Stranica 50 od 54 PrviPrvi ... 404849505152 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 2,451 do 2,500 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

  1. #2451
    Riri92 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2019
    Lokacija
    Beograd
    Postovi
    3,696

    Početno

    Vrci, ovo tvoje objašnjenje da netko može lakše nešto od nekog drugog mi zvuči super! Naravno, nije ni T. lumen u svemu. Zato sam se i pitala kako bi joj objasnili. Možda bi mogli i još malo pričekati s tom pričom.

    Slažem se s Lili da su trud i radne navike jako važni. I sa Mitovski u vezi stručne pomoći. Mi smo je potražili zato što imamo veliku želju odraditi sve s njom na dobar način. Nismo toliko sigurni sami u sebe da bi mogli reći da mi to možemo bez stručne pomoći. U vrtiću su nam rekli da odemo na procjenu, njena psihologinja nam je rekla da je treba napraviti, a i mi smo sami skužili neke stvari. Pa smo je napravili i to nam je olakšalo u smislu da sad znamo od čega krenuti dalje. Različiti smo, nekome će značiti ta potvrda, nekome neće. Nikakve to veze nema s tim da roditelji plaćaju testiranje, baš nikakve.

    MM i ja ne želimo pogriješiti ni zbog vlastitih iskustava. Naši roditelji su s nama pogriješili i nisu se znali nositi s našim posebnostima i time da smo malo drugačiji od vršnjaka. Na kraju smo se namučili više nego ti naši vršnjaci da dođemo tu gdje smo danas. Jednostavno, oni su sustavno radili na svojim životima, trudili su se, a mi smo mislili da mi sve možemo bez ikakve muke i velikog truda. I mogli smo. Do jednom.. Jer kako je netko već rekao gore, nitko nije u svemu iznadprosječan. Pa kad u životu na red dođe područje u kojem si ispodprosječan ili prosječan, pa se ipak moraš potruditi, realnost te udari u glavu i onda tek moraš naučiti kako se potruditi. Tako da ja ne vjerujem uopće u život bez ikakve muke i truda samo zato što je netko eto iznadprosječno inteligentan ili darovit ili što već.

    Zato mi ne želimo napraviti neke pogreške. Znamo da će ih biti sigurno, kao i kod svakoga, ali želimo ih svesti na najmanji mogući nivo, pa smo potražili pomoć za T.

  2. #2452
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku
    He he mima. Dobro pitanje.

    Pogotovo ak testuranje provodi osoba koju roditelj plaća da mu testira dijete.

    Ne znam odgovorit na pitanje. Nisam svoje vodila. Oboje su u 1. srednje imali prilike testirat se u školi. Jedno je to napravilo, drugo nije htjelo. Rezultat je došao doma u kuverti i istina, nemam pojma kaj je pisalo

    Ovo je ozbiljna optužba svim strukama koje provode ova testiranja. Kao da napišeš da ne vjeruješ mojim financijskim izvještajima jer me poduzetnik plaća za njih.

    Testovi su standardizirani i ne može ih provoditi bilo tko. Onaj tko provodi test mora proći edukaciju kako se test provodi i naravno imati određenu stručnu spremu. Taj test ne otkriva samo nadarenu djecu već i razne druge moguće poteškoće.

    Wechslerov test inteligencije za djecu – četvrto izdanje (WISC-IV) odražava suvremena dostignuća u teoriji i praksi mjerenja kognitivnih sposobnosti i jedan je od najpoznatijih i najčešće upotrebljavanih testova inteligencije za djecu. Široko se primjenjuje u školskom okruženju i omogućava identifikaciju nadarene djece već od dobi od 6 godina. Nezamjenjiv je u psihodijagnostici jer omogućuje identifikaciju djece s poteškoćama u čitanju i učenju, hiperaktivne djece, djece s poremećajem pažnje, emocionalnim poremećajima, poremećajima u ponašanju, oštećenjima sluha, problemima u produkciji i razumijevanju govora, te procjenu mentalne retardacije. WISC-IV sadrži 15 subtestova (10 temeljnih i 5 dopunskih) koji omogućavaju dobivanje informacija o ukupnom IQ-u te rezultata na 4 indeksa koji omogućuju procjenu specifičnih kognitivnih sposobnosti (verbalno shvaćanje, perceptivno rasuđivanje, radno pamćenje, brzina obrade informacija). Uz te osnovne indekse, moguće je napraviti procesnu analizu postignuća djeteta, odrediti njegove jake i slabe strane te usporediti postignuća na pojedinim vrstama kognitivnih zadataka. Hrvatska adaptacija i standardizacija WISC-a-IV provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Cilj okruglog stola je predstaviti četvrto izdanje WISC-a, njegove subtestove, te indekse koji se mogu dobiti. Bit će opisani koraci koji su potrebni u adaptaciji i standardizaciji ovakvog instrumenta, te novosti koje WISC-IV donosi u usporedbi sa starijim oblicima. Poseban naglasak bit će na iskustvima primjene i interpretacije ovog psihodijagnostičkog sredstva, te obilju informacija koje on može pružiti.

    Tvrditi da bi netko lažirao rezultate takvog testa da bi nekom rekao da mu je dijete nadareno zato što ga plaćaš i time riskirao licencu je ozbiljna optužba.

  3. #2453
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    Nano, upravo tako.
    Mensin test je uvijek isti i piše se u kontroliranim uvjetima. Ne uspoređuje se ni s kim. Ili riješiš više od točnog postotka pitanja, ili ne. A neki spuste olovku nakon pola vremena za rješavanje.

    Ne bih vjerovala procjeni nekog stručnjaka, kojeg platim ( ni ne bih platila), da mi napiše kako je predškolsko dijete darovito. Sasvim dovoljno se to vidi kad krenu u školu.
    I WISC za djecu je isti i piše se u kontroliranim uvjetima. Ne uspoređuje se s Jankom, Matkom i Perom nego s nekom normom isto kao i Mensin test.
    Ne gleda taj stručnjak u kristalnu kuglu pa daje procjenu. Taj stručnjak ima određenu završenu školu. Prvo se obavi razgovor s roditeljima pa razgovor s djetetom pa onda dijete piše test. Onda stručnjak opet obavi razgovor s roditeljima. Tako je to bilo kod nas.
    Nismo išli kod psihologa zato što smo mislili da je dijete nadareno već zato što je bilo određenih poteškoća.

  4. #2454
    tangerina avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    Split
    Postovi
    8,759

    Početno

    Samo jedan mali ispravak mitovski, samo jedna struka

    Ideja da bi psiholog lažirao da je dijete darovito u privatnoj praksi mi je naprosto smiješna, ne vidim koji bi motiv bio za takav rizik.
    A testiranje testova je cijela jedna znanost sama za sebe, imate psihologe koji se samo time i bave, kako bismo mogli imati neku ideju da test mjeri to što mislimo da mjeri.

    Možda je pitanje kakva sve značenja mi onda pripisujemo riječi darovit.
    I naravno pitanje je kakva je to vertex mater kad ni sa svojim darovitim djetetom nije impresionirana


    Jelena, mislim da ne bi bilo loše da odeš do tog psihologa čiju vizitku imaš, i ispričaš što te konkretno muči, možda ti da neku dobru ideju ili perspektivu

  5. #2455
    Barbi avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,599

    Početno

    Mislim (ali možda sam u krivu) da nitko živ ne vodi dijete psihologu (onom koji se plaća) da bi dobio certifikat da je dijete darovito i onda mahao njime ili ga uokvirio za na zid.
    Psihologu ideš ako vidiš da dijete ima neki problem ili ti imaš neki problem s njim. Eventualno na profesionalnu orijentaciju ako je dijete podjednako dobro u različitim područjima a samo ne zna što bi.

    Rijetko gdje se provode testiranja sve djece po redu. Naša osnovnoškolska psihologica je nešto radila po tome jer se ona bavila darovitima, ali to je izolirani slučaj jedne škole.

  6. #2456
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Citiraj tangerina prvotno napisa Vidi poruku
    I naravno pitanje je kakva je to vertex mater kad ni sa svojim darovitim djetetom nije impresionirana
    Pa zapravo da, to se nameće kao logično pitanje
    Jelena, mi smo išli s dvoje starijih, sa svakim u neko vrijeme, zato što nam je trebalo malo pomoći. Intenzivni su, bili i ostali, svaki na svoj način. I mala je fala bogu intenzivna na svoj način, ali valjda već znamo kakve zvjerke podižemo pa se evo nismo nikome zasad obraćali, nije nam s njom bilo teško.

  7. #2457
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,083

    Početno

    Barbi, naravno da je tako. A je li dijete darovito ili nije podložno je i roditeljskim interpretacijama. Psiholozi koji su ovdje spominjani NE daju brojeve tj. ne pišu djetetov IQ. Samo opisuju jake i slabe strane koristeći rečenice tipa "pokazuje darovitost u području..." , "postignut ispodprosječan, prosječan, iznadprosječan rezultat u području..." te opisuju pokazane teškoće i sl.
    Posljednje uređivanje od čokolada : 01.02.2021. at 16:52

  8. #2458
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Citiraj Barbi prvotno napisa Vidi poruku

    Rijetko gdje se provode testiranja sve djece po redu. Naša osnovnoškolska psihologica je nešto radila po tome jer se ona bavila darovitima, ali to je izolirani slučaj jedne škole.
    Moj brat živi u Pennsylavniji, u njihovoj školi testiraju svu djecu. Starija nakon tog testiranja sluša matematiku po posebnom programu, koji je u biti (koliko smo uspjeli usporedit) matematika koju kod nas imaju sva djeca :D

  9. #2459
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,658

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Moj brat živi u Pennsylavniji, u njihovoj školi testiraju svu djecu. Starija nakon tog testiranja sluša matematiku po posebnom programu, koji je u biti (koliko smo uspjeli usporedit) matematika koju kod nas imaju sva djeca :D
    Je, zato sam se ja morala boriti kod privatnih psihologa , pa onda jos kod onih na uputnicu da mi dijete slusa posebnu matematiku. Jer , eto , kod nas svi rade isto , a ona ima disklakuliju . Iako je iznadprosjecna u drugim podrucjima. I dvije godine uvjeravanja skolskog sustava da ne moze pratiti program posebno u testovima. Godinu dana svih testova iz matematike ocjenjeno negativno u nizim razredima osnovne nije bilo dovoljno da ju se testira u skoli.
    Tako kad netko kaze da privatnici pisu nalaze jer im se placa...pa ja bih rado ostavila 600 kn u dzepu za instrukcije i terapeute, ali sustav me tjera da radim suprotno.
    Posljednje uređivanje od sirius : 01.02.2021. at 17:39

  10. #2460
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Šta da ti kažem, sirius...tvrdo je to u nas, i prečesto bez nekog interesa za djecu.

  11. #2461
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,284

    Početno

    ..
    Posljednje uređivanje od Beti3 : 01.02.2021. at 19:06

  12. #2462
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,658

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Šta da ti kažem, sirius...tvrdo je to u nas, i prečesto bez nekog interesa za djecu.
    Pa da, i se se svodi na to. Pa ti cesto ne preostaje nista drugo nego da placas. Obzirom da je moje oboje djece najdetaljnija testiranja dobilo kad se platilo, kad smo sa takvim nalazima dosli na mjesta sa uputnicom oni bi nalaze-prepisali. Znaci da su ti koji su testirali djecu i nacin na koji su testirani prilicno pouzdani. I jos su nas pohvalili da smo to napravili, tuzno kontatirajuci da oni nikad ne bi mogli tako detaljo testirati jer nemaju resursa ni vremena.

    Znam da nisi ti pisala o sumnji i motivima onih kojima se placa...
    Ali bas mi je dobro sjeo tvoj post o sustavu koji odradi sve sam. I obradu i potporu i pracenje nakon toga.
    Nema toga u mom svemiru.
    Posljednje uređivanje od sirius : 01.02.2021. at 20:46

  13. #2463
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Mi kad smo obavili privatno testiranje, nakon tog testiranja netko je sjeo s nama i objasnio nam rezultate.
    U zadnjih godinu dana 2 prijateljice, jedna upućena od vrtića, druga od škole obavile su trstiranja s djecom i timsku obradu preko uputnice. Na porti su dobile nalaze koje im nitko nije objasnio niti ih uputio što i kako dalje.

    Naša učiteljica nije imala sluha za poteškoće koje je J. imala i u tom smislu nam papir nije pomogao, iako sam se ja naivno nadala da hoće. Odnosno nadala sam se da ću na temelju papira u suradnji s učiteljicom naći rješenje za njene probleme (znam, bila sam mlada ).
    Papir je pomogao meni da pomognem njoj, odnosno sve što je bilo iza tog papira. I testiranje i razgovori s psihologicom i roditeljske radionice i razmijena iskustva s roditeljima čija djeca su imala slične poteškoće.

  14. #2464
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Sirius, ne znam može li se reći ć iz ovog mog primjera da je sustav sve odradio sam. A. je odgovorno dijete, sada cura od 17 godina, bez poteškoća, nije se baš imalo puno za raditi. Možda donekle u socijalizaciji, prema priči roditelja, ja ne mogu procijeniti jer se vidimo 2-3 tjedna ljeti, a s rođacima je dobra, i s mojom i sa sestrinom djecom. Mama joj često kaže da baš i nema prijatelja, a da se s rođacima odlično slaže. To svakako nije nešto čime se sustav pozabavio, ako je trebao pozabaviti se. Dobila je ekstra matematiku i kvačicu nadarena, i to je to.
    Posljednje uređivanje od vertex : 01.02.2021. at 23:24

  15. #2465
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,658

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Sirius, ne znam može li se reći ć iz ovog mog primjera da je sustav sve odradio sam. A. je odgovorno dijete, sada cura od 17 godina, bez poteškoća, nije se baš imalo puno za raditi. Možda donekle u socijalizaciji, prema priči roditelja, ja ne mogu procijeniti jer se vidimo 2-3 tjedna ljeti, a s rođacima je dobra, i s mojom i sa sestrinom djecom. Mama joj često kaže da baš i nema prijatelja, a da se s rođacima odlično slaže. To svakako nije nešto čime se sustav pozabavio, ako je trebao pozabaviti se. Dobila je ekstra matematiku i kvačicu nadarena, i to je to.
    Dobro kazes. Meni bi zanimalo kako bi u takvom sustavu proslo darovito dijete , ali neodgovorno, buntovno, koje stalno propituje autoritete .
    Cak i neka ta darovitost bude u podrucjima koje ju korisne i prepoznatljiva u skoli. Zanima me kako bi to izgledalo. Da li bi intervencija uspjela.
    U smislu da dijete iz sustava izade mentalno stabilno, dobro socijalizirano i jos ( BONUS) potaknute darovitosti.
    Ono, dobijes malog divljaka koji nista ne zeli pisati na satovima, od testova napise samo ime i prezime , ne zeli citati lektiru, a cita sve drugo sto mu padne pod ruku, matematiku ima u malom prstu na prvo gledanje bez da stavi olovku na papir.

  16. #2466
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Dobro kazes. Meni bi zanimalo kako bi u takvom sustavu proslo darovito dijete , ali neodgovorno, buntovno, koje stalno propituje autoritete .
    Poznavala sam jedno na tom tragu. Na žalost, loše je završilo u našem sustavu. Prvo se dao drogama, a onda je negdje 92. izašao na prvoj liniji iz rova i krenuo prema Srbima koji su ga ustrijelili

  17. #2467
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Moj se super snalazi s drugom djecom. To mi je baš drago. Vole ga djeca i tete u vrtiću. Obožavan u familiji. To mi je važnije od toga da je nadaren. Jučer smo prije spavanja malo popričali (nakon što smo mjesečeve mjene probavili) kako će izgledati naše spremanje za vrtić. Jutros samo 10tak minuta cendranja i kontriranja, značajno bolje nego jučer kad sam bila već luda nakon 1 sat spremanja i još smo sve nešto zaboravili napraviti, npr. nije oprao zube, valjda sam mu 10 put rekla, samo nisam provjerila na izlazu.

  18. #2468
    Vrci avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2012
    Postovi
    6,723

    Početno

    Gledam jučer crtež svog malog matematičara, u usporedbi s ostalima je... jao. Mislim, bolje nego prije, ali jao

    Tako da, radije bih nekad dijete prosječno u svemu nego da mi iskače u jednom polju, a bude loše u drugom.


    Možda pričam gluposti, danas mi nije dan

  19. #2469
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Dobro kazes. Meni bi zanimalo kako bi u takvom sustavu proslo darovito dijete , ali neodgovorno, buntovno, koje stalno propituje autoritete .
    Cak i neka ta darovitost bude u podrucjima koje ju korisne i prepoznatljiva u skoli. Zanima me kako bi to izgledalo. Da li bi intervencija uspjela.
    U smislu da dijete iz sustava izade mentalno stabilno, dobro socijalizirano i jos ( BONUS) potaknute darovitosti.
    Ono, dobijes malog divljaka koji nista ne zeli pisati na satovima, od testova napise samo ime i prezime , ne zeli citati lektiru, a cita sve drugo sto mu padne pod ruku, matematiku ima u malom prstu na prvo gledanje bez da stavi olovku na papir.
    Mi smo imali ovaj problem. Ok, nije bila divljak. Početak drugog razreda. 3 mjeseca je nosila doma sve prazno. Na satovima bi samo naslov prepisala, na dnevnom boravku nije radila zadaće. Nama su i na procjeni rekli da ovako nešto možemo očekivati.
    Ona je skužila da učiteljica nema uvid u to tko je donio bilježnicu na pregled (tako mi je rekla) i odlučila da ne radi ništa. Gore sam već napisala da na podršku i suradnju učiteljice nisam naišla pa sam podršku našla u privatnom psihologu.
    Ispite je predavala prazne.
    Pomoglo je kad je jedan dan došla kući s probnim praznim ispitom iz hrvatskog i naravno jedinicom. Posjela sam ju, ispitala, naravno sve je znala. Rekla sam joj, ok, znaš sve, znaš za 5, ali si dobila 1, na tebi je od sad na dalje, to je tvoja škola. Odluči sama hoćeš li predavati prazne ispite i dobivati 1 ili ne. Upalilo je kad sam odgovornost u potpunosti prebacila na nju. Našli smo i divnu psihoterapeuticu s kojom se super povezala pa je i to pomoglo.
    Na žalost, učiteljica je bila potpuno nezainteresirana. Što se nje ticalo, mogla je zauvijek sve predavati prazno i ne nositi ništa.

  20. #2470
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,961

    Početno

    Citiraj Vrci prvotno napisa Vidi poruku
    Gledam jučer crtež svog malog matematičara, u usporedbi s ostalima je... jao. Mislim, bolje nego prije, ali jao

    Tako da, radije bih nekad dijete prosječno u svemu nego da mi iskače u jednom polju, a bude loše u drugom.


    Možda pričam gluposti, danas mi nije dan
    Ma nema veze - bit će boljih dana... Brzo ćeš shvatiti da je to bolja verzija od one kad djeca ne razumiju matematiku ili misle da ne razumiju.

    Što se crtanja tiče - moj stariji je takav, ne bi crtao ništa osim shema i dijagrama, a i to crta u excel-u kad god može tj. natjera računalo da crta za njega... S druge strane, mlađi zna crtati i olovkom i na računalu. To je kao sluh za glazbu - ili imaš ili nemaš žicu za to. Nebitan predmet. To crtanje se u nižim razredima ionako koristi samo za podizanje repa onoj djeci koja ne znaju ništa drugo. Ozbiljno...

  21. #2471
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Citiraj mitovski prvotno napisa Vidi poruku
    Što se nje ticalo, mogla je zauvijek sve predavati prazno i ne nositi ništa.
    Užas. Ako već nema empatije, ne razumijem kako ju ne zanima zašto dijete predaje prazno, čisto istraživački.

    A crtanje se može zaista popraviti kasnije, vježbom. Ako je matematičar, trebat će mu neka percepcija prostora, neke skice. Ne mora Mona Lisu crtati. Da zna iskoristiti papir, a ne sve zgurati u kut, povući ravne linije itd. Ne znam kad se taj dar izgubi. Gledam vrtićki uzrast, cijeli je papir ispunjen, a kod punoljetnih sve skice u kut zguraju.

  22. #2472
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,961

    Početno

    Citiraj Jelena prvotno napisa Vidi poruku
    Užas. Ako već nema empatije, ne razumijem kako ju ne zanima zašto dijete predaje prazno, čisto istraživački.

    A crtanje se može zaista popraviti kasnije, vježbom. Ako je matematičar, trebat će mu neka percepcija prostora, neke skice. Ne mora Mona Lisu crtati. Da zna iskoristiti papir, a ne sve zgurati u kut, povući ravne linije itd. Ne znam kad se taj dar izgubi. Gledam vrtićki uzrast, cijeli je papir ispunjen, a kod punoljetnih sve skice u kut zguraju.
    Eh, Jelena, ima nas još s ovakvim lošim iskustvima... Moj mlađi je bio u takvom razredu. Učiteljica je predavala stražnjem zidu učionice, a ekipa je divljala. Učiteljica je dozvoljavala da roditelji sjede na nastavi. Nisam imala riječi.... Bolje da se ne prisjećam. U samo dvije godine iskusila sam jednu sjajnu osobu i jednu prosječnu. Nebo i zemlja. Ili podzemlje. Kako ti padne grah... Osim toga, nije svejedno ni kakav je sastav razreda. Ako ima puno ometača, ni najbolji učitelj s najboljim namjerama neće moći puno pomoći.

  23. #2473
    Vrci avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2012
    Postovi
    6,723

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Ma nema veze - bit će boljih dana... Brzo ćeš shvatiti da je to bolja verzija od one kad djeca ne razumiju matematiku ili misle da ne razumiju.

    Što se crtanja tiče - moj stariji je takav, ne bi crtao ništa osim shema i dijagrama, a i to crta u excel-u kad god može tj. natjera računalo da crta za njega... S druge strane, mlađi zna crtati i olovkom i na računalu. To je kao sluh za glazbu - ili imaš ili nemaš žicu za to. Nebitan predmet. To crtanje se u nižim razredima ionako koristi samo za podizanje repa onoj djeci koja ne znaju ništa drugo. Ozbiljno...
    Hvala

    Ma ne mora biti umjetnik, samo me strah da ga taj likovni u oš ne ubije u pojam. Zašto se to i dalje ocjenjuje, ah

  24. #2474
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    I ometači su djeca. Ponekad zapuštena, ponekad darovita, ponekad samo živahna i s lošim nastavnikom.

  25. #2475
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Citiraj Vrci prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala

    Ma ne mora biti umjetnik, samo me strah da ga taj likovni u oš ne ubije u pojam. Zašto se to i dalje ocjenjuje, ah

    Tu bi se zaista trud trebao vrednovati, naravno i talent tko ga ima, ne možeš to zanemariti. Ako se već vrednuje.
    MM ima traumu iz nižih razreda osnovne škole, što je iz tjelesnog imao 4. Učiteljica je roditeljima rekla da joj nije baš sportski tip. U višim je razredima išao na sportska natjecanja u individualnim sportovima, u tridesetima je išao na timeka natjecanja, bio drugi najbolji u timu, i danas trči desetke km. Nije tip koji će dizati utege, al klincu od 8 godina dati 4, iako ima sve dobre rezultate skokova, trčanja i što se već vrednovalo, jer nije sportski tip - stvarno su neki učitelji promašili profesiju totalno.

    Ja sam pak imala uvijek 5 iz tjelesnog, nisam u životu istrčala 5 km. Čak ne mogu reći ni da sam se trudila trčati pa da nisam uspjela. Ostalo sam imala dobre rezultate i bila sam pristojna
    A u razredu bio ponavljač, baš sportski tip, on je imao 4 iz tjelesnog. Nije bio ni nepristojan. Voljeli smo ga. Ja i danas pamtim te neke nepravde prema njemu. Mogu mislit kako je on to probavljao.

  26. #2476

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Vrci prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala

    Ma ne mora biti umjetnik, samo me strah da ga taj likovni u oš ne ubije u pojam. Zašto se to i dalje ocjenjuje, ah
    Ma neće ga ubiti u pojam, bez brige.
    Imam i ja jednog koji ni u vrtiću nije osobito volio crtanje (ali je uz dobre tete "procrtao"), a likovni je zamrzio u školi onog dana kad je dobio prvu ocjenu (koja, suprotno njegovim očekivanjima, nije bila 5 ). I što je bilo s tim? Ništa.
    Oš je rasturao u svim predmetima osim u likovnom, gdje je bio prosječan. Ali srećom iz tog predmeta se ne ocjenjuje umjetnički dojam, nego izvršavanje uputa i marljivost, a u tome je bio dobar. Radovi mu nikad nisu bili za izložbu, ali bili su korektni. Imao je tu "sreću" da se u njegovoj školi velika pozornost polagala upravo nastavi likovnog (od razredne nastave do ambiciozne nastavnice likovnog u višim razredima), ali osim gunđanja jer mu se ne da, drugih problema s tim predmetom nije bilo. Nije imao ocjene za čistu peticu, ali na kraju godine je imao pet bez problema i iz tog predmeta.
    Da ne govorim kako me šokiralo kad smo jednom išli zajedno na neku izložbu (mislim da je imao 10-11 godina), pa sam shvatila da slike i umjetnička djela zna promatrati bolje od mene, iako, kakti, ne voli likovni. Ipak je u školi nešto i naučio, čak i ako nema sklonosti za to područje. I nije taj predmet tako besmislen - razvija neke praktične vještine koje djeci danas često nedostaju. Ne traži se od djece da budu umjetnici, ali kroz likovni nauče neke druge stvari.
    (ovo piše ona koja je u oš iz likovnog imala trojke, uz javno zgražanje učiteljice - da ne misliš da sam neshvaćena umjetnica naprotiv, totalni sam antitalent)

  27. #2477
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,487

    Početno

    Citiraj Vrci prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala
    Ma ne mora biti umjetnik, samo me strah da ga taj likovni u oš ne ubije u pojam. Zašto se to i dalje ocjenjuje, ah
    Vrci, ne želim te prepadat, al nije samo do likovnog, oni prva 2 razreda najviše crtaju i to skoro na svim predmetima. :/

  28. #2478
    Vrci avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2012
    Postovi
    6,723

    Početno

    Znam Lili, i zato mi je dodatno muka

    Mislim jučer su crtali drvo, toplim i hladnim bojama. Nacrtao je to on, al u usporedbi, nije sad neko umjetničko djelo.
    S logopedicom sad uglavnom i radi na tom crtanju. Al on je perfekcionist, kaže da ne zna, rasplače se, nije to kao što je zamislio i gotovo

    Ajd ipak je bolje nego pred godinu dana

  29. #2479
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Citiraj Lili75 prvotno napisa Vidi poruku
    Vrci, ne želim te prepadat, al nije samo do likovnog, oni prva 2 razreda najviše crtaju i to skoro na svim predmetima. :/
    Ja sam to i zaboravila. :/
    Ja mislim da su ti "odgojni" predmeti baš super i baš važni, samo često krivo postavljeni i podložni subjektivnom dojmu učitelja.
    Lili, zar se u 1. i 2. iz drugih predmeta ocjenjuje umjetnički dojam, ili je ok npr. da zna nacrtat krug i kvadrat iz matematike, pa makar to sličilo na krumpire?

  30. #2480

    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    557

    Početno

    Citiraj Vrci prvotno napisa Vidi poruku
    Znam Lili, i zato mi je dodatno muka

    Mislim jučer su crtali drvo, toplim i hladnim bojama. Nacrtao je to on, al u usporedbi, nije sad neko umjetničko djelo.
    S logopedicom sad uglavnom i radi na tom crtanju. Al on je perfekcionist, kaže da ne zna, rasplače se, nije to kao što je zamislio i gotovo

    Ajd ipak je bolje nego pred godinu dana

    Moj sad ima 11 godina, uskoro 12.
    On do svoje šeste godine nije htio uzeti olovku u ruke.
    A kad ju je htio uzeti, to su bile stravične žvrljotine.
    Grafomotorika mu je inače koma bila, sad je manje koma, ali je i dalje uspavana.
    Ali, ja sam ti napravila nešto aktivno.
    Upisala sam ga na likovnu radionicu. Muž je umro od smijeha na tu ideju, maltene mi se rugao.
    Jer mali je stvarno bio...mah.
    Uglavnom, zadnje tri godine ide na likovnu (pazi, tri godine jednom tjedno). Još nije zadovoljan sam sa sobom i uvijek je prekritičan, ali nije problem sjesti i napraviti.
    Još kako ima elemente ADD, njemu je to zaista bio problem. Sjesti i natjerati se da napraviš ono što misliš da ne možeš i da to bude gotovo u roku.

  31. #2481
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,696

    Početno

    Citiraj mitovski prvotno napisa Vidi poruku
    je kad sam odgovornost u potpunosti prebacila na nju. Našli smo i divnu psihoterapeuticu s kojom se super povezala pa je i to pomoglo.
    Sorry kaj pitam, al to ti je savjetovala psihologica?

    Mi smo našoj djeci prvi dan rekli da je škola njihov "posao" i da kak si naprave tak im bude. Kad sam to par puta napisala na forumu, onda su krenuli komentar jer djeci treba kontrolirati zadaće, učiti s njima, kaj ja znam. Sad si baš mislim, u 12 godina školovanja svog starijeg ne znam jesam li ikad znala kad ima neki test. Ok MM, je ulazio u e-dnevnik, ja nisam al sam išla na roditeljske i na informacije. E sad, da smo skužili da nekaj ne štima, pretpostavljam da bi okrenuli ploču.

    Isto je s drugim djetetom. Ne znam kad ima testove, osim ak sama nekaj ne spomene.

    E da, i stariji očajno crta. Al bome mu se grafomotorika zadnjih godina prilično popravila a sve zahvaljujući količini riješenih matematičkih zadataka
    Posljednje uređivanje od NanoiBeba : 02.02.2021. at 11:50

  32. #2482

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Pa, meni je recimo dosta bitno znati kad ima testove, naročito u srednjoj. Ne zato da bih ga kontrolirala (više ni ne mogu, sve i da hoću), nego da si znam objasniti stupanj njegove živčanosti u pojedine dane

  33. #2483
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku
    S
    Mi smo našoj djeci prvi dan rekli da je škola njihov "posao" i da kak si naprave tak im bude. Kad sam to par puta napisala na forumu, onda su krenuli komentar jer djeci treba kontrolirati zadaće, učiti s njima, kaj ja znam.
    Dok je no@ bila aktivna na forumu, koliko se sjećam, promovirala je stav da je škola dječja odgovornost i da se roditelji previše miješaju. Školska psihologica.

  34. #2484
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Što se crtanja u nižim razredima tiče, nije da se ono ocjenjuje, samo ga ima jako puno. Odnosno, i to će ovisit o učiteljici, pretpostavljam. Recimo, M. ima sada nastavnicu iz povijesti s kojom rade portfolija iz lekcija, u njima je svašta pa tako i umne mape i lente vremena koje moraju biti jako estetski zadovoljavajuće, jer je ona umjetnički tip. Utječe na ocjenu.

  35. #2485
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,487

    Početno

    Citiraj Jelena prvotno napisa Vidi poruku
    Ja sam to i zaboravila. :/
    Ja mislim da su ti "odgojni" predmeti baš super i baš važni, samo često krivo postavljeni i podložni subjektivnom dojmu učitelja.
    Lili, zar se u 1. i 2. iz drugih predmeta ocjenjuje umjetnički dojam, ili je ok npr. da zna nacrtat krug i kvadrat iz matematike, pa makar to sličilo na krumpire?
    A gle jako puno ovisi kakvu učiteljicu dobije.
    Moj F. je dobio obje vrlo zahtjevne učiteljice, mogu usporedit s kćerkinim učiteljicama koje su bile baš onako po mjeri "u sredini" kako i treba.

    Kod njegovih učiteljica krug nije mogao biti krumpir, nema šanse, bilo bi piši-briši koliko puta treba dok ne bude izgledalo kao pravi krug. Tako mi je pričao. On je ok u crtanju, al nekoj djeci je to bilo prezahtjevno.

    Npr. iz prirode uče o prehrani i treba znat nacrtat pileći batak i slične stvari, ja recimo sad da to moram prvo bih morala smišljat kako da ga nacrtam, al da vidim neku fotku ili crtež bez problema bi išlo, no šteka mi ta "predfaza".
    Vizualni sam tip, kad vidim onda znam, ovako iz glave mi je teško.

    Kćerka je recimo vrsna u crtanju, ima talent na MM, odskače svjetlosnim godinama od svoje generacije i mene i sina (kažem ona i MM su vanserijski talenti za crtanje, iznimka).

    ja se sjećam ko danas da sam u čudu bila koliko oni zapravo crtaju u prva 2 razreda.

    S tim da kod sina u razredu učiteljica itekako dijeli 4-ke iz likovnog, čak i trojke, što mi je krajnje bezvezno jer se radi o talentu i po mom mišljenju treba se ocjenjivati samo trud i zalaganje, kao i u glazbenom i tjelesnom. No ona i na tim predmetima djeci dijeli recimo 3ku jer netko nije napravio ispravno kolut naprijed. Tako je moj F. danima vježbao svog frenda da nauči ispravan kolut Suludo.

    Kćerkina učiteljica je davala petice iz takvih predmeta mislim svima.
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 02.02.2021. at 12:14

  36. #2486
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,961

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    I ometači su djeca. Ponekad zapuštena, ponekad darovita, ponekad samo živahna i s lošim nastavnikom.
    Da, slažem se...

    Ali imam iskustvo (prilično gadno) gdje se krivnja ne može svaliti samo na učiteljicu. Zakazao je cijeli lanac... No, bilo pa prošlo. Moj mlađi sin je izvukao pouke iz tog teškog perioda i baš je nekako u to vrijeme shvatio da neki razumiju samo zakon šake. Kad je vratio šamarčinu, više ga nitko nije dirao.

  37. #2487
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku
    Sorry kaj pitam, al to ti je savjetovala psihologica?

    Mi smo našoj djeci prvi dan rekli da je škola njihov "posao" i da kak si naprave tak im bude. Kad sam to par puta napisala na forumu, onda su krenuli komentar jer djeci treba kontrolirati zadaće, učiti s njima, kaj ja znam. Sad si baš mislim, u 12 godina školovanja svog starijeg ne znam jesam li ikad znala kad ima neki test. Ok MM, je ulazio u e-dnevnik, ja nisam al sam išla na roditeljske i na informacije. E sad, da smo skužili da nekaj ne štima, pretpostavljam da bi okrenuli ploču.

    Isto je s drugim djetetom. Ne znam kad ima testove, osim ak sama nekaj ne spomene.

    E da, i stariji očajno crta. Al bome mu se grafomotorika zadnjih godina prilično popravila a sve zahvaljujući količini riješenih matematičkih zadataka
    NanoiBeba, naše uplitanje u školu je minimalno i tako je od početka. Ona zna i znala je da je škola njezina obaveza i od početka je sve odrađivala sama do trenutka kad je isto sama odlučila ne raditi ništa.
    Ovo što sam podcrtala je ključno i tu je razlika, nisi morala.
    Nije nam savjetovala psihologica već psihoterapeutica. Prije toga smo pokušavali razne druge stvari i nije palilo. Savjet je bio u potpunosti prebaciti odgovornost. Ispitala sam ju, ok znaš sve i mogla si dobiti 5 , ok želiš predavati sve prazno i dobivati 1, predaj, to je tvoja odluka, tvoje posljedice i tvoja odgovornost. Naravno da me brinulo hoće li predavati sve prazno, jer nije se radilo o tome hoće li dobiti 3,4 ili 5 nego da je dijete odlučilo ništa ne raditi. Ispalo je da je to napravilo klik u njenoj glavi i od drugog dana stvari su se potpuno promijenile. Mogle su se i ne promijeniti, ali da sam stvarno mogla misliti baš me briga hoće li išta u školi raditi jer to je njeno, nisam.
    Ne bih sad ulazila u to što je dovelo do toga i koji su sve problemi jer bi bilo preopširno. Za sada to manje-više uspješno rješavamo. Još jednom ću ponoviti, postoji razlog zašto je ova tema na podforumu djeca s posebnim potrebama

  38. #2488
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,658

    Početno

    Ne znam koji bi se normalan roditelj uplitao tamo gdje nema problema, osim ako nema nista pametnije za raditi u zivotu.
    Iako moram reci da ta opustenist ( roditelja i ucitelja) moze ponekad djecu s poteskocama kostati puno izgubljenog vremena ako su bistra , snalazljiva i zele ostaviti dojam.

  39. #2489
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,487

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Dok je no@ bila aktivna na forumu, koliko se sjećam, promovirala je stav da je škola dječja odgovornost i da se roditelji previše miješaju. Školska psihologica.
    S ovim se apsolutno slažem. Ni sama ne znam koje gradivo moja djeca trenutno obrađuju.

    Svejedno moram napomenuti da je ogromna razlika izmedju djeteta od
    mitovski (
    koje ima konkretne poteškoće i dijagnozu) i djece od
    Nano (koja
    nisu imala ni blizu takve poteškoće s kojima se suočava djevojčica od
    mitovski)
    .
    Čitam godinama postove od mitovski, pa mi je njihova osobna problematika postala bliska.


  40. #2490
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,487

    Početno

    Dok ja otipkam, već ima novih postova. Idem čitati.

    ajme šta je ovo moje otišlo u nove redove


  41. #2491
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,961

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Dok je no@ bila aktivna na forumu, koliko se sjećam, promovirala je stav da je škola dječja odgovornost i da se roditelji previše miješaju. Školska psihologica.
    Jao, nitko ne bi bio sretniji od mene da se nisam morala miješati... U vrtiću se nisam miješala, jer nije trebalo. U školi se kod starijeg nisam miješala jer nije trebalo. Kod mlađeg sam pokušavala promijeniti neke stvari, s promjenjivim (ne)uspjehom.

  42. #2492
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,696

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Pa, meni je recimo dosta bitno znati kad ima testove, naročito u srednjoj. Ne zato da bih ga kontrolirala (više ni ne mogu, sve i da hoću), nego da si znam objasniti stupanj njegove živčanosti u pojedine dane
    Ja kosd svojih ne primjećujem to. Jedino ovo odgovorno dijete samo napomene da mora učit

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Dok je no@ bila aktivna na forumu, koliko se sjećam, promovirala je stav da je škola dječja odgovornost i da se roditelji previše miješaju. Školska psihologica.
    Nisam čitala, ali mi smo se doma vodili tom logikom jer je , ne, logično. S tim da velim, da bi vjerojatno okrenuli ploču da su se javio neki problem.

    S tim, da smo mi imali problema vezano uz ponašanje - i to gotovo svih 12 godina škole

  43. #2493
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Dok je no@ bila aktivna na forumu, koliko se sjećam, promovirala je stav da je škola dječja odgovornost i da se roditelji previše miješaju. Školska psihologica.
    Je, isto smo se tim vodili, vodimo se i dalje. Zato je i trebalo neko vrijeme da smo primjetili da ništa ne radi u školi ( išla je na dnevni boravak pa se i zadaća tamo pisala), a na žalost kažem ni učiteljica nije primjetila.

  44. #2494
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,083

    Početno

    U školama ima previše nemara, a premalo stručne kontrole da bi se sva djeca mogla tek tako pustiti da plove sama. Samostalna plovidba moguća je samo pametnoj i marljivoj djeci (naravno, bez teškoća) koja imaju sreću imati pametne i marljive nastavnike.

  45. #2495
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Bilo bi to divno kad bi se svu djecu moglo pustiti da potpuno samostalno odrade školu.
    Naša je bila potpuno samostalna do tog trenutka. Sad smo pronašli taman dozu našeg uplitanja, da zna da ju pratim jednim okom. Zna da je škola njena briga. Samostalno uči (odnosno rekla bih više zapamti na satu nego što uči), rješava zadaću. Ne mogu reći da je od velike volje, ali uz prigovaranje (njeno) odradi sve sama. Ostale knjige guta, ali čim se nešto zove lektira to joj se ne da i tu ju moram podsjećati da ide čitati.
    Uostalom sama je kod kuće kad dođe iz škole. Njena škola do sada nije bila ravna crta. Bilo je uspona i padova, ali sad mi se čini da je u nekom stabilnom periodu. I taj njen perfekcionizam je malo popustio pa je lakše. Potres je nažalost bio 2 koraka unazad što se tiče anksioznosti i okp-a, a to se odražava i na školu, međutim i to sad ide na bolje.

  46. #2496
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,696

    Početno

    Ok, a u kojem momentu pustite dijete da bude samostalno?

    S krajem osnovne, srednje ?

    Odmah se sjetim onih troje koji su ivki došli na razgovor za posao u pratnji roditelja

    A to da su kod nas obrazovne ustanove nemarne se apsolutno slažem

  47. #2497
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    A iz čega si ti iščitala da moje dijete nije samostalno.
    Od 2.r je sama doma. Sama si sprema doručak, sama si grije ručak. Kad dođe doma sama piše zadaću. Ako je to što ju ja pitam jesi napisala zadaću i jednom tjedno pitam što sad učite, nesamostalno onda je nesamostalna.
    Što je tebi samostalno? Da u 4.r odseli u svoj stan?

  48. #2498
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,696

    Početno

    mitovski, vezala sam se na čoksin post. I pisala sam općenito, samo je post ispod tvog pa si si umislila.
    Stvarno ne pratim tvoje dijete

  49. #2499
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,460

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku
    Ok, a u kojem momentu pustite dijete da bude samostalno?

    S krajem osnovne, srednje ?

    Odmah se sjetim onih troje koji su ivki došli na razgovor za posao u pratnji roditelja
    To sam i zaboravila!
    Mene su moji roditelji jako puštali da plivam kako znam, čak i previše po mom ukusu i tadašnjem i s vremenskim odmakom, ali me ne bi začudilo da su htjeli doći samnom na razgovor za posao

    Zbilja ne znam u kojem trenutku pustiti. Nemam školarca, ali se sad trudim da što više napravi sam, premda me jede i stoput bih bila brža da ga kao medvjedića posjednem, nahranim, obućem, operem mu zube itd.
    Ja sam apsolutno za što više samostalnosti i odgovornosti. U teoriji. Praksa će me vjerojatno demantirati u nekom trenutku. Meni je sad grozno što se djeca ne igraju sama, što ih se dovodi i odvodi iz škole, ali eto takva su vremena. Moj je još s 3 godine uvježbao povratak kući i svakog kutka u kvartu. Nikad nije išao sam, ali zlu ne trebalo.

    Mučim se s tim da shvati da vrijeme ide i da je u nekom trenutku za neke stvari prekasno i da ako cendra i filozofira da će kraće gledati crtić jer se TV gasi u 20.45. Da dotad mora biti istuširan, opranih zubi, u pidžami.

  50. #2500
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,111

    Početno

    Evo, jutros si je spremila doručak. Došla iz škole, podgrijala ručak, odmorila se, pospremila sobu, napisala zadaću i sad je vani s prijateljima.
    Za dijete koje je imalo selektivni mutizam, izrazitu socijalnu anksioznost, izražene fobije, težak okp i perfekcionizam mi smo jako ponosni u kakvu djevojčicu izrasta. Zbog svega ovog mi se na darovitost nismo fokusirali. Trebalo je prvo doći do toga da ona funkcionira u društvu i to smo uspjeli.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •