Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38
ja jednostavno ne kopcam matematiku :/
ono, ja to jednostavno ne kuzim i bog, cak ni ovako jednostavne stvari
i imam problem
ne znam kak da oskaru, koji ocito ima potpuno istu blokadu uglavi, objasnim kako da, hebemu, izracuna sljedece zadatke:
26 = ??-38
47 = 95-??
39 = 63-??
56 = ??-44
17 = 85-??
molim objasnjenje za dummies
Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38
Citiraj:
Mukica prvotno napisa
26 = ??-38
47 = 95-??
39 = 63-??
56 = ??-44
17 = 85-??
Ne znam na koji nacin to rade u 3.r, ali evo objasnjenje za tebe, sigurno ti bude bilo jasno.
Imas jednadzbu s jednom nepoznanicom:
26=x-38
sad ides prebaciti brojeve tako da na jednoj strani imas samo nepoznanicu x, sa druge strane sve brojeve. Prilikom prebacivanja broja na drugu stranu znaka =, broj mijenja predznak (sa + na - i obratno).
Znaci od
26=x-38 dobijes
26+38=x
a 26+38=....??
i tako sa svim zadacima :)
napomena - ako prebacujes nepoznanicu, i ona mijenja predznak.
Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38
Citiraj:
MamaRibice prvotno napisa
Citiraj:
Mukica prvotno napisa
26 = ??-38
47 = 95-??
39 = 63-??
56 = ??-44
17 = 85-??
Ne znam na koji nacin to rade u 3.r, ali evo objasnjenje za tebe, sigurno ti bude bilo jasno.
Imas jednadzbu s jednom nepoznanicom:
26=x-38
sad ides prebaciti brojeve tako da na jednoj strani imas samo nepoznanicu x, sa druge strane sve brojeve. Prilikom prebacivanja broja na drugu stranu znaka =, broj mijenja predznak (sa + na - i obratno).
Znaci od
26=x-38 dobijes
26
+38=x
a 26+38=....??
i tako sa svim zadacima :)
napomena - ako prebacujes nepoznanicu, i ona mijenja predznak.
ali ovo je treći razred osnovne, mislim da je mijenjanje predznaka miljama daleko.
Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38
Citiraj:
melange prvotno napisa
ali ovo je treći razred osnovne, mislim da je mijenjanje predznaka miljama daleko.
Al mozda njoj bude jasnije. A mozda i ne.
Mozda joj zadatak djeluje kompliciran na prvi pogled, al ako ga preslozi joj bude jasnije.
No, slazem se sa curama. Oskar neka prvo potpuno savlada osnove. I super je kaj se to vec sada, na pocetku godine, pokazalo. Sve se stigne nadoknaditi, bez brige :)
I prijedlog s kunskim racunanjem mi je super, to mu moze biti zanimljivo i poticajno. I moze se vjezbati u svakodnevnim situacijama.
Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38
Citiraj:
Mukica prvotno napisa
ja jednostavno ne kopcam matematiku :/
ono, ja to jednostavno ne kuzim i bog, cak ni ovako jednostavne stvari
i imam problem
ne znam kak da oskaru, koji ocito ima potpuno istu blokadu uglavi, objasnim kako da, hebemu, izracuna sljedece zadatke:
26 = ??-38
47 = 95-??
39 = 63-??
56 = ??-44
17 = 85-??
molim objasnjenje za dummies
muki, uz ove savjete koje su ti cure dale u smislu trazenja pomoci za oskara, jos nesto:
ovi zadatci imaju dvije "stepenice".
prva stepenica je shvatiti smisao jednadzbe: dakle
26 = ?? - 38 pitanje je kako dobiti ??
meni se cini od pomoci "verbalizirati" zadatak. zato jer je kljuc da dijete zaista razumije sto to ono racuna, a ne da nauci tehniku u smislu strebanja: prebaci x na lijevi ili desno. to je nadgradnja, kad sve ostalo sjedi.
znaci velis:
ivo ima ?? jabuka. meni da 38, a njemu ostane 26. koliko ih je ukupno imao? onda je sasvim logicno da ?? jest zbroj 38 i 26
druga stepenica je samo "tehnicko" zbrajanje, dakle da oskar zna to tehnicki zbrojiti 38 + 26
isto tako drugi primjer:
47 = 95 - ??
1. stepenica: ako ivo ima 95 jabuka, koliko mora dati ani da njemu ostane 47? logicno je da moras racunati 95 - 47, ili ako mu je lakse koliko treba od 47 jabuka do 95 jabuka.
2. stepenica jest "tehnicko" oduzimanje 95 - 47