seni prvotno napisa
					
				 
				mislim da  manifestacija darovitosti moze biti iskazana na vrlo razlicite nacine. i uopce ne mora biti vidljiva, na one nacine na koje je obicno serviraju mediji, tipa dijete sa 3 godine recitira sage ili nesto slicno.
neka djeca to rade, neka ne rade. 
suprotno opcem misljenju, vecina darovite dijece ne nose na celu natpis "ja sam darovit/a", niti se ponasaju previse neuobicajno.
i kao sto novija literatura pokazuje, vecina njih nema problema ni sa sobom, ni sa okolinom.
 
kod tako malog dijeteta ne bih uopce razmisljala u kategorijama "darovito ili ne ". naprosto bih pratila i podrzavala dijete u "otkrivanju" svijta.
			
		 
	 
  ne mislim da djeca nose natpis na glavi samo me zanimalo koliko rano ste uočili da su vam djeca naprednija od drugih.Moje dijete je napredno poprilično ali ne mislim ga prozvati darovitim. kAKO SVAKI DAN RADIM S DAROVITIMA, MANJE DAROVITIMA, prosječnima , ispodprosječnima, s teškoćama i ostalima pokušala sam naći poveznicu odnosno iskustva iz ranog razvoja.
evo nešo što bi vam moglo biti zanimljivo
           POZITIVNE i   NEGATIVNE KARAKTERISTIKE DAROVITOG DJETETA
                                    Uči brzo i   lako  
   Vrlo je   maštovito.
   Nije sklono   slijediti  ideje drugih
   Vrlo je   znatiželjno. Puno pita
   Zanima ga   širok raspon tema.
   Ima istančanu   moć zapažanja i budnost
   Razmišlja jasno i precizno, uviđa odnose, shvaća značenje,   smisao.
    Ima duži raspon pažnje i interesa od  vršnajaka
    Sposobno je izvesti opće pravilo i upotrijebiti ga u novoj   situaciji.
    Ima iznadprosječnu sposobnost uviđanja apstraktnih predodžbi i   odnosa
    Ima vrlo bogat rječnik koji lako i točno koristi.
    Pamti ono što čuje i pročita bez ponavavljanja
    Uživa čitati, često i štiva na vrlo zreloj razini.
             Ima snažnu želju za isticanjem - izvrsnošću.
    Mnogo koristi zdrav razum i praktično znanje.
       Vođa je u različitim aktivnostima, često ga pitaju za ideje i   sugestije, posebno kada treba nešto odlučiti.
          Rutinske   aktivnosti mu brzo dosade.
   Želi stvari   raditi na svoj način - zašto da ne ?
   
   Može, zbog   toga, postati prava napast
   
   Uočava   «previše» toga u skupini/razredu.
   Uočava odnose koje drugi ne vide, želi veći dio vremena   raspravljati o tome.
    Nekad ne želi prekinuti jednu aktivnost i  započeti drugu
    Zamijećuje nedosljednosti odraslih: «Ali vi ste rekli da   trebamo UVIJEK...»
    Djeluje izgubljeno u svojim mislima, sanjari, djeluje   odsutno.
    «Gubi iz vida» drugu djecu, potiskuje ih iz komunikacije.
    Dosađuje se u ponavljajućim zadaćama
     «Čita što dohvati»   - nekad i neprikladna štiva.
    Može si dozvoliti površnu pažnju. u slijeđenju uputa.
    Lako ga ili preduboko pogađaju uočene vlastite   «pogreške».
    Može postati preautoritativno.
       Može početi previše «šefovati» i postati nevoljno   saslušati mišljenja drugih.
          
  Izvor: Sorenson,J.S. (1988): The Gifted program Handbook.