Stranica 9 od 12 PrviPrvi ... 7891011 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 401 do 450 od 565

Tema: Visi razredi (5.-8.) - da li radite s djecom?

  1. #401
    ki ki avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2013
    Postovi
    1,226

    Početno

    Spremljeno i to u bookmark.
    Hvala puno.

    Poslano sa mog FIG-LX1 koristeći Tapatalk

  2. #402
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    23,466

    Početno

    Hvalaa cure

  3. #403
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Lili, što će ti to?











  4. #404
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    23,466

    Početno

    Iskreno nemam pojma

    Ah sjetila sam se npr pred kraj ljeta me mala trazila neke testove da obnovi znanje a ja nemam nis

  5. #405
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,572

    Početno

    Prošla su dva mjeseca pa evo ukratko situacija kod nas je da moja redovito uči i rješava zadaće sama. To je pozitivno. Negativno je da vidim (bilo da joj pomažem da je pitam ili traži pomoć da joj objasnim ili preletim RB i vidim greske) da često nije dobro shvatila neke dijelove gradiva. Tako da ipak nije da ne znam što rade, već malo pratim povijest, geografiju, prirodu, matematiku, informatiku. No nije svakako svakodnevni rad vec povremena pomoc.Za sad se čine zgodni digitalni sadržaji, npr testovi znanja za samoprovjeru, filmovi npr iz povijesti itd...

  6. #406

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Postovi
    6,841

    Početno

    7. r, pratim biologiju, povremeno i povijest. Ovo sto kaze sillyme, iznenadjuje me koliko toga im nije jasno poslije nastave.

  7. #407
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,256

    Početno

    Citiraj martinaP prvotno napisa Vidi poruku
    7. r, pratim biologiju, povremeno i povijest. Ovo sto kaze sillyme, iznenadjuje me koliko toga im nije jasno poslije nastave.
    Susretala sam se s istim problemom kod mlađeg sina. Kod njega je razlog nerazumijevanja bilo konstantno ometanje nastave od strane nekolicine učenika, što profesori u OŠ nikada nisu uspjeli riješiti. Dvojica-trojica su bez prestanka minirali nastavu novog gradiva. Odahnuli smo kad je sin otišao u srednju školu - doslovce se preporodio, jer više nije bilo takvih cirkusa u razredu.

    Ne kažem da je kod sillyme isto, ali treba to provjeriti - razgovarati s djetetom i eventualno na informacijama kod razrednika i predmetnih nastavnika. Meni se to u OŠ pokazalo izuzetno korisnim. Vjerojatno sam osoblju škole bila na smrt dosadna, ali nisam imala puno izbora. Morali smo nadoknađivati gradivo doma. Odahnula sam kad je krenuo u srednju školu. Sad više nema šanse da mu pomognem, ne što ne bi, nego mu ne treba. Osim toga, on je u strukovnoj školi i ja ne znam njegovo gradivo, ali očito se dobro snalazi i sam.
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 04.11.2019. at 08:42

  8. #408
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Sjećate li se što ste pisale o učenju 2018.? Djeca su vam sad svima velika već…

    Dakle Lastane, we have a problem. Moje dijete je završilo peti razred s pet nula. #croatian tragedies.
    Ali cijena toga je takva da… da moram napisati kilometarski post .
    Nitko ga ne tjera na to. (Osim lude matere koja ga zapravo vrlo vjerojatno na tisuće načina zapravo tjera).

    Na netu su u zadnje vrijeme bili baš zgodni članci, kopirat ću s fejsa… i u potpunosti sve razumijem i sa svime se slažem što je ovdje napisano.


    Zagrebačko psihološko društvo, FB stranica
    8. lipnja u 08:29 ·
    Kada radimo sa školarcima često čujemo ove rečenice:
    "Povraćam prije škole skoro svaki dan, bojim se da neću dobiti 5." (7 g.)
    "Pitam se tko bi od njih mogao izdržati pisati test 4 sata bez ikakve pauze. Oni se izmjenjuju svaki sat, a mi sjedimo i pišemo." (maturantica)
    “Da mogu nešto promijeniti, izbrisao bih i ove dvije četvorke u imeniku koje imam.” (9 g.)
    "Najgore mi je kada stalno u razredu govore "pa kako to ne znas" ili "to ti je lako", osjećam da moram učiti još više jer ne znam kao i oni.” (15 g.)
    Nažalost, kraj školske godine je visoko stresan događaj za djecu i mlade u našoj zemlji. Pozivamo odrasle na uviđavnost i empatiju.

    https://zgpd.hr/2021/06/06/uci-uci-d...Cq8hfqxiy6UYi8

    Ne znam otkud da krenem uopće… ali kao obitelj smo svi zajedno totalno sluđeni od škole… a totalno, totalno, ne želim da tako bude, sve je krivo i naopako, a ne znam otkud krenuti…

    Pa za početak malo činjenica… vrlo je bistro i pametno dijete, prvi i drugi razred je dijelom proveo u bolnici gdje je imao bolničku učiteljicu, i jedno polugodište su mu učitelji zbog bolesti dolazili doma… svejedno je oba razreda prošao s “važnih 5.0”. Treći i četvrti razred - štrajk, korona, to g.vno zvano online nastava gdje zapravo dobiješ u whatsup par word dokumenata i snađi se druže, pa gomila samoizolacija pa opet sve sam odrađuj… i na to još sjednu naši pregledi po bolnicama gdje onda taj nastavni dan isto mora sve prepisati i obično sve novo gradivo iz takvih dana ja prođem s njim i ja mu tumačim. Nema toga puno previše, sada cca 10 dana godišnje… ali ako se skupi još neka boleština, npr. ove godine se bio i polomio pa je zbog gipsa bio dva tjedna doma… opet nam se nekako nabere jako veliki broj dana gdje moramo nešto nadoknađivati.

    A oboje smo veliki štreberi, perfekcionisti i mi to sve po PS-u.
    To je jedan ključan moment patnje obiteljske dinamike - te nadoknade gradiva zbog pregleda / bolesti… ode nam hrpaaaaa vremena na to. I to je sve skupa jaaakoo utjecalo na načine na koje on uči i svladava gradivo, to što je gomilu, gomilu gradiva odradio tako da ja i on doma to sami radimo.

    Lastane, mislim da su to počeci našeg problema, ali to nije sve.

    Ima tjedana kad nema nikavog pregleda i kad je “samo škola” (i naravno izvanškolske aktivnosti). Ali toga je svega skupa nekako non-stop previše. Za njega, na sve nas.
    Opet, bistar je, i za neke predmete (matematika, jezici) sam odrađuje zadaću, tu i tamo pozove ako nešto ne razumije. Nema tu gro zadaće, al potroši na svaku od tih zadaća vjerojatno po pola sata.
    Predmeti poput informatike, tehničkog, likovnog, glazbenog - nije to kvanta fizika, ali ima uvijek nešto, nekad malo manje, nekad malo više s nekim projektićem, PPT prezentacijom, izgrađivanjem predmeta/radova doma.

    A onda nakalemiš na to pov/geo/pid… i imamo raspad sistema. Ta količina zadataka u RB iz pov i geo, pa tu i tamo neki pokus iz prirode… A pov i geo su predmeti koje svaki sat ispituje pa skoro svaki tjedan to dvoje uči za sat.
    Petkom/subotom uvijek radi plan za sljedeći tjedan. Naravno da ima prokrastinacije, igranja igrica, buljenja u mobitel, svađanja, natezanja, nagovaranja… ali kad maknem sve to sa strane količina vremena koju on mora posvetiti školi je njemu previše. Pričam o 10-15-20 sati tjedno mimo nastave, ovisno o tome ima li ispita ili projekata/prezentacija i sl. Dakle on uči i radi, ali je i stalno nesretan zbog toga, stalno mu je previše i muka, odrađuje to s takvom težinom.

    Ja puno razgovaram s njim i govorim mu da ne mora uvijek sve (a istovremeno lažem i sebe i njega, jer koji perfekcionist može pristati na manje od sve), ali on zna nekad reći „a što će drugi reći ako ja dobijem 2 ili 3“. Djeca ga vole, ali on je istovremeno jako niskog samopouzdanja, i doslovce su mu te njegove petice kao nešto za što se grčevito drži. Naravno, hrpa djece ga i iskorištava, nema dana da nekome ne slika i šalje riješenu zadaću.

    A sad ja – i meni je previše, puno previše (drugo dvoje djece niti ne spominjem). Rekla bih odokativno da 50% odradi sam (lakše predmete koje sam uči, zadaće koje niti ne pogledam), ali 50% toga gledam, ispravljam, tumačim, pomažem… pov i geo on niti približno ne može sam proceusirati udžbenik, nema šanse. Ta dva predmeta svaki put učim s njim, pomažem mu, ispitujem, pokazujem kako da radi mape, izvlači važno… ali ovim tempom mislim da će sam naučiti kako se to radi negdje u 4. srednje. Za zadnji ispit iz prirode smo on i ja zajedno učili kroz 2-3 dana oko 5 sati ukupno za taj ispit. Ne zato što ja pilam i inzistiram i mučim ga, nego jer ne zna i ne može sam, u takvim situacijama traži pomoć, prirodu recimo ne zna sam naučiti za ispit. Tehnički rijetko uči, ali kad mora, on to ne zna. Ja ne znam. Meni treba ne znam koliko vremena da procesiram taj udžbenik. A da ne pričam o RB iz pov i geo, svaki tjedan je po 6 stranica svaki od tih predmeta, i uvijek ima par zadataka koje ili moraš guglati jer toga nema u knjizi, ili odgovarati na pitanja tipa „zamisli da si ti Aleksandar Makedonski i opiši kako si se osjećao tad i tad“ - njemu za odgovor na to pitanje treba više vremena nego za ostalih 5 stranica zajedno .

    Ja sam potpuno svjesna da sam ja perfekcionist, ali stvarno nikada ne znam na kojem gradivu da odrežem ili kažem „to nećemo, to ne moraš znati“. Ali znati uvijek i sve za pet je jednostavno previše za normalan život djeteta i obitelji.

    MM je lud od nas oboje… on mu npr. nekad pomaže, na način da njih dvojica 2 sata rade neku težu zadaću, izraditi predmet iz tehničkog, pokus iz prirode, neki PPT za koji treba puno guglati, i sl. … i super se oni zabavljaju i uče, ali potroše (nemam bolje riječi ) dva sata. I onda ja kažem, super – ali ima još 4 zadaće i 2 predmeta za učiti. MM na to ispali i krene na „školu, sustav, oni nisu normalni, pa dva sata smo radili, zar bi trebao još tri sata sjediti za knjigom, dijete treba ići voziti bicikl i igrati nogomet“…

    I tako smo onda svi ludi.

    Ja bih naj,naj,najradije da on prođe s 4.2 i da svi budemo sretni i veseli, ali ne znam kako to postići da zbilja budemo sretni i veseli.
    Lastane?

    p.s. Lili i NanoiBeba, molim vas ne odgovarajte na ovaj post .

  9. #409
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,366

    Početno

    Zasto mislis da je prolazak sa 4.2 kljuc za srecu?

  10. #410
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Ok, može i 3.8 .

    Manje stresa, samo manje stresa želim u svemu tome. Prvenstveno za njega.
    Posljednje uređivanje od Bubilo Bubich : 24.06.2022. at 11:57

  11. #411
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Bubilo, nema tu pomoći, takva je klima u školama

    jako mi se dopada Jokićeva izjava - da je netko izvrstan u baš svemu postoji samo u hrvatskim školama:
    https://www.nacional.hr/jokic-ima-rj...ji-bi-trebali/

    nekad sam na ovom forumu čitala postove tipa - osnovna škola je osnovno znanje, to sve treba znati za odličan itd. i tvrdim da za te hrpetine tekstova u npr. udžbenicima geografije, povijesti, biologije (što Bubilo spominje) dijete ne može samo procijeniti što bi od te hrpe trebalo biti osnovno znanje ako nema kvalitetnog profesora

    nadam se da će se nekad promijeniti stav da je samo odličan iz svega dovoljno dobro. nikad nisam imala prosjek 5.0 niti mi je to trebalo za posao koji radim

  12. #412
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    On sigurno ne bi bio sretan da prolazi sa 4.2

    Realno - ima puno otežavajućih okolnosti, od bolesti do online nastave. Također je činjenica i to da je peti razred jako velika razlika u odnosu na niže razrede i da djetetu treba vremena da se prilagodi.

    Činjenica je međutim i to da naša djeca dobivaju jako puno zadaća i zadataka za raditi izvan škole, što je po meni potpuno besmisleno, ali što je tu je.

    Ne znam, probajte ga pustiti da sam radi prezentacije i te njihove 'projekte', pa ako zapne ili predugo traje malo pomozite. Možda je malo i do tvog i muževog perfekcionizma, pa vam se čini da nešto što on sam napravi ne valja. Što se tiče prirode i ispitivanja, naravno da može sam naučiti gradivo, očito je super bistar. Samo mu se to čini puno. Recimo možeš mu umjesto ispitivanja napisati pitanja pa neka ponovi sam po tome, a drugi put neka sam napiše i pitanja.
    Posljednje uređivanje od Mima : 24.06.2022. at 12:07

  13. #413
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Meni je isto prijelaz kćeri u peti razred bio nemoguć, jako puno učenja i gradiva odjednom, nikad mi nije bilo jasno kako djeca s foruma samo prelistaju bilježnicu prije testa jer je moja morala naučiti sve iz udžbenika i za povijest i za zemljopis i za prirodu a posebno kasnije za biologiju (tu nije bio dovoljan niti udžbenik). Mislim da tu malo treba djetetu pomoći da se ne pogubi. Samo, da bude jasno, moja ne da je imala 5.0 prosjek nego je iz nekih od ovih predmeta imala prosjek 5.0 kad se zbroje sve ocjene, znači nikad nije dobila manje od 5 u 4 godine škole. Ona uvijek govori da ne zna učiti za 4

  14. #414
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Pa da, upravo to, ako učiš, ne možeš naučiti za manje od 5. Ako se baš nešto zezneš, a test je imao ukupno malo bodova, dobiješ 4, inače šta ćeš drugo dobiti nego 5?

    p.s. Šalim se, pričam o djeci kojoj očito dobro ide i još uz njih sjedi ovakva majka.
    Posljednje uređivanje od Bubilo Bubich : 24.06.2022. at 12:19

  15. #415

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,132

    Početno

    Citiraj n.grace prvotno napisa Vidi poruku

    jako mi se dopada Jokićeva izjava - da je netko izvrstan u baš svemu postoji samo u hrvatskim školama:
    https://www.nacional.hr/jokic-ima-rj...ji-bi-trebali/
    Odličan tekst, i dobro ukazuje do čega bi dovelo uvođenje male mature koju se stalno odnekud zaziva.

    BB, ne znam što pametno reći, sigurno su specifične okolnosti školovanja u nižim razredima dovele do toga da vi nad njegovom školom imate više kontrole nego što biste imali da nije bio bolestan. Čini mi se da "problem" u učenju predstavljaju deskriptivni predmeti (povijest, geografija, priroda) - tu je i najveća promjena pri prelasku u 5. razred jer su: a) novi predmeti, nastali raspadom kupusa od prirode i društva; i b) udžbenici i sadržaj znatno kompleksniji od onog što se dotad tražilo od djece. Nekoj djeci to odgovara (moj je, npr., procvao kad je dobio nešto konkretno za učenje, prirodu i društvo u nižim razredima je mrzio), neka se baš i ne snalaze, a svima im je teško odvojiti bitno od nebitnog.
    Savjet nemam - puno toga ovisi i o zahtjevima nastavnika. Ali mislim da bi prije trebalo ići za tim da on nauči gradivo i bitne činjenice, a na projektne zadatke bi trebalo trošiti manje vremena, tj. odraditi ono što se mora, ne mora to biti savršeno i ne treba roditelj sve korigirati da bude baš super na kraju. Znam o čemu govorim jer je i moj sklon da zadatke tog tipa razvlači dok ne budu savršeni, srećom, u OŠ nije imao previše takvih zadaća jer ne znam kad bi stizao (kad se samo sjetim PPT prezentacije za glazbeni ).
    Samo ću još dodati da mi je učenje tehničkog (teorije) bilo jedan od većih nonsensa cijelog osnovnog školovanja.

  16. #416
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,256

    Početno

    Eh, kamo je to brzo prošlo... Sad mi se čini svjetlosnim godinama daleko, ali dok je trajalo, bilo je stresno i naporno, upravo viši razredi osnovne škole. Moji su još išli i u glazbenu, da ne spominjem izvannastavne aktivnosti..

    Od starijeg sam digla ruke 80% negdje u šestom razredu. Pomagala sam samo oko lektire i to tako da bih odgovarala na njegova pitanja usput, dok sam kuhala ili peglala. To su aktivnosti koje su meni ostavljale slobodan mozak, pa sam se mogla udubiti u Šenou ili što se već čitalo. Bome, trajalo je to dugo, ali samo hrvatski, pa nije bika drama. Moj mlađi je u to doba još bio u divljem razredu punom ometaca nastave, pa je trebao i dobivao više. S druge strane, nihe biko korone i nekako smo se fokusirali da ih više osnažimo da imaju samopouzdanja i dobro mišljenje o sebi. Uspjelo je, ali ne bez teškoća. Stariji ima prirodan osjećaj za odvajanje bitnog od nebitno, a mlađi je to morao sam naučiti. Uspio je tek u srednjoj školi, ali do tada je bilo svega. Mnogima su viši razredi osnovne škole mocna mora, jer to je doba kad se istražuje koji način učenja kome odgovara. S druge strane, nema uvijek odgovarajuće pomoći od nastavnika, ali i njima je to teško. Tja, ne znam... Moji su dobro na kraju prošli. Dobro su se snašli i s online nastavom, možda zato što vole elektroniku i medije i to im je bio izazov. Bolje su se snašli nego ja

    Bubilo, strpljenja a i razumijevanja, sve to prođe brže nego očekujemo
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 24.06.2022. at 12:33

  17. #417
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    23,466

    Početno

    Bubilo, samo da javim da temu pratim,ali ne pisem prema naputku

    Sretno dalje i drzte se!
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 24.06.2022. at 13:03

  18. #418
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,366

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Pa da, upravo to, ako učiš, ne možeš naučiti za manje od 5. Ako se baš nešto zezneš, a test je imao ukupno malo bodova, dobiješ 4, inače šta ćeš drugo dobiti nego 5?

    p.s. Šalim se, pričam o djeci kojoj očito dobro ide i još uz njih sjedi ovakva majka.
    Pa da, ocito je tako.
    Jer kad ucim sa svojom kceri ( a ucim redovito plus instrukcije sa defektologicom 1x tjedno )ona cesto dobije i negativnu ocjenu ako je pismeni test u pitanju.

  19. #419
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Ima nešto i u Školi za život koja je kakti olakšala gradivo petašima, a zapravo utrpala sve i svašta unutra. Koliko razgovaram sa susjedima i znancima, nema baš puno djece koji sve to mogu samostalno. Osobito su zahtjevni ti kućni projekti gdje bi dijete kao trebalo kroz praksu nešgo naučiti, a svede se na gubljenje 3-4 sata na projekt koji ga nije ničemu naučio, osim što je bjesomučno guglao.
    Osobito su tupavi zadaci tipa zamisli da si Aleksandar Makedonski, kad bi me djeca došla pitati o tome, počela sam im mrtvo hladno odgovarati da iskreno napišu što misle o tom pitanju. Pa su onda shvatili da te R.B. nitko ne čita ili je prof. i samoj bilo neugodno što to mora od djece tražiti pa bi preskočila komentar.
    Dakle, konkretno - pomozite mu u DZ za roditelje da uštedi vrijeme za ono što treba (učiti).
    Mlađu sam (besproblemnu i oduvijek potpuno samostalnu), sjećam se, baš morala učiti kako da se probije kroz udžbenik iz GEO. Strava. Par tjedana sam joj pokazivala kako izvaditi najvažnije, naučiti i ponoviti. U tom je Schnellkursu brzo shvatila da najbolje uči prepisujući, tako i danas na pragu srednje ima pun Word bilješki svih lekcija iz raznih predmeta. Kad napiše bilješke, udžbenik više ne otvara (odluči da je to to :D ). Osim biologije koju je učila od korica do korica plus bilježnica plus wiki.
    Neka i sin nađe način koji mu je najlakši.
    Ja bih ga u 6.r. pomalo puštala, ali bih i inzistirala da se učenje i zadaće rade istog dana kada ih i dobije. Znači, ne samo nažvrljati R.B., nego pročitati lekciju, na neki svoj način je naučiti pa tek onda rješavati.

  20. #420
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Dakle, konkretno - pomozite mu u DZ za roditelje da uštedi vrijeme za ono što treba (učiti).

    Ma evo, bravo, to je to, bravo čoksa.

    Ja sam inače svojoj rekla da ne gubi vrijeme ako u zadaći naleti na pitanja kao ovo o Aleksandru Makedonskom nego da me odmah dođe pitati i onda bih ju poučila do doslovno prepiše neku rečenicu iz knjige kao odgovor i da ne razbija glavu takvim glupostima. Nije bilo komentara

  21. #421
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle, konkretno - pomozite mu u DZ za roditelje da uštedi vrijeme za ono što treba (učiti).

    Ma evo, bravo, to je to, bravo čoksa.

    Ja sam inače svojoj rekla da ne gubi vrijeme ako u zadaći naleti na pitanja kao ovo o Aleksandru Makedonskom nego da me odmah dođe pitati i onda bih ju poučila do doslovno prepiše neku rečenicu iz knjige kao odgovor i da ne razbija glavu takvim glupostima. Nije bilo komentara
    A meni to bas djeluje kao suvislo i zanimljivo pitanje, i puno bitnije nego ucit sto je tocno koje godine bilo.

  22. #422
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Pa eto, svatko ima svoj pogled na školovanje

  23. #423

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,132

    Početno

    Jedna od velikih prednosti srednje škole pred osnovnom je ta što konačno više nema besmislenih radnih bilježnica koje se ispunjavaju pro forma, prepisuju jedni od drugih, a na kraju to nitko ne čita.
    Mislim, postoje one i dalje, ali ih "naši" profesori ne traže.

  24. #424
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Citiraj Jadranka prvotno napisa Vidi poruku
    A meni to bas djeluje kao suvislo i zanimljivo pitanje, i puno bitnije nego ucit sto je tocno koje godine bilo.
    Točno! Ali u tomu je cijela zamka gluposti zvane Škola za život. Faktografski dio je ostao (čak je i obogaćen!), a nakalemili su veliku količinu praktičnih radova, pokusa, projekata, istraživanja. Kako da dijete stigne izmemorirati toliko gradiva (ne zaboravimo, može biti pitano svaki sat, testovi slijeću svaki tjedan!), a da usput ima i vremena za zanimljivog "Aleksandra" iz SVAKOG predmeta?

  25. #425
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Što je ono bilo iz povijesti u osmom razredu, napiši jedan dan u dnevniku kao da si Hitler ili tako nešto ?!

    Uglavnom, ja sam kćeri rekla da kad na neko pitanje ostane PAF ne gubi vrijeme nego da me dođe pitati pa ćemo nešto smisliti, a ubrzo je i sama naučila "smisliti".

  26. #426
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Da, tako nešto. Moja je napisala: "ne mogu zamisliti da sam Hitler". Jer je istovremeno downloadala srednjoškolski udžbenik s ekvivalentnim gradivom iz kojeg je trebalo učiti (prof. je predavao ujutro u gimnaziji, popodne u OŠ pa bi najčešće zaboravio gdje je).
    Posljednje uređivanje od čokolada : 24.06.2022. at 13:57

  27. #427

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,132

    Početno

    Na temu projektno-istraživačkih zadataka u osnovnoj školi: nedavno sam čitala ovu knjigu koja u jednom poglavlju kritizira suvremene pristupe obrazovnom sustavu (i to skandinavskom, u koji se kod nas zaklinju kao u savršen sustav!). Dakle, autorica kritizira upravo tzv. konstruktivistički pristup učenju prema kojem bi učenici trebali sami tragati za spoznajama, bez klasičnog podučavanja od strane nastavnika i smatra da takav pristup upravo onemogućuje ravnopravno stjecanje znanja u sve djece bez obzira na porijeklo i sredinu iz koje dolaze. Jer su roditelji takvim pristupom nužno uključeni u pomaganje, pa savladavanje takvih zadataka kod djece najčešće ovisi o tome koliko su mu obrazovani roditelji. Dok je istovremeno značaj teoretskog znanja (koje donose učitelji podučavanjem u razredu) podcijenjen, iako je poznavanje osnovnih činjenica neophodno za razvoj kritičkog mišljenja i vlastitih stavova.
    Knjiga je inače o nečem drugom, ali to poglavlje o obrazovanju mi se baš urezalo u pamćenje.

    U tom smislu, zadaci tipa "zamisli da si Aleksandar" u 5. razredu zbilja nemaju previše smisla. Osim da eventualno razvijaju dječju maštu, ali to više nema veze s učenjem povijesti, a maštu se može razvijati i na druge načine. Kao što čokolada reče, opet ostaje hrpa faktografije koju ipak treba memorirati, a sve to uzima vrijeme.

  28. #428
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Točno! Ali u tomu je cijela zamka gluposti zvane Škola za život. Faktografski dio je ostao (čak je i obogaćen!), a nakalemili su veliku količinu praktičnih radova, pokusa, projekata, istraživanja. Kako da dijete stigne izmemorirati toliko gradiva (ne zaboravimo, može biti pitano svaki sat, testovi slijeću svaki tjedan!), a da usput ima i vremena za zanimljivog "Aleksandra" iz SVAKOG predmeta?
    Pa, ako je faktografski dio isti il veci, onda se slazem da je to glupost. Al vise u nesmanjenju tog sadrzaja nego u dodavanju novog.

    Al meni je i ovo s Hitlerom zanimljivo. Ne da mi je Hitler zanimljiv nego prilika da u jedno sastavu kazes,uvidio sam da sam budala i zaustavio sve. Ili sto god.

  29. #429
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Tanja, al ne vidim uopce zasto bi roditelji morali pomoci djeci da zamisli kako se osjecao Aleksandar Makedonski. Ko da dijete ne moze to samo zamislit. I kao da tu ima tocni odgovor.

    Zapravo bi moj savjet Bubilo bio da manje uci sa sinom i da nju ne uznemiruju njegove neodlicne ocjene i nesavrseni projekti. A, ako ce se on uznemiravat sam, tu vise moze pomoc roditelj koji se ne uznemiruje.

  30. #430

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,132

    Početno

    Citiraj Jadranka prvotno napisa Vidi poruku
    Tanja, al ne vidim uopce zasto bi roditelji morali pomoci djeci da zamisli kako se osjecao Aleksandar Makedonski. Ko da dijete ne moze to samo zamislit. I kao da tu ima tocni odgovor.
    Načelno može, ali mnoga djeca ne mogu. Ili ne znaju "što je točno". Ili se jednostavno ne žele uživljavati u svijest povijesne ličnosti, a moraju riješiti zadatak "jer tako piše".

  31. #431
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Načelno može, ali mnoga djeca ne mogu. Ili ne znaju "što je točno". Ili se jednostavno ne žele uživljavati u svijest povijesne ličnosti, a moraju riješiti zadatak "jer tako piše".
    Pa sad, svaza djeca jednostavno ne zele. Dobar dio ih jednostavno ne zeli nijedan domaci pisat

  32. #432

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,132

    Početno

    Ma joj, pa nema to veze. Po toj logici možeš utrpati bilo što u radnu bilježnicu jer ionako "većina djece to ne želi rješavati".

    Neki zadaci naprosto imaju smisla, a neki nemaju. Ovo uživljavanje u Hitlerov um mi zvuči ne samo besmisleno, nego i suludo.

  33. #433
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Bubilo, u svakom slučaju, pouči dijete da ne gubi vrijeme na zadatke koji mu se čine nerješivim - ako je tip djeteta koje je spremno napisati "ne mogu zamisliti da sam Hitler" to je odlično i govori nešto i o samopouzdanju, ako je dijete koje neće napisati nešto što nije "točno" onda neka nađe neki zaobilazni put. Nisu samo ovakvi zadaci nebulozni, ima tu i opisa pokusa koji se nisu radili i sličnih stvari koje više manje pokazuju da nastavnik kaže: riješite RB od 40. do 60. strane a vjerojatno niti sam ne zna što piše na tim stranicama, a kad ispravlja gleda piše li nešto na praznim crtama.

  34. #434
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Meni je izvrstan ucitelj od sina koji je utvrdio (al ne prazne price, nego je zbilja takav) da je posao ucitelja da nauci dijete razmisljati na nacin da moze samo zakljucit zasto je polarna lisica bijela, a ruza ima trnje. Al taj covjek je prava skola za zivot vec skoro 40 godina.
    Posljednje uređivanje od Jadranka : 24.06.2022. at 14:39

  35. #435
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Hvala vam na savjetima i prijedlozima!

    Nažalost nema drugog roditelja koji se ne uznemiruje, jer taj drugi roditelj s oduševljenjem njemu pomogne oko jednog zadatka i obojica se ponašaju kao da ne postoji ništa drugo na svijetu. A kad taj roditelj shvati da ima još 5 stvari onda kaže "ma daj me nemoj, zar nismo dovoljno" .

    Inače, više vas je napisalo da se više koncentrira na učenje/memoriranje gradiva, a manje na gluposti (prezentacije, pokuse, aleksandra makedonskog)... i dobro ste to prepoznali, on se stvarno jako potroši na tome. Još ako neku od tih prezentacija treba isprezentirat zajedno s nekim iz razreda, mislim da potroši nekoliko dana na to. Ili zadnje, "smislite u parovima po dvoje neku igru koju prijatelji mogu igrati" - nešto na temu lektire... naravno da su njih dvojica potrošila hrpu vremena na to.

    Ali ja kad ovako iskreno gledam... pa miša mu, to je stvarno privlačnije od 50 stranica o grčko-perzijskim ratovima. Što im od od toga ostane? Ako od cijele Grčke 2 mjeseca kasnije zna ispričati 5 rečenica, puno sam rekla.

  36. #436
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,366

    Početno

    Mislim da u skoli za zivot vecini od povijesti i zemljopisa ne ostane nista. Osobno ne mislim da se takvim preletanjem era i vladara moze zapamtiti bilo sto osim ako dijete iznimno fantasticni ne memorira nasumicne informacije, povezuje kronologiju i odlicno se snalazi u vremenu i prostoru.
    Obzirom da moje dijete kao karakteristiku i vjestinu ne posjeduje nista od toga radim s njom samo toliko da zadovoljimo formu.
    Kad vidim da npr.mali Amerikanci drve dvije godine po americkom gradanskom ratu, a mi smo u to vrijeme obradili od postanka svijeta do srednjeg vijeka u cijelom svijetu malo me vrtoglavica od nasih preleta era i zemalja uhvati. Ali pomoci nema. Jedino sto je dobro kad imas djecu sa poteskocama je cinjenica da moras odluciti sto je fokus i kako ces preskociti nebitnojer jednostavno nema vremena ni kapaciteta za svu tu kolicinu.

  37. #437
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala vam na savjetima i prijedlozima!

    Nažalost nema drugog roditelja koji se ne uznemiruje, jer taj drugi roditelj s oduševljenjem njemu pomogne oko jednog zadatka i obojica se ponašaju kao da ne postoji ništa drugo na svijetu. A kad taj roditelj shvati da ima još 5 stvari onda kaže "ma daj me nemoj, zar nismo dovoljno" .

    Inače, više vas je napisalo da se više koncentrira na učenje/memoriranje gradiva, a manje na gluposti (prezentacije, pokuse, aleksandra makedonskog)... i dobro ste to prepoznali, on se stvarno jako potroši na tome. Još ako neku od tih prezentacija treba isprezentirat zajedno s nekim iz razreda, mislim da potroši nekoliko dana na to. Ili zadnje, "smislite u parovima po dvoje neku igru koju prijatelji mogu igrati" - nešto na temu lektire... naravno da su njih dvojica potrošila hrpu vremena na to.

    Ali ja kad ovako iskreno gledam... pa miša mu, to je stvarno privlačnije od 50 stranica o grčko-perzijskim ratovima. Što im od od toga ostane? Ako od cijele Grčke 2 mjeseca kasnije zna ispričati 5 rečenica, puno sam rekla.
    Za spore i neorganizirane perfekcioniste grupni su radovi gutači vremena br. 1
    Najčešće partner razvuče ili slabo napravi svoj dio posla, pa tvoj jadnik strada dok ne napravi i svoje i njegovo.
    Tu je moja mlađa bila mudrija, nije pristajala na grupne igranke (po njih 4-5), nego joj je maksimum bio rad u paru i to samo s nekim njoj sličnim (brzim i radišnim).

  38. #438
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku

    Nažalost nema drugog roditelja koji se ne uznemiruje, jer taj drugi roditelj s oduševljenjem njemu pomogne oko jednog zadatka i obojica se ponašaju kao da ne postoji ništa drugo na svijetu. A kad taj roditelj shvati da ima još 5 stvari onda kaže "ma daj me nemoj, zar nismo dovoljno" .

    Inače, više vas je napisalo da se više koncentrira na učenje/memoriranje gradiva, a manje na gluposti (prezentacije, pokuse, aleksandra makedonskog)... i dobro ste to prepoznali, on se stvarno jako potroši na tome. Još ako neku od tih prezentacija treba isprezentirat zajedno s nekim iz razreda, mislim da potroši nekoliko dana na to. Ili zadnje, "smislite u parovima po dvoje neku igru koju prijatelji mogu igrati" - nešto na temu lektire... naravno da su njih dvojica potrošila hrpu vremena na to.
    S druge strane, meni je ovo sve izvrsno, da dijete s radoscu i zanimanjem radi i uci - po meni je to i poanta svega. Moram sad opet procitat prvi post i vidit u cemu je zapravo problem

  39. #439
    Jadranka avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2012
    Postovi
    6,058

    Početno

    Citiraj Jadranka prvotno napisa Vidi poruku
    S druge strane, meni je ovo sve izvrsno, da dijete s radoscu i zanimanjem radi i uci - po meni je to i poanta svega. Moram sad opet procitat prvi post i vidit u cemu je zapravo problem
    Aha... sustava koji ga je preopteretio, a on bi uz to htio sve.
    A zasto je previse da radi jos 10-15-20 sati tjedno za skolu? To je 1.5-3 sata dnevno. Meni to ne djeluje previse.

  40. #440
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,826

    Početno

    Pa dobro, ako ga neki takav zadatak zabavlja a nije mu tlaka, ša neka radi, što ima veze. To mu broji u slobodno vrijeme

    Moja je sad kratko prije kraja škole montirala neki video do ne znam kad u noći, ali to joj je zabavno, sama se ponudila.

  41. #441
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Citiraj Jadranka prvotno napisa Vidi poruku
    Aha... sustava koji ga je preopteretio, a on bi uz to htio sve.
    A zasto je previse da radi jos 10-15-20 sati tjedno za skolu? To je 1.5-3 sata dnevno. Meni to ne djeluje previse.
    Ne znam kako da objasnim, nije tip koji neće napisati zadaću, ili da ga boli briga kad je ispit... ali se živcira užasno oko svega, previše mu je, uglavnom je više manje stresno - ne napisati neku konkretnu zadaću (npr. matematika ili jezik) nego činjenica da ga nakon toga još čeka niz toga...

    Ja evo stvarno ne znam je li to puno ili malo sati za dijete. Meni je puno ako sam od tih 20 ja provela s njim 6 ili 8 u jednom tjednu s obzirom da postoji je l život i mimo njegove škole. (Npr. škola od srednjeg djeteta ).

    Pričala sam s par ljudi koji tvrde da se zadaće mogu napisati u 20 minuta, a gradivo ponoviti u 10 minuta. Dobro, ti nisu normalni .
    Drugi mi kažu da je 20 sati nenormalno i da ja sigurno pretjerujem...
    Treći mi kažu "i ti si 8 sati na poslu, on je 5 u školi, može još 3 sata učiti".

    Ja samo znam da smo svi nesretni .

  42. #442
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Moram vam još ovo reći… za dvije godine ću imati:

    8. razred
    5. razred (i to ona mala problematična o kojoj smo ispali postova i postova, mogli bi još, al mi se ne da)
    1. razred

    Kako sam to loše isplanirala!
    Planiram već sada stavljati novac sa strane sa psihoterapiju .

  43. #443
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,366

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Moram vam još ovo reći… za dvije godine ću imati:

    8. razred
    5. razred (i to ona mala problematična o kojoj smo ispali postova i postova, mogli bi još, al mi se ne da)
    1. razred

    Kako sam to loše isplanirala!
    Planiram već sada stavljati novac sa strane sa psihoterapiju .
    Biti ce to izazovna godina

  44. #444
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,256

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Za spore i neorganizirane perfekcioniste grupni su radovi gutači vremena br. 1
    Najčešće partner razvuče ili slabo napravi svoj dio posla, pa tvoj jadnik strada dok ne napravi i svoje i njegovo.
    Tu je moja mlađa bila mudrija, nije pristajala na grupne igranke (po njih 4-5), nego joj je maksimum bio rad u paru i to samo s nekim njoj sličnim (brzim i radišnim).
    Tako jecradio i moj stariji, a mlađi i dan danas na faksu zna dangubiti na grupnim projektima, ali čini mi se da uživa u tome. Dok mu ne smeta za uspjeh, može mu biti... Shema je ista. Imali su zadatak zamisliti sa imaju firmu i morali osmisliti sve oko toga, ali to je barem korisno.

  45. #445
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,035

    Početno

    Imam perfekcionisticu doma, koja je imala i poprilično ozbiljne napadaje panike zbog toga pa smo toliko radili na tome da je sad otišla u drugu krajnost
    Moja je završila 5. razred. Nije 5.0...ima 4 iz povijesti i geografije jer joj se to ne da učiti... Uči 2 dana prije ispita.
    Kad pogledam unatrag, ne znam je li cijeli 5.razred utrošila sveukupno 20 sati na učenje. Da se potrudila mrvicu više prošla bi s tih 5.0, ali mi je draže ovo nego 5.0 s gastritisom.
    Meni se 15-20 sati čini previše, ali kažem meni. Ne želim da mi je dijete u grču. Da ne bi bilo, morali smo i mi roditelji popustiti u očekivanjima.
    Na početku 5. razreda, morala sam ju usmjeriti kako učiti i kako razlikovati važno od nevažnog. Onog tko je napisao udžbenik iz povijesti i geografije bih ispalila topom. Meni bi mozak na uši izašao a ne djeci.
    Prve prezentacije sam odradila s njom, a kasnije sam pustila pa i pod cijenu da bude lošija ocjena. Rezultat - zadnju prezentaciju iz lektire je napravila za 2 sata i to odlično, za razliku od prve koju je radila 8 sati uz plakanjei histeriziranje da ne zna što i kako.
    Prvo polugodište je isto zadaće rastezala beskonačno, ja sam se živcirala, a onda sam odlučila da nema smisla. Ok, ti rasteži cijeli dan, ali onda nemaš vremena za ništa drugo. Trebalo je cijelo polugodište da shvati.
    Poskliznula se 2,3 puta, dobila i 1 i 2 i 3 i vidjela da nije smak svijeta,ali i da to nije ono što želi.
    Moje mišljenje je da ako netko treba uložiti 20 sati tjedno da bi imao 5,0 onda to nije vrijedno toga. Nije taj 5,0 obećana zemlja. Nije normalno to što je nama u Hrvatskoj postalo normalno da djeca toliko vremena ulažu u osnovnoj školi, a na kraju izađu iz nje s nikakvim znanjem, s grčem, anksioznošću i gastritisom.
    Imala sam i ja očekivanje s obzirom na njezin potencijal, gutala prvo polugodište i progutala. Nije bilo lako, al evo sad kad se okrenem, ona je kroz taj 5.razred prošla, a da ga nije ni osjetila pa smatram da je taj 4.85 ogroman uspjeh s obzirom na uložen trud koji je minimalan.

  46. #446
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,976

    Početno

    Govorimo o 10-15-20 sati tjedno. Tako je Bubilo napisala u svom postu.
    Naravno da će pred kraj kvartala doći do 20 sati tjedno jer će mu uz učenje cijeli vikend pojesti lektira i prezentacija. Ako uzmete da nakon 6 školskih sati dnevno iz bar 3 ima DZ, pa ako se potrefi obraditi 3 lekcije i riješiti RB ili odgovoriti na pitanja, odnosno napisati matematiku ili neki sastavak iz HJ, pa to oduzme minimalno 2 sata dnevno (govorim o poštenoj obradi i učenju lekcije!).
    Ako je dijete koje razvlači posao, moze biti i dulje.
    Posljednje uređivanje od čokolada : 28.06.2022. at 17:28

  47. #447
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,692

    Početno

    i mojima su boljka povijest i zemljopis (5. i 7. razred)
    udžbenik iz povijesti A4 formata ima 200 stranica, nepregledno meni a kamoli djetetu

    ja jednostavno ne stižem redovno provjeravati s njima kako točno i koliko uče, za bolji rezultat bi trebale instrukcije ili dodatni rad s njima
    ocjene su ok, mogli bi i bolje da se kontinuiranije radi ali sad smo već sa sedmašem na tome da ciljano tražimo školu koja će imati 2 g. povijesti

    prije je problem bila matematika, sad je pomalo djeci sve veći problem hrvatski a povijest i zemljopis su novi "teški" predmeti, valjda i zbog kurikuluma što su sve nagurali u njih

    na kraju sam sretna da im idu ovi STEM predmeti i bolje da se k tome i usmjeravaju

  48. #448

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,854

    Početno

    Ja sam čvrsto ubeđena da je 10 sati nedeljno za školu gornja prihvatljiva granica za 5. razred.
    To je dva sata dnevno radnim danima ili sat vremena radnim danima a 2,5 sata vikendom.
    Oko 30 minuta za domaći iz matematike, 30 min. za domaći iz maternjeg jezika ili za ponavljanje neke lekcije iz tih deskriptivnih predmeta radnim danom i možda neki veći zadatak vikendom- šta će detetu više?
    Ta deca su sedela 45 minuta pre podne na svojim časovima za svojim zadacima. Ako znanje nije preneto tada, krajnje je bezobrazno prebacivati taj zadatak na roditelje i samo dete.

    Sa druge strane, moj problem je obrnut- moje dete u 6. razredu ima petice a zna vrlo malo. Jer se iz niza predmeta ne traži- ništa. Matematiku rade na najnižem nivou, maternji jezik isto, engleski i fiziku -sačuvaj bože, ja doslovno ne znam u čemu im prođe čas. Dete mi dođe iz škole umorno i bezvoljno od puste dosade na 6 časova dnevno. I naravno da ne želi da radi ništa više. A i da želi, domaćeg obično nema. Ni iz matematike.
    Naravno da bih joj mogla zadati zadatke. Naravno da bih joj mogla svaki dan održati 15 min. skraćene verzije onog što je trebalo da urade na času, ali nisu.
    To sam radila u 5. razredu. Ove godine sam digla ruke. Jer sam u detetovim očima ambiciozna ludača koja traži nešto što ni njeni nastavnici ne traže.

    Tek na kraju ove godine se malo sudarila sa realnošću i shvatila da postoje škole koje rade daleeko više, i da joj znanje nije ni blizu prihvatljivog iz matematike i fizike (engleski odavno ide ispred jer tako sama hoće, a i maternji jezik rado krpi zajedno sa mnom). Pa smo prethodni vikend proveli radeći sve ono što nastavnik fizike nije uradio celo prethodno polugodište, a matematiku ćemo raditi pred iduću školsku godinu, skraćeni kurs sa ciljanim vežbanjem.
    Tešim se da ima još samo dve godine do kraja osnovne sa prvim detetom. Drugo dete možda dobije donekle bolju garnituru nastavnika sad u petom. Nada umire poslednja...
    Meni je i premalo i previše domaćeg znak da nešto nije u redu sa nastavnim kadrom. Ako je obaveza kod kuće tako mnogo, onda se ili ništa ne radi u školi ili su nastavnički kriterijumi nerealni.
    Mada su i mojoj u petom prezentacije pojele užasno mnogo vremena i truda. I generalno su grupni projekti najobičnije maltretiranje dece, koje ne pokazuje baš ništa o njihovom znanju, osim što se savesni živi pojedu od truda i muke a nesavesni profitiraju- još savesni budu i kažnjeni jer "nisu kao vođe grupe naterali sve da urade svoj deo". Ma da, hajde ti kao razredni nateraj svoje kolege da sve urade svoje obaveze pa kritikuj decu kad to postigneš .

  49. #449
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,692

    Početno

    pulinka, slažem se, 10 sati mi se čini i previše za 5. razred

    kod nas su udžbenici jako loše strukturirani pa se djeca lako pogube, oni bi da klinci zaključuju i sami povezuju znanje a toliko su zatrpani činjenicama da ne mogu ni izvući i zapamtiti najbitnije a kamoli nešto drugo

    zavisi naravno i od škole i profesora, ali sada su djeca bombardirana ogromnom količinom gradiva i od šume se ne vidi drvo, ne zapamte na kraju ono najvažnije

  50. #450
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    23,466

    Početno

    Meni se 10 sati za ucenje, zadace i projekte tjedno (2 sata dnevno samo rad.danima) ne cini puno jer ste tu izuzele u potpunosti vikend, a itekako bi trebalo vikendom nesto ponoviti, nauciti za testove, projekte i prezentacije obicno rade vikendom i sl.

    Mitovski, bravo za pristup kcerkinoj skoli za nju je ovo sigurno bolja opcija, pogotovo jer ste izbjegli anksioznost i stalno strahovanje. To je napravila i moja frendica sa sinom, bilo je jako tesko prihvatit i pustit, al uspjela je a i sinko je zadovoljniji sad nego kad je imao vise petica. Svoje ocjene je zasluzio ovaj put sam i ponosan je,a nisu se vise narusavali obiteljski odnosi, kao sto je to bio slucaj do sada.

    Jednostavno nekad treba znat stat i rec:Dosta je! I prihvatit situaciju.
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 29.06.2022. at 00:29

Stranica 9 od 12 PrviPrvi ... 7891011 ... PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •