Pokazuje rezultate 1 do 3 od 3

Tema: iz vecernjaka...

  1. #1
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno iz vecernjaka...

    ŠKOLSTVO Javne rasprave na web forumu Ministarstva obrazovanja o mogućim promjenama u školama
    Smanjite količinu nastavnog gradiva, a povećajte kvalitetu!
    Autor Ksenija Rukavina





    Tri javne rasprave na web forumu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa o ocjenjivanju učenika, Zakonu o udžbenicima i kalendaru školske godine izazvale su veliko zanimanje kako stručne javnosti, tako i učenika i roditelja.
    U Ministarstvu su, stoga, odlučili ispitati mišljenje javnosti i o pitanju treba li u osnovne i srednje škole uvesti spolni odgoj. Rasprava će trajati do 1. travnja, a do tada će nekoliko stotina stručnjaka procijeniti što je krnje u hrvatskome školstvu.

    Katalog znanja
    Trenutačno se u hrvatskim školama istodobno provode dva programa s dva donekle različita pristupa spolnoj edukaciji. Jedan je MEMOAIDS pod pokroviteljstvom Svjetske zdravstvene organizacije i Ministarstva zdravstva, a taj su program hrvatski biskupi ocijenili neprimjerenim za naše učenike.

    Drugi je, pak, Teen STAR, koji je na Kaptolu dobio zeleno svjetlo, dok je u školama i izvan njih izazvao mnogo polemike. Povjerenstvo od tridesetak stručnjaka procijenit će oba programa te izraditi novi i uvrstiti ga u katalog znanja.

    Taj katalog je u prvoj fazi izrade, a prema njemu će se sljedeće godine "izrađivati" nova generacija osnovnoškolskih i srednjoškolskih udžbenika. Jedan od problema s kojima se susreo Dragan Primorac, jedini nestranački ministar u hrvatskoj Vladi, jest i postojeći Zakon o udžbenicima koji omogućuje postojanje velikog broja paralelnih udžbenika, čiji je "rok upotrebe" samo godinu dana.

    Primjerice, iz zemljopisa u osnovnim školama ima po sedam paralelnih udžbenika za peti, šesti i osmi razred, a samo jedan manje za sedmi razred. Dakle, ukupno 27 udžbenika. Koliko udžbenika treba biti po jednom predmetu i koliko bi oni trebali trajati, pitanja su na koja u Ministarstvu očekuju odgovore javnosti tijekom javne rasprave.

    Učenje napamet
    Bilo bi dobro da se usredotočite na važne stvari koje bi našoj djeci bile korisne u daljnjem životu i radu, a ne na brdo nepotrebnih informacija koje djeca ne razumiju, a moraju ih naučiti napamet. Smanjite količinu i povećajte kvalitetu samo su neki od prijedloga na forumu o udžbenicima.

    Svi se slažu s tim da se nakon nekoliko godina trebaju mijenjati udžbenici iz povijesti ili novih tehnologija, ali očito je da je i učenicima i roditeljima, pa i nastavnicima, ako je vjerovati forumu, dosta da izdavači i autori na njima zarađuju.

    Zbog čestih i opravdanih pritužbi na dio odredbi iz Pravilnika o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika, napokon će se izjednačiti i kriteriji za ocjenjivanje učenika, koji su već godinama na udaru javnosti

  2. #2
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Pravilnik o ocjenjivanju
    Na forumu o ocjenjivanju učenika raspravlja se o postojećem Pravilniku o ocjenjivanju, koji je izradilo bivše ministarstvo na čelu s Ljiljom Vokić 1995. godine. Najčešće primjedbe odnose se na nepoštivanje pravilnika te na subjektivno ocjenjivanje. “U našem školstvu ima mnogo tzv. ljubimaca, da ne govorimo o ucjenjivanju učenika instrukcijama”, samo su neke od zamjerki na forumu. Ističe se, također, da zbog velikog broja ocjena po predmetu djeca proživljavaju prevelik stres. ž


    Školski kalendar
    Najviše reakcija izazvala je rasprava o novom školskom kalendaru, a većina se slaže da bi trebalo vratiti stari. “Ova tri posljednja tjedna nastave redali su se kontrolni, ispitivanja, a što je najgore, znali su nas ispitivati tijekom svih šest sati”, komentari su učenika. Mnogo je kritika upućeno i na početak školske godine.


    Zakon o udžbenicima
    Zakon o udžbenicima treba mijenjati, slažu se gotovo svi forumaši na javnoj raspravi. – Djeca su previše opterećena nepotrebnim informacijama, a udžbenici izgledaju kao enciklopedije. Metodički su nedovoljno razvijeni, a obrazovni sadržaj u njima često je upitan, najčešći su komentari.“Na žalost, u većini naših udžbenika često ima pogrešaka, zbog kojih djeca često dobivaju loše ocjene”, piše zabrinuta majka.


    Programi o spolnom odgoju
    Stručno povjerenstvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta prosudit će i o svim programima o spolnom odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, a istodobno će se na internetskom forumu otvoriti još jedna javna rasprava o tome treba li uopće spolni odgoj uvesti u škole. Rasprava će trajati do 1. travnja, kad će povjerenstvo s pedagoško-psihološkog, odgojno-obrazovnog, etičnog i zdravstvenog stajališta ocijeniti MEMOAIDS i Teen STAR te izraditi cjelovit pristup spolnom odgoju i obrazovanju na temelju prijedloga učenika, roditelja i nastavnika.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    104

    Početno

    Kako to divno i jednostavno zvuči kada napiše novinar. Sada će se sve nakon ovog foruma srediti. Kriteriji će se ocjenjivanja izjednačiti (eh da mi je vidjeti kako?), rasteretit će se programi i učenici (o tome slušam zadnjih 10 godina, rade se sve veće bedastoće u programima), dobit ćemo preko noći izvrsne udžbenike (a što mislite zašto ih sada ne možemo imati). I tako, čista poezija. Pitam se zašto nitko ne spominje primjedbe tipa:

    Preveliki je broj predmeta, treba smanjiti broj predmeta

    Odgoje i vjeronauk ne ocjenjivati brojčanim ocjenama

    Vjeronauk vratiti u crkvu

    Uvesti eksterno ocjenjivanje, godišnje ispite znanja, malu maturu, državnu maturu

    i slične konkretne prijedloge kojima vrvi forum?

    Živio austrougarski sistem obrazovanja, samo nam nemojte u njega dirati. Možemo estetske mjere poduzimati, ali ne daj bože pravih kirurških zahvata.

    Taj katalog je u prvoj fazi izrade, a prema njemu će se sljedeće godine "izrađivati" nova generacija osnovnoškolskih i srednjoškolskih udžbenika. Jedan od problema s kojima se susreo Dragan Primorac, jedini nestranački ministar u hrvatskoj Vladi, jest i postojeći Zakon o udžbenicima koji omogućuje postojanje velikog broja paralelnih udžbenika, čiji je "rok upotrebe" samo godinu dana.
    Imam osjećaj da su katalozi loše obavljen posao i neće dati kvalitativan pomak na bolje. A rečenica o jednogodišnjoj upotrebi udžbenika je još jedna zlonamjerna neistinita tvrdnja kojom se neupoznati navode na revolt nebi li proidonjeli hitnoj izmjeni zakona. Bojim da će u novim uvjetima izdavači i ministarstvo još tješnje surađivati i odlučivati kome će pripasti bolji dio kolača a ne koji je udžbenik primjereniji da izađe na tržište. Tako će se sklapati dogovori a ne odlučivati što je bolje.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •