Stranica 23 od 52 PrviPrvi ... 13212223242533 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1,101 do 1,150 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    a ko vama uopce uspostavlja "dijagnozu" da su djeca darovita?

    meni ove price i forsiranju djece koja uopce nisu zainteresirana za aktivnosti koje im namecete izgleda ko da ih po svaku cijenu morate napraviti pametnijima od ostalih, ko sto neki starci mrcvare klince sportovima

    klinci uvijek stignu popuniti intelektualne rupe ali socijalne i emocionalne se tesko sredjuju

    ima normalnijih metoda od tih pretpotopnih sjedenjima za stolom i drljanja po papiru

    sebastianova trenerica iz floortime radi sa njim tako da se zaigraju i ako prica krene o vulkanima onda mu odrzi predavanje o vulkanima, ili o kristalim ai dijamantima. ideja je da djeca moraju uzivati i osjecati se sigurnom i sretnom da bi upijali

    ne mora klinac crte vuci olovkom po papiru, moze ih vuci prstom po pijesku koj ste nasuli u tacnu, ili po pjeni za brijanje koju ste razmazali po kuhinjskom stolu...

    srebrni flomaster je sto puta jaci mamac nego dosadna obicna olovka

    za finu motoriku dobro je raditi sa plastelinom

    suludo je nabiti klinca koj nije motiviran i uz tajmer ga drzati za stolom koliko ste vi to zamislili, pa zgadit cete im sve skupa

  2. #2
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    klinci uvijek stignu popuniti intelektualne rupe ali socijalne i emocionalne se tesko sredjuju

    ima normalnijih metoda od tih pretpotopnih sjedenjima za stolom i drljanja po papiru

    Možda ima, ali ne u našem školskom sustavu. Obzirom da je škola obavezna, potrebno je uklopiti dijete. I tako se često osjećaju ko vanzemljaci , samo im još treba dodatni negativni fokus učiteljice i kolektiva zbog toga što ometaju nastavu ili ne žele raditi ono što se od njih očekuje po planu i programu.
    Moj sin definitivno nije bio motiviran za većinu stvari koje su radili u prvom razredu, posebno je katastrofično bilo prvo polugodište kada se očekivalo da ispisuje redove slova B , ali kako se očekivalo od ostalih očekivalo se i od njega. Ne vidim ja tu neko riješenje osim da shvati da se određene stvari miraju napraviti , bez obzira koliko se njemu to činilo glupo ili nepotrebno.
    A ovo sa popunjavanjem intelektualnih rupa, e, na to se mogu samo nasmijati...nema šanse da ja želim ili mogu popuniti njegove intelektualne rupe. Ja ga mogu navesti/prisiliti da napravi ono što se očekuje od njega po planu i programu, ali više od toga može samo on sam kada ima volje. Nakon osnovog plana i programa ja stvarno nemam niti mrvicu snage i volje višiti bilo kakvo intelektualno obrazovanje klasičnog tipa.
    Naravno, mogu samo ako on pokaže izrazitu volju bez ikakvog otpora, što se događa isključivo onda kada ga nešto izuzetno zanima, ali vjeruj , to nikada nije po školskom planu i programu.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince

  4. #4
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince
    Pa nije autizam jedini razlog odbijanja sudjelovanja u radnjama koje nam se nameću , a mi ih ne želimo raditi?
    Pretpostavljam da autizam ima više stvari u kombinaciji koje ga definiraju kao poremećaj? Isto tako poremećaj pažnje i koncentracije može biti iz razlih razloga ADHD, ADD, darovitost, emocionalni problemi i razne kombinacije...Pitanje je što je tu uzrok , a što posljedica.

  5. #5
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e
    Najčešće i kod nas, pogotovo ako se ne otkrije dobar uzrok problema. Uzrok problema je kljuć za riješenje jel se tada zna kao pristupiti dijtetu i izvući najbolje iz njega. Ako postoji pravilan pristup i odnos tada dijete razvije potrebno samopuzdanje i naući se nositi sa svojm različitošću u razmišljanju , te u konačnici (a to nam je cilj) uklopi se u sistem i izvuće najbolje iz njega.

  6. #6
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    mene samo zanima tko sve ima formalnu "dijagnozu" i od koga, koj strucnjak ispisuje to?

    u principu takva djeca stvarno trebaju asistenta i prilagodjeni nastavni program

    ako ste stvarno pod kontrolom strucnjaka onda ce vas vjerovatno i uputiti u motiviranje na rad jer to sjedenje i forsiranje je maltretiranje. djeci odredjenog uzrasta edukacija treba biti prezentirana na nacin koji ce najvise uliti u klince. ako vam klinci placu nesto nije u redu

    alo ljudi, vama klinci tule jer ih maltretirate da sjede i pisu nesto sto vi mislite da ide uz njihovu darovitost? tko vam je dao upute? materijale? ili to kemijate sami?

    mozes se grafomotorika malo vjezbati ali mozak se treba razviti da bi stvar kliknula. forsiranje pisanje je ko da forsirate bebu da hoda prije nego sto je na to spremna

    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)
    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince
    Samo ću konstatirati da se uopće ne razumijemo.

    A ako uistinu želiš znati više, onda je dovoljno da zaviriš u knjigu Ellen Winner Gifted Children: Myths And Realities. Dakle, nije stvar u nečem "hrvatskom". Čak ni testovi na koji su testirani nisu izvorno hrvatski. Niti mi išta same kemijamo. A djeca su nam komotno mogla i bez pomoći stručnjaka, ali smo svi mi ovdje potražili pomoć jer ih želimo znati bolje usmjeravati i pomoći im da ostvare svoje prave potencijale.

    Daj pročitaj cijeli topik, dobit ćeš bolju sliku. Kad dođeš u Zagreb, javi se pa ću te upoznati sa sinom. Vidjet ćeš da o autizmu ili nečem sličnom nema niti riječi. Na prvi pogled on je obično razigrano dijete, tek malo preozbiljno za svoju dob i s ponekim netipičnim interesom, što katkada ni ne vidiš odmah.




  7. #7

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    moje knjige ti ovo opisuju kao termin gifted, zato se cudim svemu sto pisete

  8. #8
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Neću ti dati odgovor koji želiš čuti, jer smo mi u maloj prednosti. Moje malo čudo još je i dvojezično pa mu je i literatura dobrim dijelom na engleskom jeziku.

    Od naših vježbenica je u zadnjih nekoliko dana riješio Učim kroz igru 3 i 4 (Znanje), a prije toga mnoge druge (uglavnom Forum), uključujući i neke nikad objavljene vježbenice za 1. razred koje smo dobili. Ove nove (Znanje) imaju baš dosta tih vježbi gdje treba nastaviti iscrtavati dosadne crte, dopuniti crtež i sl. Ima i skupova i sl. On to riješi za tili čas, no problem je što to obično bude šlampavo jer nema strpljenja. Znaš već o čemu govorim

    Mi smo u PCM na radionicama za predškolce i unatoč mojoj skepsi na početku, vrlo smo zadovoljni. Plus dobijem sat i pol tjedno razgovora s mamama bistrića, dok ih čekamo i na roditeljskim radionicama. I to ima prilično terapeutski učinak, moram priznati.

    Mi se moramo koncentrirati na poštivanje pravila, tjelesnu koncentraciju (moje nekad mirno dijete postalo je poput zvrka, ni sekunde mira) i na šablonizirane zadatke bilo koje vrste.

    Literatura je stereotipna za našu djecu i vjerujem da si se toga već dotakla - Ellen Winner "Darovita djeca - mitovi i stvarnost". Drugo se većinom ponavlja. Meni je dobra i Čarobno drveće uma, ali to sam čitala davno i ako se dobro sjećam, užasno me živcirao prijevod (ali moguće je da sam zamijenila s jednom drugom knjigom).

    Jurim. Idem na čitanje enciklopedije. On čita meni o gradovima koji se guše

  9. #9
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Stray, većina mama ovdje ima dijagnozu darovitosti od ovlaštenih stručnjaka, i to što vježbamo vježbamo po uputama s ciljem da se dijete provede u situaciji koja mu je neugodna - a nužna za kasniji razvoj ili u određenim društvenim situacijama tipa škola. I bolje doma, s majkom, pa ako i plače, da plače na ramenu, da se kroz svoje najgore frustracije (dosada, monotonija, ručica koja ne sluša znatno napredniji um...) dovede, ohrabri i provede u sigurnoj sredini, a ne u školi gdje jedna sirota učiteljica ima 30 djece, i svako ima svoje probleme i izazove. Ona ih može samo kažnjavati, slati van, ili nešto - a sve to ih dovodi u situaicje frustracija, nesigurnosti i ostalo.
    Frey je očito verzirana i potpisujem sve što je napisala. Frey, pusa!!!
    Je li škola dobro koncipirana - nije. Je li to što radimo najbolje za djecu u nekim apsolutnim okvirima? Nije. Ali ako želimo da dijete prođe kroz obrazovni sustav i otvori si put realizacije svojih potencijala moramo ih na to pripremiti. Kao što dijete s motoričkim poteškoćama i koje neće hodati moraš "mučiti" vježbanjima... Nije ugodno, teško je - ali tako je...

  10. #10

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Stray, većina mama ovdje ima dijagnozu darovitosti od ovlaštenih stručnjaka, i to što vježbamo vježbamo po uputama s ciljem da se dijete provede u situaciji koja mu je neugodna - a nužna za kasniji razvoj ili u određenim društvenim situacijama tipa škola. I bolje doma, s majkom, pa ako i plače, da plače na ramenu, da se kroz svoje najgore frustracije (dosada, monotonija, ručica koja ne sluša znatno napredniji um...) dovede, ohrabri i provede u sigurnoj sredini, a ne u školi gdje jedna sirota učiteljica ima 30 djece, i svako ima svoje probleme i izazove. Ona ih može samo kažnjavati, slati van, ili nešto - a sve to ih dovodi u situaicje frustracija, nesigurnosti i ostalo.
    Frey je očito verzirana i potpisujem sve što je napisala. Frey, pusa!!!
    Je li škola dobro koncipirana - nije. Je li to što radimo najbolje za djecu u nekim apsolutnim okvirima? Nije. Ali ako želimo da dijete prođe kroz obrazovni sustav i otvori si put realizacije svojih potencijala moramo ih na to pripremiti. Kao što dijete s motoričkim poteškoćama i koje neće hodati moraš "mučiti" vježbanjima... Nije ugodno, teško je - ali tako je...
    mene samo zanima tko sve ima formalnu "dijagnozu" i od koga, koj strucnjak ispisuje to?

    u principu takva djeca stvarno trebaju asistenta i prilagodjeni nastavni program

    ako ste stvarno pod kontrolom strucnjaka onda ce vas vjerovatno i uputiti u motiviranje na rad jer to sjedenje i forsiranje je maltretiranje. djeci odredjenog uzrasta edukacija treba biti prezentirana na nacin koji ce najvise uliti u klince. ako vam klinci placu nesto nije u redu

    alo ljudi, vama klinci tule jer ih maltretirate da sjede i pisu nesto sto vi mislite da ide uz njihovu darovitost? tko vam je dao upute? materijale? ili to kemijate sami?

    mozes se grafomotorika malo vjezbati ali mozak se treba razviti da bi stvar kliknula. forsiranje pisanje je ko da forsirate bebu da hoda prije nego sto je na to spremna

    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)

  11. #11
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku


    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)
    Mi smo odradili opsežne testove kod dva psihologa, defektologa i senzornu integraciju. I jednog dječjeg psihijatra, ali kod njega je dijagnostika trajala 20 minuta tako da to nerado spominjem. Osim toga smo u praćenju i na radionicama kod tima dječjih psihologa, sve privatno i vrlo temeljito. Nakon svega , imamo svašta, ali autizam nije spominjan nikad.
    Posljednje uređivanje od sirius : 02.02.2011. at 10:55

  12. #12

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.

  13. #13
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.
    I to sve stoji. Mogla bih staviti kvačicu uz većinu ovih osobina za svojeg sina. Ali popis je usredotočen samo na stvari u kojima su jaki, no imaju oni i svojih slabih strana. E pa mi uglavnom ovdje govorimo o slabim stranama, jer nas ove dobre ne muče.
    Posljednje uređivanje od Freja : 02.02.2011. at 13:05

  14. #14
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.
    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    I to sve stoji. Mogla bih staviti kvačicu uz većinu ovih osobina za svojeg sina. Ali popis je usredotočen samo na stvari u kojima su jaki, no imaju oni i svojih slabih strana. E pa mi uglavnom ovdje govorimo o slabim stranama, jer nas ove dobre ne muče.

    To sve stoji kod naše djece, ali to ne znači da ne mogu imati i drugih problema - ne mora biti dijagnoza ADHD, ADD ili nečega, nego naprosto nesrazmjer između intelektualnog i emocionalnog razvoja.

    Nemotiviranost o koje su cure govorile odnosi se na zadatke koji su njima nezanimljivi, rutinski, prelagani. Motivirani su za učenje, ali ne po školskim programima nego po vlastitim interesima.

    Ne znam što to znači darovitost u tragovima - darovitost je sposobnost koja jest ili nije - ona se razlikuje po područjima (verbalna, neverbalna domena; asocijativno, apstraktno, konkretno mišljenje, logičko zaključivanje, socijalna i emocionalna inteligencija itd.). To se sve precizno mjeri - Hrvatska nije iza olovnog zida - i tu se studira psihologija, postoje stručnjaci i primjenjuju se testovi inteligencije i svih kognitivnih, socijalnih i emotivnih sposobnosti jednako kao i drugdje, a na mjestu na kojem je većina nas testirala svoju djecu i gdje su bili u programu i bolje.

    Odgovor na tvoje pitanje - darovitost je sposobnost - dakle, darovitom se označavaju ona djeca čije se kognitivne sposobnosti većinom nalaze u spektru iznad iznadprosječnosti. Prema tome, marljiva koja nešto postignu, a nemaju te sposobnosti jesu uspješna, ali nisu darovita. Postoji i obratan problem - to vjerojatno piše u tvojim knjigama - funkcioniranja darovitih ispod razine njihovih mogućnosti, pogotovo unutar školskog sustava.

  15. #15
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Darovitost se može naći i kod neurološke, pishijatrijske, psihološke anamneze bez odsutpanja. Znači (rijetko), ali postoje i osobe kod kojih je darovitost znači natprosječne sposobnosti na nekim područjima dolazi kao jedino odstupanje od prosjeka. To što odbijaju raditi dosadne stvari u tom slučaju zapravo nije poteškoća imanentna njima nego odnosu njih i sustava, a stručnjaci koji rade s našom djecom su kompetentni to razlučiti i ne izdaju dijagnoze na loto bubnju. Zašto bi inače jednome dijagnosticirali anksioznost i darovitost, drugome ADHD, trećem darovitost i ADD i što će im sveo ne diplome s ozbiljnih svečilišta ifakulteta po zidovima ako izvlače te papire iz šešira dok mi ne gledamo?

  16. #16
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Darovitost se može naći i kod neurološke, pishijatrijske, psihološke anamneze bez odsutpanja. Znači (rijetko), ali postoje i osobe kod kojih je darovitost znači natprosječne sposobnosti na nekim područjima dolazi kao jedino odstupanje od prosjeka. To što odbijaju raditi dosadne stvari u tom slučaju zapravo nije poteškoća imanentna njima nego odnosu njih i sustava, a stručnjaci koji rade s našom djecom su kompetentni to razlučiti i ne izdaju dijagnoze na loto bubnju. Zašto bi inače jednome dijagnosticirali anksioznost i darovitost, drugome ADHD, trećem darovitost i ADD i što će im sveo ne diplome s ozbiljnih svečilišta ifakulteta po zidovima ako izvlače te papire iz šešira dok mi ne gledamo?

    X

  17. #17
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Stray, ja nisam došla na topic o autizmu niti o nekim drugim poteškoćama i tamo se stala iščuđavati i dijeliti savjete; o tome ne znam, i na koncu i ne tiče me se.
    Moraš biti u toj koži da razumiješ, znaš, prepoznaješ. Isto kao što moraš imati dijete ovog kova da bi razumio to šarafljenje za stolom, i zašto je to dobro. Da je meni netko to prije rekao ja bih možda reagirala kao ti. Ali sada mi je jasno.
    Mi smo se ovdje našle, apsolutno neću iznositi više podataka o svom djetetu nego je potrebno, i mnoge od nas se iz prešućenog jako dobro razmijemo; i gdje smo bile, i što nas muči, i veseli i kroz što prolazimo.
    Ljuti me kako si nastupila i kako bez imalo takta i srca prema ljudima koji se ovdje miroljubivo okupljaju pljuješ po nama, djeci, stručnjacima s kojima surađujemo i problemima i rješenjima na kojima radimo. Zanima te test? WISC, pa ti vidi jel ti to što znači.
    Molim te da prestaneš s time!
    Možda šarafljenje za stolom izaziva nelagodu u tebi zbog tvog iskustva, zbog specifičnosti tvojeg djeteta, ne znam, ali molim te da prihvatiš da to nije dovoljan razlog da ovdje potpiruješ diskusije na koje sustavno odgovaraš - nije to tako, znam ja.
    Ja ću ponoviti, ako nije dovoljno jasno.
    Mnoga od naše djece su sjajna, čitaju, pišu, konstruiraju, razumiju nevjerovatne stvari, zanimaju se za čudesna čuda, svladavaju kojekakve vještine i to nije problem. Ali ne vole dosadno. Ne vole monotono, i u stanju su bit ko haški pregovarači oko svega. Naporni su. Imaju osjećaj da su pametniji od svih - ako im pustiš da te natpričaju. To nisu klasično bolesna djeca, u smislu posebnih potreba; oni su i zdravi i otporni i mudrice su. I znaju krv popit svakome tko im se približi., samo da se izvuku i provedu svoje. Oni trebaju da ih malo netko spusti na zemlju, i na koncu, da im utuviš u glavu da ništa od svemirskog broda ako ne znaš povuć ravnu liniju, ili uredno pisat. Oni bi, da im netko nudi posao u NASI, oni bi rado prihvatili, da malo komedijam. Ali ne bi šegrtvovali, ne bi učili, ne bi učili tehničko pisanje. Ništa ne bi, nego samo zabavno, kreativno, po svojoj mjeri. Naučeni su da im stvari idu lako, i onda lako odustaju ako im ne ide kako su zamislili. Znate stereotip ludog znanstvenika koji se ne zna počešljat? Ili je imao dva iz svega u školi? To nećeš ispravit ni pijeskom ni pjenom, nego disciplinom. Sjedi i piši, zašto zato. Ne da bih ja dobila medalju na forumu, nego da on jednog trena bude u stanju provući se kroz sustav, savladati osnove da bi onda mogao konstruirati svemirske brodove. Po istraživanjima mnogi učenici izgube ili ne koriste darovitost jer se ne razviju navike, ne savladaju osnove, te ravne crte ili učenje. Oni mogu sve svladat u roku keks, pa ne uče, nisu naučeni učiti, otupe načisto, pa vjeruju ako ne ide lako da nešto ne valja s njima, imaju tendenciju perfekcionizma pa se povlače, deprimiraju. To zna biti cirkus.
    Nije isto zašarafit dijete koje ima teškoća, i zašarafit za stol malog mudricu koji učiteljici održi predavanje od pola sata zašto je bezveze pisati slovo B.
    Aposlutno oni trebaju i kreativnost, ali to njima nije problem.
    Trebaju edukaciju i rad po svojim sposobnostima - ovdje se ljudi ne hvale, ali naša djeca idu na zilijon aktivnosti gdje stvaraju i kreiraju i kreativni su i svašta, ali trebaju i red, rad i disciplinu. Njihova je drugačija od discipline prosječnog, ili discipline autističnog djeteta.
    Svakom prema njegovim potrebama...
    Zato Stray molim te nemoj ulijetati u nama tako potrebne diskusije, i prostor sigurnosti i podrške.

  18. #18

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    ma sve 5 ali darovitost kao dijagnoza oznacava nekog ko funkcionira na visem stupnju od prosjeka

    ovo ostalo je darovitost u tragovima

    sama darovitost ne iskljucuje ADD ili ADHD ili autizam, i milion drugih kombinacija

    dispraksije i disfazije nisu dio darovitosti (ili ja stvarno citam krive knjige)

    da li je visoki kognitivni IQ pocetni korak u darovitost ili vrijedni klinci koji nemaju izmjeren visoki iq imaju pravo da ih se labelira kao darovite

  19. #19
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    ma sve 5 ali darovitost kao dijagnoza oznacava nekog ko funkcionira na visem stupnju od prosjeka

    ovo ostalo je darovitost u tragovima

    sama darovitost ne iskljucuje ADD ili ADHD ili autizam, i milion drugih kombinacija

    dispraksije i disfazije nisu dio darovitosti (ili ja stvarno citam krive knjige)

    da li je visoki kognitivni IQ pocetni korak u darovitost ili vrijedni klinci koji nemaju izmjeren visoki iq imaju pravo da ih se labelira kao darovite
    Mislim da je svatko različit.
    Kad nas je je u igri i ADHD, ali treba razlikovati trenutke i razloge reakcija njegovih reakcija, nedostatak motivacije nema apsolutno nikakve veze sa njegovim impulsima i fizičkim nemirom.
    Isto tako mnoga djeca dobiju dijagnozu ADD upravo zbog darovitosti, zbog toga što odlutaju u svom svijetu zbog nedovoljno poticajnog okruženja. Razlog problema je tada drugačiji. Ne treba njima smanjiti kriterije, nega dati poticajnije zadatke i više motivacije da bi fokusirali pažnju. Ali kako je to u sustavu prilična utopija, treba ih (i) naučiti da moraju raditi i ono što im nije izazov.

    Nemam pojma što bi treblo znaćiti darovitost u tragovima? Činjenica je da rijetko tko je darovit u svim intelektualnim područjima, a uz to još izrazito darovit u socijalnom i emocijonalnom području.Takava osoba bi bila genijalac , koji se izvrsno nosi sa svojom genijalnoštu i posjeduje iznimnu empatiju i zdrav ego...i sve to u tijelu dijteta. Ne znam takvu osobu.

  20. #20
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Joj, Stray, otvori obrt rada s darovitima, štojaznam.
    Ja sam glupa i obična mater koja je pročitala što su joj rekli, malo prosurfala i savjetovala se stručnjacima što je potrebno mom djetetu, to sam spojila s onim što je vidljivo i jasno i meni kao majci i sad živim svoj život i tražim tajmer da mi dijete shvati da život nije samo smišljanje svemirskih brodova i sustav trijumfa na riječima, dovitljivosti i natpričavanja, nego i dobar dio monotonije i truda.
    Pročešljalo mi dijete, reklo na kojim je poljima darovito, što su mu slabe točke, ocijenilo ga psihički zdravim, i to je to.

  21. #21
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Molim zanemarite greške nepismene majke.

  22. #22
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Stray me samo podsjetila zašto u načelu ne govorim o darovitosti svojega sina i zašto sam dugo oklijevala prije nego sam išta napisala ovdje. Jer su daroviti vrlo često neshvaćeni i silom ih se želi ugurati u neke druge kalupe.

    Ifi, odličan slikoviti prikaz bistrića!
    Posljednje uređivanje od Freja : 02.02.2011. at 13:54

  23. #23
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    Stray me samo podsjetila zašto u načelu ne govorim o darovitosti svojega sina i zašto sam dugo oklijevala prije nego sam išta napisala ovdje. Jer su daroviti vrlo često neshvaćeni i silom ih se želi ugurati u neke druge kalupe.

    Ifi, odličan slikoviti prikaz bistrića!
    X
    Zato ja iskreno patim jer nas nisu uputili na radionice, sad hvatam mame bistrića za rukav i čavrljanje

  24. #24
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Ne znam da li pratite seriju :"Teorija velikog praska" ? Ako ne , svakako pogledajte.

  25. #25
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Gdje? Na kojem TV?

  26. #26
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Gdje? Na kojem TV?
    Utorkom na RTL2 http://www.youtube.com/watch?v=z3ef8zFhJvI
    Ja već imam doma ovakvu vrstu monologa kao kod glavnih glumaca, pogotovo Sheldona.

  27. #27
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Sirius, Freja, Zdenka, Teica, Tanja_b divne ste sve skupa, i Peterlin i sve one koje sam izostavila!
    Koja je to utjeha znati da nisi sam!
    Plus, obavezno ću gledati Veliki prasak, već mi je seka o tome ponešto rekla

    Inače, Pikula dobro kaže - mi mame s posebnim potrebama, a bez tih radionica na koje treba ići i gdje su i roditelji za čavrljanje, stvarno ćemo vas početi potezati za rukav.

    Stvarno, jel ima interesa za kavicu

  28. #28
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Stvarno, jel ima interesa za kavicu
    Ima, uvijek.
    Samo to je kod mene lakše reći nego izvesti u praksu.

  29. #29
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    da, moja cura je ocito imala srece. (necu vise traziti kruha preko pogace i zaliti se na skolstvo )
    naime njena uciteljica je nju i jos tri druga djeteta nakon par tjedana nakon pocetka prvog razreda oformila u malu grupu, te su odmah poceli sa pisanim slovima. ostalih troje su vec znali citati, dvoje i pisati (stampana slova), jedno od njih je vec prije skole bilo imalo testiranu darovitost. moja cura nije ni citala ni pisala, mada je vec odavno znala sva slova. (na testiranju je bila u sredini cetvrtog razreda)

    tako da su oni preskocili sve ono vjezbanje vijugavih i ravnih crta, ispisivanje stranica sa jednim slovom i slicno. i naprosto propisali.
    to sam zapamtila prilicno dobro, zato jer sam se i sam na neki nacin zacudila tome, kad sam za koji mjesec "shvatila" da cura pise i pisano i stampano recenice, kratke sastave i slicno. a u biljeznici njie bilo onih svima poznatih stranica sa slovom a, pa sa o, i..itd. na neki nacin je sama sebe "naucila" pisati. a i citati. i to medu ostalim i isjecke grimmovih bajki. oni koji poznaju njemacke duge slozenice, znaju kako izgleda to stivo.

    to mi je tada izgledalo normalno, da uciteljica ima iskustvo, da zna prepoznati potrebe djeca, te da u okvirima sustava kao takvog (krutog samog po sebi) ostvari kakav-takav individualizirani pristup. ona je bila stvarno jako dobra i voljeli smo je i cjenili i djeca i roditelji. vidim da smo stvarno imali srece.
    od pomoci je bilo i da su u prvom razredu imali i pomocnu uciteljicu koja je bila 7, 8 sati na "ispomoci", pa je tu i tamo "animirala" i tu malu grupu, osim sto je pomagala onima kojima je islo teze, odnosno su djelili razred u dva dijela kod odredenih lekcija.

    drzim vam fige, da vam djeca dobiju uciteljice sirokoga srca i uma.

  30. #30
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Našla sa materijale za rad u našoj knjižnici, pa ako nekog muči slično (znam daj e topla voda, ali eto meni je dugo trebalo), da podijelim informaciju Na odjelu za veće klince ima dio znanost za mlade i gomila priručnika, zabavne matematike, fizike, kvizova svega, sad samo moram uposliti fotokopirni aparat i posložiti neke zgodne mikseve zadataka u radne listove za školu. Baš se veselim tom poslu sad kad imam veliki izbor na hrvatskom. Jupi.
    Btw ima odličnih knjiga s eksperimentima, senzomotoričke aktivnosti, knjige o darovitima, ma pravi rudnik. Uopće mi nije jasno kako sam to mogla ne uvidjeti tako dugo, a visimo u knjižnici non stop. Ja sam vršljlala po dječjem odjelu i ovom za odrasle, a ovo za mlade mi uopće nije ušlo u fokus.

  31. #31
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    imali smo roditeljski u vrticu, priprema za skolu i sve u tom stilu, nista novo, ni neocekivano, ali moje dileme oko upisa i biranja uciteljice se svakim danom mnoze.

    uopce ne znam da li da odem porazgovarati sa skolskim pedagogom, pokazem nalaz TS i da mi preporuci uciteljicu ili da sve prepustim sudbini.
    informacije koje dobivam o uciteljicama od drugih roditelja su totalno kontradiktorne, tako da uopce nemam misljenje koga bi izabrala.
    opet znam ljude koji su zbog uciteljice upisivali dijete u skolu koja je dosta daleko, a uciteljica zbog osobnih razloga otisla u penziju jer je zadovoljila uvjete.
    znaci uglavnom je rulet, a ja imam doma hiper-emotivnu pametnicu.

    opcenito i pitanje za mame skolaraca, kako su vam se pokazale skolske sluzbe (pedagog, psiholog...) u rjesavanju problema vase djece?

  32. #32

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zgb
    Postovi
    472

    Početno

    hibiskus - a u koju školu idete?
    Je li ti dijete na radionici za predškolce kod TS ili ste samo išli na testiranje?
    Naš je dječak u radionici i baš smo neki dan imali individualni razgovor s TS, najviše na temu upisa u školu (prethodno smo joj najavili o kojim školama razmišljamo, odnosno - kojoj pripadamo i o kojoj još razmišljamo). Ona nas je dočekala s dosta iscrpnim informacijama i preporukama. Sve je to konačno riješilo naše dvojbe i odlučili smo u koju ćemo školu upisati dijete. Sad krećemo u taj projekt.
    Tako da ako ste već bili kod TS, čak ako dijete i niju u radionici, možeš se najaviti za individualni razgovor na temu upisa u školu, jer vjerujem da svakome može puno pomoći. Žena ima dosta dobar uvid u većinu škola u ZG, a čak ako o nekoj nešto i ne zna, jajko se potrudi dobiti relevantne informacije. Samo treba unaprijed reći koje su škole predmet zanimanja.
    BTW, mi ćemo u Laginjinu i dobili smo čak i grubi profil učiteljica koje će iduće godine biti u prvom razredu.

  33. #33
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj hm prvotno napisa Vidi poruku
    hibiskus - a u koju školu idete?
    Je li ti dijete na radionici za predškolce kod TS ili ste samo išli na testiranje?
    Naš je dječak u radionici i baš smo neki dan imali individualni razgovor s TS, najviše na temu upisa u školu (prethodno smo joj najavili o kojim školama razmišljamo, odnosno - kojoj pripadamo i o kojoj još razmišljamo). Ona nas je dočekala s dosta iscrpnim informacijama i preporukama. Sve je to konačno riješilo naše dvojbe i odlučili smo u koju ćemo školu upisati dijete. Sad krećemo u taj projekt.
    Tako da ako ste već bili kod TS, čak ako dijete i niju u radionici, možeš se najaviti za individualni razgovor na temu upisa u školu, jer vjerujem da svakome može puno pomoći. Žena ima dosta dobar uvid u većinu škola u ZG, a čak ako o nekoj nešto i ne zna, jajko se potrudi dobiti relevantne informacije. Samo treba unaprijed reći koje su škole predmet zanimanja.
    BTW, mi ćemo u Laginjinu i dobili smo čak i grubi profil učiteljica koje će iduće godine biti u prvom razredu.


    dugo nisam bila na forumu, bas me iznenadilo da je ovdje zivo

    muka mi je citati vasa iskustva, jer nazalost ispada da se svi moramo snalaziti kako znamo i umijemo.
    kod nas je situacija takva da nam je procjenu radila julija, a na radionicama smo kratko i drzi ih druga psihologica koja, iskreno receno, nemam dojam da poznaje moje dijete... mozda se varam, ne znam...

    pikula rekla sam im koje nas 2 skole interesiraju i puno mi znaci tvoje dobro iskustvo po tom pitanju. rekla je da ce se raspitati i da cemo dogovoriti individualni razgovor, valjda cu nakon toga biti nesto pametnija.

  34. #34
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    pardon, nije pikula nego hm.
    kad radim 3 stvari istovremeno

  35. #35

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Što se više bliži, mene taj razgovor u školi sve više plaši.
    S par strana smo dobili savjet da pokažemo nalaz testiranja u školi, i mislim da bismo to i trebali, ali ne znam kako uopće načeti tu temu kad dođemo u školu na razgovor. Ne vjerujem da će ga itko ondje testirati (osim onog klasičnog crtanja, a u kakvom je filmu zadnjih dana, bit ću sretna ako ne krene crtati mitraljeze i tešku artiljeriju ). Školska pedagogica mi se na prekjučerašnjem roditeljskom sastanku u vrtiću činila prilično zbunjenom i konfuznom, a ne znam ima li osim nje u školi itko drugi iz stručne službe.
    U međuvremenu idemo još na razgovor u PCM, pa se nadam ondje dobiti i neki konkretniji savjet.
    Ali valjda se nećemo provesti kao Bongovi roditelji u "Smogovcima"

  36. #36
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Ja ne vidim nikakvog posebnog oduševljenja stručnih službi nakon pokazanih rezultata testiranja, a isto tako ne vidim nikakvo poznavanje problema darovitosti, a samim tim nikakvog posebnog/dodatnog/drukčijeg rada sa njim.

  37. #37
    bundevica avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Postovi
    1,078

    Početno

    Tako su i meni rekli, da ni slučajno u školi ne pokazujrm papire. I u vrtiću imaju sve napismeno, pa nikakve koristi od toga.

  38. #38
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj bundevica prvotno napisa Vidi poruku
    Tako su i meni rekli, da ni slučajno u školi ne pokazujrm papire. I u vrtiću imaju sve napismeno, pa nikakve koristi od toga.
    Ja im ne bih pokazivala da nismo imali problema , i zbog toga smo krenuli na testiranja.
    Htjela sam reći da ako dijete funkcionira bez većih problema što se tiće socijalizacije, prihvaćanja redovnih zadataka i obaveza, tada bih prvo pustila da razred i učitelji upoznaju dijete, ovako bi mogli imati nepotrebne i potpuno neopravdane predrasude o darovitosti.

  39. #39
    bundevica avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Postovi
    1,078

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Ja im ne bih pokazivala da nismo imali problema , i zbog toga smo krenuli na testiranja.
    ista stvar i kod nas, a ostalo potpisujem

  40. #40
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Je , sve napravila kako je Zdenka napisala, stručni tim je dobio rezultate .

  41. #41
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Samo je pitanje što će s njima. Moj bistrić je već četvrtu godinu u školi, a sve što smo postigli jest da ga (donekle) toleriraju. Baš je super što će on jednog dana postati kreativna, samopouzdana, odgovorna, slobodnomisleća odrasla osoba, ali sada se mora ukalupiti, poštivati sva pravila i ona potrebna i ona nepotrebna, ne biti kritičan, ne postavljati pitanja, ne komentirati. Uglavnom, od njega se očekuje da napravi najveći dio prilagodbe. Ono što u nacionalnom kurikulumu piše o izradi programa i načina rada s darovitom djecom, o mentorima, o podupiranju itd. su za nas samo pusti snovi. Uglavnom, najbolje bi bilo da M. nije M.

  42. #42
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Samo je pitanje što će s njima. Moj bistrić je već četvrtu godinu u školi, a sve što smo postigli jest da ga (donekle) toleriraju. Baš je super što će on jednog dana postati kreativna, samopouzdana, odgovorna, slobodnomisleća odrasla osoba, ali sada se mora ukalupiti, poštivati sva pravila i ona potrebna i ona nepotrebna, ne biti kritičan, ne postavljati pitanja, ne komentirati. Uglavnom, od njega se očekuje da napravi najveći dio prilagodbe. Ono što u nacionalnom kurikulumu piše o izradi programa i načina rada s darovitom djecom, o mentorima, o podupiranju itd. su za nas samo pusti snovi. Uglavnom, najbolje bi bilo da M. nije M.
    to je to i kod nas. M. osim darovitosti , ima i ADHD. Oni u većini slučajeva toleriraju njegovu različitost, ali ponekad dođe do nekih konflikata. Ništa specijalno, i druga djeca ih imaju (ne mlati on nikoga ili nešto sl., ali se ponekad dogodi da mu je jezik brži od kontrole) i tada nastane drama . Srećom da to bude najviše jednom u polugodištu. Kad je bio zadnji takav ispad , pozvana sam na razgovor od strane učiteljice i pedagoga, i sve se svodilo na to da ja trebam tražiti službenu individualizaciju odobrenu od minstarstva. Stručni tim se držao ADHD-a ko pijan plota ( a o drovitosti niti spomena), i nikako niju mogi shvatiti da su ti ispadi (ništa posebno i ne više od druge djece, ali drugačije) djelomično uzokovani darovitošću i nedovoljno stimulativnim pristupom. Na što sam ja rekla što bi njemu službena individualizacija donjela? Naravno , stručni tim već više od godinu dana ima preporuke , vrlo detaljne, za individualizirani pristup pa nikom ništa. Osim toga oni ih zapravo ne priznaju, obzirom da je to nalaz i mišljenje od privatnog psihologa , a ne od tima iz doma zdravlja na koji su navikli. Otprilike, između redaka , ispada kao da sam ja platila da dječji psiholog napiše nalaz darovitosti ...Dakle , kad sam ja pitala što bi njemu ta službena individalizacija donjela, kakvu kvalitetu u školovanju. Pedagogica je rekla da bi mogao dobiti smanjeni opseg učenja ili nešto sl. obzirom na ADHD, ja sam rekla da to njemu ne treba...Ja radim redovito sa njim, da bi on prevladao većinu problema u učenju uzrokovanu darovitošću (sistematičnost, shvaćanje obaveze, shvaćanje redovitog rada iako zadatak nije pretjerano izazovan...), nemu ADHD ne predstavlja problem u učenju obzirom da iznimno brzo povezuje pojmove tako da smanjeno trajanje koncentracije uopće ne utjeće na ocjene i znanje. Na to je učiteljica rekla da ja ne trebam ništa raditi sa njim intelekualno obzirom da je on među pet najboljih u razredu po ocjenama . Halo! Vićem ja , ne radim ja sa njim da bi poticala njegov intelekt iznad prosjeka. Ja ga učim da se uklopi i radi što i drugi, iako on nije oduševljen!
    Dakle, na kraju je pedagogica rekla da bi bilo dobro imati papir o individualizaciji da bi oni mogi u slučaju konflikata sa drugom djecom, roditeljima te djece mahnuti sa papirom i reći :"Ma , pustite njega , on ima dijagnozu". Dobro nije ona baš tako rekla , ali to je tako zvučalao.
    Pa mogli bi tražiti da nosi i traku na ruci na kojoj piše "PROBLEM" !?

    Dakle ja sam odlučila da ću pokušati izbjeći službeni program o individualizaciji znajući da mu taj papir neće donjeti ništa pretjerano korisno za njega...Dakle, kao i kod Zdenke, oni toleriraju njegovo drukčije razmišljanje i ponašanje, ali sad su stvari bolje obzirom da je on shvatio da se mora uklopiti i poštivati pravila, ali njegovov drukčiji način razmišljanja i potencijal u stvarima koje nisu u redovnom planu i programu-nula bodova.

  43. #43
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle ja sam odlučila da ću pokušati izbjeći službeni program o individualizaciji znajući da mu taj papir neće donjeti ništa pretjerano korisno za njega...Dakle, kao i kod Zdenke, oni toleriraju njegovo drukčije razmišljanje i ponašanje, ali sad su stvari bolje obzirom da je on shvatio da se mora uklopiti i poštivati pravila, ali njegovov drukčiji način razmišljanja i potencijal u stvarima koje nisu u redovnom planu i programu-nula bodova.
    Moj stariji ima papir za individualizaciju. Nemam primjedbi na učiteljicu (stvarno je žena super, ali njih je u razredu samo dvadesetak, pa ima i vremena). Ima nekoliko izrazito bistre djece koji već sada postižu odlične rezultate na takmičenjima...

    Ali htjela sam reći čemu služi taj papir o individualizaciji (to je mene silno ljutilo, ne što se tiče učiteljice, nego što se tiče pristupa stručne službe).

    Moje dijete ima taj papir zbog svoje loše motorike pri upisu u školu + zato jer je imao hrpu papira iz Suvaga. Od tog papira moje dijete baš i nije imalo koristi, ALI imala su koristi djeca čiji roditelji se ne udostoje odvesti djecu na procjenu (unatoč brojnim preporukama, a i šire). Naime, školi treba određena kvota tih rješenja da bi mogli zaposliti logopeda, psihologa itd.

    Kako to u praksi izgleda? Ne znam da li je opća pojava, ali ja sam se susrela s tim - škola "nabavi" što je moguće više rješenja od djece čiji roditelji brinu i trude se dobiti najbolje za svoje dijete. Onda zaposle stručnu službu koja nakon toga brine o djeci čiji roditelji NE brinu o njima. JEst, posredno je to korisno, ali brate mili, nije li to naopaka priča???

    Moje dijete nije hiperaktivno, uvijek se uklapalo, uvijek je sve bilo super (jer to je takvo dijete, relativno lako odgojivo i pitomo, a osim toga i prilično bistro pa ima odlične ocjene) a ima papir na kojem piše "poremećaj pažnje, smetnje motorike iblablabla". U istoj školi ima hrrrrpa djece čiji roditelji bi TREBALI odvesti djecu na procjenu jer su na putu da postanu problem sebi i drugima, ali ne - škola uzme papire od djece koja ih već imaju od ranije, a koristi na drugačiji način...

    Davno sam o tome razgovarala s učiteljicom, zaključila da nema veze, zadovoljna sam što je djetetu dobro. Svojim je rezultatima postigao da bude na dodatnoj nastavi matematike, a papir o individualizaciji stoji negdje u mapi o služi samo popuni kvote o broju učenika s posebnim potrebama bilo koje vrste.

    Mislim da bi svi roditelji koji imaju papire o darovitosti TREBALI pokazati te papire, a ako ih bude dovoljno, možda bi se škole moglo primorati (teško ih se može motivirati) da organiiziraju dodatne programe za njih.

  44. #44

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Ali htjela sam reći čemu služi taj papir o individualizaciji (to je mene silno ljutilo, ne što se tiče učiteljice, nego što se tiče pristupa stručne službe).

    Moje dijete ima taj papir zbog svoje loše motorike pri upisu u školu + zato jer je imao hrpu papira iz Suvaga. Od tog papira moje dijete baš i nije imalo koristi, ALI imala su koristi djeca čiji roditelji se ne udostoje odvesti djecu na procjenu (unatoč brojnim preporukama, a i šire). Naime, školi treba određena kvota tih rješenja da bi mogli zaposliti logopeda, psihologa itd.

    Kako to u praksi izgleda? Ne znam da li je opća pojava, ali ja sam se susrela s tim - škola "nabavi" što je moguće više rješenja od djece čiji roditelji brinu i trude se dobiti najbolje za svoje dijete. Onda zaposle stručnu službu koja nakon toga brine o djeci čiji roditelji NE brinu o njima. JEst, posredno je to korisno, ali brate mili, nije li to naopaka priča???

    Moje dijete nije hiperaktivno, uvijek se uklapalo, uvijek je sve bilo super (jer to je takvo dijete, relativno lako odgojivo i pitomo, a osim toga i prilično bistro pa ima odlične ocjene) a ima papir na kojem piše "poremećaj pažnje, smetnje motorike iblablabla". U istoj školi ima hrrrrpa djece čiji roditelji bi TREBALI odvesti djecu na procjenu jer su na putu da postanu problem sebi i drugima, ali ne - škola uzme papire od djece koja ih već imaju od ranije, a koristi na drugačiji način...

    Davno sam o tome razgovarala s učiteljicom, zaključila da nema veze, zadovoljna sam što je djetetu dobro. Svojim je rezultatima postigao da bude na dodatnoj nastavi matematike, a papir o individualizaciji stoji negdje u mapi o služi samo popuni kvote o broju učenika s posebnim potrebama bilo koje vrste.

    Mislim da bi svi roditelji koji imaju papire o darovitosti TREBALI pokazati te papire, a ako ih bude dovoljno, možda bi se škole moglo primorati (teško ih se može motivirati) da organiiziraju dodatne programe za njih.
    Peterlin, žao mi je ako imate loša iskustva s individualiziranim međutim iz ovog što pišeš zaključujem da a) možda vam individualizirani uopće nije potreban tj imate ga automatizmom s upisa
    b) korisnost individualiziranog prepoznat ćete tek u predmetnoj nastavi (jer u situaciji kada djeca mjenjaju učitelja svaki sat takav papir ima svoje značenje)

    Na svakom rješenju o individualiziranom piše pravo na dodatni rad s defektologom/logopedom pa me čudi da to tvoj sinak nema barem u RN (nastoji se to relizirati što više dok su djeca manja). S obzirom na potrebe djeteta/mogućnosti škole mogući su i dr oblici dodatne pomoći.

    Istina je da škole ostvaruju pravo na zapošljavanje defektologa/soc. pedagoga/logopeda s obzirom na broj rješenja o individualiziranom. No također s obzirom na broj rješenja slažu se razredi (i ograničava broj učenika).

    Što se tiče darovitih i njihovih potreba situacija je puno složenija. "Izvlačenje papira" i pritisci na školu neće donijeti puno rezultata na ovom području . Nažalost ne postoje programi koji bi bili primjenjivi za svu ili većinu darovite djece u nekoj školi. (da ne pričam o razl konceptima darovitosti). Eventualno birokratiziranje na tom području nikome neće biti od koristi.

  45. #45
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa Vidi poruku
    Peterlin, žao mi je ako imate loša iskustva s individualiziranim međutim iz ovog što pišeš zaključujem da a) možda vam individualizirani uopće nije potreban tj imate ga automatizmom s upisa
    b) korisnost individualiziranog prepoznat ćete tek u predmetnoj nastavi (jer u situaciji kada djeca mjenjaju učitelja svaki sat takav papir ima svoje značenje)

    Na svakom rješenju o individualiziranom piše pravo na dodatni rad s defektologom/logopedom pa me čudi da to tvoj sinak nema barem u RN (nastoji se to relizirati što više dok su djeca manja). S obzirom na potrebe djeteta/mogućnosti škole mogući su i dr oblici dodatne pomoći.

    Istina je da škole ostvaruju pravo na zapošljavanje defektologa/soc. pedagoga/logopeda s obzirom na broj rješenja o individualiziranom. No također s obzirom na broj rješenja slažu se razredi (i ograničava broj učenika).

    Što se tiče darovitih i njihovih potreba situacija je puno složenija. "Izvlačenje papira" i pritisci na školu neće donijeti puno rezultata na ovom području . Nažalost ne postoje programi koji bi bili primjenjivi za svu ili većinu darovite djece u nekoj školi. (da ne pričam o razl konceptima darovitosti). Eventualno birokratiziranje na tom području nikome neće biti od koristi.
    Ma da, tako je to...

    Ja nemam nikakvih problema s učiteljicom. Meni se zamjerio sustav i stručna služba. Nema moje dijete individualizaciju s upisa, dobio ju je tek kasnije (kad je školi zatrebala kvota) na temelju papira koje smo mi imali od ranije i za koje je škola znala od prvog dana. Ne bih imala ništa protiv da su uredno rekli "Slušajte, takva i takva stvar..." ali nije bilo tako. Taj papir mojem djetetu nije naškodio, ali nije od njega imao baš ništa. Naime, kad sam ja na temelju tog papira tražila da škola za moje dijete organizira logopeda u prvom razredu, u sklopu boravka(a kojeg su vjerojatno zaposlili i na temelju tog papira). Tada bi nam to jako olakšalo život, ali nismo mogli dobiti (jer je logoped imao raditi s drugom djecom, koja su bila veći problem, a bez papira). Zbog toga sam bila ljuta. Imala sam dojam da su nas iskoristili. Sad je dijete u 4. razredu. U skladu s tim papirom ići će ponovno na procjenu, pa ćemo vidjeti.

    Nema veze. Moje starije dijete ima odličnu učiteljicu koja se snalazi kako zna i umije. Većina učitelja primorana je na to i njima također nije lako. Moje dijete nije nešto posebno darovito, ali je bistro i ima rezultate koje je samo postiglo.

    Istovremeno, gledam još dvoje-troje zaista darovite djece koji bi bili potpuno izgubljeni da nije velikog truda učiteljice (kao osobe, ne isključivo kao djelatnice škole)... Tu me pak smeta kad se škola hvali rezultatima nekih svojih učenika za koje nije zaslužna. Što škola ima s tim ako su npr. vrsni glazbeni, sportski ili šahovski talenti slučajno tamo upisani? A ne uspije organizirati ni školski šahovski klub za koji postoji interes? Nažalost, to nije iznimka nego pravilo. Pitali smo za informatiku, dobili smo šipak. Rečeno nam je da će biti programiranje za četvrtaše - isto ništa. Mogla bih sad nizati.... A aktivnosti učitelja koji žele nešto promijeniti isto nisu baš dobrodošle.

    Vidjet ćemo kako će biti u višim razredima. Nekako mi nije vjerojatno da će se situacija popraviti, a možda se i varam. Za socijalu se još nekako i pobrinu (i to bi moglo bolje) a daroviti su prepušteni sami sebi. Ne mogu se nabacivati blatom, kad vidim kako je u drugim školama (i na ovom topicu toga ima) još je kod nas dobro.

  46. #46

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa Vidi poruku
    Što se tiče darovitih i njihovih potreba situacija je puno složenija. "Izvlačenje papira" i pritisci na školu neće donijeti puno rezultata na ovom području . Nažalost ne postoje programi koji bi bili primjenjivi za svu ili većinu darovite djece u nekoj školi. (da ne pričam o razl konceptima darovitosti). Eventualno birokratiziranje na tom području nikome neće biti od koristi.
    no@, kao osoba koja očito ima puno iskustva sa školskim sustavom, koja bi bila tvoja preporuka pri upisu darovitog djeteta u 1. razred? Pokazati nalaz psihologa ili ga ignorirati? I ako pokazati, kome? Pedagogu, ili učiteljici?
    (mislim da škola u koju se upisujemo od stručne službe nema nikog osim pedagoga)

  47. #47

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Postovi
    31

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Kad je bio zadnji takav ispad , pozvana sam na razgovor od strane učiteljice i pedagoga, i sve se svodilo na to da ja trebam tražiti službenu individualizaciju odobrenu od minstarstva. Stručni tim se držao ADHD-a ko pijan plota ( a o drovitosti niti spomena), i nikako niju mogi shvatiti da su ti ispadi (ništa posebno i ne više od druge djece, ali drugačije) djelomično uzokovani darovitošću i nedovoljno stimulativnim pristupom. Na što sam ja rekla što bi njemu službena individualizacija donjela?.
    Drage mame, mene neko vrijeme nije bilo na netu, pa sam se iznenadila vidjevši koliko ste se vi ovdje raspisale. Mi smo u velikom stresu zbog upisa u školu, i vrlo su me zabrinula vaša iskustva sa školom. Od PCM nije bilo koristi- osim generalne upute "pazite dobro koju ćete učiteljicu izabrati", ogradili su se da nijednu od 4 škole u našem kvartu ne poznaju. Od preporuke za konkretnu školu u drugom kraju grada, (koja ima iskustvo i učiteljice educirane za rad s darovitima), do opomene da istu školu izbjegavamo.

    Moji , nasreću, nemaju zasad nekih dodatnih problema, dapače mlađi je još i dodatno blagoslovljen socijalnom izrazitom nadarenošću, ali znam da je emotivno na razini svoje kronološke dobi, koja je 3-4 g mlađa od njegove kognitivne dobi, i da ne bi izdržao krutu, sitničavu, ili hladnu učiteljicu. Iskustva sa školom u koju ide stariji, možda nisu jako bolna, ali nisu niti inspirativna, usprkos sjajnim uvjetima. Dečko je sve odradio s lakoćom, bez nekih posebnih nit trauma nit uspjeha na natjecanjima. (nisu ga ni slali na natjecanje iz matematike "jer je škola dobila premalu kvotu")

    Danas sam razgovarala s voditeljicom odjela za razrednu nastavu u Agenciji za odgoj i obrazovanje. "Da, vaše dijete ima pravo da učitelj s njim individualno radi i u okviru nastave i na dodatnoj nastavi. Ako vaše dijete već sada zna slova, naravno da učitelj neće s njim učiti što i s ostatkom razreda, ako zna zbrajati do 20, naravno da će već u rujnu početi s tablicom množenja dok ostatak razreda uči kako napisati broj 1. I ima pravo s učiteljicom u redovnoj školi do polugodišta naučiti što mu eventualno nedostaje od znanja 2. polugodišta 1. razreda i 1. polugodišta 2. razreda, pa da od polugodišta nastavi ići u 2. razred. Jedino je 1. polugodište 1. razreda obavezno, jer tada još nema ocjena. I sve to , naravno, na trošak države i u vrijeme redovite nastave."

    Iz razgovora s ravnateljima i stručnim službama različitih škola, stekla sam dojam da hoće li škola učiniti išta da se potrudi iskoristiti kapacitete darovitog djeteta, ovisi samo o njihovoj dobroj volji, (koje nije baš previše), otprilike,"ajme,šta je ova došla žicat volonterski prekovremeni rad?" ADHD je svakoj školi dobrodošla dijagnoza jer ako ti je dijete"samo darovito", onda kako je rekla žena iz Agencije, "roditelj ima problem jer ima dijete s posebnim potrebama", a ako uz darovitost još ima i ADHD onda je to super jer "dijete ima pravo na veću toleranciju učitelja, na individualizaciju nastave, osobnog asistenta...bla,bla"

    Inače, mišljenja sam da darovitost nikako ne može biti isprika za nepristojno ponašanje. Za razliku od mlađeg, moj veći ima problema s kontroliranjem impulsa, emocija i strasti, koji kad ga obuzmu, mozak definitivno ostane isključen, pa je znalo biti i većih posljedica, tipa hospitalizacija mlađeg brata. Ali barem je dovoljno pametan da shvati da kada bi svi ljudi govorili ili činili ono što im prvo padne na pamet kad ih obuzme bijes, malo bi živih ostalo , (a posebno bi malo ostalo živih, nadarenih dječaka). Zato učimo tehnike disanja, kontrole emocija... Otkad je kod TS shvatio da nije on jedini na svijetu takav i da nije njegov život najgori na planetu, cijela obitelj je počela lakše disati.

  48. #48

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj mama94 prvotno napisa Vidi poruku
    ADHD je svakoj školi dobrodošla dijagnoza jer ako ti je dijete"samo darovito", onda kako je rekla žena iz Agencije, "roditelj ima problem jer ima dijete s posebnim potrebama", a ako uz darovitost još ima i ADHD onda je to super jer "dijete ima pravo na veću toleranciju učitelja, na individualizaciju nastave, osobnog asistenta...bla,bla"
    Ovo baš porazno zvuči...

  49. #49
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zdenka, užasno mi je žao da je tako...

  50. #50
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Ja sam dala nalaz na uvid samo učiteljici koja je izrazila zanimanje zanjegovu darovitost nakon prvih nesporazuma i pokvarenog telefona (za što je ipak bilo "zaslužno" stručno osoblje i neki roditelji koji i sami imaju nekih poteškoća, ali to smo zaustavili uspješno) i sama se trudi saznati više o Dominikovoj darovitosti, traži po netu zadatke za njega i sl. Polako ga sve više kuži i konačno imamo osjećaj da imamo suradnika u školi , no naš glavni problem su stalne promjene nastavnika, dakle trenutna učiteljica je samo do kraja šk g. , opet se promjenila učiteljica iz eng itd... Dakle trenutno uživamo dok traje. Odkad je ova učiteljica pohvatala konce i profiltrirala informacije raznih "dobrnonamjernika" o razredu sinek kaže da mu je u školi super i nije više potišten kao na početku godine, dapače. A kako će biti dalje, ne znam
    Trebalo je vremena da i ja prihvatim ovu bitku kao svoju i da se prestanem čuditi svemu skupa. Hvala curama ovdje na tome. Sad sam i ja manje u grču komunikaciji u školi- ok imam dijete koje će dobiti nagradu za njabolju masku, nagradu na natjecanju, ali će napraviti dramu kad mu netko stane na nogu ili dobiti tri iz najlakšeg kontrolnog u kojem treba samo doslovno nabrojati nešto. A kaj sad. Netko mora učiti množenje s djetetom, a ja kao i sirius, brisati suze jer nitko ne razumije njegove rubrike...

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •