Slova koja smo ucili u moje doba (prije 30 g.) nisu izgledala onako kako izgledaju u njihovoj citanci za pisana slova. Uciteljica nam je rekla da misli da je to uvedeno prije 5-6 g.
Slova koja smo ucili u moje doba (prije 30 g.) nisu izgledala onako kako izgledaju u njihovoj citanci za pisana slova. Uciteljica nam je rekla da misli da je to uvedeno prije 5-6 g.
mi imamo danas roditeljski i nadam se da ce nam uciteljica reci kad ce poceti s lektirom i kako ce nastava izgledati u drugom polugodistu.
nasi su tek jucer radili zadnje stampano slovo -dž, jos nisu poceli pisana. ja ta pisana nisam ni vidjela jer imaju dvije pocetnice: u prvoj je sadrzaj stampana slova. druga je jos uvijek kod uciteljice, mislim da ce ih dobiti iduci tjedan jer s s prvom na samom kraju. a ako se radi o krasopisu, laruska ce se lose provesti, poprilicno je neuredna.
Nasi su jucer ucili prvo pisano slovo - I. Jerko je valjda shvatio da sto vise zavijutaka, to bolje, pa ga je nakitio toliko da smo smislili prigodnu pjesmicu: Na pucini slova I, valjao se val...![]()
Po svom starom obicaju, voli tulumariti do kasno, a onda se u jutro tesko budi. Tjeram ga u krevet pa mu kazem da ce biti umoran u skoli i da ce od umora raditi greske u matematici, a on meni stane objasnjavati kako njemu umor samo pomaze u matematici jer onda se ne moze zuriti, pa ne grijesi![]()
Iz matematike su zavrsili brojeve do 10, pa ponavljaju racunanje. Komentira neki dan: Dobro da znam da je 3x3 9, a 2x3 6, pa mi nije problem izracunati 9-3![]()
Najvise od svega me veseli sto se sprijateljio s deckicem koji ga je na pocetku godine mlatio i savijao mu prste. Sad vec treci tjedan sjede zajedno u klupi i neki mi dan taj malac pokazuje brodove od papira i govori: „Vidi sto mi je J napravio, on je strucnjak, najbolji u razredu“![]()
uuu, kanga, vi ćete u aprilu biti gotovi :shock:![]()
mi smo još na tiskanim slovima i došli do broja 6.
mi smo savladali đ, ostalo nam je ž i dž. u matematici su došli do broja 9.
Pale su i prve ocjene - dvije petice iz matematike, dvije iz hrvatskog i jedna iz prirode.
i uspješno je izgubio početnicu, pa mu je učiteljica dala svoju.![]()
džabe nam besplatne knjige kad ću ih na kraju sve morat platit jer je neuredan do bola pa sve imaju uši, i kolko god mi vikali i objašnjavali, efekta nema
Evo, kod mog E su došli do broja 9... Rade po Knjiguljici pa su sada dobili drugi dio iste - za pisana slova. Do sada učili su pisano I i U, a mene baš zanima kako će to mom sinu ići (ljevak je).
Za sada je dobro. Jedina smetnja koju sam primijetila - čini mi se da ne vidi na ploču, pa sam uzela uputnicu za kontrolu vida... Ne bi me iznenadilo da i on dobije naočale (uz mamu, tatu i brata). Bognedaj gorjeg zla!
A što se tiče izgubljenih stvari - bilanca nam je slijedeća:
- jedna lijepa "civilna" majica (nestala u garderobi za vrijeme tjelesnog)
- jedna kompletna oprema za tjelesni + dodatna majica
- jedna jakna (za koju se nadam da će se naći)
- rukavice i šalovi su, nekim čudom, još na broju
- olovke, bojice i gumice koje su se "potrošile" više ne brojim - kao da JEDE pisaći pribor - svaki tjedan dođe bez pola pribora (moram se pozabaviti time na informacijama, čini mi se da ga druga djeca "pljačkaju" jer ima poseban pribor za ljevake, koji se klincima sviđa.... :/ Kad tome dodam njegov prirodni nemar i nebrigu za stvari - eto belaja! Jedina stvar koja je još u pernici od prvog dana su dragocjene ljevačke škare. Valjda zato jer drugima naprosto nisu upotrebljive...)
kod l su došli do pisanog slova o
matka je i dalje na 5, odnosno 0 - nisu išli dalje
začudila sam se kada sam vidjela u zadatku 0-2 (imali su samo oduzimanje sa 0 i 0 kao rezultat)
mi smo na početku stalno kupovali gumice, sada ih ima tonu, malo je popustila ta manija
sa stvarima je ok, pljuc pljuc da se ne ureknem
:shock:, to mora da je neka greskabuby prvotno napisa
za brojeve ne znamcvijeta73 prvotno napisa
ali u slovima smu napredni: učili smo pisano I, M i N
![]()
zanimljivo to s 0, ali opet - koliko se program mijenja -mi smo drvili po skupovima valjda cijeli prvi razred, a moji starci ni čuli za skupove - niš me ne čudi
i da, učili su i U
Moja mrvica je bila bolesna i danas ide prvi dan ovog tjedna u skolu. Dok je nije bilo ucili su I i U pisano i vidim da uziva u onim zavijucima i valovima, stalno gleda koje je ljepse napisala.Inace joj je rukopis uzasan, neuredan, zbrljan, ... jer su joj tiskana slova predosadna i ruzna. Nadam se da ce se sada situacija popraviti.
Iz matematike su poceli raditi zadatke s pricama, iz prirode zavrsili zimu.
He, he - moj je izjavio da iz prirode samo ponavljaju jer čekaju proljeće
NanoiBeba prvotno napisa
![]()
nismo uspjeli pitati da to za 0-2, ali tu je cvrčka dobila minus
objasnila sam joj da je to 0 za sada, jer kako da oduzme nešto od ničega, a da će kasnije na brojevnoj crti učiti i negativne brojeve
naša pisana slova imaju nogice, rukice, pa se grle.... da joj omeškam pokret, nekada prvo mašemo po zraku, pa prstom po stolu ili palenti
dosta čvrsto drži olovku i još mi se čini da dosta pritišće - baš treba malo razgibati šaku da budu soft kretnje (da joj ruka pleše i kliže po bilježnici, kao joj velim)
meni bi prvo palo na pamet daje greska u knjizi, da je trebalo biti npr. 10-2
Peterlin prvotno napisa
X
kad kupim novu gumicu, izrezem je na 5-6 komada, pa svaki drugi-treci dan dajem novi komadic
i kod nas je tako. i stalno šilji. svaki tjedan izšilji barem tri olovke. :/Kanga prvotno napisa
e da, u školi su se pojavile uši. za sad ih nema - jel postoji kakva preventiva za uši? potražiti ću i na forumu, al ako netko ima dobar savjet...![]()
cvijeta, mislim da sam na forumu pročitala da uši ne idu na zmazanu kosu. Kod moje K. u vrtiću su se par puta pojavile uši. Ona ih nije pokupila (kucam u drvo), a mi dosta rijetko peremo kosu (često samo jednom u dva tjedna). I onda sam pročitala ovo za neopranu kosu.
i mi ovako i još na broju 5cvijeta73 prvotno napisa
i moje dijete još nije svjesno da ide u školu nikako ne uspijeva sjediti
mirno i šutiti,uvijek ima nešto jako važno za reći preko sata![]()
pjesmice iz engleskog mu dobro idu i to odma zapamti
ali glazbni i hrvatskinikako naučiti napamet
pustila sam mu onaj cd iz glazbenog da nauči pjesmicu a on nakon 2slušanja promijenio cd i kaže ne volim ti ja ovo ja slušam samo rock'n roll (neznam kojeg bi smajlića na ovo stavila)
cvijeta, u ljekarni mozes nabaviti sampon za preventivu, dovoljno da jednom s njim opere kosu. mi smo ga koristili kad su se pojavile usi u vrticu.
ok, hvala. juraj bi bio sretan s ovim savjetom za nepranje kose, ali nekako mi ipak draže kupiti šampon.Kanga prvotno napisa
![]()
Kod nas je ista situacija s olovkama i gumicama - ponekad ih i doslovno pojedu, tj. izgrizu. Kupujem najmanje moguće gumice i pregledavam pribor 2-3 puta tjedno - to je sve što mogu učiniti.
dobro je meni kolegica s posla rekla da je mogla kupiti dionice Toza - koliko se nakupovala olovaka. Kod nas je isto stanje. S tim da mu ja ponedjeljkom dam barem 3 nove olovke.
A veli mi učiteljica da stalno traži olovku.
a koja im je to fora solovkama, šta rade s njima? :?
moj ima genetsku predispoziciju za gubljenje stvari, s obe stane, pa se nista tome ne cudim. bit ce bolje oko 15e, nakon 30e ce opet krenuti nizbrdo
![]()
![]()
Bruse zube (tko ima)!
Moj stariji to nikada nije radio (tj. radio je u dobi od 5 godina - odviknuli smo ga na vrijeme), ali su mu drugi iz razreda znali izgristi olovke!
Mlađi je također pokušao grickati krajeve olovaka, pa mu sad kupujem olovke koje imaju gumicu na vrhu (Faber Castel Grip, trokutasta s gumicom). One koje nisu imale gumicu i bojice oblijepila sam krajeve izolir-trakom, pa mu više nisu fine!![]()
Snađi se, druže! Imamo i dvostruke bojice koje su šiljene s obje strane, takve isto "nejdu" u usta!
Gumice moji još nisu napadali zubima. Nadam se da im to neće pasti na pamet...
Blago vama, moja gricka i knjige :shock: !
A treba ih vratiti na kraju školske godine...
Sad smo u fazi "odvikavanja""...
Na olovke, gumice, bojice, itd., više ne obraćam pozornost... Nadopunim što fali i idemo dalje... Oguglala sam...
ja sam već kupila i nove tempere (kao one prve su stare- tako je rekla učiteljica, valjda sam ih kupila stare - samo nigdje je ne piše rok trajanja) i već treći komplet kistova.
popričala sam s učiteljicom oko knjige i ona kaže da se ne bediramo, ionako su s njom sad gotovi.
a gumice ne jede, briše šta i dio stigne, ili iz dosade briše po klupi![]()
za olovke se ne bojijm, ionako ih šiljim samo ja, pa traju...
i kaže mi da on ima ogromne količine SMEĆA ispod klupe... ja ću poludit.
ali bar nema ušiju u školi
naši su prosli sva slova a sad su na broju 9
pocele su i ocjeen, al od sljedeceg tjedna ce biti pravo ispitivanje
naglasak je do kraja godine na savladavanju ciranja i pisanja
doma ne vjezbamo nista osim citanja, citamo sto stignemo, tj pokusavam uvesti da on cita sestri slikovnicu prije spavanja, ne bi li dvije muhe s jednim udarcem....najcesce zavrsi da ona zaspi a ja nastavim njoj citati, pa ja zaspim pa mm nastavi njoj citati....dalje ne znam
![]()
Sorry što ovako upadam ali ovo mi je upalo u oči pa želim malo prokomentirati.
Ne želim ulaziti u stručnost i informiranost vaše učiteljice, uostalom ne znam ju ali kao prvo:Kanga prvotno napisa
Ta čudna slova sa zavijutcimaJESU HRVATSKO STANDARDNO RUKOPISNO PISMO i to već skoro 20 godina!!!
A komentar kako se na tome inzistira do 2. razreda, a kasnije više ne mi je zazvučalo vrlo nespretno i neprofesionalno. Naravno da će djeca razviti svoj rukopis, ali on mora biti temeljen na ovom rukopisnom pismu. I kada im tupiš kako moraju tako pisati kasnije se rukopis najčešće sroza, pa ne smijem ni pomisliti kako bi pisali da im kažem kako se od 3. razreda više na tome ne inzistira.![]()
Još malo oko pisanja: Sada, kada se uče pisana slova, SADA je vrijeme za driblanje pisanja. Tiskana slova su se učila isključivo radi čitanja, vidjeli ste da se nije (niti se smije) tražilo od djece pisanje malim tiskanim slovima, već samo velikim. (Kad se ja samo sjetim koliko sam se kao dijete patila s malim tiskanim a i g...)
Kako i sam naziv kaže, pisana slova su za pisanje i od završetka učenja pisanih slova pa na dalje sve što učenici zapisuju bi trebalo biti pisanim slovima.
Moj topli savjet za roditelje: ako vidite da dijete krivo piše neko slovo, npr. o odozdo prema gore i sl. ODMAH to nastojte ispraviti i u "kućnom" pisanju jer to će kasnije remetiti povezanost u pisanju pisanim slovima.
Ako mu je neko slovo komplicirano, ono se "razbije" na jednostavnije dijelove i tako uvježbava pokret. Isto tako dobro je (neobavezno) dati djetetu neka crta "federe", zavijutke, spirale i sl. Sretno svoj dječici s pisanim slovima jer znam da je za neke to prava muka!![]()
baš
borimo se upravo sa slovom e
umjesto onog blago ukošenog slova, on napravi samo samo petlju, skoro simetrični zavijuci s jedne i s druge strane, da ne znam da radimo "e" ne bih imala pojma da je slovo
i "i" isto
٨
ovako nekako "i"samo za zavijutkom, na kraju
nikako da nakon vrha opet krene malo unazad-ulijevo nego krene odmah udesno
Lima, hvala na javljanju!
Ja osobno imam malo drugaciji pogled na pisanje. Mislim da driblanje rukopisa, pogotovo kroz pravila koja su de facto arbitrarna (i trebala bi sluziti za usmjeravanje, a ne za dosljedno inzistiranje na njima), nije toliko bitna stvar i da u tome, kao i u svemu, treba imati mjeru. Sigurna sam da ce i na rukopis, a pogotovo na djetetov razvoj u cjelini (sto je po meni puno bitnija stavka), pozitivniji ucinak imati manje tupljenja, a vise postivanja djetetovih individualnih sposobnosti i sklonosti. To je, koliko sam ja shvatila, bila i poanta nase uciteljice (zao mi je sto sam je neprecizno citirala).
kanga, jučer sam pogledala novu knjigu s pisanim slovima i meni su skroz čudna ta slova. npr. s, š i e. mi definitivno nismo tako pisali. ovo mi liči na talijanske rukopise. :/
bas je to, Cvijeta, komentirao i mm koji je dvije godine OS pohadao u Milanu
Ma razumijem ja to sve, vjerujte mi sve sam probala. Kada sam počela raditi nisam inzistirala toliko na tom krasopisu (da se razumijemo, ne inzistiram ni sada), kao, uvijek mi žao klinaca ali s vremenom sam vidjela da popuštanjem u nekim stvarima često djeci činim medvjeđu uslugu. Svaki put kad mi izađu učenici iz 4. razreda i kada vidim na što liči taj "njihov rukopis" uhvati me muka i ljutnja i zareknem se da ću sljedeću generaciju otpočetka driblati, pa onda opet isto![]()
Pisana slova su takva kakva jesu i mi ne možemo (niti smijemo) djecu učiti drugačije, kada kod nas dolazi savjetnica obavezno gleda dječje bilježnice i rukopis i ako vidi da ne forsiramo taj, to nam je velika zamjerka.
OT (a možda i nije) Kad god se vratim s pregleda od svoje gin. pogledam u trudničku knjižicu i muka me uhvati jer apsolutno ništa ne uspijevam pročitati, kao da je pisano kineski. Jako puno odraslih ljudi koje znam piše katastrofalnim rukopisom i baš zato mislim da ipak treba posvetiti pažnju razvoju rukopisa. Prema mom dosadašnjem iskustvu, rukopis s vremenom najčešće ide "na gore".
Lima, koliko god se ti trudila, bojim sa da neces izroditi lijecnika koji ce pisati citkim rukopisom
![]()
N je sad na pisanom slovu m, teško mu ide spajanje slova, napravi to nekako šiljasto...
Baš sam sada provjeravala kakva su im slova(alfa početnica) i ista su kakva sam ja učila prije 30 godina. Možda to ovisi i o školi ili regiji gdje se kako pisalo. :/
Ja sam završila OŠ u Sarajevu.
ja mislim da na medicini imaju kolegij "Nečitko pisanje"Kanga prvotno napisa
![]()
Problem je da će djeca koristiti ta pisana slova kao važan oblik komunikacije bar do mature, pa ako ne nauče koliko-toliko čitko pisati nastavnici će se namučiti sa ispravljanjem zadaća a djeca lako moguće biti zakinuta za ocjene jer se njihov uradak neće moći pročitati :/
Zgodno je primijetiti kako su upisi u zemljišnim knjigama lijepo čitljivi do sredine 20. stoljeća a onda slijedi raspašoj![]()
Za mene su pismeni ispiti na faksu uvijek bili veliko iskušenje. "Individualnost" rukopisa pojedinih studenata za mene je bila doslovno mučenje. I uvijek sam se pitala jesu li ikada vježbali krasopis.
je, je ali moj frend s faksa je uvijek dobivao bolje ocjene zbog svog krasopisa.
Moj F. se za sada trudi lijepo pisati ali nekd doma proizvodi "svoj" rukopis - to mu je neka fora. Na žalost, bojim se da će taj lijepi školski rukopis kratko trajati jer i MM i ja imamo užasne ( a nismo doktori).
Ja se slažem s curama koje misle da je to bitno - meni je baš drago da u školi uče lijepo pisati.
a ja pak, sa zaljenjem, ustvrdjujem da je moj sin prestao uzivati u skolskim obavezama, najvecim dijelom zbog opomena koje se ticu rukopisa.NanoiBeba prvotno napisa
i ne mogu sebe uvjeriti u korisnost inzistiranja na krasopisu.
A da porazgovaraš sa učiteljicom.a zakaj prvotno napisa
Moj rukopis je grozan, a kada se samo sjetim kako je moj tata lijepo piso - uvijek mi je drago kada doma pronađem nešto s njegovim rukopisom.
Moj pak sada mene pita kako se pišu pisana q, x,y i w - kao da ja to znam. Evo baš sam googlala i nešto mu pronašla.
Po meni je to jako bitno (zamislite da ste profesor koji mora ispraviti 150 zadaca u sto kracem roku, koliko umara citanje svrakopisa!), samo ne mogu uvjeriti Ledu, premala je da bi skuzila.
Do sada je pisala katastrofalno lose, mrzila je tiskana slova. Sreca da su sada pocela pisana slova, pa uziva u valovima i petljama, ali svejedno je zivcira kad je opomenem da nije u redu ako nije od crte do crte i slicno.
Eh, imamo i mi probleme s pisanjem... ali to me ne priječi da inzistiram na najboljoj mogućoj izvedbi.
Moj L ima određenih motoričkih problema zbog kojih piše drhtavo i grbavo. Stvar je pod kontrolom, dijagnoza postavljena odaaaavno - još prije škole, ali neke stvari ne možete "na silu" jer se vježbom ne poboljšavaju. Ipak, uvijek inzistiram na ČITKOSTI, ne toliko estetici, a o tome smo se odavno sporazumjele i učiteljice i ja. Npr. broj 6 i 0 moraju se razlikovati, jer inače eto trojke iz testa iz matematike!
Moj E je ljevoruko dijete i upravo je krenuo s pisanim slovima. Motorički je ok, čak iznad prosjeka. Pisanje ide relatovno dobro (ali sporo - do sad nije učio pisana slova) i isto tako ne popuštam kad kaže da to njemu ne ide... Vježbaj, pa će ići bolje!
Koliko god se činilo da nam rukopis nije bitan, ja ipak mislim da jest. I LIMA ima pravo, ako se u početku ne inzistira, s vremenom rukopis otkliže u totalnu nečitkost.
Koliko god se činilo da nam rukopis je bitan, ja ipak mislim da nijePeterlin prvotno napisa
![]()
U zivotu sam se nacitala puno studentskih rukopisa (i jos me toga ohoho ceka), laboratorijskih dnevnika i mladih i starijih osoba, i sve sto mogu reci je da meni osobno niti najizazovniji primjerak s kojim sam se srela ne bi platio cijenu gnjavaze sedmogodisnjeg djeteta. Cak niti u slucaju da vjerujem da bi ta gnjavaza znacajno popravila stvar (sto ne vjerujem).
Moguce da se nasi stavovi razlikuju samo zbog nesporazuma oko toga sto tko podrazumijevamo pod gnjavazom :/ . Ja cu isto svom djetetu pojasniti prednosti citkog rukopisa i uciniti sve da on pozeli pisati citko. Isto tako, ukazat cu mu kako citkost svog rukopisa moze poboljsati, bilo da se radi o nekoj specificnoj sugestiji koju primjetim, bilo da se radi o preporuci za vjezbanjem. Po meni, dijete koje dozivljava istinsko povjerenje i postivanje od okoline, u svakom ce trenutku biti samo motivirano dati (i vjezbati za) svoju najbolju mogucu verziju. Neodmjereno inzistiranje na tome da se postigne vise od toga, na zalost, nije samo suvisno, nego i stetno (ne toliko za sam rukopis koliko za cjelokupni djetetov razvoj, sto se cesto smece s u uma u pretjeranoj zelji da se postigne neki pojedinacni cilj).
Evo nama je isto učiteljica na roditeljskom rekla da će oni već do 3. razreda razviti svoj rukopis, ali za sada se trebaju truditi pisati krasopisom. Ponukana raspravom ovdje o pisanim slovima išla sam pogledati u Početnicu i ja sam 99% sigurna da sam i ja u školi učila takva pisana slova ('72. godište). Najmanje se sjećam velikog pisanog slova S i Š, ali ostalih se sjećam.
Kod nas trenutno u razredu vlada šarlah, evo i Mia je od jučer na "bolovanju". Mislim da ćemo obje pošiziti nakon 10 dana ispisivanja sveg onog što su taj dan radili u školi. Jučer je pisala dobrih sat vremena bez prestanka (svako malo kukala da ju boli ruka, jer još uvijek dosta grčevito drži olovku), ja sam se iznenadila koliko toga oni napišu za jedan dan nastave+boravak.