Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 92

Tema: Grafomotorika - i problemi stime

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Zoila avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    u sredistu elferingeworta
    Postovi
    466

    Početno Grafomotorika - i problemi stime

    znam da nema carobni recept kako pomoci dijetetu koje ima probleme s grafomotorikom, ali bih htjela cuti sto vi imate za reci.
    Moj sin (9 godina - 3. razred osnovne) ima blagi ADD, uz to je darovit, i nije dijagnosticiran s disgrafijom - ali ima skoro pa sve znakove disgrafije zbog svoje kombinacije posebnosti. Mozak mu radi prebrzo za njegove ljene ruke, i dok krece s pisanjem prve rijeci recenice misli su mu vec miljama daleko od nje. Izostavlja slova, ne kriza T, ne stavlja znakove na Č, Ć, Š, Đ, Ž... nema tocke na i. Nema tocke na kraju recenice, niti velika slova pri pocetku, uz to su slova necitljiva, slova su nagnuta u svim smjerovima.... blago receno, katastrofa.
    Bio je kod dva logopeda, defektologa, psihologa - i svi su u jednom glasu potvrdili da nema tu disgrafije, svi su ti problemi uzrokovani njegovom nedostatkom paznje i volja za pisanje...
    Dva tjedna pise jednu te istu lektiru doma - napisao ju je vec 4 puta, i jos ju nije napisao kak spada. Za lektire doslovce moram sjesti pored njega i nadzirat svaku rijec kako nastaje. Pa to mi bas ne zvuci kao idealno rijesenje, ima jos puno godina skolovanja i miljun lektira za napisati.
    A opet, kad ima inspiraciju, sposoban je napisat prekrasne i smislene bajke, kratke price, rap pjesme i poeziju sam - samo su jedva citljive zbog rukopisa.

    Sigurna sam da nisam jedini roditelj koji se muci s takvim problemima doma, sto kazete?

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,948

    Početno

    nisam roditelj nego po svemu ovome to si napisala dijete koje se mučilo sa disgrafijom.

    moja mama to nije smatrala katastrofom nego je sa mnom satima sjedila i uspjela je doći do toga da imam 2 rukopisa, moj jedinstveni i službeni za školu i posao .....nikad nije dramila ,ali nije ni odustajala

    a vjeruj mi kad brzo pišem ,ama baš nitko ne može pročitati to što sam napisala, ja sam ti kao onaj stroj za ŠIFRIRANJE -enigma

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Zoila, probaj s većim dozama ribljeg ulja. Djeci s poremećajem pažnje i hiperaktivnošću se preporuča upravo riblje ulje kao izvor omega-3 masne kiseline. Puno je kliničkih studija koje govore u prilog tome, a nedavno je bila krasna emisija na tv-u baš o toj temi. Jedino što zaista treba prekoračiti doze jer su one koje su navedene na preparatima za djecu suplementacijske, a terapijske su nešto više. Opasnosti od prekoračenja doze nema.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    2,235

    Početno

    moja m. ima adhd pa mi isto dosta pazimo na masne kiseline ali za sad samo iz hrane jer ona dobro jede (plus dodatak lanenih sjemenki). razmisljam da i mi pocnemo uzimati i neke dodatne preparate kako bismo bili sigurni da ne manjka.
    mim, mozes li preporuciti nekog proizvodjaca za riblje ulje? ili kako, dodjem u apoteku i trazim riblje ulje za dijete? nisam to nikad kupovala...

  5. #5

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj tridesetri prvotno napisa
    moja m. ima adhd pa mi isto dosta pazimo na masne kiseline ali za sad samo iz hrane jer ona dobro jede (plus dodatak lanenih sjemenki). razmisljam da i mi pocnemo uzimati i neke dodatne preparate kako bismo bili sigurni da ne manjka.
    mim, mozes li preporuciti nekog proizvodjaca za riblje ulje? ili kako, dodjem u apoteku i trazim riblje ulje za dijete? nisam to nikad kupovala...
    Ja ti mogu preporučiti samo Child life jer za jedino tog proizvođača preparata za djecu imam podatke da su preparati čisti i da deklaracija odgovara sastavu. Čistoća je naročito važna kod preparata koji se baziraju na jetri ribe. Njihovi preparati postoje u tekućem obliku i u obliku perli. Uzmi bilo koji-ne možeš pogriješiti. Samo magistri reci da trebaš riblje ulje. Preparati se zovu Cod liver oil (okus je, koliko sam čula, malo... :/ ) i Pure DHA (to su perlice).

  6. #6
    Zoila avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    u sredistu elferingeworta
    Postovi
    466

    Početno

    mim, mozes li, molim te, objasniti ovo o cistoci preparata (pretpostavljam pricas o koncentraciji natalozenih teskih metala) Imas li gdje podataka o child life-u? Imas li info o ostalim proizvodacima? Npr zasto ne kapsule iz DMa (omega-3 1000mg). Imas li info o dozvoljenim koncentracijama teskih metala? Sori sto napadam s pitanjima,no ovo me zaista zanima. Ako i ja naidem na sta od info, javljam, naravno.

    Isto tako, koje su to preporucene kolicine za djecu s ADD ili ADHD?

    vezi rukopisa - znaci, ostaje mi da sjedim pored sina dok pise lektire, sve dok ne usvoji vijestinu pisanja s dva rukopisa - taj za skolu, i taj za svoju dusu.

  7. #7
    nadica_b avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb, Kvatrić
    Postovi
    504

    Početno

    moj sin je zbog ružnog rukopisa i zbog toga što mu fali pol slova, kao i kćerka krenuo pisati lektiru na računalu. Prije nego što ja provjerim što je napisao, on provjeri greške preko spelling checkera.
    Uči dijete nove tehnologije, a oboje čuvamo živce.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj Zoila prvotno napisa
    mim, mozes li, molim te, objasniti ovo o cistoci preparata (pretpostavljam pricas o koncentraciji natalozenih teskih metala) Imas li gdje podataka o child life-u? Imas li info o ostalim proizvodacima? Npr zasto ne kapsule iz DMa (omega-3 1000mg). Imas li info o dozvoljenim koncentracijama teskih metala? Sori sto napadam s pitanjima,no ovo me zaista zanima. Ako i ja naidem na sta od info, javljam, naravno.

    Isto tako, koje su to preporucene kolicine za djecu s ADD ili ADHD?
    Što se čistoće tiče-da, u ovom slučaju mislim na onečišćenje ribe teškim metalima. Podaci vezani za to potječu od proizvođača, a ima ih uvoznik.

    Što se dozvoljenih koncentracija tiče-postoje dozvoljene, ali osobno mislim da u ovom slučaju preparati MORAJU biti apsolutno čisti. Isto to mislim i za sve ostale preparate koji sadrže vitamine topljive u mastima te one koji se koriste duže vrijeme.

    Doze ovise o starosti djeteta i problemu koji se pojavio i vrlo su individualne. Pozitivno je to što se normalnim i razumnim korištenjem preparata teško može predozirati. Pogledaj na preparatima u ponudi: ono što proizvođač navodi kao dnevnu dozu to je ustvari suplementacijska. Terapijska je uvijek nešto viša.

    Što se tiče kapsula - manje dijete ih teško može popiti jer je riječ o većim kapsulama, a ako se iz njih cijedi ulje ono je nekorigiranog okusa i nema djeteta koje će ga popiti dobrovoljno i bez muke. O čistoći tih preparata stvarno ne znam ništa, ali, bar kod ribljeg ulja, vrijedi pravilo: koliko novaca-toliko muzike tj. čistoće jer je proces pročišćavanja zaista skup.

  9. #9

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    2,235

    Početno

    mim, hvala ti.
    zoila, sto se tice kolicine imam jedan dobar link na kojem ima puno o tome i opcenito o prehrani za adhd:
    http://www.nlci.com/nutrition/

  10. #10

    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Lux
    Postovi
    903

    Početno

    Cure, ima vam childlife omega 3-6-9 i biljnog porijekla, nije loše za popit, onako vanilasto, naš N je pio bez problema, samo koliko se sjećam imaju dosta kratak rok trajanja, pa treba provjeriti kod kupovine.

  11. #11

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj pikulica prvotno napisa
    Cure, ima vam childlife omega 3-6-9 i biljnog porijekla, nije loše za popit, onako vanilasto, naš N je pio bez problema, samo koliko se sjećam imaju dosta kratak rok trajanja, pa treba provjeriti kod kupovine.
    Te omege sadrže i esencijalne masne kiseline. Preparat je ustvari laneno, bučino i maslinovo ulje. Zbog lanenog takvi preparati imaju jako kratak rok trajanja. Oni su idealni za djecu alergičnu na bilo koju namirnicu životinjskog porijekla, za vegansku djecu, a najviše za djecu s neurodermitisom jer 3-6-9 kombinacija treba koži.

    Za poremećaje tipa ADD i sl. ipak treba najviše omega-3. Zato je za njih bolje riblje ulje.

    Zoila, pitala si me za preparate u kapsulama. Nisam ti rekla ono najvažnije, a to je odnos EPA i DHA u preparatima. Naime, u svim preparatima za odrasle odnos te dvije omega-3 masne kiseline je 2:1 (u korist EPA). U preparatima za djecu je obrnut jer djeci treba DHA. To je razlog postojanja dječjih preparata.

    Doze sam malo proučila i ispada da bi kod težih poremećaja tipa hiperaktivnosti bile potrebne 2X2 čajne žličice Cod liver oil za dijete školske dobi. Još ću se time pozabaviti kad nađem vremena.

  12. #12
    Zoila avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    u sredistu elferingeworta
    Postovi
    466

    Početno

    mim, Hvala!!

    i tridesetri, hvala za link! Taman kad sam mislila da sam vec sve moguce website-ove o ADD proucila, ti dajes link za jedan koji jos nisam vidjela!

  13. #13
    darcy avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2008
    Postovi
    248

    Početno

    Svim roditeljima koji imaju življe dijete preporučila bi da se obrate u udrugu hiperaktivnih sanjara, gdje imaju forum, a s takvom djecom jako je korisno provoditi aktivnosti iz senzorne integracije (to su sve one kućne igre koje su danas jako zanemarene, a ima i knjiga o tome), a što se grafomotorike tiče pogledajte pod ples pisanja. Zbog velike potrebe hiperaktivnog djeteta da bude u pokretu te vrste igara im upravo omogućuju da njihovo tijelo dobije podražaje koje treba, a igre su prekrasne. Ujedno sve te pokretne igre služe kao priprema djetetovog mozga za mirnije aktivnosti, pa se dijete nakon njih može bolje koncentrirati, jer je njegovo tijelo primilo potrebnu dozu podražaja koji mu fale da se organizira. Sretno!!!

  14. #14
    darcy avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2008
    Postovi
    248

    Početno

    Zaboravila sam reći, imate te omega 3 m.k. djeca mogu dobiti iz tune i srdela i drugih plavih riba. Kupujte hrvatske, jer opasne su one iz uvoza (kod nas more nije zagađeno teškim metalima, pa ne morate brinuti).

  15. #15

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Citiraj darcy prvotno napisa
    Zaboravila sam reći, imate te omega 3 m.k. djeca mogu dobiti iz tune i srdela i drugih plavih riba. Kupujte hrvatske, jer opasne su one iz uvoza (kod nas more nije zagađeno teškim metalima, pa ne morate brinuti).
    na zalost svugdje je zagadjeno

    pa imala si goruci takner proslo ljeto u jadranu, a sto sve brodovi i industrija istresu u jadran sigurno zagadi i ribu

    koliko ja znam krupnija riba ima vecu koncentraciju zive (nemam vise pojma odakle imam informacije, ali nama je tuna neliko crveno ne)

    nemojte nikako davati robu iz konzerve jer dio metala iz konzerve ide u hranu

  16. #16
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno Re: Grafomotorika - i problemi stime

    Citiraj Zoila prvotno napisa
    znam da nema carobni recept kako pomoci dijetetu koje ima probleme s grafomotorikom, ali bih htjela cuti sto vi imate za reci.
    Moj sin (9 godina - 3. razred osnovne) ima blagi ADD, uz to je darovit, i nije dijagnosticiran s disgrafijom - ali ima skoro pa sve znakove disgrafije zbog svoje kombinacije posebnosti. Mozak mu radi prebrzo za njegove ljene ruke, i dok krece s pisanjem prve rijeci recenice misli su mu vec miljama daleko od nje. Izostavlja slova, ne kriza T, ne stavlja znakove na Č, Ć, Š, Đ, Ž... nema tocke na i. Nema tocke na kraju recenice, niti velika slova pri pocetku, uz to su slova necitljiva, slova su nagnuta u svim smjerovima.... blago receno, katastrofa.
    Bio je kod dva logopeda, defektologa, psihologa - i svi su u jednom glasu potvrdili da nema tu disgrafije, svi su ti problemi uzrokovani njegovom nedostatkom paznje i volja za pisanje...
    Dva tjedna pise jednu te istu lektiru doma - napisao ju je vec 4 puta, i jos ju nije napisao kak spada. Za lektire doslovce moram sjesti pored njega i nadzirat svaku rijec kako nastaje. Pa to mi bas ne zvuci kao idealno rijesenje, ima jos puno godina skolovanja i miljun lektira za napisati.
    A opet, kad ima inspiraciju, sposoban je napisat prekrasne i smislene bajke, kratke price, rap pjesme i poeziju sam - samo su jedva citljive zbog rukopisa.

    Sigurna sam da nisam jedini roditelj koji se muci s takvim problemima doma, sto kazete?
    Moj stariji nije daleko od ovog opisa. Sad je u drugom razredu. Imamo vrlo slican skup problema (i rjesenje o individualizaciji) ali sa dosta dobrim napretkom u odnosu na proslu skolsku godinu.

    Kljuc za ispustena slova kod nas je bilo racunalo. Najprije smo to savladali tamo (u prvom razredu, a i prije), pa onda vjestinu prenijeli u biljeznice. Jos ispusta slova i kvacice, ali manje nego lani, kad je bilo nemoguce procitati sto je napisao, pogotovo pisana slova... Nekako mu je (jer je vizualni tip) pomoglo da na ekranu vidi sve sto prsti rade, a i motorika mu se popravila uz racunalo. Sad mu znam reci (kad vidim falinge u pisanju u biljeznici) da li bi tako i da je pisao na racunalu, pa smo nekako savladali popravljanje... Kad doraste (a to je sad) naucit cu ga desetprstni slijepi sistem. Vec sad koristi jako puno prstiju za tipkovnicu.

    Ne znam jesam li pomogla, ali ovo je moje iskustvo.

    I dakako, vjezbe senzorne integracije koje su nam dio jutarnje rutine.

  17. #17

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    2,576

    Početno

    Peterlin, možeš ukratko opisati vaše svakodnevne vježbice s.i., molim te.
    Ili staviti link, ako si već negdje pisala.

    Mi smo prije par dana bili kod logopedice kod koje je L. bio išao u proljeće ispraviti rotacizam. Ispunavali su neki test koji joj je potreban za stručni rad, (before - after study, valjda), a prof nam je predložila da malo podebljamo rad na grafomotorici. Između ostalog, spominjala je Ples pisanja, nešto po Montessoriju, i vježbe senzorne integracije.

    Možda ne bi bilo loše otvoriti topic s idejama za vježbice iz grafomotorike, da imamo sve na jednom mjestu.

    I ispričavam se ako sam upala nepozvana, L nije dijete s pp.

  18. #18
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Nije ni moj L dijete s pp, ali gdje je granica? Zapravo, možda bi bilo bolje reći da svako, baš svako dijete ima svoje specifične potrebe, kao i svaki čovjek. Nečije su znatno veće od drugih. A zadatak roditelja je da dijete osposobi za život najbolje što može...

    Rekla je naša pedijatrica jednom da je i te kako opravdano ulagati u ovu djecu koja imaju samo sitne smetnje, jer njih se može najčešće u potpunosti riješiti.

    U to ime, evo linka sa vježbama senzoričke integracije (netko ga je već stavljao, ali to nisam bila ja):

    http://www.hsucdp.hr/savez/3cp/uvodu...ntegraciju.htm

    Ono što ja radim doma s djetetom je zdravoseljačka priča (mislim da moji sinovi i ne znaju čemu to služi - za njih je to igra i jako se dobro zabavljamo):

    Križno lateralno hodanje (literatura: Jednorozi su stvarni, autorice Barbare Meister Vitale) i brojne "zaboravljene igre". To je zdravoseljački strojevi korak - digne se lijeva ruka i desna noga istovremeno, pa se zamijeni. Može se izvoditi u stojećem stavu, hodajući ili ležeći. Bitno je naizmjence dizati lijevo-desno, kako bi se aktivirale i umrežile obje moždane polovice.

    Osmice - dijete stane s rukama iznad glave (može ispreplesti prste, ali ne mora), pa onda šakama opisuje osmice iznad glave ili ispred sebe.

    Primjeri (starinske igre koje je već netko gore u topicu spomenuo, pa ćemo ih i opisati, jer očito ljudima treba):

    Dijete treba hodati po ravnoj crti noga pred nogu (mi koristimo rub tepiha).

    Dijete treba stajati mirno sa ispruženim rukama i zatvorenim očima (kao na liječničkom za vozački).

    Dijete treba jednom rukom gladiti svoj trbuh u krug kao da se dobro najelo, a istovremeno se drugom rukom tapšati po glavi... Nakon nekog vremena treba zamijeniti ruke. (Probajte, nije baš tak jednostavno kak se čini...)

    Igrajte s djetetom igre pljeskanja (najprije mora naučiti samo - pljesne rukama, pa se opali po koljenima, pa pljesne pa se opali lijevom rukom po desnom koljenu, pa pljesne, pa desnom rukom po lijevom koljenu... Daklem - pljes - skupa, pljes - lijeva, pljes, desna.... To smo mi igrali i u vrtiću i u osn.školi... ) Kasnije se može s partnerom koji mu samo mirno drži ruke, a nakon toga oba partnera izvode isto. Starinska zabavna igra!

    Naučite dijete da "hoda" prstima tj. spaja palac lijeve i kažiprst desne, pa zamijeni i onda ubrzava taj pokret...

    Za naprednije - vježbe ravnoteže
    Ravnoteža u stojećem stavu:
    Treba stajati mirno, zatim stopalo jedne noge nasloniti na koljeno druge, tj. ostati stajati na jednoj nozi. Ruke su najprije raširene, a zatim ih treba sklopiti kao za molitvu, pa podići iznad glave (sve stojeći na jednoj nozi) i onda spustiti ponovo ispred srca... (slično se radi i u jogi).

    Ravnoteža u sjedu:
    Treba sjesti na stražnjicu, ruke ispreplesti prstima ispod koljena i lagano se odgurnuti unatrag pa podići stopala. Zatim se noge trebaju podići da su pod kutem od cca 45o prema podlozi. Ostati tako nekoliko polaganih udisaja i izdisaja...

    Eto, možda se još čega sjetim...

  19. #19
    fegusti avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    pu
    Postovi
    2,033

    Početno

    super, super!

    mene malo brine što ponešto od toga ni sama nisam u stanju izvesti

  20. #20

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    2,576

    Početno

    Peterlin, hvala ti puno! Sejvam i radim si plan rada.

    Razmišljam o naručivanju knjige Out-of-Sync Child Has Fun od Carol Kranowitz.
    Ne mogu je naći u našim internet knjižarama pa ako je netko možda ima ili ju je vidio, javite.


    ot: Nisam stvarno ništa loše mislila time "nije dijete s pp", samo sam se nespretno pokušala ispričati za svoje padobranstvo na topicu i pdf-u. Oprostite svi.

  21. #21
    darcy avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2008
    Postovi
    248

    Početno

    Imga, pokušaj u Algoritmu da ti je oni naruče, ili kupi preko Amazona na karticu (preko interneta).

  22. #22

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    2,576

    Početno

    ma da, namjeravam preko amazona (nemamo kartice, pa ću žicati kumu)

    ali sam se ponadala da je ima kod nas u slobodnoj prodaji da si skratim čekanje

  23. #23
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj fegusti prvotno napisa
    super, super!

    mene malo brine što ponešto od toga ni sama nisam u stanju izvesti
    Nema razloga za brigu - ni ja nisam mogla dok nisam s djecom počela vježbati... Sad mi puno bolje ide, ali kad ne vježbam s klincima samo 2 tjedna, jednostavno zahrđam!!! (Bez brige - nije to bogznakaj - više liči na rastezanje po dnevnoj sobi, ali djeluje... :D )! Moj stariji nije do pete godine mogao skakati s dvije noge istovremeno, a neki dan me zaprepastio kad je na krevetu napravio nekakav leteći kolut naprijed (ni ne znam - upisali smo ih u rujnu u Sokol na gimnastiku :D ! Super im je, a i nama. Vidi se napredak i na tjelesnoj razini, a bogme ni u učenju nema više problema. Koliko ima veze jedno s drugim, nije dokazano, ali vjerujem da nije baš ni slučajno...Nismo imali nekih "problema" s gradivom, ali jesmo s motorikom i motivacijom. Sve se sredilo... ). Ali nije svaka aktivnost primjerena za svako dijete - treba tu dosta tražiti (i kojiput zalutati) prije nego se pogodi ono što daje rezultate. Možda smo mogli s tim SOkolom krenuti i ranije...

    No, sjetila sam se jučer još nečega - možda je zgodno. Bili smo u gostima u kući gdje su dostupni glazbeni instrumenti, pa su se djeca raspametila za gitarom (iako nije imala sve žice), a onda smo našli i jednu staru harmoniku. Budući da su moji klinci sad u pravoj dobi za to, došla sam na ideju odvesti ih u proljeće na audiciju za glazbenu školu (i staviti u funkciju sve harmonike, gitare i druge instrumente dostupne po kućama naših roditelja i druge rodbine).

    Sve što je ostalo od mog naukovanja prije bogtepitaj koliko godina je dosta dobra senzorna integracija:
    - jako dobro čujem (joooj, da bar i vidim isto tak dobro...)
    - imam dobar osjećaj za ritam (a pročitala sam u knjizi Ellen Winner o darovitim klincima da je to odlična podloga za matematiku - darovitost za glazbu i matematiku često ide rukom pod ruku...).
    - mogu bez problema raditi jednom rukom jedno, drugom drugo (kao na klavijaturi, a to je stvar sa većinom instrumenata)
    - socijalni aspekt isto nije zanemariv - i danas se družim s ljudima s kojima sam dijelila klupe u glazbenoj školi

    No, možda mi se tko pridruži. Nemam namjeru imati u kući vunderkinde, ali uz sport i nešto malo stranih jezika to je ono što svakako mislim ponuditi svojoj djeci (i poticati ih da ustraju u tome što dulje).

  24. #24
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Još zdravoseljačkih vježbi senzorne integracije:

    Neki dan sam prekrajala jastučnice za anatomske jastuke (ostale su mi dvije uske dugačke trake). Moji dečki su ih istog trena iskoristili kao poveze za oči i išli četveronoške istraživati poznati teren! Morala sam samo paziti da ne stanem kome na prste....

    Ovo je za sasvim male - moji su u dobi od godinu-dvije obožavali moje začine (imam ih cca 40 - baš bih morala prebrojiti, možda i više) i učili prepoznavati te mirise gledajući i sa zatvorenim očima. Dala sam i da to opipavaju, rasipaju, rade "juhu od začina" tj. neuobičajene kombinacije cimeta-papra-crvene paprike i češnjaka u toploj vodi, a mi ostali smo morali pogađati kaj je sve unutra... Bolje da se ne prisjećam kako je znala izgledati kuhinja (a zna i danas ) ali za dobru svrhu, pa nema veze!

  25. #25

    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zadar
    Postovi
    1,143

    Početno

    Odlična tema i odlične ideje peterlin

  26. #26

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Dobar dan svima. Evo čitam sve ovo i jako mi je dobro došlo ovo što sam pročitala što je napisala Peterlin odnosno ideje za igru. Ja imam djevojčicu koja ima pet godina i dijagnosticiran joj je ADHD. Što se tiče motorike fantastična je, jako spretna, ja mislim da bi se mogla penjati sa Stipom Božićem ali je zato u grafomotorici loša. Npr. bez problema prepoznaje samoglasnike koje sada radimo, kad ih ja najprije iscrtam i ona to treba olovkom podebljati nema problema to relativno dobro napravi ali kad treba sama napisati bez crta onda niti ne želi pokušati. Sve što zna nacrtati je sunce i to je sve. Zanima me jel možda postoji neka knjiga sa slikama gdje se opisuje kako se treba raditi ili neki DVD.
    Pitala bih Min pošto mi moja M. ima ADHD jel bi bilo dobro da joj dajem to riblje ulje o kojem ste pisali?

  27. #27

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Negdje pri početku je bilo pitanje o tome kako riješiti problem ispuštanja slova kod djeteta koje već piše bajke, priče, a misli su brže od prstiju. Ja sad predlažem nešto tapkajući po mogućnostima, ako nije prikladno za djetetovu poteškoću, upozorite me i zanemarite. Dakle, pada mi napamet naučiti dijete korištenju diktafona, danas ih ima skoro svaki mobitel. Možda se djeci svidi takav "zapis" misli pa odluče one najljepše dijelove "učisto" i zapisati.

    Peterlin, hvala, sjajna si s ovim praktičnim idejama.
    Jel bi u te vježbe spadala i školica / zoga, kaskanje na nozi i slične igre, npr. nacrta se pužnica na asfaltu pa kad je iskaskaš, na jedno polje možeš upisat početno slovo imena i tu se možeš odmoriti. Tuđa slova, kojih je s vremenom sve više treba preskakati.
    Možda i ona igra sa škakljanjem dlana nekom pa ga trebaš udariti po nadlanici, ako ne uspiješ onda on tebe.

    Mislim da sam upamtila da općenito za grafomotoriku djeci treba najprije dati otvoreni prostor, penjanje, pa neku "sitniju" aktivnost, pa kredu, da crtaju okolo, pa veeeeeeliki papir i veliki kist, pa manji, još manji...dok se na kraju ne dođe do uskih crta između kojih treba utrpat slova.

  28. #28

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Da, upravo pročitah link-prvi put da imam sve o svom djetetu na jednom mjestu. Ima oko pola teksta/karakteristika koje se ne odnose na nas, a ostatak je ko da ga netko sad gleda. Pokriva uši pri velikoj buki, strašno ga iznervira svako ometanje sa strane dok on nešto radi, burno reagira kad ga to izživcira, imao je sa 2-3 god fazu vrištanja i bacanja po podu, direktno vezano za popodnevno spavanje na koje i danas negoduje (to samo kad smo ekstra umorni). Kad je u društvu, nerijetko se povlači i igra sam. Teta u vrtiću nam je govorila da je on osobenjak koji se zabavi sam sa sobom. To je donekle točno. Mene je u pozadini cijelo vrijeme mučilo što sam ja vidila da je on u određenom društvu uključen i sretan, da voli društvo više nego biti sam, a, bože moj, kad se već povuče, a šta će, zabavi sam sebe...Tužno mi je to bilo oduvijek a nisam znala što i kako s tim. Prvi put vidim sve poteškoće mog djeteta (koji ima još i lošu grafomotoriku) da su objedinjeni u jednom tekstu.

    Osijećam da ga je dugo (oko godinu-dvije), tj. od 3,5-5 godine ovo jako mučilo. Iz vrtića se vraćao umoran, umoran od podražaja, od društva, od toga što nije ništa radio, što se nije družio...Nadam se da nije (pre)kasno za uvid u pravo stanje i poboljšanje.
    Kako li sam sretna što vas sve imam ovdje, meni blizu, na mom kompu, hvala

  29. #29

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Makita i moja M. u vrtiću se povlaći i igra se sama, slaže puzle jer to najviše voli. Kad nešto treba napraviti jer je teta natjera onda normalno negoduje. Od njene treće godine a sada ima pet ja doslovno patim jer vidim jedno lipo normalno dite koje bi se igralo a na žalost ne zna kako. Ja kad je samo jedno dite vanik pokušavam je uključiti u igru ali to teško ide. MOgu vam reći , ne znam da li je to sa svim majkama koji imaju dijete sa DHD-om ali ja stvarno ponekad budem žalosna zbofg svog diteta.
    Makita u koji ti vrtić ide dite?

  30. #30

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    Vranjicka ne želim te plašiti, ali ako je zaista doslovno tako kako si napisala - dijete ima 5 god, ADHD, zna nacrtati samo sunce, ne zna kako se igrati (dakle vadim tvoje citate) možda bi ipak trebala opet s djevojčicom otići kod psihologa ili defektologa na obradu i na kontinuirani rad.

  31. #31

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Citiraj vranjicka prvotno napisa Vidi poruku
    Makita i moja M. u vrtiću se povlaći i igra se sama, slaže puzle jer to najviše voli. Kad nešto treba napraviti jer je teta natjera onda normalno negoduje. Od njene treće godine a sada ima pet ja doslovno patim jer vidim jedno lipo normalno dite koje bi se igralo a na žalost ne zna kako. Ja kad je samo jedno dite vanik pokušavam je uključiti u igru ali to teško ide. MOgu vam reći , ne znam da li je to sa svim majkama koji imaju dijete sa DHD-om ali ja stvarno ponekad budem žalosna zbofg svog diteta.
    Makita u koji ti vrtić ide dite?
    Moj je od ove god školarac, išao je kod časnih na Kmanu.
    Moram reći, moje dijete posve drugačije reagira kad ga teta zove u igru ili da nešto pokupi, spremi, učini. On će poslušat čak i kad mu se jako ne da...tek sad ga učimo da mu se ne treba uvijek dati sve, naročito da ne treba kupiti za drugima. Jer, kad teta zovne, ajmo sredite igračke s kojima ste s e igrali, a on tek došao, on trči spremat, a ostali nix. I tako toliko često da mi je to teta mnogo puta spomenula...i naravno da mu je rekla da on ne treba

  32. #32

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Makita čula sam za taj vrtić na Kmanu jer mi mala od kume ide tamo. Ja sam se oduševila kad mi je kuma rekla da časne same uzmu malu kad ona neće da spava i da rade s njom. To se u M. vrtiću nikada nije dogodilo.

  33. #33

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    [QUOTE=vranjicka;1936019]Makita čula sam za taj vrtić na Kmanu jer mi mala od kume ide tamo. Ja sam se oduševila kad mi je kuma rekla da časne same uzmu malu kad ona neće da spava i da rade s njom. To se u M. vrtiću nikada nije dogodilo.[/QUOTE) Ma i časne i tete su prilagodljive i poštene i drage u svakom smislu, zaista. Moje dijete je u vrtiću mnogo napredovalo!

  34. #34

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    Citiraj makita prvotno napisa Vidi poruku
    Da, upravo pročitah link-prvi put da imam sve o svom djetetu na jednom mjestu. Ima oko pola teksta/karakteristika koje se ne odnose na nas, a ostatak je ko da ga netko sad gleda. Pokriva uši pri velikoj buki, strašno ga iznervira svako ometanje sa strane dok on nešto radi, burno reagira kad ga to izživcira, imao je sa 2-3 god fazu vrištanja i bacanja po podu, direktno vezano za popodnevno spavanje na koje i danas negoduje (to samo kad smo ekstra umorni). Kad je u društvu, nerijetko se povlači i igra sam. Teta u vrtiću nam je govorila da je on osobenjak koji se zabavi sam sa sobom. To je donekle točno. Mene je u pozadini cijelo vrijeme mučilo što sam ja vidila da je on u određenom društvu uključen i sretan, da voli društvo više nego biti sam, a, bože moj, kad se već povuče, a šta će, zabavi sam sebe...Tužno mi je to bilo oduvijek a nisam znala što i kako s tim. Prvi put vidim sve poteškoće mog djeteta (koji ima još i lošu grafomotoriku) da su objedinjeni u jednom tekstu.

    Osijećam da ga je dugo (oko godinu-dvije), tj. od 3,5-5 godine ovo jako mučilo. Iz vrtića se vraćao umoran, umoran od podražaja, od društva, od toga što nije ništa radio, što se nije družio...Nadam se da nije (pre)kasno za uvid u pravo stanje i poboljšanje.
    Kako li sam sretna što vas sve imam ovdje, meni blizu, na mom kompu, hvala
    Ako sumnjaš da tvoje dijete ima probleme sa senzornom integracijom, nije dovoljno samo poticanje kod kuće. Dijete treba odvesti stručnjaku koji će točno dijagnosticirati koji osjetni sustav "šteka" i na čemu treba ciljano raditi.

  35. #35

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Rehab, vodila sam je kod psihologa na Mejama ( živim u Splitu) i ide kod logopeda i defektologa. Oni su s njom oduševljeni iako i sami kažu da joj je grafomotorika slaba. Ona je ove osnovne oblke krug, kvadrat i trokut odmah usvojila tj zna ih prepoznati i kad ih joj pokažem ona ih pravilno oslovi međutim s crtanjem nikako. spomenula si prstići i vidim da si u pravu jer joj to slabo ide. Samo meni je s njom teško radit jer i ona sama kad vidi da joj nešto ne ide odmah odustaje i teško mi je prisilit da radi.

  36. #36

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    Citiraj vranjicka prvotno napisa Vidi poruku
    Rehab, vodila sam je kod psihologa na Mejama ( živim u Splitu) i ide kod logopeda i defektologa. Oni su s njom oduševljeni iako i sami kažu da joj je grafomotorika slaba. Ona je ove osnovne oblke krug, kvadrat i trokut odmah usvojila tj zna ih prepoznati i kad ih joj pokažem ona ih pravilno oslovi međutim s crtanjem nikako. spomenula si prstići i vidim da si u pravu jer joj to slabo ide. Samo meni je s njom teško radit jer i ona sama kad vidi da joj nešto ne ide odmah odustaje i teško mi je prisilit da radi.
    Možda joj daješ preteške zadatke (npr. pisanje samoglasnika je definitivno pretežak zadatak za nu). Što su ti savjetovali psih. i def. da radiš s njom po pitanju grafomotorike?

  37. #37

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Rekli su mi da joj daj kist i vodene ili tempere pa da boja, rad s plastelinom, nizanje perlica itd. Ja to sve s njom radi ali se ona teško na to koncentrira. Jedino voli rad s životinjama. To obožava , bolje zna životinje nego veterinar.

  38. #38

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    P.S. Za pisanje samoglasnika je rano, pogotovo uz ovo što si navela. Pokušaj sa crtanjem kružnih, kockastih i trokutastih oblika. Idi redoslijedom koji sam ti navela, oblik po oblik. Tek kad usvoji jedan, nastavi sa slijedećim. I naravno, puno igara koje zahtijevaju rad prstića.

  39. #39
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,711

    Početno

    Djeci sa ADD-om , a pogotovo ADHD-om je sistematizacija i koncentracija puno veći problem od grafomaotorike. Zapravo mislim da je najvažnije i najveći uspjeh da ona odradi zadatak do kraja , sa vremenom uz što manje podsjećanja da ga završi, od toga da vježba (baš ciljano) neku grafomotoriku .Pogotovo zato što ima tek pet godina. Zapravo kod nje je sam proces riješavanja i rada na zadatku bitan, a rezultat je puno manje bitan.

  40. #40

    Datum pristupanja
    Apr 2010
    Lokacija
    skićem se
    Postovi
    210

    Početno

    Moj sin nema Adhd ali smo preklani sumnjali .On je imao isti problem.Sanjar u srcu ,jako dobro dijete zanima ga sve ali pisanje nam je bilo ajme majko.Ispuštanje slova ,nigdje kvačice i slično.Onda je cijelu godinu išao kod logopedice i mi smo doma vježbali s njim.Logopedica nam je otkrila jednu foru.Škare i papir.Što on više rezucka to bolje.Pili smo i neke kapsule za koncetrciju koje su nam učiteljica i logopedica pomogle naći.Uglavnom ne sjećam se kako se zovu ali znam da su oko 90 kn.Imam negdje sve isprintano što su mi one našle.Uglavnom rukopis se popravio uz veliki napor s naše i njegove strane .Ima i sad pogrešaka pogotovo ako je neki test pa se žuri napisati i boji se da ne zazvoni a on nije napisao.Učiteljica mu neke sitne greške oprašta jer zna da on zna sve ali jednostavno je nekad brzoplet.Uglavnom ako dijete zanima npr.životinje dajte mu slikovnicu i stare novine bilo što i nek rezucka pa te slike životinja nek lijepi na neki veliki plakat kao neki projekt.Naš A je imao u školi projekt o japanu kad se dogodila ona katasrofa.On se sav uživio u to .Rezuckalo se ,lijepilo ,pisalo i odnio plakat u školu ,Kad je učiteljica objesila njegov plakat na školski pano u hodniku nitko sretniji od njega.

  41. #41

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Puno vam hvala i pomogli ste mi svojim prijedlozima, pogotovo ovo s plakatom sa životinjama. Moram vam reći da živim u velikom strahu pogotovo kad se sitim škole jer me strah kako će to funkcionirati. Kad čitam ove forume roditelja čija dica idu u školu i s kojim problemima se suočavaju uvati me mala snaga.

  42. #42

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Kam koje ti je sin pija pilule za koncentraciju? Jesu li dobre, jer ja sam inače protivnik tableta.
    Pitam inače sve forumaše čija djeca imaju problema sa hiperaktivnošću što je najbolje trenirati. MOja logopedica mi je preporučila judo ili teakwando jer da to smiruje dijete.

  43. #43

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Mislim da mi nismo sa dovoljno karakteristika koji bi nas odveli cijelom nizu stručnjaka, ali čekam da prođe sezona godišnjih, za 15ak dana ću poći do logopeda. Htjeli smo ima dva mjeseca al nas je nešto spriječilo. Naaaakon toga ćemo vdjeti.
    Moram naglasiti da sam ja istakla njegove probleme, a preskočila spomenuti ono u čemu je dobar. Svakako, on već piše slova, tiskana doduše samo, al mislim da je to dovoljno zasad. Uči čitati mala tiskana. Bojanje mu je solidno samo ako se trudi. Nisam ga navodila na pisanje kad mu je to stvaralo otpor. Veeeeliki mu je gušt rješavanje labirinta i općenito svi zadatci vezani uz Paška patka, pa smo se na to koncentrirali-ima neka radna lista sa zadatcima, dvije razine, u knjižnici posuđujemo neke od 5 knjiga izviđačkog priručnika koji uz zgodne priče imaju i zadatke za izradu sa lijepljenjem, rezanjem, bojanjem...pa origami i štošta, recimo ugrubo, što bi moglo spadati pod likovni odgoj
    Osim što piše, on se rado penje po stablima, zna kolut naprijed-natrag, ulijeva sebi iz tetrapaka piće, može se koncentrirati, nije uvijek izoliran u igri, ali lakše se igra 1 na 1, češće...ali on je dijete koje NIKAD neće prekršit ni najmanju uputu, a kamoli zabranu. I onda često dođe u sukob s grupom koja se igra na bilo koji način ne mareći za upute ili zabrane. To ga frustrira i zbuni, ne može shvatiti zašto netko uopće radi mimo dogovora. Tako on brzo ispadne drugačiji i kontra struje, a nije tip vođe koji će to na šaljiv i sl. način okrenut u svoju korist...
    Vezano za rad škaricama, kupili smo one za lijevake, imamo trobridne olovke, bojice i tako...

  44. #44

    Datum pristupanja
    Apr 2010
    Lokacija
    skićem se
    Postovi
    210

    Početno

    Moram naći one prospekte i sve ostalo jer da sad vidim u apoteci kutiju znala bih o čemu je riječ ovako napamet nemam pojma.
    I ja sam iskreno protiv tableta u tolikoj mjeri da moja djeca ni doktoru ne idu ako stvarno nije sila.Znam samo da je kutija narančasto crvena toga se sjećam.Ali i ovako sutra moram u apoteku pa ti javim kad ih ugledam.Išao je i moj na karate ravnih mjesec dana pa je rekao da on više ne želi jer da se oni tamo uče tući.I nikakva objašnjenja nisu pomogla.Onda sam ga molila da izdrži taj mjesec koji je započeo pa ako mu se i dalje ne bude išlo odustat ćemo.Naravno da je sve to bez problema odradio ali kad je došao kraj mjeseca karate baj baj.Što god ga upitam čime bi se volio baviti ili igrati on samo da bi on gradio i obožava plivati pa se mislim upisati ga na plivanje nakon ljeta iako mi je nezgodno za vožnju jer se ne možemo uskladiti.

  45. #45
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,711

    Početno

    Iamo već jednu staru temu na kojoj se puno i kvalitetno pisalo o ADHD-u , pa ako nisi čitala do sad http://forum.roda.hr/threads/2748-Hi...hiperaktivnost

  46. #46

    Datum pristupanja
    Jul 2011
    Lokacija
    Vranjic
    Postovi
    47

    Početno

    Sirius, čitala sam tu temu na forumu. U biti čitam sve moguće što postoji na internetu. Učlanila sam se i u udrugu Buđenje i čitam njihov forum i pisala sam međutim valjada su tamo forušami na godišnjem nitko ništa ne piše već duže vrime. Ti si napisala : Privoli dijete na suradnju i da dijete s veseljem surađuje". U biti to i je osnovni i najveći problem: PRIVOLI JE NA SURADNJU!

  47. #47
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,711

    Početno

    Citiraj vranjicka prvotno napisa Vidi poruku
    Sirius, čitala sam tu temu na forumu. U biti čitam sve moguće što postoji na internetu. Učlanila sam se i u udrugu Buđenje i čitam njihov forum i pisala sam međutim valjada su tamo forušami na godišnjem nitko ništa ne piše već duže vrime. Ti si napisala : Privoli dijete na suradnju i da dijete s veseljem surađuje". U biti to i je osnovni i najveći problem: PRIVOLI JE NA SURADNJU!
    Ne, ja sam napisala da je najveći problem privoliti na suradnju. A privoliti na suradnju i jest zadatak, tj. hoću reći da je tvoj zadatak uspostavljati suradnju i pokušavati navesti je da napravi zadatak do kraja, a ne zadatak sam. Zadatak je proces , a ne cilj. Ne znam da li razumiješ? Moj rad , sa mojim djetetom školarcem 98% vremena jest posao da ga navedem da samostalno napravi zadatak, samo izvršaavanje zadataka je 2 % vremena. Znaći on troši energiju na odgađanje izvršavanja zadatka (jer mu je dosadan, jer mu je težak, i što već...) 98% , a za sam zadatak mu treba 2% vremena koje provedemo radeći. Dakle , hoću reći da je rad i samo navođenje na rad i izvršavanje zapoćetog, više od zadataka samog.

  48. #48
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    Nisam ljuta nego zbunjena...procjenu je napravila privatna logopedica....sve što je napisala u vezi govora potpuno se slažem, ja sam bila ta koja je uopće inicirala njezin odlazak logopedu...na Goljaku već 5mjeseci čekamo termin, ali kako znamo koliki je red neće me čuditi ako ćemo čekati i više od govine dana, zato smo krenuli privatno.

    Ona ima ozbiljnih govornih poteškoća po meni i problem s pažnjom..sve jo dosadi nakon 15-20min (malo je to i genetski na tatu) (bojim se i disleksije) ali radna memorija i grafomotorika...nije uz to objašnjeno na temeljučega je donešeno takvo mišljenje?
    Nalaz je rađen prije 2,5 mjeseca i tek sam ga danas dobila pa nisam razgovarala s logopedicom-pitat ću je

    Vas sam tu htjela pitat na osnovu čega se zaključuje da netko ima problema s grafomotorikom, jer na netu sve što mogu nać je bojanje izvan oblika, ne želi crtati pisati-a to nije problem moje male

    ja sam inače ona koja inicira da joj se da točna dijagnoza ako je moguće pa bila ona i najgora moguća- ali ne volim kad jedan doktor jedno drugi drugo a dijete vide 5min.

    Kad ja spomenem disleksiju brane se da pretjerujem i da se to nemože znati prije 2 osnove, a meni je tada već kasno jer dijete već ima probleme s učenjem i u školi (neću sad na tu temu)..i tako na internetu sam našla da neurorizična djeca katkad imaju problema s držanjem olovke,okretanjem slova, pažnjom......nemora sve biti disleksija...ali nije li bolje znati dijagnozu pa s dijetetom i preventivno početi raditi nego to gurati pod tepih?

    Nisam od onih koji guraju pod tepih, ali nevolim ni da se pišu neke stvari koje nemaju uporište u stvarnosti

  49. #49
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Hi!

    Ne uzrujavaj se... Ljevorukost ti je razlog za slabiju grafomotoriku. Imam takvo dijete doma.

    Naime, korištenje lijeve ruke za pisanje nije isto što i korištenje desne, jer mi pišemo uvijek s lijeva na desno, bez obzira kojom rukom. Kad pišemo desnom, to je prirodan smjer, ali za ljevake to je obrnuto. Dijete mora U GLAVI okretati sliku i naučiti kako pisati u stranu koja mu je zapravo neprirodna. Moj ljevak je dugo duuugo pisao potpuno zrcalno, kao Leonardo da Vinci. Dugo nam je trebalo da ga "prevježbamo" na suprotnu stranu. Ima i dijagnozu specifičnog poremećaja čitanja (Suvag) ali ja sam uvjerena da je sve to zbog ljevorukosti. Čita on i piše bez problema, ali mu je trebalo dulje da to savlada.

    Što se tiče ljevorukosti, nabavi curici odgovarajući pisaći pribor za ljevake. Logoped će ti to reći, ali vjerojatno misli da je još rano. Nema veze... Olovke i bojice moraju imati trokutasti presjek da bolje leže u ruci, a kasnije ćeš joj nabavljati i posebno oblikovane flomastere i nalivpera za trajni zapis. Kad jednom savlada pravilan hvat, moći će pisati bilo čime. Isto ti vrijedi i za škare. Kupi ljevačke, dijete će ti se preporoditi. Ne koštaju ništa više, samo ih treba pronaći, ali većina knjižara sve to ima. Treba samo pitati.

    Dalje, govor... Nisi opisala kakve točno smetnje dijete ima, ali ovo ti sigurno neće odmoći: nabavi knjigu GOVOR-RITAM-POKRET (Ivana Herljević - Ilona Posokhova) u kojoj imaš hrpu pjesmica i vježbica koje razvijaju i govor i finu motoriku (to je vezano, a vezano je i uz vid - mora biti dobra veza oko-ruka da bi motorika štimala). Mislim da ti ništa krivo nisu napisali u dijagnozi, dapače. Ako dijete ima traljav govor, vrlo često ima i neku motoričku smetnju i to se istovremeno rješava i ispravlja.

    Za motoriku su ti dobre vježbe probiranja graha/kukuruza (istovremeno učiš dijete matematiku za predškolce, pa i brojenje unatrag jer to nije pjesmica napamet, nego dijete mora steći osjećaj da se nekakva količina smanjuje), nizanje perlica i izrada ogrlica, lijepljenje sličica u album i slično. Puzzle su također odlične, šareni čavlići koji se pikaju u ploču i rade sličice, a možeš djetetu pokazati i kako se izrađuje odjeća za lutke. Ima takvih igara puno - dijete misli da se igra, a usput uči i vježba.

    Sretno!

  50. #50
    ivana zg avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,722

    Početno

    Puno ti hvala, knjigu imam...inače ako je njezina grafomotorika problem, ja bih to prva htijela znat
    - njene logopedice nema ima zamjenu ali kad dođe pitat ću je na osnovu čega je donjela takav zaključak
    -naima moja mala tamo nikad ne piše, ne crta i ne drži olovku
    -isto tako ljevakinja i to bi trebali itekako uzeti u obzir ali i to da ona piše od svog 17mj života
    - neki dan je škarama ravno rezala papir i to desnom rukom ( ja joj baš mislila kupiti pribor za ljevake)
    - isto tako šogor je ljevak i on je rekao da on nikad nije imao problem s pisanjem i okretanjem slova, ali mu je rukopis bio ružan i tj-dok piše prelazio bi rukom preko rečenice (jel s lijeva na desno) pa se automatski olovka mrljala
    - neki dan sam malu zamolila da mi nešto oboji u bojanki ali da pazi da ne pređe crtu- i napravila je to bez greške-možda je dijetetu samo trebalo reć da se od nje traži da kad boja,boja unutar npr.kruga i ne prelazi van

    -svaki dan crta,reže škarama, slika vodenim bojicama i mjesi plastelin
    - sveli smo crtiće na 1 dnevno ili čak svai treći dan i pažnja joj je punooo bolja

    -eto zato me zanima zašto je dijagnoza grafomotorike tako loša, jer ne znam što se pod grafomotoriku podrazumjeva- možda se tu radi o nečem drugom a ne o pisanju, bojanju, držanju olovke?
    Jedva čekam da je pitam idući tjedan!

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •