Stranica 29 od 52 PrviPrvi ... 19272829303139 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1,401 do 1,450 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    A taj nogomet je stvarno egzistencijalno pitanje. Ako ga ne igraš, kao da ne postojiš.

    Što kaže Zdenka, pitanje je mjere koliko se uklapati (a nogomet je često samo uklapanje) i koliko ostati vjeran sebi. A. se dosta gubi od početka petog razreda. Razrednica mu je, onako, baš nesklona. Ne odgovara joj on na osobnoj razini, nema nikakvog, baš nikakvog razumijevanja za njegovu živost (nije jedini takav u razredu, i svi takvi su od prvog dana stavljeni u ladicu potencialno problematičnih). Govori od prošle godine o grupama u razredu, i njegov je zaključak bio da ni jednoj ne pripada. Ima pojedinačne prijatelje, sasvim dovoljno prijatelja, meni se čini, ali nedavno sam shvatila koliko jako želi pripadati nekoj grupi, i da su neka nova prijateljstva (s djecom s kojom je ranije imao problema, rugali su mu se) plod te želje. Čak je ove godine, u nekoliko dana, napravio i nekoliko klasičnih gluparija da bi zadivio tu grupu.
    Ono što hoću reći je da mu osjetno nedostaje osjećaj pripadnosti. Više nema učiteljice, osjeća da i nije baš prihvaćen od razrednice, razred se razdijelio na grupe (ništa ekstremno, ali ipak sasvim opipljivo), svi su u počecima puberteta ili pravom pubertetu. Vidim da ulazimo u osjetljivo razdoblje traženja mjere između uklopljenosti i osobnosti, a nemamo više ono čvrsto uporište u školi kakvo nam je pružala učiteljica iz nižih razreda. Trebat ćemo mi paziti dvostruko.

  2. #2

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Ono što hoću reći je da mu osjetno nedostaje osjećaj pripadnosti. Više nema učiteljice, osjeća da i nije baš prihvaćen od razrednice, razred se razdijelio na grupe (ništa ekstremno, ali ipak sasvim opipljivo), svi su u počecima puberteta ili pravom pubertetu. Vidim da ulazimo u osjetljivo razdoblje traženja mjere između uklopljenosti i osobnosti, a nemamo više ono čvrsto uporište u školi kakvo nam je pružala učiteljica iz nižih razreda. Trebat ćemo mi paziti dvostruko.
    Uf, ovo je nezgodna situacija, trebat će mu puno vaše podrške da bi prebrodio taj period. Ono što sam naučila na radionicama na koje Andrej ide već treću godinu jest da je za normalan i zdrav psihički razvoj čovjeka ključno zadovoljiti taj osjećaj pripadnosti (navodno postoji i teorija o razvoju depresije koja polazi od potrebe za pripadanjem kao jedne od temeljnih ljudskih potreba). S te strane, prihvaćam i tu strast za nogometom kao jedan od vidova zadovoljenja te potrebe.
    Možda bi vam pomoglo kakvo uporište izvan školskog okruženja? Neke slobodne aktivnosti u kojima bi se dokazao i u kojima bi se bolje osjećao?

  3. #3
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Dala bi vam update ove situacije od pred koji mjesec:
    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    A. se dosta gubi od početka petog razreda. Razrednica mu je, onako, baš nesklona. Ne odgovara joj on na osobnoj razini, nema nikakvog, baš nikakvog razumijevanja za njegovu živost (nije jedini takav u razredu, i svi takvi su od prvog dana stavljeni u ladicu potencijalno problematičnih).
    Bilo je tu još elemenata o kojima sam pisala, ali da sad ne citiram cijeli dugački post. Osim toga, razrednica se pokazala kao glavni problem.
    Neko vrijeme nam je trebalo da utvrdimo što se točno događa i tko snosi koliku odgovornost. O razrednoj dinamici smo dosta razgovarali, kao i o počinjenim gluparijama, ne samo s njim, nego i s roditeljima druge djece u razredu pa i s djecom onako neizravno (neki od njih su često kod nas).
    Na kraju se iskristaliziralo da najveće gluposti radi upravo razrednica i da obične razredne situacije, kojima većina profesora uspješno upravlja, zaoštrava na razinu incidenta. Pokazalo se i da s njom nema smisla razgovarati: ne može ili ne želi razumjeti, niti misli da je iti dijelom odgovorna za loš odnos koji ima s dijelom učenika pa time i da ne postoji išta što bi mogla ili trebala poduzeti.
    Kad nam je postala sasvim jasna priroda problema, sjeli smo s A. i razgovarali sasvim otvoreno. Potvrdili smo da dijelimo njegovo mišljenje o profesorici (nimalo poštedno) i ponudili nekoliko mogućih scenarija. Odabrao je, kako smo se nadali, onaj najmudriji: on ima poštovati njen položaj i sva školska pravila lijepog ponašanja (počeo je s njom ulaziti u sukobe i ponašati se izazivački). Privatno neka misli što hoće, ali tih nekoliko sati kod nje neka mu mislija bude biti nevidljiv. Predmet neka uči zbog sebe. Ionako ga odlično zna, sa ili bez profesorice. Neka shvati da je ona kao osoba u njegovom životu nebitna: ne može mu pomoći, ali je u poziciji da mu može naškoditi, i to i radi. Bitan je on i njegov život, a stalnim sukobima stavlja fokus upravo na nju. Nadalje, ovo može shvatiti kao vježbu života: puno puta će se naći u situaciji da mora surađivati ili kontaktirati s ljudima koje bi najradije izbjegavao.
    Pišem vam detalje da shvatite koliko smo otvoreni bili u razgovoru.
    Nismo bili sigurni kako će to ići. On je sve razumio, ali smo se stvarno pitali hoće li biti u stanju to izguravati iz sata u sat. Po njegovim izvještajima, išlo mu je dobro.
    E pa, jedno mjesec i po nakon tog razgovora, imam povratnu informaciju i od profesorice. Oduševljena je promjenom. Kaže: očito je bio potreban jedan roditeljski razgovor :D.
    Ja sam sinu čestitala na zrelosti i samodisciplini.

  4. #4
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Dala bi vam update ove situacije od pred koji mjesec:

    Bilo je tu još elemenata o kojima sam pisala, ali da sad ne citiram cijeli dugački post. Osim toga, razrednica se pokazala kao glavni problem.
    Neko vrijeme nam je trebalo da utvrdimo što se točno događa i tko snosi koliku odgovornost. O razrednoj dinamici smo dosta razgovarali, kao i o počinjenim gluparijama, ne samo s njim, nego i s roditeljima druge djece u razredu pa i s djecom onako neizravno (neki od njih su često kod nas).
    Na kraju se iskristaliziralo da najveće gluposti radi upravo razrednica i da obične razredne situacije, kojima većina profesora uspješno upravlja, zaoštrava na razinu incidenta. Pokazalo se i da s njom nema smisla razgovarati: ne može ili ne želi razumjeti, niti misli da je iti dijelom odgovorna za loš odnos koji ima s dijelom učenika pa time i da ne postoji išta što bi mogla ili trebala poduzeti.
    Kad nam je postala sasvim jasna priroda problema, sjeli smo s A. i razgovarali sasvim otvoreno. Potvrdili smo da dijelimo njegovo mišljenje o profesorici (nimalo poštedno) i ponudili nekoliko mogućih scenarija. Odabrao je, kako smo se nadali, onaj najmudriji: on ima poštovati njen položaj i sva školska pravila lijepog ponašanja (počeo je s njom ulaziti u sukobe i ponašati se izazivački). Privatno neka misli što hoće, ali tih nekoliko sati kod nje neka mu mislija bude biti nevidljiv. Predmet neka uči zbog sebe. Ionako ga odlično zna, sa ili bez profesorice. Neka shvati da je ona kao osoba u njegovom životu nebitna: ne može mu pomoći, ali je u poziciji da mu može naškoditi, i to i radi. Bitan je on i njegov život, a stalnim sukobima stavlja fokus upravo na nju. Nadalje, ovo može shvatiti kao vježbu života: puno puta će se naći u situaciji da mora surađivati ili kontaktirati s ljudima koje bi najradije izbjegavao.
    Pišem vam detalje da shvatite koliko smo otvoreni bili u razgovoru.
    Nismo bili sigurni kako će to ići. On je sve razumio, ali smo se stvarno pitali hoće li biti u stanju to izguravati iz sata u sat. Po njegovim izvještajima, išlo mu je dobro.
    E pa, jedno mjesec i po nakon tog razgovora, imam povratnu informaciju i od profesorice. Oduševljena je promjenom. Kaže: očito je bio potreban jedan roditeljski razgovor :D.
    Ja sam sinu čestitala na zrelosti i samodisciplini.

    Ovo je odlična priča! Jako mi je drago da ste uspjeli! Inspiracija za sve nas.

    Ali moram reći i da me nasmijao komentar učiteljice; da, ozbiljan razgovor s roditeljima

  5. #5
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    vertex, svaka čast!

    Nažalost, ima ih puno koji već od prvog osnovne osjete "blagodati" ovakvih situacija...

  6. #6
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Ide na rukomet od ove godine, tu je jako dobar i rastu mu krila. Ali škola ostaje škola. Ima tu i manjka samosvijesti kod njega. Ima nešto i objektivnih okolnosti (čini se da ima problem s jednim dečkom, malo veći nego što se meni činilo, i ta ekipa mu treba donekle i za zaštitu od jedne druge ekipe). On ima dobrih prijatelja u razredu, cura i dječaka, ali htio je baš grupu oko sebe. Razgovarali smo dosta o svemu, mislim da mu je pomoglo, i važno je i da ostanemo jako uključeni.

  7. #7
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Tanja_b i mi smo se čudom čudili kad je bio u toj nogometnoj fazi - samo je o tome pričao, čak je i kopačke htio od uskrsnog zeke, poslije smo i golmanske rukavice nabavili. Na kraju se ipak ispostavilo da je to bilo samo iz želje za društvom i prijateljstvom, a protiv vlastitih interesa.

    Vertex, baš mi je žao. Na tvome mjestu bih pokušala uporno i uporno razgovarati s tom profesoricom - možda se njezin stav može promijeniti. Isto tako i sa stručnim timom, pogotovo ako imaš nekog dobrog sugovornika.
    M. nije baš lako u socijalnom smislu u 5. razredu, jer se dosta toga promijenilo. Dečki s kojima se družio ne idu više s njim u razred, a ni najbolje prijateljice, a ni draga, tako da sada tek hvate konce. Primjećujem da se drži po strani i proučava. Prijateljuje s dečkima iz minstrantske grupe, s mačevanja i sa zbora u GŠ. Što se razrednika tiče, hvala Bogu, ima muškog razrednika, razboritog čovjeka kojem je stalo do djece. Vidim da je u par poteza skužio i M. i drugu djecu.

  8. #8
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ovdje nismo iznosili stavove o nogometu nego smo pričali o svojoj djeci koja ga vole ili ne vole. To je individualno, ne treba se nitko vrijeđati zbog tuđeg izbora ili ne izbora sporta.

  9. #9
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ovdje nismo iznosili stavove o nogometu nego smo pričali o svojoj djeci koja ga vole ili ne vole. To je individualno, ne treba se nitko vrijeđati zbog tuđeg izbora ili ne izbora sporta.
    Ma totalno si me krivo shvatila ako si se referirala na moj post.

    Kažem, malo me je bocnulo ono tanjino kolutanje očima na spomen nogometa i nekako sam iščitala iz njezinog posta da bavljenje njime smatra sramotnim.

    Žena mi je sve objasnila i jasan mi je njen stav, iako bi se i o tome dalo diskutirati, ali to nije tema ovog topica.

    Još jedanput se izvinjavam na upadu i samo vi nastavite prepisku za dobrobit vaše djece.

  10. #10
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Zdenka, hvala na ohrabrenju. Dobro mi je došla ova opomena da ne odustajem od razgovora (iako si ti to već puno puta naglašavala), jer vidim da bih najradije izbjegavala informacije.
    Bit će da sam i ja razmažena, donedavno smo samo superlative slušali, i u vrtiću i u školi. Također smo i mi o odgajateljima razmišljali u superlativu. Ovo nije ništa jako loše, ali je vidljiva promjena i to mi je baš žao. Vidiš da dijete cvjetalo, a sad puno toga blijedi.

  11. #11
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Joj, vertex, razumijem te. I ja najčešće idem na informacije teže nego k zubaru, ali idem.

  12. #12
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Evo da se i ja uključim malo konkretnije u ovu vašu raspravu jer vidim da vas muče neke iste stvari koje su nas svojedobno mučile, ali za nas je nažalost kasno da nešto mijenjamo.

    Naime, stariji sin je bio izuzetno napredno dijete... rano progovorio, prohodao, bio izrazito komunikativan i da ne nabrajam dalje. Nije bio u nikakvoj obradi, ali su nam u vrtiću uvijek isticali te njegove posebnosti koje smo mi naravno ponosno slušali, ali nismo znali što da radimo s tom njegovom "posebnošću".
    Računala sam da je to stoga jer je prvo unuče u obitelji, pa se s njim puno i radilo i bilo mi je nekako logično da je takav, iako je uspoređujući ga s drugom djecom njegove dobi uvijek nekako odskakao.
    Polaskom u školu se je samo nastavio njegov razvoj i po riječima psihologice te škole bio je među prvo dvoje djece na tim testovima za upis, te nas je posebno pozvala na razgovor i u suradnji s njom odabrali smo učiteljicu koja je bila voljna zadovoljiti njegove zahtjevne potrebe.
    Prva 4 razreda su prošla s lakoćom, uspjeh 5.0, učiteljica je samo hvalila i hvalila i onda hladan tuš polaskom u 5. razred.
    U njegovoj školi je običaj u 5. razredu mijenjati sastave razreda tako da se je našao u potpuno novoj sredini i odonda su počeli problemi...Počeli smo primjećivati da nerado ide u školu, potpuno je izgubio interes za sva područja koja su ga do tada zanimala i jednostavno se je utopio u masi. Odrazilo se to u prvom redu na školskom uspjehu, njegovom samopouzdanju, a iz ove perspektive vidim da ni mi kao roditelji nismo pravovremeno i kvalitetno reagirali. Da stvar bude još gora, rošadu učenika su ponovili opet u 7. razredu i tad je sve otišlo u Honduras... Doduše, završio je on tu OŠ, kasnije srednju pomorsku i danas je redovni student, ali se ne mogu oteti dojmu da sam djelomično kriva što je moje dijete dobar dio OŠ provelo nesretno i neispunjeno.

    S druge strane, mlađa kćer je po svemu bila dijete koje je u prosjeku, ali je s druge strane puno lakše i bezbolnije prošla kroz to osnovnoškolsko obrazovanje, sa čak i većim brojčanim uspjehom u višim razredima od brata joj. Danas je vrlodobra učenica 2. razreda jedne srednje škole i upravo se priprema na natjecanje iz stranog jezika za koji je posebno nadarena, a u svim drugim područjima je i dalje prosječna, ali izuzetno motivirana i što je najvažnije zadovoljna.

    Htjela sam samo reći da bez obzira da li je dijete darovito ili ne od izuzetno bitne važnosti je ta njihova motiviranost i samopouzdanje čega ja onomad nisam bila svjesna.
    Vodila sam se onom, dovoljno da je dijete pametno i sposobno, a sve drugo će samo po sebi doći.
    Sad vidim da sam bila u krivu, ali zato vi imate mogućnosti postupiti spretnije i ispravnije...
    Sretno!

  13. #13
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Hvala, Bodulice, na podijeljenom iskustvu i dobrim željama.

  14. #14
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Bodulice, nažalost je ovo što se dogodilo tvom sinu tipično za darovite. Oni imaju velike sposobnosti, ali vrlo često ne idu kroz školu kao kroz putar, jer su složene ličnosti, često neprihvaćene, perfekcionisti koji se često upravo iz straha od neuspjeha gube samopouzdanje i zbog toga se "utapaju u masi" i prestaju se truditi. Zato trebaju pomoć roditelja i škole.

    Da se ne bi krivo shvatilo, mogu reći u svoje ime da ne davim učitelje i profesore i ne rješavam sinu probleme umjesto njega. Rješavam ono što on kao dijete ne može i nastojim mu osigurati razumijevanje tamo gdje ga nema, koliko god mogu.

  15. #15
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    ja se moram pohvaliti. Moj bistrić me danas ostavio bez daha. Usnimio je nešto što ja radim za posao, i na temelju par imputa i on napravio! Stvar je predivna i totalno drži vodu, ali me više od svega iznenadila brzina. Trebalo mu je da pogleda moj nacrt, i u sljedećem trenutku je imao svoj, i znao je što misli o tome, što ide gdje i zašto.

    I inače me ostavlja bez daha zadnje vrijeme.

    Posebno sam impresionirana njegovom sposobnošću da uoči detalje, teksture, da interpretira doživljaje, kao da sve što ga se dirne ide drito u svjesno procesuiranje. Dala sam mu isla moos protiv kašlja i on je rekao da je zanimljivo ne ukusom, nego oblikom i time kakav osjećaj daje, i da ima rub, da je kao neki tanjur, da je kremasto, i da se lako svine, ali se ne vraća u početni položaj, pa valjda nije elastično. I sve to u jednom dahu, nakon prvog kontakta s tableticom. banalnost, ali meni je to divno kako sve zapaža, artikulira, imenuje, vezuje s nekom drugom idejom...

  16. #16
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?

  17. #17
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?
    Draga, ja bih bila tak sretna kad bi ovo išlo linearno, ali nažalost neJde... Moji su puno više sudjelovali u kućanskim aktivnostima u predškolskoj godini nego sada. Sada im se interesi tako rašire da za kuću nemaju vremena. Inače, odabir ide prema afinitetima (iako ponekad pribjegavam metodama prisile, pa mi je stariji rekao da mi doma primjenjujemo spartanski odgoj).

    Moji iznose smeće (od predškolske dobi) ali im treba reći ili objesiti na kvaku ujutro, da to obave usput prije škole. Sami uzimaju ručak (jer nema nikoga doma da ih servisira), sami si postavljaju stol i trebali bi iza sebe počistiti, ali to rade s više neuspjeha nego uspjeha. Sami bi trebali održavati svoje stvari - knjige i igračke. Prazne suđericu kad kažem da treba, peru kadu prije i poslije kupanja, peru wc recimo jednom tjedno (dogovorili smo da čiste dasku dm-ovim vlažnim maramicama, da ne filozofiraju previše - domestos je još uvijek u domeni odraslih), kad graknem očiste cipele, a kad u prljavo rublje ubace stvari okrenute naopako (npr. čarape), takve će i dobiti. Tjeram povremeno da spremaju opeglane i složene stvari u ormar. Raspremaju i pospremaju svoje krevete svakodnevno. Skidaju prljavu posteljinu i polako uvježbavamo oblačenje (s manje uspjeha). Ponekad operu frižider ali nije to često. Puštaju vešmašinu u pogon (svodi se na pritiskanje gumba "start") i ponekad izvade veš, uz nadzor.

    Ne usisavaju samostalno (jesu prije, dok nisam imala vodeni usisavač) ali brišu prašinu peruškom i čarobnom krpom. Trebali bi si sami čistiti cipele, ali recimo mm je sinoć opet uslužio obojicu i tako to ponekad bude.

    Odlaze u dućan i u pekaru, ponekad na plac (sami, s popisom), sudjeluju u spremanju balkona (metu, razvrstavaju boce za odlaganje) i ne mogu se sjetiti ničeg više.

    Daroviti ili nedaroviti, u ovoj dobi trebaju nadzor. To što su daroviti ne znači da će samoinicijativno nešto preuzimati. Dapače, kreativna darovita djeca često tu kućnu stegu i svakodnevne sitne poslove doživljavaju kao tlaku i zabušavaju. I ja sam takva bila, pa toleriram i njima cca 30%, a ostalo govorim i podsjećam.

  18. #18
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,241

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?
    Moj ima 7 godina i zasad posprema svoju sobu, iznosi smeće, ide u dućan i postavlja stol. Ponekad očisti svoju obuću.

  19. #19
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    kod je gotovo identičan raspored kao kod peterlin. S tim da smo mi namjerno kupili mali i lagani usisavač , naravno mi održavamo filter.

  20. #20
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ova tema baš i nema veze s darovitošću. Kućne obaveze su za sve. Moja djeca, 11 i 10 spremaju svoje sobe, svoje stvari kad dođu kući, odnose smeće, idu u pekaru i u dućan po neku sitnicu, postave stol, spreme svoje prljavo suđe u perilicu i odjeću u sanduk za prljavu odjeću (Ja im ipak izvrćem čarape i hlače!). Kad im se kaže pometu, pospreme suđe iz perilice, čiste mačkin WC i daju joj hranu i vodu. Kad žele pomažu u kuhanju ili sami kuhaju, pomažu u peglanju i čišćenju kuće. Sad za vrijeme praznika ih je primilo, pa su samoinicijativno doveli obje kupaonice do visokog sjaja, s time da sam kontrolirala kojim sredstvima čiste. Čak su i WC-e očistili, što nisam mislila da će se dogoditi još koje desetljeće. Kad ih se nešto zamoli, skoknu i donesu, bez odlaganja.

    Kći je više zainteresirana za kućne poslove, ali i sin je OK. Neki dan sam ih zatekla kako "komisijski" idu od prostorije do prostorije i ona mu tumači gdje što stoji od sredstava za čišćenje, krpa i slično. . Meni je za sada važnije da shvate da se stvari ne spremaju same i da se pomalo priučavaju. Prednost ipak dajem školi, drugim njihovim obavezama i slobodnom vremenu.

  21. #21
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ova tema baš i nema veze s darovitošću. Kućne obaveze su za sve. Moja djeca, 11 i 10 spremaju svoje sobe, svoje stvari kad dođu kući, odnose smeće, idu u pekaru i u dućan po neku sitnicu, postave stol, spreme svoje prljavo suđe u perilicu i odjeću u sanduk za prljavu odjeću (Ja im ipak izvrćem čarape i hlače!). Kad im se kaže pometu, pospreme suđe iz perilice, čiste mačkin WC i daju joj hranu i vodu. Kad žele pomažu u kuhanju ili sami kuhaju, pomažu u peglanju i čišćenju kuće. Sad za vrijeme praznika ih je primilo, pa su samoinicijativno doveli obje kupaonice do visokog sjaja, s time da sam kontrolirala kojim sredstvima čiste. Čak su i WC-e očistili, što nisam mislila da će se dogoditi još koje desetljeće. Kad ih se nešto zamoli, skoknu i donesu, bez odlaganja.

    .



    od sutra djelujem u ovom pravcu. dosta je bilo.

  22. #22
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku



    od sutra djelujem u ovom pravcu. dosta je bilo.
    Cvijeta, nemoj se previše klanjat - samo sam napisala koje poslove rade, a ne kojom učestalošću. Da ne pomisliš da svakodnevno spremaju suđe i da su im sobe ogledalo urednosti (pogotovo sinekova!). Ovo čišćenje preko praznika je i mene zaprepastilo.

    Primjećujem da su se promijenili što se tiče kućnih obaveza. Prije im je trebalo pedeset puta reći, a sad uglavnom naprave ono što ih zamoliš. Malo rjeđe se sami sjete da bi se nešto moglo napraviti, ali i to se događa.

  23. #23

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ova tema baš i nema veze s darovitošću. Kućne obaveze su za sve.
    S ovim se slažem.
    Što se obaveza tiče, moj sedmogodišnjak sam posprema svoju sobu (uključujući i usisavanje, i to i ispod stola i ispod kreveta), nosi smeće, ode ponekad u dućan ili u pekaru, postavi stol. Nedavno sam mu pokazala i kako da opere suđe za sobom (nemamo perilicu), ali za taj posao bi trebao još malo narasti, teško može dohvatiti pipu na sudoperu.
    Uglavnom ga trebam podsjetiti na poslove, ali ne više od jednom (što je super, zasad sam zadovoljna).

  24. #24
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Da moram priznati da mi čak i nemamo nekog naganjanja oko kućnih poslova vole raditi i pomagati,ajde malo biraju sinek ne bi slagao veš nkad npr i to poštujem, ali ako krene neko natezanje napišem im popis nakeljim na frižider i kažem da je gotovo dok se ja vratim za tipa dva sata i odem obavit što imam izvan kuće ili na telefon,komp. Tako izbjegavamo i moje zvocanje i njihovo izmotavanje. Kad dođem stavimo kvačice na obavljene poslove i svi sretni i ponosni

  25. #25
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Da se vratimo na temu darovitosti - ja tu neke elemente koristim kao motivaciju: možeš se baviti onim što želiš bez ograničenja kad spariš i spremiš čarape i složiš knjige za sutra! (Bez ograničenja = do večere ili neke druge fiksne točke).

    Ifigenija, kućanski poslovi te neće spasiti dječjeg bombardiranja pitanjima. Jao... ja sam ponovila gradivo kemije još davno daaaavno kad smo nabavili lakmus traku, pa smo ispitivali koja sredstva za čišćenje su kisela, koja lužnata i slično. NEMA uzmaka - što godi radilo, takvo dijete će od tebe tražiti ulazne informacije koje mu trebaju. I to će upijati ko spužva, za razliku od obveznog školskog gradiva koje ga ne zanima (tu imamo često grdne muke natjerati "genijalca" da napravi dosadnu zadaću). Ne znam koliko to ima veze s darovitošću... Čini mi se da više ima veze s osobnošću.

    Kako god bilo, roditeljima djece ove dobi (kakve god bile njihove specifične potrebe) nemaju nikakav izlaz sa strane niti mala vrata - djeca u ovoj dobi uče brinuti o sebi. Nekom to ide teže, nekom lakše, ali svi moraju naučiti... Moj sin bi najradije filozofirao o širenju svemira i bogtepitaj čemu, bistar je i jako brze pameti, ali nije tako brz ni organiziran kad treba npr. zaliti cvijeće ili spremiti policu s raznim knjigama i enciklopedijama. Ne vraća stvari na mjesto jer mu pažnja skače kao divlja vjeverica. Meni je zabavno s njim raspravljati o četvrtoj dimenziji, zabavnije nego ga kondicionirati da sam sebi organizira stvari, ali nema mi spasa. Najčešće "podvaljujem" kukavičja jaja i prodajem mu to što ga želim naučiti umotano u nešto što ga zanima. Ponekad (npr. prekjučer ) mi izlete osigurači pa kad vidim da hvata krivine i ne radi kako treba, uhvatim školsku torbu koja je kakti složena i istresem je na pod, a iz nje ispadne osim naguranih knjiga još i hrpa smeća, igračaka, ostataka gableca, rasute olovke koje bi trebale biti u pernici i slično. Posrami se, spremi i opet iznova... Vježbamo - i on i mi ostali. Stariji sin je puno bolje organiziran (ali takav je karakter, ko moja svekrva čiju bi špajzu trebalo slikati za Wohnen ili neki sličan katalog) ali eto, nije nam svima Bog dao isto...

  26. #26
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Ja mojeg sina moram uposliti, pa su mi se ti poslovi učinili idealnima, pa me zanima kako vi... istina je, treba to provest i ganjat i dijete je to, ali korisno je

  27. #27
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Kaže mi brat da su u školi njegove A. (8 godina) radili identifikaciju darovitih. Ne znam koja vrsta testova je rađena, ali oni su dobili rezultate u vidu brojčanog I.Q. I sad se za svu tu djecu radi poseban program. Priča je iz manjeg grada u Pennsylvaniji. Baš me zanima kako će to funkcionirati. Zasad im zavidim na barem formalnom prepoznavanju potrebe za drugačijim programom.
    Inače, malena je od negdje pet godina bila u jednoj montessori školi, gdje su radili u potpunosti individualno, svako dijete je obrađivalo ono što želi od ponuđenog, i koliko dugo želi. Curica je bila jako zadovoljna, njena mama isto, a moj brat onako po domaću skeptičan prema svemu što nije škola kakvu je i sam prošao. Od ove godine je prešla u jednu novootvorenu državnu školu, gdje joj je isto bilo sve u svemu ok i dobro se snašla, ali se žalila da je malo dosadno (prelagan program).

  28. #28
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Kaže mi brat da su u školi njegove A. (8 godina) radili identifikaciju darovitih. Ne znam koja vrsta testova je rađena, ali oni su dobili rezultate u vidu brojčanog I.Q. I sad se za svu tu djecu radi poseban program. Priča je iz manjeg grada u Pennsylvaniji. Baš me zanima kako će to funkcionirati. Zasad im zavidim na barem formalnom prepoznavanju potrebe za drugačijim programom.
    Inače, malena je od negdje pet godina bila u jednoj montessori školi, gdje su radili u potpunosti individualno, svako dijete je obrađivalo ono što želi od ponuđenog, i koliko dugo želi. Curica je bila jako zadovoljna, njena mama isto, a moj brat onako po domaću skeptičan prema svemu što nije škola kakvu je i sam prošao. Od ove godine je prešla u jednu novootvorenu državnu školu, gdje joj je isto bilo sve u svemu ok i dobro se snašla, ali se žalila da je malo dosadno (prelagan program).
    U školi mog sina je prošle godine provedeno testiranje djece iz njegovog i paralelnog razreda na temelju kojeg bi se isto trebao provoditi neki poseban, dodatni program. Međutim, to nije bilo pravo testiranje. Testirano je samo logičko zaključivanje u neverbalnoj domeni. To nije to.

  29. #29
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    vertex. prenesi nam dojmove.

  30. #30
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    seni, rado!
    Zdenka, nisam pitala za detalje, jer smo bili na Skypu sa svom djecom na obje strane koja su se uglavnom unosila licem u kamere i prezenirala razne vlastite uratke , ali kako su spomenuli (ajde, pohvalili se, da ne umanjujem, a i ja se sad hvalim) da je A. imala debelo najbolji rezultat, mislim da bi i ovdje moglo biti tako nešto. Ne znama kako bismo Andrijin nalaz usporedili s nalazom drugog djeteta, u smislu bolji ili lošiji - previše je segmenata, svaki sa svojim rezultatima.

  31. #31
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Razmišljaju li vaša djeca o politici i od koje dobi? Smatrate li da je to previše opterećujuće za njih? To vas pitam zato što sam na jednom drugom topiku čula mišljenje meni jedne drage i britke forumašice da je zabrinjavajuće to što M. ima određeni stav prema aktualnim političkim zbivanjima i da je on opterećen. Ne mislim tako, jer on je svojim interesom prema tome usmjeren, ali bih rado čula vaša iskustva. Meni se čini zapravo normalnim da netko tko ima 11 godina zna što se oko njega zbiva i da o tome stvara svoje mišljenje. Zar nismo i mi takvi bili?

    Kod M. se interes za društvena zbivanja u Hrvatskoj i u svijetu pojavio kad je imao pet godina. Počeo je pomalo u medijima pratiti ono što ga je zanimalo i nas ispitivati. Tu je mogao dobiti određenu širinu, jer MM i ja imamo različite političke stavove. Jedno vrijeme je, kao štediša (da ne kažem škrtac!) i novčar, htio postati bankar. Kad je 2008. nastupila kriza, toliko je ispitivao o tome i zaključio da se protivi vladavini financijskog kapitala. Uvijek je imao stav i prema unutarnjim hrvatskim pitanjima i ljudima na vlasti. Naravno, njegov stav nije zaokružen, nije do kraja informiran i argumentiran (to često nije ni stav odraslih), političko iskustvo mu je nula, ali promišljanje postoji i stav postoji. On je uvjereni antiglobalist, protivnik velikih sila, aglomeracija i kapitalizma, a za posebnosti. Nije svjestan koliko je zapravo generacijski formiran, a ja vidim da je tako i to me fascinira. Ja sam se povukla u "bjelokosnu kulu" znanosti, a za njega vidim da će ići drugim putem, u društveni angažman. Sada želi studirati pravo i postati sudac jer misli da na svijetu treba više pravde.

  32. #32
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Potpuno normalno. Ja sam pratila politiku i čitala Danas u višim razredima OŠ pod normalno. Jedino što mi se zbog toga dogodilo je da danas imam zasićenje dnevnom politkom,ali i dalje me zanimaju društv.polit. kretanja. Moj sinek uglavnom prati socijalna zbivanja i s tim suosjeća, to ga zanima. Otkazi,stečajevi,burze,više financijiski dio

  33. #33
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Joooj, mene su u zadnjih nekoliko tjedana izmučili s pitanjima o EU...

    Inače, mog starijeg baš politika pretjerano ne zanima, ali mlađi - taj zna postaviti takvo pitanje da mi se zavrti u glavi. Ja nisam neko jako politički zainteresirano stvorenje, pa me u početku čudilo kako dijete to povezuje (i uoči stvari koje bi meni promakle) a sad se samo trudim odgovoriti na pitanja kako najbolje znam i umijem. Prilagodim rječnik, ali nastojim što iskrenije reći svoje mišljenje.

  34. #34
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zdenka, sladak ti je sin!
    I mog sve zanima, prati, oduševljen je pričama o društvenim poretcima, ali bojim se da će od nas slabo profitirati politički jer ja ne mogu da provarim ljudsku komponentu istupa naših političara i cijele priče, pa se po tom pitanju obiteljski pravimo mrtvi. Vidiš, ovo mi je dalo da promislim, i da otvorim malo vrata ka tome.

  35. #35
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zdenka, sladak ti je sin!
    I mog sve zanima, prati, oduševljen je pričama o društvenim poretcima, ali bojim se da će od nas slabo profitirati politički jer ja ne mogu da provarim ljudsku komponentu istupa naših političara i cijele priče, pa se po tom pitanju obiteljski pravimo mrtvi. Vidiš, ovo mi je dalo da promislim, i da otvorim malo vrata ka tome.
    Ifigenija, ni ja to ne mogu probaviti. Nisam apolitična, smatram da je to zabijanje glave u pijesak, ali nismo predani gledatelji dnevnika ni čitatelji novina. Ono što mene zanima, a to su dugoročna politička kretanja, ne možeš ionako iščitati iz banalnog, manipulativnog diskursa naših političara svih boja. Od dnevne politike zanima me samo ono što nas se svih izravno tiče. Taj živi interes za društvena zbivanja kod M. ne dolazi od nas, to je nešto iz njega. Jedino je gađenje prema našim političkim manekenima vjerojatno od nas pokupio.

  36. #36
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    A. se zainteresira ako mi razgovaramo o tome. Nije to interes kao u Zdenkinog M., niti toliko razmišlja o politici, ali mu je znaimljivo, obično ima puno pitanja i voli razgovarati o tome kako nam društvo funkcionira.

  37. #37

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Moj je dosad komentirao samo Bandića i Jadranku Kosor Recimo da ga politika donekle zanima (stalno traži da gledamo Dnevnik), ali na nižoj razini. Trudi se popamtiti kako se zove predsjednik ovoga, predsjednik onoga, tko je kome šef, i slično (sortiranje i hijerarhizacija prije svega!)

    Za EU se itekako zainteresirao, ali mislim da su tome kumovali česti izleti u Sloveniju, prelasci granice i usputna objašnjenja. Inače, u zadnje vrijeme ga jako "drže" geografske karte, naročito političke, pa mislim da je sve to na neki način povezano.

  38. #38
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Moj je od malih dana pokazivao naklonost ka politici, toliko da je i mene znalo to živcirati.

    Sjećam se da smo morali gledati sva ona predizborna sučeljavanja još u dobi kad je bio debelo maloljetan i nije mogao dočekati dan da se upiše u glasačke liste. Od svoje 18-e nije preskočio ni jedne izbore (iako ih doduše nije bilo pretjerano puno), ali je u obitelji najrevniji što se toga tiče.

    S druge strane, sestra mu je skroz apolitična, po njoj dnevnik i ostale informativne emisije tog tipa ne bi trebale uopće postojati, a rasli su u istoj obitelji... I jedno i drugo mi je skroz normalno ako se mene pita.

  39. #39

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    6

    Početno

    Drage mame, čitam ovu temu već duže vrijeme. Zanima me ima li netko sa sličnim iskustvom kao moje: darovito dijete(potvrda od TS, darovitost na apstraktno/logičkom i matematičkom polju, nalaz pokazan u školi), drugi razred, NEMA DODATNE NASTAVE- niti onaj jedan sat koji ga po zakonu pripada. Na nastavi je dobivao dodatne zadatke: u trenutku kad bi bio ranije gotov i počeo ometati nastavu. Ti dodatni zadaci su uvijek isti (samo promijenjene brojke), tipizirani, neprilagođeni, te nakon nekog vremena on se zasitio takvih zadataka i više ne želi te dodatne. Gledam kako škola/sustav jednostavno zatire i ubija darovitost/talentiranost. To je prestrašno. Ima li netko sličnih iskustva?

  40. #40

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj đurđa prvotno napisa Vidi poruku
    Drage mame, čitam ovu temu već duže vrijeme. Zanima me ima li netko sa sličnim iskustvom kao moje: darovito dijete(potvrda od TS, darovitost na apstraktno/logičkom i matematičkom polju, nalaz pokazan u školi), drugi razred, NEMA DODATNE NASTAVE- niti onaj jedan sat koji ga po zakonu pripada. Na nastavi je dobivao dodatne zadatke: u trenutku kad bi bio ranije gotov i počeo ometati nastavu. Ti dodatni zadaci su uvijek isti (samo promijenjene brojke), tipizirani, neprilagođeni, te nakon nekog vremena on se zasitio takvih zadataka i više ne želi te dodatne. Gledam kako škola/sustav jednostavno zatire i ubija darovitost/talentiranost. To je prestrašno. Ima li netko sličnih iskustva?
    Pa naše iskustvo je vrlo slično (čak nam je i nalaz, čini mi se, vrlo sličan), s tim da dodatna nastava koja na papiru postoji u praki stvara više štete nego koristi, jer je A. doživljava kao kaznu i dosadu, dok se druga djeca igraju vani. I zaključak mi je, na kraju, sličan tvojem.
    Nalaz sam pokazala u školi na upisu, ali su ga izignorirali. Dodatnih zadataka u sklopu redovne nastave nema.
    MM je rekao da mu školu naprosto treba prikazati kao posao koji se mora odraditi, i koji nije uvijek zanimljiv, i da je to sve, a dodatne interese, želje i spoznaje neka čuva za kućnu radinost. Nisam baš oduševljena time, ali čini se da je u ovakvom sustavu to najjednostavnije rješenje.

  41. #41
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Nemamo dodatne sate, ovisno o nastavniku dobiva nagradne ili dodatne zadatke i to uglavnom klapa. Više se mučimo da slabiju stranu prihvate kao dio paketa, a ne kao zločestoću. Ali da jako jako puno truda pa i vanjske pomoći treba da se dijete ne demotivira i ne izgubi volju za školom. Nas spašava vjeronauk gdje se dosta ozbiljno bave odnosima, prijateljstvima, svađicama, filozofiraju malo i tu se nekako otvore.

  42. #42

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,340

    Početno

    Što se tiče dodatne nastave kod nas je za sada samo iz matematike i počela je u trećem razredu kad više nismo imali boravak. Tako da nema ovoga da se neki igraju vani dok oni ostaju u razredu. Za sada ih to veseli. No to kod nas nije program za darovite jer su uključeni svi oni koji lako savladavaju matematiku. Zadaci nisu samo da se poveća njihov broj nego da se koristi logično zaključivanje. Dio rade timski pa im je zabavno.
    Posljednje uređivanje od larmama : 01.02.2012. at 22:41

  43. #43
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Mi smo odavno odustali od pretjeranih očekivanja u školi. Kao i pikula, i mi se borimo da dijete bude prihvaćeno kao cjelovito biće, jer u paketu s intelektualnim sposobnostima došle su i teškoće čitanja. Snalazimo se kako znamo i kako nam najbolje odgovara - zadatke, pokuse i slično radimo doma. Sretna sam da se dijete kako tako uklapa, a za njegove ekstra interese brinemo izvan škole (za sada). Vidim da će to s vremenom doći na svoje mjesto, već i sada dolazi pomalo kad se potrefi trenutak da se to znanje može i pokazati - npr. kad se uči novo gradivo, a on zna sve i nešto više od onoga što piše u knjizi. To mu je dovoljno. Jučer je sav sretan došao doma i ispričao kako mu je učiteljica rekla da je zadivljena načinom kako je u sekundi riješio neki zadatak "poprečki". Žena je trenutno na zamjeni - odlična je, vrlo brzo je procijenila kakvi su joj učenici i pripasala gradivo svakom posebno, ne odnosi se to samo na moje dijete. Budući da ne možemo očekivati da ostane do kraja škg, živimo u očekivanju petog razreda. Do tada, nekako ćemo se već pokrpati, uz rad doma + knjižnicu + uju, dedu, bake itd. )

  44. #44
    korason avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Postovi
    183

    Početno

    Peterlin, tvoji postovi mi puno pomažu Meni je bilo teško pomiriti se s tim da dijete koje ima tako velike mogućnosti dobiva ne-najbolje ocjene, osjecala sam se krivom kao da sam ja zakazala kao roditelj... No, vjerujem da ce doci sve na svoje mjesto s vremenom, u jednom trenutku kad se prestanu ocjenjivati pravilna izvedba slova od crte do crte i uredno zalijepljeni listići lektire a počnu fizika, kemija i sl. predmeti koje moje dijete smatra zanimljivima i poticajnima za učenje.
    I mi smo kupili ovu novu inačicu negdašnjeg Elektropionira, a i još mi je jedna draga prijateljica poklonila set iz kemije sa solima za kristalizaciju, koje njezin lumen nije baš doživljavao, pa ćemo glad za pokusima utažiti doma. U knjižnicu se kao upisujemo već danima, ali meni je prehladno za hodanje po gradu - ostavit ćemo to za toplije dane.
    đurđa, nema ni kod nas dodatnog sata... doduše, kako F ne ide na vjeronauk, ima priliku 2 puta tjedno sjediti s učiteljicom u knjižnici i prolistati koju pametnu knjigu... ona mu često, znajući njegove interese, umjesto čitanke daje Moj planet da pročita text i prepriča ga.

  45. #45
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    M. ima dodatnu matematiku cijelo vrijeme. Neko vrijeme mu je to smetalo, ali sad vidim da voli ići. Više ništa niti ne očekujem, osim da bude prihvaćen i da ga razumiju i da neprekidno ne važu zbog prevelikih očekivanja. Ne očekujem ni ja od njega da u svemu briljira. Neka svoje sposobnosti razvija u skladu sa svojim željama, ne mojim. Pazim na to da redovito pogleda neke najvažnije predmete, da vježba instrument i to je to. Definitivno mu je bolje u petom razredu nego u nižim razredima, a zbog toga smo i mi roditelji doživjeli olakšanje. Svoje posebne interese zadovoljava izvan škole, čitajući, na internetu i u razgovoru s nama.

  46. #46
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Mislim da ne moram elaborirati zašto volim ovaj topic i koliko mi znači. Nemam ništa za napisati, moj još ne ide u školu, ali mislim da sve vi razumijete zašto me ovo tješi i osnažuje. Hvala, drage na svemu što dijelite.

  47. #47
    korason avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Postovi
    183

    Početno

    Nama je jučer bio tako težak dan Julija me je baš upozorila na to i eto, događa se... Naime, kako su počele ocjene, počeli su i problemi... I naše krhko samopouzdanje se ruši... Jako ga frustrira što nema sve petice, a jadan, loša mu je grafomotorika (i općenito motorika), piše nepravilna slova preko crte, iz matematike dobio četvorku a to mu omiljeni predmet (ali radi nedostatka pažnje nije u stanju baš sve točno riješiti, a kriterij za peticu je 95%) - uglavnom, ne osjeća se dobro u svojoj koži, jer je imao visoka očekivanja. Jedino iz likovnog briljira i to mu je sad melem na dušu, ostalo - koma.
    Počeo je svoje frustracije zbog škole iskaljivati na tati i baki - tuče ih, viče, vrijeđa Jučer na treningu nije dobro napravio vježbu ili tako nešto, rasplakao se kao da mu sve lađe tonu, a nakon toga izvrijeđao tati kao da je on kriv što nije dobro radio... sad je u kazni, tata se ljuti na njega, baka se ljuti, a on nesretan... i ja s njim... maza moja.. Razmišljam da odemo na neki razgovorčić kod Julije, tako mu želim pomoći da to prebrodi, a mogu ga jedino grliti, grliti...

  48. #48
    SikaPika avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Lokacija
    Osijek
    Postovi
    2,554

    Početno

    Citiraj korason prvotno napisa Vidi poruku
    tata se ljuti na njega, baka se ljuti, a on nesretan...
    Oprostite mi što upadam na temu, ali uglavnom redovito čitam...
    Mislim da se tata i baka nakon svega ne bi trebali ljutiti. Naravno, vrijeđanje, udaranje i sl. se ne smije tolerirati, ali ako je dijete već u kazni, ako je odradio/odrađuje svoje, onda mislim da nema razloga daljnjoj ljutnji od strane tate i bake. Ok, napravio si to što si napravio, ideš u kaznu, još ako je dijete nakon svega pokazalo žaljenje i kajanje, mislim da će daljnja ljutnja još više produbiti njegovu tugu i frustraciju.
    Eto, tako bih ja. Istina, moje dijete ima tek 2,5 i ne dopustimo joj ni da bude verbalno gruba prema nama (odnosno prema tati, prema njemu je nekada bed što njega rastužuje, ali ju upozorimo i uvijek kaže oprosti, a kad odradi kaznu nema više mjesta ljutnji).

    I evo, ako će vas utješiti, vas koje imate mlađu djecu (ove "velike" mame sve već znaju), ali MM je po svemu što ovdje čitam bio nadareno dijete (no, prije 28 godina kada je krenuo u školu nije bilo takvih testiranja), bio je drugi iz matematike u cijeloj ex Yu u, ne sjećam se kojem razredu...
    No, kada je krenuo u školu, u prvi razred, imao je dosta problema. Iz matematike je imao četiri, nije htio surađivati s nastavnicima, bio je prilično problematično dijete. No, sve je došlo na svoje kada je krenuo u peti razred. Tako da, valjda treba biti strpljiv i čekati njihovo vrijeme. I naravno, puno im pomagati usput.
    Posljednje uređivanje od SikaPika : 06.02.2012. at 05:06

  49. #49
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Korason, i mi imamo takve faze, ali ja sam ukopčala da je njemu lakše ako ja radim lakrdiju, i ako radim vic, uglavnom da je to sve skupa komično. Mi se znamo uživiti u njih, pa onda pogubimo kompas i njima je još teže jer vide da mi to doživljavamo tragično. A oni ne kuže da je nama žao njihovog sekiranja, ne neuspjeha.

    Čudi me kako dobro razumije ironiju, pa čak i vrlo kompleksan i elaboriran humor, štonobi rekli - teatar apsurda... dok ne naleti neki novi izazov, to mi je živo sidro za koje se držim...

  50. #50
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,297

    Početno

    korason, ti ovo ozbiljno pišeš? Tuče, viče, vrijeđa..?

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •