ŠKOLSTVO Javne rasprave na web forumu Ministarstva obrazovanja o mogućim promjenama u školama
Smanjite količinu nastavnog gradiva, a povećajte kvalitetu!
Autor Ksenija Rukavina
Tri javne rasprave na web forumu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa o ocjenjivanju učenika, Zakonu o udžbenicima i kalendaru školske godine izazvale su veliko zanimanje kako stručne javnosti, tako i učenika i roditelja.
U Ministarstvu su, stoga, odlučili ispitati mišljenje javnosti i o pitanju treba li u osnovne i srednje škole uvesti spolni odgoj. Rasprava će trajati do 1. travnja, a do tada će nekoliko stotina stručnjaka procijeniti što je krnje u hrvatskome školstvu.
Katalog znanja
Trenutačno se u hrvatskim školama istodobno provode dva programa s dva donekle različita pristupa spolnoj edukaciji. Jedan je MEMOAIDS pod pokroviteljstvom Svjetske zdravstvene organizacije i Ministarstva zdravstva, a taj su program hrvatski biskupi ocijenili neprimjerenim za naše učenike.
Drugi je, pak, Teen STAR, koji je na Kaptolu dobio zeleno svjetlo, dok je u školama i izvan njih izazvao mnogo polemike. Povjerenstvo od tridesetak stručnjaka procijenit će oba programa te izraditi novi i uvrstiti ga u katalog znanja.
Taj katalog je u prvoj fazi izrade, a prema njemu će se sljedeće godine "izrađivati" nova generacija osnovnoškolskih i srednjoškolskih udžbenika. Jedan od problema s kojima se susreo Dragan Primorac, jedini nestranački ministar u hrvatskoj Vladi, jest i postojeći Zakon o udžbenicima koji omogućuje postojanje velikog broja paralelnih udžbenika, čiji je "rok upotrebe" samo godinu dana.
Primjerice, iz zemljopisa u osnovnim školama ima po sedam paralelnih udžbenika za peti, šesti i osmi razred, a samo jedan manje za sedmi razred. Dakle, ukupno 27 udžbenika. Koliko udžbenika treba biti po jednom predmetu i koliko bi oni trebali trajati, pitanja su na koja u Ministarstvu očekuju odgovore javnosti tijekom javne rasprave.
Učenje napamet
Bilo bi dobro da se usredotočite na važne stvari koje bi našoj djeci bile korisne u daljnjem životu i radu, a ne na brdo nepotrebnih informacija koje djeca ne razumiju, a moraju ih naučiti napamet. Smanjite količinu i povećajte kvalitetu samo su neki od prijedloga na forumu o udžbenicima.
Svi se slažu s tim da se nakon nekoliko godina trebaju mijenjati udžbenici iz povijesti ili novih tehnologija, ali očito je da je i učenicima i roditeljima, pa i nastavnicima, ako je vjerovati forumu, dosta da izdavači i autori na njima zarađuju.
Zbog čestih i opravdanih pritužbi na dio odredbi iz Pravilnika o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika, napokon će se izjednačiti i kriteriji za ocjenjivanje učenika, koji su već godinama na udaru javnosti