Kampanja protiv parfema u Kanadi


U Kanadi je u tijeku kampanja kojoj je cilj upozoriti na štetnost korištenja sintetičkih mirisa, usmjerena u prvom redu na zaštitu astmatičara i alergičara te drugih osoba s dišnim problemima.

Prema informacijama udruge za borbu protiv plućnih bolesti u Kanadi, između 15 i 20% Kanađana ima problema s disanjem, što je za pokretače kampanje dovoljan razlog da pokrenu borbu protiv umjetnih mirisa.

Kampanja za dominaciju prirodnih mirisa i protiv parfema pokrenuta je 1998. u Halifaxu, glavnom gradu istočnokanadske provincije Nove Škotske.

Te su godine tamošnje školske vlasti zabranile umjetne mirise u 146 škola.

Kratko nakon toga, program "Bez parfema" stupio je na snagu u svim obrazovnim ustanovama i bolnicama u Novoj Škotskoj te u gradskoj upravi Halifaxa.

Program ima za cilj pokretanje svijesti kod namještenika o štetnosti umjetnih mirisa i u konačnici odustajanje od njihova korištenja.

Gradske vlasti Halifaxa kažu da je odziv na inicijativu bio "enormno pozitivan, i kod namještenika i kod posjetitelja".

U međuvremenu se inicijativa proširila po čitavoj Kanadi.

Većina ministarstava i federalnih ustanova te statistički ured u kanadskom glavnom gradu Ottawi proglašeni su "zonama bez parfema".

Pozivi na borbu protiv parfema izvješeni su u mnogim institucijama, a čak i službeni pozivi na skupove ili poslovne razgovore često sadrže molbu da na suzdržavanje od korištenja parfema.

Međutim, proizvođači parfema u Kanadi još uvijek ne osjećaju posljedice kampanje, koja zasad ne pokazuje tendenciju prerastanja u zabranu, kao što je to u slučaju pušenja.

"U tome zapravo i nemamo strategiju", izjavio je glasnogovornik kanadskog ministarstva zdravstva David Jensen, upitan o službenom stajalištu vlade u slučaju borbe protiv parfema.



Koristite li vi parfeme?
ja ako nekad zelim navonjicat se koristim iskljucivo etericna ulja i stalno me moja mama tlaci da bi kad idem na neke sastanke i sl trebala iza sebe ostavljati oblake parfema
bas mi je drago da iza mojeg izbora stoji cijela jedna kampanja