerojatna je razlika izmedju vrtica kako i na koji nacin pristupaju pripremi predskolaraca za skolu.
    takodjer mislim da nemaju kapaciteta.
    kad tete trebaju spremiti njih 24. od kojih jedan tecno cita i pise, jedan fantasticno zbraja i oduzima, jedan ima perfektnu motoriku, njih 10 je prosijek, a njih 10 "kaska". pa se tete posvete cijelu godinu ovoj djeci koja kaska, dok su ostali prepusteni sami sebi.
    oh da.
    tek sada kada smo promjenili vrtic i u drugom vrticu je predskolarka vidjela sam da joj dan ne treba izgledati tako da ga provede crtajuci, rjesavajuci radne listove, sama (jer zna citati) i gledajuci crtice jer tete rade s onom djecom za koju su dobili uputu od pedagoga.
    ovdje tete vide sta zna i daju joj ono sto ne zna da nauci. dok su tamo vidjeli sta zna i ostavljali je sa time.
    tako da i danas, ne zbog roditelja, vec zbog klasicne price prenatrpanih vrtica, nezainteresiranosti odgajateljica, neadekvatnog okruzenja, neimanja sredstava etc. djeca dolaze s toliko razlicitom spremom i usvojenim znanjem.

    ne smatram da je sadasnji model los, samo se lose sprovodi.

    i ja se slazem da djeca pripadaju dijelom i drzavi, jer su njezini stanovnici, a drzava se brine za svoje stanovnike, pa i onda kad roditelji zakazu. mislim, cemu to nijekati, imamo dovoljno ustanova koje svojim postojanjem i radom to dokazuju.

    samo sto ja ne bi rekla da su djeca moja. nisu moja, nisu ni drzave; svoja su. ja sam tu samo kao broj jedan, glavni i odgovorni lider u njihovom razvoju, rastu. drzava je tu backup. moja zamjena, da kad podbacim, uskoci i popravi.

    (ne zelim uopce u ovom kontekstu spominjati emocije)
    Posljednje uređivanje od leonisa : 11.11.2012. at 09:15

  22. #22
    trampolina avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Lokacija
    ...na putu...
    Postovi
    2,329

    Početno

    Razumijem što je anledo željela reći, ali mislim da bi što prije trebalo napustiti koncept "ujednačavanja" djece jer oni sasvim sigurno nemaju iste predispozicije - ni odgojne, ni intelektualne ni emotivne. Uzmimo za primjer odgojno zapuštenu djecu, njima obavezna mala škola neće biti od (pre)velike koristi, s njima bi trebalo raditi u skroz drugom smjeru. Pa tako i sa svom drugom djecom s uvjetno rečeno posebnim potrebama. Jer u stvari je jako malo "prosječne" djece.

    Po mom mišljenju trebalo bi ići ka individualizaciji, a to nisam sigurna da se postiže uvođenjem obavezne predškolske godine. Zapošljavanjem dodatnog stručnog osoblja, smanjenjem razreda i redefiniranjem ciljeva osnovne škole mislim da bi se više postiglo.
    Cijela priča oko 9godišnjeg školovanja čini mi se malo navrat-nanos.

  23. #23
    In love avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Ri
    Postovi
    1,490

    Početno

    Ja sam za ali ne ovako zbrdazdola. U Slo je taj prijelaz trajao cca 7g, a ne od jučer na danas. I bas moje dijete bi trebalo biti pokusi kunicci,ne želim to. U stvari nacije dijete ne bi trebalo biti pokusi kunic, u hr treba napraviti reformu školstva ali cijelo reformu ne ovako...u slo se mijenjao cijeli ucni program, i to je onda škola, a ovo u hr ispada da će od jeseni biti vrtić obavezan..glupost.
    Posljednje uređivanje od In love : 11.11.2012. at 11:13 Razlog: Tipfeleri

  24. #24
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Mene post od anledo uopce nije trznuo, jer sam vec shvatila koliko je takvih ljudi koji smatraju i roditelje i djecu nekompetentnim i nesposobnim za bilo kakvo odlucivanje o vlastitoj guzici ili guzici vlastite djece. To da drzava odlucuje, hahahaha, nasa drzava? O cemu je to nasa drzava u zadnjih 10 godina kompetentno i smisleno odlucila?

    Nesposobnost vecine djece da se lako prilagode skoli nije greska djece niti roditelja nago škola, tj. sustava. Djeca i roditelji su korisnici tog sustava i on bi se trebao prilagodjavati njima, a ne obrnuto. Objasnjenje da sve vise djece ima problema s prilagodbom na školu znaci samo to da su djeca odmakla u buducnost, a da je institucionalizacija obrazovanja ostala tamo gdje je i zapocela, u industrijskoj revoluciji: ploča - kreda sustav.

  25. #25
    trampolina avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Lokacija
    ...na putu...
    Postovi
    2,329

    Početno

    iks na martu, ali bi voljela precizirati da bi roditelji kao korisnici sustava trebali biti informirani i odgovorni. Ove koje ja viđam u OŠ baš i nisu, moja slobodna procjena omjera je 70:30 (nadam se da je u drugim školama bolja situacija).

    Generalno ne vidim smisla reformama koje prčkaju po marginalnim stvarima a ne diraju centar.

  26. #26
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj In love prvotno napisa Vidi poruku
    Ja sam za ali ne ovako zbrdazdola. U Slo je taj prijelaz trajao cca 7g, a ne od jučer na danas. I bas moje dijete bi trebalo biti pokusi kunicci,ne želim to. U stvari nacije dijete ne bi trebalo biti pokusi kunic, u hr treba napraviti reformu školstva ali cijelo reformu ne ovako...u slo se mijenjao cijeli ucni program, i to je onda škola, a ovo u hr ispada da će od jeseni biti vrtić obavezan..glupost.
    ja ovako nekako razmišljam.
    moji su oboje majska djeca. i, kao i j, u školu će, ne slijedeće godine, nego za dvije.
    ne namjeravam je ranije upisati, kao što nisam ni j, u školu će krenuti sa 7 godina i 4 mjeseca.
    s time da je za j ta zadnja godina vrtića bila totalno - bezveze. radne listove je tri godine unazad rješavao, tu zadnju godinu su mu na uši izlazili. ista stvar i s m. od lani rješava radne listove, ima još i brata koji ide u školu, i fakat nemam pojma kako ćemo izdržati tu zadnju godinu. plus, još nešto - vrtićke grupe su mješovite, zajedno su djeca od 3-7 godina. što je super za ove malene, al za ove veće - nije. tete se, po prirodi stvari, više moraju baviti malima, a ovi veliki su uglavnom prepušteni sami sebi.
    nije to nikakva drama, to samo po sebi ne smatram ništa tako loše.
    no, činjenica je da bi stvarno mogla krenuti u školu ranije. ne što je nešto ekstra napredna, iako već čita, piše i računa nego - eto, mislim da ta zadnja godina vrtića treba imati drugi koncept. oni su, većina njih, jednostavno zreli za - školu. a oni koji nisu nek traže odgodu. a ne ja preuranjeni upis.

  27. #27
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    Citiraj anledo;2270680
    ....
    naravno da [B
    prvotno napisa
    moraju svakoga dana uciti. sto vise. i sto ranije, dok se sinapse dobro spajaju.

    tehnoloski napredne zemlje (drzave, taj termin koji je neke tako zgranuo a nazalost i sami su esencijalni dio iste ) daleko ozbiljnije pristupaju odgoju i obrazovanju i itekako se petljaju od najranije dobi.[/B] pa eto nisam cula da britanci polude kad im djeca krecu u 'skolu' u kojoj stvarno i 'uce' vec sa 3 ili 4. a britanci su zapravo i benigni primjer do koje mjere drzava moze i hoce i uvijek to cini - kreira obrazovnu politiku i planira potrebe za odredjenim kadrom i slicno.
    ...
    ovo moram potpisati čitala sam Rajovića a i vidim kako je obrazvoni sustav organiziran vani, djeca najviše mogu i treba se izvući njihov maximum prije 7 godine, tada što je od sinapsi spojeno, spojeno, što nije nije,...tako da jesam za ranije školu,al ne ovako nabrzaka na tipičan hrvatski način bez promišljanja i razmišljanja o svim related issues: što, kako, koliko dugo, jel bi bio dnevni boravak, itd. i uvijek bi se rado povela za primjerima skandinavskih zemalja i nekih zemalja zap.Europe tipa Francuska, Belgija,...
    mislim nije da sad bezveze govorimo, znanstaveno je dokazano da se dječji mozak najviše razvija u toj dobi dok naša djeca ne idu još u školu zato vani i postoji - l'ecole maternelle.

  28. #28
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    e da i većini djece koja već savladaju čitanje i pisanje, ta zadnaj gopdina u vrtiću bude dosadna i po iskustviam mojih frendica uopče ne može zadovoljiti/pratiti dječje apetite (intelektualne jel te?).

    inače mi je najžalosnije u našem sustavu što se tete i učitelji bave onima koji kaskaju, umjesto da se više posvete i izvuku što više od one djece koja mogu dati više. Darovite bolje da i ne spominjemm apetiti za znanjem su im apsolutno ne zadovoljeni.

  29. #29
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    Isuse ,koliko tip felera i gramatičkih pogreški ispade, sorry brzo tipkam a nešto drugo radim, ubode me u oči ovo uopČe (uh ....)

  30. #30

    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    102

    Početno

    Puno toga ne štima u našem školstvu... trebalo bi ga dobro pospremiti, sumnjam kako će uvođenje devetogodišnjeg školovanja promijeniti bitno stanje stvari. Jedno se pitanje nameće samo, i to je ono što sam shvatila kao bit anledinog posta, pitanje je kakvu školu i kakve učenike (sutra građane) želimo. I mislim kako se svi na forumu isto pitamo, ali zadržavam8o) se na osobnim iskustvima i tu vidim grešku.

    U stvarnosti u kojoj ja živim nema razloga za uvođenje devetogodišnjeg školovanja (gotovo sva djeca barem sriču prije polaska u školu), pogotovo zato što je poznato kako djeca najbolje uče kroz igru, u ugodnom okruženju (razvijajući visoke doze dopamina koji potiču njihov osobni razvoj). Imam osjećaj kako bi se sva ta spontanost i razvoj koji su dostigla djeca o kojoj pišem ranim uvođenjem školovanja (discipliniranja) jednostavno nestala.

    S druge strane, kao u nekoj paralelnoj stvarnosti, postoje (u istoj školi) i razredi u kojima dio djece i nakon završenog drugog razreda sriče s mukom. Da li bi takvoj djeci koristila ranija skolarizacija? Sumnjam; kako i ministar kaže sam, riječ je o odgojno zapuštenoj djeci, djeci kojoj je nedostajalo kreativne igre koja bi joj omogućila odgovarajući razvoj za njihovu dob. Ne vjerujem kako će se ranijim polaskom u školu puno toga promijeniti. Zamišljam kako bi rješenje bilo ponuditi svim roditeljima sve djece po prihvatljivim cijenama vrtiće koji će stvarno zadovoljavati kurikulima im zadane standarde, tako da onaj tko se odluči za predškolski HS to učini zato što misli i može bolje, a ne zbog neimaštine.

    U tom slučaju trebalo bi i precizno definirati eventualni HS, jer se prava roditelja (da odgajaju i obrazuju to dijete kako žele) ponekad ostvaruju na uštrb prava djeteta. I to jeste prostor koji država (što je to država) treba regulirati, kolikogod to sjevernokorejski zvučalo.

    Smatram kako ono što u našem školskom sistemu treba mijenjati jeste način i količina gradiva koje djeca trebaju usvajati, čini mi se da uporno pričamo kako učenike treba osloboditi od štrebetanja mase podataka, a poticati ih da razmišljaju svojom glavom, o tome pričamo, a u praksi činimo baš suprotno. Kome treba građanin koji zaista misli?

  31. #31
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    Citiraj Lili75 prvotno napisa Vidi poruku
    e da i većini djece koja već savladaju čitanje i pisanje, ta zadnaj gopdina u vrtiću bude dosadna i po iskustviam mojih frendica uopče ne može zadovoljiti/pratiti dječje apetite (intelektualne jel te?).

    inače mi je najžalosnije u našem sustavu što se tete i učitelji bave onima koji kaskaju, umjesto da se više posvete i izvuku što više od one djece koja mogu dati više. Darovite bolje da i ne spominjemm apetiti za znanjem su im apsolutno ne zadovoljeni.
    slazem se, osim sto je zanemarena emocionalna komponenta koja je i tekako vazna za prijlaz u skolu.
    s ovim "zanemarivanjem" djece koja znaju citati i pisati ona se samo pojacava i probubljuje.

  32. #32
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,716

    Početno

    je , baš se silne sinapse spajaju sjedeći mirno po nekoliko na stolcu, slušajući učiteljice po mogućnosti bez previše pitanja i crtajući kose crte u čitanku. I sve to u dobi od 5 godina.

    Ako se petogodišnjaci budu natjeravali da sjede u polupraznim nemaštovitim neadekvatnim prostorima, bez plana koji uključuje puno kretanja i iskustva/stimulacija koji se dobivaju dodirom/zvukom tada će se bojim se napraviti veća šteta nego da sa djedom iskopavaju mrkve u vrtu.

  33. #33
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku

    Ako se petogodišnjaci budu natjeravali da sjede u polupraznim nemaštovitim neadekvatnim prostorima, bez plana koji uključuje puno kretanja i iskustva/stimulacija koji se dobivaju dodirom/zvukom tada će se bojim se napraviti veća šteta nego da sa djedom iskopavaju mrkve u vrtu.
    Ti ništa ne razumiješ. Učiteljica je kompetentna za sinapse, a dida nije. I gotovo.

  34. #34

    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    102

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    je , baš se silne sinapse spajaju sjedeći mirno po nekoliko na stolcu, slušajući učiteljice po mogućnosti bez previše pitanja i crtajući kose crte u čitanku. I sve to u dobi od 5 godina.

    Ako se petogodišnjaci budu natjeravali da sjede u polupraznim nemaštovitim neadekvatnim prostorima, bez plana koji uključuje puno kretanja i iskustva/stimulacija koji se dobivaju dodirom/zvukom tada će se bojim se napraviti veća šteta nego da sa djedom iskopavaju mrkve u vrtu.
    zašto bi trebala biti šteta iskopavati mrkve u vrtu?
    problem je kako pripremiti odgojno zapuštenu djecu (s kojom nitko ni na kakav kreativni način ne provodi vrijeme) za školu. odgovorni tvrde kako ih ima previše. slažem se da školski drill nije rješenje. ali nije niti ovo što im se dešava sad (mislim da glavninu vremena provode pred TV).

    nama su tete i psiholog u vrtiću sugerirali da dijete prijevremeno upišemo, što smo mi odbili, ostao je u vrtiću i dok su njegovi vršnjaci odrađivali radne listiće iz predškole on se većinom zabavljao čitajući i igrajući se, nije se dosađivao (jedino što mu je teško padalo bilo je spavanje poslije ručka). I nismo ni malo sumnjali u svoju odluku sve dok nismo primjetili kako se užasno dosađuje (i isključuje) na nastavi. Srećom, primijetila je to i učiteljica, pa ga najčešće dočeka nekim posebnim pitanjem, glavolomkom itd, a kaže kako će, slijedeće polugodište, kad budu imali malo više individualnog rada, moći njemu (i još nekima) dati posebne zadatke. Svjesna sam toga da smo imali sreće, a u stvari bi trebalo biti posvuda tako.

  35. #35
    zmaj avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Postovi
    3,454

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Ti ništa ne razumiješ. Učiteljica je kompetentna za sinapse, a dida nije. I gotovo.
    marta, marta...
    kak ne razumiješ??! uskoro će se uvoditi programi, tečajevi, škola za one koji žele postati ocem ili majkom.. pa ak kako prođu, mere, ak ne, ne i točka.
    a možda prođu al ne imadnu dovoljno m2 po glavi kućanstva. znaš ono, slično vanjskim zakonima za držanje kućnih ljubimaca. trebaš imati određeni m2 da bi mogao imati kućnog ljubimca.
    no dobro. šalu na stranu. ispričavam se na upadima. nasmijala sam se na martin post.
    kasnije bum ozbiljnije.

  36. #36
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Holt je davno pisao o tome "certificiranju". Bljak...

  37. #37
    superx avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    1,395

    Početno

    Moj mali je isto majsko dijete. Isto smo razmišljali da ga prijevremenu upišemo jer čita i piše već jako dugo zbraja bez problema.. Mislim da će mu biti dosadno zadnju godinu u vrtiću ili ako ne tada onda početkom škole. On je jako zainteresiran,ali bojim se njegove socijalne zrelosti. Zato me jaaako zanima kako su zamislili to školovanje prije škole!?

  38. #38
    Snjeska avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Ni na nebu ni na zemlji...
    Postovi
    1,493

    Početno

    I ja imam majsko dijete, u skolu je trebala 2014 i na to smo bili spremni.
    Ovo sada je totalni šok, na vec za godinu krene u školu, nekako mi prerano.
    Bit će ona spremna, već sada zna više nego neka djeca kada krenu u školu (iako ne ide u vrtić), ali žao mi je nje.
    Za tu njenu zadnju "slobodnu" godinu planirali smo jedno daleko i dugačko putovanje, sad nam i to propada.
    Ne znam, mozda se samo trebam naviknuti na tu pomisao.
    A opet, svaki put mi se srce stegne kada vidim da na njenu buducu skolu dogradjuju još 8 učionica.

  39. #39
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    Sirius,

    Tko je pricao o mirnom sjedenju na stolicama?!!!! Upravo pricam o drugacijoj predskoli kakve su vani to je puno slicnije vrticu nego nasoj hrv skoli.
    A sto se tice sinapsi minimum pristojnosti je malo se informirati pa komentirati proguglaj Mensu pa se javi s komentarom imas i tu na forumu mislim pod darovitima.

  40. #40
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    Uostalom mislim da ni lili ni sirius ne mogu znati o tome koliko strucnjaci koje se bave tim podrucjem desetljecima.
    Sta su vani bedaci sve te europske zemlje koje imaju predskolu? A mi smo najpametniji s nasim zaostalim sk.sustavom.
    Samo se ne smije ici grlom u jagode.

  41. #41
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    evo anledo je prva spomenula važnost ranog razvoja sinapsi kod djece, budući da se slažem s njom po tom pitanju da dam i zanimljiv link:
    http://ntc.mensa.hr/iz-medija/22-pon...e-majka-znanja

    gledam anketu pa mi niej jasno broj glasova za i protiv skoro jednak a na forumu pišu valjda većina onih koji su protiv a ovi koji su ZA bit će ni ne usude se izniejti svoje mišljenje jer onda krene lavina komentara ....
    Hm, nadam se da na ovom forumu još uvijek svi imamo pravo na svoje mišljenje.

  42. #42

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Ja sam za predškolu, ali ima puno stvari koje mi ne štimaju. Npr. plaćanje - rečeno je da će za one koji ne idu u vrtić predškola biti besplatna.
    Znači oni koji normalno idu u vrtić će jednako plaćati i dalje a oni koji dođu u vrtić na tri sata predškolskog programa neće platiti ništa?
    Onda ću radije ispisati dijete iz vrtića nego plaćati 700 kn mjesečno.

    Ima djece koju čuvaju bake npr. i nema ih tko voditi u predškolu. Nije isto da li s 6,5 god. dijete ide samo po cesti ili s 5,5. Hoće li onda biti plaćen i prijevoz, npr. po selima gdje djeca imaju nekoliko km do škole ili vrtića?

    Ne vjerujem da će djeca ta tri sata sjediti u klupama, pa pod vještine koje treba svladati navedeno je i trčanje gore-dolje po stepenicama.

  43. #43

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Htjela sam napisati da jesam za predškolu, ali tek ako to stvarno bude provedeno kak spada, a ne tek toliko da se uvede.

    Moja cura je bila oduševljena kad je čula da bi se ranije išlo u školu, jer ona jedva čeka školu a kreće tek za dvije godine. Nadam se da bi od kvalitetnog programa djeca mogla imati koristi i da bi se mogle smanjiti razlike koje sad postoje kad djeca kreću u prvi razred, jer neki ne znaju držati olovku u ruci ni brojiti do 20

  44. #44
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,701

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    Htjela sam napisati da jesam za predškolu, ali tek ako to stvarno bude provedeno kak spada, a ne tek toliko da se uvede.

    Moja cura je bila oduševljena kad je čula da bi se ranije išlo u školu, jer ona jedva čeka školu a kreće tek za dvije godine. Nadam se da bi od kvalitetnog programa djeca mogla imati koristi i da bi se mogle smanjiti razlike koje sad postoje kad djeca kreću u prvi razred, jer neki ne znaju držati olovku u ruci ni brojiti do 20
    i ja isto ovako kao Sirius Black.


  45. #45
    Eci avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb, Gajnice
    Postovi
    2,107

    Početno

    Sada mala škola nije obavezna i održava se dva puta tjedno po 2 sata. Mom sinu bi sigurno odgovaralo da bude svaki radni dan po tri sata. A ima 5 godina. Uglavnom je to zato jer ima super tetu, večinu vremena se igraju u dvorištu ili u sobi. Možda sjede pola sata i crtaju, rade sa kolažem, vodenim bojama, izrađuju jesenske košarice i rješavaju radne listiće. Vrtić u malom. Također će ići na vrtičke predstave, posjet školi i sl. Mislim da je to važan oblik socijalizacije koji bi trebali odraditi prije prave škole.Viđala sam i djecu (predškolce) koji ne znaju držati olovku, ljepiti, nikad nisu rezala sa škaricama i sl. Neki nisu htjeli skinuti torbu sa leđa ili sudjelovati u igri i aktivnostima do proljeća. Nemaju svi roditelje, bake, dede koji se bave sa djecom.

  46. #46
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    ne stignem sad sve pročitati a komentirati ono da su djeca "vlasništvo države" uopće ne želim ....odgajatelj sam i znam za što se školujemo na fakultetu od ove godine naš fakultet traje 5 godina,
    trebaju nam samo uvjeti da sve ono za što smo se školovali možemo i raditi s djecom....

    .isto tako mislim da i napredna djeca,kao i djeca s posebnim potrebama i ona prosječna trebaju jednaku POZORNOST i odgajatelja i učitelja!

    Treba samo poznavati svoju djecu a to ne možete ako se u grupi u tjedan dana promjeni 5 teta (volontiranje itd. fini novi zakon opet naše vlade). Kada bi bio optimalan broje teta a ne 2 na 28 djece i kada bi one bile konstantne u jednoj grupi, onda bi radile procjenu dječjeg znanja (bez podcjenjivanja ili pak veličanja nečije inteligencije)te bi tada djeci prema njihovim mogućnostima , potrebama i sposobnostima bile ponuđene opcije (pa ne bi svi npr. radili iste radne listiće kad ste se već njih uhvatili).

    S druge strane kad Vaše dijete krene u školu u razredu će uvijek biti onih naprednijih i onih manje naprednih isto kao i u vrtiću i u maloj školi, znači li to da bi trebali ići na segregaciju i podjeliti razrede ?!!!

    Reći ću malo grubo; na pametniju i gluplju djecu (ne znam koja bi učiteljica onda radila s naprednijima a koja s onim manje naprednima, pošto su jednako educirane) ili je škola upravo mjesto gdje djeca trebaju naučiti da je bogatstvo u različitosti, da oni koji su napredniji su tu ne da vuku slabije već da im pomognu, ne da se osjećaju superiornijima jer ih je Bog obdario većom inteligencijom niti su oni manje inteligentni ti koji ih koče....upravo u takvom kolektivu i jedni i drugi bi trebali shvatiti da svatko ima neki talent, da se čovjek ne mjeri po inteligenciji,uspjehu,rodu,naciji, novcu itd..Isto tako često se iz "glupih" učenika ako se s njm radi a ne omalovažava često nađe jako bistro djete s mnoštvo talenata koje je možda imalo samo problem s samopouzdanjem ili je problem u učitelju koji nezna prenjeti znanje na adekvatan način

    ...Napredniji učenici mogu i preskočiti razred (to je bilo ponuđeno mojoj sestri ali roditelji nisu dali)...napredniji učenici uvijek mogu ići na dodatne aktivnosti......slažem se da je žalosno što često učiteljice naprednu djecu vide kao problem,to je sramota za struku ali je isto tako žalosno što se djeca uspoređuju pa i onu malo manje naprednu isto vide kao problem......želite li da vam djeca pohađaju Državne škole onda morate znati da je za napredne i manje napredne program jednak- ne može učiteljica izmisliti svoj...koliko je roditeljima napredne djece on zaglupljujući i dosadan toliko je roditeljima manje napredne djece zahtjevan- ali to nije tema

    Evo o ovom načinu školovanja u BiH i obvezno pročitajte na dnu komentare roditelja
    http://www.jabuka.tv/index.php/ogorc...g-obrazovanja/

  47. #47

    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    608

    Početno

    tko je napisao da su djeca vlasnistvo drzave?

  48. #48
    kata.klik avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Postovi
    814

    Početno

    ja sam definitivno za ranije školovanje, ali sam prije svega za promjenu cjelokupnog sustava školovanja naročitu u tih prvih 4 (5) godina školovanja.....taj dio treba više jačati njihove sposobnosti, ne gurati ih u okvire, klupa, stol, dati im mogućnost da se razvijaju..ne moraju sa 5,5 naučiti pisati i čitati, zbrajati i oduzimati to i nije toliko bitno u njihovom razvoju, naučiti ih da budu kreativni....ovaj link kaj je Lili stavila je meni mnogo toga promjenio.
    Samo treba odabrati kojim smjerom u obrazovanju treba ići i osmisliti sve dobro prije nego se krene.

    I da ima svakakvih roditelja, ima onih koji će dijete od 4 i pol godine držati u peleni, jer on neće na tutu....

    A ovo sa plaćanjem i ne plaćanjem mislim da se više odnosi na to da dijete koje ide u vrtić je tamo cijeli dan neovisno od tih 3 sata predškole, a ono dijete koje ide samo u predškolu je tih tri sata u vrtiću ili školi a nakon toga ide doma gdje bi bio i da nema predškole. Ovako sam ja to svatila.

  49. #49

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj ivana zg prvotno napisa Vidi poruku
    S druge strane kad Vaše dijete krene u školu u razredu će uvijek biti onih naprednijih i onih manje naprednih isto kao i u vrtiću i u maloj školi, znači li to da bi trebali ići na segregaciju i podjeliti razrede ?!!! /
    A kaj je tak strašno u tome? Možda ne baš podijeliti razrede, ali omogućiti onima koji su napredniji u nekom području da ne gube vrijeme u školi. Npr. kad je sat matematike, izdvoje se napredniji i slušaju matematiku po posebnom programu, ili strani jezik, bilo koji predmet. A ostale predmete slušaju sa svojim razredom.
    Moja curica , npr. ima baš interes za brojeve i računanje. Sad je napunila 5 godina, i za dvije ide u školu. Broji do koliko hoće, zbraja i pomalo množi, prepoznaje za bilo kakve brojeve koji je veći a koji manji. Meni je strahota da će ona za dvije godine prva dva mjeseca učiti brojeve do 10 i da u školi neće imati mogućnosti da nauči više ako može i želi.

  50. #50
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    je , baš se silne sinapse spajaju sjedeći mirno po nekoliko na stolcu, slušajući učiteljice po mogućnosti bez previše pitanja i crtajući kose crte u čitanku. I sve to u dobi od 5 godina.

    Ako se petogodišnjaci budu natjeravali da sjede u polupraznim nemaštovitim neadekvatnim prostorima, bez plana koji uključuje puno kretanja i iskustva/stimulacija koji se dobivaju dodirom/zvukom tada će se bojim se napraviti veća šteta nego da sa djedom iskopavaju mrkve u vrtu.
    znas kako izgleda predskolska grupa sada?
    tako da od 12 do 15h imaju rucak i rad za stolom u miru i tisini jer ili ostatak grupe spava ili ostatak vrtica spava.
    tako je bilo i prosle godine, tako je i ove u novom vrticu.
    a od 16 do 16:30 igraju igru ko ce pobjediti da se ne pomakne i ne zucne na tepihu....

    jos nisam bila u vrticu od kad sam cula za ovu igru, al sam kcerki rekla da ce od mene dobiti nagradni bombon ako se, kad joj bude dosta, ustane i ode jer mi se zalila kako je ispala jer joj se ukocio vrat i zuljao ju je tepih na licu.

    ne znam u kojem programu je da predskolarci satima sjede u klupama.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •