JL: 70% učenika palo matematiku
Pišu: Ivana Kalogjera Brkić, Dora Koretić
http://www.jutarnji.hr/vijesti/clana...7,3,,125264.jl
ZAGREB - Da su hrvatski srednjoškolci kojim slučajem u svibnju polagali pravu državnu maturu, svaki drugi ne bi zadovoljio.
Najlošije rezultate učenici su postigli iz matematike, a nisu se iskazali ni u poznavanju hrvatskog jezika. Znanje se vrednovalo na dvije razine; viša je odgovarala gimnazijskom programu, a niža programu ostalih četverogodišnjih škola.
Iako čak 70 posto učenika iz matematike plaća instrukcije, prosječna je prolaznost na nižoj razini 32,07, a na višoj 41,24 posto. Iz hrvatskog jezika prolaznost je na nižoj razini 51,16, a na višoj 63,34 posto. Najbolje znanje učenici su pokazali iz francuskog jezika: prolaznost je 61,79 posto, dok se iz njemačkog i engleskog vrti oko 50 posto.
Najnovije podatke o uspjehu učenika trećeg razreda Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje u utorak je dostavio školama, uz zabranu objavljivanja, a I. zagrebačku gimnaziju, koja je objavila podatke, Centar je čak natjerao da ih ukloni.
U protekle dvije godine učenici su na nacionalnim ispitima bili prosječni, ali nikada tako loši kao sada. Ove godine srednjoškolci su ispitima prišli ležernije jer su znali da neće polagati državnu maturu, pa stručnjaci smatraju da su tek ovogodišnji rezultati realni pokazatelj stanja u školstvu.
- Rezultati su loši već tri godine. Sustav nam je u potpunom kaosu. Ovo podaci najbolje govore o krahu projekta državne mature. Krajnje je vrijeme da Primorac i ekipa odstupe - komentirao je Zlatko Šešelj, ravnatelj privatne klasične gimnazije u Zagrebu.
Da je stanje alarmantno, posebice što se tiče znanja iz matematike, - smatra i pedagog prof. dr. Zlatko Miliša, profesor na zadarskom sveučilištu. Obrazovanje izgubilo svoj obraz. Mi danas govorimo o zemlji znanja u kojoj je nacionalni heroj Hamdija iz Big brothera - kaže Miliša. Ništa manje zabrinut nije niti Ante Bežen, profesor na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu i autor brojnih čitanki.
- Istraživanja pokazuju da učenici ne poznaju niti pisana slova. Materinski jezik smatra se glavnom kompetencijom u EU, a mi smo smanjili satnicu iz hrvatskog jezika - tvrdi Bežen. Dekan FER-a Vedran Mornar kaže kako država mora školstvo prepoznati kao nacionalni prioritet.
Marina Čubrić, predsjednica stručne skupine koja je sastavljala ispit iz hrvatskog jezika, smatra, pak, da ovogodišnji rezultati i nisu tako loši.
- Oni se u potpunosti slažu s ocjenama koje učenici imaju u školi. Granica prolaznosti na maturi i u drugim zemljama je oko 30 posto - kaže Čubrić.?