Molila bih pomoć.U razredu je 20 učenika (5.-8. raz. je u pitanju), po prilagodenom programu ih ide njih 3. Od nedavno još jedan učenik je krenuo po prilagođenom programu ,znači njih 4 sad završava 5. razred po prilagođ. prog.
Od sljedece škol. god.će ih dijelit na 2 razreda zbog 4 ucenika po pril. progr. I upisat će se još jedna učenica znači biti će ih 21 u razred.
Pa Vas molim da li netko zna gdje mogu pročitati nešto više o tome....tražila sam zakone ali ništa nisam našla.
Ne moram ni pisati da negoduju najviše djeca a naravno i roditelji.
Posljednje uređivanje od genius : 23.05.2017. at 11:55
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_10_124_3065.html
(5) U redoviti razredni odjel mogu se uključiti najviše 3 učenika s teškoćama kojima je utvrđen primjereni program obrazovanja, na sljedeći način:– odjel s jednim učenikom s teškoćama može imati najviše 26 učenika– odjel s dva učenika s teškoćama može imati najviše 23 učenika– odjel s tri učenika s teškoćama može imati najviše 20 učenika.(6) Ako neki od učenika iz stavka 5. ovoga članka ima osobnog pomoćnika ili pomoćnika u nastavi, broj učenika se ne smanjuje.
Kako ti nije jasno cvijeta? Negoduju jer će ih podijeliti na dva razreda.
Samo da dodam za svaki slučaj: učenik s teškoćama ne znači da taj učenik ima prilagođeni program.
Traži Pravilnik, a ne zakon.
Nemam sad vremena tražiti linkove, ali dokument se zove otprilike ovako: Pravilnik o broju učenika u redovnom ili kombiniranom razrednom odjelu u osnovnoj školi
Unutra bi to trebalo pisati. Ne znam što se eventualno mijenjalo u zadnjih 2 godine, ali po tome sam jahala dok je moj mlađi bio u osnovnoj školi.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 23.05.2017. at 12:52
Evo, našla: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/s..._124_3065.html
Ali PROVJERI da ne bi bilo nekih novih izdanja.
Ovo ti je bitno: Članak 3
(5) U redoviti razredni odjel mogu se uključiti najviše 3 učenika s teškoćama kojima je utvrđen primjereni program obrazovanja, na sljedeći način:
– odjel s jednim učenikom s teškoćama može imati najviše 26 učenika
– odjel s dva učenika s teškoćama može imati najviše 23 učenika
– odjel s tri učenika s teškoćama može imati najviše 20 učenika.
(6) Ako neki od učenika iz stavka 5. ovoga članka ima osobnog pomoćnika ili pomoćnika u nastavi, broj učenika se ne smanjuje.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 23.05.2017. at 12:54
Jesu li ovi vaši na prilagođenom ili individualiziranom programu?
Pa sto su ta druga dva razreda tako mali da mogu primiti 10 učenika od kojih su dva po prilagođenom programu ?
Problem je što će ih razdvojit...znači u jedan razred 10 u drugi 11 učenika i svaki razred će imati 2 učenika po prilagođenom programu....jer navodno ih je punooo i nastavnici nemogu s njima. Izaci na kraj.
koliko znam na prilagođenom (provjerit ćemo i to)
Pa koliko ima ucenika u ta dva razreda da mogu primiti toliki broj učenika ?
Ako sam dobro shvatila oni ce od tri razreda napraviti 2?
Kod nas su u jednoj generaciji isto ukinuli jedan razred pa su ostala samo tri razreda.
Ne od 1 razreda biti će 2razreda. odnosno biti će a i b razred od sljedeće šk. God.
Posljednje uređivanje od genius : 23.05.2017. at 17:19
Napravit će razrede od 10 odnosno 11 učenika. Od jednog razreda dva.
Kad promisliš hladne glave, genius, to su fenomenalni uvjeti školovanja za tvoje dijete. Desetero djece u razredu - pa to je kao neka fensi privatna škola!
Jasno mi je da se djeci ne sviđa ideja o razdvajanju, ali nije baš da vam prijeti nešto loše, dapače.
Inače mislim da ovaj Pravilnik govori o djeci sa teškoćama u razvoju, bez obzira na način školovanja (individualizirani/prilagođeni)
10 učenika u razredu s 2 djece po prilagođenom, pa to su fenomenalni uvjeti! Ja bih odmah ubacila dijete u to.
Genius, sumnjam da će se ta podjela realizirati jer razredi samo iznimno mogu biti manji od 14 učenika:
II. REDOVITI RAZREDNI ODJEL
Članak 3.
(1) Redoviti razredni odjel je razredni odjel sastavljen od učenika istoga razreda u kojem se izvodi nastava prema redovitom ili posebnom nastavnom programu.
(2) Redoviti razredni odjel ima od 14 do 28 učenika.
(3) Iznimno od stavka 2. ovog članka, područni razredni odjeli, razredni odjeli u bolnicama, razredni odjeli u malim otočnim, planinskim i seoskim školama te razredni odjeli sa specifičnim uvjetima rada, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrazovanje, (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) mogu imati i manje od 14 učenika.
Sve ovisi o specifičnostima pojedinog djeteta i konkretnoj teškoći, ali načelno učiteljima je puno lakše pripremiti prilagođeni nego li individualizirani program.
Tako da 4 prilagođena ne moraju imati veću "težinu" od 4 individualizirana u razredu.
Nažalost to se realiziralo,a mi smo dovedeni pred gotovi čin...samo i dalje nisam dobila informaciju. "točnu" od ravnatelja dali je individ. Ili prilagođe.
To je za vama potpuno svejedno. Razumijem da je djeci velika promjena, ali će dugoročno svi profitirati.
Iskreno ne vjerujem....dao Bog....u maloj sredini....gdje se gledaju osobni interesi....uglavnom svi nastavnici koju godinu pred morovinu (3 mlada s faksa našima ništa ne drže).....u razgovoru s mamom i tatom ova 2 učenika po prilagođ. programu uvidjela sam da je
škola njima lakša samo po pitanju posebnih ispita i provjera.Ništa više ,nikakav veći napor učitelja na žalost nije usmjeren na tu djecu...njihovi roditelji bar tako tvrde....iako škola misli da se čini sve što je u njihovoj moći.
Posljednje uređivanje od genius : 24.05.2017. at 03:36
Razumijem ja i genius donekle i njenu perspektivu. Nije uvijek mali razred sreća.
Uostalom imamo i mi u Zagrebu malih školica, s brojčano malim razredima, koje rade u jednoj smjeni, pa se iz njih bježi glavom bez obzira i upisuje u druge škole. Svejedno što je u drugoj školi, po izboru roditelja, dijete 23, 24, 25, 26... u razredu.
Što bi Peterlin rekla puno toga ovisi o sastavu razreda, kako djece tako i roditelja. U razredu od 20tak učenika mnoge poteškoće i krajnosti se nekako amortiziraju, dok u malom razredu mogu neprestano biti u prvom planu.
I još jedna stvar o kojoj se baš i ne govori u javnosti: osim kroničnog nedostatka liječnika, Hrvatskoj nedostaje i učitelja. Što se itekako negativno odražava izvan Zagreba i većih gradova.
Pa mi zapravo ne znamo što se genius ne sviđa, razdvajanje djece, mali razred ili nešto treće.
Očito se radi o malenoj školi, pa bi recimo bilo zanimljivo znati i to koliko sada imaju viših razreda.