Zakon![]()
slušali smo i idijote ali mi je favorit modena city ramblersibuby prvotno napisa
http://www.youtube.com/watch?v=55yCQOioTyY
srećom nije krenuo sa bandjera rosom![]()
![]()
joj sada sam malo povirila na http://www.youtube.com/watch?v=_DENtBeDWIg i http://www.youtube.com/watch?v=kqhF1IRfwGs&NR=1
lalah
nato oš da ti mejlam ili ovde napišem diktate za ledu
mi smo stigli do slova D
lalo, imas pp
Mi imamo novi biser: matematiku. Zbrajanje i oduzimanje je super znala sve dok nisu pocele vjezbice gdje fali 1. ili 2. broj (npr _ - 2 = 3). Onda je sve pobucala i nikako joj vise nije jasno kad mora dizati, a kad spustati prstice i zasto dize prstice ako je oduzimanje.
Rezultiralo je katastrofalno losim testom iz matematike, pa moramo poraditi i na tome (uz citanje i pisanje).
Jos nesto: mijesa Č i Ć. Jasno mi je da bi to trebalo doci uz citanje, ali je citanje problem ...
Znaci, sad je dosla do broja 6 iz matematike, do slova F iz hrvatskog, obradili su obitelj iz prirode.
Jucer sam pukla od smijeha: crtala je sto mama i tata najradije rade. Mene je nacrtala kako kuham (dobro, naravno da kuham, ali ne bas rado), a tatu kako usisava!On usisava svakih mjesec do dva i to samo tepih u dnevnom boravku (jer ga ja brljavo usisavam, pa on poludi svako toliko), a bas ga je ovaj vikend usisao, pa dijete zapamtilo.
Takodjer mi je to i poruka, ocito ona ne zna da ja najradije citam, a tata da se najvise voli glupirati s njima.
malo da se i tu javim.
što se gradiva tiče, iz matematike smo prošli zbrajanje i oduzimanje do 5, iz hrvatskog slova B,Č i Ć, prirodu nikako ne uspjevam pratiti jer je sve nešto na preskokce, pa još ulete njihove eko aktivnosti, tako da sam tu odustala.
njemački rade neke listove koje smo extra kupili, a tu nam je jaok veliki problem urednost, ti listići dolaze doma skroz zgužvani jer on zaboravi spremiti ih u bilježnicu.
još nismo ni mi, a ni učitelica, našli primjenu knjizi iz LIKOVNOG.
U međuvremenu su bili na berbi jabuka (dovuko 5 kila jabuka doma koje je on sam ubrao), imali smo jedan roditeljski, jednu priredbu (i jako smo bili ponosni na prvi nastup u folkloru koji ga je oduševio), jednu radionicu na kojoj smo radili zavjesu za razred i koglice za udrugu ozana tako da smo filcali neprerađenu vunu na platnene vrećice, a za kuglice smo isto radili s vunom i sapunom.
ovaj tjedan suše voće za bor, izrađuu nakit od kartona i glinamola...
skupljaju priloge za caritasov vrtić, a imaju i svoju adventsku tombolu...
Bili smo i na informacijama, učitljice su jako zadovoljne, hvale ga , da je jako dobar u čitanju, među prvima pokopča matematičke zadatke, a najbolji je u rješavanju rebusa i zagonetki.![]()
dobili su i razredna zaduženja, on je poštar- dijeli listiće i zadatke i kasnije ih skuplja.
Odradili smo i prvo druženje doma- slavili smo rođendan na koji je došlo 7 novih prijatelja i to je jako dobro prošlo, svi su zadovoljni.
Ovj vikend je doma donio i prve "prave" testove:
matematika 10/10
hrvatski 18/18 diktat rečenice
moje jeveliko ko kuća
moje nije![]()
Anka=Aka, jer ona nije ucila slovo NK
bio=bijo i ne prihvaca drugacije
ajme :/
Ajooooj, moj je sin doma već skoro 10 dana (upala grla). Sutra bi trebao krenuti u školu. Stariji je krenuo već od početka tjedna, inače su već danima bolesni....
SVAKI dan božji hodočastimo po zadaću, da se ne nakupi. Lani je sa starijim sinom to dobro funkcioniralo, pa će valjda i sada... Idu naprijed s gradivom (pohvatala sam matematiku, hrvatski i njemački, ali teško mi je s prirodom i vjeronaukom).
Valjda bu sve dobro... U to ime, odoh po djetetovu zadaću.
(Ovih desetak dana doma s obojicom bilo mi je tako naporno truditi se održati korak s gradivom, pa jedva čekam da se napokon vratimo u rutinu. Zaključila da homeschooling definitivno nije za našu kuću... Svaka čast onima koji imaju snage i živaca biti svojoj djeci još i učitelji, a i svaka čast učiteljima kako izdrže s cijelim razredom. Spadoh s nogu!)
E da, to je i meni bilo naporno. Mozda i ne bi bilo da ne radim, ovako kad dodjem doma u 5 ili 6 i onda jos moramo sjediti i uciti...
Jan je beskonačno društven. Već poznaje valda sve niže razrede plus tko je kome brat ili sestra i u koji razred idu.
Najveće probleme imamo s njegovim OKPom (ops. komp.por.) - npr. gumicu nakon svakog brisanja ponovo zatakne u pernicu i onda je ljut svaki put kad mora nešto brisati jer se ne može prisiliti da je ostavi na stolu dok ne završi zadatak. Knjige u torbi moraju biti složene po točnom redoslijedu, a radne bilježnice ispred udžbenika (što mene izluđuje jer moji mali poremećaji vrište suprotno).
Inače je sve manje više ok, matematika mu jako dobro ide, crteži su sve stripovskiji i luđi, pisanje bude lijepo kad mu se da našiljit olovku.
Ono što vidim kao problem i nadam se da će ga prevladati lakše nego mi se sad čini je da on školu ne vidi kao mjesto gdje će nešto naučiti već mjesto di je došao pokazat što zna. I onda kad treba naučiti nešto kao umanjenik, umanitelj, to, onda padne u frustraciju i tek nakon plakanja ide to naučiti. Brine me to..
Ja ne potenciram ucenje kao neku posebnu aktivnost, pa nema ni frustracije. Ocekujem da ce ono sto treba i moze zapamtiti, zapamtiti jednako kao sto zapamti ime nekog zahvatu u judu, kolaca koji smo spremali, stabla koje smo promatrali... Ili nece (bas sad), sto mi je isto ok. Naravno, svaki dan popricamo malo o sadrzaju koji su radili u skoli, cesto ga i prosirimo (iz matematike smo trenutno na tablici mnozenja - zaljepio se za to i ne pusta, a istovremeno tricu i dvicu u 50% slucajeva pise okrenutu naopacke - pa sto, doci ce mu s vremenom). Uglavnom ne uzbudujem se uopce oko tih stvari.
Ni ja ne potenciram učenje kao posebnu aktivnost. Ali da bi rješio zadatak koji mu je ostao iz boravka za doma mora znati ovo što sam gore spomenula. I čim skuži da je to nešto što ne zna počne divljati, o tome ja pričam.
Aha, kuzim. Imamo i mi takvih frustracija, samo nevezano za skolsko gradivao. Bas jucer - igrao je s tatom trazenje blaga (sakrije se neki predmet i nacrta karta stana po kojoj se onda treba naci gdje je predmet skriven), tata se zanio i sakrio predmet u pekac kruhasto stvarno nije bilo lako iscitati iz karte, J je dobio zivcani slom, uzas.
Ja se tu najvise oslanjam na modeliranje - trudim se sama ostati hladne glave, a ipak ukljucena i empaticna, osvjestavam si situacije u kojima meni nesto ne polazi za rukom ili nesto ne kuzim, pa ih onda (pred njim) nastojim hendlati onako kako bih zeljela da ih on hendla. Naravno, ima tu puno do karaktera i temperementa, ali vjerujem da ce s vremenom bivati sve bolje...
Ako ne potencirate ucenje kao posebnu aktivnost, kako onda napisu domaci? Ona jednostavno mora sjesti i napisati to sto ima.
Sizenje imamo 1 put tjedno, otprilike bas onda kad sam ja premorena. Tog domaceg ima jednostavno previse za dijete koje slabo cita. Jasno mi je da je ona jedina u razredu kojoj je toga previse i da uciteljica mora nabiti tempo zbog druge djece kojoj je dosadno, ali ona jedva prati taj tempo. Jos nije uspjela popamtiti ni slova koja je ucila, a vec uce nova.
U pravu si - dijete mora znati da je zadaca njezin posao. Mnoge mame koje ne potenciraju ucenje kao zasebnu aktivnost vrlo su vjerojatno mame boravkasa (kao i ja) koji ne moraju pisati zadacu doma, nego to rade u skoli pod nadzorom popodnevne uciteljice.NatasaM... prvotno napisa
Ja sam tek u zadnja 2 tjedna vidjela sve zvijezde pokusavajuci sa svojom djecom odraditi gradivo jer su bili bolesni i nisu isli u skolu... NEMA teorije da se to za ozbiljno odradi kroz igru. I ja sam to mislila, i probala, ali nisam uspjela, barem nisam zadovoljna rezultatom.
Pokusaj razgovarati s uciteljicom o ovome - nemaju sva djeca jednako predznanje niti jednake potrebe. Sigurno ima jos djece kojima ne odgovara tempo... i sporije i brze od prosjeka. Uostalom, treba JAKO PAZITI da dijete ne stekne otpor prema ucenju, jer u tom slucaju tek nastaje problem. Prerano je za to.... Po HNOS-u ucitelji imaju pravo prilagoditi metode poucavanja pojedinom uceniku. Probaj zajedno s uciteljicom pronaci najbolji nacin rada koji odgovara bas tvom djetetu. Ne kazem da je lako, ali se moze...NatasaM... prvotno napisa
A doma s djetetom na onaj "neobavezni" nacin ponavljaj slova - polijepite ih na hladnjak, igrajte se karticama, ispecite medenjake u obliku slova i pojedite ih! Tako ona nece dozivjeti aktivnost kao ucenje, a bit ce od cijele te price i koristi. Pokusaj - roditelj ipak najbolje poznaje svoje dijete. A mozda i uciteljica ima kakav zgodan savjet... Sretno!![]()
Zadaca je obaveza, slazem se s tim, ali ako s izvrsavanjem te obaveze ima previse poteskoca, onda treba reagirati i nesto promijeniti (kolicinu/tempo/sadrzaj) jer ce se to inace samo negativno odraziti na ucenje.
Natasa, da, i mi smo boravkaši, napiše gotovo svu zadaću u školi, ja to pregledam pa ako je nešto zaboravio, preskočio, krivo napravio, onda to napravi. Tako da to ne bi zvala učenjem kao posebnom aktivnosti, ne na način kako mislim da će mu to izgledati kasnije.
ja se tjesim da cemo tijekom 3 tjedna praznika stici poloviti ovo sto su ucili do sada
planirate li vi kakve aktivnosti za praznike?
BTW, hvala svima koji su preporucili Sebran, povremeno ga otvori i ponesto nauci i odatle
Bez brige... Ako bude kao kod nas, uciteljica ce sama uputiti roditelje sto i kako trebaju raditi s djetetom. I to INDIVIDUALNO na zadnjim informacijama ili nakon zadnjeg roditeljskog (to me ceka iduci tjedan).NatasaM... prvotno napisa
Tako je bilo lani sa starijim, a i ove godine uciteljica mog mladjega je najavila istu stvar. Ako uciteljica to ne bude dala upute za praznike, slobodno je pitaj - dobit ces kompletnu i kvalitetnu informaciju.
No, s ucenjem preko praznika treba imati mjere - dijete se mora malo i odmoriti, ali ne previse, jer se tesko "vracaju u normalu". Vjeruj roditeljskom instinktu.
Sebran je :D - moja djeca su se opismenila uz to i Suncice.
evo, da javim mali napredak
odlucila sam je ne tjerati vise da cita, osim onoga sto mora
diktate sam svela na 1 put tjedno, usitno (1-2 recenice)
zbrajanje i oduzimanje je savladala (ponovno) kad sam joj prestala davati one zadatke gdje u sredini fali broj
odnosno, napredak je moj: jednostavno sam je prestala pritiskati i rezultiralo je
1. njenom vecom zainteresiranoscu za ucenjem opcenito
2. samoinicijativnim citanjem svih mogucih natpisa uokolo (reklame, natpisi na ambalazi, putokazi, naslovi u enciklopedijama i sl.)
bit je u tome da sam shvatila da moram postivati njen ritam, a ne nametati svoj - koliko god zvucalo jednostavno, meni je to bilo pretesko
NatasaM, jupi :D
Evo jedan prijedlog za poticanje citanja (kod nas je to super radilo i sve nas uveseljavalo). Uzmi 5-6 papirica i porazmjesti ih na razlicita mjesta u stanu (sto cudnija i lucidnija, to bolje). Na svaki papiric napisi 2-3 kljucne rijeci koje ce uputiti na mjesto na kojem se nalazi sljedeca poruka. Cilj je pronaci skriveni predmet cija je lokacija napisana na zadnjoj poruci (moze tamo cekati i neko iznenadenje u vidu pokloncica, izgubljena igracka, omiljeni desert, i slicno). Poruke mogu jednoznacno opisati mjesto sljedece poruke, ali jos je zabavnije ako su kratke zagonetke (npr. maslac cuvamo u... – sljedeca poruka sjedi u frizderu) ili pitalice (npr. L-ina najdraza knjiga/cd je... – sljedeca poruka umetnuta u tu knjigu/cd)... Ako joj se svidi princip igre, vrlo brzo ce prihvatiti da ona bude ta koja smislja i sakriva, pa ce uvjezbavati i pisanje (mi smo brzo dozivili tu inverziju uloga).
nato super :D
šta je sebran?
Sebran je besplatni softver za učenje slova i brojeva. Ima i Minisebran za malu djecu, za učenje boja i oblika, ali nisam sigurna da postoji i na hrvatskom jeziku (obrati pažnju na listu jezika).lalah prvotno napisa
Ovaj standardni Sebran preveo je prof. Amer Ahmetašević (logoped, Spec. bolnica Krapinske Toplice) na hrvatski još prije nekoliko godina.
Ako nekoga zanima mišljenje struke, više o Sebranu piše ovdje (na istoj se stranici nalazi i link za download):
http://www.krapinske-toplice.t-com.h...di_sebran.html
Sam programčić je tako mali da stane na običnu disketu, a mi smo ga doma koristili nekoliko godina.
Postoji i direktni link na švedsku web-stranicu:
http://www.wartoft.nu/software/sebran/
(Vrijedi pogledati i ostale besplatne programe koje nudi ista autorica... Doma smo koristili program Seterra za učenje zemljopisa, ali već dugo nisam pogledala na ovoj web stranici ima li kakvih novosti. Hvala na podsjećanju...)
Leda je dobila prvu "ocjenu": minus iz domaceg iz engleskog. Trebala je napisati sve rijeci iz lekcije 2x, a napisala ih je 1x.![]()
Glede citanja, problem je sto je jos uvijek spora, ali je i problem sto prebrzo uci napamet, nakon 3 citanja moze nauciti cijelu stranicu proznog teksta, a pjesmu nakon samo 2 citanja! Zato moram paziti da joj zadajem stalno nesto novo, po mogucnosti da joj nikad nitko to nije procitao.
Nase zadace iz engleskog vise su likovnog karaktera - staaalno neko bojanje... Inace, neposredno prije polaska u skolu zivjeli smo skoro dvije godine u Austriji, pa sad u engleskom konstantno koristi njemacke rijeci. Nadam se da ce se toga koliko-toliko rijesiti prije nego se pocnu dijeliti ocjene :/ . Isti smo problem imali s francuskim rijecima kad smo dosli u Austriju nakon sto smo godinu dana zivjeli u Francuskoj. Cini se kao da mu je u glavi prirodna podjela jezika na hrvatski i sve ostale, tek kad svjesno krene razmisljati moze donekle povezati gdje sto spada.NatasaM... prvotno napisa
ja s ponosom javljam rodbili i prijateljima da je gregor ovaj tjedan uknjižio 3 (tri) peje :D
vau
tri put hura za gregora
nama se to jos nikad nije dogodilo
i ko zna kad ce
bravo splico
mukice, kako to mislis?
uciteljica oskaru iz niceg nije dala 3 petice? ili nije to napravila u jednom tjednu?
kod nas se u tjednu niti ne dobiju tri ocjene uopce, ali da uciteljica nece ocijeniti izvrsnim npr neki njegov uspjeh iz tjelesnog ili likovnog ili glazbenog, ako bar ne iz hrvatskog, to ne kuzim
mislim, nije to poklanjanje petica nego podizanje samopouzdanja
moja sestra je predavala likovni i kod nje su peticu dobivali i oni koji super crtaju, ali i oni koji ispunjavaju sve obaveze
pa nije petica samo za boga
isla sam pitat oskara jel kad dobio 3 petice u jednom tjednu
ne zna on
kaze nisam siguran
pa kak nisi zapamtio ak si dobio 3 petice
pa nisam
kaj si dosadna, ne znam i ne znam
vidis da gledam tekmu
eto
al zna da je Damjan dobio 4 petice
TO si JE zapamtio
ahaaa, krivo sam te skuzila
pa ok je da i nije dobio tri petice u tjednu
ivar ima od pocetka skolovanja dosad samo petice, a ne znam da ih je dobivao po tri u tjednu
to bi bila tri ispitivanja ili diktata u tjednu, imaju ih najvise dva (ne idu im sve provjere u imenik)
ali kad su bili prvasici sjecam se da su u tom drugom polugodistu dolazili stalno sa: dobio sam toliko i toliko petica
jednom je ivarov frend rekao mami: danas sam dobio 19 petica
tu smo prestale vjerovati![]()
Bravo za gregora!
>Di prije, tek smo počeli?
hrvatski-lektira
matematika-neki blic testić
engleski-skupio je 5 plusića
misim nij bio neki presing, više su što ivka kaže motivacijske, al nek su, njemu opet važnije da je napokon dobio diplomu iz tekvadoa
moram vam prepričati nešto na što sam danas odvalila.
u školu smo vozili i malu susjedu, ide s Mislavom u razred (on kaže za nju da je njegova "suradnica").
ispričala mi je kako je učiteljica pitala, nakon pročitanog teksta, koja je poruka priče. moje dijete lijepo diglo ruku, učitaljica ga prozvala a on - "ah, učiteljice, nemam pojma."! :shock:![]()
![]()
samo da naglasim - on jako voli pričati, nekad je brbljiv do boli.
tako da....uvijek ima nešto za reći, pa i kada zapravo nema.![]()
Braaaavo!lalah prvotno napisa
Ja nemam povrat informacija od svog djeteta.... Donese doma testove na kojima pise "potpis roditelja" (dobio 5 iz matematike, rekapitulacije prvog polugodista) ali to je njemu tak nebitno.... Ja doznam detalje samo na informacijama.
Bitno mu je znati da uciteljica voli suho voce (ko i on), bitno mu je da odnese prijateljima kilu domacih mandarina jer voli dijeliti...
Bitno mu je da svaki tjedan iscrta po jednu A4 biljeznicu praznu (u boravku je) i to i oboji, a zadacu ako stigne...![]()
Bitno mu je doma prijaviti tko je koga mlatnuo (napokon se naucio kloniti nasilnika) i s kim ce se igrati na odmoru. A gradivo... ISKLJUCIVO usput!![]()
ne znam, nekako mi se krhko cini samopouzdanje koje se gradi na / ovisi o peticama :/ (sasvim bez sumnje - generaliziram i izvlacim iz konteksta, al' nek i to bude spomenutoivarica prvotno napisa
)
Leda je razvila obrambeni stav prema peticama (nije meni to vazno!), jer njen rodjak (idu u isti razred) svaki dan dodje doma barem s jednom peticom, a ona jos nema ocjena, pa moji svekiji to lijepo komentiraju pred njom. Svekije ne mogu promijeniti, takvi su kakvi su (ta prica traje jos od njenog rodjenja). Probavala sam pricati s njom, ali bas me i ne kuzi.
mislava![]()
I kod nas pala prva ocjena (5ica). Nevjerojatan je, idemo iz škole i ja pitam pa jesi ti dobio kakvu ocjenu, (jer po forumu čitam i frendice mi mailaju kako njihovi prvašići jesu), da mi nisi zaboravio reć. Neee, kaže on, ja ću tebi reći svaku ocjenu, pa makar i trojku.
Doma, jedemo,zezamo se, predveče ja gledam bilježnice, kad ono u teki iz engleskog petica. Velim, pa kaj je ovo?! A to, to sam ti zaboravio reć
![]()
joj jana![]()
mislav je dobio prvu peticu na mamin rodjendan![]()
odat svaki dan kao donese koju....te ova za citanje, te ova iz matematike...ja ptam jesu upisane u dnevnik il je samo uciteljica rekla da je to za 5...neke su upisane a neke i u biljeznicu...
dobro se nosi s ocjenjivanjem, nije mu stres....
pa sto bi mu bio stres kad su same petice![]()
ledi![]()
lara je prepoznata od uciteljice kao izvrsna "citacica". dodje jedan dan kuci i kaze da je dobila 4 iz citanja. ja sam se malo zacudila, ocekivala sam peticu nakon uciteljicinh hvalospjeva, i pitam je da kako to. kaze ona: "samo sam stavljala zareze dok sam citala, nije se znalo gdje je tocka."![]()
za sad je dobila tri cetvorke (iz diktata iz hrvatskog, jednog testa iz matematike i iz citanja) i neke petice iz engleskog (navodno 3 petice) i iz matematickih diktata. te matematicke diktate cini mi se ko da pisu svaki dan i to joj najbolje ide.
dobila je i minus jer nije stigla spremiti knjige u torbu na vrijeme. velika je boljka to sto je prilicno spora. ali tu ne znam kako da joj pomognem.
Leda je dobila 4 iz hrvatskog: citanje i razumijevanje teksta. Sve je bilo dobro i samo je na jedno pitanje pogresno odgovorila, ali je bila jaaako spora (ostala je pisati pola sata iza svih). Poslije sam pricala s uciteljicom, ona kaze da Leda ustvari uopce nije shvatila da treba okrenuti stranicu i rjesavati zadatke iza.![]()
Inace, sad je jedina u razredu koja slovka, citanje je trenutno najveci problem. Sreca je da uvijek razumije sto procita (dok ne razumije, vraca se na pocetak i ne odustaje od slovkanja/citanja). Upornost joj je definitivno vrlina.
Upoznala sam joj i uciteljicu iz engleskog, vrlo mlada osoba koja (sudeci po Ledinim zadacama) jos trazi nacin kako ih uciti i jasno mi je zasto je Leda bas ne voli previse, iako joj engleski nije tezak.
Vjeronauk obozava, jer na vjeronauku nista ne pisu i ne crtaju, samo gledaju crtice :?
I Jan je dobio 4 iz hr isto neka slika i razumijevanje, isto jedan krivi.
Ne znam je li bio spor jer nisam imala pri ruci kliješta da čupam istine.
Moj E je donio 4 iz matematike - ista prica! Nije primijetio da ima jos jedan zadatak na drugoj strani!NatasaM... prvotno napisa
Naucit ce... nema veze!
Djeca ne uce sve istom brzinom ni istim redom. Upornost je vrlina koja TEK POCETI pokazivati svoju vrijednost u daljnjem skolovanju. Mislim, kad druga djeca tek otkriju da se za neke stvari treba potruditi, Leda ce vec biti dobro uvjezbana i bit ce joj puno lakse. Takav je bio moj L (stariji sin) i to mu je sada u 2. razredu sasvim solidan kapital. Dijete ne odustaje. Svaka cast takvima!
kod nas ok - idu 4, 5
treba izvući dodatno - tko je dao, jel u imeniku...
matka ide super, pisana slova vrlo dobro, radimo na tehnici čitanja
malo ju je poplašila boravkašica jer joj je jednom dala 1 - prvo šok, a onda smo skužili da damić was not in the mood za raditi (a ova ima metode za podbosti)
Sto mislite o izgledu pisanih slova kakva se uce u 1. razredu?
Nama je jucer uciteljica bna sastanku rekla da ce se u 1. i 2. razredu inzistirati na takvom krasopisu (znaci ono - blago ukoseno u desno, s valovitim zavijucima), a da ce u 3. razredu moci pisati svatko svojim rukopisom, kakav vec razviju. Malo sam zbunjena jer neka slova (npr. S, G, H, L...) imaju prilicno drugaciji izgled od standardnog.
kako misliš standrdnog?
I mi smo učili takva slova