Stranica 3 od 3 PrviPrvi 123
Pokazuje rezultate 101 do 111 od 111

Tema: molitva djeteta da postane televizor

  1. #101
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj babyiris prvotno napisa
    Nasilje iz crtanih filmova
    Autor: Gordana Benat, 11.11.2007
    Iako su mediji tek na trećem mjestu kao izvori učenja nasilja, iza obitelji i društvenog okruženja, njihov utjecaj na formiranje stavova kod djece nije nimalo beznačajan. Od najranije dobi izloženi su djelovanju medijskog nasilja koji usmjeravaju njihovu moć zdravog prosuđivanja.
    Televizija dominira životom djece kako u urbanim tako i seoskim sredinama, pa nije čudo što je postala snažan faktor socijalizacije.

    Istraživanje objavljeno u medicinskom časopisu Pediatrics pokazalo je da dječaci koji u dobi od dvije do pet godina na televiziji gledaju agresivne crtiće i borilačke sportove, imaju više izgleda da postanu agresivni i neposlušni.

    Jedna četvrtina današnje djece u svojoj sobi ima televizijski prijamnik. Činjenica je da u tom slučaju roditelj nema pregled i nadzor nad sadržajem kojem dijete pristupa putem televizijskog prijamnika.

    Odavno su sa televizijskog programa izbačeni crtani filmovi poput Korni kornjače, Eustahije brzića, Baltazar, At Stašnomlat, Zekoslav mrkva, a zamijenili su ih nasilni crtani filmovi sa grubim zvukovima i agresivnim bojama.

    Agresivni medijski junaci su uzori djeci širom svijeta. U interakciji s agresivnim crtićem djeca preuzimaju određene modele ponašanja. Inicijator u igri i komunikaciji kod djece postaju raznorazni ratnici i junaci čiji modeli ponašanja su agresivni i nasilni, te ne moraju biti nužno pozitivni.

    Negativni efekti medijskog nasilja:
    • Postaju tolerantnija prema agresiji i ona im manje smeta
    • Gledajući nasilje postaju manje osjetljiva kao i ona koja pate od nasilja
    • Razvijaju krive stavove o nasilju i imaju gubitak suosjećanja prema žrtvi
    • Počinju gledati svijet kao nasilan i zloban, plašeći se da ne postanu žrtvom
    • Sve više ispoljavaju antisocijalno i agresivno ponašanje
    • Više su izložena nasilju imaju potrebu za više nasilja tijekom igre
    • Odnos između nasilja i agresije postaje cirkularan
    • Konfliktne situacije pokušavaju riješiti koristeći se nasiljem kao prihvatljivim i poželjnim
    • Žive u virtualnom svijetu, ne razvijaju optimalno emocijalnu inteligenciju ni samopouzdanje
    • Manjka im kreativnost, povećava im se mogućnost razvoja depresije i nesigurnosti
    • Prisutno je nerazumijevanje pravog značenja, pogrešno zaključivanje
    • Stalan utjecaj na navike i način života

    Istraživanje koje je objavljeno u medicinskom časopisu Pediatrics pokazalo je da su djeca koja u predškolskoj dobi gledaju nasilne emisije sklonija agresivnosti i neposlušnosti te da češće upadaju u neprilike kada krenu u školu.

    Iako roditelji smatraju da crtani filmovi nisu opasni za njihovu djecu jer su smiješni i nisu stvarni, djecu zbunjuju besmrtni junaci koji iznova oživljuju i na taj način stvaraju pogrešan dojam o nasilju i stvarnom životu.
    joj, joj, joj...

    ja ću samo prepričati Antu Tomića koji je rekao otprilike u stilu: "Da je u Hitlerovo vrijeme bilo crtića, znali bi zbog čega je on izrastao u monstrouma".
    A umjesto "Hitler" možete staviti ime bilo kojeg ubojice, zločinca i sl.

    Naprosto mi nije normalno smatrati da su djeca agresivna od crtića. Dobro, od nekih možda imaju želju biti ratnici, no meni to nije argument za bojkot.

    No, tko voli nek izvoli.

  2. #102
    klia avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zadar
    Postovi
    1,796

    Početno

    Svojedobno sam razgovarala sa stručnom osobom vezano uz crtiće, budući da ih se ne može od njih posve izolirati (npr. jutarnje gledanje u vrtiću).
    Savjetovano mi je da svaki novi crtić pogledam zajedno s djetetom i sporne scene zajedno prokomentiramo pitajući dijete je li taj i taj lik ovo dobro učinio ili nije, zašto... i sl.
    Naime, gotovo u svim crtićima ima nasilja, čak i u onima na prvi pogled "benignima" kao što je npr. Patuljak David koji je izlazio na kiosku. Nakon što ga je M gledao počeo se noću buditi sa strahom da su okolo crvene oči (jer se u filmu javljaju ogromni paukovi crvenih očiju).
    Poslije su mi u njegovom vrtiću rekli da odavno znaju za taj crtić.
    Izbacila sam ga s repertoara i ta noćna buđenja su nakon nekog vremena prestala.
    Mi nastojimo da M dnevno ne gleda više od sat vremena u ekran (bilo da je u pitanju crtić ili video-igrica isključivo edukativnog ili zabavog sadržaja, bez nasilja, a na tom tržištu je situacija još gora).
    Znači, ako se gledao crtić, nema igrice i obratno. I to stvarno funkcionira.
    Objasnili smo mu da će ga od previše gledanja u ekran zaboljeti oči i prihvatio je to obrazloženje.

  3. #103
    Mony avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    2,937

    Početno

    Citiraj sladjanaf prvotno napisa
    Dobro, od nekih možda imaju želju biti ratnici, no meni to nije argument za bojkot.

    Kak ti to nije dovoljan argument za bojkot nasilnih crtica :?

  4. #104

    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Lokacija
    pula
    Postovi
    37

    Početno

    mi nemamo tv i uopće nam ne fali

  5. #105
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj Mony prvotno napisa
    Citiraj sladjanaf prvotno napisa
    Dobro, od nekih možda imaju želju biti ratnici, no meni to nije argument za bojkot.

    Kak ti to nije dovoljan argument za bojkot nasilnih crtica :?
    aaaahhh...

    ne ratnici u smislu plaćenici u Iraku ili profesionalni vojnici neko imitirajući mali japanci s plastičnim mačevima...naprimjer.

    ja mislim da crtići nemaju veze s agresivnošću i nasilništvom kod djece.

  6. #106

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Postovi
    1,077

    Početno

    ja isto to mislim..imaju veze s agresivnošću ako dijete cijeli dan prosjedi gledajući crtiće, ali onda se osjeća zanemareno i ispoljava agresiju zbog drugih razloga

    Sofi trentno obožava Toma i Jerryja, u tim crtićima ima dosta padanja, lupanja i sl., ali nisam primjetila da je to ikada shvatila ozbiljno

  7. #107
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    i da se razumijemo:
    ja nisam za nasilne crtiće. gdje sam to izjavila?

    meni je pojam crtića Potraga za Nemom ili Preko ograde. To nisu nasilni crtići. O nekim scenama iz crtića možemo govoriti da su "na rubu" za dječje pojmove, ali sad me zanima što vi smatrate nasilnim crtićima?

  8. #108
    Mony avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    2,937

    Početno

    Ja znam da nisi za nasilne crtice, al nisi se ni izjasnila za protiv

    Evo, recimo meni su nasilni crtici recimo (sad cu bubat, jer fakat nisam nijednog doslovno nikad pogledala, al pretpostavljam po reklamama) Ninja kornjace, oni grozni japanski (il ciji vec) s raznim borbama, macevima, puskama, mitraljezima, robotima, razbijanjima.... nemam pojma sad bas imena crtica, al mogla bi ih prepoznat

    Nisam ni ja za izolaciju djeteta, i definitivno se slazem da jednog dana kada recimo krene u skolu moze tu i tamo (ali rijetko) pogledat i koji od takvih, jer eto svi njegovi vrsnjaci gledaju, pa da ne bi bio izostavljen iz prica na odmoru, a i u toj nekoj dobi kada moze bolje razluciti neke stvari. Predskolska je dob definitivno prerano za upoznavanje djeteta s takvim scenama.
    Definitivno mislim da nasilje potice nasilje, a uzimanje Hitlera kao primjer nije bas najbolje u ovom kontekstu, jer je (bar prema biografiji) on bio mentalni bolesnik, koji je iz iste takve obitelji i dosao. Al to je fakat prica za sebe. A i Ante Tomic ponekad klepece da ne kazem sta...

  9. #109
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj Mony prvotno napisa
    Ja znam da nisi za nasilne crtice, al nisi se ni izjasnila za protiv

    Evo, recimo meni su nasilni crtici recimo (sad cu bubat, jer fakat nisam nijednog doslovno nikad pogledala, al pretpostavljam po reklamama) Ninja kornjace, oni grozni japanski (il ciji vec) s raznim borbama, macevima, puskama, mitraljezima, robotima, razbijanjima.... nemam pojma sad bas imena crtica, al mogla bi ih prepoznat

    Nisam ni ja za izolaciju djeteta, i definitivno se slazem da jednog dana kada recimo krene u skolu moze tu i tamo (ali rijetko) pogledat i koji od takvih, jer eto svi njegovi vrsnjaci gledaju, pa da ne bi bio izostavljen iz prica na odmoru, a i u toj nekoj dobi kada moze bolje razluciti neke stvari. Predskolska je dob definitivno prerano za upoznavanje djeteta s takvim scenama.
    Definitivno mislim da nasilje potice nasilje, a uzimanje Hitlera kao primjer nije bas najbolje u ovom kontekstu, jer je (bar prema biografiji) on bio mentalni bolesnik, koji je iz iste takve obitelji i dosao. Al to je fakat prica za sebe. A i Ante Tomic ponekad klepece da ne kazem sta...
    Ja mislim da ti ne razumiješ Antu
    On je književnik pa mu je dopuštena sloboda preuveličavanja - ali ja razumijem što je pisac htio reći Nema to nužno veze s Hitlerom, ok?

    Moje dijete je u predškolskoj dobi i već sada zna da se stvari iz crtića mogu događati SAMO u crtiću: životinje pričaju samo u crtiću, sunce ima oči samo u crtiću, i sl.
    Dobro, ja imam žensko dijete koje uopće ne privlače Ninja kornjače pa dozvoljavam da nisam objektivna. Od svih crtića koje je dosad gledala (a bilo ih je puno) nikad nije imala noćne more.
    Fazu udaranja druge djece imala je s godinu i pol a tad još nije gledala crtiće. Ne psuje, a roditeljima joj se zna zalomiti. U njezinim crtićima nitko ne psuje.
    Izrazi koji su nas šokirali pokupila je od djece iz vrtića: "Ubit ću te"; "Razvalit ću te", "Sad ću te kamenom".
    Ukratko, ako je ikad i imala bilo kakve naznake agresivnosti i nasilništva nije ih pokupila iz crtića.

    Ja jesam protiv nasilnih crtića općenito jer im ne vidim svrhu. No kad netko izjavi da djeca postaju nasilna od nasilnih crtića - to nikako ne priznajem. Djeca su izložena toliko širokom spektru utjecaja sa svih strana da za nasilništvo okriviti crtić mi izgleda u najmanju ruku bedasto.

  10. #110
    Mony avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    2,937

    Početno

    Citiraj sladjanaf prvotno napisa
    Moje dijete je u predškolskoj dobi i već sada zna da se stvari iz crtića mogu događati SAMO u crtiću: životinje pričaju samo u crtiću, sunce ima oči samo u crtiću, i sl.
    Dobro, ja imam žensko dijete koje uopće ne privlače Ninja kornjače pa dozvoljavam da nisam objektivna. Od svih crtića koje je dosad gledala (a bilo ih je puno) nikad nije imala noćne more.
    Fazu udaranja druge djece imala je s godinu i pol a tad još nije gledala crtiće. Ne psuje, a roditeljima joj se zna zalomiti. U njezinim crtićima nitko ne psuje.
    Izrazi koji su nas šokirali pokupila je od djece iz vrtića: "Ubit ću te"; "Razvalit ću te", "Sad ću te kamenom".
    Ukratko, ako je ikad i imala bilo kakve naznake agresivnosti i nasilništva nije ih pokupila iz crtića.
    Ja isto ne mogu biti potpuno objektivna, jer nisam s tim imala iskustva, al nisi ni ti, vidim
    Naravo da D. nije pokupila iz crtica naznake agresivnosti kad ne gleda takve crtice

    Citiraj sladjanaf prvotno napisa
    Ja jesam protiv nasilnih crtića općenito jer im ne vidim svrhu. No kad netko izjavi da djeca postaju nasilna od nasilnih crtića - to nikako ne priznajem. Djeca su izložena toliko širokom spektru utjecaja sa svih strana da za nasilništvo okriviti crtić mi izgleda u najmanju ruku bedasto.

    Definitivno nisu glavni uzrok, ali mogu biti povod.

  11. #111
    babyiris avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    1,013

    Početno

    Utjecaj TV-a na dječji mozak

    (prema M. Diamond, "Čarobno drveće uma", u izdanju Ostvarenja, travanj 2002.)

    Prema istraživanjima stručnjaka za utjecaj televizije na razvoj djeteta, do 18. godine prosječno će dijete provesti veći dio svog života gledajući televiziju, nego u bilo kojoj drugoj pojedinoj aktivnosti, izuzev spavanja." A ta zapanjujuća slika isključuje vrijeme provedeno u gledanju videa kod kuće i filmova u kinodvoranama. U područjima gradskog središta, jedna od tri obitelji rabi televiziju kao neprestanu pozadinu većine drugih aktivnosti. Vrsta televizijskih prikaza koje djeca gledaju može veoma različito utjecati. Dokazano je da djeca koja su gledaju dječje obrazovne emisije bolje čitaju i imaju razvijenije jezične vještine od djece koja gledaju samo crtiće i programe za odrasle. Stručnjaci također aktivno raspravljaju o negativnim posljedicama gledanja nasilja. Ispitivanja su pokazala da je tinejdžersko nasilje 19. godini veće ukoliko je gledanost TV-nasilja u 8. godini česta. Istraživači su zabilježili nasilje u 85 posto filmova koji se svakodnevno pokazuju na TV-u. Oni su to nasilje nazvali "psihološki štetnim" i izdvojili su crtiće i dječje programe koji često "nerealno" prikazuju nasilje bez posljedica ili kazni. Američka liječnička udruga okrivljuje nasilje na ekranima kao djelomično odgovorno za golemi porast maloljentičkog nasilja (126 posto) između 1976. i 1992. godine. Smatra se također da televizija osiromašuje osjećaj zajedništva. Djeca koja gledaju televiziju manje vjeruju drugim ljudima i manje sudjeluju u organiziranim dječjim aktivnostima izvan kuće. Otuđivanje nije posljednji rizik koji proizlazi iz gledanja televizije na razini prosjeka od četiri sata dnevno. Postoji podmukla veza između ishrane, gojaznosti, sjedilačkih navika i gledanja televizije. TV ovisnici se ne zovu "kauč-krumpiri" bez razloga. Djetetove kinestetičke sposobnosti su dio njegove inteligencije, a fizička pasivnost prirođena gledanju TV-a sigurno je pogubna za vježbanje kinestetičke inteligencije, da i ne spominjemo tijelo! Ipak možda najkobnija kvaliteta televizije je sklonost da čak i njene najbolje emisije potiču mentalnu pasivnost - otupljuju maštovitost i guše aktivnu misao. Istraživači J. L. i D. G. Singer s Univerziteta Yale ispitivali su kako televizija utječe na spontanu i kreativnu igru u predškolaraca. Trima grupama djece pokazivali su tijekom dva tjedna kulturalno najodobravanije emisije na mrežnoj televiziji. Ti obrazovni prikazi su u djece s najmanje aktivnom maštom potaknuli blagi stupanj kreativne igre, ali su potisnuli kreativnu igru u sve druge djece koja su od početka imala življu imaginaciju. Istraživači su zapazili sličan uzorak potiskivanja kreativnosti u osnovaca IV. i V. razreda, posebice kada su gledali programe koji sadržavaju fantastiku ili nasilje. Jedna obitelj zabrinula se glede svoje djece od dvije i pet godina i njihovog praćenja televizije kada se mlađe dijete jednoga dana probudilo i odmah upitalo: "Mogu li gledati Barneya?" Tako su na mjesec dana isključili televizor da vide što će se dogoditi. Roditelji su bili toliko impresionirani povećanom kreativnošću svojih djevojčica, povećanom neovisnošću i voljnošću da rade kućne poslove, da je isključivanje postalo trajno. Dopuštali bi samo povremeno neki program ili unajmljivali video kao obiteljsku aktivnost vikendom. "Poput večine stvari", napisala je ta majka u časopisu Parents, "televizija nije ni sasvim dobra ni sasvim loša. Ne morate je ubiti; samo je pripitomite." Sa stajališta obogaćivanja razvoja djece, kod televizije se u biti radi o vremenu: kao što se preporučuje da naše dnevne namirnice uključuju samo male količine šećera, masti, mesa i mliječnih proizvoda kao dopunu ishrani od voća, povrća i žitarica, mi vidimo televiziju kao "začin" koji se u malim količinama treba dodati zdravoj ishrani mentalno i fizički aktivnijih zanimanja. Malo pasivne zabave neće naškoditi djetetu (ili odraslom) i može umanjiti stres. Ali najtipičniji osnovnoškolci koji gledaju televiziju svaku večer i svaku subotu, satima bez prekida, dobivaju mentalni ekvivalent ishrane prezasićene šećerom i mastima koja vezuje imaginaciju, guši um i teži biti popraćena gojaznošću, apatijom i manjkavostima u pismenosti. Četiri sata dnevno provedena u pasivnoj razonodi su četiri sata koja nisu posvećena aktivnijim, energičnijim bavljenjima: to je jednostavna računica.

    Više informacija u knjizi "Čarobno drveće uma: Kako razvijati inteligenciju kreativnost i zdrave emocije u vašeg djeteta od rođenja do adolescencije", M. Diamond, dr. med. i J. Hopson

Stranica 3 od 3 PrviPrvi 123

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •