Ovako: baš danas smo imali sjednicu na kojoj je ponovljeno (a to otprije znamo) da se u imeniku više NE SMIJE ispod rubrika dodavati svojevoljno rubrika "Zalaganje". Dakle, to zalaganje ne ulazi u ocjenu učenika.
Ti se Trina smiješ i žaliti na ocjene ako želiš, to je tvoje pravo i ne vidim razlog ako je učinjena tolika nepravda zašto se ne bi žalila. Razredno vijeće nakon žalbe treba razmotriti opravdanost ocjene, a ako se roditelj niti s time ne slaže može tražiti ispitivanje učenika. Samo, naravno da ima i iskorištavanja toga prava, kod moje sestre u školi je bilo 85 žalbi na ocjenu (gimnazija), svi oni s 3. negativnom su se žalili i ustvari dok taj postupak traje, te žalbe, on za tih 10-ak dana nauči za taj test i provuče se ali tako je kako je, bez obzira na iskorištavanje roditelji trebaju biti upoznati s pravima.

Ima jedna dobra stručna knjižica (Gojko Zovko: Odgoj izuzetne djece) gdje je lijepo objašnjeno sve kategorije i ispodprosječne i iznadprosječne djece i u jednome je u pravu: puno više istraživanja i literature imate o djeci s poteškoćama, vrlo se malo izučavaju darovita djeca iako i darovitost za sobom vuče mnoštvo poteškoća.
Lijepo je opisano svaka značajka darovitosti i uz svaku moguće poteškoće koje ta značajka može prouzročiti u školi (vidjet ćete da darovitost može prozročiti more poteškoća!).

Ja ću si dati truda pa ponešto prepisati, znam da je netko prije pitao kako se može prepoznati darovitu djecu.

Npr.
KOGNITIVNE KARAKTERISTIKE DAROVITIH UČENIKA I MOGUĆI POPRATNI PROBLEMI:

1. Izuzetna količina informacija i neobično pamćenje -------> Standardni nastavni program dosadan; nestrpljivost u čekanju drugih učenika
2. Izrazita (dobra) moć shvaćanja -------> Loš odnos s manje sposobnim vršnjacima; zasićenje ponavljanjem već usvojene građe; odrasli ih smatraju mudrijašima
3. Raznolikost interesa i velika znatiželja-----> Problemi u skupnom rješavanju zadataka; preuzimanje previše zadataka odjednom
4. Izrazita verbalna sposobnost i bogat vokabular -------> Ostali učenici takvo nastojanje mogu smatrati "razmetanjem"
5. Visoka sposobnost izražavanja ------> Dominira diskusijom, vrvi podatcima i pitanjima; nastavnici i učenici mogu to smatrati negativnim i osuđivati; koristi verbalizam da izbjegne teške zadatke
6. Neobična sposobnost elaboriranja podataka -----> Učenik ne voli da ga se prekida u radu; ostali ga smatraju previše ozbiljnim; ne voli rutinski rad i dril
7. Ubrzani proces mišljenja ----- > Frustrira ga nedovoljno brzo napredovanje u prelaženju građe
8. Fleksibilan način mišljenja --------> Može se javiti mišljenje da učenik ne poštuje autoritet ili tradiciju
9. Sposobnost sinteze naučenog ------> Smeta ga zahtjev da se čeka s početkom novog zadatka prije nego što se završi prethodni
10. Rana pojava sposobnosti odlaganja završenja zadataka-------> Ukoliko se kao dokaz uspješnog učenja traži samo rezultat učenik neće biti motiviran za rad na inače interesantnom zadatku ili istraživanju
11. Izrazita sposobnost uočavanja neobičnih i različitih odnosa--------> Smeta ga što okolina smatra da ne govori o temi nego o onome što nije predmet rasprave; ponekad ga nazivaju dosadnim ili nekorektnim
12. Posjedovanje originalnih ideja ili rješenja-------> Ne odgovara mu strogi, kruti red, može se dogoditi da bude kažnjen zbog nepoštivanja reda i pravila, pa zato što nije prihvaćen može postati buntovan
13. Veoma rano počinje razmišljati na način drugačiji od ostalih (razmišlja alternativno, apstraktno, sagledava posljedice, čini poopćavanja) --------> Ne bavi se detaljima, poopćava pitanja drugih što ostali često smatraju nepristojnim
14. Veoma rano stječe sposobnost formiranja i korištenja pojmova -------> Pogođen je nesposobnošću ostalih da shvate i cijene originalnost u opažanju i organiziranju; sustavi i strukture do koji dođe sam mogu se kositi s onima koje uči u školi
15. Ocjenjivački pristup prema sebi i drugima-----> Mogu ga smatrati elitom, umišljenim, prekritičnim, može se obeshrabriti zbog samokritičnosti i inhibirati u usvajanju novih znanja u strahu od neuspjeha; ostali mogu smatrati da previše traži i čini preveliki pritisak; može ozbiljno djelovati na međuučeničke odnose u slučaju ako ostali ne mogu pratiti njegova znanja; netolerantan je prema glupostima

Huh!
A to je samo za kognitivne razlike darovitih ) tu su još i afektivne, fizičke, intuitivne i socijalne razlike (vidite da je ovo zbilja detaljno razrađeno prepoznavanje darovitih, ne tek na osnovi nekog testa)