Svojim ili muzevim roditeljima pristupu odlucno i sa stavom "ne petljajte se" i odreži svaki pokušaj pametovanja. Znam iz iskustva da to zdere enormne kolicine energije".
Svojim ili muzevim roditeljima pristupu odlucno i sa stavom "ne petljajte se" i odreži svaki pokušaj pametovanja. Znam iz iskustva da to zdere enormne kolicine energije".
Teže je ukoliko ste mozda u zajedničkom ili susjednom kućanstvu. Svakako nemoj dozvoliti izjave tipa: jadan moj X, sto ti rade, ti si tako krasan, a vode te doktoru, ne brini nisi bolestan kako mama misli itd.
Predlazem ti da zbog brzine obavis sve u Kukuljevicevoj i ukoliko se pokaze razlog i potreba, zatrazis sto prije Rjesenje za IP. Svakako odi i na ERF, oni rade dobru procjenu, mozes dulje razgovarati i posavjetovat ce te oko svega.
Drage, molim pomoć, pišem kroz suze pa nemojte mjeriti svaku riječ. Nakon 5 godina vrijeme je da odemo psihologu, i ona i mi. Neizdrživo je.
Ona je inteligentna, hiperosjetljiva, nepresušni bunar pažnje i potreba, dijete koje stalno traži još, koje nameće osjećaj krivnje.
U vrtiću idealna, zapravo u vanjskom svijetu idealna, s nama koji je jako dobro poznajemo i pred kojima se osjeća slobodnije drukčija. S njom se može jako lijepo razgovarati, ali ne može si pomoći, usisava pažnju, nameće tempo i potrebe, ima histerične ispade. Od rođenja. Ne mogu pričati o njenoj prvoj godini bez da mi naviru suze od muke, a bogme ni kasnije nije nestalo samo je vrištanje dobilo riječi. Ima nisku toleranciju na frustracije. itd itd
Ok, dalo bi se tu pisati svašta, ali nije poanta u njoj ni u savjetima kako s njom, jer se iz ovoga ne može dobiti potpuna slika. Uglavnom, imamo teško dijete i treba nam pomoć. Trenutno se osjećam kao g...o od majke nakon što je jutros imala 45 minuta krizu na potpunu glupost... Žao mi je mlađeg djeteta koji je sve to gledao, da imam tri takva ne bi bilo kao ona jedna...
Dakle, naručila bih nas u jednom od ova dva centra. Kako nismo iz Zagreba, važno je da dobijemo termin i da se npr. ne moramo vraćati sutradan. Kako to izgleda? Da li najprije pričaju s roditeljima pa s djetetom ili? Koliko to traje. Nemam snage ponovo iščitavati temu, pročitam je barem dvaput godišnje kad kriza dođe do vrhunca, ali opet i zaboravim.
Vi koje imate iskustva, u koji centar da se javimo, gdje ćemo dobiti adekvatniju obradu i kod koje psihologinje? Što zapravo trebamo? Trebamo da nam netko stručan kaže gdje je kvaka s njom, da možemo bolje hendlati taj karakter i te potrebe, ali i svoje. Tj. da pomogne i njoj i nama. Je li realno da to možemo dobiti?
Mislim da nisam bila presuvisla...uf.
Kod Julije vlahinsky djecu izvan zg narucuju petkom oko 10 da je lakse zbog putovanja.
Procjena traje cc 2,5 sata.
Prvo ulazite zajedno, pricas opcenito na nacin koji je ok za dijete. Ono sto ne zelis reci pred djetetom cuvas za kasnije.
Tada slijedi testiranje od cc 1 sat. Dijete ostaje sa psihologicom nasamo cc sat vremena. Nakon toga te pozovu. Dijete odlazi na igranje kod tajnice, a tebi psihologica detaljno objasnjava rezultate i daje upute . Taj razgovor traje cc 1 sat.
Nakon par dana nalazi stizu postom na adresu.
Posljednje uređivanje od sirius : 24.10.2016. at 09:51
Hvala puno na konkrenim informacijama.
Sirius, našla sam na netu samo neki broj mobitela. Imaju li oni i mail ili se naručuje na mobitel?
Psihološki Centar Vlahinsky
psiholoskicentarvlahinsky@gmail.com
http://www.imenik.hr/moj/detalji/221...ntar-vlahinsky
Mobitel je poslovni, javlja se tajnica ,mozes zvati i na njega.
Zuska draga!
Posljednje uređivanje od Lili75 : 24.10.2016. at 11:37
Otprilike ovako ti je i kod Sever. Moja j. je imala 4,5g kad smo otišli, s time da je ona imala veliku separacijsku anksioznost pa nije htjela ostati sama na obradi, ali je T. Sever uspjela dobiti sve ključne informacije.
Nama je puno pomoglo da nju razumijemo, način na koji razmšlja i zašto reagira tako kako reagira. Tisuću puta smo se prije toga osjećali kao loši roditelji.
Da, J. je dijete natprosječne inteligencije, perfekcionist, s emocionalnom anksioznošću i rijetko koji roditelj se zna prirodno nositi s tim. Nama je bila potrebna pomoć, dobili smo ju i danas je život puno lakši, dijelom zbog njezinog odrastanja i velikim dijelom zbog stručne podrške koju smo dobili.
od mene samo
otprilike znam kako se osjecas.
Samo naprijed...
Stanley Greenspan u knjizi Zahtjevna djeca to objašnjava u jednoj rečenici: Vi niste problem, ali možete biti rješenje.
Iz vlastitog iskustva, kad to jednom dođe na normalu, čovjek odahne...onako kako je mitovski opisala.
Držim fige da vam savjetovanje pomogne. Djetetu također.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 24.10.2016. at 18:05
Mi smo ipak prvo kukuljevicevu odradili danas. Nakon (meni, njemu je bilo zabavno jer je rjesavao zadatke) napornog dana al bez konkretnog papira ukupnog nalaza ne znam sto ce pisati.
Psihologica mi objasnila gdje je nadaren, gdje testira sve oko sebe i ima ogroman ego. Psihijatar je bio beskorisan, pun sebe i on bi sve medikalizirao a to ne moze, logoped mi je rekao da bi zastihao uciteljicu. Tak da je moj zakljucak danas da bum dobila papir koji mi nece pomoci. Nadareno dijete. I kaj sad?
Al ok tek smo krenuli.
Odoh se izravnati od onih stolaca.
Ah da, jedan moment danasnjeg dana moram ukomponirati- nemojte SVE objasnjavati i dopustiti raspravu i objasnjenja jer ce vas ionako vrlo brzo nadmasiti.
Lol slutim da je zena u pravu
Po tvom opisu mogu pogoditi cak kako se zove psihijatar. :D
:iskusna:
Za početak
http://www.mvinfo.hr/knjiga/6857/pog...ece-i-odraslih
Može imati "samo" darovitost i nesklad emoc.i kognitivnog razvoja, a može usput patiti i od poremećaja pažnje i imati hiperfokus na aktivnosti koje ga zanimaju. Važno je s logopedom isključiti sve dokazive poteškoće.
Ako ti na kraju ostane samo darovitost uz nemir i brbljivost, to ti je najgora kombinacija za skolu jer oni uglavnom rezoniraju: ako je tako pametan, neka nauči mirovati.
Znam. I za to me ocaj hvata. Ne zato sto ja zelim da on ima 'nesto' nego zato sto sve vise mislim kako su oni pomalo, da oprostite, kreteni.
Sirius, ja sam se tako smijala u sebi liku i toj napuhanosti i s visine stavu da mi ga je pomalo bilo zao)))
Zapravo me pomalo ulovio nekakva zalost pri kraju dana jer mi se upravo to ucinilo- nece skuziti koliko i sto treba jer s darovitoscu se nece baviti a ostalo ce i dalje u represiju jer su prvenstveno nemastovite.
I kako to vec biva- nelogicni autoritet on- ignorira. Pa se vrte u krug- represija, ignoriranje, kazna, ignoriranje...
Darovitost je kapacitet sa kojim je roden.
niti jedan sustav, los, trom, zastario, nepoticajan ili sto god ne moze ponistiti tu njegovu osobinu.
Uvijek ce biti darovi. Potican ili ne.
Samo je vazno u svemu tome sacuvati zdrav razum i mentalno zdravlje.
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 20:37
Kod M. nakon 8 godina sustava ta osobina iskace kad ju se najmanje ocekuje.
Ona ne ponistava njegov poremecaj paznje, ali unatoc nikakvom ulaganju ( osim priznanja da postoji) u njegovu darovitost ,sustav koji ju nikad nije priznao niti poticao, nije ju uspio niti unistiti.
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 20:40
Realizirali ga ili ne , to ne mjenja cinjenicu da su daroviti.
Darovitost je potencijal i sposobnost na odredenom podrucju.
Bilo bi idealno da se prepozna, usmjeri i potice, ali i bez toga osoba ce uvijek ostati iznad prosjeka ( istina, u neiskoristenom potencijalu, ali to ne nestaje ).
Nakon 8 godina sustava koji je bio maceha prema M.u svakom pogledu , on na testovima jos uvijek ispada darovit i iznadprosjeka u odredenim podrucjima. Sa druge strane ocjene su mu prosjek ili ispod njega ako se gleda razred kao cjelina, a debelo ispod prosjeka ako se gleda potencijal.
Ali to zaista nema veze sa potencijalom. Nije on nestao. Samo nikad nije dosao do izrazaja. Nikad niti nece u ovom sustavu. Nije ovaj sustav lud za verbalnom logikom, pogotovo ne u osnovnoj skoli.: Opetsepravispametan:
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 21:09
Vracaju mi se detalji dana u bljeskovima.
Neurologinja je zakolutala ocima na vrijeme koliko je bio dojen. I imala je totalno glupo i neprimjereno pitanje djetetu 'zasto ti toradis kad znas da to nije lijepo i zasto si zlocest?' Samo sam cekala da joj objasni da on nije 'zlocest jer nije zlocesta osoba, da su samo neke stvari koje radi nekad nekim situacijama neprimjerene' to ponekad objasnjava tim takvim autoritetima
Darovitost je puno više od samog potencijala odnosno sposobnosti. Danas je jako prihvaćena Renzullijeva tzv trijadna teorija koja na darovitost gleda kao na istodobnu kombinaciju natprosječnih sposobnosti, kreativnosti i visoke motivacije (posvećenosti zadatku), no ima još puno složenijih gledanja na darovitost.
Potencijal s kojim se rađamo nije baš tako usko zadan na početku i nije točno da će uvijek ostati iznad prosjeka.
Zapravo, moje inace nekad stvarno nestrpljivo dijete je bilo tamo savrseno strpljivo, gotovo kao da se postavio da on njih proucava.
Ici u Kukuljevicevu vrijedi samo zbog brzog dolaska na red i zbog brze obrade.
Sve ostalno je prilicno nedoreceno i šturo , i vrlo cesto se nakon toga osjecajecas kao los roditelj.
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 21:28
Je , jedina caka u motivaciji je ta sto daroviti mogu biti motivirani samo za ono sto ih inspirira. I to je zapravo najproblematicniji dio .
i zbog cega ne bi ostali u testovima iznad prosjeka? To je kao inteligencija. Ne poglupi se znacajno sa godinama , osim ako je bolest ili trauma u pitanju. Druga je stvar sto u nekim drustvenim mjerilima ljudi izgledaju potpuno neiskoristenog potencijala.
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 21:29
Slažem se s tobom da je motivacija najproblematičniji dio. Ne stoji baš stvar oko inspiracije. Iskustvo pokazuje velike razlike po pitanju motivacije kod darovitih iz različitih kultura. Hrvate je navodno jaaako teško motivirati usporedbi s nacijama.
Uzmimo neku drugu karakteristiku koja ima gensku osnovu - npr visinu. Dijete visokoh roditelja stat značajno višlje je od svojih vršnjaka u predškolskom razdoblju (od 0- 6 godine) recimo da je unutar 5 centila, odnosno višlje od 95 djece iz svoje populacije. Stavimo ga u nepovoljnu okolinu (po fizički razvoj) sljedećih 10 godina - hoće li sa 16 ili 20 godina ostati i dalje unutar 5 centila?
Posljednje uređivanje od no@ : 26.10.2016. at 21:38
Htjedoh napisati Hrvate je jako teško motivirati u usporedbi s drugim nacijama (o dr kulturama da ne govorimo![]()
Nepovoljna okolina - bioloski gledano je zaista nepovoljna okolina.
Meni bi to znacilo da je to okolina u kojoj nema osnovnih uvjeta za normalan razvoj.
Osnovnih, u smislu dovoljno hrane, kretanja , vitamina... ( ako pretpostavimo da dijete nema jos neki dodatni problem koji bi i u normalnom okruzenju ometao razvoj).
Vecina darovite djece zive u okolini koja ima normalne uvjete za razvoj prosjecne djece.
Ne vidim niti jedan bioloski logican razlog da oni i dalje ne napreduju , i ostaju iznad prosjeka od prosjecne djece ( u istim uvjetima).
Da, u tim uvjetima postoji rizik da nikada ne ostvare puni potencijal, da ostanu neprepoznati ili najgore od svega frustrirani jer osjecaju da su drugaciji i misle da imaju gresku. Ali to je vec nesto drugo.
Zato sto nesto je lijepo ili nije je relativan pojam, zato sto nema pojma sto to zapravo cini i zato sto 'zlocest si' je naizmjerno neprimjerena primjedba za bilo koga a posebno za dijete u razvoju.
Znala sam da će se netko uhvatiti- građani Hrvatske (da budemo građanski korektni).
Inače susjedi nas šišaju po darovitosti. Nedavno je na stručnoj konferenciji posvećenoj darovitosti objavljeno da je u SLO cca 40% djece osnovnoškolske dobi procijenjeno potencijalno darovitima....
Meni je genijalno bilo kad smo imali prvi roditeljski za prvi razred nakon ofrlje odradenog upisa ( samo razgovor u trajanju od 20 minuta).
i kaze nasa uciteljica kako ima 28 ucenika u razredu i niti jednog sa IP i PP, a niti darovitog ( ok, daroviti se ne broje)
Dobro je da se nisam pocela smijati na glas. Totalno statisticki nemoguce. Eto nas u 2 razredu. Ocekujem puno zanimljiviju satistiku do kraja godine.![]()
Pa da razgovor je bio bez veze. Bez brige, nisu zavrsli u paralelnom razedu. Kod nas su u postupku dobijanja papira ( ili su ih vec dobili). Samo sam htjela reci da sustav ne prepoznaje niti potencijale niti problem odmah na pocetku.
Cesto ne prepoznaje niti kada im mases zastavom ispred nosa.
28 komada djece u razredu. Sreca sa su svi na broju na kraju radnog dana, a ako nesto i nauce-super.
Posljednje uređivanje od sirius : 26.10.2016. at 22:36