Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 50 of 64

Thread: matematika - 1. razred OŠ

  1. #1
    Mukica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Bestovje
    Posts
    6,890

    Default matematika - 1. razred OŠ

    evo zapeli smo
    znala sam da budemo imali problema s matematikom, samo nisam znala kad

    na znakovima VEĆI od i MANJI od
    tj > i <
    ne konta
    i ja ga u potpunosti razumijem
    jer ni ja nisam kontala doslovno do nedavno, ali trebalo mi je 30 godina za to, kad sam samo odjednom shvatila koji je koji i sad znam da je ovaj > za veći od, jer ide kao prema naprijed, a da je ovaj < manji od jer pokazuje unazad
    al oskar uopce ne kuzi kad mu ja to tak objasnjavam

    npr. rjesava zadatak i govori na glas "6 je veci od 3"
    i napise znak za manji
    i onda 4 puta za redom napise dobar znak, al ja ga gedam kak rjesava i vidim da on to pise samo zato da nekaj napise.. uopce ne razumije sto je napisao

  2. #2
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    razdvojene crte idu na veći broj,
    skupljena strana na manji

    jasno? nikad nisam uspjela nekom objasniti matematiku

  3. #3
    Ribica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    378

    Default

    A da mu jednostavno kažeš da je to nakakvi tuljac i tamo gdje je otvor stane više, a gdje je špica stane manje pa tako treba i napisati.

    6 je veći od 3
    ili
    6>3

    na 6 je otvor ili kao "gle koliko se otvorio jer je veći, a ovaj je manji pa u njega stane samo vrh/malo"

  4. #4
    AdioMare's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    9,023

    Default

    Mi smo to baš ovako kao Ribica.

  5. #5
    Marija's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,064

    Default

    Daaavnih dana kad sam išla u prvi razred, nama je učiteljica objašnjavala otprilike ovako:

    znakovi > i < imaju oblik kljuna. Patkica će otvoriti kljun prema onom što je veće.

    znači: 3<6; 7>2

    možda pomogne

  6. #6
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    ivarova uciteljica im je to super objasnila pa je i on meni ali ne znam sad ponoviti

    graficki se vec sve kuzi
    3<5 vidis kako raste prema vecem broju
    9>4 vidis kako pada prema manjem broju

  7. #7
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    sva sreca mi s tim nismo imali problema pa nit neznam kako je to uciteljica objasnjavala, u svakom slucaju ja nisam morala nikako. Ja se samo cudim sto ste vi tek na tome, mi smo to prosli odavnooo.

    No, ja moram otvoriti topik o hrvatskom, nama je to nocna mora

  8. #8

    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    2,576

    Default

    ovako ja 4-godišnjaku koji uporno hoće igrati Sunčicu

    2 špice većemu, a 1 manjemu

  9. #9
    kate's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,702

    Default

    slovo "v" koje zijeva kao "vučina" hoće progutati "veći broj"

  10. #10
    piplica's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    3,169

    Default

    Mi do toga još nismo došli :? ...

  11. #11

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    otvor uvijek ide kod većeg broja ,a špica kod manjeg


    9>3 tj 3<9

  12. #12

    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    129

    Default

    Pokušaj mu to približiti rukama, ako jako raširi ruke jako voli mamu, ako ih skupi malo ju voli = veliki otvor veći broj, mali otvor/špic manji broj. Ili mu napravi tuljac pa vježbajte veći auto/veći otvor, manji auti/špic. Matematika je apstraktna, pokušaj to približiti rukama, crtežima, tijelom. Lakše se zapamti. Ovo s patkicom isto nije loše. Ovisi šta mu je zanimljivije.

  13. #13

    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    294

    Default

    " strelica uvijek pokazuje na manji broj " - ovako sam davno objasnila samoj sebi, a lani i šimunu. nama je upalilo!

  14. #14
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    mukice, od desetak razlicitih objasnjenja, jel koje upalilo?
    dodjite jedan dan kod nas da mu ivar pomogne ako sto treba, on je jako dobar instruktor

  15. #15
    Mukica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Bestovje
    Posts
    6,890

    Default

    nije upalilo ni jedno :/
    kad mu krenem objasnjavat stavi ruke na uha i vice ne kuzim ne kuzim i ne kuzim
    uzasno me podsjeca na nekoga

  16. #16

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    i tebi nije išla matematika ?

  17. #17
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    kako, mukica, na to onda reagiras?

    Mene bi to izbacilo iz takta skroz - kada vidim da uopce ne pokusava shvatiti nego apriori banalizira situaciju ili problem.

    Mogu reci da me nista u B odgoju nije toliko frustriralo kao skola, znala sam da ce tako biti - i je, i tesko nalazim modalitet u kojem ne vristim na njegovo lijeganje po stolu, pisanje zadaće iz hrvatskog po dva sata (nama je hrvatski problem), plakanje nad tim kako mu je to tesko, slova kao krumpire i sl....

  18. #18
    MGrubi's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Šibenik
    Posts
    10,389

    Default

    ja sam držala "instrukcije" iz matematike prijateljima

    nekima jednostavno mozak zabloka na prvu
    onda treba malo strpljenja , krenuti sa što jednostavnijim primjerima, za "razbijanje leda"
    strpljenja, uposrnost, nije matematika takav bauk

  19. #19

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    ponekad strpljenje nije odgovor , no mislim da imamo dijametralno suprotne stavove o nekim stvarima tako da bi moje daljnje uključivanje u ovu diskusiju bilo izlišno

  20. #20
    Mukica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Bestovje
    Posts
    6,890

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica
    kako, mukica, na to onda reagiras?

    Mene bi to izbacilo iz takta skroz - kada vidim da uopce ne pokusava shvatiti nego apriori banalizira situaciju ili problem.

    Mogu reci da me nista u B odgoju nije toliko frustriralo kao skola, znala sam da ce tako biti - i je, i tesko nalazim modalitet u kojem ne vristim na njegovo lijeganje po stolu, pisanje zadaće iz hrvatskog po dva sata (nama je hrvatski problem), plakanje nad tim kako mu je to tesko, slova kao krumpire i sl....
    kak reagiram?
    pa onak, duboko u sebi, dodje mi, figurativno receno - da mu glavu otkinem
    al skuliram se i stvarno se trudim ne urlati kad je vezano nekaj uz skolu i kazem mu skroz kul glasom (rezerviranim za skolske probleme 8) - ja cu ti pomoci - nisam ni ja razumjela dok mi netko nije objasnio
    daj da ti pomognem - pa nije nis strasno ak ne razumijes i onda tak to kopapiga ponavljam jedno 10 minuta
    nakon cega on popusti (najgore je sto ja znam da ce on na kraju popustiti jer ZELI da mu objasnim, ali ne znam kak da prevladam ovaj dio u kojem se on inati i odbija suradnju)

    ak ne izdrzim odem u WC na ventiliranje
    pa se vratim jer si brijem ak cu urlat na njega zbog skole samo cu mu navuc traume

    ma uzas jedan - a najradije bi vikala bez prestanka nek prestane i nek se uhvati olovke i nek me SLUSA

    marija, nemoj pobjec - zanima me kak se jos moze

  21. #21
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    ta skola je fakat stres.
    toncek je rodjeni streber, i sve shvaca jako dosljedno i kruto, fali mu opustenosti po pitanju skole.
    Neki dan smo imali dramu, jer je u pocetnici imao zadatak da nacrta sto najvise voli raditi kad je sam doma. Ali on nikad nije sam doma! I kak da onda nesto nacrta! Jednom je samo ostao sam nekoliko minuta. I pitam ga sto je onda radio? Pa stajao sam, samo sam stajao, kaj da to nacrtam!?!
    I tak on drami, place, baca se na pod, zasara taj list u pocetnici, pa ga onda sumanuto brise... a ja u pozadini objasnjavam, milim i blagim glasom, da ne treba to bas tako strogo shvatiti, da nek nacrta ono sto bi on volio raditi kad ce jednog dana, kad bude stariji, stvarno ostajati sam doma...

    Jucer opet, htio je prepisati neku bozicnu pjesmicu, iako to nije bilo obavezno (najvise mrzim 'zadace za one koji zele napraviti nesto vise'). Ja sam mu diktirala. Prvi problem je nastao kad sam izdiktirala stih 'samo josip i marija' jer je on to protumacio kao samo 'josip i marija'. I naravno, plac, uz 'sve si ti kriva, najzlocestija od svih zlocestih mama!'
    A finale, kad mu nije stao posljednji red na jedan list papira, jer sam ja pogresno prebrojala stihove. Arghhh....
    Trebate vidjeti taj ocaj, bacanje olovki, rusenje stolica, potoke suza i urlike. Uspjela sam ostati uglavnom hladnokrvna, ali sad sam se morala malo pozaliti, makar nema veze s matematikom.

  22. #22
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    jako vam zavidim na tim hladnim glavama

  23. #23
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Mukice, odvedi Oskara nekom klincu samo malo starijem od njega, nek mu to objasni. Al ne kao instrukcije, nego nekako navedi pricu na taj mlin.

    Ja nemam hladnu glavu. Kuzim da je u stresu, al mi fakat ne treba da mi jos po doma nabija taj stres svim ukucanima. Ali puno smo napredovali u odnosu na pocetke.

  24. #24
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica
    jako vam zavidim na tim hladnim glavama
    ne uspije to meni uvijek.
    a i skuzila sam, da u situacijama ka mi muz pocne gubiti zivce i vikati (i prijetiti kaznama, to mu je omiljeno), ja se bas priberem, kao suprotnost njemu.

  25. #25
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    je, i meni je to najbolji apaurin

  26. #26

    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Istra
    Posts
    1,374

    Default

    Quote Originally Posted by a zakaj
    Quote Originally Posted by Bubica
    jako vam zavidim na tim hladnim glavama
    ne uspije to meni uvijek.
    a i skuzila sam, da u situacijama ka mi muz pocne gubiti zivce i vikati (i prijetiti kaznama, to mu je omiljeno), ja se bas priberem, kao suprotnost njemu.
    Kad ćujem MM-a da viče onda ja kuliram situaciju, a kad ja vičem onda MM kulira.

    Ja nemam strpljenja ali najviše zato što znam da zna ali se ne trudi nego očekuje da ću mu ja dati odgovore. Njegovi ispiti i zadaci iz matematike su svi odlični. Ako zna u školi onda zna te iste zadatke i doma napraviti ali njemu se neda razmišljati pa glumi i počne spiku "ja ništa ne kužim, ja sam glup" To im je nekakva fora u razredu.

    Mukica, probaj razgovarati sa učiteljicom neka mu ponovno objasni. Puno puta slušaju radije njih nego roditelje.

  27. #27

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    Matematika je sol života.

    Što mislite koji od zg fakulteta inzistira na dobrom predznanju matematike ?





    pravni, jer bez logike ,nema dobrog pravnika.

    mukice ,moramo se naći 1 to 1 ili preko maila, forum nije dobar medij, za razgovore ovog tipa.

  28. #28
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    Quote Originally Posted by maria71
    Matematika je sol života.
    a logika je temelj matematike. Elem, sve ti se svodi na filozofiju

    Što mislite koji od zg fakulteta inzistira na dobrom predznanju matematike ?

    pravni, jer bez logike ,nema dobrog pravnika.
    to za pravo nisam znala, ali znam da npr. na psihologiji treba matematika, sto neki ne bi ocekivali.

    inace, ako imas neki savjet u vezi nacina rada sa skolarcima, ja bih ga rado cula, ne mora biti u skladu s misljenjem vecine.

  29. #29

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    Puno sam metoda isprobala, sati instrukcija održala, i znam da su ključne prve 4 godine u školi tj osnovne računske operacije,ako to nije automatizirano, ode sve u kupus.....

    a dijete ako može sve birati, naravno da će izabrati da neće učiti tablicu množenja jer je to dosadno....i ne razuuuuumijeeeee

    tablicu množenja sam predočavala grafički, tipa množenje je skraćeno prebrojavanje itd

    pa kaj bi ti rađe ,brojao jednu po jednu kockicu ili naučio da je 9 puta 8 72 itd

  30. #30

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    modificirana mrkva- batina metoda

    s tim da je batina prebrojavanje ,a mrkva tablica množenja

    pa sad ti odaberi .hoćeš naučiti da je 9 puta 4 36 ili crtat u bilježnicu pravokutnik 9 puta 4 i brojati

  31. #31

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    sve oko nas je matematika

    brojite, sortirajte, uspoređujte

    bit će svima lakše i djeci i vama

  32. #32
    white_musk's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Sarajevo
    Posts
    2,838

    Default

    ja jako matematiku

    nekad, kad imam vremna rješavam zadatke( za opuštanje) i redovno kad kupujem neke nove knjige pokupim i koju zbirkicu zadataka(onako usput )

    zato sam legastenik najgoreg stepena(atestiran)

  33. #33
    Rene2's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Na svom mjestu.
    Posts
    1,905

    Default

    Quote Originally Posted by maria71
    Puno sam metoda isprobala, sati instrukcija održala, i znam da su ključne prve 4 godine u školi tj osnovne računske operacije,ako to nije automatizirano, ode sve u kupus.....

    a dijete ako može sve birati, naravno da će izabrati da neće učiti tablicu množenja jer je to dosadno....i ne razuuuuumijeeeee

    tablicu množenja sam predočavala grafički, tipa množenje je skraćeno prebrojavanje itd

    pa kaj bi ti rađe ,brojao jednu po jednu kockicu ili naučio da je 9 puta 8 72 itd
    Sve potpisujem od riječi do riječi!!!

    Prva 4 su najbitnija, pogotovo tablica množenja/dijeljenja i uspoređivanje (><).
    Upravo danas sam doživjela da je dijete prošlo kroz cijelu osnovnu školu a da nije to naučilo i sad je to problem u 1. razredu srednje trgovačke škole.
    Ja ponovno učim djecu tablicu množenja!!! (Ne kažem da mi je to teško), ali mi nije jasno kako su učiteljice to dozvolile.

    Jest, da sam ja išla za vrijeme komunizma u OŠ, ali moja učiteljica 1.-4. raz, nije išla dalje s gradivom dok zadnji učenik nije znao tablicu množenja kao pjesmicu i zna ju i dan danas.

  34. #34

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    kad mi je frka sa živcima riješavam Demidoviča

  35. #35
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Ajme Marija - i ja sam ga voljela.

    As sam sada daleko od matematike i pojma nemam kako bi šta rješavala.

    Sljedeće godine F. postaje školarac, pa se možda malo vratim u matematiku (a htjela sam ju studirati)

    Joj, kak meni budu smješne prodavačice u dućanima za sniženja, kada mi hoće kalkulatorom izračunati kolika je snižena cijena. ( a sniženje izraženo u postocima)

  36. #36

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    eh da, naša virgo bi to puno bolje objasnila.
    ( ono što ja želim reći )

    baš mi fali .

  37. #37
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    Quote Originally Posted by maria71
    a dijete ako može sve birati, naravno da će izabrati da neće učiti tablicu množenja jer je to dosadno....i ne razuuuuumijeeeee
    a vidis, ja mislim da nije u tome problem.
    moje dijete je uzivalo u rjesavanju matematickih zadataka, i u ucenju slova, bas mu je to bio gust. ali od kad ide u skolu, to mu postaje naporno.

  38. #38

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    zato jer mu ne paše metoda ili ograničenje vremenskim rokom ?

    ili što je to sad svakodnevna rutina ?

    što ti misliš ?

  39. #39
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    nadam se da je samo privremeni zamor.
    pribojavam se da mu je skola previse prisile, a premalo motivacije. njemu jos uvijek u skoli jako fali vrijeme za igru, djetinjast je jos.

    jednom sam negdje citala intervju nekog nobelovca (pojma nema gdje ni kojeg) koji je izjavio da skola zapravo uspijeva postici to da djeca, koja su u pocetku sva jako zainteresirana za znanje, postanu totalno nezainteresirana za znanost.
    Naravno da postoje ucitelji koji su iznimke, i klinci koji su iznimke, ali onako generalno, bojim se da u tome ima istine.
    Pa se brinem i za svoje dijete. On ima potencijala za apstraktno misljenje, i znatizeljan je, ali mu svakodnevne obaveze tesko padaju (za sad).

  40. #40
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Ja cu jos jednom napisati - da mogu ispisala bih Andriju iz skole, i to odmah.

  41. #41

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    uvijek se sjetim jedne emisije, gdje je ekipa tražila poveznicu između iznimno akademsko uspješnih afroamerikanaca iz istog grada , razl generacija

    i što je bila poveznica?

    ista učtieljica od 1 do 4

  42. #42

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    marta postoji li mogućnost promjene učiteljice ?

  43. #43
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    0 bodova. jedan razred.

  44. #44

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Samobor
    Posts
    1,111

    Default

    Ja se ne bi skroz složila oko toga što je najvažnije za dobru matematičku podlogu. Slažem se da u onom prva 4 razreda, ali mislim da je puno važnije da nauče koncepte matematike tipa logika, točnost, rješavanje problema.

    Na primjer što vrijedi ako zna napamet 4*7 ili 11-6 ako ne zna odgovoriti na pitanje ako je Maja starija od Petre 6 godina, koliko je stara Petra. Meni se zasad program čini OK, i jedino mi se ne sviđa što ponekad imaju natjecanja u brzini iz matiša, to smatram lošim.

    Uglavnom osobno radije biram da on meni sad u 2 razredu još uvijek u glavi računa 11-6 (11-1, pa onda 10-5), nego da zbraja napamet i muči se sa logičkim stvarima.



    što se manje veće tiče, njima je to isto lijepo objašnjeno da je razmak između crta manji tamo gdje je i broj manji, a veći tamo gdje je veći broj. U stvari sve kreće od znaka jednakosti, gdje je razmak jednak jer su brojevi jednaki. To se dijetetu može lijepo pokazati sa šibicima, stave se 3 kamenčića sa jedne strane, i 3 sa druge. Dvije šibice paralelno (znak jednakosti) između njih. Nakon toga makneš 2 kamenčića sa jedne strane i na toj stani smanjiš razmak između šibica tj napraviš znak manje. Ponoviš igru nekoliko puta. Poatana je da nije važno što je znak za više a što za manje nego kako se do simbola došlo.

  45. #45

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    prva učiteljica ili učitelj je ključna osoba u obrazovanju....

    najsnažnija karika u lancu obrazovanja

  46. #46
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    maria, ne muci mene samo uciteljica, nego cijeli koncept, plan i program, odgojni dio, ali to nije tema ovog topica.

  47. #47
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Quote Originally Posted by maria71
    prva učiteljica ili učitelj je ključna osoba u obrazovanju....

    najsnažnija karika u lancu obrazovanja
    ne smijem se svoje niti sjetiti. Ona mi je najveća trauma djetinjstva
    imam VSS i još malo

  48. #48

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    alamama naravno da je riješavanje problema bitno ( mene je tako učio deda matematiku prije škole i ja to radim sa svojim djetetom sada ), no ja ostajem pri tablici množenja jer sam se u praksi uvjerila na x primjera da ako to šteka, šteka i sve ostalo....


    da ti vidiš što oni sve NE ZNAJU u prvom srednje,al odosmo u epske širine

    ja nisam znanstvenik ,ja sam samo obična nastavnica koja se bavi konkretnim učenicima i njihvim manjkavostima i onda to probam nadopuniti najbolje što mogu, a neke rupe se ne daju nadoknaditi

    odoh ja u školu....popodnevna smjena je najteža

  49. #49

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    Quote Originally Posted by marta
    maria, ne muci mene samo uciteljica, nego cijeli koncept, plan i program, odgojni dio, ali to nije tema ovog topica.
    i ja smatram da tu ima prostora za promjene

    samo ja te promjene provodim doma,kao što je i moja mama sa mnom to radila doma, i deda

  50. #50

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Samobor
    Posts
    1,111

    Default

    Maria u pricipu sam ja više htjela poručiti da forsiranje biflanje zbrajanja i oduzimanja i tablice množenja od strane roditelja zna biti loše. Nisam mislila toliko na školu koliko na rad doma. Često znam čuti, "moje dijete je super matematičar (predškolac) već učimo tablicu množenja".

    Ustvari sigurna sam da dobri nastavnici ujednače i ovaj dio automatiziranja i problemskih zadataka. Ali bojim se ih više radi na automatizaciji a manje na logici.

    Ovo što si napisala u prvoj rečenici, to sam i ja sa svojim dečkima radila od malena i pokazalo se stvarno super. On kad vidi puno stranicu zadataka, prvo veselo rješava problemske a onda krene na ove za vježbu koji mu realno nisu izazov.

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •