Ginger, ne brini za vjeronauk. Sve će biti ok. Uglavnom bude. Ponekad djeca dobiju neke doista glupe i uvredljive komentare na račun toga, ali nekako se to sve istjera u neku normalu.
Ginger, ne brini za vjeronauk. Sve će biti ok. Uglavnom bude. Ponekad djeca dobiju neke doista glupe i uvredljive komentare na račun toga, ali nekako se to sve istjera u neku normalu.
Točno tako. U jednom trenutku sva ta djeca moraju saznati da ima i drugačijih izbora i drugačijih rješenja. Nije prerano - baš bih rekla da je primjereno.
Asocijacija: moj stariji je bio u razredu gdje je pretežna većina bila upisana na vjeronauk, ali dvoje učenika nije išlo - jedan od njih je imao asistenta zbog poremećaja pažnje, a djevojčica je polazila muslimanski vjeronauk u drugoj smjeni, pa su za vrijeme nastave vjeronauka (u sredini satnice) bili slobodni. Ostatak razreda im je zavidio na tome što su se krasno zabavljali. I sama sam se u to uvjerila. Ja dolazim po sina za vrijeme sata vjeronauka (trebali smo ići na nekakvu liječničku kontrolu) a asistent oko škole vozi ovo dvoje na svom biciklu! Baš im je bilo super. I razred mog mlađeg je imao ok raspored (trećina razreda nije bia upisana na vjeronauk i uredno su se zabavljali u knjižnici - igrali društvene igre i čitali). Glupi i uvredljivi komentari često dolaze od starije djece - u prvom razredu klinci su još premali da bi to zamijetili.
Ginger, mi smo bili kukavice koji smo dijete upisali u prvom razredu na vjeronauk.
Cisti kukavičluk. Da ne bude jedina. I onda smo ju, kad smo vidjeli da ih ima jos (hrabrih) u drugom razredu ispisali.
Malo čega se u životu tako sramim kao tog cina kukavičluka i "hrabrosti" ispisati ju kad vise nije bilo "hrabro".
Drugo ne ide, i gotovo. Nismo vjernici.
Medjutim, kršteni su (opet kukavičluk), moji starci ih onako "upoznavaju" s krscanstvom tako da neku teoriju znaju pa njoj nije bilo strano na vjeronauku.
I jos moram dodati, od prvog razreda os (83. do negdje na faksu) sam isla na vjeronauk i bila prakticni vjernik tako da sa sigurnošću znam da se na vjeronauku moze naučiti i puno lijepih, ali i mnoštvo losih i krivih stvari.
glupi i uvredljivi komentari dolaze od kucnog odgoja. i ima ih i kod mlađe djece. mog su u 2. razredu ispitivali pod odmorom jel voli mamu, pa je rekao da da, pa jel voli tatu, pa je rekao da da, pa jel voli boga, na što je rekao da on ne vjeruje u boga, a mali s kojim sjedi u boravku mu je na to odbrusio da ga može biti sram. srećom je taj čas dolazila učiteljica koja je sve čula pa je s razredom malo popričala o različitostima, ali ja sam sigurna da taj mali do toga nije dosao sam, nego je čuo kod kuće. vjerovatno mu roditelji samo ne vole ekstreme.
Saša je u pravu, al i to je život, sve se to na kraju razriješi.
Ginger, ne ide jer mi nismo vjernici,.a roditelji odlucuju. Ako bude htjela kad bude mogla odlucivati ici ce. Falican je argument da malo nauci jer nije to informativno tamo se uci vjera i vjerska vrijednosti. Nase dijete je dio rel brojne skupine koja nw ide pa nije nikakav problem. S komentarima raznima ce se vec nositi (bogme, moja ih dosad nije cula valjda zato sto ih ima pa je to svima normalno stila vecina ide a jedna grupa ne ide, nije ono munje i gromovi the nepostivatelji tradicije kako mogu itd. Sretno !
Posljednje uređivanje od ina33 : 07.09.2015. at 09:21
Ni mo nece ici. Mi smo ateisti (tata joj ima skoro sve sakramente, ja nemam). Ni u jednom trenutku nisam dvojila hocu li je poslati. Srecom, sad znamo da smo dio "mocne gomilice" od barem 3 djece koja nece ici pa mi je lakse.
Moj brat zivi u drugom gradu i njih dvoje nekrstenih ateista salju svoje dijete na vjeronauk da je ne bi izdvajali. To je njihova odluka i njohovo dijete.
Ja sam donijela odluku za svoje dijete koja je po meni jedina logicna. Ja (mi) ne vjerujemo. Hoce li ona za x godina traziti vjeru, ne znam. Zasad je po mom.
Vidim da je bilo živahno za vikend, kad stignem pročitati ću sve u miru. Za sad samo... nema šanse da ide. Pa i pod cijenu zabrane.
Šalim se, lako mi sad tako pričati, još nas tri godine dijele od toga... ali dobro ću se potruditi da ju do trenutka odluke, do prvog razreda informiramo o svemu, pa da sama odluči da neće ići.
Kod većine takve djece pali logika 2 slobodna sata. I to je stvarno istina. Ne trebaš uopće misliti dalje.
S druge strane, trebalo bi pogledati statistike - čini mi se da se ipak dosta ljudi ohrabrilo odlučiti samo i jedino u skladu sa svojim uvjerenjima.
Btw. ne možeš tu naći idealno rješenje, osim ako se u te tri godine vjeronauk iseli iz škole.
Ja sam svoje roditelje u osnovnoj školi uredno ispitivala zašto me nisu upisali na vjeronauk (zbunjivalo me stanje doma: nitko nije bio član partije, mama je bila i ostala vjernica u 4 zida, hodočastila je do pred koju godinu na Mariju Bistricu itd, tatina mama je bila vjernica koja je prestala ići u crkvu u trenutku kad su u nju ušle "komunjare" kako je ona to zvala - razloga ima raznih, tata je bio i ostao ateist). I danas se pitam kakve bi veze imalo da sam išla na vjeronauk i pokupila sakramente. Sa 50+ godina uvjerena sam da ne bi imalo nikakve veze. Bila bih ista kao i sada.
Evo mene sa svežim iskustvom deteta koje je tražilo da ide na veronauku.
Kod nas je veronauka izborni predmet, ali postoji alternativa - građansko vaspitanje ( prevrćem očima jer je postavljeno kao da su ta dva u suprotnosti).
Dete je u prvom razredu išlo na građansko, a sad je tražila da ide na veronauku. U razredu je stanje otprilike pola-pola.
Nismo joj dozvolili, tj. lepo smo objasnili zašto u našoj porodici to nije opcija. Ne znam šta bih radila da je više insistirala.
Pa ovde kod nas... šta ja znam...
Možda i imaju, neka.
To građansko je stvarno lepo zamišljen predmet.
I kažem, u Beogradu je u školama otprilike pola-pola, a i ovde prema popisu ima 90 i više posto vernika.
Kako je u manjim sredinama, ne znam.
cubana, nemoj biti tako stroga prema sebi.
svi smo mi samo ljudi i trudimo se napraviti najbolje sto mozemo.
Kada malo bolje razmislim, ono što bi trebalo uvesti u naše škole, svakako je predmet TOLERANCIJA, gdje bi se djecu učilo da je u redu biti različit od drugih, da je u redu imati svog "Boga" ili ne imati nikakvog, a da zbog toga ne budu izloženi ruglu ili ismijavanju. Znam da odgoj kreće od kuće, ali ako već neki roditelji nisu u stanju odgojiti svoju djecu kako treba, država bi tu trebala uplesti svoje prste. Stoga zaista Cubana ne trebaš sebi ništa predbacivati, u našem društvu je zaista ponekad teško "plivati protiv struje", a mi smo samo ljudi od krvi i mesa i želimo svojoj djeci sve najbolje
Cure, hvala svima ma misljenjim
I onima s kojima se ne slazem (safran, Beti, Lili)
I hvala na iskustvima o (ne)upisu, to me zanimalo
Lijepi uvod u prvi razred smo imali, uciteljica je simpa, ostalo cemo kako bude islo (i ako uopce bude trebalo)
Nece biti jedina u prvim razredima, to znam (te dvije mame koje znam kazu otprilike kao i ja - kod nas to nije opcija i ne dajemo to na izbor djetetu)
U razred s mojom curkom ide jos jedno dijete druge vjere pa vjerojatno nece biti bas jedina u razredu
Cubana stvarno nemoj biti tako stroga prema sebi
Zalosno je sto se roditelj uopce mora naci u takvoj situaciji
I slazem se sa magriz, ne uci se o vjeri ili vjerama, uci se vjera
A to je velika razlika
O vjerama sam dosta naucila, sama
Bio je pokušaj s predmetom Građ. odgoj - 0 bodova - iako, zapravo, šokantno je koliko se na te teme ništa ne zna (a živimo u demokratskoj, sekularnoj zemlji)... i to je dio naše tradicije. Ali, to je drugi par postola. Cubana... ajde, nemoj sad s grižnjom savjesti, to je bila tada odluka, sad je ova... budi mirna .
Posljednje uređivanje od ina33 : 07.09.2015. at 12:40
Ajoooj, građanski odgoj....
Oni su u kurikulum to ugurali u druge predmete. Znam da je moj stariji prije par godina pisao neki esej o kloniranju za građanski odgoj (u okviru nastave biologije) ali to je stvarno nula bodova... U rasporedu sati nema mjesta, pa se nastava građanskog odgoja u teoriji provlači kroz satnice srz, biologije, povijesti, matematike (moj mlađi je pisao lani nekakav članak o učestalosti reklama u tv programu - iz matematike i građanskog odgoja) ali ničega se drugog ne mogu sjetiti. Imaju povremeno neke projekte. Drugo nisam uočila.
Ginger drago mi je
Ja te u biti hiljadu posto razumijem, samo uvijek pokušavam baciti svijetlo i kroz malo drugačiju prizmu. Nema apsolutne istine, niti aposlutno ispravnog.
Nismo upisali djecu na vjeronauk jer nismo vjernici. Za sad nisu pokazali želju da idu, a ne bi ih upisala samo zato da vide kako je, jer ih zbog toga ne bi upisala ni na druge izborne predmete. Mislim da će naučiti dosta toga o religiji u drugim predmetima, a ne želim da uče o dogmama i sličnom.
Prošle godine sam razgovarala sa sinom o tome kako ne treba popuštati pritiscima i skrivati svoja uvjerenja ako su drukčija, npr ako je u školi blagoslov, on se ne treba prekrižiti, ili prije užine... a on mi je rekao da se u njihovom razredu nitko ne prekriži prije jela, osim jedne curice koju onda zbog toga zezaju jer "liže oltare" (to je čuo od drugog dečka iz razreda i pitao me što znači).
Tako da iako smo na papiru manjina, mislim da u praksi nema nekih posljedica ili isključivanja jer ne idu na vjeronauk i nisu vjernici.
I totalno off topic, vissnja, predivan mi je tvoj potpis. Miku tražim već godinama po knjižarama u Zg i nema nigdje, a baš ga volim.
Kod nas se vise roditelja na prvom satu raspitivalo sto s onima koji ne idu, trazili da bude prvi sat itd. Naravno, osim standardnog "knjiznica" odgovora nismo culi ono sto nas je zanimalo ali smo saznali ono sto nitko nije ni pitao - da se jos uvijek mozemo predomisliti, samo neka se javimo i odmah cemo dobiti i knjige i upis na vjeronauk. No comment (bolje da ga ne napisem). Vidjeti cemo kako stvari idu dalje, niti znamo koliko ih ne ide, niti raspored, ma.... Enivej, rekli smo joj da ona ne ide, i zasto, za sad je sve primila ok.
Pa to i ja pokušavam reći. Neće dijete ništa posebno tamo naučiti. Pogotovo ne prvašić. Malo crtaju, malo pričaju, a ionako ima vjerskih sadržaja u svim školskim predmetima.
Taj izborni vjeronauk u OŠ je više ulagivanje države crkvi.
Neće svaki učenik koji ima npr. fiziku postati fizičar.
Ni onaj koji ide na vjeronauk, vjernik.
Mislim da je taj vjeronauk u OŠ, naročito u nižim razredima posve benigna stvar, te ako dijete želi, može ići bez posljedica po njegove stavove ili roditeljeve ).
I nikad nisam rekla da su samo moje misli ispravne. Baš suprotno, često naglasim da sam to ja, i nikome ne namećem svoje mišljenje, uostalom, lako se post preskoči. A pišem da mi prođe vrijeme razgovarajući sa odraslim ljudima
Vecina nema, ali se stalno pa i na ateistickom topic raspravlja da bi se djeci trebalo dati da sami odluce, dok si ne mogu zamisliti da isti ti ljudi na vjernickom to isto zagovaraju.
Jednako kao sto se ponavlja opet ovdje na ireligioznom topicu da je religija "the kultura" nekog naroda.
Ima toliko genijalnih stvari koje su dio kulture i koje mogu biti zanimljive. Religija je jedna od njih. Nekome.
Religija nije "the kultura" nekog naroda, već kao i ostale duhovne tvorevine kao što su jezik, pravo, moral, znanost, gospodarstvo, čini kulturu nekog naroda.
Zanimljiva kampanja o gradanskom odgoju, svida mi se:
http://bruketa-zinic.com/hr/2015/09/...o-biti-veliki/
Beti, tebi je benigna stvar, dopusti da meni i nekome drugome nije!
Sad stvarno pilis s tim da bi im trebali dati na izbor
Ne zelimo i ne mislimo da im time stetimo, naprotiv
To sto je tebi to neprihvatljivo/cuno ili sto vec, je tvoja stvar
Nismo svi isti
ja sam bila pod dojmom da je cilj fizike u skoli da djeca nauce i prihvate kao istinite zakone fizike. da na matematici nauce i prihvate kao tocne racunska pravila i tablicu mnozenja. na povijesti - kad su bili i koji su povijesni dogadjaji. itd.
Tom analogijom, koji je cilj vjeronauka u skoli?
To je upravo ono sto ja stalno govorim - ne, nemaju izbora. Ni vjernici, cija djeca se ne mogu pricestiti ako ne idu na skolski vjeronauk, ni ateisti. I zato to nije izborni predmet. Kakav je to izborni predmet ako nemas izbora.
U našoj župi djeca koja ne idu na školski vjeronauk bez problema su pristupila sakramentu Prve pričesti, uz uvjet da su pohađala koliko-toliko ŽUPNI vjeronauk. Na prvom roditeljskom sastanku svećenik je naglasio da školski i župni vjeronauk nisu povezani i da su djeca obavezna pohađati župni, kako bi se upoznali sa sakramentom kojeg žele primiti. Možda je drugdje drugačije, ali kod nas ova teza ne stoji.
Upravo to. Hvala što si sažela bit u dvije rečenice.
Eto, moje dijete je začeto uz pomoć mpo-a, nije kršteno, roditelji joj žive u izvanbračnoj zajednici, ima ujaka koji je gey, ima samo četvrtinu hrvatske krvi... zar nije prirodno da ju želim poštedjeti svih nebuloza koje bi na ove teme tamo čula?
Citam redovito ovaj topic, ne pisem jer je sve vec tako lijepo receno. ALi moram potpisati Vissnju, tako lijepo je sazela razloge o ne upisivanju na vjeronauk.
I netko je rekao da se vjeronauk svodi na pricice, crtanje bojanje, da je benigan. Je mozda u prvom i drugom razredu. dalje vise nije. Ideologija se usadjuje u djecu i jako dobro im se daje do znanja sta je ispravno a sta nije.
a vi isto navalile na MPO, umjesto da poslušate vjeroučiteljicu i njenu poduku http://www.index.hr/black/clanak/vje...te/806968.aspx. vjerojatno će i seksualni odgoj biti objeručke prihvaćen kada ga budu predavale ovako educirane osobe.
Da je vjera/nevjera benigna stvar, ne bi se ljudi tako borili za / protiv. A vjeronauk je učenje vjere, ne "informativan predmet" tako su mišljenja "nema veze, pa što loše" nepromišljena, a lakmus-papir je test čim se pokušaš staviti u suprotnu ulogu - kako bi nekome bilo da sluša dijete nešto drugo što mami/tati nije po guštu (građanski, spolni, vjeronauk neke druge vjere, ateistička stajališta itd.). A i ovi suprotnog predznaka misle da je baš njihovo pravo i super-vrijedno. S obzirom da je Hrv sekularna - nema mjesta nametanjima, nego razlike trebaju živjeti. Ja sanjam o društvu u kojem će to pitanje postat benigno, ali ovo današnje to nije - nije čim nameće. I pitanje tradicije je isto nepromišljeno - i mi smo ta tradicija, mi, sada manjinski, nismo mi došli iz neke x-te zemlje, mi smo tu... uzgojeni .
Posljednje uređivanje od ina33 : 08.09.2015. at 11:30
Pri tome, mi čak i nismo 100% ateistička porodica. Ja sam negde načisto sa stavovima, MM još propituje, a dete će tek onoliko da propituje i naše i svoje stavove.
Ali organizovana religija u našoj zemlji (spc) je organizacija koja nam je izuzetno odbojna po svom svetonazoru i stavovima.
vissnja potpis
I ja jos uvijek propitujem (mm cini mi se i vise od mene), ali vjerske organizacije su nam izuzetno odbojne
ina33, i ja sanjam o takvom drustvu
ali kako sam realista, znam da samo sanjati i mogu
ma čak nije ni to mojca. neće sigurno prvašićima objašnjavati o mpo i gejevima i ostalome. a može te potrefiti i profesorica biologije, koja je član "u ime obitelji". ili profesorica povijesti koja kaže da je pavelić imao dobru ideju, samo mu je izvedba bila manjkava
nego je stvar u ovome. evo vam mali dio kuriluluma za 1. razred. otkrivamo kuću kao mjesto gdje se molimo, djeca se mole svojim anđelima, poželjeti susret s isusom...itd itd.
aj nek meni neko objasni šta da djeca ateista tamo rade, kako da se uključe u nastavu uopće?
itd itd, tu smo tek do listopada došliII. nastavna cjelina
OTKRIVAMO ZNAKOVE BOŽJE DOBROTE
1. Nebo i zemlja pjevaju Bogu
– Otkrivamo i promatramo stvari oko sebe (npr. kamen, drvo, kuću, cvijet, planinu), taj divni stvoreni svijet
– Otkrivamo kuću kao mjesto gdje se igramo, veselimo, volimo, molimo...
– Otkrivamo i promatramo promjene, izmjenu dana i noći, smjenu godišnjih doba, promjene u prirodi, na biljkama, životinjama, ljudima – opažamo promjene i pitamo se tko upravlja svime što je stvoreno i što se događa
– Otkrivamo i promatramo ruke djece i odraslih, muškaraca i žena, različitih rasa i naroda svijeta (otvorene ruke kao izraz prihvaćanja, povjerenja, darivanja – što sve ruke mogu raditi, izraziti, oblikovati, pokretati i »oživljavati«)
2. Divni Božji svijet
– O Stvoritelju govore i pričaju stvari (npr. kamen, igračka, cvijet, sunce, ptice). Kako su nastali, čemu služe?
– Bog je stvorio svijet (kratko izvješće o stvaranju - Post 1-2)
– Bog daje svemu život i sve drži na životu
– Zahvalnost Bogu za njegove darove i dobrotu (usp. Dn 3, 56-88. - Hvalospjev stvorenja)
3. Bože, čudesno si stvorio ljude
– Bog je stvorio ljude (Post 1, 27 i 2, 18; Ps 8 i Ps 139) i anđele
– Ljudi su bili dobri i sretni s Bogom
– Anđeli su Božji prijatelji i prijatelji ljudi (Izl 23, 20-23a; Tob 12, 15-20)
– Djeca se mole svojim anđelima
4. Ljudi nisu poslušali Boga
– Prvi ljudi nisu poslušali Boga, pogriješili su i prestali su biti njegovi prijatelji (usp. Post 3, 1-24)
– Bog obećava i šalje ljudima Spasitelja Isusa
– Bogu učimo zahvaljivati za njegovu dobrotu
III. nastavna cjelina
POVEZANI SMO S BOGOM
Posebni ciljevi
– Upoznati znakove Božje prisutnosti, njegove blizine i dobrote u našem životu
– Upoznati kako je Isusa, obećanog Spasitelja, Bog poslao svim ljudima
– Poželjeti doživjeti susret s Isusom
– Shvatiti da nam je Isus otkrio Boga kao dobroga Oca koji ljubi sve ljude
– Razumjeti i prihvatiti da Isus od nas traži da se međusobno ljubimo kao braća i sestre
– Upoznati znakove Božje dobrote u prirodi i plodovima zemlje, osobito u znaku kruha koji nam Bog daje za hranu
– Razvijati osjećaj zahvalnosti Bogu i spremnost za pomaganje svim ljudima, osobito onima koji su potrebni kruha
– Prepoznati znakove velikodušnosti i dobrote misionara koji idu u daleke zemlje naviještati riječ Božju
– Razvijati osjećaj brige za misionare i biti »mali misionar«
Prvi pasus smo odavno odradili i još uvijek odrađujemo i više od nevedenog... ali bez spomena boga
A zadnja dva market-orineted reda... brrr.
jako bi se puno toga dalo napisati o tradiciji. (kad stignem) u smislu da bez religije u centru, europa gubi svoje korijene i vrijednosti.
jos jedan od lijepo uzgojenih mitova.
ono sto danas smatramo vrijednostima zapadnoeuropske demokracije, nije moguce imati sa religijom kao zakonodavnim i politickim faktorom.
francuska je po habitusu i povijesti krscanska, europska zemlje, iznimne kulture i tradicije.
e pa u njoj, vjeronauk nije u skolama.
i inace uzduz i poprijeko u europi (a sve zemlje jeliti krscanske provincijencije) je tematika vjeronauka rjesena na razne nacine.
od francuske u kojoj se vjeronauk u vjerskim ustanovama, preko skandinavije u kojim se uci o razlicitim religijama (dakle ne vjerovanju),
preko njemacke, austrije i italije, gdje je vjeronak tradicionalno u skolama, ali se nacin provedbe odvija na jedan kultivirani nacin, te se pazi da ono sto se na vjeronauku prica bude u skladu sa zakonima sekularne drzave.
pa sve do hrvatske i srbije, gdje je vjeronauk jedna politicka agenda, koja se je i uvela i provodila na jedan nekultivirani (diplomatska formulacija) nacin.
Posljednje uređivanje od seni : 08.09.2015. at 12:42
Priznajem, ovo je puno previše da prihvate oni koji nisu vjernici. Nisam znala da to ide ovako kako je linkala cvijeta. Kod nas je to bilo nekako ...običnije. No, to vjerojatno ovisi i o vjeroučitelju. Nisam bila u pravu kada sam pisala da je benigno za nevjernike, nisam imala dovoljno znanja.
Ipak je znanje moć
Na području Alsace-Moselle jest.
Sukladno konkordatu potpisanom 1801. između Napoleona Bonapartea i pape Pija VII.
Obuhvaća katolički, protestantski i judaistički vjeronauk, a razmatra se i uvođenje islamskog u škole.
http://loractu.fr/france/10545-l-als...a-l-ecole.html
Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 08.09.2015. at 13:05