-
Hvala. Al, evo pročitah ovo pa opet padnem u ne znam...očaj...mrtvo slovo na papiru..
U 2013. godini se u 70 dječjih vrtića diljem Hrvatske provode programi za 1204
darovite djece predškolske dobi i sva se djeca sufinanciraju s 300 kuna mjesečno iz
sredstava državnog proračuna kao potpora razvoju darovitosti jer je to javna potreba
u predškolskom odgoju i obrazovanju.
Sukladno Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i naobrazbe, za
djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama osigurava se, uz osnovnu opremu
za vrtićke programe i dodatna oprema, didaktička sredstva i druga pomagala prema
zahtjevu programa i potrebama djece.
Da mi je znati koji su to vrtići?
Evo, kad pitam naše odgajateljice u vrtiću, nema nekog konkretnog odgovora ni uputstva, osim - javite se psihologici. Psihologici poslala e-mail, ali odgovora nema već tjedan dana. Sad sjedni i zovi.
Ukoliko ste roditelj darovitog djeteta koje će
uskoro krenuti u vrtić, morate znati da je vrtić
dužan darovitosti vašeg djeteta, odnosno vašem
bistriću posvetiti pažnju. Darovitost je vrsta
potrebe i daroviti mališani su djeca s posebnim
potrebama.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je u
Državnom pedagoškom standardu predškolskog
odgoja i naobrazbe (NN,br.63/08. I 90/10.),
definiralo smjernice za vrtiće kako postupati u
situacijama kada se u grupi nađe maleni bistrić.
Kao osnovnu metodu učenja preporuča igru, ali i
usmjeravanje djetetovih aktivnosti, istraživanje s
ciljem usmjeravanja energije djeteta na nešto
pozitivno i za njega korisno.
Isto tako, svjesni važnosti ranog otkrivanja i
prepoznavanja darovite djece te ranog poticanja
njihova razvoja, za darovitu djecu u predškolskom
odgoju i naobrazbi ustrojen je cjelovit sustav
pružanja potpore njihovu razvoju.
Sustav te potpore sastoji se od:
• postupaka otkrivanja (a prema potrebi i
utvrđivanja) darovitosti
• programa potpore razvoju darovitosti
• početnog sustavnog praćenja napredovanja
djeteta koje bi se nastavljalo tijekom daljeg
školovanja.
U postupku otkrivanja darovitosti sudjeluju
odgojitelji i djetetovi roditelji te stručni suradnici
u predškolskim ustanovama, a postupak
utvrđivanja darovitosti provode psiholog
(identifikacija sposobnosti) i pedagog (utvrđivanje
obrazovnih dostignuća). Cilj je tog postupka
ustanoviti posebne potrebe darovite djece u
odgoju i naobrazbi kako bi ih se moglo uspješno
zadovoljiti.
Za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim
potrebama osigurava se, uz osnovnu opremu za
vrtićke programe i dodatna oprema, didaktička
sredstva i druga pomagala prema zahtjevu
programa i potrebama djece. Dječji vrtići mogu
organizirati dodatne programe poput učenja
stranog jezika, glazbene, dramske i plesne
radionice kao i sportske programe.
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma