Pokazuje rezultate 1 do 8 od 8

Tema: JL: rezultati srednjoškolaca na nacionalnim ispitima

  1. #1

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno JL: rezultati srednjoškolaca na nacionalnim ispitima

    JL: 70% učenika palo matematiku
    Pišu: Ivana Kalogjera Brkić, Dora Koretić

    http://www.jutarnji.hr/vijesti/clana...7,3,,125264.jl

    ZAGREB - Da su hrvatski srednjoškolci kojim slučajem u svibnju polagali pravu državnu maturu, svaki drugi ne bi zadovoljio.

    Najlošije rezultate učenici su postigli iz matematike, a nisu se iskazali ni u poznavanju hrvatskog jezika. Znanje se vrednovalo na dvije razine; viša je odgovarala gimnazijskom programu, a niža programu ostalih četverogodišnjih škola.
    Iako čak 70 posto učenika iz matematike plaća instrukcije, prosječna je prolaznost na nižoj razini 32,07, a na višoj 41,24 posto. Iz hrvatskog jezika prolaznost je na nižoj razini 51,16, a na višoj 63,34 posto. Najbolje znanje učenici su pokazali iz francuskog jezika: prolaznost je 61,79 posto, dok se iz njemačkog i engleskog vrti oko 50 posto.
    Najnovije podatke o uspjehu učenika trećeg razreda Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje u utorak je dostavio školama, uz zabranu objavljivanja, a I. zagrebačku gimnaziju, koja je objavila podatke, Centar je čak natjerao da ih ukloni.

    U protekle dvije godine učenici su na nacionalnim ispitima bili prosječni, ali nikada tako loši kao sada. Ove godine srednjoškolci su ispitima prišli ležernije jer su znali da neće polagati državnu maturu, pa stručnjaci smatraju da su tek ovogodišnji rezultati realni pokazatelj stanja u školstvu.
    - Rezultati su loši već tri godine. Sustav nam je u potpunom kaosu. Ovo podaci najbolje govore o krahu projekta državne mature. Krajnje je vrijeme da Primorac i ekipa odstupe - komentirao je Zlatko Šešelj, ravnatelj privatne klasične gimnazije u Zagrebu.
    Da je stanje alarmantno, posebice što se tiče znanja iz matematike, - smatra i pedagog prof. dr. Zlatko Miliša, profesor na zadarskom sveučilištu. Obrazovanje izgubilo svoj obraz. Mi danas govorimo o zemlji znanja u kojoj je nacionalni heroj Hamdija iz Big brothera - kaže Miliša. Ništa manje zabrinut nije niti Ante Bežen, profesor na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu i autor brojnih čitanki.

    - Istraživanja pokazuju da učenici ne poznaju niti pisana slova. Materinski jezik smatra se glavnom kompetencijom u EU, a mi smo smanjili satnicu iz hrvatskog jezika - tvrdi Bežen. Dekan FER-a Vedran Mornar kaže kako država mora školstvo prepoznati kao nacionalni prioritet.

    Marina Čubrić, predsjednica stručne skupine koja je sastavljala ispit iz hrvatskog jezika, smatra, pak, da ovogodišnji rezultati i nisu tako loši.

    - Oni se u potpunosti slažu s ocjenama koje učenici imaju u školi. Granica prolaznosti na maturi i u drugim zemljama je oko 30 posto - kaže Čubrić.?

  2. #2
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    ništa čudno...

    u prvom razredu ih "promatraju",već u drugom im ruše samopouzdanje (loši ste, ne učite, pokvarili ste se...), kad pitaju da im se objasni gradivo koje ne razumiju - dobiju odgovor: "zagrij stolicu"... i onda polako počnu odustajati...

    još su učenici i dobri - obzirom na to što dobivaju... čast profesorima-izuzecima, ali njih je malo - i obično nastoje pobjeći iz škole u kojoj trenutno borave!

  3. #3
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    sorci , mislim da rusenje samopouzdanja ide vec puno ranije od ulaska u sš. sama situacija da u oš vise nema djece koja prolaze s 2 ili 3, vec su svi odlikasi dovoljno govori o tome kako je cijeli sistem bez samopouzdanja.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    sama situacija da u oš vise nema djece koja prolaze s 2 ili 3, vec su svi odlikasi dovoljno govori o tome kako je cijeli sistem bez samopouzdanja
    mislim da nije problem u tome što djeca u oš ne prolaze sa 2 ili 3 (a i to nisam sigurna, jer koliko čujem nekoliko oš škola u zgb se natječe koja će srušiti veći broj učenika :/ ) već u činjenici da srednjoškolsko obrazovanje nije koncipirano kao logičan nastavak OŠ već oni imaju "svoje" kriterije i "svoje vlastite zahtjeve". (upravo kao što ni fakulteti ne nastavljaju tamo gdje su SŠ stale već su potrebni silni pripremni seminari za upis). Daklem čini mi se da je glavna boljka našeg obrazovnog sistema nedostatak kontinuiteta i suradnje ako gledamo vertikalno, odnosno svatko brije po svome.

  5. #5

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,948

    Početno

    upravo tako no@

    radim u oš i sš pa to vidim

  6. #6

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Samo ne kužim zašto ti podaci moraju biti tajni. To nije pošteno prema đacima koji će tek upisati gimnaziju jer nemaju konkretne podatke što im koja škola zapravo nudi.
    Kad bi se ti podaci objavljivali, škole bi bile prisiljene da budu konkurentnije pa još kada bi se nagrađivale škole po tome kakav su uspjeh postigli đaci na tim testiranjima - bila bi to druga priča.

  7. #7
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Mislim da su ovi rezultati totalno neupotrebljivi.
    Sjetite se samo prosvjeda i odgađanja državne mature. Svjesni, da neće morati na državnu maturu i ohrabreni svojim uspjehom u pregovaranju, učenici su na "probnu" izašli ležerno, nisu se ni pripremali ni učili. Ne samo matematiku, nego općenito ništa.

    Oni koji su u prva dva razreda prošli s 5, gledali su da navuku peticu i u trećem, pa će i sad u četvrtm navlačiti peticu kako bi bili oslobođeni "obične" mature.

    Neki su doslovce dolazili profesorima i govorili "Nemojte se ljutiti na nas, mi ćemo izaći na "probnu", ali ništa nećemo učiti".

    U mojoj školi je rezultat ipak puno bolji. Kod nas je prolaznost učenika iz matematike na "probnoj" niža za 5% nego što je prolaznost po ocjenama na kraju trećeg razreda. A prolaznost na kraju trećeg razreda (mislim na matematiku) je kudikamo veća od 70%, ali ne smijem spominjati konkretne postotke.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,948

    Početno

    Ne možeš biti j ...i pošten, to bi rekla moja pokojna baba...

    Ministar i čitava reforma , po meni, nisu se baš iskazali.


    A imao je uspješan Irski primjer.............

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •