Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 83

Tema: Sad trebamo školske mame

  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno Sad trebamo školske mame

    Kao što ste vjerojatno vidjeli, RODA je pokrenula aktivnosti vezane uz školstvo. Ministar nas je super prihvatio i na puno frontova trebamo roditelji školske djece da pomognu u kreiranju naših primjedbi i prijedloga na ono što je Ministarstvo pripremilo. Ako imate imalo volje, i imalo vremena da zajedno pokušamo pridonjeti poboljšanju prosvjete i školstva javite se

  2. #2

    Početno

    Ja sam školska mama. 2 razred.
    Javljam se ako mogu kako pomoći... :D

  3. #3

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Dubrovnik
    Postovi
    255

    Početno

    [ ALELUJA ALELUJ..TU SAM....PUCAJTE STO GOD TREBA

  4. #4

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Dubrovnik
    Postovi
    255

    Početno

    od 1.pre faking teske torbe prvasica
    2. nikakvih aktivnosti glede ostavljanja barem dijela nepotrebnih knjiga ili opreme za fizicku kulturu (znaci neki ormarici tipa americki princip)
    3. pokusaja (barem pokusaja) da se isti program ,znaci iste knjige koriste barem dvije generacije za redom ,a ne u 4 godine 4 razlicite knjige za prvi razred....
    4.. da je nemoguce da 4 prva razreda rade po 4 razlicita programa u istoj skoli(jos ne kontam u cemu je vic)
    5. da se smanje brojcano razredi (znaci max..23,24, ) a ne kao do sada 35 ucenika pa i vise
    6. da netko zdrave glave preispita ovu imbecilnu odluku cjepkanja praznika...

    jojjj...ima toga,...ihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  5. #5

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Ponavljam poziv za suradnju
    Roda je definitivno u školskoj klupi i treba nam puno radne snage

    Molim sve one koji su zainteresirani da mijenjaju svijet tj u ovom slučaju školski sustav da se na ovom topiku jos jednom zapišu sa svojim nickom na forumu.

    hvala

  6. #6
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    alamama - možeš mi dati malo više detalja o tome što treba? može i na mail .

    ja sam vječito u cajtnotu, ali možda mogu bar malo pomoći.

  7. #7

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    prijavljujem se

  8. #8

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Zasad imamo nekoliko konrektnih zadataka od Primorca (komentirati što bi škole trebale zadovoljiti za upis šestogodišnjaka, komentirati katalog znanja i sudjelovanje u savjetu za spolni odgoj).
    Kanimo oformiti inicijativu u kojoj bi uz članove i roditelje bili i ljudi iz struke pogotovo predstavnici udruga sa kojima već sada aktivno radimo.
    Ideja je da na zatvorenom podforumu izbrainstormamo ideje i da kreiramo naše komentare i zahtjeve. Dakle ukratko treba pisati ili svoje ideje ili pomoći kod kreiranja dokumenata

  9. #9

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Srdacan pozdrav svima!

    Evo upadoh na Vaš forum. Nastavnik sam matematike na srednjoj skoli i otac jednog osnovca i jednog gimnazijalca.

    Citiraj zanamala prvotno napisa
    3. pokusaja (barem pokusaja) da se isti program ,znaci iste knjige koriste barem dvije generacije za redom ,a ne u 4 godine 4 razlicite knjige za prvi razred....
    Koriste se i generacijama. Ponekad ih promjenimo jer odbacujemo knjige koje nisu primjerene ucenicim, a svoju procjenu temeljimo na iskustvu i strucnosti, ali i procjeni da knjiga kosta i da ne idemo olako u promjene. No, dogadja se da na pojedinim skolama nastavnici koriste razlicite knjige. neki su nastavnici komodni i ne zele do penzije mjenjati ono sto ne moraju. Ako idete na argumente zasto se ne dogovore, onda znajte da ce u dogovoru deblji kraj izvuci kvalitetniji nastavnik i morati povuci kvalitetniji udzbenik. tako smo od zelje da i moje dijete ima kvalitetan udzbenik dosli do toga da ga vise nema ni susjedovo dijete ili nase prvo dijete.
    Ako mislite da ce neka komisija te prerezati i odrediti najbolji, jedan jedini, onda moram reci da je to naivno ocekivanje. Sad imamo nesto kvalitetnih udzbenika zahvaljujuci tome sto je silna konkurencija. kad bi bio samo jedan ne bi bio ni jeftin ni kvalitetan, a cudni su putovi moci interesa koji bi odlucili koji bi bio jedan. radi se o milijunima kuna dobiti, a znamo gdje zivimo. Zasto nas smeta sloboda izborai trzisna utakmica? Znadete li da kvalitetni nastavnici zele izbor udzbenika, a nezainteresirani bi radije da im odrede? Znadete li da vrlo kvalitetni mladi nastavnici upravo pisu udzbenike koji mogu mijenjati nasu skolsku zbilju, ali nikada nece ugledati svjeto dana ako postavljamo zahtjeve za redukciju.

    4.. da je nemoguce da 4 prva razreda rade po 4 razlicita programa u istoj skoli(jos ne kontam u cemu je vic)
    Ma, u nas nema pluralizma programa nastavnih predmeta. Svi imaju u vlas isto.

    5. da se smanje brojcano razredi (znaci max..23,24, ) a ne kao do sada 35 ucenika pa i vise
    Na ovome treba jahati. barem da se postuje sadasnji standard da se ne prelazi brojku 30. nastavnicka vijeca i roditelji tu imaju utjecaja. na skoli kojoj radim to strogo postujemo.

    6. da netko zdrave glave preispita ovu imbecilnu odluku cjepkanja praznika...
    Molim polako s atributima, a vise argumenata na sunce. Dozvolite da zalijepim zadnji post koji sam poslao na Forum.
    "Poštovani!

    Relevantne ankete pokazuju da naši učenici ne vole školu, štoviše nije rijetkost da je mrze. U takvom okružju kalendar rada može na sebe privuci erupciju bijesa i frustracija. To se upravo događa na ovom forumu.

    Ali ako pokušamo percipirati školu kao mjesto ugodnog boravka ili bar pokušamo stvarati takvu školu, onda ćemo se više usmjeriti na to kako dobro rasporediti radne dane, a i praznici imaju tada sasvim drugačiju ulogu. U novom kalendaru prepoznajem pozitivnu percepciju škole i zbog toga imamo nešto više radnih dana. To je nužno u kvalitetnom planiranju zbog rezervnih dana kojih uvijek treba, umjesto da se u panici djecu zove subotama u školu negdje krajem godine. S druge strane ostavljeno je školi, učenicima, roditeljima i lokalnoj zajednici mogućnost sudjelovanja škole u drugim sferama društvenog života.

    Ako se, dakle, u kalendaru mora naći minimalno 180 i koji dan, onda je jasno da na vrijeme treba početi i da praznike ne možemo razvlačiti poput harmonike, jer živimo u klimatskoj zoni u kojoj od polovice lipnja do kraja kolovoza nije moguće raditi u učionici. Dakle, početak nastavne godine mora biti što bliži samom početku rujna, a eventualno se nekim županijama može ostaviti na raspolaganje da nastavu počnu tjedan kasnije. Jasno je da će onda ta djeca imati skraćene zimske ili proljetne praznike, jer završetak nastavne godine mora biti jedinstven zbog upisa u srednje škole odnosno fakultete.

    Od nečeg se mora krenuti u stvaranju pozitivne percepcije škole. Kalendar školske godine dobar je za početak, ali s izmijenjenom bojom stakala naših naočala.

    Uz pozdrav,

    Šime Šuljić, profesor matematike
    Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile – Pazin

    P.s. Jako mi je žao što ovaj forum nije bar minimalno moderiran, pa ga zbog niske kulture komunikacije zaobilaze mnogi ozbiljni učenici, roditelji i nastavnici."

    I na kraju da vidim kako ce tehnicki proci slanje.

    Svima srdacan pozdrav
    Sime

  10. #10

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Bok Sime puno hvala na komentarima i dobro nam došao.


    Samo da ne bi bilo zabune nadam se da ova tvoja zadnja rečenica o nemoderiranom forumu nije išla nas :D

    Što se tiče redukcije udžbenika, meni se čini da bi nam ona kad tad trebala biti cilj. Jasno mi je da je veliki problem ovo što ričaš, da lobiju uvjetuju tko će uči u izbor ali nekako mi se čini da onda problem treba rješavati u glavu. Dakle rješiti problem lobija i zagovaranja, mitologije isl i dovesti kad tad zemlju u situaciju da djeca iz više generacija mogu koristiti barem neke iste udžbenike.

    Moram priznati da sam friška u ovoj temi ali sam nekoliko puta čula i vidjela po nekim iskustvima iz bitno bogatijih zemalja da se isti udžebnik koji je vlasništvo škole ponavlja i u 4-5 generacija. Ne bi li to ipak bitno olakšalo troškove kako prosvjeti tako i roditeljima i dalo mjesta da se na drugim mjestima ta sredstva utroše?

    I na kraju nadam se da se vidimo i na podforumu gdje bi mogli zajedno izaći sa prijedlozima i nadma se onda bitno jači u zajedničkoj fronti nešto i promijeniti

  11. #11

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Dobardan, evo da se i ja prijavim. Ela Rac, profesor matematike i radim na gimnaziji u Zagrebu.

    Moja su djeca već odraslA, oboje su studenti.

    Priključila sam se vašem forumu s namjerom da pomognem u radu grupe "školska klupa". Kako doći na taj podforum?

    Inače:
    Citiraj Alamama prvotno napisa
    Što se tiče redukcije udžbenika, meni se čini da bi nam ona kad tad trebala biti cilj. Jasno mi je da je veliki problem ovo što ričaš, da lobiju uvjetuju tko će uči u izbor ali nekako mi se čini da onda problem treba rješavati u glavu. Dakle rješiti problem lobija i zagovaranja, mitologije isl i dovesti kad tad zemlju u situaciju da djeca iz više generacija mogu koristiti barem neke iste udžbenike.

    Moram priznati da sam friška u ovoj temi ali sam nekoliko puta čula i vidjela po nekim iskustvima iz bitno bogatijih zemalja da se isti udžebnik koji je vlasništvo škole ponavlja i u 4-5 generacija. Ne bi li to ipak bitno olakšalo troškove kako prosvjeti tako i roditeljima i dalo mjesta da se na drugim mjestima ta sredstva utroše?
    Teško ćeš riješiti problem tako da ga rješavaš "u glavu". To je naivno očekivanje nas koji mislimo da bi sve trebalo biti idealno, a onda se spustimo u realne životne uvjete. Trenutno ne postoji način da se isključe lobiji, interesi, mitologija u nekim izdvojenom segmentima društva - a to je školstvo, izdavaštvo i slično. Iskustva stranih zemalja su ponekad jako dobra ali na žalost neizvediva u našim uvjetima.

    Umjesto da se borimo samo s teško premostivim stvarima - kako izliječiti društvo od svih problema koji ga muče - jer to će potrajati desetljećima, neće dati brze, a možda ni dobre rezultate pri čemu će se istrošiti samo energija i polomiti krila, idemo se mi uhvatiti malo prizemnijih stvari. Onoga na što možemo utjecati.

    Možda treba razmišljati o tome kako udžbenike sačuvati i distribuirati kasnijim generacijama, umjesto izboriti se samo za jedan everlasting udžbenik jer bojim se da je u ovom trenutku to utopija. Još se više bojim da taj jedan ne bi ni bio najbolji nego bi bio najpodobniji.

    Ela

  12. #12

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Citiraj zanamala prvotno napisa
    2. nikakvih aktivnosti glede ostavljanja barem dijela nepotrebnih knjiga ili opreme za fizicku kulturu (znaci neki ormarici tipa americki princip)
    Ovo je dobra ideja. Svako bi dijete moglo imati svoj ormarić. Olakšalo bi bar dio tereta školske torbe. No, bi li onda to pretpostavljalo da dijete mora imati i dva udžbenika, jedan doma a drugi u školi? Pa ne bi puno nosilo?

    [code]6. da netko zdrave glave preispita ovu imbecilnu odluku cjepkanja praznika...
    [/code]

    Odluka nije ni najmanje imbecilna. Većina roditelja i učenika gleda samo na posljedice a ne i uzroke zbog kojih su nezadovoljni i onda zbog nemogućnosti uvida u situaciju sve prebacuju na praznike.

    Djeca su bila pod stresom stoga jer su ih nakon praznika očekivala ispitivanja, pismena i usmena. Pa se neka nisu mogla "opustiti" pod praznicima. Pa su zbog toga okrivili praznike koji su "rascjepkani" jer nisu imali tri tjedna u komadu da se pošteno odmore. Frustracije i bjes iskaljuju se na krivu adresu.

    Ima roditelja koji smatraju da predugi praznici nisu dobri jer su djeca jako dugo sanma doma bez nadzora, sjede cijele dane za kompjutorima ili TV-om. Pogotovo to nije dobro manjoj djeci.

    No ovo je složeno pitanje i nije ovdje mjesto o tome razvlačiti. Ja u svakom slučaju za neki pokušaj (s namjerom da se poboljša učinkovitost školske godine) ne bih rekla da je imbecilan.

    Ela

  13. #13
    renata avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb, dubrava
    Postovi
    1,396

    Početno

    udzbenici

    slazem se s g.suljicem da je konkurencija dobra za udzbenike. sistematican, zanimljiv, dobro opremljen udzbenik moze poboljsati ucinkovitost ucenja i nije svejedno na koji nacin je znanje (koje ce se morati preuzeti iz kataloga znanja) preneseno u udzbenike.

    koliko sam ja shvatila g.primorca, nakon sto se zavrsi priprema kataloga znanja, on ce biti poslan izdavackim kucama (u mnozini) i biti ce im dan rok od godinu dana da nadju autora i naprave udzbenik. kako misle dalje, ne znam - imaju li ideju da ministarstvo od ponudjenog izabere najbolje, ili da nastavnici biraju.
    posto i g. primorac prica o tome kako ce se nekoliko godina koristiti isti udzbenik, pretpostavljam da ce ipak ministarstvo birati.

    nama (RODI) je na pocetku akcije pisama za minstra bio cilj smanjiti kolicinu udzbenika, a ne izbor izmedju razlicitih udzbenika.
    jedno vrijeme sam imala misljenje da je dobro imati zadani udzbenik, zbog nasljedjivanja i smanjenja troskova roditelja, ali sad shvacam da je ipak vaznije pustiti da konkurencija potice kvalitetu udzbenika.

  14. #14
    renata avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb, dubrava
    Postovi
    1,396

    Početno

    Citiraj Racela prvotno napisa
    No ovo je složeno pitanje i nije ovdje mjesto o tome razvlačiti. Ja u svakom slučaju za neki pokušaj (s namjerom da se poboljša učinkovitost školske godine) ne bih rekla da je imbecilan.
    slazem se u potpunosti da "cjepkanje" praznika nije imbecilno. meni se cak ucinilo kao jako dobar pokusaj da se izjednaci duljina polugodista. sad, nakon sto mi kcer (8.razred) ipak ima nekih problema u nastavi nakon nove godine, zavrsni testovi i ispitivanja su ih zadesili prije nego su se uspjeli "zbrojiti" nakon praznika, nisam vise sigurna koliko je bio dobar pokusaj. ali imbecilan definitivno nije.

    ono ste se ne slazem s vama, ela, je da ovo nije mjesto za razvlacenje toga. mi smo uvijek forum dozivljavali kao mjesto za razvlacenje bilo cega :D i puno puta su razna razvlacenja urodila plodom, bilo samo razmjenom misljenja, bilo uspjesnim akcijama.

  15. #15

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Racela administrator te pustio na podforum i sad ga vjerojatno već vidiš
    Nadam se da se nitko neće naljutiti na "tikanje" koje je na forumu uobičajeno

    Mi smo ovdje u rodi možda zaista idealisti, ali imali smo možda sreće ili hrabrosti pa smo zasad promijenili puno toga. Prije 4 godine smo živjeli u zemlji u kojoj su porodiljne naknade bile male, bilo je nezamislivo raditi od kuće, dojenje nakon godinu dana je bio čuđenje u svijetu, žene su bile potpuni objekti na porodu, djeca su se smijela voziti izvan auto stolica, normativ za vrtiće je bio u nečijoj ladici 20 godina isl.
    Sve ove stvari danas su bitno različite i ne zbog udruge nego zbog svih onih koji su dali svoje srce i dušu i digli glas. Nismo uspjeli u svemu i puno toga još čeka bolje dane ali to ne znači da probleme nećemo pokušati rještiti.

    "Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. "

    Ja sam rekla da je cilj da riješimo lobije i da onda možemo reći da su odabrani udženici kvalitetni. Ako odmah krenemo sa time da je lobi prejak i da ga moramo zaobići nikad se problem iza problema neće riještiti

  16. #16

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Citiraj "renata prvotno napisa
    ono ste se ne slazem s vama, ela, je da ovo nije mjesto za razvlacenje toga. mi smo uvijek forum dozivljavali kao mjesto za razvlacenje bilo cega :D i puno puta su razna razvlacenja urodila plodom, bilo samo razmjenom misljenja, bilo uspjesnim akcijama.
    Ma nisam mislla da forum nije mjesto o praznicima, nego imamo posebnu temu p tome zar ne, pa ako vec imamo specifinu temu onda je bolje da skoknem tamo pa tamo napisem svoje misljenje o specificnom problemu. A stvarno mislim da je ovaj forum dobar, dobro organiziran, da jako dobro radite i samo naprijed tako! :D

    Ela

  17. #17

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Citiraj Alamama prvotno napisa
    Mi smo ovdje u rodi možda zaista idealisti, ali imali smo možda sreće ili hrabrosti pa smo zasad promijenili puno toga.

    Ja sam rekla da je cilj da riješimo lobije i da onda možemo reći da su odabrani udženici kvalitetni. Ako odmah krenemo sa time da je lobi prejak i da ga moramo zaobići nikad se problem iza problema neće riještiti
    Nisam mislila da je loše biti idealista, naprotiv. No priomijeniti lobije, utjecati na mitologiju, stati na kraj korupciji, a sve to su nužne predpostavke da bi se moglo ići na samo jedan "najkvalitetniji" udžbenik zahtijeva puno veći angažman i traje puno duže nego što se možda čini.

    Naravno da to ne mora biti razlog da se ne ide i u tom smjeru, jer ako mi nećemo poduzimati korake za poboljšanje životnih uvjeta, ne možemo očekivati da će to činiti oni koji su uzroci ovakvoj situaciji i kojima trenutno stanje paše.

    Nisam se možda dovoljno dobro izrazila. Nije moj prijedlog da se po tom pitanju "pročišćavanja" društva ne poduzima ništa. Ali rezultati neće biti tako skoro.

    A do tada moramo poduzimati konkretnije korake koji će rješavati specifične probleme koji nas muče i na koje možemo brže i optimalnije utjecati.

    Ela

  18. #18

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Super Onda se slažemo za konačni cilj. Kako i kad do njega ćemo dalje elaborirati na Grupi tj podforumu

  19. #19

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Samo da ne bi bilo zabune nadam se da ova tvoja zadnja rečenica o nemoderiranom forumu nije išla nas :D
    Išla je na račun onog kaosa i Niske kulturne razine na Mzos-u

    Što se tiče redukcije udžbenika, meni se čini da bi nam ona kad tad trebala biti cilj.
    Kažu da slobodna tržišna utakmica podiže kvalitetu proizvoda i spusta cijenu. Kažu da ni u fiksnoj mreži neće vise biti monopola. Kažu (Kardinal kažu) da u hrvatskoj vlada silna korupcija. pa kud onda bas sad navalismo ponovo uvoditi monopol u udžbenickom izdavastvu kontra slobodi trzista, a u uvjetima korupcije? jesmo li svjesni?

    Razmisljao sam danas da mozda jedina pozitivna promjena koja nam se posljednjih godina dogodila u skolstvu je mogucnost izbora kvalitetnih udzbenika. Uh, kako je bilo grozno raditi dok su ucenici imali udzbenik po kojem ni zadacu ne mozes zadati, a ja u pripremama imam sadrzaje koji nisu u udzbeniku. E, reci ce netko ti su se nasljedjivali. Jest vala, neokrnjeni!
    A, danas imamo kvalitetnih udzbenika. Evo primjera. Jucer sam s prvim razredom gimnazije obradjivao novu cjelinu. Dvije djevojke su falile. Porucio sam njihovim prijateljicama da ne moraju prepisivati sturi zapis iz njihovih biljeznica, kad u udzbeniku imaju vrlo lijepo sve objasnjeno. I nisu imale problema. Neki su ucenici "kopali" dalje po zadacima i imali su neka pitanja u vezi rjesenja, odnosno postupka. Bio je to odlican uvod. Eh, kad je udzbenik po mjeri ucenika i predmeta koji je to izvanredan servis nastavi. Sad ce netko pomisliti neka onda taj bude jedan jedini za cijelu drzavu. Nisam siguran da bi prosao filtre u okolnostima nase realnosti, makar je sigurno najbolji. Osim toga dok mu prijeti konkurencija, zestoka kakva je sada, autor je prisiljen stalno ga usavrsavati.


    situaciju da djeca iz više generacija mogu koristiti barem neke iste udžbenike.
    O cemu pricamo? Zivimo li mi na istom planetu? Od 750 ucenika moje skole samo ih je oko 4% moralo nabavljati novi udzbenik iz matematike. lani je to bilo oko 11%, ali ne zbog toga jer smo mi mijenjali knjigu, nego je izdavac ujedinio udzbenik i zbirku u jednu knjigu, sto je opet prakticnije i jeftinije. vecina srednjoskolaca ne kupuje nove knjige. Cijeli komplet udzbenika za sedmi i osmi razred mog starijeg sina su naslijedili njegovi prijatelji. I oni ce to vratiti jer ce mozda dobro doci mladjem sinu koji je pet godina mladji.

    Komisija koja odobrava udzbenike treba dati samo zeleno svjetlo i eventualno ocjenu udzbeniku ako ovaj zadovoljava standarde struke, metodike, programa i primjeronosti dobi ucenika. Dalje nastavnik treba imati slobodu izbora uz odgovornost koju ce mu donijeti vanjska valorizacija znanja ucenika. Pa neka postoji vise udzbenika. To ucenik ne bi morao ni znati da ih postoji vise, niti mu je zbog toga skolska torba teza. Ili je nama tesko sto osim naslova knjige moramo zapisati i autora pri kupovini knjiga u rujnu?

    Srdacan pozdrav

  20. #20
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    Kontaktirala sam svoje frndice koje su nastavnice i jedna mi je ovako odgovorila:

    Haj-di-haj !
    Dala sam si truda i napisala ono pismo. Ne znam samo jesam li ga uspjela poslati na pravu adresu - to je kod mene uvijek lutrija!
    Sto se tice mene, koliko mogu pomoci ovako od doma to je to. S vremenom sam inace u svadji, uzduz i poprijeko!

    Nase skolstvo je potpuno nepripremljeno za bilo kakve promjene - moje misljenje !

    prostor nam je neadekvatan za skolu 21. st.

    tek sada poneke skole imaju u ucionici TV i DVD...

    racunala su u vecini slucajeva misaone imenice, a o osposobljavanju ucitelja i sprovodjenju toga programa bolje da ne govorim!

    nastava se odvija u 3 smjene! to znaci da 3 r. dijele istu prostoriju (naravno da se dopunska, dodatna, SRZ, izvannastavna aktivnost - koja je u satnici obvezna, odradjuju po drugim prostorijama skole jer nema druge mogucnosti)

    Sve to i jos niz gorucih problema stoji i ne mice s mrtve tocke. Kako sam ja prosvjetarsko dijete, od malena zarazeno virusom, shvacam da ce promjene doci onoga trenutka kada drustvo bude imalo mogucnosti sve to financirati .

    Nisam pesimista, u svom razredu cinim sto mogu da djeca skolu dozive kao veselje i potrebu. Mozda to i nije puno, ali ja sam pocela...

    Mozda kada bi i drugi slicno razmisljali ?

    Pusa, ljubi svoje, cujemo se ....

  21. #21

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    Citiraj simes prvotno napisa
    pa kud onda bas sad navalismo ponovo uvoditi monopol u udžbenickom izdavastvu kontra slobodi trzista, a u uvjetima korupcije?
    O cemu pricamo? Zivimo li mi na istom planetu?
    A tko je i gdje navalio????

    Meni se čini da smo u diskusiji sa Racelom došli do toga da je nešto cilj što ne znači da je neposredni cilj?

    Da još jednom malo rezimiram stvari. RODA je u svojoj akciji prikupila komentare roditelja i nekolicine nastavnika na školski sustav. Tako prikupljene i sortirane komentare smo predali u ministarstvo. Velik dio roditelja žalio se na problem da ne mogu koristiit iste udžbenike koje je recimo koristilo starije dijete za mlađe. Nisam sudac da presuđujem i da sad ustanovim iz ovog posta da su ti roditelji možda lagali. Pogotovo jer ne vidim motivaciju da lažu. Druga stvar možda problem nije jednak u svim predmetima i u svim školama?


    Meni je jasno Simes da si razočaran sustavom i da zbog lobija i korupcije puno stvari za koje se zalažeš stoji ali ja bojim se za to nisam kriva, zar ne?
    Pa ajmo onda malo smiriti raspravu i pokušati vidjeti kako možemo popraviti stvari.

  22. #22

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    A tko je i gdje navalio????
    Recimo clanak u Vjesniku. Nakon vaseg posjeta ministru je naglasio taj zahtjev i Ministar ga je vjesto prikljucio svojim intencijama ili se takav dojam stjece iz clanka. Istovremeno o vjeronauku ni rijeci, a u mnogim se pismima nalazio taj problem. No, dobro pustimo sada to.

    Meni se čini da smo u diskusiji sa Racelom došli do toga da je nešto cilj što ne znači da je neposredni cilj?
    Prihvacam, ali se na zalost ne mogu prikljuciti zahtjevu za redukcijom izbora udzbenika.

    Nisam sudac da presuđujem i da sad ustanovim iz ovog posta da su ti roditelji možda lagali. Pogotovo jer ne vidim motivaciju da lažu.
    Nema govora o tome da lazu, ali ja samo zelim osvjetliti drugu stranu medalje. da taj problem s promjenom udzbenika je nastupio i da prelaskom na kvalitetnije udzbenike se stvar nece vise ponavljati iz godine u godinu.

    Meni je jasno Simes da si razočaran sustavom i da zbog lobija i korupcije puno stvari za koje se zalažeš stoji ali ja bojim se za to nisam kriva, zar ne?
    Nama je dalje u tim uvjetima zivjeti. Samo oprezno s nasim zahtjevima da nam se ne dogodi kao zabama koje se Jupiteru pobunise da im je car (balvan) krepalina, pa im ovaj posalje zivahnog zmijskog cara u baru. Imam osjecaj da u tom smjeru ide stvar s udzbenicima, ali mozda vise nema potrebe raspravljati o tom, jer stvar prelazi u ring u kojem igraju veliki igraci.

    srdacan pozdrav
    sime suljic

  23. #23

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    1,111

    Početno

    nakon našeg posjeta kod primorca razni mediji su sasvim drugačije prenijeli naše zahtjeve. recimo u jutarnjem listu je pisalo samo jedno da smo tražili da se ukine vjeronauk u školi.
    mi smo se već lagano navikli na to da mediji vrlo često okrenu priču onako kako mi odgovara a političari su u tome još spremniji.
    još jednom napominjem da kao udruga zasad nismo izašli sa niti jednim direktnim zahtjevom vezanim uz školstvom. jedino što smo napravili je da smo skrenuli pozornost na masu problema koji muče školstvo. i to smo čini mi se dobro napravili i tu smo si otvorili kanal za konkretne prijedloge.
    kako mislimo da je jako važno da konkretne prijedloge radimo zajedno sa strukom pokrenuli smo Inicijativu u kojoj bi se trebale okupiti različite grupacije. tek onda kad sve izelaboriramo ćemo ići sa konkretnim zahtjevima s time da su nam prve na redu spolni odgoj, upis šetogodišnjaka i katalog znanja. ne zato što smo tako htjeli već zato što ne bi željeli propustiti priliku da damo i svoje stavove na ove u ministarstvu aktualne stvari.

    zato molim da nastavimo po temama diskutirati na podforumu RODA u školskoj klupi a da ovdje ostavimo ovo mjesto da se eventualno još netko javi za sudjelovanje u Inicijativi.

  24. #24

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Malo sam se jučer i danas uključila na forum ministarstva u raspravu o pravilniku o ocjenjivanju i o udžbenicima.

    Jako sam postala sumnjičava i skeptična kada sam u uvodnom slovu na podforumu o udžbenicima pročitala ovo
    [code]
    Poštovani učenici, učitelji i profesori, poštovani roditelji!

    Važeći Zakon o udžbenicima (NN 3/88, 117/01 i 59/03) omogućuje postojanje velikog broja paralelnih udžbenika, a njihov vijek trajanja je samo godinu dana. Takvi udžbenici su preskupi i s pravom uznemiruju učenike i njihove roditelje.
    [/code]

    Tvrdnja da udžbenici traju jednu godinu je pogrešna. Mislim da se namjerno neupućenima ovime zamazuju oči kako bi negativno reagirali na postojeću situaciju o udžbenicima (koja istina nije bajna) i tako ministarstvo dobilo podršku za mijenjanje zakona o udžbenicima.

    Trenutno je situacija ovakva - svaki udžbenik ide na ministarstvo koje će ga odobriti. Zatim se svake godine iznova mora taj isti udžbenik odobriti. Ako je udžbenik dobar i najmanje 10% učenika ga koristi on će i dalje dobivati odobrenje. Ako nije dovoljno dobar i koristi ga manje od 10% učenika neće ga se više odobriti. Dakle, udžbenik dobiva odobrenje svake godine ali može trajati i decenijama. Neki naši gimnazijski razredi isti udžbenik iz matematike koriste već 13-tu godinu.

    Pitam se zašto ministarstvo na svojim stranicama svjesno iznosi pogrešne navode?

    Zar želi iskoristiti neupućene za neke svoje nakane? Kao što je rekao Simes ovdje su malo veći igračiu igri. Moramo biti oprezni da i sami svojim prijedlozima ne šaljemo vodu na pogrešan mlin.

  25. #25
    VedranaV avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,258

    Početno

    Da li im je netko na tom forumu postavio to pitanje - kako to da ministarstvo na svojim stranicama svjesno iznosi pogrešne navode i zar ne znaju da
    svaki udžbenik ide na ministarstvo koje će ga odobriti. Zatim se svake godine iznova mora taj isti udžbenik odobriti. Ako je udžbenik dobar i najmanje 10% učenika ga koristi on će i dalje dobivati odobrenje. Ako nije dovoljno dobar i koristi ga manje od 10% učenika neće ga se više odobriti. Dakle, udžbenik dobiva odobrenje svake godine ali može trajati i decenijama. Neki naši gimnazijski razredi isti udžbenik iz matematike koriste već 13-tu godinu.
    ?

    U principu, mislim da ako stalno pričaš provjerene i potpune činjenice, ne šalješ vodu na ničiji mlin, osim ako ti to nije namjera. Kad smo krenuli s akcijom "Puna (školska) torba...", cilj nam je bio pokazati da djeca nose preteške torbe i postići da se smanji težina torbi, jer je njihova težina stvaran i velik problem, a nismo ulazili u to kako će se to postići. Prijedlog za to može biti sljedeća faza .

  26. #26

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj VedranaV prvotno napisa
    U principu, mislim da ako stalno pričaš provjerene i potpune činjenice, ne šalješ vodu na ničiji mlin, osim ako ti to nije namjera.
    Neke elementarne cinjenice izgleda nisu jasne. To sto postoji mogucnost izbora udzbenika za pojedini predmet:
    • -ne utjece na broj udzbenika koji ce se nalaziti u ucenickoj torbi
      -ne mora znaciti da se svake godine ide s novim udzbenicima
      -a sigurno utjece na smanjenje "tezine" predmeta


    Prije 12 sati sam kolegama matematicarima iz cijele Hrvatske postavio anketno pitanje: "U odnosu na proteklu skolsku godinu, jesu li ove skolske godine vasi ucenici iz matematike morali nabavljati neki novi udzbenik, koji se do ove godine nije koristio na vasoj skoli?"
    za sada imamo odgovore:
    Ne, niti jedan 19 86.36%
    Da, jedan razred 2 9.09%
    Da, dva razreda 0 0.00%
    Da, tri razreda 0 0.00%
    Da, cetiri razreda 0 0.00%
    Da, pet razreda 0 0.00%
    Da, sest razreda 1 4.55%

    Interpretacija podataka. Ovaj jedan odgovor o 6 novih udzbenika ne moze biti odgovor za osnovnu gdje imamo cetiri razreda predmetne nastave. radi se o srednjoj strukovnoj skoli za cije smjerove vjerojatno do ove godine nije ni postojao udzbenik.
    Ostaje nam 21 nastavnik s prosjecnih 5 razreda (to je minimalno, ja npr. da bih imao punu normu radim s 8 razreda), sto ukupo daje 105 razrednih odjela. I od tih 105 razrednih odjela vidimo da se udzbenik nije mogao naslijediti u dva. manje od 2%. Toliko o tezi da se udzbenik ne moze nasljedjivati.

    Cini mi se da ono sto nas smeta je da kad idemo u knjizaru kupiti knjige, ne mozemo pitati samo Matematika 5, nego moramo reci i autora. Doduse ni njega ne moramo reci jer nam skola dadne spisak udzbenika, ali nam jednostavno ide na zivce sto ih ima vise. Kao sto nas smeta zasto ima vise modela mobitela, kad idemo s klincima u kakvu vecu butigu.

    Kad smo krenuli s akcijom "Puna (školska) torba...", cilj nam je bio pokazati da djeca nose preteške torbe i postići da se smanji težina torbi, jer je njihova težina stvaran i velik problem, a nismo ulazili u to kako će se to postići. Prijedlog za to može biti sljedeća faza
    Po meni je o tome odmah trebalo utvrditi uzroke tezine torbe i niposto ne ukazati na ono sto tezini nije uzrok. Ali dobro, vjerojatno bi i bez vas stvar krenula u ovom smjeru... meni je samo zao sto sloboda izbora potaknula nove ljude da pisu nove udzbenike. neki jos nisu ugledali svjetlo dana, a vrlo su kvalitetni, mozda najbolji. kao stvoreni za nasu djecu. Dodje li do promjene u politici izdavanja nikada ni nece izici u tiskanom izdanju.
    I da stvar bude jasna. Nisam izdavac, nisam autor, nisam recenzent, nisam skolski nadzornik, da imam neki skriveni interes. A, nisam vise ni mlad da bi me osobno bilo sto na ovom planu moglo jako pogoditi. Govorim iz nacelnih razloga.

    Srdacan pozdrav
    sime suljic

  27. #27
    VedranaV avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,258

    Početno

    Citiraj simes prvotno napisa
    Citiraj VedranaV prvotno napisa
    U principu, mislim da ako stalno pričaš provjerene i potpune činjenice, ne šalješ vodu na ničiji mlin, osim ako ti to nije namjera.
    Neke elementarne cinjenice izgleda nisu jasne. To sto postoji mogucnost izbora udzbenika za pojedini predmet:
    • -ne utjece na broj udzbenika koji ce se nalaziti u ucenickoj torbi
      -ne mora znaciti da se svake godine ide s novim udzbenicima
      -a sigurno utjece na smanjenje "tezine" predmeta
    Slažem se i jasno mi je (i bilo je, prije postanja). I jasno mi je da neki (a možda i mnogi) profesori koriste isti udžbenik više godina za redom.

    Neovisno o tome, uzrok prevelike težine torbe je previše knjiga u njoj.

    Što se tiče roditelja i njihovih žalbi - u pismima su pisali da ne mogu koristiti udžbenike od starijeg djeteta za mlađe, da djeca nose x knjiga u školu, a koriste y u nastavi (pri čemu je y<x), da neki udžbenici nisu kvalitetni i ne mogu se koristiti više godina itd. Don't kill the messenger !

  28. #28
    renata avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb, dubrava
    Postovi
    1,396

    Početno

    Da ne bi bilo dalje zabuna i rasprava oko ove teme, ja se ovdje izjasnjavam da se potpuno slazem s g.suljicem i koliko vidim i ostali. Ono oko cega se raspravljamo je proslo vrijeme, nedorecenost u onome sto smo prenijeli iz pisama i slicne stvari o kojima vise ovdje ne trebamo.

    Dakle, raznovrsnost udzbenika povecava kvalitetu i sigurno nije uzrok tezini skolskih torbi.

    U neko pocetno vrijeme nakon pisanja nekog novog udzbenika se potrosi malo vise novaca, ali to se ne treba naravno staviti ispred mogucnosti povecanja kvalitete udzbenika. A kad se stvari istitraju, vidi se koji udzbenici su bolji i oni se koriste generacijama i nisu trosak.

    E sad ono sto meni nije jasno je koje je stvarno misljenje ministarstva o ovoj prici?? Trebamo li mi njih u nesto uvjeravati ili se mozda preklapamo u misljenjima, a postoje neki nesporazumi?

  29. #29

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj VedranaV prvotno napisa
    I jasno mi je da neki (a možda i mnogi) profesori koriste isti udžbenik više godina za redom.
    Ali neki ne, pa treba uvesti reda. Logikom da ako se neki razbacuju vodom, zabetonirat cemo izvore.

    Neovisno o tome, uzrok prevelike težine torbe je previše knjiga u njoj.
    Onda trazite smanjenje broja predmeta, a ne redukciju ponudjenih naslova, kada ionako od broja naslova se izabire samo jedan. Ogranicimo ukupan broj stranica po pojedinom predmetu i odredimo specificnu tezinu papira za izradu.

    Što se tiče roditelja i njihovih žalbi - u pismima su pisali da ne mogu koristiti udžbenike od starijeg djeteta za mlađe
    ,
    Ne kazem da toga nije bilo, ali je to isto tako minoran problem. Pokazao sam s onom anketom da ni 2% ucenika nije trebao kupovati novi udzbenik iz matematike ove godine, na uzorku vecem od 3000 ucenika. S druge strane prelazak na kvalitetu nesto kosta. Ja bih sada platio novu knjigu iz prirode za sina u cetvrtom razredu bez obzira sto je proslo pola godine ako postoji bolja.

    da djeca nose x knjiga u školu, a koriste y u nastavi (pri čemu je y<x),
    Pa valjda se to moze rijesiti i na roditeljskom sastanku, a ne iznositi ministru.
    da neki udžbenici nisu kvalitetni i ne mogu se koristiti više godina itd.
    ben, ce biti kada bude samo jedan. Pa nisu izdavaci ludi. Znaju koji uvez im osigurava buducnost. Uklapaju se savrseno u suvremenu proizvodnju. Racunalo traje cetiri godine, mobitel dvije, odjeca malo, obuca jos krace i zasto bi bas udzbenik trebao biti izuzetak. da se razumijemo. takvo rasipnistvo i bacanje nije moja filozofija.

    Don't kill the messenger !
    kako to mislis?

    srdacan pozdrav
    sime

  30. #30
    VedranaV avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,258

    Početno

    Dragi Šime,

    možda da se vratimo na elementarne činjenice . RODA je skupljala pisma roditelja koja je onda proslijedila ministru. Sva. Pretpostavljam da nam nitko ne negira to pravo. Pisma su takva kakva jesu, što će ministar s njima napraviti je njegova odgovornost.

    Onda trazite smanjenje broja predmeta, a ne redukciju ponudjenih naslova, kada ionako od broja naslova se izabire samo jedan.
    Ono što je u ovoj akciji bila ideja Udruge RODA je da se smanji težina školskih torbi jer su preteške za leđa djece. Nismo tražili od ministra niti da smanji broj predmeta, niti da reducira ponuđene naslove, samo smo upozoravali da su torbe preteške i proslijedili pisma roditelja.

    Zbog tog prosljeđivanja sam napisala ovo "Don't kill the messenger" jer smo mi u ovoj akciji upravo to napravili - proslijedili pisma. I tražili da se više pažnje posveti problemima u školstvu i da se problemi počnu rješavati.

  31. #31
    Osoblje foruma Bubica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,700

    Početno

    Da li, u okviru ovog problema, ima razlika između OŠ i srednje škole. Čini mi se da je ovaj problem preteških torbi i čestih promjena udžbenika izraženiji u OŠ, posebice u nižim razredima...

  32. #32

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb-Vrbani
    Postovi
    144

    Početno

    Citiraj simes prvotno napisa
    da djeca nose x knjiga u školu, a koriste y u nastavi (pri čemu je y<x),
    Pa valjda se to moze rijesiti i na roditeljskom sastanku, a ne iznositi ministru.
    Zapravo, stvarno je istina da djeca nose vise knjiga nego sto im to treba. Tu se opet vracamo na temu o losim udzbenicima koji se trenutno koriste. Evo, neki udzbenici iz matematike su tako losi da nemas sto raditi iz njih, vec koristimo samo zbirke
    Dogodilo mi se par puta da kada sam rekla "otvorite udzbenik na str..." klinci uzimaju udzbenik i ko fol otpuhuju prasinu s njega Po toj logici udzbenik je komotno mogao ostati doma, priznajem (iako glasam za udzbenike koji se aktivno koriste u nastavi).
    Ovo je u matematici, a mogu si zamisliti kako je na hrvatskom, pa ne radi se u istom satu valjda i iz citanke i iz radne biljeznice i iz ?gramatike ili sto vec ima. Samo je u OS problem sto ne mozes klincima svaki sat reci za onaj buduci koju knjigu da donesu, nema sanse da svaki malac popamti sto treba donijeti. Tu bi mozda imala smisla ideja o ormaricima.

    Sto se tezine torbe tice, slazem se sa simom da bi trebalo smanjiti broj obaveznih predmeta.

  33. #33

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj Bubica prvotno napisa
    Da li, u okviru ovog problema, ima razlika između OŠ i srednje škole. Čini mi se da je ovaj problem preteških torbi i čestih promjena udžbenika izraženiji u OŠ, posebice u nižim razredima...
    Po istom modelu svi radimo, ali zasto problem mozda moze biti izrazeniji u nizim razredima osnovne skole? To je razredna nastava i ucitelj-ica razredne nastave mozda nece koristiti ove godine one udzbenike koje su koristili lanjski razredi, nego one koje je sama koristila prije cetiri godine. Onda nastupa apsurd da se cesto mijenja, jer neki ne zele mijenjati. I uskladiti izbor na nivou skole u potrazi za najboljim rjesenjem.
    U tu potragu mislim da bi se mogli ukljuciti i roditelji, bar na tom nivou. Mislim da kao nestrucnjak mogu reci da radna biljeznica iz prirode ne valja jer nije ostavljeno dosta prostora za upis odgovora na x mjesta.

    Kod srednjoskolaca koji vecinom ne kupuju udzbenik, nego nasljedjuju odlucujemo se na promjenu samo kad imamo debele razloge. Obicno se dogovorimo na nivou aktiva za kada cemo planirati tu promjenu. Idemo u promjenu selektivno i trazimo iskustvo drugih i ovako preko interneta. Ucenici i gube svoje udzbenike i mi to uredno cuvamo. neki nikada ne dodju po svoje, pa onda te posudjuem na pocetku nove godine dok se ne snadju. S njima je lako mnoge stvari dogovoriti.

    A, znate kako je s prvasicima u osnovnoj. pa prvi put krecu u skolu, svi smo senzibilizrani pa im kupimo skroz novo bez obzira na to le li se sto mijenjalo.
    pozdrav
    sime S

  34. #34

    Početno

    [quote="simesA, znate kako je s prvasicima u osnovnoj. pa prvi put krecu u skolu, svi smo senzibilizrani pa im kupimo skroz novo bez obzira na to le li se sto mijenjalo.
    [/quote]

    Točno je da im često kupujemo novo (mislim i općenito na dječje stvari, ne samo na školovanje), ali toliko se piše i crta po školskim knjigama (u prvom razredu pogotovo), da je nemoguće naslijeđivati takve knjige.

    A iz časopisa Radost se pišu domaći radovi, kao da u onim pustim knjigama nema dovoljno pjesama i sastavaka za korištenje.

    I s obzirom da dijete nije sigurno kad će iz kojeg broja časopisa biti pogodna tema za pisanje, vukao je prošle godine sve brojeve Radosti u školu, od straha da nekog nema ako mu zatreba.

  35. #35

    Početno

    Moj je post je vezan na niže razrede osnovne škole, naravno da se ne piše po knjigama u višim osnovne ili u srednjoj. :D

  36. #36

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj VedranaV prvotno napisa
    RODA je skupljala pisma roditelja koja je onda proslijedila ministru. Sva. Pretpostavljam da nam nitko ne negira to pravo. Pisma su takva kakva jesu, što će ministar s njima napraviti je njegova odgovornost.
    I odgovornost onih koji pisu da razmisle sto ce pisati kada pisma idu na ozbiljne adrese. pored stvarnih problema ne treba krivo detektiranih. Recimo ono o razlicitim programima. ma kakvi razliciti programi. Problem je upravo u tome sto nedostaje razlicitih.

    Lijep pozdrav
    sime

  37. #37

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Citiraj VedranaV prvotno napisa
    Da li im je netko na tom forumu postavio to pitanje - kako to da ministarstvo na svojim stranicama svjesno iznosi pogrešne navode
    Jesam, napisala sam ja i to naglčasila, nakon sto mi je Simes skrenuo paznju na to jer je uvodni tekst pisan tako sitnim slovima dqa ga malo teže čitam.

    To je samo jedan podatak koji me je natjerao u sumnju da je Ninistarstvo izaslo s Forumom s najcistijim namjerama.

    Istina je da tu ne treba kriviti gospodina Primorca jer on s nekim stvarima nije i ne moze biti upoznat (ima presiroku domenu i na koncu on je dosao iz znanosti a ne iz prosvjete). Ali je i cinjenica da je okruzen ponekad nesposobnim a ponekad opasnim ljudima koji navrcu vodu na svoj mlin. Mi koji mozemo pratiti zbivanja u skolstvui decenijama tocno znamo o cemu pricamo.

    Sto se tice forums nekoliko je ljudi dalo jako dobre i konstrruktivne prijedloge kako smanjiti tezinu torbi. Bilo bi dobro da pogledate i da one koji vam se svidaju prodiskutirate i eventualno usvojite i dogovorite kao i svoj prijedlog ako smatrate da su u redu (govorim u drugom licu mnozine oslovljavajuci Udrugu, ipak sam ja samo pridruzeni clan).

  38. #38
    Osoblje foruma Bubica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,700

    Početno

    Simes:
    I odgovornost onih koji pisu da razmisle sto ce pisati kada pisma idu na ozbiljne adrese. pored stvarnih problema ne treba krivo detektiranih. Recimo ono o razlicitim programima. ma kakvi razliciti programi. Problem je upravo u tome sto nedostaje razlicitih.
    Zato ova pisma i imaju svoju svrhu ili zato se i provode različita istipivanja stavova korisnika ne bi li onaj tko nudi neku uslugu vidio što o toj usluzi misle njezini korisnici, kako ju percipiraju.

    Ova pisma bi trebala nastavnicima i ministarstvu pokazati kako roditelji percipiraju školu i što o njoj misle. I može nam se činiti da su u potpunosti krivo shvatili našu namjeru, da su u potpunosti krivo detektirali problem ali to sigurno nije njihova odgovornosti (makar ne najvećim dijelom) već većim dijelom ministarstva, škola, nastavnika koji roditelje nisu primjereno upoznali sa svojim ciljevima, svrhom nekih promjena, prednostima nrp. većeg broja udžbenika na tržištu, prednostima novog rasporeda praznika, prednostima postojanja različitih programa i sl.

  39. #39

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj Bubica prvotno napisa
    Zato ova pisma i imaju svoju svrhu ili zato se i provode različita istipivanja stavova korisnika ne bi li onaj tko nudi neku uslugu vidio što o toj usluzi misle njezini korisnici, kako ju percipiraju.
    Postoje razni načini ispitivanja javnog mnijenja i puno efikasniji od onih koji izazivaju erupciju prostastva i nekulture kakva se sada odvija na forumu mzos-a. Naravno, rode su jako daleko od takvog nacina izrazavanja svojih dozivljaja i zato mozemo razgovarati. U "punoj torbi pisama" koje su nosile rode je jedno koje sada visi na panou u mojoj zbornici, koje sam odaslao na desetke adresa, a to je ono pismo povratnika iz Australije. Radi se o ubitacnim istinitim tvrdnjama o skolskom sustavu i nasoj stvarnosti. Nimalo ugodna slika za nas iznutra i vas izvana, ali nazalost istinita. Utvrdjivanje istine je preduvjet bilo kakvog pozitivnog pomaka. I u tom smislu sam zelio reci da problem nemogucnosti koristenja istih udzbenika kroz vise generacija ste prenaglasili. On jednostavno ne stoji. Izdavaci vape za promjenom jer je doslo do opasnog zastoja prodaje, a konkurencija postaje sve opasnija. U tom smislu plasira se i iskoristava tvrdnja da sve bacamo u smece.

    Ova pisma bi trebala nastavnicima i ministarstvu pokazati kako roditelji percipiraju školu i što o njoj misle.
    S onim pismom povratnika bio je to pun pogodak. Mnogi mi van skole govore kao da im je neko otvorio oci. Svidja mi se i ovaj potez od roda sto sada nastoje slojevitije i s vise strana sagledati problem.

    I može nam se činiti da su u potpunosti krivo shvatili našu namjeru, da su u potpunosti krivo detektirali problem ali to sigurno nije njihova odgovornosti (makar ne najvećim dijelom)
    Jest. U slozenim drustvenim odnosima nitko nema pravo razmisljati sto mi se svidja, a sto ne svidja vec se mora dublje promisljati dogadjaje.inace se svodimo na publiku Big Brothera da SMS izbacujemo one koji ipak znaju srociti pokoju recenicu. U tom smislu je Ministarstvo mozda pogrijesilo kad je pokrenulo raspravu u kojoj mogu doci do izrazaja argumenti, umjesto da da jednio broj za primanje SMS o przanicima. ne valjda.

    već većim dijelom ministarstva, škola, nastavnika koji roditelje nisu primjereno upoznali sa svojim ciljevima, svrhom nekih promjena, prednostima nrp. većeg broja udžbenika na tržištu
    Budimo realni. Koliko je od dobrog nastavnickog kadra ostalo u skolama? erozija traje desetljecima. Nakon onolikog i onakvog pljuvanja po nastavnicima na Forumu, a sto je za ocekivati da ce oni koji se mogu upisati drugdje bas ici u nastavnike? Sto mislis da takav kadar vidi prednost u izboru udzbenika? pa njima je lakse da netko u ime njih odredi. i mnogim nastavnicima ide na zivce sto postoji izbor.

    prednostima novog rasporeda praznika
    Na forumu o praznicima su neki roditelji bili iz mog kuta gledanja losiji od ucenika, a neki nastavnici puuuno gori od tih roditelja. A, sto mislis da netko kome je glavna djelatnost nesto drugo odgovara ovo sto od nas nastavnika trazi veci angazman u skoli i za skolu. Naivno je ocekivati da ce poziv na veci angazman izazvati salve odusevljenja.
    S ovakvim praznicima i jos ako se ukine zakljucivanje na polugodistu nagriza se jedan od generatora hiperinflacije odlicnih. Mislis li da te vibre nisu osjetili lovci u mutnom. zato size.

    prednostima postojanja različitih programa
    Opet se nismo razumjeli. NE POSTOJE razliciti programi u osnovnom skolama Republike Hrvatske (izuzev Waldorfske i mozda jos koje alternativne skole). U onim pismima se govori o razlicitim programima. Dajte mi argumente. Mozda ja zivim u zabludi.

    pozdrav
    sime

  40. #40
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    u rh ne postoje razliciti programi - cak i W i Montessori skola, pa i Zidovska skola - moraju raditi po propisanom programu RH samo imaju razlicite metode i neke dodatne aktivnosti, ali ne smiju imati nista manje od redovnih skola.
    I u tom smislu sam zelio reci da problem nemogucnosti koristenja istih udzbenika kroz vise generacija ste prenaglasili.
    moje je iskustvo drugacije, odnosi se na OS, veliki dio roditelja problem udzbenika jako naglasava, a i nastavnika - nazalost mnogi su nakladnici skloni ucjenjivati/mititi i sl...kako bi se cesce mijenjali udzbenici iz odredjenih predmeta

  41. #41

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj flower prvotno napisa
    moje je iskustvo drugacije, odnosi se na OS, veliki dio roditelja problem udzbenika jako naglasava
    a ljudi gundjaju na sve, sto sabor, sto izbori, sto udruge, sto se svadjaju i da je mnoge pitata odmah bi ukinuli demokraciju.
    Inace i moje se iskustvo odnosi na osnovnu skolu. ne znam jesam li vec spomenuo da smo dali u posudbu cijeli komplet udzbenika za drugi, treci, sedmi i osmi. Mi smo uglavnom kupovali osim sedmog i osmog razreda ponesto jer se nismo bas ni raspitivali. A, mozemo li mi tu nesto posteno priznati. Soj smo ljudi koji ionako kupuje svojoj djeci nove udzbenike, ali nam se da neki udzbenik nije moglo naslijediti mladje od starijeg pa smo digli prveliku prasinu. Ocekujem baraznu vatru.

    a i nastavnika - nazalost mnogi su nakladnici skloni ucjenjivati/mititi i sl...kako bi se cesce mijenjali udzbenici iz odredjenih predmeta
    Bombardiraju nas reklame za mobitele, djeca gnjave i necemo traziti zabranu reklamiranja i proizvodnje, nego cemo reci djeci Nein Danke. Isto ce reci i nastavnici. jako podmicivanje je inace zastupljeno. posalju kalendaric ili besplatan udzbenik.

    Ali ima jedan ozbiljan problem. Ako je autor udzbenika skolski nadzornik, onda se dogadja da se cijeloj regiji bas "svidja" udzbenik svog nadzornika. Tu se radi o sukobu interesa jer ucitelje nadgleda i unaprijedjuje covjek koji vise zaradjuje od udzbenika, nego od place. mozda tu nema pritisaka, ali autocenzura je najaca od svih cenzura. Za srednje taj problem nije naglasen, ali za osnovne je u nekim predmetima preko svake mjere. A dobro je da u takvim uvjetima neki nastavnicinisu mijenjali udzbenik vec nekoliko decenija. Ako je to dobro?

    pozdrav

  42. #42

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Dubrovnik
    Postovi
    255

    Početno

    prof Šime....moram potvrditi gore napisani text....od prvog do cetvrtog razreda osnovne skole moja djeca su za sve predmete imali potpuno razlicite knjige (zar se u godini dana promijenio Hrvatski? ili Matematika????)..i decidirano tvrdim...kcer je pohadjala 4e,kolegica joj 4d razred iste skole...iz prirode i drustva imale su potpuno razlicite knjige....

    Mozda Pazin pada u Drzavu Istru...a mi u Du- Republiku...pa ni pravila nisu ista ...

    Dozvoljavam ideju razlicitosti,ali svake godine? po principu tko da vecu marzu,rabat,kuvertu ili kako god to mazanje ruku zovu,moze izdati knjigu i "natjerati" ucitelje da ju mora koristiti? tu sam laik ..budala ili kako god..ali da nema logike u cijeloj stvari ..nema...

  43. #43

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Sve mi se čini da neki roditelji smatraju da nastavnici zarađuju na tim udžbenicima kojii se često mijenjaju. Ali mogu vas razuvjeriti, ni kune od udžbenika nastavnik ne dobiva. A i kako ako udžbenik direktno nabavlja roditelj?

    U gimnaziji koristimo iste udžbenike iz matematike već preko 10 godina jer su najkvalitetniji. I to u većini gimnazija u Hrvatskoj.

    U osnovnim školama u Zagrebu su se lani dobivali besplatni udžbenici pa ni tu veliki dio roditelja nije trebao nabavljati udžbenike. Ostaje manji dio roditelja koji se buni na postojeću situaciju a da nije upoznat sa pravim stanjem stvari i što on može tu učiniti.

    U osnovnim školama je situacija šarenija jer ima više paralelnih udžbenika Ne mogu reći kako je s ostalčim predmetima ali iz matematike znam da ima i nekoliko paralelnih izdanja. Koriste se i oni koji su bolji, ali nažalost i lošiji. Lošiji se koriste jer je nadzornik bio autor. Pitam se ja da li bi svi vi koji se bunite imali hrabrosti oduprijeti se nadzornik o kojem vam ovisi status, napredovanje itd... Ali to nije razlog da roditelji stalno kupuju nove udžbenike. Raspitajte se kod paralelnih odjeljenja kod starijih učenika koji su udžbenik koristili pa posudite od njih. Nemojte odmah trčati u knjižaru. Naime, NIJE ISTINA da se udžbenici nmijenjaju svake godine. Oni već dugo traju samo to roditelji to ne znaju, nitko ih nije uputio i umjesto da se raspitaju oni odmah napadaju nastavnike koji eto stalno mijenjaju udžbenike. Ne vjerujem da će nastavnik svake godine mijenjati udžbenik ako je zadovoljan npostojećim. Lakše je raditi po već poznatim materijalima nego ići po novome. No roditelji koji imaju više djece, a svako dijete drugačijeg nastavnika koji radi po svom udžbeniku utvara da se udžbenici mijenjaju iz godine u godinu. To jednostavno nije tako. Roditelji protestiraju i žale se na krive stvari!

    Moj savjet roditeljima: raspitajte se u susjedstvu, kod poznanika ili jednostavno organizirajte u školi rasprodaju starih udžbenika. Sigurno ćete naći i onaj koji treba vašem djetetu.

    Izričito sam protiv toga da se uvede samo jedan udžbenik. Jer ako dođe do takve odredbe zbog velikog protesta izdavača morat će Ministarstvo pristati na kompromis i svakom izdavaču dati poneki udžbenik. Doći će do dogovora koji će nužno rezultirati puno lošijom kvalitetom udžbenika nego one koje danas imamo. Zar nam je u interesu smanjiti kvalitetu obrazovanja samo zato jer smo lijeni se raspitati, organizirati se i ne kupovati odmah na prvu loptu nove udžbenike?

  44. #44

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Pozivam Šimu da on da privremene rezultate ankete o promjeni udžbenika ali samo za osnovnu školu jer mislim da ni tamo nije situacija puno drugačija nego u gimnazijama. Isti udžbenici traju jako dugo i mali broj odjeljenja (razreda) bio je prisiljen mijenjati udžbenike tj. dobiti novi kojeg nije koristila generacija prije njega kod istog nastavnika .

    Što se mene tiče malo sam udžbenika kupovala svojoj djeci u OŠ iako su postojali paralelni. Raspitivala sam se kod svojih kolegica i poznanika koji su imali stariju djecu. Uvijek se našao udžbenik kojeg sam trebala. Rijetko kad sam kupila više od 3-4 udžbenika. Moram priznati da to nije tako strašno kao što nekom izgleda. A nije ni skupo. Samo je malo dugotrajnije nego doći u knjižaru i izdiktirati prodavačici naslov i k tome još i autora.

  45. #45
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    profesorice rac, ne vjerujem da netko aludira na zaradu profesora na udžbenicima.

    činjenica je da se radi sve moguće i nemoguće - da bi se PONOVO kupovali udžbenici.

    primjer - udžbenik iz glazbenog (ne sjećam se točno razreda). bila sam jako sretna što sam od prijateljice dobila udžbenik za koji sam mislila da je dobar. isti naslov, isti autor.

    ispostavilo se da je gradivo ISTO, ali PRERASPOREĐENO NA RAZLIČITE STRANICE.

    djeci je rečeno da (ako mogu) IPAK nabave novi udžbenik - da se mogu snalaziti u njemu.

    ja sam u osnovnoj školi koristila udžbenike svoje sestre. ja sam bila prvi, a ona peti razred. i tako do kraja osnovne škole. u srednjoj školi - mogla sam nabaviti udžbenike od starijeg razreda.

    sada je to gotovo nemoguća misija.

  46. #46

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj zanamala prvotno napisa
    od prvog do cetvrtog razreda osnovne skole moja djeca su za sve predmete imali potpuno razlicite knjige (zar se u godini dana promijenio Hrvatski? ili Matematika????)..i decidirano tvrdim...kcer je pohadjala 4e,kolegica joj 4d razred iste skole...iz prirode i drustva imale su potpuno razlicite knjige...
    To da postoje dvije razlicite knjige iz prirode, ali po istom programu, je prednost, a ne nedostatak. jedna od njih je sigurno bolja. Zasto ona druga uciteljica nije presla na bolju pitajte uciteljicu na roditeljskom sastanku.
    U jednom trenutku uvodjenja "udzbenickog visestranacja" pod Vokickom je osnovnim skolama bilo naredjeno da moraju uzeti toliko posto udzbenika A, toliko posto B i C. Ali nakon te godine su se uciteljice razredne nastave mogle odluciti za najbolje od koristenog. jesu li vase uciteljice iskoristile to pravo ili su bile vjernije komociji valja pitati njih. A, moguce je da su izabrale ono sto najvise pase njihovim stilovima poucavanja. Eto, u takvim okolnostima su se mogla naci vasa djeca, pa niste mogli koristiti udzbenike starijeg za svoje mladje dijete, ali ste mogli posuditi7pokloniti/prodati nekom drugom i od nekog drugog isto tako nabaviti s vaseg podrucja.

    Mozda Pazin pada u Drzavu Istru...a mi u Du- Republiku...pa ni pravila nisu ista ...
    jako volim politiku, ali ne i politicku provokaciju. Fikcije i povijest pustimo i okrenimo se oko sebe. sada zivimo u drzavi koja je visokocentralizirana u svemu, a osobito u skolstvu. Pa je isto tu i tamo. Koliko sudjelujemo u drustvenom zivotu tako nam i je. na svom podrucju sam aktivno sudjelovao u zivotu vrtica i skole svoje djece.

    Dozvoljavam ideju razlicitosti,ali svake godine? po principu tko da vecu marzu,rabat,kuvertu ili kako god to mazanje ruku zovu,moze izdati knjigu i "natjerati" ucitelje da ju mora koristiti?
    Ovo je ruzna uvreda.
    Evo podataka za ljude dobre volje:
    na neanonimnu anketu koja je u tijeku javilo se za sada 8 kolegica iz OS. dale su podatke za 83 razredna odjela od 5.-8. razreda. Udzbenik iz matematike mijenjalo se u odnosu na proteklu godinu u samo tri razredna odjela sto je 3.6%. Ili od 1985 ucenika promjenilo je udzbenik njih 3.5% (71 uč.)

    tu sam laik ..budala ili kako god..ali da nema logike u cijeloj stvari ..nema.
    A cipele? zasto proizvode vise modela, a nekad smo ih tako lijepo nasljedjivali?

    pozdrav

  47. #47

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Pazin
    Postovi
    68

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    profesorice rac, ne vjerujem da netko aludira na zaradu profesora na udžbenicima.
    Onda procitaj jos jednom izvornik.

    činjenica je da se radi sve moguće i nemoguće - da bi se PONOVO kupovali udžbenici.
    primjer - udžbenik iz glazbenog (ne sjećam se točno razreda). bila sam jako sretna što sam od prijateljice dobila udžbenik za koji sam mislila da je dobar. isti naslov, isti autor.
    ispostavilo se da je gradivo ISTO, ali PRERASPOREĐENO NA RAZLIČITE STRANICE.
    To ce biti jos izrazenje kada ne bude konkurencije. A, o uvezu da ne govorimo. sada traje tri do cetiri godine, a onda ce do Bozica. Obilje izbora nesto stoji, ali ne toliko puno koliko monopol.

    pozdrav

  48. #48

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    ja sam u osnovnoj školi koristila udžbenike svoje sestre. ja sam bila prvi, a ona peti razred. i tako do kraja osnovne škole. u srednjoj školi - mogla sam nabaviti udžbenike od starijeg razreda.

    sada je to gotovo nemoguća misija.
    Nije nemoguća misija nego smo mi kao građani države koja relativno ipak nije siromašna navikli na konformizam, postali smo pomalo nesnalažljivi i neokretni i što je još gore očekujemo da netko drugi rješava osnovne životne probleme umjesto nas. Teško nam je pronaći nekog tko je imao prošle godine isti udžbenik kao naše dijete. Rađe odemo u knjižaru i kupimo novo. teško nam je u školi organizirati sajam starih udžbenika. Lakše je sve pobacati u kontejnere.

    Zašto je u srednjim školama situacija ipak lakša. Jer su učenici postali snalažljiviji i sami nalaze od prijatelja i poznanika takve udžbenike koje mogu koristiti, odu do antikvarijata i kupe u pola cijene ili u školi organiziraju rasprodaju starih udžbenika.

    Eto npr. u X gimnaziji u Zagrebu svake se godine na početku organizira sajam knjiga, nekoliko subota za redom. Učenici donose udžbenike koji im više ne trebaju. Prodaju ih ili mijenjaju. Malo koji udžbenik završi u smeću. Većina si nađe najveći broj udžbenika (doduše polovnih) koji se mogu koristiti.

    Ali zašto ja to ponavljam već u nekoliko postova? Moja nećakinja je svake godine uredno prodala svoje stare knjige (u Splitu) u školi i nabavila nove za slijedeću godinu. To je radila i pri kraju osnovne škole. Nije uopće trebala ići u knjižaru. Nije uopće opterećivala roditelje. Njeni roditelji nisu znali koje udžbenike koristi, nisu imali problema s nabavkom, za udžbenik nisu izdali niti kune pa im i ne pada na pamet da sada rogobore protiv udžbeničkog bogatstva na tržištu.

    I sada zbog naše nesnalažljivosti, konformizma, ili čega već moramo ukinuti slobodu izbora udžbenika, nemetnuti samo jedan (možda i najlošiji) samo zato da ne bismo trebali izgubiti nešto vremena u potrazi za udžbenikom.

  49. #49

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Dubrovnik
    Postovi
    255

    Početno

    Racela...lako je brbljati ako nisi kompetentan..mi govorimo o dvije razlicite ustanove..ja o Osnovnoj!!!

    Ponavljam ..nije meni lijeno se raspitivati (dapace..neke knjige sam morala narucivati od poznanika iz Zagreba jer kod nas postoje samo dvije knjizare),ali kakva svrhau raspitivanju kad svake godine na kraju tekuce dobijemo popis knjiga za iducu godinu koje moramo nabaviti...I nikada do sada se program nije poklopio!!!!!!!!!!!!!!!

    s jedne strane kazete da profesori nemaju nista sa odabirom udjbenika,a onda tvrdite da pitam uciteljicu zasto je odabrala drugaciju knjigu iz prirode??? NONSENS

    Ja sam samo majka koja je totalno zbunjena (kako li su tek onda klinci!) jer na sva pitanja uciteljicama,danas profesorima,dobijam odgovor...tako nam je doslo od ministarstva...I tu nisam jedina...Ljudi od struke...zao mi je ako Vas ovo osobno dira,ali kako kaze soc...svaka cast pojedincima koji znaju isplivati u stereotipnosti (ako ste Ti,skidam kapu)...mene pate ovi koji nisu!

  50. #50

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Dubrovnik
    Postovi
    255

    Početno

    ps. kod nas profesori i ucitelji biraju program po kojem ce raditi! na koga onda da se okomim u svezi mijenjanja programa za odredjene predmete svake godine (ponavljam ne za sve..jer evo vjeronauk zacuido ide vec 3 godinu za redom sa istom knjigom...bar se vjera nije promijenila)

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •