Pokazuje rezultate 1 do 44 od 44

Tema: Muči nas matematika - prirodnjakice možete li pomoći?

  1. #1
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno Muči nas matematika - prirodnjakice možete li pomoći?

    Kako umjetničkoj duši (8. razred OŠ) objasniti:

    *) da je korijen iz (2a na kvadrat) = korijen iz 2 x korijen iz (a na kvadrat), i da je svejedno da li piše (2a na kvadrat) ili (25k na kvadrat) ili (xy na kvadrat)?

    *) da je duljina kružnice isto što i opseg kružnice?

    *) što je površina nekog lika?

    *) da (a + b) na kvadrat nije jednako a na kvadrat + b na kvadrat?

    ...

    Problemi su naravno počeli u prvom r., kada je ispod sličice na kojoj su prikazane tri ptičice koje sjede na krovu a dvije su kao odletjele, obavezno pisala 5 – 3. Za broj 12 redovito je pisala da ima 1 jedinica i 2 desetice (za bilo koji broj je obrtala jedinice i desetice).

    Tada (u prvom razredu) otišla sam školskoj pedagogici s nadom da će mi pomoći nekim savjetom kako da kćerki objašnjavam matematiku. Pedagogica je bila sretna što ima roditelja koji žele pomoći djetetu.... Testirala je kćer i poslala je na vježbe kod logopedice – nikakve promjene ja nisam primjetila. I tako godine prolaze, sada osim matematike imamo probleme i sa fizikom i kemijom (bilo teško pretpostaviti?).

    Neki dan sam objašnjavala što je pozitivni ion. Prvo sam crtala atom. Jezgru s P i N i oko njih kruže E, neki bliže jezgri, neki dalje, oni najdalji vole iskočiti, otići... Tako nastane pozitivni ion – atom izgubi jedan ili više E... Onda sam mahala rukama i plesala po sobi glumeći E.
    Ja: Što je pozitivni ion?
    T: Atom.
    Ja: Kakav atom?
    T: (nema odgovora)

    Ovu priču o ionu je slušala valjda treći puta (na žalost uvijek pričam na isti način, jer drugačije neznam), a zadatke iz matematike s vrha ovog posta rješavala je peti dan za redom (isti tip zadatka, samo različiti brojevi) i svaki dan ponavlja iste greške:
    *) korijen iz (2a na kvadrat) = 2a,
    *) za duljinu kružnice izračuna površinu.
    ...

    Doduše bile su možda još dvije greške koje jučer nije ponovila. Možda je to ipak neki napredak?

    Znam da ovdje ima i profesorica i psihologica – imate li kakav savjet, smjernicu, knjigu ili barem kako bi vi objasnile ovo s korjenima?

    Inače kada razgovaramo o životnim (i duhovnim) vrijednostima, međuljudskim odnosima, kazališnoj predstavi – potpuno smo ravnopravni sugovornici (zato sam na početku napisala da je umjetnička duša).

    I još jedna napomena. Ocjene iz kontrolnih iz engleskog (uglavnom gramatika) obavezno su bile 1 ili 2. Nakon što je krenula na instrukcije (1 puta tjedno po 90 min) dobiva 4 i 5.

  2. #2
    Zoranova draga avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    Balkan & Bliski Istok
    Postovi
    193

    Početno Re: Muči nas matematika - prirodnjakice možete li pomoći?

    Citiraj NetkoMiOteoNick prvotno napisa
    Kako umjetničkoj duši (8. razred OŠ) objasniti:

    *) da je korijen iz (2a na kvadrat) = korijen iz 2 x korijen iz (a na kvadrat), i da je svejedno da li piše (2a na kvadrat) ili (25k na kvadrat) ili (xy na kvadrat)?
    Sta Vi zelite da postignete tim objasnjavanjem: da dete zapamti svojstvo operacije korenovanja ili da ono razume zasto to svojstvo vazi?

    Po mom misljenju, samo svojstvo ucenik treba da zna napamet i da ga sa lakocom primenjuje u zadacima koje resava. To se ne postize nikakvim objasnjavanjima i ubedjivanjima, vec iskljucivo vezbom. Zbirku u ruke, i neka resava zadatke - samostalno.

    Ako hocete da joj objasnite zasto to svojstvo vazi, pogledajte tu lekciju u udzbeniku. Dokaz mora da postoji. A najbolje bi bilo da ona to samostalno uradi.


    *) da je duljina kružnice isto što i opseg kružnice?
    *) što je površina nekog lika?
    svaki dan ponavlja iste greške:
    *) korijen iz (2a na kvadrat) = 2a,
    *) za duljinu kružnice izračuna površinu.
    Dakle, ja bih iz ovoga pre zakljucila da ona ne zna formule za obim i povrsinu kruga (tj. mesa ih), nego da ne razlikuje pojmove obima i povrsine. Formule mora da nauci napamet. Sto se objasnjenja tih pojmova tice, najbolje je pogledati kako je to objasnjeno u udzbeniku.


    *) da (a + b) na kvadrat nije jednako a na kvadrat + b na kvadrat?
    Neka sama isproba za nekoliko raznih vrednosti a i b, i proveri da se ne dobija isti rezultat. Dodatno, ona treba da zna napamet formulu za kvadrat binoma, i osim toga da zna kako se ona izvodi (to ce joj pomoci i u pamcenju i u razumevanju). I ovde samo mogu da ponovim da mora da proradi mnogo zadataka.


    Neki dan sam objašnjavala što je pozitivni ion. Prvo sam crtala atom. Jezgru s P i N i oko njih kruže E, neki bliže jezgri, neki dalje, oni najdalji vole iskočiti, otići... Tako nastane pozitivni ion – atom izgubi jedan ili više E... Onda sam mahala rukama i plesala po sobi glumeći E.
    Ja: Što je pozitivni ion?
    T: Atom.
    Ja: Kakav atom?
    T: (nema odgovora)

    Ovu priču o ionu je slušala valjda treći puta (na žalost uvijek pričam na isti način, jer drugačije neznam)
    Iskreno, iako je Vasa dobra volja i razigranost za postovanje, mahanje rukama i plesanje kao gluma kojom se predstavlja elektron, potpuno su neprimereni materiji koju pokusavate da priblizite cerki, a narocito su neprimereni njenom uzrastu. Ona jednostavno treba da nauci iz knjige sta je atom, elektron, jezgro, jon itd.


    I jos nesto - mislim da se previse koncentrisete na tu umetnicku stranu njene duse, zadacice sa pticama iz prvog razreda, i njenu ravnopravnost pri razgovoru na odredjene teme. To je sve potpuno nebitno kada se razgovara o njenom jako losem snalazenju u gradivu matematike i fizike.


    Koliko se god to moze zakljuciti iz tog Vaseg jednog posta, rekla bih da Vasa cerka ima lose radne navike, ne ume da uci, i navikla je da joj servirate sve na gotovo i skoro pa Vi da ucite umesto nje. Ona treba da vezba i uci samostalno, da proradjuje desetine zadataka za svaku oblast, da nauci napamet definicije osnovnih pojmova, kao i njihova svojstva.

  3. #3
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    Hvala na iscrpnom odgovoru, sada puno više znam.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    zakasnih, sve je Zoranova draga iscrpno objasnila

  5. #5
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Slažem se sa Zoranovom dragom.
    Mada mislim da bi s kružnicom mogli probati na način da uzmeš konac i omotaš npr. kutiju od neke kreme. Izmjerite duljinu konca, a zatim izmjerite promjer kutije i računate opseg po formuli (koju mora znati).

    S korjenovanjem jednostavno mora naučiti pravilo da je korjen iz (a puta b) isto što i (korjen iz a) puta (korjen iz b).

  6. #6
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno Re: Muči nas matematika - prirodnjakice možete li pomoći?

    Citiraj Zoranova draga prvotno napisa
    Citiraj NetkoMiOteoNick prvotno napisa
    Kako umjetničkoj duši (8. razred OŠ) objasniti:

    *) da je korijen iz (2a na kvadrat) = korijen iz 2 x korijen iz (a na kvadrat), i da je svejedno da li piše (2a na kvadrat) ili (25k na kvadrat) ili (xy na kvadrat)?
    Sta Vi zelite da postignete tim objasnjavanjem: da dete zapamti svojstvo operacije korenovanja ili da ono razume zasto to svojstvo vazi?

    Po mom misljenju, samo svojstvo ucenik treba da zna napamet i da ga sa lakocom primenjuje u zadacima koje resava. To se ne postize nikakvim objasnjavanjima i ubedjivanjima, vec iskljucivo vezbom. Zbirku u ruke, i neka resava zadatke - samostalno.
    Apsolutno se NE slazem.

  7. #7
    Zoranova draga avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    Balkan & Bliski Istok
    Postovi
    193

    Početno

    A sa cime konkretno se ne slazes?

  8. #8
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno Re: Muči nas matematika - prirodnjakice možete li pomoći?

    Malo sam ohladila.

    *) da je duljina kružnice isto što i opseg kružnice?
    Opseg kruznice je jednostavno naziv za duljinu kruznice i koristi se u matematici da si pojednostavimo zivot. Jer bi bilo prekomplicirano govoriti duljina kruznice, duljina ruba pravokutnika, duljina ruba trokuta i sl. Matematicki jezik je jezik sam po sebi a sluzi tome da se svi razumijemo kad govorimo o matematickim zadacima i pojmovima. Da se ne petljamo jer jedan misli ovo, a drugi ono. Pa je tako opseg jednostavno matematicki izraz za odreden pojam i kao takav se jednostavno mora nauciti. Al dobro je kad osoba pita "sto to znaci". Bolje sigurno nego da samo nabuba. Jer da bi koristio rijec, moras joj znat znacenje.

    *) što je površina nekog lika?
    povrsina nekog lika je broj kvadratica odredene mjere kojima mozes "poplocat" taj lik. Ako mjerimo povrsinu u mjeri npr cm na kvadrat (zato i velimo cm na kvadrat jer on predstavlja kvadrat kojemu je stranica duljine 1 cm), onda ako je neki lik povrsine 25 cm na kvadrat, to znaci da mozes taj lik prekriti s 25 kvadratica stranica duljine 1 cm, s tim da ces ih mozda morat prerezat na manje komadice da bi ih uspio ugurat u lik. Neke likove mozes tako poplocavat ako ti se bas hoce, a neke ne mozes taman da se samo time bavio do kraja zivota. Al svejedno, da imas beskonacno puno vremena onda bi mogao (kao sto je npr. kruznica). Za ove koje ne mozes postoje racunice kojima mozes pokazati da, ako imas beskonacno puno vremena, mozes ih poplocati s tocno toliko kvadratica, al vecim dijelom su te racunice visa matematika i nemamo druge nego im jednostavno vjerovati (npr. da je povrsina kruga Pi puta radius na kvadrat).

    Za umjetnicku dusu mozda ima smisla na nekoliko primjera pokazati kako formula za povrsinu odredenog lika zaista korespondira s poplocavanjem kvadraticima. Ak treba, pokusam sloziti nesto pa posaljem na mejl. Onda ce biti lakse i prihvatiti formulu takvu kakva je a ne je prihvatiti kao Bogom danu.

    *) da (a + b) na kvadrat nije jednako a na kvadrat + b na kvadrat?
    Primjerom. Uzmi da a=1 i b=1. Ili a=2, b=5, it.d
    I onda uzmi pa izracunaj tocno kolko je (a+b)^2. (odnosno (a+b)^2= (a+b)(a+b) = (a+b)a + (a+b)b = a*a + b*a + a*b + b*b = a^2 + a*b + a*b + b^2 = a^2 + 2*a*b + b^2.) Pa onda vidi na primjerima koje ste napravili kako se to uklapa.

    itd.

  9. #9
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Zoranova draga prvotno napisa
    A sa cime konkretno se ne slazes?
    Ne slazem se s bubanjem matematike (ili icega). Matematika (i sve drugo) se treba razumjeti. Ono sto nam ostaje u glavi nije sigurno ono sto smo nabubali, vec ono sto smo razumjeli, isprobali, utvrdili i vise puta iskoristili (i ovdje jako dobro dode rjesavanje sto vise zadataka).

  10. #10
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,414

    Početno

    koji me đavo ovamo poslao?! :shock:

  11. #11
    Zoranova draga avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    Balkan & Bliski Istok
    Postovi
    193

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Citiraj Zoranova draga prvotno napisa
    A sa cime konkretno se ne slazes?
    Ne slazem se s bubanjem matematike (ili icega). Matematika (i sve drugo) se treba razumjeti. Ono sto nam ostaje u glavi nije sigurno ono sto smo nabubali, vec ono sto smo razumjeli, isprobali, utvrdili i vise puta iskoristili (i ovdje jako dobro dode rjesavanje sto vise zadataka).
    Nigde nisam spomenula (niti zastupala) ucenje bez razumevanja. Medjutim, ucenje sa razumevanjem ne iskljucuje to da se pojedine stvari moraju znati napamet (kao sto su, u ovom slucaju, obrasci za povrsinu i obim kruga ili binomna formula).

  12. #12
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Da, ali nekom tko ne razumije ne bi trebalo bez a ni be ni kme - moras to naucit napamet i tocka.

    Formulu ces naucit ne s komada papira vec ako je kontinuirano koristis. A ako ne razumijes uopce sto ona predstavlja, onda neces niti tako. Mozda ces nabubati

    O=4a
    ili
    O=2rPi
    ili
    P=a^2
    ili
    P=r^2Pi

    al cim ti se pojavi zadatak gdje se jedno od tih slova ili rijeci ne spominje, bit ces izgubljen. Formula je sredstvo, ne nacin.

  13. #13

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    1,652

    Početno

    Ja ću svom djetetu pokušat matematiku objašnjavat upravo suprotno od onog kako preporučuje zoranova draga, i siguran sam 100% da će mi sin sve skužit...

    Apsolutno se ne slažem s ničim što je zoranova draga napisala... i slažem se s onim što je napisala ancica...

    Moja slobodna interpretacija:

    Duljina je termin koji opisuje koliko nečega (jedinica mjere) ima od točke A do točke B.

    Opseg je termin koji opisuje koliko ima nečega od točke A do točke A.

    Površinu je Ancica dobro opisala...

    Što se tiče učenja formula napamet, naravno da se one trebaju naučiti, ali mislim da ovdje nije o tome riječ. Dijete može naučit to napamet, ali što mu vrijedi ako ne razumije zašto... :?

    Primjer na "živim brojevima" umjesto slova je dobar način kako djetetu dokazati (ne)valjanost određene formule (matematička analiza)

    Isto tako, (a+b)^2... objasniti djetetu da uvijek sve što je u zagradi može doživljavati kao cjelinu. Možda će djetetu tako biti lakše za računati...
    Npr. (a+b)^2 = c^2, gdje je c = a+b
    ili
    (x + 2y + 3z)^2 = w^2, gdje je w = x + 2y + 3z
    itd...

  14. #14

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    najveći problem je to što mama iz uvodnog posta mora učiti s osmašicom i to tako da mora glumiti elektron.....

    a čini mi se da ta velika djevojčica neće učiti matematiku ni po kojoj metodi jer je naučila da mama uči za nju

  15. #15
    LeeLoo avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    Istra
    Postovi
    1,654

    Početno

    Citiraj apricot prvotno napisa
    koji me đavo ovamo poslao?! :shock:

  16. #16

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    1,652

    Početno

    Čitam sad ponovno post zoranove drage...

    prvi put sam nabrzaka pročitao i napisao gornji post misleći kako predlaže da se matematika uči napamet bez razumjevanja...

    drugim čitanjem vidim zapravo da je većina toga na mjestu i da se zapravo slažem s njom - formule za opseg, površinu i ostalo se moraju naučit napamet (ili imat logaritamske ).

    Ali razumjeti što je opseg, površina, zašto (a+b)^2 != a^2 + b^2.... to treba djetetu objasniti, a ne tjerati ga da uči napamet definicije...

    eh, da, još nešto... a^2 je zapravo a*a. isto tako, (a+b)^2 je zapravo (a+b)*(a+b)... jel bi to dijete znalo izračunat? ako bi znalo, onda i samo može vidjet da (a+b)*(a+b) nije a^2 + b^2, već da tu još nešto ima (2ab)

  17. #17

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    a plus b na kvadrat je super objašnjeno u svakom udžbeniku matematiku grafičkim prikazom

    a ako nekome nakon toga nije jasno.....

  18. #18

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    1,652

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    a plus b na kvadrat je super objašnjeno u svakom udžbeniku matematiku grafičkim prikazom

    a ako nekome nakon toga nije jasno.....
    S obzirom da se u ovoj priči radi o umjetničkoj duši, ista bi onda to morala shvatit...

    Ja sam se uvijek trudio sve te zeznute stvari prevodit u sebi razumljivu terminologiju...

    tak da bi meni recimo atom bila npr. mala Bosna - 1 musliman neutron, 1 srbin proton, 1 hrvat elektron... pa onda slijedi priča... što se desi kad hrvat ode u ZG...

  19. #19

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    ode ti u kupus

  20. #20
    Zoranova draga avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    Balkan & Bliski Istok
    Postovi
    193

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Da, ali nekom tko ne razumije ne bi trebalo bez a ni be ni kme - moras to naucit napamet i tocka.

    Formulu ces naucit ne s komada papira vec ako je kontinuirano koristis.
    Sto se tice kontinuiranog koriscenja, vec sam u prvom postu na vise mesta naglasila na mora da proradi mnogo zadataka. Prema tom, moj savet niposto nije moras to naucit napamet i tocka. Osim toga, uputila sam je na objasnjenja iz udzbenika, a i eksplicitno naglasila da formulu za kvadrat binoma treba i sama da zna da izvede. Imam utisak da moj post nisi procitala u celini, ili si to ucinila vrlo povrsno.

    A sto se tice kljuca problema, u potpunosti se slazem sa Marijom71:

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    najveći problem je to što mama iz uvodnog posta mora učiti s osmašicom i to tako da mora glumiti elektron.....

    a čini mi se da ta velika djevojčica neće učiti matematiku ni po kojoj metodi jer je naučila da mama uči za nju

  21. #21
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    OK.

  22. #22
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    Mojem djetetu u nekim predmetima sasvim sigurno treba pomoć.

    Obzirom da je instrukcijama englesku gramatiku s 1 digla na 5, pomislila sam da bi i matematiku uz adekvatna objašnjenja mogla lakše svladavati.

    Ja znam objasniti samo na jedan način (koji je obično isti kao i u knjizi).
    Kroz svoje školovanje sretala sam profesoe koji su problem znali objasniti na više načina.

    Te druge načine sam tu očekivala...
    Da načine za one koji su ispod prosjeka. Za one kojima nije jasno da je opseg duljina nečega, iako većinu drugih predmeta samostalno uče.

  23. #23
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,414

    Početno

    uzmi špagu i formiraj kružnicu.
    povlači prstom po špagi dok je na podu/stolu i reci da je to opseg.
    uzmi špagu za jedan kraj, podigni... i opseg će postati duljina.

    ja bih tako.

  24. #24

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    metodički se opseg kruga i broj pi uvodi tako da se djeci da par čaša ili lonaca , ondauzmu vunu i odrede opseg i promjer i dijele opseg s promjerom i vide i da je za malu i veliku čašu i rajnglu taj broj približno isti

    ali naglasak je na tome da to radi dijete

    isto tako imaš izrezano od kartona a na kvadrat , b na kvadrat i dva puta pravokutnik a puta b i onda daš djetetu da od toga složi kvadrat

    opet radi dijete

    i kad to složi samo napiše formuli i samo primjenjuje na zadatke

    tako sam bar ja učila đake prije 8 godina i ekipu na instrukcijama

  25. #25

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    koncept atoma tj čestičnosti tvari pokažeš tako da uzmeš čašu vode i kapneš unutra tinte ili boje i dijete samo piše svoje zaključke a ti ga vodiš

  26. #26

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    ali poanta je da je tvoja uloga ili uloga instrukktora svedena na najmanju moguću mjeru ,a ne da ti sve prezentiraš i pretrgavaš se a juniorka sjedi i viče :--jato ne razumijeeeeem, meeeeeni je teeeeeškoooo, matematikaaaaa je gluuuuupa itd

  27. #27
    josie avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    1,435

    Početno

    kemija ne mora biti teška, upravo suprotno, treba i može biti zabavna, pogotovo u osnovnoj školi.
    umjetničkim dušama se vrlo lako može objasniti sa nečim što je njima blisko,od atoma do formule za polimere.

  28. #28

    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    1,049

    Početno

    NetkoMiOteoNick, mene ovo što ti opisuješ podsjeća na probleme kakve je moj klinac imao u petom razredu. Nije problem matematika, nego kao da dijete nije u stanju učiti i upamtiti, i - uz poštovanje prema svima uključenima u raspravu - razlog za slabu sposobnost učenja ne mora biti ni lijenost ni glupost ni navika da mama radi. Obično se roditelji uključe u učenje kad se već pokažu problemi, a ne obratno.
    NMON, pokušaj potražiti stručnu pomoć. U školi ti ne moraju nužno znati pomoći, i nama su govorili da je sve u redu sve u redu sve u skladu s dobi, a stvari su išle sa zla na gore. Možda je dovoljno upisati dijete na neki tečaj naprednih metoda učenja - ne znam od kuda si, u Zagrebu toga ima.

  29. #29
    Zoranova draga avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    Balkan & Bliski Istok
    Postovi
    193

    Početno

    Vlvl, kako ste vi resili taj problem?

  30. #30

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    vlvl ti govoriš iz iskustva s jednim djetetom, a ja iz iskustva s puno njih (11 godina staža )

    naravno da ima djece koja imaju fizioloških problema s učenjem ,ali većina je jednostavno lijena i razmažena.

    I nitko me ne može uvjeriti u suprotno .

  31. #31
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    a čini mi se da ta velika djevojčica neće učiti matematiku ni po kojoj metodi jer je naučila da mama uči za nju
    Mislim da je ovo ključna rečenica.

  32. #32

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    naravno da ima djece koja imaju fizioloških problema s učenjem ,ali većina je jednostavno lijena i razmažena.
    I nitko me ne može uvjeriti u suprotno .
    uvjetno rečeno. mislim da se radi i o sociokulturalnoj uvjetovanosti - dokazano na istraživanjima o učenju matematike kod kineza i dr istočnjaka. za razliku od njih u našoj kulturi roditelji (a ponekad i učitelji)prenose djeci stav da je matematika ( i dr prirodni predmeti) bauk, nešto što se ne može svladati bez iznimnih sposobnosti te da rad tu ne pomaže ili si talentiran za matematiku ili nisi.
    Istočnjaci ne povezuju uspjeh u učenju matematike sa (posebnim)predispozicijama već isključivo sa radom.

  33. #33

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    Sad mi ode jedna mlada dama s instrukcija.......

    nakon mojih 6 različitih metoda prikazivanja kako se riješavaju trigonometrijske jednadžbe , a ona je uzdisala, mljackala, puhala i bez imalo truda zapomagala ja to ne razumijeeeeem , ne razumijeeeeeem

    ja sam pukla i nazvala joj mamu i rekla da je vodi nekom drugom (mama je rekla da će doći za 20 tak minuta )


    mlada dama se rasplakala , na što se ja nisam ni osvrnula ,nego sam joj rekla da se spremi ili da riješi zadatak

    uz cmizdrenje i komentar da mi neće platiti za instrukcije, počela je riješavati

    ja sam joj rekla da ću ja njenoj mami dati novce da mi više ne dolazi


    kad je mama došla riješila je sve zadatke, bez problema, SAMA ( ja sam izašla iz sobe -sama sam sebe poslala u time out )

    ja sam je poslala doma i zamolila njenu mamu da si nađe drugog instruktora


    mama se ispričala u njeno ime , ja sam rekla sve 5 ,samo neka ide nekom drugome, novce nisam uzela

    eto, to je moje današnje iskustvo

  34. #34
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    maria, zeno, pustila si tzv. zlatnu koku iz ruku :shock:

    salim se, salim se, znam taj osjecaj koji se budi uz ne razuuumijeeeem

  35. #35

    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    3,805

    Početno

    Za atome i elektrone probajte (zajedno!) naći nešto na internetu, neku animaciju koja će joj točno i slikovito sve pokazati.

  36. #36
    MGrubi avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    10,389

    Početno

    tako ujedno i nauči da postoji izvor beskrajnih informacija .. i ono najbitnije: kako se traži

    što se tiče uđbenika, ne znam kakvi su ti za 8. razred, ali me iznervirala knjiga iz Fizike za 3. gimnazije, gradivo nije u redosljedu, nego na preskoke, objašnjenja su slaba i nikakva
    da sestri nisam sačuvala žutu zbirku ... ne znam kako bi naučila tu fiziku
    ne sviđaju mi se novi uđbenici :/

  37. #37
    MGrubi avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    10,389

    Početno

    Citiraj Rene2 prvotno napisa
    Citiraj maria71 prvotno napisa
    a čini mi se da ta velika djevojčica neće učiti matematiku ni po kojoj metodi jer je naučila da mama uči za nju
    Mislim da je ovo ključna rečenica.
    a meni nije jasna?

    ok, mama riješi domaći
    ali tko će riješiti test u školi?

  38. #38

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    Citiraj MGrubi prvotno napisa
    tako ujedno i nauči da postoji izvor beskrajnih informacija .. i ono najbitnije: kako se traži

    što se tiče uđbenika, ne znam kakvi su ti za 8. razred, ali me iznervirala knjiga iz Fizike za 3. gimnazije, gradivo nije u redosljedu, nego na preskoke, objašnjenja su slaba i nikakva
    da sestri nisam sačuvala žutu zbirku ... ne znam kako bi naučila tu fiziku
    ne sviđaju mi se novi uđbenici :/
    koji udžbenik ?

    ja radim i trećem srednje, zanima me

  39. #39
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa
    uvjetno rečeno. mislim da se radi i o sociokulturalnoj uvjetovanosti - dokazano na istraživanjima o učenju matematike kod kineza i dr istočnjaka. za razliku od njih u našoj kulturi roditelji (a ponekad i učitelji)prenose djeci stav da je matematika ( i dr prirodni predmeti) bauk, nešto što se ne može svladati bez iznimnih sposobnosti te da rad tu ne pomaže ili si talentiran za matematiku ili nisi.
    Istočnjaci ne povezuju uspjeh u učenju matematike sa (posebnim)predispozicijama već isključivo sa radom.
    x

    a za sve umjetnicke duse, matematika je i umjetnost, osim sto je sol zivota.

  40. #40

    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Postovi
    2,000

    Početno

    Citiraj MGrubi prvotno napisa
    što se tiče uđbenika, ne znam kakvi su ti za 8. razred, ali me iznervirala knjiga iz Fizike za 3. gimnazije, gradivo nije u redosljedu, nego na preskoke, objašnjenja su slaba i nikakva
    da sestri nisam sačuvala žutu zbirku ... ne znam kako bi naučila tu fiziku
    ne sviđaju mi se novi uđbenici :/
    Pa u naše vrijeme udžbenika iz fizike nije bilo uopće, a po žutoj zbirci se radilo napreskokce. A meni je žuta zbirka bila totalno bezveze. Pogotovo kad se usporedi sa zbirkom iz matematike.
    Ja sam se ušokirala kad sam došla u srednju i iz matematike dobila prve tri ocjene 3,1,2 :shock: Do tada sam bila među najboljima u razredu iz matematike, i profesor je ocjenjivao tako da bi najbolji dobio 5, a ostali prema njemu. Naravno da mi je znanje bilo nikakvo. Uzela sam zbirku u ruke, i rješavala sve zadatke redom. Na prvom tromjesečju sam imala 3, na drugom 4, a na kraju godine 5. Bez instrukcija, jer za to moji roditelji nisu imali novaca. Iz fizike nikada nisam uspjela tako izvježbati znanje jer je bilo premalo zadataka.

  41. #41
    suncokret avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    1,089

    Početno

    Svojoj djeci u razredu uvijek naglašavam da je matematika, ako se uči kako teba-dakle tako da se sudjeluje na satu, pita što je nejasno, nauči te dvije do tri rečenice od ovog do sljedećeg puta i potrudi se oko zadaće, najlakši predmet (ako ne brojimo odgojne).
    Za svaki predmet je bitno naučiti kako se taj predmet uči-pa to vrijedi i za matematiku. No ne čudim se što puno djece ima problema s matematikom jer većina jednostavno ne radi redovito i onda bi dan prije testa htjeli nučiti sve, a i sam način na koji se matematika predaje je često pogrešan-težište se stavlja na rješavanje hrpe zadataka, a teorija se objašnjava usput kao nešto manje važno.
    I Marija svaka čast što imaš živaca davati instrukcije, ja sam odustala, a što bi dala da sam mogla vidjeti ovu scenu koju si opisala Iako tebi sigurno nije bilo do smjeha.

  42. #42
    MGrubi avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    10,389

    Početno

    matematika i fizika se moraju redovno vježbati i učiti, kampanjstvo je nemoguće

    najbolji profa iz matematike u gimnaziji nije davao brojeve zadataka za domaći, nego brojeve stranica u zbirci

  43. #43

    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Postovi
    5

    Početno

    Da nema vasa kcerka mozda diskalkuliju?
    Malo mi je prestara (bolje receno vec dovoljno zrela) da ne shvata takve pojmove, mora da jednostavno nauci aksiome, leme i teoreme i da onda uz vjezbu i to dosta vjezbe stekne rutinu.
    Sin moje bivse kolegice je imao diskalkuliju (i ima je jos uvijek) i oni su se susretali sa takvim problemima i to jos od pocetka skole. Mali nikako nije mogao shvatiti matematiku (bilo koju njenu oblast) prilagodjenu njegovom uzrastu. Ne moze shvatiti ni danas i to im je veliki nerjesivi problem. Npr. ne shvata da se 1 sat dijeli na 60 dijelova, a 1 stotica npr. na 100 dijelova. Tipa ako mu kazete nemoj doci u 10:15 nego 20 minuta poslije...on ne zna izracunati koliko je to sati. Sada ima 14 godina i ide u Montesori skolu.
    Ako vasa kcerka samo nije naucila gradivo, onda stvarno nema razloga za brigu, nego je jednostavno natjerajte da uci! Ne mora voljeti matematiku i kemiju, ali mora izvrsiti svoje obaveze i gotovo.

  44. #44

    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Postovi
    5

    Početno

    Citiraj ninaXY prvotno napisa
    Citiraj MGrubi prvotno napisa
    što se tiče uđbenika, ne znam kakvi su ti za 8. razred, ali me iznervirala knjiga iz Fizike za 3. gimnazije, gradivo nije u redosljedu, nego na preskoke, objašnjenja su slaba i nikakva
    da sestri nisam sačuvala žutu zbirku ... ne znam kako bi naučila tu fiziku
    ne sviđaju mi se novi uđbenici :/
    Pa u naše vrijeme udžbenika iz fizike nije bilo uopće, a po žutoj zbirci se radilo napreskokce. A meni je žuta zbirka bila totalno bezveze. Pogotovo kad se usporedi sa zbirkom iz matematike.
    Ja sam se ušokirala kad sam došla u srednju i iz matematike dobila prve tri ocjene 3,1,2 :shock: Do tada sam bila među najboljima u razredu iz matematike, i profesor je ocjenjivao tako da bi najbolji dobio 5, a ostali prema njemu. Naravno da mi je znanje bilo nikakvo. Uzela sam zbirku u ruke, i rješavala sve zadatke redom. Na prvom tromjesečju sam imala 3, na drugom 4, a na kraju godine 5. Bez instrukcija, jer za to moji roditelji nisu imali novaca. Iz fizike nikada nisam uspjela tako izvježbati znanje jer je bilo premalo zadataka.
    Da li je ta "zuta zbirka" slucajno Mikulicic-Vernic-Varicak ?

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •