-
Sjedalice za djecu suprotno smjeru voznje do visokih kilaza (tipa 18 kg, 25 kg itd) zahtijevaju dodatne tehnicke specifikacije, cesto zahtijevaju gornju sidrenu traku ili noznu potporu, ili potporu ispred kao sto je npr instrumentalna ploca ili mozda naslon sjedala ispred (velim mislim jer nza ovo zadnje nisam sigurna da je dovoljno).
Stvar je u tome da u sudaru di je doslo do udarca sprijeda, sjedalica postavljena suprotno smjeru voznje se prvo rotira prema naprijed (ili prema natrag, iz perspektive djeteta) pa se onda vraca.
jedna od stavki u testiranju sjedalica koja se postavljaju unazad je da se ne smiju rotirati prema naprijed vise od 70 stupnjeva u odnosu na vertikalu, odnosno ne smiju biti horizontalnije od 30 stupnjeva u odnosu na tlo.
Sto je dijete u sjedalici teze, to je sila koja utjece na rotiranje sjedalice prema naprijed veca. Zato za takve sjedalice treba biti, na neki nacin, ukomponirana dodatna potpora za naslon kako bi se sprijecilo prekomjerno rotiranje.
Druga stvar je u tome sto te sjedalice, ako ce akomodirati vecu djecu, moraju imati i jako dugacak naslon sto pak moze biti nekompatibilno s konfiguracijom sjedista u vozilu (prednje sjedalo se mozda ne moze pomaknuti dovoljno prema naprijed).
Te sjedalice se koriste u Skandinavskom okruzju zato sto je Volvo dizajnirao svoja vozila u skladu s parametrima takvog tipa sjedalice. Drugi proizvodaci ne. Vecina skandinavaca voze volvo, pa stoga i mogu koristiti te sjedalice bez problema.
Ne velim da se neke stvari mozda ne bi mogle poboljsati. Kod mene u Kanadi vecina sjedalica koja se postavlja unazad je za tezinu do 15, pa cak i 16 kg sto dozvoljava da vozis dijete okrenuto prema nazad prilicno dugo (do oko treceg rodendana).
Al s druge strane roditelji jedva cekaju da okrenu dijete u smjeru voznje (kulturoloski fenomen, nije ni u Europi puno drugacije). Pa se dolazi do pitanja "economies of scale" odnosno, je li potraznja za takvim sjedalicama u Europi van Skandinavskih zemalja dovoljno velika da bi se proizvodacima isplatilo proizvoditi takve sjedalice u dizajnu koji bi bio barem djelomicno univerzalan, odnosno ne bi se morale koristiti samo u kombinaciji s par marki i/ili modela automobila.
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma