Pokazuje rezultate 1 do 31 od 31

Tema: ZADOVOLJSTVO CJELODNEVNOM NASTAVOM

  1. #1
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno ZADOVOLJSTVO CJELODNEVNOM NASTAVOM

    Drage forumašice, zanima me kako ste zadovoljne cjelodnevnom nastavom. Naime, mi smo sad drugi razred i čini mi se da ne bi bilo loše neke stvari još malo ponoviti kod kuće. A onda s druge strane razmišljam da li je to u redu. Jer oni su u školi od 8 do 4 (plus ono što dođu odnosno odu kasnije zbog naših poslova) i tamo bi sve trebali naučiti, ne nose knjige kući i kad bi se trebali odmarati i baviti slobodnim aktivnostima?!
    Moj sin je odličan učenik i lako savladava gradivo. Ali vidim da roditelji svaki dan rade s djecom. Ne bih htjela prigovarati, a opet ne bih htjela da reagiram prekasno.

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    maksimir
    Postovi
    212

    Početno

    Mi u pravilu ne radimo doma s njim, osim pred neki test i nešto što je kompliciranije.
    Ali trudimo se svaki dan pregledati knjige i bilježnice, tada mi on malo detaljnije ispriča što se događalo...zapravo, to je vrijeme koje provodim samo s njim, pričamo o školi i mnogim drugim čudesima. Katja je tada u drugoj sobi s tatom i ne smije nas gnjaviti.
    Npr, kada je počeo s pisanim zbrajanjem, to smo onda malo vježbali.
    Mislim da ćeš najbolje skužiti po njemu trebaš li raditi dodatno ili ne.
    Ako ima sve 5 i učiteljica ti kaže da je sve ok, onda mislim da nema potrebe.

  3. #3
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    Ali vi ste u cjelodnevnoj ili produženom?? Knjige se ne nose doma do vikenda, kada ih pregledamo i prokomentiramo.
    Nije problem u dodatnom (mom) trudu, nego ja ne bih htjela opterećivati dijete bez potrebe, a ne bih ni htjela da najednom počne dobivati slabije ocjene.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    maksimir
    Postovi
    212

    Početno

    Ja ti ne kužim razliku između cjelodnevnog i produženog. Kod nas se nose knjige i možemo raditi doma ako hoćemo svaki dan. Ali ne radimo, jer za sada nema potrebe.

  5. #5
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    cjelodnevna nastava ti je kad klinci sve obavljaju u školi po defaultu, dakle savladavaju novo gradivo, ali i ponavljaju, pišu zadaću vježbaju. oni nastavu imaju cjeli dan, dakle imaju sat, pa onda slobodno vrijeme, pa opet sat i tako do 15,30. tamo ručaju, marendaju i sve. imaju i slobodne aktivnosti, pa moj Dario ide na sport 3 puta tjedno. uglavnom teoretski oni ne bi trebali nositi knjige do petka kući, što mi i radimo, jer nam nije potreba, a i oni bi trebali to sve odraditi u školi. ali vidim da većina roditelja nosi knjige i da uče i kući. ok, neka djeca brže neka sporije savladavaju gradivo, ali mi je strašno da mi djete bude od 7 do 17 u školi i onda dođe kući i još malo uči.

  6. #6
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Mislim da cjelodnevna nastava i produžena nastava su dva naziva za istu stvar, a to je da je kikać u školi skoro pa 8 sati.

    Kako to ima tko organizirano ovisi od škole do škole.
    Kod nas se ujutro uči, u međuturnusu su izvannastavne aktivnosti, a poslijepodne je učenje i pisanje zadaća. Imamu učiteljicu za nastavu i učiteljicu za poslijepodnevnu nastavu.

    Znam da ima škola gdje učiteljice ravnopravno sudjeluju i u nastavnom i u programu poslije podne.

    Isto tako, neki nose torbe/knjige doma svaki dan, a neki samo na početku i kraju tjedna.

    Jedinstvenog pravila za sve škole nema.

    No, poanta svega je da bi oni u vremenu predviđenom za učenje i pisanje zadaće trebali sve napraviti.

    Mi volimo pogledati što se u školi radilo ( i njemu je drago da se interesiramo) i kako smo prvi razred ispraviti eventualne greške u pisanju koje su napravljene, a učiteljica taj dan nije svima prekontrolirala bilježnice. Prirodu nema svaki dan, pa volimo dan prije barem proletiti kroz sličice u knjizi da se prisjeti što su zadnje radili. Ponekad moramo i neku zadaću napisati kod kuće ako se nije stiglo u školi ili ako je bila baš namijenjena za pisanje kod kuće. I ti letimićni prolasci dovoljni su da se gradivo ponovi (nauči).

    Ali sve to spada u max pola sata.

  7. #7
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    ribice, cjelodnevna i produžena ti nisu iste stvari...cjelodnevna nastava podrazumjeva raspoređenu nastavu tijekom cijelog dana, a ne samo ujutro ili popodne, pa suprotna smjena produžena nastava. cjelodnevna nastava je ista za sve hrvatske škole, knjige se ne nose kuće, postoje dvije učiteljice i svaka im predaje 3 predmeta, plus strani jezici i vjeronauk. i oni bi kao zaista morali sve obaviti u školi, znači ne bi trebalo biti optional kao u produženom gdje je to poželjno, ali nije obavezno.

  8. #8
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    DaDo,

    nisam sigurna da cjelodnevna nastava i produženi boravak nije jedno te isto. Kuma mi radi u školi koja radi po programu kako si opisala "cjelodnevnu nastavu", pa ću ju pitat, ali koliko sam skužila iz naših prijašnjih razgovora kod njih su obje učiteljice ravnopravne u nastavi i u učenju i imaju podjelu prema predmetima koje predaju, a kod nas postoji učiteljica koja radi samo nastavu i učiteljica koja radi samo učenje.

    Djeca su i ovako i onako cijeli dan na organiziranom boravku u školi.

  9. #9
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    sto je produzeni boravak samo za taj razred? uvijek su ista djeca iz istog razreda u njemu?

  10. #10

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    maksimir
    Postovi
    212

    Početno

    u principu su ista djeca, ali im se pridružuje i nekolicina iz susjednog razreda koji ide uvijek samo ujutro u školu zbog tih nekoliko koji imaju potrebu za boravkom, a nisu stali u pravi boravkaški razred.
    Kod nas nema toga o čemu DaDo priča. Ja bih rekla da je klasični boravak, što znači nastava je uvijek ujutro, pa ručak, pa igranje, pa poslije toga zadaća i učenje i oko 15.30 se može početi ići doma.

  11. #11
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Evo, surfala sam malo i u zakonu o školstvu našla da se spominje samo cjelodnevni boravak i produženi boravak, nema cjelodnevne nastave. A ovo je link u kojem ministarstvo opisuje uvođenje cjelodnevnog boravka.

    Ako ja dobro tumačim napisano na ovim stranicama ministarstva onda je razlika između cjelodnevnog boravka i produženog boravka koju ja jedino vidim da bi u cjelodnevnom boravku svi učenici morali sudjelovati u svim oblicima aktivnosti (mislim na nastavu, učenje, izvanastavne aktivnosti, dodatna nastava, dopunska nastava), dok je produženi boravak nešto gdje učenici ne moraju sudjelovati u svim aktivnostima, pa tako mogu otići kući umjesto da uče poslijepodne ili ne moraju odabrati nikakvu izvanastavnu aktivnost, te ne moraju ići redovito na dodatnu i dopunsku nastavu.

    Iako moje dijete "službeno" ide u produženi boravak, i ako sam dobro protumačila napisano, ispalo bi da je on ipak na cjelodnevnom boravku :?

  12. #12
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Evo, surfala sam malo i u zakonu o školstvu našla da se spominje samo cjelodnevni boravak i produženi boravak, nema cjelodnevne nastave. A ovo je link u kojem ministarstvo opisuje uvođenje cjelodnevnog boravka.

    Ako ja dobro tumačim napisano na ovim stranicama ministarstva onda je razlika između cjelodnevnog boravka i produženog boravka koju ja jedino vidim da bi u cjelodnevnom boravku svi učenici morali sudjelovati u svim oblicima aktivnosti (mislim na nastavu, učenje, izvanastavne aktivnosti, dodatna nastava, dopunska nastava), dok je produženi boravak nešto gdje učenici ne moraju sudjelovati u svim aktivnostima, pa tako mogu otići kući umjesto da uče poslijepodne ili ne moraju odabrati nikakvu izvanastavnu aktivnost, te ne moraju ići redovito na dodatnu i dopunsku nastavu.

    Iako moje dijete "službeno" ide u produženi boravak, i ako sam dobro protumačila napisano, ispalo bi da je on ipak na cjelodnevnom boravku :?

  13. #13
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    tako mi i treba dok surfam, a ne čitam odgovore 8)

  14. #14
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    ribice, ja nisam išla na stranice ministarstva, ali upravo to je razlika. dakle mi ne možemo otići kući ako to baš hoćemo, nego je nastava cijeli dan. i moraju sudjelovati u svim aktivnostima...obožavam kad sam u pravu,ha,ha (just kiddin')
    da flower uvijek isti razred, dakle naši klinci se ne mješaju s ostalima. produženi boravak je za druge klince. i tako do 5 razreda po novom(prije koliko sam shvatila je bilo do 4).

  15. #15
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    i samo da nadodam pitanje, zanima me kojoj nadležnoj instituciji se javlja ako niste zadovoljni s uvjetima rada djece u školi.?!
    radi se o tome da klinci imaju premale ormariće za stvari, loše stolice, nemaju kutka za odmor, krovni prozor im prokišnjava, a jadne učiteljice su još od prošle godine maltretirale ravnateljicu sa zahtjevima,ali ništa. a obećavala je brda i doline kad smo upisivali klince. jer se taj program plaća, nema više klinaca ko nekad kad nas je bilo po 36 u razredu, a više ne moraš djete upisati u školu kojoj pripadaš po mjestu boravka nego možeš na drugi kraj grada.

  16. #16

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    maksimir
    Postovi
    212

    Početno

    Sorry, al ja ne kužim kaj ti s ovim topicom hoćeš.

  17. #17
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Da se vratimo na početnu temu
    U ovom slučaju mislim da bi me mučilo isto pitanje da da li oni zbilja sve nauče u školi? Međutim, koliko se sjećam sebe u nižim razredima, nikad nisam primila knjigu u ruke i rekla da moram učiti (bila sam klasičar), a danas vidim po svom sinu da on sve nauči na posljepodnevnoj nastavi i doma pregledamo samo što se radilo.
    Mislim da su oni još "mali" i nemaju previše "muha" u glavi pa mi ova priča s učenjem možda prva 2-3 razreda se čini nepotrebna, ali kasnije svakako vrijedna za raspravu.


    DaDo
    obožavam kad sam u pravu,ha,ha (just kiddin')
    zato ja imam svoje mišljenje, ali ne podržavam tupljenje temeljeno na neznanju i neinformiranosti, pa surfam po stranicama ministarstva

  18. #18
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    prvo ti je ici kod ravnateljice. ona je zaduzena za vodjenje skole.

    ti si nacelno zadovoljna ili ne? nije mi bas jasno. ne znam da li znas da krov koji prokisnjava nije spec. samo te skole.

  19. #19
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    ajme vidim da sam vas zbunila.
    prvo smisao ovog topica je da vidim kako su drugi roditelji zadovoljni cjelodnevnom nastavom i uvjetima rada u svojim školama.
    a drugo ja načelno jesam zadovoljna, ali mislim da ima mjesta poboljšanju.

    neće da mi citira ribicu (surfericu)...ribice i ja sam temeljila svoje znanje na onom što nam je ravnateljica predstavila kod upisivanja..nisam tupila

  20. #20
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    ajoj ribice vidim da nisam pročitala sve što si napisala.
    jesu mali, slažem se, ali mislim da se dobre navike stvaraju na početku. a ako učiteljice ne rade kvalitetno s njima sada kada je gradivo lakše, što će biti kad krene žešće??

  21. #21
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    I ovo malo što se prisjete doma što su radili i ponove ono što imaju sutra mislim da je dovoljno za njih. I to stvara neke radne navike, a one će se s vremenom (višim razredima) povećavati.

  22. #22

    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    326

    Početno

    DaDo mi smo 1 razred cjelodnevne nastave u Rijeci.

    Ideja cjelodneven nastave kao takva je ODLICNA ali ne u RH, nego u Svedskoj ili Norveskoj.

    Moja razmisljanja (Osobno MISLIM da sam pogrijesila s cjelodnevnim):
    1. Skole nemaju nikakve uvijete za izvodjenje cjelodnevne nastave (npr djeca jedu rucak u hodniku), u razredu su nagurani kao srdelice jer ih je 26, ormarici su koma

    2. nezadovoljna sam i nekim stvarima koje su samo organizacijske prirode ali se unatoc tome sto ne zahtijevaju novce nego samo malo dobre volje ne rjesavaju.

    3. Prehrana djeca je koma: upoce nije rjesena prehrana alergicra i cjelokupan junk jelovnik je baziran na nekakvim jogurticima, vode vide jednom tjedno

    4. I ono sto je vjerojatno glavni uzrok svih problema, djeca imaju previse neiskoristenog vremenea (barem u 1. razredu) koji se trosi na sukobe, carke, tucnjave i prepiranja pa nakon toga uopce nisu spremni pratiti i sudjelovati u nastavi

    5. Sto se tice nastvnog procesa tu sam zadovoljna.

    6. mii otprilike ovako funkcioniramo: Preko tjedna nema nikavog ponavljanja za skolu jer mislim da je premoren, vikendom pregledamo knjige i napravimo zadacu ako nesto zapinje dodatno odradiimo ali u prvilu NE. Ali za vrijeme praznika ili kad je bolestan iskoristimo vrijeme recimo na vjezbanje citanja, matematiku i tako dalje.
    Za sada mi se to cini vise nego dovoljno, ali pretpostavljam da cemo u visim razredima morati dignuti tempo i na rad vikendom ukoliko to bude potrebno.

  23. #23
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    mamaS pliz, o kojoj skoli govoris? moze i na pp ako je indiskretno.

  24. #24
    DaDo avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    rijeka
    Postovi
    345

    Početno

    mamaS kod nas nije koma što se tiče broja učenika i uvjeta u kantini, ima ih svega 15 u razredu što je ok i prostor za jesti im je solidan.
    ali se slažem da je hrana katastrofa, piju sok na razrjeđivanje :? ali sad bi se to valjda trebalo riješiti novim pravilnikom koji će regulirati prehranu u školama. mislim da je u pripremi...
    a što se tiče neiskorištenog vremena, baš ga i nemaju..

  25. #25

    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    326

    Početno

    Kod nas idu stvari na bolje. Pocele ocjene i cini mi se da to mojem Iv
    bolje odgovara. Sto se tice stvari koje mi smetaju to i dalje stoji, ali valjda ce se to s vremenom popraviti ili ce nas prestati smetati.

    Flower zasto te zanima u kojoj smo skoli?

  26. #26

    Datum pristupanja
    May 2011
    Postovi
    1

    Početno Produženi boravak i cjelodnevna nastava

    Dobar dan!

    Cjelodnevna nastava i produženi boravak su različite stvari:
    u ]produženom boravku djeca ujutro imaju nastavu s jednom učiteljicom koja s njima uči novo gradivo do 12 h, u 12 h dolazi druga učiteljica koja s njima piše domaći rad i uči i igra se od 16 h. Cjelodnevna nastava je skroz druga priča. Djeca također imaju dvije učiteljice, ali obe s njima uče. Jedna predaje mat, pid i glazbeni i ona obrađuje s njima i piše domaći i ista ta ih učiteljica sprema za kontrolne, poznaje svako dijete u tom predmetu u dušu jer provodi svo učenje tog predmeta s njim. Druga učiteljica im drži hrvatski, tjelesni i likovni. Npr. u produženom se ujutro obrađuju pridjevi 45 min koliko traje školski sat, a popodnevna učiteljica koja redovito ne zna šta se ujutro radilo priprema vježbu i domaći. Djeca nemaju autoritet prema toj popodnevnoj učiteljici tako da je veliko nepoštovanje, ne slušaju i od učenja redovito nema puno. U cjelodnevnoj nastavi ista učiteljica priprema i obradu novog gradiva i vježbu i testove i ispitivanja i poznaje svako dijete što mu ide, što ne ide , kome treba, a kome ne dodatna pomoć.
    Sloobodno vrijeme:
    U cjelodnevnoj nastavi je pogođen ritam rada i odmora. Npr. - počne se s učenjem koje traje cca. 45 min, nakon toga je kratak odmor - igranje društvenih igara, ples ili odu malo na igralište - 15 - 20 min, nakon toga se vrate u razred i pišu zadaću i uče. Nakon toga opet odmor pa rad... U produženom je jutro rad, popodne zadaća i pisanje domaćeg. Jedna je učiteljica za učenje druga za čuvanje i zadaću. U cjelodnevnom imaju učiteljicu za jedne i učiteljicu za druge predmete.

    U svakom slučaju - moje će dijete ići u cjelodnevni - produženi ni u kom slučaju.

    Radim u školi i jako dobro znam o čemu pričam.

    Jedina prednost produženog (roditelju, ali ne i djetetu) je ta što se nakon 12 h dijete slobodno može odvesti iz škole iako, vjerujte mi, djeca u cjelodnevnom - bar ova u mojoj školi - ne žele ići kući jer se u školi lijepo druže i zabavljaju i nije im naporno - koji put mi nije jasno kako, ali oni bi najradije da škola traje i do 18h.

  27. #27

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Lokacija
    VG
    Postovi
    250

    Početno

    Tražim iskustvo roditelja, ako ih ima, čija su djeca išla u boravak, ali po principu da je samo nekoliko učenika iz razreda u boravku, a ostali ne. Nastava je u dva turnusa tako da djeca iz boravka dolaze do 8 u školu u boravak, a nastava im počinje popodne i u školi su do 5. Znači nije klasičan boravak nastava ujutro, ručak, odmor, zadaća i druženje, nego je nastava u turnusima, a djeca koja su u boravku su cijeli dan u školi. Mislim da je to za prvašića jako naporno jer svaki drugi tjedan on dolazi u 8 u školu i čeka nastavu do 13 sati. Imamo nedoumicu u obitelji što napraviti, prihvatiti takav oblik boravka ili nači neku drugu alternativu. To je novina u našoj školi za koju smo tek jučer saznali. Kod nas je ukinut dosadašnji model boravka - cijeli razred u boravku i nastava ujutro.
    Na prvi pogled mi se to čini jako napornim za prvašića, ali možda i nemora biti tako, bar nas stručni tim škole uvjerava da je to za dijecu puno bolje. Samo da skrenem pažnju u tri prva razreda ima po nekoliko djece koja idu u boravak - 1 učiteljica sa djecom iz tri razreda, hm.

  28. #28

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj VGmama prvotno napisa Vidi poruku
    Tražim iskustvo roditelja, ako ih ima, čija su djeca išla u boravak, ali po principu da je samo nekoliko učenika iz razreda u boravku, a ostali ne. Nastava je u dva turnusa tako da djeca iz boravka dolaze do 8 u školu u boravak, a nastava im počinje popodne i u školi su do 5. Znači nije klasičan boravak nastava ujutro, ručak, odmor, zadaća i druženje, nego je nastava u turnusima, a djeca koja su u boravku su cijeli dan u školi. Mislim da je to za prvašića jako naporno jer svaki drugi tjedan on dolazi u 8 u školu i čeka nastavu do 13 sati. Imamo nedoumicu u obitelji što napraviti, prihvatiti takav oblik boravka ili nači neku drugu alternativu. To je novina u našoj školi za koju smo tek jučer saznali. Kod nas je ukinut dosadašnji model boravka - cijeli razred u boravku i nastava ujutro.
    Na prvi pogled mi se to čini jako napornim za prvašića, ali možda i nemora biti tako, bar nas stručni tim škole uvjerava da je to za dijecu puno bolje. Samo da skrenem pažnju u tri prva razreda ima po nekoliko djece koja idu u boravak - 1 učiteljica sa djecom iz tri razreda, hm.
    Bojim se da nećeš dobiti puno komentara odnosno osobnih iskustava. Naime, u Zagrebu je, primjerice, izričito zabranjeno (od str Grada koji financira PB) na opisani način organizirati produženi boravak...
    U vašoj školi čini se da je zanemariv interes roditelja za PB s jedne str te manjak prostora u školi općenito rezultirao takvom organizacijom rada.

  29. #29

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj maslačak prvotno napisa Vidi poruku
    Dobar dan!

    Cjelodnevna nastava i produženi boravak su različite stvari:
    u ]produženom boravku djeca ujutro imaju nastavu s jednom učiteljicom koja s njima uči novo gradivo do 12 h, u 12 h dolazi druga učiteljica koja s njima piše domaći rad i uči i igra se od 16 h. Cjelodnevna nastava je skroz druga priča. Djeca također imaju dvije učiteljice, ali obe s njima uče. Jedna predaje mat, pid i glazbeni i ona obrađuje s njima i piše domaći i ista ta ih učiteljica sprema za kontrolne, poznaje svako dijete u tom predmetu u dušu jer provodi svo učenje tog predmeta s njim. Druga učiteljica im drži hrvatski, tjelesni i likovni. Npr. u produženom se ujutro obrađuju pridjevi 45 min koliko traje školski sat, a popodnevna učiteljica koja redovito ne zna šta se ujutro radilo priprema vježbu i domaći. Djeca nemaju autoritet prema toj popodnevnoj učiteljici tako da je veliko nepoštovanje, ne slušaju i od učenja redovito nema puno. U cjelodnevnoj nastavi ista učiteljica priprema i obradu novog gradiva i vježbu i testove i ispitivanja i poznaje svako dijete što mu ide, što ne ide , kome treba, a kome ne dodatna pomoć.
    Sloobodno vrijeme:
    U cjelodnevnoj nastavi je pogođen ritam rada i odmora. Npr. - počne se s učenjem koje traje cca. 45 min, nakon toga je kratak odmor - igranje društvenih igara, ples ili odu malo na igralište - 15 - 20 min, nakon toga se vrate u razred i pišu zadaću i uče. Nakon toga opet odmor pa rad... U produženom je jutro rad, popodne zadaća i pisanje domaćeg. Jedna je učiteljica za učenje druga za čuvanje i zadaću. U cjelodnevnom imaju učiteljicu za jedne i učiteljicu za druge predmete.

    U svakom slučaju - moje će dijete ići u cjelodnevni - produženi ni u kom slučaju.

    Radim u školi i jako dobro znam o čemu pričam.

    Jedina prednost produženog (roditelju, ali ne i djetetu) je ta što se nakon 12 h dijete slobodno može odvesti iz škole iako, vjerujte mi, djeca u cjelodnevnom - bar ova u mojoj školi - ne žele ići kući jer se u školi lijepo druže i zabavljaju i nije im naporno - koji put mi nije jasno kako, ali oni bi najradije da škola traje i do 18h.

    Još samo da dodam da se cjelodnevni odgojno-obrazovni rad provodi SAMO u Rijeci ( u školi N. Tesla već dvadesetak, a u mojoj 4. godinu). Nema nikakve veze s tzv. produženim. Čini mi se da roditeljima to izgleda i pada puno teže nego djeci, jer je i u jutarnjoj i u popodnevnoj nastavi predviđeno slobodno vrijeme, koje najčešće provode u parku ili na igralištu. Ja u COOR-u predajem engleski i nije lako, jer se u dva sata tjedno neke stvari jednostavno nisu stigle obraditi, pa sam dogovorila s roditeljima da vikendom obavezno knjige nose kući. Vidjet ćemo kako će biti sljedeće godine kada budu 5. razred i uđu u "normalno" nastavu.

  30. #30

    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zgb
    Postovi
    1,448

    Početno

    Citiraj VGmama prvotno napisa Vidi poruku
    Tražim iskustvo roditelja, ako ih ima, čija su djeca išla u boravak, ali po principu da je samo nekoliko učenika iz razreda u boravku, a ostali ne. Nastava je u dva turnusa tako da djeca iz boravka dolaze do 8 u školu u boravak, a nastava im počinje popodne i u školi su do 5. Znači nije klasičan boravak nastava ujutro, ručak, odmor, zadaća i druženje, nego je nastava u turnusima, a djeca koja su u boravku su cijeli dan u školi. Mislim da je to za prvašića jako naporno jer svaki drugi tjedan on dolazi u 8 u školu i čeka nastavu do 13 sati. Imamo nedoumicu u obitelji što napraviti, prihvatiti takav oblik boravka ili nači neku drugu alternativu. To je novina u našoj školi za koju smo tek jučer saznali. Kod nas je ukinut dosadašnji model boravka - cijeli razred u boravku i nastava ujutro.
    Na prvi pogled mi se to čini jako napornim za prvašića, ali možda i nemora biti tako, bar nas stručni tim škole uvjerava da je to za dijecu puno bolje. Samo da skrenem pažnju u tri prva razreda ima po nekoliko djece koja idu u boravak - 1 učiteljica sa djecom iz tri razreda, hm.
    Nažalost, u pravu si. To je užasno naporno za prvašiće! Ako ti je dijete krenulo sa 6,5 godina ili je fizički neizdržljivo, to će osjetiti još i više nego druga djeca.
    Mi smo imali taj sistem (u Zagrebu) i popodnevni turnus je bio kaos. Svoj djeci je to bilo naporno, djeca su bila vidljivo iscrpljena kad su izlazila iz škole. Moja je imala glavobolje.
    Djeca sjede u klupama od 8 (bez obzira na kratkotrajna igranja), do 12 im je pun kufer tih tvrdih stolica, a zapravo se tek tada od njih traži koncentrirano praćenje sata, u periodu dana kad im je ionako kriza (do jučer su spavali u to vrijeme) i još punog želuca oni moraju provesti 3 ili 4 sata učeći.
    I učiteljica se žalila da u tom turnusu ne može na kraj s njima, nemirni su, glasni, nekoncentrirani (čudno!).

    Ali, i opet nažalost, ništa nismo mogli promijeniti. Kažu u školi nema dovoljno mjesta za drugačiju organizaciju.
    Sve je bilo na učiteljici da im ona stvari dozira po svom nahođenju, planira više učenja u jutarnjem turnusu, a u popodnevnom više igranja ...

    Kroz godinu se malo priviknu ali tek oni čvršći i izdržljiviji. Do 3. razreda se svi priviknu. Nije baš utješno, znam, ali ako ne misliš mijenjati škole nema baš puno moguićnosti.

    Moj doprinos je bio da sam dijete ispisala iz svih aktivnosti i organiziravala joj puuuuuno igranja i puno odlazaka u park i na igralište da se može fizički izdivljati i kompenzirati taj umor od sjedenja.

  31. #31

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Lokacija
    VG
    Postovi
    250

    Početno

    Evo, skoro pa je i mjesec dana nastave iza nas, mogu reći da djeca stvarno jesu iscrpljena i umorna, ali to sve nekako hoda, vjerojatno i zbog toga što mogu puno vremena provoditi vani na dvorištu škole i u obližnjem parku.
    Nažalost prostora nema i da bi se izašlo u susret zaposlenim roditeljima škola je ponudila ovakav oblik produženog boravka. Tko nema izbora više niti ne razmišlja koliko je to dobro ili ne. Gledamo s pozitivne strane, za jednu slobodnu aktivnost našlo se mjesta, jer je jedan dan u tjednu, a drugi dan je subota. Kada krene u treći razred biti će više vremena za slobodne aktivnosti i bude li interesa s njihove strane neće puno toga propustiti.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •