Pokazuje rezultate 1 do 23 od 23

Tema: Ponašanje u školskim autobusima

  1. #1

    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    96

    Početno Ponašanje u školskim autobusima

    Moram priznati da me u posljednje vrijeme do ludila dovodi vožnja djece u školskim autobusima. Moja djeca se svaki dan voze autobusom u školu udaljenu 4 km od kuće. U autobusu ne postoji pratitelj vožnje niti ikakva odrasla osoba osim vozača.
    Kad se ukrcavaju ispred škole, pazi učiteljica, a li kad idu od kuće - to je živi kaos. Djeca iz viših razreda preskaču ove malene, naguravaju se, zauzimaju im mjesta... Vrlo često ustaju s mjesta za vrijeme vožnje, gađaju se sa stvarima, ponekad dođe i do tučnjave... Nedavno je jedan dječak iz trećeg razreda pao na pod između dva reda sjedala i razbio glavu.
    Vozač je često nemoćan jer mora, naravno, paziti na promet. Svako malo ravnateljica pozove neke roditelje na razgovor i kaže da će učenici koji ne sjede na svojim mjestima i divljaju za vrijeme vožnje ubuduće morati ići nekim drugim prijevozom, no ne vidim baš rezultate.
    Neki dan sam na TV-u vidjela da će uvesti pratitelje u autobuse, ali nisam čula je li to samo prijedlog ili će to doista i provesti u djelo.
    Zna li netko nešto o tome?

  2. #2
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Ako razgovor s ucenikom i roditeljima ne poluci plodom, kod nas takvo ponasanje zavrsava suspendiranjem privilegije ucenika da se vozi autobusom u skolu (i iz). Jer to je, u konacnosti, privilegija.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jul 2004
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    744

    Početno

    U Hrvatskoj to ne bi trebala biti privilegija, nego pravo djeteta, koje je sastavnim dijelom prava na (obvezno i besplatno osnovno) obrazovanje.

    Ne znam što bih ti rekla. Prijavi policiji. Je li autobus usklađen s pravilnikom? Ovo su možda još uvijek bajke, ali djeca bi trebala sjediti i biti vezana. :/

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,951

    Početno

    to će najverojatnije morati raditi nastavnici,

  5. #5
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Loli prvotno napisa
    U Hrvatskoj to ne bi trebala biti privilegija, nego pravo djeteta, koje je sastavnim dijelom prava na (obvezno i besplatno osnovno) obrazovanje.
    Zasto to ne bi trebala biti privilegija nego pravo, pod bilo koju cijenu?

    Obrazovanje je besplatno, nitko ne naplacuje djeci/roditeljima da idu u skolu. Al ne znaci i da prijevoz je, gdje god da bio.

    Ako roditelj ne moze dati garanciju da njegovo dijete nece ometati red na autobusu, ugrozavati drugu djecu, vozaca i promet opcenito svojim ponasanjem, onda nek sam prevozi dijete do skole i nazad ili nade neku drugu alternativu.

    U mojem okruzju, u podrucju koje pokriva cca cca 50km x 100km, svaki dan putuje 107 skolskih autobusa prevozeci vise od 3.400 ucenika i pokrivajuci 15.000 km, dva puta dnevno, 184 dana u godini. Na autobusima nema posebne pratnje, samo vozac i djeca.

    Za veliku vecinu tih ucenika neka vrsta prijevoza je neophodna, nemaju izbora, zive na imanjima, nema javnog prijevoza. Prijevoz je besplatan za svu djecu koja zive dalje od 2,4 km od skole al postoje striktna pravila koja se moraju postovati, ukljucujuci i ponasanje djeteta na autobusu. Ukoliko se ta pravila prekrse i nema poboljsanja nakon pokusaja da se stanje popravi, djetetovo pravo na prijevoz skolskim autobusom biva suspendirano.

    Sigurnost putnika, vozaca i drugih sudionika u prometu ima prednost nad "pravom" djeteta da se koristi skolskim prijevozom. I tako treba biti.

  6. #6

    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    96

    Početno

    Da se barem moze tako jednostavno rijesiti...
    Znam da je to tesko usporedivati, ali u avio-prijevozu je npr. nezamislivo da grupa djece putuje samo s jednim pratiteljem. Dakle, apsolutno je nemoguce voziti se u avionu na relaciji Zagreb-Split (35 min voznje) bez pratitelja za svaka dva reda ucenika. Upravo zato da paze da djeca ne setaju bespotrebno, da sjede i po mogucnosti budu vezana (ne samo za vrijeme slijetanja i polijetanja). Kao sto rekoh, usporedba nije ovdje zato da bi se usporedivala putovanja avionom i prijevoz busom do skole nego zato da se vidi kako se na nekim mjestima itekako pazi na sigurnost u prometu, dok na drugima...
    Danas cu svakako otici do skole i porazgovarati o tome s ravnateljicom. Vecini djece, vjerujem roditelji mogu stosta objasniti, ali ovdje su u pitanju trenuci djecje zanesenosti pricom, zezanjem, razmjenjivanjem raznih stvari koje se uvijek bas moraju u odredenom trenutku dati prijatelju koji sjedi 3-4 reda ispred...kad se zaboravljaju sva roditeljska uputstva. Jos kad se u sve to uklopi nekolicina njih koji se svako malo natezu i divljaju... a koliko je zapravo potrebno da se nesto dogodi u voznji? Doista samo trenutak. I da napomenem ono najvaznije, rijetko koje dijete je vezano u autobusu. Neki busevi niti nemaju pojaseve, a u onima koji imaju se vecina djece ne veze. Moji decki se vezu, ali isto tako cujem doma od njih da se vecina ne veze.
    Nije jednom to bila tema na roditeljskim sastancima - medutim nikad nije doslo do poboljsanja, bez obzira sto je onim "najproblematicnijim" privremeno bilo zabranjeno da se voze.
    Moje je misljenje da im definitivno treba pratitelj voznje.

  7. #7
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Ukoliko se ta pravila prekrse i nema poboljsanja nakon pokusaja da se stanje popravi, djetetovo pravo na prijevoz skolskim autobusom biva suspendirano.
    Na temelju cega (cijeg svjedocenja) se utvrduje identitet djeteta kojem se suspendira pravo na prijevoz?

  8. #8
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Citiraj Hermione prvotno napisa
    Moje je misljenje da im definitivno treba pratitelj voznje.
    X

  9. #9
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Da me se ne bi krivo shvatilo - ne mislim da im treba pratitelj da bi "hvatao" prijestupnike , nego zbog svega onoga sto je Hermione navela.

  10. #10
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Kanga prvotno napisa
    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Ukoliko se ta pravila prekrse i nema poboljsanja nakon pokusaja da se stanje popravi, djetetovo pravo na prijevoz skolskim autobusom biva suspendirano.
    Na temelju cega (cijeg svjedocenja) se utvrduje identitet djeteta kojem se suspendira pravo na prijevoz?
    Ne kuzim na sto mislis pod utvrdivanje identiteta.

    U mojem kontekstu roditelji djece koja putuju skolskim autobusom prijave u skoli da im djeca trebaju prijevoz. Na autobus mogu ici samo ona djeca za koju skola, i vozac, znaju da trebaju ici na bus. Pravila se razlikuju od jurisdikcije do jurisdikcije ali pravila postoje i vozaci znaju koja djeca su prijavljena za bus, a koja nisu. Pa tako i znaju djecu poimence, ako ne na pocetku, onda barem pozapamte tijekom godine. Takoder, roditelji svakog djeteta koje ide na bus ili dobiju napismeno popis pravila prijevoza, a dobiju ih i djeca, a u nekim jurisdikcijama potpisuje se i ugovor izmedu roditelja i odjela za skolski prijevoz.

    Moji klinci idu u jako malu skolu (sesdesetak ucenika od predskolskog razreda do kraja srednje skole), dva vozaca koji prevoze tu djecu vrlo brzo znaju tko je tko.

    U prijevozu djece koja idu u druge, znatno brojnije, skole u gradu, jedna osnovna, jedna srednja i jedna osnovna+srednja, uvedena su dodatna pravila ove godine po kojima klinci dobivaju busne "karte" odnosno potvrde da su prijavljeni za taj i taj bus (karte se prisivaju za skolske torbe ili na neki drugi nacin). Na taj nacin vozac moze lakse skuziti jel dijete koje ulazi treba biti na njegovom busu ili na nekom drugom (posebno kod klinaca u predskoli, prvom razredu, 4-6 godina starosti).

    Edukacija o primjerenom ponasanju na busu je vrlo dobro razvijena i klinci znaju sto je prihvatljivo a sto ne, i na njima je odgovornost da se tako i ponasaju, a ne da im netko stoji nad glavom non stop i opominje ih. A ako ne postuju pravila, vozac prijavljuje i slijede posljedice. nema mimozanja. Preozbiljna je ovo stvar.

    Ovo je dio one cijele spike, jel skola odgojna ili obrazovna ustanova. Po meni, roditelji su odgovorni za osiguravanje da djeca postuju pravila koja se odnose na skolu. Kao sto su odgovorni da zahtijevaju od svog djeteta da ne hoda posred ceste do skole, tako su i odgovorni da zahtijevaju od svog djeteta da na autobusu sjedi mirno i ne ometa vozaca i druge putnike.

    Dijete ima pravo na besplatno obrazovanje, pa i na besplatan prijevoz pod odredenim uvjetima. Al ne pod bilo koju cijenu. Posebno ne pod cijenu ugrozavanja tudih zivota ili imovine. I ne, nije na skoli da osigurava pratnju vec je na roditeljima da osiguraju da njihova djeca postuju pravila prometa, ukljucujuci i ponasanje na skolskom autobusu.

  11. #11
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Citiraj Hermione prvotno napisa
    Da se barem moze tako jednostavno rijesiti...
    Znam da je to tesko usporedivati, ali u avio-prijevozu je npr. nezamislivo da grupa djece putuje samo s jednim pratiteljem. Dakle, apsolutno je nemoguce voziti se u avionu na relaciji Zagreb-Split (35 min voznje) bez pratitelja za svaka dva reda ucenika. Upravo zato da paze da djeca ne setaju bespotrebno, da sjede i po mogucnosti budu vezana (ne samo za vrijeme slijetanja i polijetanja). Kao sto rekoh, usporedba nije ovdje zato da bi se usporedivala putovanja avionom i prijevoz busom do skole nego zato da se vidi kako se na nekim mjestima itekako pazi na sigurnost u prometu, dok na drugima...
    Danas cu svakako otici do skole i porazgovarati o tome s ravnateljicom. Vecini djece, vjerujem roditelji mogu stosta objasniti, ali ovdje su u pitanju trenuci djecje zanesenosti pricom, zezanjem, razmjenjivanjem raznih stvari koje se uvijek bas moraju u odredenom trenutku dati prijatelju koji sjedi 3-4 reda ispred...kad se zaboravljaju sva roditeljska uputstva. Jos kad se u sve to uklopi nekolicina njih koji se svako malo natezu i divljaju... a koliko je zapravo potrebno da se nesto dogodi u voznji? Doista samo trenutak. I da napomenem ono najvaznije, rijetko koje dijete je vezano u autobusu. Neki busevi niti nemaju pojaseve, a u onima koji imaju se vecina djece ne veze. Moji decki se vezu, ali isto tako cujem doma od njih da se vecina ne veze.
    Nije jednom to bila tema na roditeljskim sastancima - medutim nikad nije doslo do poboljsanja, bez obzira sto je onim "najproblematicnijim" privremeno bilo zabranjeno da se voze.
    Moje je misljenje da im definitivno treba pratitelj voznje.
    Slazem se s tobom da trebas prici ravnateljici i porazgovarat o tom problemu i vidjeti na koji nacin pristupiti rjesenju.

    Al smatram da to rjesenje treba doci kroz edukaciju kako djece tako i roditelja, postavljanja striktnih pravila, ocekivanja i obveza, a ne kroz osiguravanja pratnje na autobusu (plus, tko ce je platiti?).

    U Alberti, jednoj provinciji Kanade, di ja zivim, svaki skolski dan na cesti je 5.000 skolskih autobusa koji prevoze 265.000 djece u skolu i nazad. Ti autobusi predu svaki dan vise od 400.000 km - to je deset puta oko planete Zemlje. Niti jedan od tih autobusa nema pojaseve. To su zuti skolski autobusi, dizajnirani za prijevoz djece. Pravila su striktna, kako u tehnickim specifikacijama (dizajn, odrzavanje, signali, procedure itd), tako i u prijevoznom smislu u kontekstu ponasanja putnika, procedura u slucaju opasnosti i svakodnevnih procedura ulaska i izlaska s busa.

    Jel ima u vasoj skoli ikakva procedura, dogovor, ugovor? Sto je cija odgovornost? Sto trebaju znat roditelji, sto trebaju znat djeca, sto treba znat osoblje skole? Treba pocet od toga. Ako toga nema, onda nikakva pratnja nece nista znacit.

  12. #12
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Citiraj Kanga prvotno napisa
    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Ukoliko se ta pravila prekrse i nema poboljsanja nakon pokusaja da se stanje popravi, djetetovo pravo na prijevoz skolskim autobusom biva suspendirano.
    Na temelju cega (cijeg svjedocenja) se utvrduje identitet djeteta kojem se suspendira pravo na prijevoz?
    Ne kuzim na sto mislis pod utvrdivanje identiteta.

    ...

    A ako ne postuju pravila, vozac prijavljuje i slijede posljedice.
    Sto vozac prijavljuje? Pretpostavljam da je koncentriran na voznju, pa moze prijaviti jedino nered tog i tog dana u tom i tom busu. I onda idu pitati sedmogodisnjake tko je taj nered izazvao, ili sto :?

    Recimo da su takve situacije prava rijetkost u dobro organiziranom i educiranom sustavu kao vas, ali primjeti da je to tesko direktno preslikati na situaciju koju je opisala Hermione. U HR je npr. zakonom zabranjeno da se djeca ispod 5 godina voze sredstvima javnog prijevoza bez pratnje roditelja, a tu odredbu redom krse mnogi vrtici - sto dalje o tome pricati...

    Slazem se da do konacnog rjesenja treba doci kroz edukaciju (i u tom smjeru treba djelovati), ali to nije nesto sto ce se dogoditi od danas do sutra.


    Citiraj Ancica prvotno napisa
    Dijete ima pravo na besplatno obrazovanje,
    U HR nema pravo, nego zakonsku obavezu, i to je isto mala razlika.

  13. #13
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    Ancica dok mi dođemo do toga kako je kod vas proći će sto godina
    jer kako očekivati da mirno sjede djeca koja su ionako u 90% slučajeva navukla od najranije dobi da skakuču po autu i tko zna jesu li ikad
    bila u AS
    otkada mi je dijete krenulo u OŠ stalno viče da on neće u glupu stolicu jer je veliki i da se nitko ne vozi u stolici(booster s naslonom) i u pravu je apsolutno nitko nije ni vezan u autu a kamoli da ima booster

  14. #14

    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    96

    Početno

    [quote="Kanga"]

    Sto vozac prijavljuje? Pretpostavljam da je koncentriran na voznju, pa moze prijaviti jedino nered tog i tog dana u tom i tom busu. I onda idu pitati sedmogodisnjake tko je taj nered izazvao, ili sto :?

    Recimo da su takve situacije prava rijetkost u dobro organiziranom i educiranom sustavu kao vas, ali primjeti da je to tesko direktno preslikati na situaciju koju je opisala Hermione. U HR je npr. zakonom zabranjeno da se djeca ispod 5 godina voze sredstvima javnog prijevoza bez pratnje roditelja, a tu odredbu redom krse mnogi vrtici - sto dalje o tome pricati...

    Da, upravo na to sam mislila. I da stvar bude gora, sin mi je u petak rekao da im vozaci cak govore da se ne vezu i da ne petljaju s tim pojasevima jer su ih mnogi vec potrgali... :shock: :shock: :shock:
    Cini mi se da bi trebala dobra edukacija djeci, vozacima i svima koji su involvirani u prijevoz autobusom o koristenju sigurnosnog pojasa.
    Trenutno sam jako daleko na sluzbenom putu, ali drugi tjedan kad se vratim porazgovarat cu o tome s ostalim roditeljima iz razreda, s uciteljicama i ravnateljicom pa cemo vidjeti sto ce biti.

  15. #15
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Pa eto vidis da si i ti dosla do zakljucka da prvenstveno treba edukacija.

    Doci ce se do prihvatljivog rjesenja s vremenom tek, istina, al tako to u zivotu biva. Medutim nece se doci ako se ide na preskokce.

    Mislim, osim ako ces naci volontere koji ce sjediti na busu i "uredovati" (po mogucnosti, naravno, educirano uredovati pa te eto opet nazad na edukaciji), nema teorije, ama nema teorije da ces naci novce za pratnju koju bi ti htjela, tipa po jedna odrasla osoba na svaka dva reda djece. Pa to je po pet ljudi plus vozac na svakom busu. Tko ce to platiti? Iz cijeg ce to dzepa ici? To su silni novci. I cija ce odgovornost to biti?

    Btw, obrazovanje nije obvezno samo u Hrvatskoj, i sigurno nije da nije obvezno u Kanadi. Mislim, nije Hrvatska posebna po tome. Ali samim tim sto je obvezno za ucenike ic u skolu ne znaci da je obveza drzave da ucenike dovede u skolu. Mozda ta obveza postoji u odredenim uslovima ali koji su?

    Prvo bi vrijedilo takvo sto istrazit, prije nego se ide u zahtijevanje ovog ili onog. Ako je obveza skole/opcine/zupanije/drzave da osigura prijevoz za odredenu grupu ucenika, cija je tocno, i pod kojim uslovima? Mora se od toga pocet. Ako pak nije obveza nego tek usluga, onda opet ide isto pitanje - usluga od strane koga - skole/ocpine/zupanije/drzave? Pod kojim uslovima?

    Ja ne znam. Ali znam da ako bih htjela nesto promijeniti, to bi bila prva pitanja koja bih si postavila i na koja bih potrazila odgovor. Jer rjesenje ces dobiti samo od onog tko ti je sposoban i ima mogucnost ga sprovesti.

  16. #16
    Kanga avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,984

    Početno

    Ancice, sve sto si napisala se podrazumijeva i dovest ce do rjesenja na duge staze. Kako paralelno s tim umanjiti goruci problem (tempiranu bombu, kako se meni cini)? Zao mi je sto nisi pojasnila jedinu stvar koja meni u tvojim postovima nije bila jasna.

  17. #17

    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    96

    Početno

    Ma ja i ne mislim da bi trebalo biti 5 ljudi u busu u pratnji - 1 jedini covjek bi bio velika pomoc sigurnosti djece za vrijeme voznje.

  18. #18
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Hermione, ja nazalost znam iz iskustva da jedan covjek (pa niti njih pet) ne bi nista znacio ako pravila nisu postavljena (na osnovu kojih ta osoba onda ima autoritet), procedure, edukacija i obveze.

    Ja kuzim skroz tvoju frustraciju, al ne mogu kola ici ispred konja.

    Ozbiljno ti predlazem da zatrazis sastanak s ravnateljicom/ravnateljem i vidis kako ona/on dise te sto se moze poduzeti po ovom pitanju. Na papir stavi pitanja na koja trebas odgovore (ukljucujuci, i to prvo, ona pitanja koja sam gore postavila o obvezi/usluzi i postojecim pravilnicima).

    Takoder, budi spremna aktivno sudjelovati u rjesavanju tog problema, pa cak biti i u neku ruku voditelj inicijative, ako zelis da se iz nje ista izrodi. Jer cinjenica je da ako samo trazimo od nekog da nesto napravi, posebno od organizacija koje ionako imaju pune ruke posla s hiljadu drugih, isto tako gorucih stvari, a da nismo ti koji ce preuzeti na sebe to i gurati, da se nista nece dogoditi. Ja se nadam da si ti voljna za to, i spremna, jer problem je velik, barem iz tvojih opisa, i zahtijeva da ga se napadne.

    Ja, iako sam daleko, cu drage volje pomoci koliko mogu, s idejama, mogucim strategijama, podacima, mogucim avenijama itd.

    Kanga, nisam skuzila na koji dio tvojih pitanja nism odgovorila, jel me mozes podsjetit?

  19. #19
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Ovo je prava tema za Vijeće roditelja - pogotovo ako ih ima zainteresiranih iz različitih razreda. To su potencijalni saveznici u razgovoru sa ravnateljem/stručnom službom.

    Sretno!

  20. #20
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Ovo je prava tema za Vijeće roditelja - pogotovo ako ih ima zainteresiranih iz različitih razreda. To su potencijalni saveznici u razgovoru sa ravnateljem/stručnom službom.

    Sretno!
    Ne plaća ravnatelj ljude koji bi eventualno pazili na red u autobusima. Mislim da to trebate zatražiti od županije, grada ili čak ministarstva.

  21. #21
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj enela prvotno napisa
    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Ovo je prava tema za Vijeće roditelja - pogotovo ako ih ima zainteresiranih iz različitih razreda. To su potencijalni saveznici u razgovoru sa ravnateljem/stručnom službom.

    Sretno!
    Ne plaća ravnatelj ljude koji bi eventualno pazili na red u autobusima. Mislim da to trebate zatražiti od županije, grada ili čak ministarstva.
    Mislim da škole nisu u ingerenciji lokalne samouprave nego direktno pod kapom ministarstva. Kako je pak za prijevoz, ne bih znala. Ipak - ravnatelj je "osoba za vezu" tj. tamo možete dobiti informacije kome se obratiti. Prijevoz stvarno može biti u nadležnosti lokalne samouprave ili oni mogu pripomoći da se to riješi.

  22. #22

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,951

    Početno

    Peterlin, jesu, u ingerenciji su lokalne samouprave, naime ona im je osnivač.

  23. #23
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    Peterlin, jesu, u ingerenciji su lokalne samouprave, naime ona im je osnivač.
    Hvala! Bitno mi je to točno znati, jer kad treba nešto mijenjati ili žicati lovu, treba dobro znati koga vući za rukav.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •