Pokazuje rezultate 1 do 35 od 35

Tema: vjeronauk - VL

  1. #1
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno vjeronauk - VL

    Zanimljivosti

    20.11.2006 18:20

    Roditelji lekcije smatraju preteškima
    Muke po vjeronauku: Od prvašića traže da znaju blaženike
    Autor Ottone NOVOSEL


    Zadatak iz vjeronaučnog udžbenika glasi: uz crteže portreta blaženika i svetaca treba staviti redni broj s imenom dotičnih koji su navedeni. Treba, dakle, znati kako izgledaju bl. Ozana Kotorska, bl. Augustin Kažotić, bl. Gracija Kotorski, sv. Leopold Mandić, sv. Marko Križevčanin, sv. Nikola Tavelić, bl. Marija Petković od Propetog, bl. Alojzije Stepinac i bl. Ivan Merz.

    Pitanje možda i nije preteško za natjecatelje televizijske emisije Milijunaš, kad na njega ne bi trebali odgovoriti učenici prvog razreda osnovne škole, o čijem je vjeronaučnom udžbeniku i riječ. Kako to baš i nije tako jednostavno, mnogi roditelji prvašića dolaze potražiti pomoć u križevački Gradski muzej od ravnatelja prof. Zorana Homena, koji je i sam slikao portrete hrvatskih blaženika i svetaca.

    Bilo je i suza i plača djece koja nisu znala riješiti zadatak na 39. stranici udžbenika "Učimo ljubiti Boga i ljude" u nakladi Glasa Koncila kaže prof. Homen. Uvjeren je da bi zadatak iz udžbenika za prvi razred mogao oznojiti i samog ministra Primorca i njegov kabinet pa mu je poslao pismeni poziv da ga riješi sa svojim suradnicima ne gledajući stručnu literaturu.

    Ako im to uspije, Homen će ih sve počastiti ručkom u Križevcima ili na Kalniku. U suprotnom, predlaže da se slični školski zadaci ne postavljaju sedmogodišnjacima jer će tada biti manje prolivenih dječjih suza i više radosti.

  2. #2
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno


  3. #3
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    mukica, ne sekiraj se. loše je za ten!

  4. #4
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    ma, steka mi nekaj forum

  5. #5
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    ma, steka mi nekaj forum
    vidim. zapeo je na ...



  6. #6

    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    180

    Početno

    mi nedamo klinca na vjeronauk iz vise razloga:
    1. bog se ne uci za ocjenu
    2. najcesce imamo samo jedan slobodan vikend da smo svi kod kucei ne zelimo ga dati popovima
    3. vjeronauk je stvar izbora na koji bi djeca trebala ici s veseljem (tipa tjelesni i likovni) a ne s mukom. Kod nas su klinci u 2 razredu morali nauciti vjerovanje i koji nisu nali smanjena im je ocjena

  7. #7
    Indi avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Postovi
    1,702

    Početno

    Nevjerojatno, pogotovo što je u naputku napisano da je vjeronauk poput likovnog i glazbenog "sekundarni" predmet kojima bi se trebalo kod djetet pozitivnom motivacijom i višim ocjenama stvarati zadovoljstvo i neopterećenost..a ovo što se radi je užasno i tako bih voljela da se izbaci iz nastave!

  8. #8

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    38

    Početno

    pridružujem se indi, moj je mali 1. razred prošao sa 4 zbog vjeronauka, a
    a mala je dobivala 4. jer je povučena i sramežljiva!!!!
    Vjeronauk van iz škola, ili bez ocjenjivanja.

  9. #9
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    pafi, pretpostavljam da nije prosla s 4 samo zbog vjeronauka, jer joj to sigurno nije bila jedina cetvorka.

    meni bas ne sjeda ideja da neki predmeti trebaju biti lakse ocjenjivani od drugih, kao da su vise tipa razbibriga. neki su mozda vecini laksi od drugih ali to ne znaci da im to treba biti bit (ili jedna od glavnih biti).

    al definitivno trebaju biti ocjenjivani (ako se ocjenjivati bas mora) u skladu s realnim mogucnostima klinaca te dobi.

  10. #10
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    vjeronauk neće iz škola. ali djeca mogu van s vjeronauka. tihi bojkot - i neće imati kome predavati. pa kad omjer bude 3 na vjeronauku, a 27 vani - onda će se stvari početi rješavati.

    vjeronauku je mjesto u crkvi. ako smo mi nekad tamo mogli - zašto ne mogu naša djeca!?

  11. #11

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Čakovec
    Postovi
    23

    Početno

    @ sorciere

    evo ti rješenja ako još uvijek trebaš:

    NIKOLA, LEOPOLD, OZANA

    GRACIJE, AUGUSTIN, IVAN

    MARKO, MARIJA, ALOJZIJE

  12. #12
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj Bisera prvotno napisa
    @ sorciere

    evo ti rješenja ako još uvijek trebaš:

    NIKOLA, LEOPOLD, OZANA

    GRACIJE, AUGUSTIN, IVAN

    MARKO, MARIJA, ALOJZIJE
    bisera, hvala - ali kikica je odlučila da više neće na vjeronauk (još u 6. osnovne), a sada u srednjoj je izabrala etiku.

    ali možda pomogne nekom prvašiću

  13. #13

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    38

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    pafi, pretpostavljam da nije prosla s 4 samo zbog vjeronauka, jer joj to sigurno nije bila jedina cetvorka.

    meni bas ne sjeda ideja da neki predmeti trebaju biti lakse ocjenjivani od drugih, kao da su vise tipa razbibriga. neki su mozda vecini laksi od drugih ali to ne znaci da im to treba biti bit (ili jedna od glavnih biti).

    al definitivno trebaju biti ocjenjivani (ako se ocjenjivati bas mora) u skladu s realnim mogucnostima klinaca te dobi.

    falio mu je bod do 5, pa ak mu se nije moglo i progledati kroz prste u 1. razredu!!!! :/
    smatram da bi bilo bolje uvesti etiku, a tko hoće ionako ide na vjeronauk.
    Ionako mislim da je to sat na kojem se najviše djeci treba približiti pojmovi prijateljstva, brige za druge, kroz praksu .....neke igre i sl.

  14. #14

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Čakovec
    Postovi
    23

    Početno

    @ sorciere

    sori, nisam shvatila. nisi pričala o svom djetetu ili kaj? jer mi smo imali iste muke. surfali smo po netu, listali kojekakve knjižice itd. :D

  15. #15
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    bisera, ja sam sa svojom curkom na podforumu 13 do 18

  16. #16

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    38

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    vjeronauk neće iz škola. ali djeca mogu van s vjeronauka. tihi bojkot - i neće imati kome predavati. pa kad omjer bude 3 na vjeronauku, a 27 vani - onda će se stvari početi rješavati.

    vjeronauku je mjesto u crkvi. ako smo mi nekad tamo mogli - zašto ne mogu naša djeca!?
    slažem se s tobom, najsmješnije smo što smo svi ko ovce, idu svi, pa ajmo i mi.....da nam se djeca ne bi osjećala izdvojena....skroz krivo

  17. #17

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Čakovec
    Postovi
    23

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    bisera, ja sam sa svojom curkom na podforumu 13 do 18
    ma ja sam tu nova. imam i ja curu od 11 i pol godina, ali na ovaj sam forum sasvim slučajno upala prekjučer kad sam tražila na na guglu nekaj o proširenim venama. bacilo me na ovaj forum s tom temom.

  18. #18
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    pa bisera - meni je drago da te gugl bacio k nama. dobro nam došla - i uživaj. :D

  19. #19

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Čakovec
    Postovi
    23

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    pa bisera - meni je drago da te gugl bacio k nama. dobro nam došla - i uživaj. :D
    tnx. :D mada sam malo i žalosna jer mi niko ne odgovara na moj post u vašem topiku o proširenim venama.

  20. #20
    Indi avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Postovi
    1,702

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    meni bas ne sjeda ideja da neki predmeti trebaju biti lakse ocjenjivani od drugih, kao da su vise tipa razbibriga. neki su mozda vecini laksi od drugih ali to ne znaci da im to treba biti bit (ili jedna od glavnih biti).

    al definitivno trebaju biti ocjenjivani (ako se ocjenjivati bas mora) u skladu s realnim mogucnostima klinaca te dobi.

    Čitala sam prošle godine o tome kad sam išla na stručni i doista
    piše da djeci iz tih predmeta treba davati dobre ocjene i da upravo da budu razbribriga putem koje će ih se motivirati na neka razmišljanja itd.

  21. #21
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,097

    Početno

    OT, nikad mi nije bilo jasno zašto postoje ocjene iz glazbenog, likovnog i tjelesnog? Što se ocjenjuje, zalaganje? Meni je tip iz tjelesnog puknuo četvorku u nekom razredu osnovne jer nikako nisam mogla preskočiti (uvijek previsokog ) kozlića.

  22. #22
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    pa bilo bi logično da se ocjenjuje zalaganje iz tih predmeta. o kozama i ostalim čudesima tjelesnog - ne bih

  23. #23

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa
    OT, nikad mi nije bilo jasno zašto postoje ocjene iz glazbenog, likovnog i tjelesnog? Što se ocjenjuje, zalaganje? Meni je tip iz tjelesnog puknuo četvorku u nekom razredu osnovne jer nikako nisam mogla preskočiti (uvijek previsokog ) kozlića.
    Ja sam iz tjelesnog imala 3, iz likovnog poklonjen 4 (komentari učiteljice: "Ajmeee! Kukuuu!"), iz tehničkog 3-4 (žena je urlala na mene da kako to pilim daščice ) a iz glazbenog me spašavalo to što idem u muzičku školu, pa sam bila i bolje od drugih (bar nešto).
    Usprkos svim ostalim odličnim ocjenama, ova tri predmeta su me proganjala cijelu osnovnu školu, dobro mi porušila samopouzdanje i jako otežala upis u srednju. Došla sam k sebi tek na faksu.

  24. #24
    ms. ivy avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Postovi
    12,890

    Početno

    baš... ocjenjivanje tih predmeta je idealno za rušenje samopouzdanja.

  25. #25

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Da ne spominjem činjenicu da djeca u osnovnoškolskoj dobi međusobno više cijene vještinu nego znanje, tako da ako ti ne ide tjelesni, onda si propalitet, bez obzira na ostalo (a ako ti ide matematika, onda si štreber).
    Ocjene dodatno pogoršavaju stvar, jer se javlja rang-lista koju postavlja "netko odozgo" (nastavnik), i položaj zadnjeg je zacementiran.
    Sorry, ovo je OT, ali morala sam. Puno puta sam razmišljala o tome i čini mi se da je cijeli sustav ocjenjivanja "odgojnih predmeta" naopako postavljen.

  26. #26
    a zakaj avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    2,149

    Početno

    slazem se s tanjom_b.
    Previse je slucajeva onih kojima ocjene iz tjelesnog, likovnog i glazbenog dizu inace los prosjek, a s druge strane onih koji imaju sve 5 osim tjelesnog (ja sam bila takva, a i moj brat, za kojeg je jednom citav njegov razred isao moliti prof iz tjelesnog da mu pokloni peticu da mu ne kvari prosjek )

    U nekom trenutku, kad se na glazbenom i likovnom pocnu uciti teorija i povijest glazbe i umjetnosti, ocjenjivanje ima smisla. Ali dok se ocjenjuje kako je netko otpjevao pjesmicu - ne!

  27. #27

    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    99

    Početno

    Mi smo još daleko i od škole i od vjeronauka, ali ideja vjeronauka u školi mi se nikako ne sviđa, pogotovo nakon priča sestrične iz Osijeka čiji je malac jesenas krenuo u školu. Nikako, ali nikako mi se ne sviđa da se preko državne škole priprema djecu za sakramente i broje dolasci na misu, jer za to postoje župni dvorovi koji svi imaju dvorane za vjeronauk. (gdje su ga održavali do devedesete?) Za mene je to prisila na mala vrata.

    Interesira me koliko dječice u osnovnoj školi ne pohađa vjeronauk, pretpostavljam da ih nema puno i kako ih gledaju ostala djeca.

  28. #28

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Citiraj kulenova_seka prvotno napisa
    Interesira me koliko dječice u osnovnoj školi ne pohađa vjeronauk, pretpostavljam da ih nema puno i kako ih gledaju ostala djeca.
    Domagoj ne ide na vjeronauk, ne gledaju ga ništa posebno radi toga.
    On je sad 6. razred.

  29. #29
    blis avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    702

    Početno

    Citiraj kulenova_seka prvotno napisa
    Interesira me koliko dječice u osnovnoj školi ne pohađa vjeronauk, pretpostavljam da ih nema puno i kako ih gledaju ostala djeca.
    Moj mali već 7 godina ne ide na vjeronauk i super mu je. Igra nogomet ili (kada je bio manji) piše zadaću. Nikada se nije osjećao drugačijim. Zapravo, mislim da je u većim sredinama lakše i djeci i roditeljima koja ne idu nego u malim školama.

  30. #30

    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    267

    Početno

    Živimo u manjoj sredini,i svima sam morala objašnjavati zašto moja djeca ne idu na vjeronauk u školi.Bio je to dug proces dok su svi shvatili.Lakše je u većim mjestima.Moji su jedini koji ne idu na vj. pa je bilo čuđenja,mnogi tjeraju djecu na vj. zbog sakramenata.
    Pozdrav

  31. #31
    Eci avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb, Gajnice
    Postovi
    2,107

    Početno

    Ni ja nebi dala E. na vjeronauk. (kreče ove godine)
    Mene zanima dal oni imaju organizirano to vrijeme dok su drugi na vjeronauku? Pazi li neki učitelj na njih?

  32. #32

    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    267

    Početno

    Sve zavisi od škole do škole a i učitelja.Recimo moja Sandra ide prvi razred i učiteljica za to vrjeme nju animira;bojanje,oblikovanje plastelinom itd.Sin ide drugi razred ali baš briga učiteljicu gdje je on i šta radi tako da sam ja išla u školu i bila s njim vani.Isto je tako i s trećim razredom u koji mi ide najstarija kćer,s njom sam se našetala i nadisala svježeg zraka.I tako uglavnom ja moram o tome vodit brigu.

  33. #33
    petarpan avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb-Trnje
    Postovi
    2,136

    Početno

    Po meni vjeronauku NIJE mjesto u školama...A ako ga se i stavlja kao izborni predmet ne bi nipošto smio imati utjecaja na konačnu ocjenu iz svih ostalih predmeta...

    I potpisujem tko je ono gore napisao da se vjera ne uči za ocjenu, kao ni mnoge druge stvari s kojima se busamo o prsa...
    A opterečivanje djece kak tko izgleda...
    Pa ja, brate mili, ne znam ni jednog s tog popisa povezati s licem osim stepinca..., al dobro ja sam ionako poseban slučaj... 8)

  34. #34
    Amelie32 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    839

    Početno

    Dakle ja sam se užasno bojala kako će biti s tim vjeronaukom u školi jer smo se M i ja dogovorili da ćemo Luciana upisati na vjeronauk, a ako mu se to neće sviđati ili će biti problema nekog tipa, druge godine neće ići. I tako sam ja strahovala i strahovala, dok nisam prvi puta upitala sina koji mu je najdraži predmet, a on će meni - vjeronauk. Ja sam bila u šoku. :shock: Mali je oduševljen vjeroučiteljicom i gradivom koje uči. Nema ni spomena od ovakvih nebuloznih zadataka kakve je Sorci navela, uče i pjesmice, molitve, crtaju. Sad mali nas stalno tjera kad prolazimo kraj raspela, a to je blizu naše zgrade, da se obavezno idemo moliti. Svojoj maloj seki pjeva crkvene pjesmice i moli Anđela čuvara za sebe i nju svake večeri.
    E sad je za nadati se da se u toj cijeloj priči oko vjeronauka neće nešto i promijeniti na lošije.
    :/

  35. #35
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Moj A. je jedini vjernik u našoj obitelji! Ni muž ni ja nismo vjernici, djeca nisu krštena, ali on ima prijatelja iz vrtića s kojim je pričao o Bogu i totalno je time bio fasciniran. Pa kad smo ga pitali želi li na vjeronauk, nije uopće imao dileme.
    Pa se sad trudi pomirit ono što mi pričamo i što čuje na vjeronauku, npr.: Ljudi su se razvili od majmuna, a prvi koji su nastali su bili Adam i Eva!
    Inače, sporni zadatak sam vidjela i vidjela sam da je nešto upisao, nešto nije - nije oko toga bilo nikakve frke. Koliko god mi ideja vjeronauka u školi ide na živce, taj konkretan primjer može bit problematičan samo ako ga učitelj takvim napravi.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •