zanima me ima li netko iskustva sa osnovnom Montessori školom "Barunice Dédée Vranyczany "?
zanima me ima li netko iskustva sa osnovnom Montessori školom "Barunice Dédée Vranyczany "?
I mene također zanima montesori škola.
Nemam osobna iskustva, ono što sam čula iz iskustava roditelja koji su pokušavali upisati dijecu tamo je - da su u određenoj mjeri selektivni kod upisa djece.
mi imamo prijatelje cija su dijeca isla u tu skolu tj ne znam jel to bas ta odredjena skola ili neka druga montessori skola i oni su odusevljeni. ali mislim da ima nastava samo do cetvrtog osnovne.
To je zato što je škola utemeljena tek 2003. godine, ali mislim da oni imaju u planu svih 8 razreda. Više o toj školi zna leonessa.Lu prvotno napisa
..........ide od frendice mali-prvačić, jako su zadovoljni, planiraju imati svih 8 razreda, zbog velikog interesa.
hvala vam cure, vec sam dobila temeljit odgovor na pp
ja sam isto zainteresirana. može pp od onoga tko se već javio tridesetri?
I mene zanima pa molim detalje ovdje ili na pp.
hvala![]()
moze i meni PP takodjer.
hvala
Osvježavam temu ...
Kakva su trenutna iskustva s tom školom, koja već radi par godina - kakav napredak vidite kod djece koja su išla tamo u odnosu na one koji su išli u redovnu školu i općenito - koliko ste zadovoljni. Što nakon osnovne?
Hvala
Ja bih voljela čuti također iskustva o Montessori školi. Imam dvoje malaca, jedno ide sljedeće godine u školu a drugo godinu nakon. Dvije starije su bile u waldorfskoj školi, i mislim da ne bih ponovila to iskustvo. Puno entuzijazma, prekrasan program ali i puno problema...
Mislim da oni uopce nemaju mjesta u toj skoli, odnosno samo prebacuju djecu iz svog vrtica u skolu.
zašto smatraš da bi uopće trebao biti napredak ako je netko u toj školi???kakav napredak vidite kod djece koja su išla tamo u odnosu na one koji su išli u redovnu školu i općenito
Ako misliš da su možda djeca naprednija jer u prvom razredu uče po dva jezika, varaš se..jer znanje koje su primili i usvojili nije ništa veće od onih koji su u državnim školama...govorim iz iskustva.
ja baš nisam vidjela NIKAKAV napredak gledajući djecu koja su bila u tom vrtiću i moje klince koji idu u redoviti vrtić...naprotiv
Ewa, hvala na odgovoru.
Napisala sam 'kakav napredak', a ne 'da li veći napredak' - ne znam, pa pitam, a drago mi je da se javite vi s iskustvima. I naravno, pod napretkom ne mislim samo na znanje.
A da li očekujem neki drugačiji napredak - pa da - definitivno, jer idem logički - ako dijete ide u likovnu grupu, vjerojatno je da će prosječno dijete u toj grupi više savladati crtanje od prosječnoga djeteta koje ne ide u tu grupu; ako dijete ide u glazbenu grupu, vjerojatno je da će prosječno dijete u toj grupi znati bolje pjevati, svirati od prosječnoga djeteta koje ne ide u tu grupu; naravno, naglašavam prosječno, jer će neki savladati takve vještine bez obzira na grupe u koje ih upišemo. Isto tako od Montessori škole očekujem da više razvija neke sposobnosti/stavove/vještine od drugih škola, zašto bi se onda zvala drugim imenom.
ok, pa ja sam i pitala zašto misliš da bi i bio napredak...ja ga ne vidim
a i to učenje dva jezika, pa glazbena grupa, pa likovna, pa sport...bla bla..govorim ono što je uključeno u cijenu vrtića, i gledajući djecu koja su išla u taj vrtić (pretpostavljam da je i sa školom tako), po meni niš koristi..puno aktivnosti, opterećenja za klince, i na kraju od svega toga niš iznad djece koja su u državnim vrtićima ili školama.
Za tu cijenu...ohohhohoho
p.s. ovo je samo moje mišljenje temeljeno na par njih koje znam jako dobro
Moje dijete ne ide u Montessori skolu (i nece ici) ali ide u vrtic i ne znam od kud ti podatak da imaju puno aktivnosti?
Uce jezik kroz igru i pjesmu (npr. otpjevaju pjesnicu na hrvatskom pa na engleskom) ne izlaze iz tog vrtica ko mali lingvisti.
Isto tako likovni im je crtanje a koliko znam crta se u svim vrticima. Ako je odgajatelj dobar nista nije opterecenje.
Devotion, znam da nije tema ovog topica ,
al kad su ti djeca isla u waldorfsku skolu i sa kojim stvarima nisi bila zadovoljna? Moze i na pp ako neces ovako. Hvala puno.
A i mene zanimaju iskustva MOntesori skole.
Imaju oni mjesta jer znam da su ove godine upisivali i djecu koja nisu isla u njihov MOntesori vrtic.
Ewa mislim ga griješiš jer postoji različiti vrtići koji provode Montessori program. Privatni u kojima se odgajatelji izmjenjuju češće od godišnjih doba, a vrlo malo djelatnika ima Montessori edukaciju.
Gradski vrtići koji imaju Montessori grupe imaju educirane ljude s međunarodnim Montessori diplomama, a ne s nekakvim tečajevima.
Privatni vrtići (pozdano) privlače djecu s hrpom aktivnosti na koje roditelji nasjedaju misleći da čine najbolje za svoje dijete.
Za školu ne znam!
Meni je ovo generaliziranje bezveze niti vidim smisao ikad generalizirati o bilo cemu..
moje dijete ide u montessori privatne jaslice i odusevljeni smo programom i tetama..ne bi vrtic mijenjala, nema te sanse..a vjeruj mi da znam podosta o pedagogiji i montessori metodi..osnivaci jaslica vec 17 godina imaju vrtic po istoj metodi i tete se uopce cesto ne mjenjaju, prijateljicino dijete ide u vrtic pa znam kako stvari stoje, mala uziva..a naucila je neusporedivo, dosla je u skolu sa znanjem tablice mnozenja..sama metoda ima najvise smisla od 3. god. nadalje ali nesto uspiju napraviti i prije..za školu ne znam, znam da je bio problem u uskladjivanju drzavnog programa i montessori metode..ja se svakako mislim raspitati o skoli kad za to dodje vrijeme jer mi se svidja sto djeca nisu pod stresom, pomazu jedni drugima, uce ih neagresiji..
sto se tice likovnih i glazbenih grupa uopce ne znam zbog cega bi tako nesto djetetu trebalo predstavljati stres ako su tete/ voditelji dobri...ja sam osobno vodila za gradsku djecu tecajeve jezika po ljeti kad bi svi najradje bili na moru i uzivali su..igrali smo se, pjevali, crtali, ucili..i svi su bili tu i slj. godine..treba ostaviti predrasude sastrane i slusati svoje dijete i u cemu uziva..ja sam kao mala isla i na jezike i na sport i na likovnu grupu i tresnjevacke i tome sam se uvijek veselila, sama sam molila mamu na sto da me upise, danas mi nista ne fali niti smatram da sam bila pod stresom
mislim da sam princip montesori nudi djeci bolje korištenje logike od one koju (nauče) u opčinskim ili drž. vrtićima. i vjerujem da privatne osnovne ili srednje škole nude puno više od državnih.
Da li netko ima konkretna iskustva sa samom školom?
ne, ali sam upoznala dvoje roditelja koji su svoju djecu izvadili iz te škole, jer su smatrali da je njihovo znanje na preniskom nivou s obzirom na razred u kojem su, i s obzirom na ocjenu koju imaju. znam da su programi drugačiji i da idu različitom dinamikom nego u redovnoj školi, ali ako je ocjena 5, nešto mora stajati iza toga.
ne bih više, jer sam ionako ušla u totalni rekla kazala. ali i mene zanimaju konkretna iskustva?
Neko sam vrijeme radila u toj školi, iskustva mi nisu baš najpozitivnija, ali, naravno, ja govorim iz perspektive profesora, a ne roditelja.
Škola ne potiče radne navike, djeca su nedisciplinirana, stječe se dojam da si u 'specijalnoj' školi, a ne osnovnoj, jer djeca uopće nemaju odnos prema učiteljima kao da su im oni netko koga trebaju slušati i poštivati, nego je odnos vrlo 'prijateljski' i gotovo neformalan.
Meni je bilo jako teško raditi u takvoj atmosferi, iako mi je jasno da roditelj koji plaća minimalno 2000 kuna mjesečno za boravak djeteta tamo, možda i očekuje takav tretman (barem neki od njih).
S druge strane, vodstvo škole se izrazito neodgovorno ponaša prema zaposlenicima, honorarcima se krše sva prava, novci ne pristižu na vrijeme, doprinosi se plaćaju aljkavo.
Po mom sudu, takva atmosfera ne može biti pozitivna i dobra za djecu, koja su obrazovana ispod razine državne škole, o disciplini da ne govorimo. Mislim da će im prilagodba na srednju školu biti izuzetno teška, osim ako ne budu upisani u neku od privatnih srednjih škola gdje situacija nije mnogo drugačija.
Nadam se da će ovo moje iskustvo biti od neke koristi onima koji razmatraju opciju upisa djeteta u tu školu.
P.S.
Ono što mi je bilo naročito 'gadljivo', jest 'domaća' atmosfera koja vlada u zbornici, u kojoj se na vrlo ružan način govori i komentiraju neka djeca i njihovi roditelji. Smatram to vrlo neprofesionalnim, ali u svjetlu svega ostalog, nimalo neočekivanim.
Pozdrav,
evo malo ću se osvrnuti na naše škole i sa stajališta učitelja i roditelja. Glavno pitanje je što želimo da moje dijete postane kroz školovanje? Kad bismo morali izdvojiti jednu, dvije bitnih stvari, što bi bile? Pametan čovjek, koji će znati raditi što mu se kaže, na vrijeme, bez prigovora,....Čovjek nijesamo intelektualno biće, a za pravilan razvoj potrebno je zadovoljiti sve aspekte ljudskog bića, što današnja škola nije u mogućnosti, niti joj je u interesu. Danas još kod nas prevladava industrijsko školovanje, a ne preferira se kreativnost, stvaralaštvo, sloboda, odgovornost jer to narušava industrijsku proizvodnju mladih ljudi koji trebaju ispunjavati potrebe države. Najveći uspjeh osgoja i obrazovanja je omogućiti razvoj djeteta bez usađenog straha jer takvo dijete postaje slobodan, kreativan i odgovoran čovjek koji će mijenjati svijet,a ne se uklapati u konfekcijski kroj društva. Ako djetetu zadovoljimo njegove potrebe danas, stvaramo uvjete da sutra bude uspješan kao čovjek u obiteljskom, društvenom i kulturnom životu.
Evo direktnog iskustva: Upravo odlazim po dijete u školu Montessori "Barunice Dédée Vranyczany". Djeca su opuštenija, slobodnija, više se posveđuje individualcu, samo je 15-16 djece u razredu. program je isti kao i u klasičnoj školi samo se drugačije orađuje. Škola u prirodi, super iskustvo. Odlično iskusvo. A sada i nešto što nije dobro, nažalost ispisujemo dijete i prebacujemo u klaičnu školu. Razlog nije škola i svladavanje škole, kako sam rekao to je sve odlično, međutim odnosi u školi ne funkcioniraju dobro pogotovu od strane ravanateljice, puno problema, ego, ego, ego, ego...ako vam ne paše, odite negdje dalje. žalosno, ali istinito. Ako želite dobar odnos, morate šutjeti, ne usprotiviti se, već prihvatiti sve kako oni serviraju. To nam se ne sviđa. Školarina je 2000,00kn/mj x 12 mjeseci + polog 1000 kn + ostali trošovi (nažalost za koje vam ne kažu pri upisu)...i to je Ok, prešli smo preko toga, radi djece, ali opet smatram da kao roditelj imam pravo reagirati, požaliti se i reći ako nešto nije dobro, a da ne dobijem odgovor: "Vi stalno prigovarate", " To nije istina" ...sorry gospođo ravnateljice, to nije odgojno-obrazovni stav koji se provodi. Zato postoje i druge škole. naša djeca su bila u istome i vrtiću, opće ne želim spominjati. ispisali smo ih prije nego što je došlo vrijeme...odnosi ne funkcioniraju. Nitko ništa ne poduzima, a sve se svaljuje na leđa roditelja. Od djece se očekuje da rade po njihovim pravilima, a od 5-godišnjaka da razumije život kao neki 15-godišnjak. Svatko treba sam prosuditi i doći se uvjeriti.
Ja mislim da ako nema iskrenosti i poštenja u međuljudskim odnosima, onda jedna obrazovna institucija ne može funkcionirati.
Ako uprava ne poštuje nastavnike, kako će onda oni imati dostojanstvo pred učenicima?
Uprava se odnosi prema zaposlenima kao da su radnici na baušteli i potpisujem gornji post, jer očigledno nema razlike između odnosa prema učiteljima i odnosa prema roditeljima, drugim riječima, škola nije odgovorna ni za što.
Cilj obrazovanja i škole kao institucije je kreiranje zdravog, socijaliziranog i obrazovanog djeteta, a ova škola ne zadovoljava ni jedan od ta tri kriterija.
Dokaz je sadašnji osmi razredAli i viši razredi općenito.
Državne škole su raj nebeski u usporedbi s ovom.
Točno, svima nama bilo bi puno bolje da doista postoji "iskrenosti i poštenja u međuljudskim odnosima" ... zato se ja ne skrivam iza nadimka, a Vi?
Pozdrav!
Roditelj sam koje ima djecu i u školi i vrtiću! I mogu reći da sam prezadovoljna i s jednim i s drugim! Ali ipak imam nekima potrebu odgovoriti.
Innocent, iz tebe očigledno progovara ogorčenje! Tvoj komentar nije nimalo objektivan i za cilj ima očigledno samo jedno!
Boljiživote, potrudio si se puno toga napisati, ali priznajmo si, nisi naveo baš sve okolnosti svog boravka i odlaska iz vrtića, već samo ono što ti paše. A i to je vrlo upitno koliko je istinito. Ravnateljicu, naravno, poznajem, kao i većinu učitelja u školi (odgajateljice također), ništa navedeno ne odgovara tim osobama! Svi djelatnici škole od tete u kuhinji do ravnateljice su vrlo susretljiv, predani, i imaju uvijek vremena i razumijevanje za svih 150-ero djece u školi i vrtiću, ali i njihove roditelje. Nikada se nitko od navedenih nije ponašao niti približno onako kako si ti naveo u svom postu! Ali to je ipak samo moje iskustvo (i možda još njih 100-injak).
Ova tema se lagano pretvara u "pljuvačnicu" (oprostite na manjku boljeg izraza), pa bih molila moderatore da usmjere temu na ono zbog čega je otvorena. Naravno da to neće biti uvijek pozitivna iskustva, to je nemoguće, ali ljudi koji imaju za cilj opravdati svoj odlazak i rasipati vlastito ogorčenje i nezadovoljstvo samo radi toga, ovdje na ovom forumu ili bilo kojem drugom nije mjesto. Innocent, vrlo neprofesionalno od tebe!
Evo, pustila sam i ovaj post ravnoteže radi.
Sada vas stvarno molim da razmirice s konkretnim osobama rjesavate tamo gdje su se one i dogodile, tj. u navedenoj skoli ili vrticu a da ovdje raspravljamo o pedagogiji i nacinu rada montessori skola.
Dali u Montessori osnovnoj skoli rade certificirani profesori i gdje su dobili certifikat?!
Slažem se što ste napisali. Montessori škola je odlična metoda, ali je rade needucirane osobe. Završiti samo Montessori metodu koja se zasniva na radu sa materijalom i priborom i tada se predstvljati kao kvalificirani Montessori učitelj ili odgajatelj je u svakom slučaju lažno predstavljanje i obmana roditelja. Vodstvo škole nije educirano već dolaze iz klasičnoga obrazovno-pedagoškog programa, iako bih za neke rekao da nemaju pedagoški pristup. Tu bi imala prosvjetna inspekcija svašta za aći, samo tko se želi baćkati sa time.
najmjenjeno za: Alexander Buczynski koji je postavio citat, pa samo da uzvratim. Gopsodin je muž od ravnateljice škole, a sada od ove godine je i u upravi škole (malo svojatanja ne fali). Škola funkcionira kao Udruga, po HR zakonu i pravilniku znamo kako takve institucije rade (neprofitabilno), a pogledajte istu školu, da nema profita, zašto bi se obiteljski uvlačili na pozicije koje su najmjenjene roditeljima djece koja su i osnovala udrugu i pokrenula školu.kada se želite učlaniti u udrugu, tada vas elegantno odbiju. zašto? ne žele da ima "stranac" dođe i kandidira se za predsjednika udruge i pogleda izbliza poslovanje udruge. nažalost, djeca trpe. Roditelji profitiraju, jer ne moraju poslije škole sjediti sa djecom i pisati zadaću i učiti, jer se to napravi u školi. Pitam g. Alexander Buczynski. gdje su vam kabineti za kabinetsku nastavu za više razrede? nema ih. Gdje vam je sportska dvorana do koje djeca moraju ići po kiši (ako pada) i prolaziti korz firmu "Znanje",a isto tako kada pada kiša u dvorani ima više kanti nego djece od vlage sa krova. čekate valjada da vam roditelji izgrade dvoranu.
Cijena je sada 2000 kn +sve ostalo što vam ne kažu a morate platiti da bi djete imalo sve potrebno za školu. Za ovaj novac, trebali bi djeci dati 2 užine i ručak, a ne zadivljavati roditelje kako imate prekrasan "ketering" ručak - Zlatna Zvona. Klasična škola daje djeci 2 užine i ručak za 10x manje novca od vas i neupsoredivo boljim učionicama i kabinetima te dvoranama.
Ako niste upislai djete u Montessori školu, sretni ste...ne plačite. ne želite valjda imati xxxx nakon 8 razreda koje se ne snalazi kada ga pustite među ostalu djecu.
hej maxime..ja sam od ravnateljice Narcise u Montessori školi Mandićeva 2, došao tražiti pravo da pogledam i uvjerim se da li postoje certifikati. Znate li koju sam hladnu šamarčinu dobio nazad: "NE nemate pravo uvida!" malo sumnjivo, dok se drugi "kite" po uredima sa diplomama i priznanjima, ovdje ih skrivaju. Pozvao sam se na odvjetnika koji će doći pogledati, odgovor isti: "Ne može." A tko može, pita ja onako naivno: "samo pravna služba" to je bio odgovor. OK, onda će moj odvjetnik tražiti od pravne službe potvrdu da je pogledao diplome. Međutim, u međuvremenu je došlo do nekih promjena pa se to nije izrealiziralo. Ali, mislim da bi prosvjetna inspekcija tu imam dosta posla. Mislim da ima neiskrenosti u samome vrhu škole krenuvši od ravnateljice, a sada od ove godine i njenog supruga koji je u upravi. Udruga = obiteljski business.
kada bi bilo iskrenosti i poštovanja od strane djelatnika prema roditeljima, onda ove teme ne bi bilo na formu. Zato, najprije krenite od sebe. Vi se trebate promijeniti u stavu i razmišljanju. Jer dok se vi ne promijenite, ne možete tražiti da mi roditelji promijenimo mišljenje o vašoj školi. Ego upravlja školom, a ne razum. Ovako uvijek imate to što imate, a to je loš glas. Danas kada mi roditelji možemo birati gdje želimo dati svoj novac, onda imamo pravo i dati svoj glas. Ako vam se glas naroda ne sviđa, mjenjate nešto! A koliko vidi po vašim odgovorima, nemate namjeru se mjenjati, osim što ste sada u upravi škole na plaći istih roditelja koji vam svaki mjesec neki urdeno, neki manje urdeno plate školarinu (2000 kn/mj). Vas roditelji djece plaćaju kako bi ima djeca dobila uslugu (jer vi ste davatelji usluge) a mi roditelji zadovoljstvo. Kada ne bi bilo roditelja koji plaćaju, vi ne biste imali školu. Možda ne biste bili na burzi rada, ali sigurno ne bi mogli djleite ovakve "savjete" po forumima o poštenju i iskrenosti. Dajte si malo razuma.
P.S.
Ono što mi je bilo naročito 'gadljivo', jest 'domaća' atmosfera koja vlada u zbornici, u kojoj se na vrlo ružan način govori i komentiraju neka djeca i njihovi roditelji. Smatram to vrlo neprofesionalnim, ali u svjetlu svega ostalog, nimalo neočekivanim.[/QUOTE]
evo samo da potvrdim ovaj citat. Ovo je istina. S obzirom da je zbornicaskoro na hodniku, djele samo jedan staklena i stalno poluotvorena vrata, može se svašta čuti. neprofesionalani stav. istina, ogovaraju se roditelji, kako su došli obučeni, kako kasnu sa plaćanjima, kako su neki ostali bez posla pa moraju ispisati djete (naslađuju se s time). Svaki dan sam bio ujutro i popdne u školi i mogu potvrditi da sam osobno ovakve stavri čuo.
dalje neprofesionalano: kada sam prigovorio ravnateljici na neke stavri koje nisu dobe, naravno nej ego nije dozvolio da se išta loše kaže. naravno, ostalo je kako je i bilo. Evo recimo: Mi roditelji smo od početka godine tražili da ulazna vrata u školu, koja vode direktno naulicu među promet i automobile, trebaju biti zaključana. Do kraja školske godine se ništa nije promijenilo. istina, vrata se ne mogu otvoriti ako se ne stisne kontakt. Međutim, starija djeca, viša djeca koja mogu do kontakta, otključaju i zablokiraju vrata kantama kako bi se mogli šetati van-unutra. nema poret i portira koji bi zaustavio manje djete koje izlazi samo prema ulici, a pogotovo se to odnosi na vrtićance koji bi se znali sami uputiti u prizemlje jer ima tete daju kutiju sa čašama da odnesu u kuhinju na pranje. Koliko treba djetetu od 4-5 g. da ga znatiželja odvuče kroz vrata nakon što ostavi posuđe u kuhinji. Na takav isti prigovor , odgovor ravanteljice je bio: 2Djeca nikada neidu sam dolje". To je samo dokaz, da nezna što se dešava sa djecom i odgajateljicama. Djeca mogu bez problema se isšetati iz vrtića u hodnik do stepenica i sići na ulicu, a da to ponekad tete-odgajateljice ni ne primjete da nema djeteta. To se nije prihvaćalo, već se tretiralo kao stalno prigovaranje. nakon takvih prigovaranja ravnateljici, ista iz ne poznavnja osobne kulture (o profesionalnoj ni ne želim pričati) okratala je galvu od nas roditelja kada bi nam dolazila u susret, a pozdraviti ili odzdraviti je bilo nemogućedobiti. žalosno, pomanjkanje kulture. To su male sitnice koje puno znače roditeljima. jer mi predajemo djecu njima od 8.17h njima na čuvanje, odgoj i obrazovanje. Ako oni nemaju odgojne kuture, kako onda da nauče našu djecu. jedan od razloga zašto smo napustili Montessori školu u Mandićevoj 2 u Zagrebu.
zašto mislite da je ovo "pljuvačica". Napokon je netko otvorio vrata i rekao, evo pogledajte što se dešava. Kada smo napustili školu, prijatelji koji imaju djecu u školi i vrtiću, malo su bili iznenađeni. međutim na kraju su rekli: "Postoje problemi i nije sve kako treba, ali mi šutimo, strah nas je za djecu". Roditelji se boje ispisati djete iz škole, jer se boje kako će se djete uklopiti u klasični način obrazovanja, pa stoga biraju šutnju umjesto da se zamjere, a to tada nije dobro. zato roditelji ne pišu, već šute. Ove godine, se počelo malo više otvorenije pričati o problemima (Zahvaljujem se forumima i administratiru ovoga foruma što je dopustio da se istina pokaže), malo se digla prašina, pa se nadam da će doći do poboljšanja kvalitete za djecu koja su tamo ostala.
Osobno mogu naborajti sva imena od odgajateljica i učitelja i napisati o njima par rečenica. Međutim, nisu oni krivi. Jabuka trune od srca, a to je vodstvo škole. Znate li poslovicu: Stavite pun kamion zrelih jabuka i samo jednu trulu. Ova trula će sve zdrave uništiti. Zato treba, raditi da se nađe trula jabuka i odstrani kako bi ove zdrave jabuke završile svoju misiju.