Bistrići?
Hvala peterlin. Vidim da su u Zagrebu, a mi nismo iz Zagreba. Poslati cu im mail, mozda ce znati ako ima u nasem gradu nesto.
Uciteljica je rekla da je odlican, jako ozbiljan sto recimo roditelji darovite djece najcesce kazu da su im djeca nemirna na satu. On je suprotno, miran je i sudjeluje na nastavi. Tako da mozda stvarno nije darovitost u pitanju.
I dosta cesto mu je dosadno jer sve zna. Ona je sama rekla da mu bude dosadno. Ne bih voljela da shvati skolu kao dosadu.
Nema ti to veze. Može biti darovit i poslušan na nastavi, ne mora to dvoje nužno biti u suprotnosti. Čitajući tekstove o darovitosti, lako se može upasti u klišejizirano razmišljanje "darovit" = "neposlušan" = "propituje autoritete", što može biti točno, ali i ne mora.
Nisam zapravo shvatila, želite li vi testiranje samo kao potvrdu onog što i sami naslućujete, ili bi vam taj papir bio potvrda za školu ili učiteljicu? Jer ako je ovo drugo, vjerojatno neće biti nekog efekta. Naš školski sustav voli mirnu, poslušnu djecu, a u darovite se doduše svi zaklinju kad postižu vrhunske rezultate sami od sebe, ali baš i ne dolaze na red kad s njima treba nešto dodatno raditi u školi. Čast izuzecima.
Pa da vidimo je li darovit. I u kojem smjeru ici. Znaci, testiranje je nepotrebno? Ma nekako sam uvijek bila ziheras sa djecom, ne bi voljeli da bude zakinut ako je darovit. A opet, ako nece imati nikakvog efekta sto se tice skole, onda mozda bolje ne testirati?
Doma voli citati, crtati, voli osmosmjerke, valjda je to ok? Ne bih htjela pretjerivati ..
Neće mu ništa biti od testiranja, tako da ga slobodno testirajte, ako želite znati na čemu ste. Ali ne očekuj efekta u školi ako se pokaže darovitim.
Moje iskustvo sa sustavom (a imam doma maturanta, dakle iskustvo nije od jučer) - oni koji imaju volje i želje, radit će s takvom djecom dodatno bez obzira na službeni papir o darovitosti. Oni koji to ne žele, neće početi drugačije tretirati dijete zato što ima nalaz.
Da ne griješim dušu, znam da u nekim gradovima postoje centri izvrsnosti gdje se ciljano radi s darovitom djecom u nekom području, znam da i u Zagrebu sad ima dosta radionica za takvu djecu, pa testiranje može biti dobar korak u tom smjeru. Ali sve je to izvan školskog sustava.
Ako dijete voli čitati i crtati, samo neka nastavi tako i dalje. Sve aktivnosti koje ga drže dalje od ekrana su dobrevi kao roditelji možete biti najbolji poticaj za njegov razvoj, samo slušajte i gledajte što ga zanima i čime se voli baviti.