Pokazuje rezultate 1 do 38 od 38

Tema: Engleski jezik

  1. #1
    anima avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,363

    Početno Engleski jezik

    Imali smo roditeljski i ponudili su našoj grupi da od jeseni krenemo s engleskim jezikom. U toj prvoj godini imali bi englesku radionicu 2x tjedno po 45 minuta. Naredne godine to bi bio poludnevni program. Radi se o dječici s 3. god. a dosta njih je i mlađe. Meni se ideja sviđa, što vi mislite o ranom učenju engl. jezika?

  2. #2
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    Mali mozak je ko spužva i šta nauči u toj dobi ostaje zauvijek.
    Evo moj sa nepunih godinu ipo gledajući Baby TV govori "by", "see you"...

  3. #3
    donna avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Lokacija
    osijek
    Postovi
    2,020

    Početno

    meni ništa ne nude a ako ponude ja sam ZA

  4. #4
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    nemam nijedan argument protiv

  5. #5
    argenta avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    sjeverno pa južno
    Postovi
    1,254

    Početno

    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    nemam nijedan argument protiv
    Ja nemam argument, ali imam sumnje kao apsolvent engleskoga (s položenom metodikom), dobra prijateljica učiteljice engleskoga koja je radila i s vrtićkom grupom, a i mama djeteta koje ide u vrtić s takvom opcijom.

    Vrlo je važno dobro provjeriti tko će i kako raditi s tom djecom. Tako malena djeca ne smiju se engleskom jeziku podučavati u klasičnom smislu riječi. Ako je osoba koja s njima radi kompetentna u predškolskom učenju stranih jezika (a to često nije slučaj i treba dobro paziti!), onda sam za. Ako će se djeca igrati, slušati i pasivno upoznavati sa stranim jezikom, to je izvrsno za njih! Takva kvalitetna nastava puno će im značiti za kasnije svladavanje stranoga jezika.

    ALI ako učiteljica ili ravnateljica (što je još češće slučaj) bude od djece tražila da uče stvari koje premašuju njihove kognitivne sposobnosti, napravit će više štete nego koristi. Naime, često je slučaj da se od klinaca počne očekivati nabrajanje boja, dana u tjednu, osnovnih brojeva... koje oni ni u hrvatskom ne znaju niti bi trebali znati do osnovne škole. Često je zabilježeno da djeca od koje se prerano očekivalo da uče reagiraju obrambenim mehanizmom i poslije, kad su u stanju korektno svladati strani jezik, to više uopće ne žele.

    Zato s ranim učenjem -- oprez!

  6. #6
    anima avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,363

    Početno

    Engleski će im predavati jedna teta, koja je i Nini bila teta u jaslicama, a koja ima položenih 7 stupnjeva engleskog i još nešto državno položeno ne znam šta. Na roditeljskom je kružio program tog engleskog, i koliko sam ja uspjela vidjeti u tih par minutica čini mi se dosta jednostavno, upotreba engleskog u svakodnevnom životu, ništa preteško, ono dobar dan, doviđenja, pa ovo sam ja, ono si ti i sl.

  7. #7
    argenta avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    sjeverno pa južno
    Postovi
    1,254

    Početno

    Citiraj anima prvotno napisa
    Engleski će im predavati jedna teta, koja je i Nini bila teta u jaslicama, a koja ima položenih 7 stupnjeva engleskog i još nešto državno položeno ne znam šta. Na roditeljskom je kružio program tog engleskog, i koliko sam ja uspjela vidjeti u tih par minutica čini mi se dosta jednostavno, upotreba engleskog u svakodnevnom životu, ništa preteško, ono dobar dan, doviđenja, pa ovo sam ja, ono si ti i sl.
    Zapravo, nije bitno koliko engleskoga učiteljica zna nego koliko je upoznata s metodikom (ispravnim načinom) prenošenja stranog jezika maloj djeci. To je vrlo osjetljivo i vrlo specifično područje koje se drastično razlikuje od učenja bilo kojeg drugog predmeta, jer djeca jeziku pristupaju drugačije nego ostalom znanju, obzirom da ga usvajaju situacijski. Zato bi za tako malu djecu bilo čak i bolje da slušaju izvornoga govornika koji ima spontani i ležerni pristup jeziku, nego nekoga tko bi mu mogao pristupiti previše "školski".

    Dakle, nije problem sadržaj, nego način predavanja, a priznajem da je to malo teško znati unaprijed. Važno je da se od djece te dobi ne očekuje da nešto stvarno nauče, osim onoga što spontano usvoje kroz igru i pjesmice. Rano učenje zapravo nije učenje, nego podloga kasnijem usvajanju jezika. Ako žena to zna, uopće nema problema i, kao što sam rekla, za djecu može biti samo korisno.

  8. #8
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj argenta prvotno napisa
    Zato bi za tako malu djecu bilo čak i bolje da slušaju izvornoga govornika koji ima spontani i ležerni pristup jeziku, nego nekoga tko bi mu mogao pristupiti previše "školski".
    najgori predavači ikad - bili su mi izvorni govornici (engleski, francuski). isto tako i kikici (engleski).

    prema našem iskustvu (dakle isključujem generalizaciju ) - izvorni govornici koji predaju jezik - manje su dobri od "školskog" pristupa. nasuprot tome - neformalni kontakti s izvornim govornicima su izvanredna dopuna. tako da je kikica već u drugom osnovne primala jednostavne poruke od engleza (telefonom), a u četvrtom je bila s njima u kamionu, i prenosila im moje upute o kretanju gradom - jer sam ja vozila ispred konvoja.

  9. #9
    anima avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,363

    Početno

    Pa teta je jako mlada, i zapravo nema nikakvog iskustva na tom području, osim što je teta u vrtiću. To će sad biti prvi put u našem vrtiću. Nadam se da će se još dodatno educirati.

  10. #10
    anima avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,363

    Početno

    Voljela bih da se javi još netko čije je dijete to prošlo, ili prolazi, pa da čujemo iz prve ruke kako klinci na to reagiraju.

  11. #11

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    188

    Početno

    Ja se mogu javiti kao dijete koje je to prošlo - odrasla sam u dvojezicnom svijetu gdje se doma razgovaralo na hrvatskom, a u jaslicama, vrticu i skoli na engleskom, a kasnije i na francuskom, i 100% podrzavam rano učenje jezika. Sada (i kao predavač i kao netko tko je to prošao u životu), mislim da nikad nije prerano da dijete nauči, i definitivno više nauči uz igru nego kasnije za klupom u školi.

    Ja osobno koristim engleski kada sam nasamo sa svojom mazom, i ne mislim da joj time činim zlo...dapače - mislim da sve što nauči sada će joj olakšati učenje u budućnosti.

  12. #12
    TeddyBearz avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZGB
    Postovi
    4,620

    Početno

    Citiraj anima prvotno napisa
    Pa teta je jako mlada, i zapravo nema nikakvog iskustva na tom području, osim što je teta u vrtiću.
    Dakle teta će naplaćivati učenje stranog jezika za koji zapravo nije kvalificirana?

  13. #13
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno Re: Engleski jezik

    Citiraj anima prvotno napisa
    što vi mislite o ranom učenju engl. jezika?
    ovo je zapravo bazično pitanje .

    mislim da je dobro.

  14. #14
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    Dakle teta će naplaćivati učenje stranog jezika za koji zapravo nije kvalificirana?
    ona je odg. sa zavrsenim stupnjevim eng. u dovoljnoj mjeri da provodi taj program. to sto je odg. bazicno meni daje dovoljno da budem pozitivna prema toj ideji, ona je strucnjak za rano ucenje djece, ne vjerujem da ce krenuti skolski na bubanje.

  15. #15
    anima avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,363

    Početno

    Citiraj TeddyBearz prvotno napisa
    Citiraj anima prvotno napisa
    Pa teta je jako mlada, i zapravo nema nikakvog iskustva na tom području, osim što je teta u vrtiću.
    Dakle teta će naplaćivati učenje stranog jezika za koji zapravo nije kvalificirana?
    Da, koliko sam shvatila, nigdje prije nije to podučavala. Ali ne vidim u tom problem. Od nekuda mora početi. Vjerujem da će se truditi. Pedagoginja je naglasila da je kvalificirana za to. I da ima ovo sve što sam navela. U sestrinskom vrtiću postoji već program engleskog, možda je i tamo malo virnula da vidi kako to ide, nemam pojma. Ah, da sam bar prije roditeljskog otvorila ovaj topic, sad bi bila spremna s pitanjima

  16. #16
    TeddyBearz avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZGB
    Postovi
    4,620

    Početno

    Citiraj flower prvotno napisa
    Dakle teta će naplaćivati učenje stranog jezika za koji zapravo nije kvalificirana?
    ona je odg. sa zavrsenim stupnjevim eng. u dovoljnoj mjeri da provodi taj program. to sto je odg. bazicno meni daje dovoljno da budem pozitivna prema toj ideji, ona je strucnjak za rano ucenje djece, ne vjerujem da ce krenuti skolski na bubanje.
    Ako ima neki državni ispit za to, onda ok.

  17. #17
    ninochka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,183

    Početno

    moj je krenuo sa nepune 4, čak su mne i odgovarali da je premali. sad završava prvi stupanj, puno zna, puno razumije, izgovor je odličan

    metoda učenja je da za zadaću imaju bojenje, a ona im priča pol engleski pol hrvatski u rečenici (npr. koji je ovo colour i drži bojicu u ruci). ispituje ih kroz igrice i mala natjecanja i klincima je super

    ja sam zadovoljna, a i on je. no pressure

  18. #18
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    po meni je bolje da je tako kako jest - po struci teta u vrtiću sa nekakvim položenim ispitom engleskog nego prof engleskog za koje znamo da imaju pedagoško psihološku grupu predmeta, ali ipak se radi o predškolskom uzrastu.

  19. #19
    TeddyBearz avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZGB
    Postovi
    4,620

    Početno

    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    po meni je bolje da je tako kako jest - po struci teta u vrtiću sa nekakvim položenim ispitom engleskog nego prof engleskog za koje znamo da imaju pedagoško psihološku grupu predmeta, ali ipak se radi o predškolskom uzrastu.
    Pa ovisi što podrazumijevaš pod "nekakvim" ispitom iz engleskog.

  20. #20
    Tanči avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    7,897

    Početno

    Moja kćer je u predškolskoj dobi učila engleski u školi stranih jezika Anglo.Ono što je nas privuklo je profesorica Nina koja je imala super pristup tako maloj djeci.Ona je cijelo vrijeme njima pjevala i kroz igru i pjesmu djecu učila engleski.Moja je kćer naučila jako puno i bila je prezadovoljna.Također je učionica bila namješetana poput dječjeg vrtića,puna igračaka,strunjača i sa malim stolovima i stolcima.
    Ta ista profesorica je i u zaprešičkim vrtićima podučavala djecu engleskom jeziku.Koliko znam svi su bili zadovoljni.
    Teacher Nina je sada na porodiljskom i mi sa nestrpljenjem čekamo kad će se vratiti
    Koliko je odgajateljica sa, ako sam dobro shvatila, završenim tečajem kompetentna da djecu uči engleski ne znam,ali mišljenja sam da se jezik najbolje i najkvalitetnije nauči u školi stranih jezika.
    Također,mislim da vrtić ne bi smio dodatno naplaćivati poduku od odgajateljice koja već dobiva plaću i ovo bi bilo,po meni, samo nekakvo osvježenje u vrtićkom programu,jer dotična odgajateljica ne može djeci izdati diplome na kraju godine,što se u školama stranih jezika obavezno dobije.Tako da ni dijete na kraju nema baš nikakav dokaz,pa ni uspomenu da je prošlo određeni stupanj naobrazbe.

  21. #21

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Naše iskustvo s engleskim u vrtiću je jako dobro. M. je išla od 4. godine, pjevali su pjesmice, igrali se... Uglavnom, MM i ja smo se pitali zašto plaćamo dodatnih 190 kn za to, ali M. se veselila pa smo mislili: "Neka, dijete je veselo pa....". I onda situacija: M. se igra na podu, zajedno gledamo neki film, ona više-manje ne gleda i u jednom trenutku kaže kako su krivo preveli riječi. Pročitala je titl, očito čula što je rečeno i uočila različitost. Tad nam je postalo jasno zašto smo plaćali jezik u vrtiću. To se dogodilo nakon 2,5 godine učenja. Krajem prvog razreda sasvim se lijepo sporazumjevala sa strancima kojima engleski nije materinji jezik.
    Ako dijete veseli-ja sam uvijek za rano učenje jezika.

  22. #22
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    tanči, ta teta se treba dodatno pripremiti za sate, i uložiti dodatan trud. pretpostavljam da se to plaća (cifra naravno ne može biti kao u školi stranih jezika).

  23. #23
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    Citiraj TeddyBearz prvotno napisa
    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    po meni je bolje da je tako kako jest - po struci teta u vrtiću sa nekakvim položenim ispitom engleskog nego prof engleskog za koje znamo da imaju pedagoško psihološku grupu predmeta, ali ipak se radi o predškolskom uzrastu.
    Pa ovisi što podrazumijevaš pod "nekakvim" ispitom iz engleskog.
    Radi se o pjesmicama i igricama na engleskom bez stručnih riječi i gramatike pa mislim da ne treba neka posebna mudrost. Naravno, teta treba znati jezik, ali mislim da je presudna predškolska struka.

  24. #24
    TeddyBearz avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZGB
    Postovi
    4,620

    Početno

    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    Citiraj TeddyBearz prvotno napisa
    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    po meni je bolje da je tako kako jest - po struci teta u vrtiću sa nekakvim položenim ispitom engleskog nego prof engleskog za koje znamo da imaju pedagoško psihološku grupu predmeta, ali ipak se radi o predškolskom uzrastu.
    Pa ovisi što podrazumijevaš pod "nekakvim" ispitom iz engleskog.
    Radi se o pjesmicama i igricama na engleskom bez stručnih riječi i gramatike pa mislim da ne treba neka posebna mudrost. Naravno, teta treba znati jezik, ali mislim da je presudna predškolska struka.
    Pa da, stvarno ne treba.


    Anima, ako teta ima položen taj državni ispit, to zvuči kao dobra kombinacija.

  25. #25
    Shiny avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,043

    Početno

    Mislim da ćemo i mi krenuti s engleskim od jeseni (jan će tada imati 2 g i 10 mjeseci)..ali mi još nismo imali roditeljski :/

    U kojem ste vi vrtiću?

  26. #26

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zgb
    Postovi
    472

    Početno

    U našem se slučaju ne radi o engleskom već njemačkom.
    B je s 3 godine krenuo u njemačku grupu u vrtiću. To podrazumijeva redovan program s integriranim njemačkim jezikom. Njega to veseli, a i nas. Uče riječi i fraze kao u svakodnevnom životu, uz to i prigodne igre i pjesmice.
    Obzirom da se radi o redovnom cjelodnevnom programu, tete su redovne odgajateljice koje imaju položene odgovarajuće stupnjeve njemačkog jezika (zaboravila točno koje) - certificirano pri Goethe institutu. Povremeno imaju i nekakve radne skupine za unapređenje svog rada (koliko sam shvatila postoje različite skupine, a njihova je baš za predškolske odgajatelje).
    Vjerojatno slično vrijedi i za engleski.
    U svakom slučaju, meni se čini da je to OK. Kad F navrši 3 godine i njega ćemo upisati u istu grupu, jer smo stvarno zadovoljni.

  27. #27
    argenta avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    sjeverno pa južno
    Postovi
    1,254

    Početno

    Citiraj TeddyBearz prvotno napisa
    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    Radi se o pjesmicama i igricama na engleskom bez stručnih riječi i gramatike pa mislim da ne treba neka posebna mudrost. Naravno, teta treba znati jezik, ali mislim da je presudna predškolska struka.
    Pa da, stvarno ne treba.
    Oprosti, ali to stvarno nije točno. Upravo zato što ljudi misle da je lako podučavati djecu imamo ovakvo s*anje u obrazovnom kadru. A to počinje još u vrtiću. Koliko djece znaš koja mrze učiti? Čik pogodi zašto?

    Predškolce je možda najteže učiti, jer oni to jednostavno ne rade kao mi odrasli, a ovo posebno vrijedi za (strani) jezik. Onaj tko misli da je to tako jednostavno, stvarno radi tešku grešku.

  28. #28
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    Ali predškolci uče kroz igru, znači, ako je teta zanimljiva i maštovita neće im biti problem naučiti "Hello, I am Sandy, this is Jill, my friend Jill, Hello"!

  29. #29
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    Ne očekujemo od njih da citiraju Shakespearea!

  30. #30

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    2,576

    Početno

    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    Ali predškolci uče kroz igru, znači, ako je teta zanimljiva i maštovita neće im biti problem naučiti "Hello, I am Sandy, this is Jill, my friend Jill, Hello"!
    ajme, di si se toga sjetila...
    "I'm Jack, this is Bill. My friend Bill. Hello!"
    bože, kako sam staaara

  31. #31
    M.a.r.t.a avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,032

    Početno

    Generacijooo

  32. #32

    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    2,576

    Početno


  33. #33
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    mi imamo loše iskustvo s profesoricama engleskog i učenjem jezika u vrtiću
    promijenilo ih se u 3godine učenja 5 i zadnja je kao došla iz škole stranih jezika i ima sve završeno šta treba imati ali nezna raditi s djecom
    jednostavno nezna pa su naše tete pokušavale objasniti neke stvari ali ne ona ima svoj plan i program i tako radi i gotovo
    prvo se igraju pa onda kao bi trebali sjest i nešto učiti pa je onda nitko od djece ne sluša jer su se naravno razigrali
    uglavnom moje dijete je odustalo i rekao je da mu je dosadno jer je uvijek teddy i vlakić

    inače kad je počeo ići sam bila oduševljena i ja i on ali nije ništa naučio a onda mu je treću godinu i skroz dosadilo
    dobila sam dojam da nijedna od tih profesorica u biti nezna raditi s tako malom djecom i zato mislim da je kod vas veliki plus šta je to teta koja je već radila s tolikom djecom

  34. #34
    argenta avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    sjeverno pa južno
    Postovi
    1,254

    Početno

    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    Ali predškolci uče kroz igru, znači, ako je teta zanimljiva i maštovita neće im biti problem naučiti "Hello, I am Sandy, this is Jill, my friend Jill, Hello"!
    Citiraj M.a.r.t.a prvotno napisa
    Ne očekujemo od njih da citiraju Shakespearea!
    Pa to je upravo ono što cijelo vrijeme pokušavam reći: lakše je naučiti odraslu osobu da citira Shakespearea nego kikiće od 2, 3, 4 godine da biflaju ovaj divan primjer koji me vratio u djetinjstvo ali koji je, btw, namijenjen djeci od 10 godina.

    I uglavnom, kao što sam već gore spominjala, nije problem u učiteljici koja zna svoj posao i djecu, nego u previše revnim ravnateljicama i/li roditeljima koji zahtijevaju uzrastu neprimjenjene rezultate.

    To mi je sve jako aktualno, pa sam možda osjetljivija od prosječnog roditelja. NHF

  35. #35

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    11

    Početno Engleski

    Evo našeg iskustva: mi smo u vrtiću imamo "engleske" grupe (jedan kat - 3 grupe) i tete s njima skoro stalno pričaju engleski tj. engleski i hrvatski miješano, na početku je prevladavao hrvatski, sada stvarno miješaju, kombiniraju pjesmice i hrvatske i engleske, kao i priče...Moj je vrtićanac puno riječi naučio, slaže i poneku rečenicu (ima 5 godina), ne uvijek gramatički ispravnu, ali uvijek razumljivu! I nema presing da uopće nešto "uči" jer je to zbilja neprimjetno, provučeno kroz svakodnevne aktivnosti.
    I prema savjetima koje smo dobili na roditeljskom, nije dobro pitati ih što su naučili, jer uoće nemaju dojam niti to tretiraju kao "učenje"; veliki je uspjeh kada na pitanja ili molbu na engleskom dijete odgovori (svejedno, makar i na hrvatskom, znači da razumije), rečeno je naravno kako neće sva djeca imati isti fond riječi, ni lakoću govora jer će s više ili manje interesa i smisla, već prema vlastitim afinitetima, učiti. Uglavnom, ja sam jako zadovoljna

  36. #36

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,340

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    tanči, ta teta se treba dodatno pripremiti za sate, i uložiti dodatan trud. pretpostavljam da se to plaća (cifra naravno ne može biti kao u školi stranih jezika).
    vrtićke grupe koje imaju integrirane razne programe, pa tako i strane jezike se dodatno plaćaju, 350 - 400 kn mjesečno

  37. #37
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    U našem vrtiću teta uči djecu engleski. Mi to ne plaćamo, ne znam ima li ona dodatak na plaću (nadam se da ima). Rekla bih da radi baš onako kako argenta piše - kroz igru, više su izloženi jeziku nego što ga uče. Uglavnom, veliki svi jako vole engleski, mali ga ili vole, ili ignoriraju i igraju se nečeg drugog. I A. je tu išao, i nije bilo nekog opipljivog znanja po završetku vrtića (doduše, nismo baš ni ispitivali), nego mu je jednostavno jezik malo ušao u uho. Po mom mišljenju, sasvim dovoljno za vrtić.

  38. #38
    argenta avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    sjeverno pa južno
    Postovi
    1,254

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa
    U našem vrtiću teta uči djecu engleski. Mi to ne plaćamo, ne znam ima li ona dodatak na plaću (nadam se da ima). Rekla bih da radi baš onako kako argenta piše - kroz igru, više su izloženi jeziku nego što ga uče. Uglavnom, veliki svi jako vole engleski, mali ga ili vole, ili ignoriraju i igraju se nečeg drugog. I A. je tu išao, i nije bilo nekog opipljivog znanja po završetku vrtića (doduše, nismo baš ni ispitivali), nego mu je jednostavno jezik malo ušao u uho. Po mom mišljenju, sasvim dovoljno za vrtić.
    Da, mislim da je za djecu to najbolje što mogu dobiti u toj dobi i okruženju. Drugo je ono o čemu gore piše klamarica, kad su djeca izložena stranom jeziku u kontekstu, odnosno u stranoj zemlji. Petogodišnji klinac od jedne poznanice tako je nakon dva mjeseca u Indiji propričao hindi! Ali nitko ga ništa nije učio; sve je "pokupio" od svojih prijatelja na ulici, kroz igru i zabavu. Tako dobijete sretnu bilingvalnu djecu (a ne projektima u vrtiću/školi).

    Moja cura gleda crtiće na engleskom i pjevamo TPR pjesmice, one u kojima se radi ono o čemu se pjeva (tipa "Kad si sretan"...) Pokupila je par izraza i riječi, dosta toga i krivo, ali je nikad ne ispravljam, samo svaki put ponovim točno.

    Engleski ima tu prednost da ga djeca stalno čuju oko sebe, u pjesmama, crtićima, filmovima... pa je manja vjerojatnost da će njegovo uvođenje u vrtiću doživjeti kao nešto prisilno. Puno je teže to postići s njemačkim, o talijanskom ili francuskom da i ne govorim (osim, možda, u Istri).

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •