Stranica 5 od 6 PrviPrvi ... 3456 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 201 do 250 od 276

Tema: Obrazovanje kod kuce ili "obr. na drug. nacin"-2

  1. #201

    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    Zagreb,Trešnjevka
    Postovi
    1,581

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    zato bih ja rado da se recimo mc okane na ovom topiku od sasvim neproduktivnih skretanja sa svrhe topika. Ovdje se okupljaju ljudi koji razmisljaju o HE kao mogucoj opciji koja ima potencijalni validitet i razgovaraju o tom potencijalnom validitetu. Ako nisi spreman uopce prihvatiti da mozda postoji pozitivan potencijal u HE, onda bih ja najradije da se uopce ne javljas na ovom topiku.
    Nije mi jasan ovaj citirani dio...Znači svi mi/oni koji su bdw. većina, a koji se u nekim pogledima ne slažu s pobornicima HE, se po ovom ne bi trebali uopće javljati jer ih se u protivnom smatra bombašima koji temu skreću u neke sasvim druge sfere samo zato jer ne plješću rukicama i ne skaču od sreće kad vas nekoliko vikne HE. Forum kao forum daje pravo svima izreći svoje mišljenje pa prema tome smatram da svi koji o ovoj temi imaju nešto za reći itekako imaju na to pravo bili oni za ili protiv HE. No da se vratim, ja još uvijek nisam dobila odgovore na neka pitanja, kako se to uopće zamišlja, što je s roditeljima koji rade, kako se može pratiti da u He iznad glava neće mahati kuhače ko u pitanju naše bombašice, što je s onima koji nemaju dovoljno sredstava za plačanje instrukcija jer nemaju niti vremena niti dovoljno znanja za provođenje HE a imaju dobru volju, što je s kasnijim srednjoškolskim obrazovanjem, kako upisati dijete u željenu srednju školu i zanat, tko provjerava i na koji način prati jesu li djeca putem HE dobila neko znanje i što se događa u slučaju da to znanje nisu dobili doma, jel se i fakultetska diploma dobiva na taj način ili će se ipak nakon nekog vremena djeca morati baciti u instituciju, što s kasnijim zaposlenjima ili će svi biti samostalni umjetnici ili vlasnici poduzeća kako nebi morali raditi u instituciji??? Svi mi želimo najbolje za svoju djecu no ja nikako ne smatram da je mojem djetetu ispod časti pohađati državnu školu što se iz nekih postova između redova itekako može iščitati.

  2. #202
    Ariens avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    808

    Početno

    Imam jedan primjer o HE pa cu ga ovdje i napisati.

    Devedesetih godina proslog stoljeca u nas sportski savez je dosao raditi trener iz bivseg Sovjetskog Saveza. Radio je par godina, naucio hrvatski i posto je jako dobro zaradjivao pozelio je da s njim jednu godinu budu zena i dijete. Dogovorio se sa osnovnom skolom svog djeteta da ce mu dijete na kraju godine doci poloziti ispite iz te skolske godine. Formalno obrazovanje koje je imao taj trener: SSS (tj. zanat) i neki kraci seminar iz sporta, njegova zena isto SSS. Dijete su ucili po udzbenicima koji su bili namijenjeni za peti razred. Na kraju godine je polozio sve ispite za pet (prije toga je prolazio s cetiri).
    Zasto sam to napisala. Ti ljudi nisu bili nesto posebno zainteresirani za HE, ali su ih prilike na to natjerale. Nisu nesto posebno obrazovani pa ipak su znali pruziti dovoljno znanja svom sinu da prodje to obavezno gradivo petog razreda. Vjerojatno bi im bilo lakse da su imali neku potporu no snasli su se i ovako. Sesti razred je dijete polazilo u Hrvatskoj.



    Citiraj yaya prvotno napisa
    Svi mi želimo najbolje za svoju djecu no ja nikako ne smatram da je mojem djetetu ispod časti pohađati državnu školu što se iz nekih postova između redova itekako može iščitati.
    Ja ne smatram da je ispod casti pohadjati drzavnu skolu. Direktno pitanje direktan odgovor i nadam se da to nikad neces iscitati izmedju redova u mojim postovima.

  3. #203
    mamma Juanita avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,285

    Početno

    Citiraj Ariens prvotno napisa
    Citiraj yaya prvotno napisa
    Svi mi želimo najbolje za svoju djecu no ja nikako ne smatram da je mojem djetetu ispod časti pohađati državnu školu što se iz nekih postova između redova itekako može iščitati.
    Ja ne smatram da je ispod casti pohadjati drzavnu skolu. Direktno pitanje direktan odgovor i nadam se da to nikad neces iscitati izmedju redova u mojim postovima.
    to što yaya iščitava, uza sav trud, ne mogu iščitati niti iz jednog posta.
    zapravo, smiješno mi je uopće na taj način razgovarati o tome.
    pa nisu razlozi za HE "statusni".

  4. #204
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    yaya, uopce mi nije jasno sto tebi nije jasno, a posebno nakon vise od deset strana diskusije o HE da pitas kako je HE "zamisljen"?

    HE nije zamisljen vec je praksa koja se provodi u mnogim zemljama a o tome kako se provodi (a ne kako je zamisljen!), da procitas svaki post od pocetka ove diskusije (ukljucujuci i prvi topik na ovu temu), mozda bi i dobila odgovore koje velis da nisi dobila. Velim mozda jer nekad, kad ti je glava zatvorena prema nekoj ideji, nema veze kakva pitanja postavljas jer su ona samo formalnost a slusanje odgovora samo pristojnost.

    eto, ja te pozivam da, umjesto da se u startu fokusiras na eventualne negativne strane HE, da pokusas si skupiti eventualne pozitivne. onda se mozemo razgovarat o ovoj temi, barem sto se mene tice.

  5. #205

    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    Zagreb,Trešnjevka
    Postovi
    1,581

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    eto, ja te pozivam da, umjesto da se u startu fokusiras na eventualne negativne strane HE, da pokusas si skupiti eventualne pozitivne. onda se mozemo razgovarat o ovoj temi, barem sto se mene tice.
    Vjeruj mi pokušavala sam ali ih nigdje nisam našla...pratit ću i dalje ali se vjerojatno neću uključivati u jednosmjerno nastrojene "diskusije". Možda mi glava i je zatvorena, možda i jesam ograničena ali barem se ne preopterečujem baš sa svim i svačim (ne govorim ovdje samo o HE)...no nema veze...ionako se u "tim nekim temama" uvijek javlja jednoteista ekipa :/ Mamaju...nisam uopće govorila o "statusima"..

  6. #206
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Samo da naglasim da ja nisam rekla, niti smatram, da si "ogranicena".

  7. #207
    summer avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    St
    Postovi
    4,600

    Početno

    MC, umrijet cu na avatar

  8. #208
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Evo link na kanadski Homeschooler's Guide, mozda ce nekome biti interesantan: http://www.homeschoolersguide.ca/res...pport_area.htm

  9. #209
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Evo i link na informativni paket pripremljen od strane albertanskog (Alberta je Kanadska provincija) ministarstva obrazovanja na temu obrazovanja kod kuce i u njemu se mogu naci sve regulacije, prava i obveze u okviru ovog pristupa obrazovanju u Alberti.

    Home Education Information Package (Alberta)

    Izmedu ostalog, moze se vidjeti da u provinciji koja broji oko 3 milijuna stanovnika svake se godine oko 15 tisuca djece obrazuje na neki nacin kod kuce. I to je u provinciji koja slovi kao najjaca po obrazovanju u Kanadi (barem po kvaliteti skolskog kurikuluma).

  10. #210
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Zaboravila sam zavrsit misao a to je da je iz ovog ocito da nije (samo) stvar u kurikulumu kojeg nudi skola kao institucija vec upravo ono sto je i stav ovog, Albertanskog, ministarstva obrazovanja, a to je da
    enabling parents to choose the schools and/or programs that best suit the needs of their children, no matter where they live in the province, is in the best interest of all (Alberta) students

  11. #211

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Ancice, mislis li ti da se gubi smisao HE u slucaju npr. Austrije, znaci kad se provode redovna testiranja?

  12. #212
    summer avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    St
    Postovi
    4,600

    Početno

    Pa i u prilozenom dokumentu su testiranja obavezna, redovna, i skola koja ih provodi ima pravo ukinuti HE ako ne zadovoljava kriterije. Meni je takav pristup OK.

  13. #213
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Eto.

  14. #214
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Zorana prvotno napisa
    Ancice, mislis li ti da se gubi smisao HE u slucaju npr. Austrije, znaci kad se provode redovna testiranja?
    Ne. HE je pritup obrazovanju a ne samo rezultati istog. OK mi je da drzava, u svrhu zastite prava djeteta na obrazovanje, postavi odredene kriterije.

    Neznam kako je u Austriji ali u Alberti se (i vidljivo iz prilozenog dokumenta) testiranje odnosi na testiranje svake tri godine osnovnog znanja koje je propisalo ministarstvo (ta testiranja, znaci standardni test za sve ucenike treceg, sestog i devetog razreda, polazu svi ucenici, ne samo homeshooled). Znaci to nisu ispiti, testovi, zadace i godisnji ispiti nego testiranja kroz odredene periode kako bi se provjerilo da dijete zaista dobiva minimum.

    S tim da je bitno za primjetiti da razlicite nadlezne institucije imaju razlicite regulative. Npr., u kanadskoj provinciji Ontario standardna testiranja (isto 3., 6. i 9. razred) su opcija ali ne i obveza kod djece obrazovane kod kuce. Svi roditelji koji planiraju obrazovati svoje dijete kod kuce moraju tu namjeru prijaviti lokalnom skolskom odboru. Da bi se zastitio interes djeteta, postoje razlicite procedure kroz koje moze skolski sistem ili drzava intervenirat ali one ne ukljucuju standardno testiranje svakog djeteta obrazovanog kod kuce (link).

    Znaci, pitanje je na kraju sto nadlezne institucije kao sto su ministarstvo obrazovanja i sl. odluce po pitanju pruzanja zastite djeteta na obrazovanje, ukljucujuci i stupanj kontrole.

  15. #215
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Znaci to nisu ispiti, testovi, zadace i godisnji ispiti nego testiranja kroz odredene periode kako bi se provjerilo da dijete zaista dobiva minimum (ukljucujuci i djecu unutar standardnog skolskog sustava).

  16. #216

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    U Austriji, barem koliko znam, dijete i roditelji moraju proci standardnu proceduru kao i kod upisa u skolu. Znaci, ide se na testiranje, lijecnicki pregled, razgovor. Nisam sigurna radi li se i psiholoska procjena djeteta, nama je to bilo ponudjeno kad smo razmisljali o odgodi polaska u skolu.
    Dalje nisam sigurna kako ide jer smo mi promijenili plocu saznavsi za mjesovite razrede. Ali, mislim da bi psiholosku procjenu morali proci i onda bi nas zahtjev za HE bio poslan Gradskom odboru ili kako se vec zove institucija koja odobrava/ne odobrava takve poteze. U svakom slucaju, nama je doticna ravnateljica skole rekla da bi se HE bez problema odobrio. Problem nastaje onda kada dijete ne polozi testove na kraju skolske godine. Mislim da su u tom slucaju roditelji obavezni vratiti dijete u institucionalizirani oblik skolovanja. Sva HE djeca u Austriji moraju ispuniti godisnji republicki program.
    I tu je meni nastao problem u glavi. Jer ok, sa mladjom djecom se puno toga moze uraditi nekonvencionalno i neobavezno. Ali, kod vece djece me stvarno strah da bi to znacilo sjediti doma za stolom i satima uciti, jednako kao sto to rade djeca u skoli.
    A onda to vec nije to.
    Ono sto mene osobno najvise privlaci obrazovanju kod kuce je ideja (nadam se ne utopijska) o posebnoj vrsti zajednistva koja bi mogla vladati u zajednici veceg broja obitelji koje poducavaju djecu, svoju kao i djecu ostalih clanova zajednice. Svidja mi se ideja o neimanju kojekakvih stresova kroz koje prolaze vrticka i skolska djeca. Mislim da se skolska djeca (i vrticka, naravno) puno puta nepotrebno lome jer ih na to tjera nacin zivota koji im mozda ne odgovara itd.

  17. #217
    samaritanka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb/Njemacka
    Postovi
    1,879

    Početno

    HE je sigurno nešto što će doći u budućnosti i postati će normala. U životu je nekome bitno pjevanje, nekome pisanje, a nekome računanje, a nekome crtanje. Nekoga sa 6 godina zanima biologija pa ne mora čekati do određenog razreda da je počne učiti i tako...
    Svestranost se može razvijati tako da savladaš jednu vještinu pa drugu pa treću, a ne samo da gudiš istovremeno po sve tri, a najviše po onoj koja ti ne ide, a možda bi ti išla slijedeće godine. Da ne filozofiram sad previše.
    Svatko ima svoje ideje, a ja bome ovdije cijenim ideje više osoba i zato se rado javljam na topike gdje su te osobe. Potaknu me na razmišljanje, a i osobno ih poznajem.
    Čak bi voljela da su mi bile učiteljice. Recimo jedna učiteljica sa svojim veselim duhom i osmjehom punim motivacije ili jedna učiteljica hipnotičkog glasa koja uvijek ima živaca za dodatno objašnjenje.

  18. #218

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    Engleska je po pitanju HE jedna od najliberalnijih, iako ima pokusaja da se prava ogranice (srecom, propalih).

    Roditelj nije duzan prijaviti dijete da je HE. Nije duzan niti dozvoliti nekome iz LEA (local education authority) da testira dijete na bilo koji nacin, ako oni to zele itd...
    Ono sto je duzan, to je da na neki nacin pokaze da se njegovo dijete obrazuje, i to samo u slucaju ako LEA to zatrazi. A LEA to moze zatraziti ako sumnja da dijete ne dobiva odgovarajuce obrazovanje. Interpretacije zakona su u praksi sarolike, ali kako stvari za sada stoje, drzava se uplice samo ako postoji sumnja, a ne po defaultu.

    Takav labavi sistem pruza mogucnost mnogima da se odluce za HE opciju pa je valjda i to jedan od razloga sto Engleska ima najveci broj HE djece u Europi i taj broj stalno raste.

    Slucajevi s kuhacama oko stola ili prisilnom radu na poljima su izgleda rijetki. Prosle godine je jedna foster mama bila u medijima jer je zlostavljala djecu koju je usvojila, i za nju je bilo receno da je provodila HE.

    Ali na nju jednu, bilo je valjda stotinu slucajeve zlostavljanja djece, od strane roditelja ili institucija, koja su pohadjala skolu.

    Ako bi netko tamo negdje u Zagori ostavio dijete da mu kopa krumpire, umjesto da se obrazuje (premda, vrtlarenje je jedan koristan nauk i stvasta se na zemlji moze nauciti....), tada bi prvi susjed dobronamjerni mogao otici u opcinsku upravu i dojaviti da postoji osnovana sumnja da dijete ne dobiva odgovarajuce obrazovanje itd...

    E, sad, nemam nikakvih iluzija da bi se engleski model sproveo u Hrvatskoj u bliskoj buducnosti, ali ovaj kanadski bi mogao.
    Testiranje na kraju svake godine, slijedeci neki nacionalni program, mi je totalno promasen model jer ignorira razloge zbog kojih mnoge HE obitelji (barem u Engleskoj) odabiru izvanskolsko obrazovanje za svoju djecu (odsutstvo ispitivanja, testiranja, ucenje prema interesima djeteta a ne prema propisanom programu, ritam ucenja prema sklonostima/potrebama/individualnosti djeteta a ne prema propisanom programu itd... ).

  19. #219
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    meni je kanadski model puno blizi i mogu ga zamisliti u nekoj nasoj buducnosti, a za britanski bi trebalo jos puno napraviti u svijesti gradjana, ipak smo mi nauceni da drugi vode rigu o nama i nasoj djeci (u prosjeku) i da druge krivimo za sve moguce poteskoce. s druge strane kanad. model bi vjerujem bio prihvatljiv opet samo malom postotku obitelji (jer ne vidim tko bi npr. u obitelji gdje oba rod. rade to provodio i kako), a s neke trece strane ja bih prvo rjesila problem lickih sela, velebitskih zaseoka i sl. nerazvijenih podrucja gdje su rod. cesto skoro nepismeni, skole nema pa djeca tjedno od 7 god. borave po domovima zbog edukacije, tu mi se onaj model sto imaju nasi otoci unije-susak i sl. vise svidja, kompjuter pred dijete i virtualna nastava.

  20. #220
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    imam srecu da poznajem populaciju jednog manjeg grada 100% u dobi od 6-7god., ima ih koji su u sustavu od jaslica, onih koji su od vrtica, pa kraci programi, pa oni samo koji udju u predskolu i oni koji nikad ne udju.
    djeca koja su doma s mamama se jako razlikuju, usudim se reci po obrazovanju, ja vidim (skroz neempirijski) da to godi kad je obitelj velika (ima vise djece) i kad su rod. skloni obrazovanju, no verzije kad je dijete samo s mamom koja jedva pise ili se ne druze s niti jednim drugim djetetom meni su puno gore od ulaska u sustav. odgovor da li hs ili ne, nije mi jednostavan, kao niti dati podrsku inicijativi tako na nevidjeno - kanadski model od modela VB mi je jednako udaljen kao i model insititucije od kanadskog.

  21. #221
    samaritanka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb/Njemacka
    Postovi
    1,879

    Početno

    flower vidiš baš to što si rekla ...da smo naučeni da drugi vode brigu o školovanju naše djece.... (ako sam te dobro razumjela),.... ne daje nam nikakav poriv na razmišljanje da li se nešto može drugačije učiniti.

    Međutim čim ti netko malo rasvjetli HE, skužiš da to ima neke nove dimenzije.

    Zapravo na to te natjera učiteljica koja ne sjeda tvom djetetu ili ritam interesa koji djeteta koji ne odgovara momentalnoj školskoj nastavi.

  22. #222
    Nuktemeron avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    173

    Početno Krenimo zajedno u konkretnu akciju

    Bok svima,

    godinama sam lurker na ovom forumu, ali ova tema me nagnala da se konacno registiriram.


    Malo cu zvucati hladno menadjerski, ali samo zelim biti brza jasna i djelotvorna!

    Odlucila sam ukljuciti svoje vrijeme , znanje, snagu, upornost, veze... kako bih ucinila realnim obrazovanje i odgoj izvan skole u roku 2,5 godine.
    Prevodit cu s engleskog, pisati dopise, osnivati udruge, zivkati telefonom....Meni je izvaninstitucionalno obrazovanje vazno i vrijedno je maksimalnog truda. Radila sam povremeno u skolama. Samo kada sam radila s 5 ucenika izdvojeno ili uz ganjanje suradnickog tipa ucenja (jedan ucenik poducava drugoga) rezultati su bili vise nego bajkoviti! A grupnjaci od 30 ucenika su potpuno besmisleni, narocito nakon 15 minuta nastave.
    Moguce je da u medjuvremenu osnujemo privatnu skolu kao prijelazni oblik. Naci ce se novac i prostor, sigurna sam.


    Naravno najvaznije je da to napravimo zajedno.
    Pogledajmo tko sto moze napraviti, podijelimo zadatke, zadajmo si rokove i krenimo!

    Najjaca rijec u svemiru: ZAJEDNO!

  23. #223
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Bas mi je drago

  24. #224

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    super, super!
    cim mi posalju materijale iz HEASa, proslijedim ti ih.
    Dobrodosla!

  25. #225
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Nuktemeron

    2,5 godine je jedan lijepi rok - ne preambiciozan (stresovit), ne predalek...

    Ono sto se meni cini jako bitno je informiranje javnost o HE.
    Koliko je meni poznato, nema hrvatskog prijevoda niti jedne jedine knjige na tu temu.. Ja bi se rado ukljucila u taj dio.

    (O.T. nadam se da ce mi za koji dan proraditi internet od kuce, za sad sam u prolazu...)

  26. #226
    Nuktemeron avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    173

    Početno

    Citiraj Kanga prvotno napisa
    Nuktemeron

    2,5 godine je jedan lijepi rok - ne preambiciozan (stresovit), ne predalek...

    Ono sto se meni cini jako bitno je informiranje javnost o HE.
    Koliko je meni poznato, nema hrvatskog prijevoda niti jedne jedine knjige na tu temu.. Ja bi se rado ukljucila u taj dio.

    (O.T. nadam se da ce mi za koji dan proraditi internet od kuce, za sad sam u prolazu...)
    Inace da se nitko ne bi uplasio, da objasnim svoj nick - Nuktemeron nije samo ime death metal benda!
    Radi se o meni izuzetno zanimljivom i vrlo kripticnom djelu Apolonijusa iz Tijane (Nuctemeron - 12 sati).

    U nasem slucaju, znacilo bi kako u 12 koraka doci iz mraka do svjetla!

    Apollonius, is one of the historical figure heads that several researchers have seen as the catalyst for the Christ stories in the bible. Apollonius was a student of Pythagoras in ancient Greece.


    Informiranje javnosti o HE je nuzno ukoliko u Ministarstvu postoje nesavladivi otpori. Ako ne postoje, onda ne moramo tako veliku energiju u to ulagati.
    Zato je prvi korak, (to je samo moje misljenje), vidjeti da li se glatko moze provesti u suradnji s Ministarstvom uvodjenje HE.

    Imala sam jedan prekrasan razgovor s ravnateljem Agencije za odgoj i obrazovanje gospodinom Vinkom Filipovicem kada sam se natjecala za jedan posao (to je trebala biti infiltracija u sistem, kako bih radila na HE po sistemu trojanskog konja ). Mozda bih ga mogla pitati o mogucnostima HE!

  27. #227
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Citiraj Nuktemeron prvotno napisa
    [Zato je prvi korak, (to je samo moje misljenje), vidjeti da li se glatko moze provesti u suradnji s Ministarstvom uvodjenje HE.
    Imala sam jedan prekrasan razgovor s ravnateljem Agencije za odgoj i obrazovanje gospodinom Vinkom Filipovicem kada sam se natjecala za jedan posao (to je trebala biti infiltracija u sistem, kako bih radila na HE po sistemu trojanskog konja ). Mozda bih ga mogla pitati o mogucnostima HE!
    Samo naprijed - ako si u prilici, ispipaj i javi nam kako po tom pitanju dise MZOS ili bilo tko drugi odgovoran... Moj je dojam da nemamo puno razloga za biti optimisticni, ali voljela bih da sam u krivu!

    Inace, provela ja prosli tjedan 20ak sati u dvije predskolske institucije, pomazuci svojoj djeci u "adaptaciji". Pricalo se dosta na ovom forumu o prednostima "socijalizacije" u vrticima, pa bih vezano uz to voljela spomenuti da (na svoju zalost) nisam svjedocila npr. niti jednom jedinom primjeru sporazumnog rjesavanja konflikta. Ali, svjedocila sam cinjenici da je "logicna posljedica" za pokusaj fizickog rjesavanja sukoba interesa - crtanje 20 stabala. Toliko o razvijenju ljubavi prema likovnom izrazaju.
    Citam ovih dana Rolanda Meighana - Damage Limitation, i vrti mi se po glavi citat E.T. Halla: "Schools have transformed learning from one of the most rewarding of all human activities into a painful, boring, dull, fragmenting, mind-shrinking, soul-shriveling experience". Mozda me iz tog razloga pogadaju situacije ovoga tipa: Poziva odgojateljica mog skoro-sedmogodisnjaka na rjesavanje onih pripremnih listica za skolu. On ovlas pogleda i prokomentira: "Ah, to mi nije zabavno", a zatim mu se pojave tri upitnika iznad glave kad zacuje odgovor: "To ti i nije za zabavu, to ti je za ucenje". Bojim se trenutka kad ce ti upitnici nestati.
    Pricala neki dan sa svojim osmogodisnjim susjedom. Nismo se dugo vidjeli i mozda su mi zato promjene koje sam na njemu uocila bile tako markantne. Uglavnom, prethodni put (prije otprilike godinu i pol) I. je kretao u prvi razred – velikih i pametnih ociju, odusevljen i ponosan pricao mi je o tom iskustvu. Danas, kao drugas, I. mi malodusno prica kako mu je "dosadno" u skoli jer npr. mora pisati 4x5= 5+5+5+5 iako zna da je to 20... (stav I.-ove mame je da su i skola i uciteljica ok, ali da s I.-om nesto "ne stima" ove godine...)

    Ipak, vjerujem da nada postoji cak i unutar skolskog sustava (iako bih ga rado izbjegla, barem prvih par godina...). Trenutno letim na Mark Twainu: "I have never allowed schooling to interfere with my education"...

  28. #228
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Nuktemeron, past cu u nesvijest od srece, a sve zbog tvog posta. :D

    Juuupiiiii, jeeeeeeeeeeee!

    Ja obecavam da cu pomagati koliko god budem mogla. Jos godinu dana sam na porodiljnom (PS. molim ovaj detaljic drzati podalje od mog muza )

  29. #229

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno


    mene moj bas nedavno pitao pa je li ta marta JOS UVIJEK na porodiljskom??!!
    Neka, neka...

    ekipa iz HEASa se dogovara sto i kako bi mogli pomoci pa kad se izdogovore, javim.

  30. #230

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Nisam sigurna ima li itko tko je duze od mene na porodiljnom, u komadu.

  31. #231
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Da malo ozivim temu:

    http://youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY

    Uzivajte!

  32. #232
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Nije direktno povezano s homeschoolingom, ali evo na čemu radimo u našoj udruzi ovih zadnjih par mjeseci...


    www.slobodnaskola.hr

    Informacije su moguće dosta šture i blage iz razloga koji će neki razumjeti, ali ako ste ikada čuli za Summerhilll, sve vam je jasno.

    Iduće godine (2010.) je u planu veća i opsežnija konferencija a planiramo pozvati i Leslie Safran Barson, neke ljude koji zastupaju unschooling i sl. Ove godine predstavljamo samo demokratsko obrazovanje, a iduće je u planu uključiti teme vezane uz sve vrste "alternativnog" obrazovanja.

    Nisam mogla skužiti iz postova jeste li osnovali udrugu ili ne, ali sam jako zainteresirana za suradnju pri organiziranju nečeg sličnog gore navednom, ako ste za. Onako da napravimo lijepi bum bar u ZG i pokažemo širokoj javnosti da postoje alternative ovome što nam se nudi u HR.

  33. #233

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    nista jos od udruge, ali je dobro citati da postoje ovakve inicijative.

    Da li je Leslie iz Londona, utemeljliteljica Otherwise cluba u sjevero-zapadnom Londonu?

    Da li vam je cilj pokrenuti neku skolu poput Summerhilla?
    (meni je knjiga Slobodna djeca Summerhilla bila vjerojatno neka inicijacija u HomeEd, prije 25 godina pa sam prije pet-sest godina u tu cast htjela posjetiti skolu, ali se nekako jos to nije do danas dogodilo.)

  34. #234
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Citiraj Saradadevii prvotno napisa
    nista jos od udruge, ali je dobro citati da postoje ovakve inicijative.

    Da li je Leslie iz Londona, utemeljliteljica Otherwise cluba u sjevero-zapadnom Londonu?

    Da li vam je cilj pokrenuti neku skolu poput Summerhilla?
    (meni je knjiga Slobodna djeca Summerhilla bila vjerojatno neka inicijacija u HomeEd, prije 25 godina pa sam prije pet-sest godina u tu cast htjela posjetiti skolu, ali se nekako jos to nije do danas dogodilo.)
    Da, Leslie, ti ju vjerojatno znaš, čitala sam u postovima da si s nekim u kontaktu, ali nikada nisi spominjala ime, čini mi se.
    Bila je na toj EUDEC konferenciji u Leipzigu ovo ljeto, no ovoga puta ju nismo zvali zbog već navedenih razloga. One step at a time...

    Što se škole tiče, da poput Summerhilla, vjerojatno s državnim kurikulumom, za početak, ali drugačijim metodoma podučavanja i očekivanja od onih u državi. Vjerojatno će biti potrebno napraviti neke prilagodbe jer Summerhill je boarding school pa je jasno da djeca ne moraju na nastavu ako ne žele, a opet su zbrinuta, nisu sama doma i sl.
    Mi imamo svoja rješenja, iz praktičnih razloga, naravno jer ne možemo očekivati od roditelja da ostave djecu doma i odu na posao.

    Udruga je registrirana u Karlovcu jer tamo već imamo roditelje koji rade na otvaranju škole i u fazi smo kupnje, najma, donacije zgrade (kuće). Možda će ići preko gradskih vlasti jer je gradonačelnik zainteresiran, a možda će biti privat.

    U ZG smo samo MM i ja, trenutno radimo na "Danima demokr. obraz." u ožujku tako da ne stignem ništa puno niti razmišljati oko škole.
    Čekamo da prođe taj događaj i ukoliko se okupi dovoljno zainteresiranih roditelja, onda tek idemo u proces otvaranja u ZG jer drugačije nema smisla.

    Nadam se da si u ZG u ožujku.

  35. #235
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Citiraj Saradadevii prvotno napisa
    nista jos od udruge, ali je dobro citati da postoje ovakve inicijative.
    Smijem li pitati zašto? ž
    MM je radio na osnivanju par udruga, vrlo je lako (bar njemu), pa ako vam treba pomoć, tu smo.

  36. #236
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    The enchantress, hvala ti puno na informacijama! Bas me razveselila vasa inicijativa!

    Moj je razlog za izostanak angazmana oko osnivanja udruge prozaican - nedostatak vremena.

  37. #237

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    malo propagande za HE iz britanskih medija
    http://timesonline.typepad.com/schoo...ng-withou.html



    December 22, 2008
    Learning without school - the joys of home-schooling and how you can do it

    So much of the education debate is about schools, universities and nurseries, but there is a thriving minority who choose to educate their children at home. As I well know, this minority can be very vocal - the comments on my post on why homeschooling might not be such a great idea came thick and fast - but it's well worth listening to what they have to say. Here Ross Mountney, author of the newly published Learning Without School, explains why she and her family have gone for the homeschooling option...

    "When most parents think of education they tend to think of schools, classrooms, tests and teachers. But for us, and thousands of families like us, none of those things enter into it. Because for the past nine years now we've been home educating.

    Home educating sounds a bit weird and 'alternative'. But for many of us it's become a normal way of life. Just as our normal family routine was to don uniforms, pack lunches, remember homework, and make endless decisions as to whether they were really ill or just had anti-school-itus, it became the routine to create an education that suited our children, plan masses of field trips, group activities with other home schoolers, outings and do 'homework' in the day. And the illnesses disappeared. In actual fact, we
    weren't at home much - there are so many experiences outside the home that are wonderful educational opportunities we had to plan time to be at home just to get the boring bits done.

    That's the fantastic thing about home schooling; it's an opportunity to keep education interesting. We're conditioned to think that there's only one way to educate; at school, behind a desk, with teachers, writing stuff down. But home schooling families are demonstrating that there are as many ways to
    approach education as there are to approach a lifestyle. Some stay within the familiar confines of working through course books and syllabi. But others choose more open-ended approaches, sometimes led by the child's interests, and basic skills are practised through them. Thus education becomes a natural part of living a life rather than separated from it.

    But what most home schoolers have in common, shared with all parents whether their kids are in school or not, is a desire to see their child happy, fulfilled, achieving to their potential, developing their personal skills as well as academic skills, and experiencing good relationships. Above all, to have a happy experience with learning. And it is the lack of those outcomes in some schools that drives so many parents to home school.

    Contrary to what you might think, educating your child at home isn't difficult. It's just an extension of good parenting. When I say "good parenting", I simply mean being caring, interested adults who are willing and able to learn themselves. You don't have to know everything - you have the Internet for that. You don't have to teach everything - children learn enormous amounts without teaching. You don't have to sit working all day because once away from the time-wasting disruptions of school, children can learn very quickly.

    The hardest thing to do is to make the decision in the first place. And then manage your family routines. For some though, the decision isn't hard; for some school is so badly suited to their children for a variety of reasons, bullying included, that parents withdraw them and work out the practicalities later. For others it's more of a philosophical decision based on educational views. For most it's a decision based on the fact that parents want their child to have a happy experience with learning.

    You might ask: What's happiness got to do with it? Well - it's essential because the simple fact is that happy children learn best; are the most successful at achieving happy working lives.

    Creating happy learning lives for children does not mean pandering to their every whim or never getting them through stuff they would rather not do. It just means respecting that their opinions matter. Their comfort matters. Their personalities matter. Sometimes within our educational system the politics matters more than the children.

    The real beauty of home schooling is that parents and children create their own learning styles and their own life. And only by doing that do children learn how to build their life beyond school. Which in the end must be what education is for; building good and happy lives.

    Surprisingly, to home school you only need a few simple things:

    · To be interested

    · To have the time and be able to adjust your working life to fit

    · To have a good relationship with your child

    The rest - all the educational bits - you can learn as you go along.

    Home education isn't for everyone. But for some kids, including teenagers, it's a far better option than school."

    Read School Gate on:

    What to do if your child hates school

    The importance of play for children

    When should summer babies start school?

  38. #238
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Da malo podignem temu

    Evo, nije homeschooling, ali je bar A.S. Neill za sve vas koji želite nešto drugo za svoju djecu.

    Dani demokratskog obrazovanja počinju za tjedan i pol i to s BBC-jevim obiteljskim igranim filmom 'Summerhill'.

    Ako imate dijete koje čita titlove i može izdržati 1'40min filma svakako ga dovedite. Ulaz je besplatan, a više o filmu i malo o školi 'Summerhill' za one koji nisu čuli za nju imate ovdje

    http://www.roda.hr/rodaphpBB2/viewtopic.php?t=74580


    Kada sam prvi puta gledala film ježila sam i suze puštala kao kišna godina (a tada još nisam bila trudna ).
    Nadam se da će i vas oduševiti i da se vidimo.

    P.S. Ako imate nekog tko bi volio upoznati učitelje i učenice iz demokratskih škola Summerhill i Sands pls proslijedite im ovaj link s rasporedom predavanja

    http://www.slobodnaskola.hr/index.php?p=article&g=5

  39. #239
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Ima nešto o Summerhillu i ovdje:

    http://www.globus.com.hr/Clanak.aspx...&ClanakID=1272

    Inače, knjigu SLOBODNA DJECA SUMMERHILLA pročitala sam prvi put davno, možda i prije dvadesetak godina. Tada me oduševila, ali sada, kad sam majka školske djece, vidim i dosta nedostataka.

    Sve je to divno, ima zaista pozitivnih elemenata, djeca su slobodna, aliiiii treba uzeti u obzir da je ta škola (i ta filozofija) nastala kao protuteža viktorijanskom engleskom sustavu školovanja, a ne ovom našem koji mi imamo danas. Eto, baš u članku piše da kabineti za prirodne predmete zjape prazni, a djeca koja se ondje školuju žele uglavnom biti umjetnici.

    Svaki (pa i ovaj koji nudi Summerhill) školski sustav ima nedostataka. Ima, dakako, i prednosti. Svaki (pa i homeschooling) način školovanja također ima prednosti i nedostataka.

    Inače, u Summerhill roditelji mogu upisati i sasvim malu djecu (kako je to u Engleskoj običaj, dati ih u internat :shock: u dobi od 7 godina) pa nek se snalaze.... Ne mogu zamisliti da bih svoje dijete osnovnoškolske dobi dala u internat. To mi je teško shvatljivo za naše uvjete, ali vidim razloge zašto je takav tip škole nastao baš u Engleskoj baš u to vrijeme. Tamo sam SUSRELA roditelje koji su jedva čekali da im djeca dorastu do desete godine i da ih se riješe upisom u internat.


    Umijeće je prepoznati što od toga odgovara baš našoj djeci.

    U ovoj državi osnovno (a i srednje, uskoro) školovanje je zakonska obveza. Ne znam kako bi se škola tipa Summerhill uklopila u naš zakon, ali nije to nemoguće - MZOŠ verificira programe svih privatnih škola.

    Po mom mišljenju, bilo bi dobro da roditelji ipak ima mogućnost odabira (a stvari se kreću u tom smjeru) onoga što smatraju najboljim za svoje dijete, jer nije svaki način školovanja najbolji za svako dijete.

  40. #240
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Peterlin, slažem se sa svime što si napisala.

    Ono što mene osobno najviše smeta u HR je taj pluralizam koji navodno postoji, a u stvari ga nema.

    Vjerujem da Summerhill nije za svakoga. Za svakog roditelja pogotovo. Osobno mi je ideja boarding schoola toliko užasno strana i nikada ne bih dala dijete daleko od sebe.

    Kao što kažeš, nije niti homeschooling za svakoga, niti Steinerova pedagogija, niti škole po uzoru na Sudbury Valley, niti državna škola.

    No i djeci i roditeljima treba omogućiti izbor vrste školovanja (pogotovoa kada govorimo o obrazovanju kod kuće). No naša država to ne dozvoljava.

  41. #241
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Homeskulaši, oprostite na off topic postovima, otvorila sam novu temu i paste-ali te postove tamo pa nećemo više uzurpirati vaš prostor.

  42. #242

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    jer nije svaki način školovanja najbolji za svako dijete.
    Zeljela bih samo upozoriti na razliku izmedju skolovanja i obrazovanja;
    svaki nacin obrazovanja nije najbolji za svako dijete.

    Obrazovanje se stjece na razlicite nacine, jedan od njih je pohadjanje skole.

  43. #243

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    The London Unschooling Conference

    BIRDS FLY, FISH SWIM, CHILDREN LEARN.



    Welcome to the 1st Annual London Unschooling Conference.


    Where – The Music Room, just off Oxford Street.

    When – 25th July 2009 (9 am to 6 pm with keynote @ 10:15)

    Why – Because unschooling needs a voice and a forum in the UK.


    Unschooling? Say What? – Not uneducation or unlearning or unparenting – But uncoercion, undisconnection, and pro-trust, pro-joy, pro-respect.


    Come to the UK’s first ever Unschooling conference to findout more. Meet new friends, find support, discuss ideas and get inspired! This conference is a forum for the exchange and discussion of ideas. A place to mix with other advocates of peaceful parenting and learning in joy and freedom.
    Presenting Dayna Martin as the key-note speaker – a leading light in the unschooling movement in the USA.


    Lectures, Circle Talks, Funshops, Games Room, Market place.
    ************************************************** *****************************

    O predavacima i programu na http://www.londonunschoolingconference.com/

  44. #244

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    "Birds fly, fish swim, man thinks and learns. Therefore, we do not need to motivate children into learning by wheedling, bribing or bullying. We do not need to keep picking away at their minds to make sure they are learning. What we need to do, and all we need to do, is bring as much of the world as we can (to them); give children as much help and guidance as they ask for; listen respectfully when they feel like talking; and then get out of the way. We can trust them to do the rest."
    J. Holt from How Children Learn
    ************************************************** ***********************************
    My schooling not only failed to teach me what it professed to be teaching, but prevented me from being educated to an extent which infuriates me when I think of all I might have learned at home by myself.
    George Bernard Shaw
    ************************************************** ***********************************
    We are students of words; we are shut up in schools, and colleges, and recitation rooms, for ten or fifteen years, and come out at last with a bag of wind, a memory of words, and do not know a thing.
    Ralph Waldo Emerson
    ************************************************** ***********************************
    I have never let my schooling interfere with my education.
    Mark Twain
    ************************************************** ***********************************
    IT IS, IN FACT, NOTHING short of a miracle that the modern methods of education have not yet entirely strangled the holy curiosity of inquiry; for this delicate little plant, aside from stimulation, stands mainly in need of freedom; without this it goes to wrack and ruin without fail. It is a very grave mistake to think that the enjoyment of seeing and searching can be promoted by means of coercion and a sense of duty. To the contrary, I believe that it would be possible to rob even a healthy beast of prey of its voraciousness, if it were possible, with the aid of a whip, to force the beast to devour continuously, even when not hungry, especially if the food, handed out under such coercion, were to be selected accordingly. --Albert Einstein
    ************************************************** ***********************************
    "I recognize June by the flowers, now. I used to know it by review tests, and restlessness."
    Lisa Asher, unschooled teen – from the Teenage Liberation Handbook
    ************************************************** ***********************************
    "I am always ready to learn, but I do not always like being taught." -Winston Churchill
    ************************************************** ***********************************
    "Most people, most of the time, learn most of what they know about science and technology outside of school."
    National Science Foundation
    ************************************************** ***********************************
    "I was undisciplined by birth, never would I bend, even in my tender youth, to a rule. It was at home I learned the little I know. Schools always appeared to me like a prison, and never could I make up my mind to stay there, not even for four hours a day, when the sunshine was inviting, the sea smooth, and when it was joy to run about the cliffs in the free air, or to paddle in the water."
    Claude Monet

  45. #245

    Datum pristupanja
    Feb 2008
    Lokacija
    Igrišće
    Postovi
    3

    Početno Inicijativa za pokretanje udruge

    U tijeku je akcija pokretanja udruge čiji bi osnovni cilj bio legalizacija izvaninstitucionalnog osnovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Pozivam sve zainteresirane da se uključe i pomognu u stvaranju prvog koraka prema promjenama.

    Rasprava se vodi na privatnoj mailing listi:

    http://groups.yahoo.com/group/he-hr/

    B.

  46. #246

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    :D

    Pozivnica osobito za one na "listi cekanja" (stanje od prije godinu dana)

    Aktivni:

    1. kanga
    2. Saradadevii
    3. Ariens
    4. marta
    5. Boris Mazić
    6. Nuktemeron

    Podupiruci (simpatizeri - bez ikakvih obaveza, a dobrodosli su i oni koji su sigurni da HE nije rjesenje za njih, ali smatraju da pravo na izbor i postivanje razlicitosti pridonosi sveopcoj dobrobiti drustva):

    1. BusyBee
    2. Amalthea
    3. Zorana
    4. Ancica (da sam u HR bila bih aktivna)
    5. Samaritanka
    6. Lutonjica

  47. #247
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Samo da se nadovezem na prethodna dva posta: ako se sjetite prijatelja/poznanika za kojeg mislite da bi mu HE mogao biti interesantan, molim da ga uputite na he-hr.

  48. #248

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    2,235

  49. #249
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Od kad "planiramo" dijecu, planiramo i homeschooling.
    Pošto smo se radi obitelji i uvjerenja odlučili na lagano separatistički način života (farma koja je potpuno self sustainable - nema samo ubijanja životinja) obrazovanje dijece kod kuće nam se ćini kao jedini način da naša dijeca nauće sve ono što smatramo da je važno, pored nekog klasičnog obrazovanja. To program u školama ne nudi. Zapravo je taj program po meni prepun nedostataka i zato bih voljela imat pravo izbora za svoje dijete. Nadam se samo da će se i zakon promjeniti dok budemo imali pixies u tim godinama.

  50. #250
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,720

    Početno

    OT,Roza i ja se nadam takvoj farmi u budućnosti(i MM ali to još ne zna ).
    Moramo otvoriti posebnu temu o tome.

    Ja podržavam ideju školovanja kod kuće(na ovu izjavu moja baka učiteljica pada u nesvjest ) iako ju sama vjerojatno nikad ne bi mogla prakticirati .

Stranica 5 od 6 PrviPrvi ... 3456 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •