Citiraj Racela prvotno napisa
Prepisivanje ne spada u ideale ponašanja kakvom bih učila dijete da sada ide u prvi razred osnovne škole.

Malo dijete neće razlikovati nijanse varanja - je li prepisivanje malo ili veliko varanje? Je li manje pošteno slagati majci za prepisivanje ili za krađu?
Tko govori o tome da djecu treba poučavati prepisivanju? Ja sam rekla da ako se dogodi, da ću to tolerirati, ukoliko mi je dijete sposobno samo razriješavati svoje probleme. Ako mi dijete ne shvaća gradivo, pomoći ću mu. Ako katkad nešto prepiše..neću to shvatiti kao dramu. Nije to put u kriminal..Point je da će moje dijete samo odlučiti hoće li to činiti ili ne jer je upravo to najprikladnija "novomoralna" dvojba moderne djece. I tu će se vidjeti uspješnost mog odgoja. Da li će riskirati u "kriminalu" ili ne. Ali gore navedene sankcije za prepisivanje..crne liste..to mi spada u najgroznije epizode kažnjavanja moderne demokracije. Puno gore nego kulja u imeniku.

U prepisivanju nije nitko, objektivno, oštećen, jedino možda onaj koji prepisuje jer tošto je prepisao nije naučio. I hajde, možda je malo nepravedno, da netko tko nije naučio dobije katkad bolju ocjenu, ali to se neće događati u kontinuitete i stalno. Štoviše..svaka iole kompetentni učitelj vrlo će brzo otkriti "who is who"...
U varanju je emocionalno, moralno ili financijski oštećena prevarena fizička ili pravna osoba (varanje je loš prijevod za prepisivanje..).
U krađi je materijalno oštećena fizička ili pravna osoba. Dakle ipak postoji gradacija štete.

Sta ce se desi ako varaju sad kad uce citati, pisati i racunati?
Uvijek je toga bilo i bit će. Osim ako ne počnu javno vješati djecu prepisivače. To su samo epizode. Uvijek će bit onih koji će naučiti, onih koji će prepisati ili pokušati prepisati i ne vidim neku naročitu prijetnju ičemu.

Prepisivanje i radne navike imaju korelaciju, ali ne bih ju baš naglasila kao najutjecajniji faktor. Jedna od najžešćih prepisivačica iz moje osnovne škole sad je majka troje djece i uopće nije da nema radne navike..Mislim da su radne navike najviše ovisne o širem kontekstu našeg odgoja, u biti kakvima su nas stvorili roditelji...