vertex:
Identifikaciju darovitih je potrebno provoditi zato što jedan znatan postotak lumena prođe kroz obrazovni sustav posve nezapaženo. Istraživanja i podaci iz literature pokazuju da učitelji, profesori i odgajatelji uspiju prepoznati oko 50%darovitih.Zanima me ima li neke konkretne koristi od identificiranja djeteta kao darovitog. Meni se opet čini da bismo trebali prepoznati potrebe djeteta i bez da nam netko sa strane kaže: da, on je takav i takav.
Neprepoznati uglavnom ostaju lumeni iz slijedećih kategorija:
a) djeca s razvojnim nedostatkom
b) djeca iz nepovoljne obiteljske situacije
c) djeca migranata
d) djeca koja funkcioniraju ispod svojih mogućnosti
e) darovite djevojčice
Darovite je potrebno identificirati zbog njihovih posebnih potreba, koje uostalom mogu biti temelj za razvoj nekih rizičnih ponašanja; pa stoga identifikaciju možemo shvatiti i kao jedan oblik prevencije. Osim toga mislim da je pošteno (a mislim da bismo mogli govoriti i u kontekstu ljudskih prava) omogućiti im uvjete razvoja primjerene njihovim sposobnostima.