Pokazuje rezultate 1 do 6 od 6

Tema: upisi u srednju školu...

  1. #1
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno upisi u srednju školu...

    http://www.jutarnji.hr/dogadjaji_dan...,7,2,,80667.jl

    Događaji dana

    U MIOC-u zbog navale selekcija superodlikaša
    Piše: Ivana Kalogjera-Brkić
    --------------------------------------------------------------------------------

    ZAGREB - Svi superodlikaši ove se godine neće moći upisati u XV. gimnaziju, popularni MIOC. Naime, ta je škola samo danas, prvog dana prijava za upise, do 16 sati primila 267 prijava učenika s maksimalnim brojem bodova, a mjesta je u klupi za njih 240. Veći broj prijava nego što ima mjesta primile su i II., V., XI., Gornjogradska gimnazija, Gimnazija “Tituš Brezovački”, “Lucijan Vranjanin”, II. ekonomska i Zdravstveno učilište.

    Većina će tih škola tražiti od Ministarstva otvaranje dodatnih razreda, no u MIOC-u to neće biti slučaj jer, kako je rekla ravnateljica Veronika Javor, za dodatni razred ove godine naprosto nema prostora. Škola će stoga ove godine prvi put morati posegnuti za nepopularnom mjerom i učenike dodatno selekcionirati.

    Snježana Žibert, predsjednica Upisnog povjerenstva, kaže kako će se najvjerojatnije ići za tim da se, uz hrvatski i strani jezik, matematiku, fiziku i biologiju, učenicima boduju i ocjene iz kemije te zemljopisa. Očito će mnogi koji su bili uvjereni da će se upisati u XV. gimnaziju sutra biti jako razočarani i bit će puno suza, jer je riječ o učenicima koji su uložili puno truda da prikupe potrebnih 60 bodova, a sada će biti primorani na neuspjeh.

    ZAGREB Škole u kojima je prijava više nego mjesta
    (broj prijava/broj mjesta)

    • XV. gimnazija 314 240
    • II. gimnazija 198 180
    • V. gimnazija 195 180
    • XI. gimnazija 132 120
    • Gornjogradska 194 180
    • ‘Tituš Brezovački’ 148 120
    • ‘Lucijan Vranjanin’ 240 210
    • Zdravstveno učilište 276 210
    • II. ekonomska 196 150


    Takvim rješenjem nisu najsretniji ni u samoj školi, no tvrde da drugog izlaza naprosto nemaju. Grad je školi tek ove godine odobrio gradnju još jednog krila. U Ministarstvu se, pak, ograđuju da oni do sada nisu imali zakonske mogućnosti za kapitalna ulaganja, pa ni kada je riječ o školi kakav je MIOC.

    - Meni je kao prosvjetaru vrlo teško odbiti ijedno dijete. Rješenje bi možda bilo ponovno uvesti prijemni ispit. Činjenica je da kriteriji u osnovnim školama nisu ujednačeni i da ocjene iz različitih škola ne vrijede jednako. Mi to vidimo već na rezultatima inicijalnog testa iz matematike koji učenici pišu na početku prvoga razreda. Iako se očekuje da odlikaši test riješe najmanje za četvorku, u pravilu dobijemo pravu Gausovu krivulju: najviše učenika dobije tri i četiri, manjina test riješi za peticu, a bude i dvojka i jedinica - kaže Veronika Javor i dodaje kako su u vrijeme kada su sami selekcionirali učenike dobivali najbolje đake bez obzira na ocjene iz škole.

    Prema službenim podacima Ministarstva, u gimnazije se upisuje 89 posto odličnih đaka, a tek svaki treći od njih u srednjoj školi i ostaje odlikaš. Nešto je bolja situacija u školama koje upisuju djecu s maksimalnim brojem bodova: u njima je mature oslobođen svaki drugi učenik. No, opet, svega je 10 posto vrlo dobrih đaka koji se uspiju upisati u gimnaziju, dok u gimnazijama većina učenika postiže upravo vrlo dobar uspjeh.

    - Djeca koja su bila odlični đaci u osnovnoj školi ne moraju nužno ostati odlikaši u srednjoj. Nije rijedak slučaj da dijete koje dođe sa 59 ili 60 bodova na polugodištu ima jedinicu iz, recimo, latinskog. Tu je puno problema, neujednačeni su programi, kriteriji ocjenjivanja, a ima i puno učitelja u osnovnoj školi koji ne stignu do kraja obraditi gradivo. Mi to jako dobro vidimo na inicijalnim ispitima. Kod nas čak 90 posto učenika na inicijalnom testu iz matematike dobije jedinicu, a rijetko kada upišemo dijete koje ima manje od 58 bodova - komentirala je Branka Krizmanić, psihologinja u II. zagrebačkoj gimnaziji, te dodala kako se i djeca i roditelji moraju pripremiti na to da srednja škola pred učenike postavlja neke druge zahtjeve.

    5 savjeta roditeljima budućih srednjoškolaca

    • BEZ PANIKE
    Ne paničarite ako vaše dijete ne zadrži uspjeh iz osnovne škole. Za to nije krivo dijete, već sustav

    • OCJENE NISU NAJVAŽNIJE
    Ako odličan učenik u gimnaziji postane vrlodobar ili dobar đak, to ne znači da se neće moći upisati na fakultet. Na većini fakulteta presudno je znanje pokazano na prijemnom. Učenik koji je prije nekoliko godina bio prvi na Filozofskom sve je razrede prošao s trojkom

    • POTPORA DJETETU
    Budite potpora svom djetetu. Nemojte ga odmah gnjaviti s tim kakav je uspjeh postiglo. Dolazak u srednju školu za dijete je velika promjena, za početak je najvažnije da se ono socijalizira u razredu

    • BEZ NAGLIH ODLUKA
    Ako dijete doživi neuspjeh, nemojte ga odmah prebaciti u drugu školu, posebice ako je ta škola bila djetetov osobni izbor. Dijete treba suočiti i sa situacijom koja za njega nije ugodna jer se tako odrasta

    • OPREZ S INSTRUKCIJAMA
    Nemojte dijete čim dobije prvu jedinicu odmah poslati na instrukcije. Instrukcije su, misle neki stručnjaci, zadnjih godina više moda nego potreba

  2. #2
    paci avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    752

    Početno

    Ja sam se upisala u srednju školu u vrijeme prijemnih i mislim da je to u stvari bilo jako dobro i iz razloga navedenih u članku, ali i zato što u moje vrijeme u osnovnoj školi nisu svi bili odlikaši upravo zato što se ocjene nisu poklanjale jer nisu bile presudne za upis. Pa je tako bilo i vrlo dobrih i dobrih, a tu i tamo bi se zalomio i kakav ponavljač, ocjenjivanje je bilo objektivnije. Naravno, taj prijemni bio je daleko blaži od onog za faks, ali imao je svoju svrhu, a na kraju krajeva, dolaskom na "veliki" prijemni već smo bili ufurani

  3. #3
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,460

    Početno

    Ja sam profa koja ovih dana sjedi u upisnim komisijama.
    I ja sam mišljenja da bi trebalo kao nekada pisati prijamni ispit što bi donosilo npr.40% bodovanja, a ostalih 60% bi donosile ocjene iz osnovne škole 8ne bi bilo u redu da je mjerodavan samo prijamni).
    Ovako iz godine u godinu imamo inflaciju superodlikaša. Što je s Gausovom linijom u ocjenjivanju? Kako je moguće da u razredu od 30 učenika njih 15 bude odličnih, od kojih 8 s prosjekom 5.0!?
    To onda može značiti samo to da je ili nastavnik neobjektivan,ili je nastavni plan prelagan! A naše ministarstvo sve to godinama gleda i ne poduzima ništa.

  4. #4
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    u moje vrijeme nije bilo prijemnih (1972 ). u toj generaciji - u ekonomsku školu (po prvi put) - primani su odlikaši, nešto vrlo dobrih - i nešto "socijalnih slučajeva"...

    u gimnazije (tada su bile dvije) - su se upisivali od dovoljnih do odličnih.

    mi nismo imali ni inicijalne testove. imali smo direktora koji nas je oslovljavao s "gospodična - VI"... predivan čovjek. strog - ali pravedan - da bolji nije mogao biti. i danas ga se rado sjećam. njega - i profe iz hrvatskog . rekao nam je: vi ste mladi ljudi koji znaju što žele, jer ste se odlučili za stručnu školu. zbog toga poštujem vas, i vaš izbor.

    na maturi smo imali osam predmeta. 5 pismeno, 3 usmeno. sve se pisalo u školi.

    sada je situacija nešto drukčija. odlikaša ima puno. u kikičinom razredu (osnovna) ih je od 30 - bilo preko 20. dobar dio je završio na puno nižim ocjenama... zašto? pa kad ih pitam - dobijem vrlo jednostavan odgovor: NE DA MI SE UČITI! :shock: :?

  5. #5
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Situacija je katastrofalna. Što činiti? Kao kobac graktati nad djetetom kroz cijelo školovanje i prisiljavati ga da ima ocjene 5.0? Žicati ocjene od profesora? Zbog čega bi dijete moralo imati 5.0 prosjek? Zašto ne bi neke predmete voljelo više od drugih? Uopće ne mogu razumjeti takav pristup školovanju, kaos i neodgovornost koji iz toga proizlazi. I ja sam se upisivala u školu kao Sorciere - nije ni bilo ni prijemnih ni poklonjenih ocjena. Gdje su ti kriteriji? Kamo je nestala takva škola?

  6. #6
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Slažem se s vama da bi trebalo uvesti prijemne. Ja sam prva generacija koja se upisivala bez prijemnog (1990.) Kod nas se dogodio drugi problem, u PMG se na prvom roku upisalo 13 učenika, a na drugom roku svi oni koji se nisu uspjeli upisati u ekonomsku, opću, trgovačku, elektro...tako da smo imali polarni razred, pola nas je znalo, htjelo i moglo, a ova druga polovica je pravila probleme i nama i profama.

    Sretna sam da ovih dana ne sjedim na upisima (prošle i pretprošle godine jesam), jer u malom mjestu smo još i pod dodatnim pritiskom poznatih. Ljudi misle ako ja tamo kao činovnik zaprimam dokumente da mogu povećati broj bodova ili ne znam što, upisati na svoju ruku, a ne mogu.

    Samo ne znam što je gore, da imamo tolike odlikaše ili da toliki broj studenata ne završava svoj faks :? Što se dogodi sa svim tim odlikašima?

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •