Stranica 2 od 2 PrviPrvi 12
Pokazuje rezultate 51 do 91 od 91

Tema: Utjecaj glazbe na razvoj djece

  1. #51
    faith avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    428

    Početno

    Evo mame malih muzicara (5,5 godina) koji imaju prikupljen prilican broj instrumenata: mali bongo bubnjevi, mala harfa(ima neko ime ali sam ga zaboravila), daire, suskalice raznih vrsta (jaja, zvoncici, zvecke), mini pravi bubnjevi, klavijature nekoliko vrsta, male gitare, ma imaju sve sto mogu svirati u toj dobi. Jedan je posebno lud za bubnjevima tako da svako vece imamo koncert (Queen u pozadini, L. u prvom planu prasi po bubnjevima).
    Isli smo do jucer na prekrasnu glazbenu igraonicu, jednom tjedno, vodi ju gospodja Djurdja koja je prekrasna topla osoba i klinci su ju naprosto obozavali. Sad mora izgurati trudnocu pa nastavljamo pocetkom slijedece godine. Zato bi i mene zanimalo Uciliste EB, moze li mi netko poslati neki kontakt?
    Dedi Kul - imas li koga poznatog na muzickoj akademiji da svira harfu?

  2. #52

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Kad je preporučljivo početi svirati gitaru?

  3. #53
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj makita prvotno napisa
    Kad je preporučljivo početi svirati gitaru?
    Gitaristi vole da im dođu veća djeca, barem 8-9 godina.

  4. #54

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    Vrbovec
    Postovi
    1,796

    Početno

    Citiraj ~Dedi Kul~ prvotno napisa
    :shock: molim?? Ima nekih koji su/sviraju bubanj!! Kad smo već kod sprdanja sa bubnjarima (najraširenija pojava među muzičarima u pop glazbi - bubnjari glupi, bubanj nije instrument...) jedan muzički vic:



    pa nisam mislila niš negativno o bubnjevima, ali kad klinci počnu lupat po njima, nije baš da je ugodno za uho

  5. #55
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    U mojoj obitelji dosta djece svira, a krenuli su svi tako oko osme godine (2. osnovne) s tim da su prije išli u glazbeni vrtić Elly Bašić. MM je violinu počeo svirati sa 11 godina (kasno) pa je danas profesionalni glazbenik - znači, nije strašno niti ako se zakasni

    Ja se nadam da će Lea biti zainteresirana, a i dovolnjo talentirana da svira neki instrument, ali zasada, osim uobičajene, ne pokazuje neku zainteresiranost za muziku, a niti naznake da se 'dala' na tatinu stranu familije. Nakon ovdje pročitanoga mislim da je krajnji čas da joj ja prestanem pjevati

  6. #56

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    92

    Početno

    Citiraj makita prvotno napisa
    Kad je preporučljivo početi svirati gitaru?
    rekla bih onda kad je dijete sposobno držati instrument (nebitno koji bio)

  7. #57

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Evo i akademske glazbenice na ovom topicu.
    U gl. školama preporučaju da se djeca upišu u drugom osnovne iz razloga što niža gl. škola traje 6 g. Ako je dijete ranije krenulo u gl. školu, dolazi do nesrazmjera kod upisa u srednju gl. i opću srednju školu.
    Moje je mišljenje da dijete treba od najranije dobi odgajati u glazbenom smjeru slušajući glazbu (tu potpisujem doroteu24 i dedija /ne mijenjaj avatar, neki umiru od straha kad ga vide, a ja od smijeha!/), pjevajući i dajući im u ruke sve instrumente koji su vam dostupni, počevši od lonaca i poklopaca (znam, užasna buka) i tu opet potpisujem d.k. - ritam je osnova.
    Ruska glazbena škola je svjetski poznata i priznata, među najboljim svetskim glazbenicima ima puno Rusa. Kad oni počinju učiti svirati neki instrument? Neki čak i s 3 godine!
    Ne želim reći da treba svako dijete biti odgajano da postane vrhunski glazbenik, no što ranije počne svirati, prije će glazba postati dio njega.
    I jedna izuzetno važna stvar - nikad ne tjerajte dijete da ide u muzičku školu ako i samo to ne želi. Glazbena kultura se ne stječe samo u glazbenoj školi. Pohađanje glazbene škole zahtijeva veliko odricanje i konstantno (svakodnevno) vježbanje, pa čak i preko praznika (dobro, tu se može koji dan i preskočiti ). Radeći godinu i pol na glazbenoj školi imala sam priliku susresti se sa svakakvim roditeljima - od onih čije su se želje poklapale sa željom djeteta, pa do onih koji su bili uvjereni da njihovo dijete obožava svirati, a ja u razgovoru s djetetom (jer nastava je individualna i dijete ti se otvori ako mu se znaš prijateljski približiti) shvatim da svira samo zato što to roditelji žele! To je po meni zločin prema djetetu!
    A za one u predškolskoj dobi - postoje dječji zborovi koji primaju tako male, pa ako dijete voli pjevati probajte ga upisati u neki od njih.
    Što se tiče klasičara, oni najbolje podučavaju glazbu jer im je to struka i glazbeno (a većina i pedagoški) su obrazovani (ne možeš biti klasičar bez završene M. akademije), a i oni znaju svirati i pop i rock, dok obrnuto baš i ne vrijedi.
    Joj, odužila sam , a što mogu kad je to moje područje!
    I puštajte djeci Mozarta, to jako dobro djeluje na sve!

  8. #58
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Prof. glazbe kod koje uči moj M. navela je još nekoliko razloga zašto drugi razred OŠ: zato što djeca tada već dobro znaju čitati i pisati i zato što kaže da je 2. razred solfeggia dosta težak, pa ako djeca krenu prerano, prerano se susretnu s teškoćama i odustaju.

  9. #59

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    svicarska
    Postovi
    1,916

    Početno

    mama sanja - hvala na oduzivanju, bas mi je super da je i neko iz profesije s nama...

    ja se jedino ne bi skroz slozila sa boldanim dijelom citata:
    Što se tiče klasičara, oni najbolje podučavaju glazbu jer im je to struka i glazbeno (a većina i pedagoški) su obrazovani (ne možeš biti klasičar bez završene M. akademije), a i oni znaju svirati i pop i rock, dok obrnuto baš i ne vrijedi.
    iz svojih ali i iskustava drugih ljudi...
    jer znati nesto svirati i prenijeti to je, zacudno, sasvim druga stvar... unatoc formalnom pedagoskom obrazovanju...
    na zalost, nekad i unatoc iskustvu...

    ja ne bi imala nista protiv da izlozim luku nekom samoukom romskom sviracu ili rodjenom africkom bubnjaru... klasicar mozda moze sve i vise sto i oni mogu (iako znam slucajeve da iz nekih 'cudnih' razloga to nije bila istina) ali je stvarno pitanje hoce li naci 'zicu' do srca mog luke i znati nju zasvirati...
    ovo mi je bitno naglasiti - mozda bas zbog djece koju spominjes - da ih roditelji forsaju a oni ne zele svirati... mozda su razvili taj stav kroz klasicarski pristup (cak ne zbog odredjenog ucitelja)...
    cisto, prije kompletnog odustajanja - u glazbi ima jos prostora za rad...

    iako se u potpunosti slazem da je forsiranje djeteta na bilo sto (ja bi tu cak isla tako daleko da kazem i na forsiranje na uspjeh u skoli) zlocin!

    poopcila bi gore napisano i na ples a mozda cak i sport...
    vrlo je daleko od istine da ce NUZNO balerina lakse pribliziti ples nekome od (ajd kad sam vec opalila po romima, jer volim neke dijelove romske glazbe) romkinje, ili neke 'razbacane' trancerice/ra... iako mozda ta balerina cist solidno zeze na romsku glazbu i odvaljuje na trance...

  10. #60

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Baš si lijepo dala novu dimenziju postu od mama sanje

  11. #61
    Zoila avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    u sredistu elferingeworta
    Postovi
    466

    Početno

    da se i ja javljam kao ljubiteljica glazbe (cak i bubnjeve, njihov zvuk naprosto obozavam!) - zavsila sam osnovnu glazbenu jer me mama natjerala i nisam bila sretna sto sam isla, te nisam vjezbala doma kak sam trebala....danas kad bih htjela svirati neku pjesmu od uha - nemrem, jer sam antitalent i nemam sluha. Ali svirati Bacha....tu sam rasturala. I kaj mi to vrijedi, kad me ne zanima vise svirati Bacha....Tak da jesam za glazbu i za ucenje sviranja glazbala, no nisam nikako za forsiranje (kako je mama sanja sama rekla).

    Imamo doma "glazbeni kutak" u kuci - kosara puna svakakvih udaraljki, usnih harmonika, kastanjeta, zvecki itd., te imamo pianino. Od malena decki znaju svracati do kosare i svirati po kuci - iz srca Nekad, ako je neka njima dobra pjesma na radiu ili CD, idu po neku udaraljku ili frulu i pokusavaju pratiti pjesmu. Uzivaju.

    Vezi pianina, u predskolskoj dobi sam sama ucila starijeg sina osnove citanja nota, bez pritiska i opusteno. Naucio je svirati par zanimljivih melodija i bio je sav ponosan na sebe. Mladji sin ne zeli ni blizu pianina, pa ga ni ne silim. Sad je stariji sin u 2. razredu osnovne, i vec druga godina nam dolazi jedan ucitelj u kucu njega uciti svirati. No kako njega ne zanima klasicno ucenje, te kako mu ADD zna zablistati kad je pod pritiskom, ovi sati su totalno prilagodjeni njemu - ove skolske godine je vise radio na sluh i ritam, te na ljestve i akorde, te svirao je melodije koje je sam birao - zadnje vrijeme su to melodije iz omiljenih crtica (Wallace i Gromit, Pat i Mat...). Znaci ne uci ni po jednim udzbenikom. A kad ima volju, sjedne se za klavirom i odsvira si.

  12. #62
    Pahuljica avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Postovi
    122

    Početno

    Dakle po pitanju glazbe i glaznebe skole...

    I sama sam bila u osnovnoj glazbenoj (upisana u 7.osnovne i zavrsena po ubrzanom PT-tecaju svih 6 razreda u dvije godine), nastavila sam sa srednjom glazbenom, a na koncu sam zavrsila i faks istoga smjera, ali svoje dijete ne bih nikad ohrabrivala da upise glazbenu skolu.

    Zasto? -Zato sto mislim da se slobodno vrijeme moze iskoristiti na puno bolji nacin- na zraku, nekim neobaveznim sportom, hobijem koji ce djetetu omoguciti druzenje, rekreaciju i svjez zrak, a ako zeli svirati, to ce mu omoguciti i njegova dobra volja i instrument u rukama (i bez glazbenih ucitelja i pedagoga). Ono sto sam ja dobila svojim glazbenim obrazovanjem jeste sve ono pozitivno sto ste ranije naveli, ali i veliku krizobolju!

    Nemojte me krivo shvatiti, nisam protiv glazbenog obrazovanja i upoznavanja djeteta sa svim ljepotama sto nam klasika, ali i ona 'neklasicna' glazba donosi, ali smatram da glazbena SKOLA nije pravo mjesto za razvijanje istog.
    Glazbena skola je ipak SKOLA i na kraju se sva ljepota muziciranja svodi na tlacenje ucenika solfeggiom i vjezbanje glazbenih diktata, sto prije ili poslije kod djeteta 'ubije' volju prema instrumentu. Svaka cast izuzecima.

    A sto se klasicara i glazbenih pedagoga tice, kao i ucenje sviranja...
    U svojoj praksi i sirokom drustvu muzicara, mogla sam primjetiti da ce klasicnu glazbu svakako bolje izvoditi netko sa glazbenom izobrazbom, ali ako zelite da dijete lijepo odsvira nesto od Dragojevica, Azre ili Parnog valjka, nemojte ga upisati u glazbenu skolu! U principu djeca koja izadu iz glazbene skole jako dobro sviraju 'po notama', ali im teze ide 'skidanje' necega sa radija. Vjerute mi, takva se djeca jednostavno ulijene nesto prepoznavati po sluhu jer je jednostavije je citati notni tekst.
    S druge strane, onaj tko nije glazbeni pismen, on ce puno 'lakse' nesto iz uha prenijeti na instrument.
    Izuzeci su glazbenici - gazeri koji, silom prilika i primorani poslom, pored klasike sviraju i zabavnu glazbu, odnosno sve one svari koje svi mi volimo na dobrim festama i tulumima.

  13. #63

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Pahuljica prvotno napisa
    Glazbena skola je ipak SKOLA i na kraju se sva ljepota muziciranja svodi na tlacenje ucenika solfeggiom i vjezbanje glazbenih diktata, sto prije ili poslije kod djeteta 'ubije' volju prema instrumentu. Svaka cast izuzecima.
    Očito imaš loše iskustvo s glazbenom teorijom.
    Ja ipak ne bih tako generalizirala. Mislim da baš učenje glazbene teorije (a tu spada i "tlačenje" solfeggiom ) ima povoljan utjecaj na razvoj ostalih vještina, u prvom redu matematičkih. Naravno, sve ovisi o nastavniku i načinu na koji on to gradivo prezentira učenicima, što je pogotovo osjetljivo u osnovnoj školi.

    Meni je solfeggio ostao u vrlo lijepoj uspomeni, "tlačenje" diktatima mi je izuzetno razvilo sluh (bolje nego vježbanje na raštimanom starom pianinu koji sam imala doma), a na kraju sam upisala teoretski smjer u srednjoj glazbenoj, i iako mi glazba nije profesija, mislim da me baš to učenje teorije obogatilo, više nego drilanje tehnike sviranja klavira.

    Što se tiče provođenja slobodnog vremena na zraku i bavljenja sportom, tu ostavljam svakom da odabere prema svojem ukusu - da je meni netko ponudio sport kao alternativu učenju glazbe, mislim da ga ne bih poslušala. Ipak je to jako individualna odluka.

  14. #64
    plashljivo_pile avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    558

    Početno

    meni je žao kaj niš ne znam svirat... al pošto nemam sluha, mislim da bi mi pokušaji ionako bili osuđeni na propast
    baš u zadnje vrijeme dosta razmišljam o tome na kaj bi moja mala mogla ić jednog dana... meni bi bilo drago da se odluči za gitaru il bubnjeve, a ak neka dobra duša otvori školu DJanja za klince, neće bit dvojbi

  15. #65

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    svicarska
    Postovi
    1,916

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa
    Mislim da baš učenje glazbene teorije (a tu spada i "tlačenje" solfeggiom ) ima povoljan utjecaj na razvoj ostalih vještina, u prvom redu matematičkih. .
    ja sam isto jako voljela solfeggio ali meni nije solfeggio razvio matematicke sposobnosti - nego su mi matematicke sposobnosti pomogle u solfeggiu
    neko je napisao da je dobro krenuti u 2om osnovne, ako se vec odluci na gl. skolu... i to mi jako ima smisla... ne samo zbog uskladjivanja sa zavrsetkom osnovne,,,
    ja sam kranula tek u 4om i bilo mi je jako lako, mozda pre lako, na solfeggiu (ali ne zbog nekog izuzetnog sluha nego bas zbog uzrasta i skole, matematike)...
    u grupi mi se cini bas da su oni 2 godine mladji od mene bili optimalno stimulirani...
    al sjecam se da je onima koji su krenuli od 1og osnovne bilo dosta tesko... ta jedna godina izgleda puno znaci... i to cak jednoj maloj koja je bila fantasticnog (apsolutnog, koliko se sjecam) sluha i glasa, za sviranje ne znam... dobrano se mucila na pocetku, prve 2-3 godine jer joj je bilo izgleda pre rano... :/

    pahuljice, ovo sam bila ja jos godinama nakon muzicke... ne nesposobna za 'skidanje' nego bas to - lijena...
    U principu djeca koja izadu iz glazbene skole jako dobro sviraju 'po notama', ali im teze ide 'skidanje' necega sa radija. Vjerute mi, takva se djeca jednostavno ulijene nesto prepoznavati po sluhu jer je jednostavije je citati notni tekst.

  16. #66
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Vjerojatno svatko od nas nešto drugo očekuje od učenja glazbe. Meni je važno da moje dijete savlada teoriju glazbe, da razvije glazbeni ukus i da pri tom nauči pristojno svirati barem jedan instrument. Najboljim mjestom za to smatram glazbenu školu, s tim što treba znati da se one između sebe jako razlikuju, ne samo po kadru nego i po metodi. Budući da sam na svojoj koži osjetila starinski dril na solfeggiu, svoje dijete sam upisala u školu koja radi po drugim metodama.

    Ovo što Pahuljica kaže jednim dijelom stoji - ima puno ljudi koji znaju svirati zabavnu glazbu a nisu školovani. Ali ipak, i na tom planu se ljudi sve više školuju, jer zahtjevi rastu. Jazzeri su mahom školovani, pjevači školuju glas, pa i rockeri se sve više školuju.

  17. #67

    Datum pristupanja
    Dec 2004
    Lokacija
    Novi Zagreb
    Postovi
    18

    Početno

    Da li netko ima iskustva sa glazbenim vrtićem u gl. školi Zlatka Balokovića?

  18. #68

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    M ide u drugi razred glazbene škole (glasovir). Glazba definitivno utječe poticajno na razvoj djeteta, a redovna glazbena škola definitivno stresno utječe i na dijete i na roditelje. Mislim da to može potvrditi svatko tko je pohađao neku glazbenu školu (odobrenu od Ministarstva prosvjete) ili mu dijete ide u glazbenu školu.
    Sve to kulminira kad se pred kraj godine djeca pripremaju za ispite, a to je i instrument i solfeggio pred komisijom.
    Kad se jednom dijete upiše u glazbenu, nisu tu samo očekivanja roditelja i djeteta, nego i očekivanja profesora instrumenta, kojemu je u najužem interesu da mu đaci budu uspješni, a ne samo dobri.
    U glazbenoj je dijete pod konstantnim pritiskom pa čak i kad roditelj nema velikih očekivanja.

  19. #69
    Pahuljica avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Postovi
    122

    Početno

    Citiraj Ivana2 prvotno napisa
    M ide u drugi razred glazbene škole (glasovir). Glazba definitivno utječe poticajno na razvoj djeteta, a redovna glazbena škola definitivno stresno utječe i na dijete i na roditelje. Mislim da to može potvrditi svatko tko je pohađao neku glazbenu školu (odobrenu od Ministarstva prosvjete) ili mu dijete ide u glazbenu školu.
    Sve to kulminira kad se pred kraj godine djeca pripremaju za ispite, a to je i instrument i solfeggio pred komisijom.
    Kad se jednom dijete upiše u glazbenu, nisu tu samo očekivanja roditelja i djeteta, nego i očekivanja profesora instrumenta, kojemu je u najužem interesu da mu đaci budu uspješni, a ne samo dobri.
    U glazbenoj je dijete pod konstantnim pritiskom pa čak i kad roditelj nema velikih očekivanja.
    Eto moje istomisljenice

  20. #70

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Citiraj Ava prvotno napisa
    Da li netko ima iskustva sa glazbenim vrtićem u gl. školi Zlatka Balokovića?
    Ako ga još uvijek vodi prof. Marija Matanović, toplo preporučam. Kod nje sam ja pohađala gl. vrtić i sve mi je ostalo u, malo je reći, lijepom sjećanju. Nastavila sam pohađati i tu osn. gl. školu i razvila ljubav prema glazbi koju do dana današnjeg nitko (pa čak ni loš profesor instrumenta u srednjoj gl. školi) nije uspio promijeniti. Glazba je postala moj život, hobby, posao i ostala najveća ljubav nakon moje obitelji!
    Slažem se da je pohađanje gl. škole stresno - javni nastupi, natjecanja, ispiti... No ispiti su samo u parnim razredima (ako se nešto nije promijenilo u zadnjih nekoliko godina), dakle svake druge godine, dok su priredbe i natjecanja "privilegija" boljih đaka, od kojih se očekuje nešto više. A "nešto više" se ne može postići bez cjelokupnog gl. obrazovanja koje pruža samo gl. škola. Moram napomenuti i da je posao glazbenika IZUZETNO težak i stresan i iziskuje konstantan rad i vježbanje cijelog života (poput sportaša koji mora svakodnevno trenirati).

    Apsolutno se slažem i da se ljubav prema gl. može razviti bez pohađanja gl. škole. Ona se ravija PRVENSTVENO u obitelji. Glazbena škola je tu za šire glazbeno obrazovanje i usmjerenje.
    Što se tiče samoukih glazbenika - naravno da mogu ponekad puno više osjećati glazbu nego neki akad. glazbenici (pogotovo mađarski romi, oni su valjda najmuzikalniji ljudi na svijetu ). No kod samoukih i onih koje samouki podučavaju je problem u tehnici sviranja. Bez nje se može doći samo do određenog (dosta niskog) nivoa i dalje se ne može (kao da hoćeš s fićekom voziti 150 na sat i pritom trošiti 5l/100km ). No nažalost ima i slučajeva da su pojedini profesori u gl. (kao uostalom i u općeobrazovnim) školama loši pedagozi, pa djetetu prisjedne sviranje i sve oko toga.
    Što se tiče solfeggia, citiram tanju_b:
    Mislim da baš učenje glazbene teorije (a tu spada i "tlačenje" solfeggiom ) ima povoljan utjecaj na razvoj ostalih vještina, u prvom redu matematičkih. Naravno, sve ovisi o nastavniku i načinu na koji on to gradivo prezentira učenicima, što je pogotovo osjetljivo u osnovnoj školi.

    Meni je solfeggio ostao u vrlo lijepoj uspomeni, "tlačenje" diktatima mi je izuzetno razvilo sluh (bolje nego vježbanje na raštimanom starom pianinu koji sam imala doma), a na kraju sam upisala teoretski smjer u srednjoj glazbenoj, i iako mi glazba nije profesija, mislim da me baš to učenje teorije obogatilo, više nego drilanje tehnike sviranja klavira.
    Ja bih tu još dodala - nema lijepog muziciranja bez barem elementarnog poznavanja solfeggia i glazb. teorije, a diktati su jedini način da se to nauči (uostalom, i na nastavi hrvatskog ili stranog jezika pišu se diktati i nitko ih ne smatra tlačenjem, a nažalost, puno djece je i nakon mature nepismeno).

    No isto tako, nakon svega mislim i da bi trebalo općenito promijeniti pristup i nastavne metode u gl. školama i više učiti kroz igru i prilagoditi glazbenu literaturu djeci. Pri tom ne mislim da treba ukinuti Bacha, božeoslobodi, jer to je neizostavni dio gl. kulture i osnova, već na dosadne etüde koje bi se mogle zamijeniti puno zanimljivijim skladbama iste efikasnosti.
    Znam isto tako da neki moji kolege ne znaju skinuti Valjak, Olivera ili Azru, no to su pojedinačni slučjevi. Ja sam "klasičarka" po radnom mjestu, a svirala sam i s bandovima i skidala narazličitije "stvari". Znanje teorije i solfeggia mi je tu samo pomoglo da sam puno prije "skinula" neku stvar i one dugačke i teške (poput Santaninog "Smooth") zapisala i na slijedećoj gaži odsvirala (uz šalabahter, tj. note ispred sebe). Bez nota bi mi trebalo neko vrijeme da zapamtim to sve...
    Vjerujem i da cijenite Cubismo - to su sve školovani glazbenici. Big band Parni valjak (znači, svi oni koji su dopunili Valjak na koncertima i doprinjeli novoj dimenziji njihove svirke) - školovani. I da dalje ne nabrajam.
    No najbitnije od svega je doma slušati kvalitetnu i probranu glazbu raznih smjerova i na taj način utjecati na djetetov ukus. Moj 4,5 godišnjak, recimo, obožava Norah Jones i prepoznaje Mozarta. Sigurno ih nije slušao u vrtiću .

  21. #71

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Citiraj mama sanja prvotno napisa
    ...i one dugačke i teške (poput Santaninog "Smooth") zapisala i na slijedećoj gaži odsvirala (uz šalabahter, tj. note ispred sebe). Bez nota bi mi trebalo neko vrijeme da zapamtim to sve...
    Zaboravih napisati, radi se o Santaninoj solaži koja traje od početka do kraja pjesme. Pa ti pamti...

  22. #72

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj mama sanja prvotno napisa
    Pri tom ne mislim da treba ukinuti Bacha, božeoslobodi, jer to je neizostavni dio gl. kulture i osnova, već na dosadne etüde koje bi se mogle zamijeniti puno zanimljivijim skladbama iste efikasnosti.
    Sad si me podsjetila na izvrsnu knjigu H. Neuhausa "O umjetnosti sviranja na klaviru" (autor knjige je, inače, bio učitelj Svjatoslava Richtera). On piše upravo to što si i ti rekla. A sjetila sam se i onih zatupljujućih vježbi Hannona i sl. koje su me ubijale u pojam (mislim da sam zbog njih i otišla na teoriju )

  23. #73

    Datum pristupanja
    Dec 2004
    Lokacija
    Novi Zagreb
    Postovi
    18

    Početno

    mama sanja drago mi je da si se javila se pozitivnim iskustvom

    Koliko znam još uvijek ta ista profesorica vodi glazbeni vrtić.

    Bili smo na upisu prošli tjedan. F ima 4 i pol godine, voli pjevati i glazbu i nadam se da će mu se svidjeti i da će uživati, a za dalje ćemo se ravnati po njemu.

    Ako možeš napisati još neke detalje u svezi rada i odnosa u glazbenom vrtiću, može i na pp

  24. #74

    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    1,049

    Početno

    Mi smo zimus klincu kupili gitaru. Prvo smo imali jednu na posudbi da vidimo hoće li ga želja brzo proći, ali nije. Nismo ga upisali na tečaj, jer sa sportom ima dosta obaveza koje nisu uvijek u unaprijed određenim terminima, nego ide na privatne instrukcije.
    Inače dosta vremena provodi za kompjuterom, posebno navečer nas moli produžetke, pa nam je jako drago da ga zanima sviranje. Sad iz njegove sobe navečer dopire često muzika a ne zvukovi igrica. S obzirom na to pristali smo mu za predstojeći imendan kupiti električnu gitaru, što mu je velika želja, a ostatak obitelji će se pridružiti financijskim prilozima.

    Ja nisam nikad učila svirati iako sam jako željela. Zato o muzičkoj školi ne znam iz prve ruke, ali pitam se je li u njoj odabran najbolji način da se prenese djeci ljubav za glazbu. Poznajem nekoliko ljudi koji su svojom željom (nisu ih roditelji tjerali) krenuli i završili kompletnu osnovnu muzičku školu, a nakon toga okačili instrument o klin i nikad, doslovce nikad više nisu ga uzeli u ruke. Ponavljam, ne radi se o jednoj nego o više osoba koje kao da su kroz školovanje stekle znanje, a izgubile želju za sviranjem. Meni je to neshvatljivo i žalosno, jer znam da su počeli sa ciljem da nauče svirati i velikom željom da sviraju.

  25. #75

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Citiraj Vlvl prvotno napisa
    ... ali pitam se je li u njoj odabran najbolji način da se prenese djeci ljubav za glazbu. Poznajem nekoliko ljudi koji su svojom željom (nisu ih roditelji tjerali) krenuli i završili kompletnu osnovnu muzičku školu, a nakon toga okačili instrument o klin i nikad, doslovce nikad više nisu ga uzeli u ruke. Ponavljam, ne radi se o jednoj nego o više osoba koje kao da su kroz školovanje stekle znanje, a izgubile želju za sviranjem. Meni je to neshvatljivo i žalosno, jer znam da su počeli sa ciljem da nauče svirati i velikom željom da sviraju.
    Već sam napisala:
    Apsolutno se slažem i da se ljubav prema gl. može razviti bez pohađanja gl. škole. Ona se ravija PRVENSTVENO u obitelji. Glazbena škola je tu za šire glazbeno obrazovanje i usmjerenje.
    Uzrok tome što ljudi koje Vlvl spominje nisu više nikad uzeli instrument u ruke možda nije samo u lošem pristupu učenju glazbe. On može ležati i u sljedećem: učiti svirati neki instrument je strahovito naporno, teško i zahtijeva puno odricanja. Nisu svi spremni na to, bez obzira na ljubav prema glazbi.
    Mnogi završe nižu gl. školu i kad shvate da nisu za to spremni nastave se baviti glazbom na druge načine - kroz pjevačke zborove, odlazeći na koncerte, slušajući glazbu doma i sl.

  26. #76

    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    1,049

    Početno

    Sinoć smo imali raspravu nakon koje je klinac otišao u svoju sobu i primio se gitare. Do nedavno bi nakon naših nesuglasica iz sobe dopirali zvukovi utrke automobila ili pucnjave s kompjutera.
    Drago mi je da smo "popustili" i u relativno kratkom roku nabavili gitaru i pripadajuće drangulije. Odgađali smo nabavu pojačala iz pedagoških razloga, da ne dobije svaki čas nešto. Kolegica od mm (čiji sin isto svira) svojim je primjedbama doprinjela da na to gledamo drugačije, pa smo nabavili i pojačalo, a klinac je od džeparca skupio lovu za još neku opremu.
    Bilo nas je strah da će sve to završiti nekorišteno, ali eto, dijete se u svojim raznim raspoloženjima okreće muzici, i sretni smo zbog toga.

  27. #77

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Citiraj Vlvl prvotno napisa
    Bilo nas je strah da će sve to završiti nekorišteno, ali eto, dijete se u svojim raznim raspoloženjima okreće muzici, i sretni smo zbog toga.
    Jako mi je drago

  28. #78

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Postovi
    16

    Početno

    Što se tiče utjecaja glazbe na razvoj prostorne inteligencije, čitao sam, što vjerojatno svi i znate, da je najbolja Mocartova glazba. Ali članak je išao dalje od toga, te je posebno izdvojena Sonata KV 448 u D-duru.

    Meni ona zvuči odlično. Ne znam da li doista razvija prostornu inteligenciju, ali dosta sam ju puštao i sebi i djetetu "za svaki slučaj". Ponekad sam ju potiho navio i noću, ali nisam u tome pretjerivao.

    Dan danas dijete to voli čuti, pa ponekad i traži "Mocarta na klaviru"

  29. #79
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    malo ću oftopičarit..što je s plesom,za dječaka npr,iskustva,ideje??
    A da me mm ne istjera iz kuće.

  30. #80
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    neka pogleda billy eliota - film.

  31. #81
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    krumpiric, imas dosta plesnih grupa koje primaju i male decke, a muz bi mozda pristao na hip hop ili break dance

    ivar ce na jesen upisati break dance, a svidja mu se i capoeira ali je jos premali

  32. #82
    zrinka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Split, Lijepa nasa
    Postovi
    4,633

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa
    neka pogleda billy eliota - film.
    evo upravo na htv, 2. program :D

  33. #83

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,951

    Početno

    Citiraj zrinka prvotno napisa
    Citiraj seni prvotno napisa
    neka pogleda billy eliota - film.
    evo upravo na htv, 2. program :D


    sad ću opet plakati na kraju

  34. #84

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    svicarska
    Postovi
    1,916

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa
    neka pogleda billy eliota - film.

  35. #85
    titimita avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    310

    Početno

    Je l mi moze netko molim vas napisati gdje je taj glazbeni vrtic, koliko malenu djecu primaju, sto tamo rade i sve ostalo sto je bitno da znam. Moze i na pp. Mislim da ce MM biti odusevljen sto postoji takva institucija :D Hvala!

  36. #86

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Citiraj titimita prvotno napisa
    Je l mi moze netko molim vas napisati gdje je taj glazbeni vrtic, koliko malenu djecu primaju, sto tamo rade i sve ostalo sto je bitno da znam. Moze i na pp. Mislim da ce MM biti odusevljen sto postoji takva institucija :D Hvala!
    Pišem ovdje jer mislim da bi moglo biti interesantno i drugima.
    Glazbeni vrtić nije vrtić u smislu klasičnih dječjih vrtića za čuvanje djece. To su zapravo glazbene igraonice u kojima se djeca upoznaju s glazbom, razvijaju sluh i osjećaj za ritam i uče neke osnovne stvari vezane uz glazbu kroz igru, pjesmu i ples. "Nastava" se održava obično 2x tjedno u kasnim popodnevnim satima (kad većina roditelja ne radi, pa mogu dovesti djecu). Djeluju u sklopu (nekih) glazbenih škola i mislim da za iduću školsku godinu još nije kasno upisati dijete.

  37. #87
    titimita avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    310

    Početno

    Hvala mama sanja!
    A kad se najranije dijete moze upisati, mislim, koliko staro dijete?

  38. #88

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Nisam sigurna, na gl. školi na kojoj sam radila nije bilo vrtića (a osim toga preko 10 g. tamo više ne radim ). Sjećam se da sam ja krenula u gl. vrtić s nepunih 6. Probat ću se raspitati, pa javim ako što uspijem saznati (profači su sad na godišnjem :/ ).

  39. #89
    titimita avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    310

    Početno

    Hvala mama sanja!

    A znate li mozda postoji li neki bas vrtic koji je orjentiran na glazbu u ovom smislu kao i te igraonice?

  40. #90

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Dugo Selo
    Postovi
    686

    Početno

    Po mojim saznanjima nažalost ne (bar kod nas), ako netko ima drugačiju informaciju molim da me ispravi.

  41. #91
    Mrs Happy avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Lijepa Nasa
    Postovi
    1,061

    Početno

    Podizem temu jer nikako ne mogu pronaci informacije i topic o igraonici/ djecjem vrticu (nisam sigurna sta je tocno bilo), cini mi se negdje na Jarunu ili Srednjacima, koji nude glazbeni program za vrticku dob. Sjecam se da je naglasak bio na sviranju i pjevanju i plesanju i cini mi se da su u neke aktivnosti ukljucivali i roditelje. Valjda nisam to sve sanjala?

Stranica 2 od 2 PrviPrvi 12

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •