ehe, moja tema :D
djeca u početku uzimaju i drže boje svakako ito nije bitno... treba ih nenasilno ispravljati da bi razvijali grafomotoriku (kasnije bitno radi slova, škole)
koncentracija im raste s uzrastom i stoga ih je bitno u početku ne forsirati...
bojanke i ispravaljanje ili crtanje tzv. "šablona" je apsolutno neprihvatljivao jer direktno se narušava dječja kreativnost time... čak ni argument urednosti ne stoji, jer dijete urednost razvija kroz druge kanale, crtež može biti kreativan i uredan... znači , konkretno, pohvaliti kad uredno nacrta nešto ili posloži bojice u njihovu kutijicu...
naravno, neće biti ništa ako ofarba koju bojanku,
djeci u malenoj dobi boja nije bitna, pa ne treba tražiti da crta sa deset bojica, ili da crta smeđom kosu , plavom suknju... u malenoj dobi bitan je sam proces... ono vuče liniju, ili točka (sve je u redu i normalno) i UŽIVA u crtanju... kasnije će početi raditi prvo krug , koji simbolizira njegov vlastiti entitet, pa glavonošce i pomalo već imenovati crtež...
s tim da ako ga pustite , odnosno ne dajete naredbu tipa nacrtaj mi seku, dijete će nacrtati nešto, pa onda to imenovati , najčešće onime na što ga asocira
i da, normalno je da crta većim sve što mu je bitnije, mama, on sam, pas, tata, od recimo strica, tete...
