-
Inesz, odgovorila sam ti na poruku.
Evo, mali vodič kroz propise važne za rad vrtića.
Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju: http://www.zakon.hr/z/492/Zakon-o-pr...-i-obrazovanju
ovaj Zakon uređuje predškolski odgoj i obrazovanje te skrb o djeci predškolske dobi kao dio sustava odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci. Predškolski odgoj obuhvaća programe odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi koji se ostvaruju u dječjim vrtićima sukladno ovom Zakonu. Dječji vrtići su javne ustanove koje djelatnost predškolskog odgoja obavljaju kao javnu službu.
za one koji žele znati više, tu je i Zakon o ustanovama: http://www.zakon.hr/z/313/Zakon-o-ustanovama
Državni pedagoški standard predškolskog odgoja i naobrazbe: http://www.propisi.hr/print.php?id=2561
dokumentom se utvrđuju programi s obzirom na trajanje i namjenu; predškolski odgoj i naobrazba djece i djece s posebnim potrebama i to djece s teškoćama i darovite djece; predškolski odgoj i naobrazba djece pripadnika nacionalnih manjina, ustroj predškole, mjerila za broj djece u odgojnim skupinama, mjerila za broj odgojitelja, stručnih suradnika i ostalih radnika u dječjem vrtiću, mjere zdravstvene zaštite i prehrane djece u dječjem vrtiću, mjerila za financiranje programa dječjih vrtića, materijalni i financijski uvjeti rada, prostori dječjeg vrtića, higijensko-tehnički zahtjevi za prostore u dječjem vrtiću, mjerila za opremu dječjeg vrtića, mjerila za didaktička sredstva i pomagala.
Statut Dječjeg vrtića - to bi trebalo biti na webu vašeg vrtića, ako ga nema, zatražite da ga stave jer inače krše Zakon o pravu na pristup informacijama
Statutom se uređuje naziv i sjedište Djeĉjeg vrtića, zastupanje i predstavljanje Vrtića, djelatnost, vrste i trajanje programa, ustrojstvo i naĉin rada, uvjeti i naĉin davanja usluga, ovlasti i naĉin odluĉivanja tijela Vrtića, prava i obveze radnika, način financiranja, te druga pitanja važ̧na za obavljanje djelatnosti i poslovanje Vrtića.
Godišnji plan rada Dječjeg vrtića: i to bi trebalo biti na webu
obuhvaća programe odgojno-obrazovnog rada, programe zdravstvene zaštite djece, programe njege djece, prehrane i higijene, programe socijalne skrbi, programe koje Vrtić dogovori s roditeljima, programe struĉnog usavršavanja radnika, programe unapređivanja uvjeta rada te programe suradnje s roditeljima i drugim akterima ranog i predškolskog odgoja, obrazovanja i skrbi o djeci rane i predškolske dobi, sigurnosno zaštitne i preventivne programe i druge programe u skladu s propisima.
Dječji vrtić, dakle, obavlja djelatnost na temelju godišnjeg plana i programa rada kojega donosi Upravno vijeće za pedagošku godinu koja traje od 1. rujna tekuće do 31. kolovoza sljedeće godine. Na Godišnji plan i program rada Vrtića daje suglasnost Gradsko vijeće, u Zagrebu Gradska skupština.
Svaki vrtić ima i Izvještaj o radu za vrtićku godinu, i taj bi izvještaj o radu trebao biti javno objavljen.
Pravilnik o mjerilima i postupku upisa djece u Dj. vrtić: to bi isto trebalo biti na webu
Pravilnikom o mjerilima i postupku upisa djece u Dječji vrtić utvrđuju se mjerila i postupak upisa djece te uvjeti pod kojima dijete može biti ispisano iz Vrtića.
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje: http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=13211
zanimljivo, ali Kurikulum još nije donesen, u lipnju je tek završena rasprava o njegovom Nacrtu, iako bi se odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi trebalo ostvarivati na temelju nacionalnog kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje i kurikuluma dječjeg vrtića.
Nacionalni kurikulum trebao bi utvrđivati vrijednosti, načela, općeobrazovne ciljeve i sadržaje svih aktivnosti i programa, pristupe i načine rada s djecom rane i predškolske dobi, odgojno-obrazovne ciljeve po područjima razvoja djece i njihovim kompetencijama te vrednovanje. Nacionalni kurikulum trebao bi donijeti ministar nadležan za obrazovanje.
Programe zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjim vrtićima utvrđuje ministar nadležan za zdravstvo.
Programe socijalne skrbi u dječjim vrtićima utvrđuje ministar nadležan za socijalnu skrb.
Na ove programe suglasnost daje ministar nadležan za obrazovanje.
Kurikulum dječjeg vrtića:
na osnovi Nacionalnog kurikuluma, upravno vijeće dječjeg vrtića do 30. rujna tekuće pedagoške godine trebao bi donijeti Kurikulum dječjeg vrtića kojim bi se utvrdio: program, namjena programa, nositelje programa, način ostvarivanja programa, vremenik aktivnosti programa i način vrednovanja.
Zakon o pravu na pristup informacijama: http://www.zakon.hr/z/126/Zakon-o-pr...-informacijama
Zakonom se, između ostaloga, uređuje pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, propisuju se načela prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, ograničenja prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, kao i druge obveze tijela javne vlasti te prekršajne odredbe vezane za ostvarivanje prava na pristup informacijama.
»Tijela javne vlasti«, u smislu ovog Zakona su tijela državne uprave, druga državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima i druge osobe na koje su prenesene javne ovlasti, pravne osobe čiji je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave, pravne osobe i druge osobe koje obavljaju javnu službu, pravne osobe koje se u cijelosti financiraju iz državnog proračuna ili iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i trgovačka društva u kojima Republika Hrvatska i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju zasebno ili zajedno većinsko vlasništvo.
Dakle, vrtić je obveznik ovog Zakona pa ga idu ovi članci:
Objavljivanje informacija
Članak 10.
(1) Tijela javne vlasti obvezna su na internetskim stranicama objaviti na lako pretraživ način:
1) zakone i ostale propise koji se odnose na njihovo područje rada;
2) opće akte i odluke koje donose, kojima se utječe na interese korisnika, s razlozima za njihovo donošenje;
3) nacrte zakona i drugih propisa te općih akata koje donose, sukladno odredbama članka 11. ovog Zakona;
4) godišnje planove, programe, strategije, upute, izvještaje o radu, financijska izvješća i druge odgovarajuće dokumente koji se odnose na područje rada tijela javne vlasti;
5) podatke o izvoru financiranja, proračunu i izvršenju proračuna;
6) informacije o dodijeljenim potporama, bespovratnim sredstvima ili donacijama uključujući popis korisnika i visinu iznosa;
7) informacije o svom unutarnjem ustrojstvu, s imenima čelnika tijela i voditelja ustrojstvenih jedinica i njihovim podacima za kontakt;
8) zapisnike i zaključke sa službenih sjednica tijela javne vlasti i službene dokumente usvojene na tim sjednicama, te informacije o radu formalnih radnih tijela iz njihove nadležnosti;
9) informacije o postupcima javne nabave i dokumentaciji za nadmetanje te informacije o izvršavanju ugovora;
10) obavijesti o raspisanim natječajima te natječajnu dokumentaciju;
11) registre i baze podataka ili informacije o registrima i bazama podataka iz njihove nadležnosti i načinu pristupa;
12) obavijesti o načinu ostvarivanja prava na pristup informacijama i ponovnoj uporabi informacija s podacima za kontakt službenika za informiranje;
13) visinu naknade za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, prema kriterijima iz članka 19. stavk 3. ovog Zakona;
14) najčešće tražene informacije;
15) ostale informacije (vijesti, priopćenja za javnost, podaci o drugim aktivnostima).
(2) Dokumente iz stavka 1. točaka 2., 3. i 4. ovog članka tijela javne vlasti dužna su dostaviti u Središnji katalog službenih dokumenata Republike Hrvatske radi njihove trajne dostupnosti i ponovne uporabe informacija, a tijelo javne vlasti u čijoj je nadležnosti donošenje zakonskih i podzakonskih propisa i dokumente iz stavka 1. točke 1. ovog članka. Poslove vođenja i održavanja Središnjeg kataloga službenih dokumenata Republike Hrvatske obavlja Hrvatska informacijsko-dokumentacijska referalna agencija (HIDRA).
(3) Način ustrojavanja i vođenja Središnjeg kataloga službenih dokumenata Republike Hrvatske propisat će pravilnikom ministar nadležan za poslove opće uprave.
(4) Odredbe ovog članka ne primjenjuju se na informacije za koje postoje ograničenja prava na pristup prema odredbama ovog Zakona.
Javnost rada
Članak 12.
(1) Tijela javne vlasti obvezna su javnost informirati o:
1) dnevnom redu zasjedanja ili sjednica službenih tijela i vremenu njihova održavanja, načinu rada i mogućnostima neposrednog uvida u njihov rad,
2) broju osoba kojima se može istodobno osigurati neposredan uvid u rad tijela javne vlasti pri čemu se mora voditi računa o redoslijedu prijavljivanja.
(2) Tijela javne vlasti nisu dužna osigurati neposredan uvid u svoj rad kada se radi o pitanjima u kojima se po zakonu javnost mora isključiti, odnosno ako se radi o informacijama za koje postoje ograničenja prava na pristup prema odredbama ovog Zakona.
X. PREKRŠAJNE ODREDBE
Članak 61.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj tijelo javne vlasti koje suprotno odredbama ovog Zakona onemogući ili ograniči ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija.
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovog članka kaznit će se i odgovorna osoba u tijelu javne vlasti novčanom kaznom od 5.000,00 do 20.000,00 kuna.
(3) Novčanom kaznom od 20.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja ošteti, uništi, sakrije ili na drugi način učini nedostupnim dokument koji sadrži informaciju u namjeri da onemogući ostvarivanje prava na pristup informacijama.
(4) Za prekršaj iz stavka 3. ovog članka kaznit će se tijelo javne vlasti i odgovorna osoba u tijelu javne vlasti novčanom kaznom od 20.000,00 do 50.000,00 kuna.
(5) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba, odnosno novčanom kaznom od 2.000,00 do 100.000,00 kuna pravna osoba koja upotrijebi informacije protivno objavljenim uvjetima za ponovnu uporabu informacija iz članka 32. ovog Zakona.
Članak 62.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 4.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj tijelo javne vlasti ako:
1) ne objavljuje informacije sukladno članku 10. stavku 1. i članku 11. ovog Zakona;
2) ne imenuje službenika za informiranje;
3) ne dostavi godišnje izvješće o provedbi Zakona.
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovog članka Zakona kaznit će se i odgovorna osoba u tijelu javne vlasti novčanom kaznom od 1.000,00 do 2.000,00 kuna.
(3) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj tijelo javne vlasti ako:
1) ne postupi po rješenju Povjerenika,
2) ne omogući Povjereniku uvid u informacije koje su predmet postupka, ne dostavi tražene podatke ili dostavi nepotpune odnosno netočne podatke,
3) onemogući inspektoru nesmetano obavljanje nadzora,
4) u zapisnikom određenom roku ne otkloni nezakonitosti, nepravilnosti i nedostatke utvrđene zapisnikom.
(4) Za prekršaj iz stavka 3. ovog članka Zakona kaznit će se i odgovorna osoba u tijelu javne vlasti novčanom kaznom od 3.000,00 do 5.000,00 kuna.
Ako vam ne daju ove informacije ili postoji otpor prilikom njihovog objavljivanja, slobodno se pozovite na ove članke Zakona. Ako ne ide ni tako, onda prijava Povjerenici za informacije.
Posljednje uređivanje od Zuska : 12.11.2014. at 10:27
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma