Stranica 1 od 3 123 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 122

Tema: Kako ja ne mogu na kraj s ucenjem...

  1. #1
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno Kako ja ne mogu na kraj s ucenjem...

    uzela sam zenu koja uci s oskarom... bila sam uvjerena da ja mogu shendlat oskara i da ce ono sto mi doma radimo biti dovoljno, ali pokazalo se da on mene uopce ne dozivljava

    on je za razliku od melite, oduvijek bio totalno nezainteresiran za bilo kakvu edukaciju... iako sam ja oduvijek doma donosila hrpe vjezbenica i svakakvih slikovnica s raznoraznim zadacima, printala sve i svasta s neta - njega to nikad nije zanimalo duze od 3 minute, a i onda je napravio sve na ofrlje

    sad je drugi razred i citanje mu je u banani, ja mu nadjem zanimljive i kratke price, sve isprintam, donesem doma i kazem ajde procitaj i on meni NECU, stisne zube i gleda u plafon

    kaj da mu radim???

    dodje mi da iz koze iskocim, ali KAK da ga natjeram da cita ak on n.e.c.e.???

    ja sam procitala hrpetine knjiga i jezim se na pomisao da ga citanje ni malo ne zanima

    pisemo zadacu i pofajtamo se za 5, mak. 10 minuta jer sam ja pogledala u krivom smjeru, javila se na telefon ili mu rekla da mora SAM procitati zadatak jer nema nikakvog smisla da mu ja citam ili sam objasnila na krivi nacin (nemas pojma, uciteljica mi tak ne objasnjava... )

    uglavnom - nikako nije islo da ja radim s njim
    mozda je problem sto smo mi preslicni tj. obdva lakozapaljivi i ne malo puta su letile pernice, olovke i knjige po sobi, sto s moje sto s njegove strane iako sam ja sjela pisat zadacu totalno skulirana, spremajuci se psihicki na to cijeli dan - on je jednostavno strucnjak za natjerat mene da poludim
    mozda je problem u tome sto me uopce ne dozivljava kao nekoga tko mu doista moze i zeli pomoci
    pojma nemam
    znam samo da sam se nasekirala zbog svega toga

    kako je oskar, koji ide na boravak, poceo sve vise zadace donositi doma jer ne stigne napisati u skoli, a i to sto tamo napise je blagi uzas odlucila sam uzet zenu koja vec drugu godinu radi s klincem od mog buraza i sad se gorko kajem sto to nisam napravila vec na pocetku prvog razreda

    kad sam rekla oskaru da ce dolazit zena koja radi s njegovim braticem prva mu je reakcija bila - ma bas me briga... n.e.c.u. ja ucit s njom
    ja si mislim ma da, bas ces ti odlucivat o tome i presutim
    za 3 dana pita on mene... a di je ona... a kad bu dosla
    ja

    i evo bila je u subotu, malo ga je iztestirala i zakljucila da mu fale neke osnove iz prvog razreda
    dala mu je da ispise cijelu abecedu za zadacu (jer pise ocajno... opce nemres skuzit koje je koje slovo...) i dosla je opet u srijedu i nastavili su s edukacijom

    uglavnom - super je odreagirao na nju :D :D
    jako se trudi napisat sve sto mu zadaje i aktivno sudjeluje i veseli se sto ce ona dolazit svaki dan

    mene srce boli sto nisam uspjela s vlastitim djetetom postici to da sjedimo i pisemo zadacu ko sav normalan svijet, ali kaj cu... a i veliki je to udar na nas budget, ali ne mogu dozvolit da nije u stanju pratit nastavu jer stalno s necim zaostaje - imam skroz dosta problema i bez toga da je on los u skoli

    i eto
    tak mi imamo instrukcije u drugom razredu OŠ...

  2. #2
    mamma Juanita avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,285

    Početno

    Super da mu se sviđa, to je dobar recept da uspije.
    Držim vam fige da tako i ostane i da mu čitanje postane zabava .
    Da mu probaš čitat neke stripove koji bi se njemu sviđali?
    Možda ga to potakne da ih krene sam čitat...

  3. #3
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    ma ima stripove
    one neke japanske sto algoritam izdaje, izabrao si je to kad je isao u kanadu da ima kaj citat po putu
    al to ne cita na glas
    nego u sebi
    a to je koma jer kad ga ja slusam i cita na glas zadatak iz vjezbenice npr. pise "nacrtaj strelicu udesno ispod svake zivotinje..." on procita "nacrtati stanicu desno svakoj zivotinji..."

    bezveze mlati
    i cesto se upitam radi li to samo zato da mene nazivcira jer nekako ne mogu vjerovati da on fakat ne moze to procitati kak se spada

  4. #4
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    manga?
    ma daj, muks, jesi probala to citat?
    on tamo samo gleda slicice, sumnjam da cita (jesi skuzila lista li knjigu s lijeva nadesno ili s desna nalijevo?), ivar koji je vec godinama citac umori se od te manga grafike

    kupuj mu garfielda, gastona, stripove koji su dovoljno kratki, a zanimljivi i citat ce ih. posudite u videoteci filmove s titlom, neke novije izasle, ne neku dosadu nego nesto bas sto zeli odgledati i procitati i skuziti zasto mu je citanje ipak ! korisno
    nece mu tu pomoci isprintane dosadne pricice, citao bi onda i u skoli.

    drago mi je za tu zenu :D

  5. #5
    Forka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    Zagreb, Maksimir
    Postovi
    3,756

    Početno

    Mukice, Oskar ti očito nema dobru "boravkašicu"... Sjećam se, prošle godine je moja kći u prvom polugodištu imala u boravku učiteljicu koju je bukvalno obožavala, ali zato niš' od zadaća ne bi napisala, pa je bilo drž'-ne daj navečer! Osobno nisam imala ništa protiv te učiteljice (dapače, bila je i meni simpatična), ali smo zato imali brdo posla doma, a premalo vremena. Onda je ta učiteljica dobila svoj razred, a klinci novu "boravkašicu" za koju su svi redom (pa i naša kći) vikali da je užasno stroga (očito je dijametralno suprotna prvoj), no međutim: SVE zadaće bile su (i još su, srećom) napisane na vrijeme i, naravno, pregledane. Ukoliko ponekad najavim da ću doći ranije po kćer, ona (učiteljica) se potrudi da EK završi zadaću na vrijeme i da nas čeka bez presinga. Naravno da se u međuvremenu i poigraju i podruže međusobno... mislim, nije samo dril! I još nešto: prošle godine, na kraju prvog razreda, pripremila je s klincima tako divnu, maštovitu i sadržajnu završnu priredbu (u kojoj su nam SVI klinci (a ne samo neki) pokazali što su naučili, tako da smo se svi (roditelji) raznježili...
    Eto, htjela sam samo reći (a malo odužila) da sve ovisi o osobi... A nas (starce) klinci očito ne doživljavaju preozbiljno... Zato mislim da nije loše (s obzirom na okolnosti) što si uzela tu ženu... Pa, barem dok ne nadoknadi propušteno... što koštalo da koštalo... vele da se u djecu isplati ulagati...

  6. #6
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    Citiraj ivarica prvotno napisa
    manga?
    ma daj, muks, jesi probala to citat?
    on tamo samo gleda slicice, sumnjam da cita (jesi skuzila lista li knjigu s lijeva nadesno ili s desna nalijevo?), ivar koji je vec godinama citac umori se od te manga grafike

    drago mi je za tu zenu :D
    ma nisam probala citat
    ja mrzim i japanske crtice i stripove
    bas su mi ti likovi ono... gadni

    znam da se citaju nekak naopak, al nisam se sjetila gledat kak on to lista...
    al ima on warcraft strip... isto u nekoj knjizici u tri djela

    a di ima garfielda osim u kviskoteki?


    trenutno je posve skuzio na sat i opsjednut je mjerenjem vremena
    stalno odbrojava kolko je minuta, sekundi ili sati proslo od ovoga do onoga - pa se tjesim.. aj bar nesto i svako malo me pili da mu kupim novu vuru jer mu je njegova ostala u kanadi

  7. #7
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    garfielda prodaju u svakoj trafici
    stare brojeve mozes kupiti po tri komada za malo para

  8. #8
    mama courage avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    7,324

    Početno

    mene srce boli sto nisam uspjela s vlastitim djetetom postici to da sjedimo i pisemo zadacu ko sav normalan svijet
    da te utješim. kod normalnog svijeta djeca same pišu zadaću, a roditelji pregledaju ili pomognu gdje konkretno treba. nitko "ne sjeda i piše zadaću" s djetetom.

    inače, mislim da si dobro postupila što si uzela ženu.

  9. #9
    litala avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,852

    Početno

    nekad davno (daaavno ) dok sam bila mlada (mlaaaada ) i bez djece, nasi su susjedi uzeli jednu zenu kao pomoc pri ucenju njihovog, tada prvasica, sina. ja se nisam mogla nacuditi pomoc pri ucenju za prvasica?? mislim, svakakvi su mi epiteti i poredbe prosle kroz glavu

    no, falilo mi je nesto malo varijabli i iskustva da malo drugacije sagledam njihovu situaciju.


    djecak je bio cetvrto dijete. imao jos jednu mladju sestru. sve starije sestre bile su u skoli (od osnovne do srednje) i svi su imali bar po jednu vanskolsku aktivnost. plus zivot na selu (15ak km od svih aktivnosti...). njihova je mama doslovce dane provodila tako da ih ujutro pripremi za skolu, onda sprema po kuci/kuha i kad bi krenula u neko doba s autom - nije se zaustavljala vozit do navecer :/ ritam za pozvizdit...

    dobro da je stigla spavat svaki dan, kamoli sjest i s njim provest dodatno vrijeme koje mu je bilo potrebno da bi savladao gradivo...


    od one prve nevjerice i soka i kolutanja ocima sad im se zapravo divim sto su na vrijeme prepoznali potencijalan (ili u zacecima) problem, odreagirali i svom djetetu pomogli na nacin koji nije utjecao na dinamiku ostatka obitelji. ista "uciteljica" iduce je godine pomogla i mladjoj sestri

    doduse, tu se nije mozda ni radilo o nekom sjedenju i bubanju (ne znam detalje al nisu ni bitni), vec mozda samo o tome da netko sjedne smireno sat vremena s djetetom i odradi to slusanje i usmjeravanje. i ako su roditelji procijenili da oni to ne mogu - uzeti nekog da to odradi bila je, po meni, super odluka.

    a potvrdila se sama nakon, eto, desetak godina, time sto su oboje vrijedni i uspjesni srednjoskolci


    eto muks, zelim da se kokos i teta dobro povezu i da mu ucenje postane izazov

    tebi zelim da ti ne bude preveliko opterecenje za budzet i da, kad se koks uhoda, dozivis da zajedno otkrivate nove stvari s uzbudjenjem i radoscu



    a sad idem smisljat kako svojoj curi omilit citanje (ima nekakvog medvjedica i na njemu etiketa i pise ime - kaze ida: vidi, ovaj beanie kids se zove kao moja teacherica - elisabeth! sva ozarena. pogledam ja na etiketu - pise: esmeralda )

  10. #10
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    a sad idem smisljat kako svojoj curi omilit citanje Rolling Eyes Grin (ima nekakvog medvjedica i na njemu etiketa i pise ime - kaze ida: vidi, ovaj beanie kids se zove kao moja teacherica - elisabeth! sva ozarena. pogledam ja na etiketu - pise: esmeralda Rolling Eyes Shock Rolling Eyes )

    ti onda tocno znas kak je meni

  11. #11
    litala avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,852

    Početno

    jep, mam mi lakse

  12. #12
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Evo jos malo ideja kako djecu zainteresirati za citanje (nesto iz ordinacije logopeda, nesto od ucitelja, a veliki dio ovdje navedenih stvari je moje vlastito iskustvo s dva vrlo razlicita "zamorca" koji su trenutno u slicnoj fazi - oba u boravku, jedan u prvom, a drugi u drugom razredu ):

    Osnovna stvar koja je potrebna za kvalitetno ucenje je DOVOLJAN INTERVAL PAZNJE. Ako to nije postignuto, uzalud vam trud, sviraci! Dijete mora biti u stanju raditi nesto od pocetka do kraja barem 10 minuta (ako je to 5 minuta, u prvom razredu moze biti dovoljno, ali u drugom vec nastaju poteskoce...)

    Ako je to problem, treba ucenje razbiti u vise manjih vremenskih intervala, pa polako produljivati... Ja sam, na primjer, svom starijem sinu dozvoljavala odmor i protezanje nakon svake recenice (dijete ima i motorickih poteskoca, a lani je bilo i problema s paznjom sto je sada OK... )

    Gradivo treba rjesavati od tezeg prema laksem (npr. mi smo uvijek prvo radili hrvatski, koji mu je bio tezak, a tek na kraju matematiku koja mu ide glatko).

    Dijete ne smije biti gladno ni zedno, treba ga PRIJE pocetka pisanja zadace podsjetiti da obavi i wc, kako nista ne bi ometalo vrijeme ucenja.
    To se odnosi i na radnu okolinu (ja muku mucim s njima jer su im radni stolovi igraliste puno kojestarija koje odvlace paznju, a to ne valja... Jos smo u fazi ucenja odrzavanja reda na pisacim stolovima...)

    Dijete mora imati svoj mir - ja svoje klipane obicno razdvojim (jedan u kuhinju, drugi u sobu). To kasnije ne treba. Stariji mi je ove sk.godine puno manje osjetljiv na smetanje drugih nego lani, ali treba prvo savladati SJEDENJE ZA STOLOM.

    NE dozvoliti gledanje televizije prije zadace, pa cak ni koristenje racunala. To dolazi NAKON ucenja (izbor: prvo racunalo, a onda eventualno tv - sluzi i kao dobra motivacija... ).

    Djetetu treba naci "radnu tocku" tj. stvari koje voli i koje ga zanimaju.
    Za mog starijeg sina to je bilo racunalo, a za mladjeg stripovi (upravo Garfield kako Ivarica navodi, a sad je Asterix dosao u kucu pa sam na sto muka jer JA ne znam latinski, a dijete furt ispituje te ovo, te ono...)

    Za mog starijeg "kljuc" za citanje s razumijevanjem bilo je racunalo. Nisam zalila truda prebaciti npr. cijelu Plesnu haljinu zutog maslacka u ppt i tako je dijete prvo lektiru citalo na racunalu, zatim isprintano, a tek nakon toga knjigu.

    Citao je i letke iz Peveca (he he, mali je od rodjenja fasciniran tehnikom, pa smo to iskoristili...) i upute za koristenje mp3 playera i "zohara" (cd player) ! I to u vrijeme kad je Zuti maslacak bio problem! :shock: (Bila sam sokirana u POZITIVNOM smislu...)

    I tako dalje...

    Nisam imala obicaj sjediti s djecom (ni sad to ne radim) nego ih obicno ostavim u drugoj prostoriji, pa onda svakih par minuta zavirim da vidim kako ide... Najprije sve pogledamo i ja provjerim da li su razumjeli zadatke (poticem ih da samostalno procitaju) a onda odem za svojim poslom. Jest da se cesto ori MAMAAAAAA ali to je ok. Nek traze pomoc ako trebaju. Ja pak vjezbam da sto rjedje dolazim u kontrolu. I jako se trudim ostaviti ih da sami izvlace zakljucke, sami predlazu rjesenja itd.
    Za sada je dosta dobro. Kako ce dalje - vidjet cemo...

    I jos nesto - netko je napomenuo da je problem i popodnevna uciteljica. Moze biti, ali i ne mora - gradivo 2. razreda daleko je zahtjevnije i opseznije nego u prvom. To su nam rekli na roditeljskom... I moj stariji tu i tamo (otprilike jednom tjedno) donese neku zaostalu zadacu. Nije strasno ako ne predje u naviku.

    Sretno!

  13. #13
    japanka avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    na rubu znanosti
    Postovi
    859

    Početno

    i ja predlažem Garfilda
    slikovnice tj. strip imaš u biblioteci, moja je pročitala sada 13 od 15 njih koliko imaju u našoj i mogu ti reć da je tako zavolila čitanje
    stvarno je užasno smiješan, a lako se čita.

  14. #14
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    A da probate s pjesmicama? Na racunalu?

    Evo ovako...

    http://www.sendspace.com/file/pe9hkg

  15. #15
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,703

    Početno

    Sada ste mene ubile u pojam s tim Grafieldom. Moj ga neće čitati. A on je pak čitati naučio sam prije škole i to uglavno zbog opsjednutosi javnim prijevozim grada Zagreba. Stalno je čitao nazive tramvajskih stanica i linije autobusa.

    Ja uopće nisam skužila da mi dijete zna čitati - na to su mi drugi skrenuli pažmju. Ali Garfielda neće i neće.

  16. #16
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    pa dobro, bezvezan mu

  17. #17
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa
    Sada ste mene ubile u pojam s tim Grafieldom. Moj ga neće čitati. A on je pak čitati naučio sam prije škole i to uglavno zbog opsjednutosi javnim prijevozim grada Zagreba. Stalno je čitao nazive tramvajskih stanica i linije autobusa.

    Ja uopće nisam skužila da mi dijete zna čitati - na to su mi drugi skrenuli pažmju. Ali Garfielda neće i neće.
    Pa ko da ima veze.... Kod mene je Garfield stajao 2 godine (ujo im je to kupio) prije nego je postao zanimljiv.

    Ako dijete zanima tramvajski prijevoz, uzmi mu ZET-ov plan tramvajskih pruga (to je i moj stariji volio). Povedi ga u knjiznicu pa nek bira! Ima zgodnih slikovnica sa semaforima i prometnim znakovima i moj stariji ih je znao napamet!

    Moj mladji uvijek bira neke slikovnica/knjige o vjesticama, zmajevima i gusarima, a stariji je na "Uradi sam" literaturi! Mladji cita Power Rangerse (od kojih je meni muka, ali dijete ima i baku i dedu ) ali i recepte iz kuharice. Stariji je jucer citao nesto o postanku svemira itd. Nek citaju kaj god hoce....samo da su slova.

  18. #18
    bucka avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    5,074

    Početno

    Citiraj mama courage prvotno napisa

    inače, mislim da si dobro postupila što si uzela ženu.
    X

  19. #19
    fegusti avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    pu
    Postovi
    2,033

    Početno

    peterlin, ja te moram pitati... jesi li ti inače tako konstruktivna i kreativna u pronalaženju rješenja problema ili su te prilike na to natjerale?

    ja ne bih znala što da radim da sam na mukičinom mjestu.
    kćerki nisam trebala pomagati i strani su mi ovakvi problemi pa im niti ne tražim rješenje, ali ne mogu se ne zamisliti nad takvom situacijom jer imam i mlađe dijete.

    kolegica s posla (inače prof. književnosti) je imala problem s kćerkom koja nije uspjela maturirati.
    pala je iz hrvatskog i književnost! :?
    na kraju se dosjetila jadu i poslala je kolegici s faksa u drugi grad na instrukcije.
    bio je to pun pogodak jer je ta kolegica pravi pedagog i psiholog i uspjela ju je motivirati.
    mamu nije doživljala ni pod razno.
    razgovori, pokušaji osvještavanja, ucjene, prijetnje, zabrane, moljakanja... sve je padalo u vodu.

  20. #20
    Osoblje foruma Lutonjica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    13,505

    Početno

    nacrtaj strelicu udesno ispod svake zivotinje..." on procita "nacrtati stanicu desno svakoj zivotinji..."
    njega to nikad nije zanimalo duze od 3 minute, a i onda je napravio sve na ofrlje
    pise ocajno... opce nemres skuzit koje je koje slovo
    muki, dugo sam radila s djecom nižih razreda koja imaju poteškoća u svladavanju gradiva, i to bas sam radila pomoć u učenju.
    meni je ovo kvotano vrlo simptomatično, odmah mi padaju na pamet disleksija/ disgrafija. to su dosta česti problemi, a suradnjom roditelja i škole se mogu relativno lako riješiti problemi s učenjem.
    toplo ti preporučam da se javiš u samoborski IDEM, tamo pružaju pomoć u učenju (vrlo povoljno), postoji mogućnost dijagnostike, pomažu roditeljima savjetima, a kontaktiraju i sa školom i s nastavnicima kako bi se pomoglo djetetu.

  21. #21
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj fegusti prvotno napisa
    peterlin, ja te moram pitati... jesi li ti inače tako konstruktivna i kreativna u pronalaženju rješenja problema ili su te prilike na to natjerale?
    Mhm, ne znam. Valjda imam smisla za tako nešto, ali to nikad ne bi izašlo na vidjelo da nije bilo hude sile.

    Prilike su me na to natjerale i situacija u kojoj smo se našli. A i nismo bili sami... Zahvalna sam mnogima koji su nam pomagali - odgajateljici u vrtiću bez koje bi puno kasnije detektirali deficitarni sluh našeg sina, liječnicima s Merkura i Rebra, logopedima iz Suvaga i izvan Suvaga, a sada učiteljicama.

    Kreativnost sam do udaje rješavala kuhajući i pišući kuharice i sl. Sad ne stignem, bar ne u tolikoj mjeri.

    Eh, da... Rješenja koja sam smislila bila su dobra za naše probleme i sigurno nisu primjenjiva za svakoga. Ako nekome pomogne naše iskustvo, bit će mi drago...

    A koji put treba pomagati i na drugi način - ovako kako je Mukica to riješila (kapa dolje). OSOBA koja s djetetom uči jako je važna karika. Ranije sam i ja znala davati instrukcije (za stariju djecu i mlade) i pomagati drugima u učenju, ali sad ne stižem i nemam "sape" za to više... Isto tako, možda će i za moje sinove kasnije biti potrebna neka druga osoba kao pomoć u učenju.

    Kako god bilo, roditeljski je zadatak da nađu najbolje rješenje za svoje dijete.

  22. #22
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    potpis pod Lut
    i draga, znas da je od imati problem uvijek gore kad ga ignoriras ili ka vidis i nista s njim ne radis - zato - super za pomoc u ucenju :D
    no ja bi (prof. deformacija) ipak isla i u IDEM, pa nek se vidi zasto je ta paznja na 3 min. i sto ga muci.

    meni se jako urezalo u pamcenje kad je JJ (a tko drugi) govorio o skandinavskim iskustvima, sjevernim iskustvima tocnije kako su skuzili da je nasa metoda udri po neprijatelju iz svih sredstava jako losa - npr. dijete ne cita, mi (skole i rod.) odmah udari sa 6 knjiga, tri teksta i sl. i dijete jadno pada,pada, pada, pada...ne moze ni onaj jedan tekst...a mi uporni i tad mu zamrzimo sve.

    oni naprotiv daju si vremena da dijete radi ono sto ga super zanima i u cemu je dobro, tu se nabilda samopouzdanjem i znanjem pa u nekom trenutku mu vise nije problem izdrzati presing loseg citanja (npr.).

    samo sto si mi ne damo ni vremena ni strpljenja za doc do toga. Zato treba vidjeti gdje je problem konkretno i raditi na njemu, cisto i da taj osjecaj da TI nesto lose radis bude manji.

  23. #23
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj Lutonjica prvotno napisa
    nacrtaj strelicu udesno ispod svake zivotinje..." on procita "nacrtati stanicu desno svakoj zivotinji..."
    njega to nikad nije zanimalo duze od 3 minute, a i onda je napravio sve na ofrlje
    pise ocajno... opce nemres skuzit koje je koje slovo
    muki, dugo sam radila s djecom nižih razreda koja imaju poteškoća u svladavanju gradiva, i to bas sam radila pomoć u učenju.
    meni je ovo kvotano vrlo simptomatično, odmah mi padaju na pamet disleksija/ disgrafija. to su dosta česti problemi, a suradnjom roditelja i škole se mogu relativno lako riješiti problemi s učenjem.
    toplo ti preporučam da se javiš u samoborski IDEM, tamo pružaju pomoć u učenju (vrlo povoljno), postoji mogućnost dijagnostike, pomažu roditeljima savjetima, a kontaktiraju i sa školom i s nastavnicima kako bi se pomoglo djetetu.
    Ovo bi moglo biti dobar put... A sto kaze uciteljica tj. uciteljice ??? Naime, UCITELJI su zaduzeni da strucnu sluzbu i roditelje upozore na eventualne poremecaje paznje, sustavne greske i slicno, te da ukazu na potrebu ukljucivanja logopeda. U boravku se to moze relativno lako rijesiti (teoretski) ako u skoli postoji logoped, ali u praksi je to deficitarno - moj sin vec preko godinu dana ne moze doci na red za to, iako ima cak i rjesenje MZOS o individualiziranom pristupu. Valjda znaju da cemo mi doma odraditi sve kaj treba, a logopedica u skoli ima puuuno previse posla. Drzim fige da je uspiju zaposliti na puno radno vrijeme, jer potrebe su velike. Nije to rijedak problem.

    Inace, na stranicama udruge Idem ima fakat korisnih savjeta!

  24. #24
    Ninči avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    2,159

    Početno

    Imala sam jednu sličnu u susjedstvu, samo još duplo goru. Dok nije pala u 4. razredu iz 2 predmeta. Hajde što je pala engleski, to mi je još i jasno da nekome možda ne idu jezici, ali što je pala prirodu, nikako mi nije bilo jasno. Dok je ja nisam počela podučavati. Ja radim s njom, trudim se da joj napravim što zanimljivijim ono što radimo, a ona gleda okolo po zidovima sobe Tako je išlo 2 dana, dok ja nisam vidjela da tako stvarno ne ide....a imala je još samo mjesec dana do popravnih- dakle morala sam nešta rigorozno poduzeti jer bi inače pala i razred. I malo me i sram reći, ali počela sam joj uvoditi kazne, naravno uz dopuštenje roditelja. Prvi sljedeći put kada nije napravila ono što sam joj zadala za zadaću, dobila je zabranu izlazaka dok god ne nauči. Bilo je ljeto pa ju je to prilično pogodilo. Ali sam došla dan poslije rano u jutro i zamislite iznenađenja- znala je to bolje nego i ja sama Onda je naravno dobila pohvalu i nagrađena je recitiranjem pred roditeljima (koji su joj se naravno divili skupa samnom) i izlaskom van. Tako je prošla razred. Drugačije nismo mogli. Možda bismo i mogli drugačije da smo imali vremena, ali nismo :/

    Sa nekom djecom se nekad ne može drugačije nego po principu kazne i nagrade. A ja to nisam vjerovala dok nisam počela sa tom curicom raditi. Sad itekako vjerujem.

  25. #25
    NatasaM... avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Postovi
    2,655

    Početno

    Mukice, ja skoro da mogu potpisati tvoj prvi post.

    Meni su se svi prijatelji cudom cudili sto imam TOLIKO crtanih na DVD-ima, a ja sam se njima cudila zasto djeci zabranjuju gledanje istih: Leda je crtani mogla gledati 2 minute, poslije se povecalo na 5, a tek s 5.5 godina je dosla na 15-20 minuta. Jos uvijek nismo bili u kinu, jer nisam sigurna da ona moze izdrzati sjediti sat i pol.

    Sa citanjem je slicno, ima paznju 2 minute. Vjeroajtno ce se i to s vremenom povecati, ali u situaciji kad cijeli razred cita, a ona jedina ne zna slova, treba malo poraditi.


    A sad idem na stranice udruge IDEM.

  26. #26
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj NatasaM... prvotno napisa
    Mukice, ja skoro da mogu potpisati tvoj prvi post.

    Meni su se svi prijatelji cudom cudili sto imam TOLIKO crtanih na DVD-ima, a ja sam se njima cudila zasto djeci zabranjuju gledanje istih: Leda je crtani mogla gledati 2 minute, poslije se povecalo na 5, a tek s 5.5 godina je dosla na 15-20 minuta. Jos uvijek nismo bili u kinu, jer nisam sigurna da ona moze izdrzati sjediti sat i pol.

    Sa citanjem je slicno, ima paznju 2 minute. Vjeroajtno ce se i to s vremenom povecati, ali u situaciji kad cijeli razred cita, a ona jedina ne zna slova, treba malo poraditi.


    A sad idem na stranice udruge IDEM.
    Kod nas su AUDIO PRICE dale puno bolje rezultate za produljivanje intervala paznje od bilo kakvih drugih aktivnosti. TV nije pogodan za to jer veze PASIVNU paznju i cesto moze pogorsati situaciju (iako je i to individualno). Probaj! Mi ih nabavljamo iz lokalne knjiznice koja ima av odjel, a neke smo i kupili.

  27. #27
    Deaedi avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2004
    Postovi
    9,727

    Početno

    Citiraj mama courage prvotno napisa
    kod normalnog svijeta djeca same pišu zadaću, a roditelji pregledaju ili pomognu gdje konkretno treba. nitko "ne sjeda i piše zadaću" s djetetom.
    Ja mislim da moji roditelji nisu meni ili mom bratu nisu nikad zadaću ni pregledali :?

    Vec se bojim sta me ceka kad cura krene u skolu.

  28. #28
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,097

    Početno

    Mene također zanima što se to promijenilo u zadnjih 20-30 godina u školstvu? Zašto naši roditelji s nama nisu morali svaki dan sjediti i učiti? Ok, bilo je i onda lošijih učenika koji su trebali pomoć, ali ovo sad mi se čini baš koma stanje.

  29. #29
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    cokolada, nije (samo) do skolstva, evo ti dobar primjer, ivar i njegovi prijatelji sve napisu i nauce u skoli.
    svako popodne od 345 pa do jutra im je slobodno za brige od skole (a meni napeto za brige sto ce horda jesti )

    ponekad dobijemo uputu od uciteljica da neko gradivo s njima ponovimo ili da ce pisati vazan ispit, sve sve ostalo je na njima (djeci) i sve obavljaju u skoli. i lektire.

  30. #30
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    ivka jel tak bas SVI djaci u ivarovom razredu ili samo ivar i njegova ekipa?

    ja znam da ima djece koja sve usvajaju s lakocom i kojima je citanje, pisanje i sve ostalo pisofkejk i ima djece kojoj malo vise treba da bi usvojila neka znanja

    oskar spada u drugu grupu

  31. #31

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Nisam valjda ja jedina koja sjedne uz dijete dok ona pise zadacu? :? Zasto bi to bilo nenormalno? Meni je Zorkina razrednica rekla da je to cak i pozeljno kod ove skroz male djece (prvi i drugi razred).
    Dosta toga (kroz igru) citamo zajedno, crtamo ili bojimo, kad se radi zadaca njoj je vazno da mi gledamo kako ona to radi, pogotovo kad pise nesto sto joj je problematicnije. Oni u razredu isto tako rade. Malo djece dolazi na jednog ucitelja pa on stvarno jako cesto zna zasjesti s njima za stol i raditi zadatke.

  32. #32
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Zorana prvotno napisa
    Nisam valjda ja jedina koja sjedne uz dijete dok ona pise zadacu? :? Zasto bi to bilo nenormalno? Meni je Zorkina razrednica rekla da je to cak i pozeljno kod ove skroz male djece (prvi i drugi razred).
    Dosta toga (kroz igru) citamo zajedno, crtamo ili bojimo, kad se radi zadaca njoj je vazno da mi gledamo kako ona to radi, pogotovo kad pise nesto sto joj je problematicnije. Oni u razredu isto tako rade. Malo djece dolazi na jednog ucitelja pa on stvarno jako cesto zna zasjesti s njima za stol i raditi zadatke.
    ja mislim da ne treba raditi s djecom zadaće, dok se za tim ne ukaže potreba, kao kod mukice, npr.

  33. #33

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    OK, zamisli da ti se dijete dere i place jer hoce da netko sjedne kod nje dok ona pise. Sta bi uradila? Inzistirala na samostalnosti?

  34. #34
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Evo malo tudje pameti - ima razne literature o tome. Navodim dvije svoje najmilije knjige:

    Ragnhild A. Oussoren: Ples pisanja (s glazbenim cd-om) - za djecu od 4-9 godina

    Barbara Meister Vitale : Jednorozi su stvarni (prica o uciteljici, sada ravnateljici edukacijskog centra, koja je naucila citati u 12. godini zivota, a sad pomaze drugima...)

    Nemaju sva djeca jednak pristup i jednak nacin ucenja. Nema tu bolje-gore, nego se samo radi o razlikama. No, SKOLSKI SUSTAV PRILAGODJEN JE ZA LINEARNE MOZGOVE, a danas je sve vise "nelinearne" djece, medju kojima su i moji sinovi! I ocito nisu sami...

    Ne koriste se danas mentalne mape bez razloga, samo zato da ucenje izgleda sarenije, nego zato jer to klincima koristi. Mnogi roditelji (pa i ja ) razmisljaju i uce na drugaciji nacin nego njihova djeca. Ja sam 90% vremena organizirana kako treba i vrlo efikasna (u preostalih 10% MISLIM da to jesam, pa zabrljam preko svake mjere , he he... ).

    Moja djeca su DJECA 21. STOLJECA koja misle lateralno, da ne velim "poprecki" i to tako brzo da ih ne mogu uvijek slijediti, ali imaju poteskoca pri usvajanju procitanih informacija jer njihovi mozgovi JOS nisu naucili to procesirati (zbog okoline koja pruza drugacije izazove nego "u nase vrijeme" kad je knjiga bila skoro jedina dostupna zabava) itd. Ja moram OSVIJESTITI da je mojoj djeci potreban odmor i od mog nacina razmisljanja. Eto, po tome sam shvatila da starim... !

    Nema veze. Nadam se da ce nesto od ovoga upaliti. A Oskaru ! Sve ce doci na svoje mjesto!

  35. #35
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Zorana prvotno napisa
    OK, zamisli da ti se dijete dere i place jer hoce da netko sjedne kod nje dok ona pise. Sta bi uradila? Inzistirala na samostalnosti?
    jel ja?

    ma naravno da ne bih. ne smatram ja to kao nešto problematično, ali mi je nepotrebno, naravno, ukoliko dijete to ne traži ili ukoliko dijete to ne treba.

    a za sad, tek smo počeli, pa se ja ionako guram u sve jurajeve zadaće - tek je krenuo u školu pa mi je sve zanimljivo i fora gledati, kako piše prva slova, rješava prve zadatke iz matematike. zadaću ima samo preko vikenda i to nešto sitno obavi uglavnom u nedjelju navečer.

    evo, danas je petak, i jedva čekam da dođemo kući s knjigama (petkom ih samo nose doma)

  36. #36
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    cvijeta, ja od prvog dana prvog razreda sjedim s njim i ako nista drugo moram gledati direkt (ravno, bez skretanja pogleda) u to sto on pise
    ne daj boze da pogledam u stranu ili se javim na telefon, krenem promijesta luk sto se dinsta na sparetu ili opart sudje dok on ne rijesi ta 3 zadatka iz matematike
    nikada nikako drugacije nije htio - kad sjednemo pisat zadacu moja paznja mora biti 100% usmjerena na njega i nejgov rad i trud oko zadace... uzasnoje to tesko i naporno i naravno da u velikoj vecini slucajeva vecina vremena prodje i na pregovore oko toga gledam li ja njega sto on radi ili ne...
    neki ljudi jednostavno ne mogu vjerovati da je to moguce, ali tako je to

    ali opet se vracamo na to da ima ovakve i onakve djece
    nekima to treba, drugi mogu i bez toga

  37. #37
    Anci avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    10,626

    Početno

    Citiraj Zorana prvotno napisa
    OK, zamisli da ti se dijete dere i place jer hoce da netko sjedne kod nje dok ona pise. Sta bi uradila? Inzistirala na samostalnosti?
    Ja se već vidim.
    Moja mama je radila sa svojom djecom (nas troje ) kad je nekome bilo potrebno.
    Znači- s nekim vrlo rijetko, a s drugim svaki dan.

  38. #38
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    cvijeta, ja od prvog dana prvog razreda sjedim s njim i ako nista drugo moram gledati direkt (ravno, bez skretanja pogleda) u to sto on pise
    ne daj boze da pogledam u stranu ili se javim na telefon, krenem promijesta luk sto se dinsta na sparetu ili opart sudje dok on ne rijesi ta 3 zadatka iz matematike
    nikada nikako drugacije nije htio - kad sjednemo pisat zadacu moja paznja mora biti 100% usmjerena na njega i nejgov rad i trud oko zadace... uzasnoje to tesko i naporno i naravno da u velikoj vecini slucajeva vecina vremena prodje i na pregovore oko toga gledam li ja njega sto on radi ili ne...
    neki ljudi jednostavno ne mogu vjerovati da je to moguce, ali tako je to

    ali opet se vracamo na to da ima ovakve i onakve djece
    nekima to treba, drugi mogu i bez toga
    jasno mi je skroz - tako bih isto i ja.

  39. #39
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    cvijeta, ja od prvog dana prvog razreda sjedim s njim i ako nista drugo moram gledati direkt (ravno, bez skretanja pogleda) u to sto on pise
    ne daj boze da pogledam u stranu ili se javim na telefon, krenem promijesta luk sto se dinsta na sparetu ili opart sudje dok on ne rijesi ta 3 zadatka iz matematike
    nikada nikako drugacije nije htio - kad sjednemo pisat zadacu moja paznja mora biti 100% usmjerena na njega...
    Supatnice.
    Dva puta sam to prošla, za treće nisam još sigurna, ima naznaka da će biti drugačije.

  40. #40

    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Lux
    Postovi
    903

    Početno

    reče čokolada;
    Mene također zanima što se to promijenilo u zadnjih 20-30 godina u školstvu? Zašto naši roditelji s nama nisu morali svaki dan sjediti i učiti? Ok, bilo je i onda lošijih učenika koji su trebali pomoć, ali ovo sad mi se čini baš koma stanje.
    I ja sam se pitala dok moje dijete ove jeseni nije krenulo u prvi....
    Uglavnom, moje mišljenje je da udžbenici nisu zadovoljavajuće kvalitete, ima previše sitnih crteža, nejasnih i nelogičnih zadataka, koje valjda ni autor sam nebi znao riješiti. Knjiga ima ima previše, što stvara nered na stolu i u glavi, pogotovo onima sa slabom koncentracijom kao moje dijete.
    Učiteljicama treba mjesec dana da nauče djecu kako svladati tu gomilu na stolu. Program je turbo nabrijan, djeca su u listopadu imala dva testa i diktat, dok smo mo prije 29 godina u to doba još bili na slovarici, kosoj i ravnoj crti.
    Uglavnom imaju previše zadaće, koju maleni nekad piše i po 2-3 sata i ja sjedim s njim i radim.
    Ja sam nekad imala sve 5 bez pomoći i valjda cijelu osnovnu nisam ništa učila, a nije da moje dijete zna manje nego ja u toj dobi. Došao je u školu sa znanjem čitanja i pisanja i još mnogo toga. Mogu misliti kako je onima koji nisu...
    Ima još jaaako puno toga, i jako sam tužna zbog toga.
    Mukica i kod nas se zahtjeva maksimalna koncentracija u radu zadaće,ali moja

  41. #41
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Mukice, a da to nije ipak malo pretjerano? Ne mislim na pomoć u učenju, nego na te njegove uvjete.
    Pitam jer bi A. znao tako slično nastupiti u nekim drugim prilikama. Kad je bio mali, mislim da je morao tako, ali sam u neko doba shvatila da može to proć i bez da se mene maltretira.

  42. #42
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Moju su upravo filmovi s titlom natjerali da počne čitati.

    Isto je lane bilo cirkusa s čitanjem, a matematika sve 5.

    Sad je luda za garfildom, kad posuđujemo lektiru u knjižnici, obavezno nosimo i po 2 garfilda.


  43. #43

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Svake godine osvane ovakva tema, a ja to opet i ponovo ne mogu shvatiti. Zašto pristajete sjediti od prvog dana kraj djeteta? Jedno je biti djetetu na raspolaganju ako nešto ne razumije, traži pomoć, želi razgovarati o pročitanom ili naučenom, ali netremice gledati u dijete dok piše i čitati umjesto njega zadatke... Sorry, meni je to previše.

    Ne želim zvučati grubo, ali moje je mišljenje da je osnovnoškolski program napravljen za prosječno inteligentnu djecu i da ga (bolje ili lošije) može savladati svako dijete nakon što mu se u školi objasni gradivo. Sjediti s djecom i raditi s njima je ustvari medvjeđa usluga toj djeci jer im se ne dozvoljava da postanu samostalni u radu, a kad-tad to moraju postati.

    Prije nego što skočite u obranu takvog načina rada pokušajte se zamisliti sa srednjoškolcem kako umjesto njega čitate zadatke i učite. Zašto ne bi to radile i njim? Zašto bi srednjoškolac bio samostalniji od djeteta u 2. razredu? Opseg gradiva raste s rednim brojem razreda u koji dijete ide.

  44. #44
    Lu avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2004
    Lokacija
    Molvice
    Postovi
    1,830

    Početno

    ja sam samo isto htjela reci da mm premece slogove i potpuno krivo cita rijeci. to mu se oduvijek dogadja. i ne voli bas citati, naslovi i podnaslovi u novinama i teletekst su mu otprilike jedino stivo. kada tipka na mobitel ili kompjuter isto sve izmjesa slogove.

    a onda smo nasli njegove crteze iz djetinjstva i vidili da je sva imena i sve sto je slovima napisano napisano u ogledalu.
    a njegova mama mu je citavo skolovanje lekcije snimala na magnetofon i ucio je tako da je to slusao.
    mislim da je disleksicar ali njegovi to nikad nisu skuzili.

    mislim da ovo sto lutonjica veli ima smisla.

  45. #45
    flower avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    land of hope and dreams
    Postovi
    4,145

    Početno

    mim, mirne duse tvrdim da ovo
    Sjediti s djecom i raditi s njima je ustvari medvjeđa usluga toj djeci jer im se ne dozvoljava da postanu samostalni u radu, a kad-tad to moraju postati.
    moze biti iz 1000 razloga od djeteta koje ima ozbiljnih poteskoca do majki koje sukontrol frikovi. svaka od tih situacija zahtjeva drugaciji pristup, a prodike - zasto pobogu to raditi, a ne znati sto je u biti nisu konstruktivne - ni za dijete, ni za majku. ja vjerujem da Mukicin O. moze pisati sam zadacu onda bi on to i pisao, nekako mi se cini da bi Muki bila sretna da je tako i sigurno bi nasla pet pametnijih stvari za raditi u tom trenutku.

  46. #46

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Ja biram sjediti kod djeteta dok pise zadacu kad to zatrazi zato jer mi je tako fino motivirana, tako dobro napreduje, tako je odusevljena svojim uciteljicama i uciteljem da mi je jednostavno uzasno i pomisliti da je driblam time sto cu joj uskratiti tih jedan do dva puta tjedno sjedenja uz nju dok ona ispise svoje zadatke i usput ponosno pokazuje kako je nesto fino uradila.
    I ne mislim da ce to biti neki teski udar na njezinu samostalnost i buduci rad. Ljudi koji rade s njom kazu da je jako, jako samostalno dijete.
    Mim, nema to veze s ovim sto ti pises da se nesto radi za dijete i umjesto djeteta. To ti nama dodje kao jos jedan oblik zajednickog druzenja gdje ona radi to sto radi, ja sjedim, eventualno pijuckam kavu, usput se igram s druge dvije cure itd.
    Ponavljam, ne radi se uopce o tome da se nesto radi UMJESTO djeteta.
    Kod Zorke u razredu se uvijek naglasava cinjenica da kroz izlazenje djetetu u susret dijete ostvaruje samostalnost. Nikako kroz ukalupljivanje potkrijepljeno bezveznim idejama kao sto je ta da ce dijete biti vjecni nezaposlenik na grbaci poreznih obveznika jer nije sjedilo samo u sobi i radilo zadace u apsolutnoj samoci. :/

  47. #47

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Mim, a zasto srednjoskolac ne bi bio samostalniji od sestogodisnjeg ili sedmogodisnjeg djeteta? Zasto je dvogodisnjak ovisniji o roditelju od sedmogodisnjaka? Sve u svoje vrijeme, to je ono sto se cesto zaboravlja u ovakvim raspravama.

  48. #48

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj flower prvotno napisa
    ja vjerujem da Mukicin O. moze pisati sam zadacu onda bi on to i pisao, nekako mi se cini da bi Muki bila sretna da je tako i sigurno bi nasla pet pametnijih stvari za raditi u tom trenutku.
    Da je dobio priliku da radi sam možda bi i pisao zadaće samostalno. Mukica kaže:
    ja od prvog dana prvog razreda sjedim s njim i ako nista drugo moram gledati direkt (ravno, bez skretanja pogleda) u to sto on pise
    Dakle-dijete nije nikad ni upućeno u samostalni rad.

    To ti nama dodje kao jos jedan oblik zajednickog druzenja gdje ona radi to sto radi, ja sjedim, eventualno pijuckam kavu, usput se igram s druge dvije cure itd.
    Tebi je ok da sjediš blizu djeteta i na neki način si prisutna. I meni je to u redu, vi se zabavljate pri tom, ali ona samostalno rješava zadaću, ti SMIJEŠ skrenuti pogled. Vjerujem da bi Zorka i sama vrlo lako riješila zadaću. Mukica svoj problem nije predstavila kao zabavan. Meni, dapače, djeluje zabrinuta stanjem. Ne znam je li druga osoba pravo rješenje.

    a zasto srednjoskolac ne bi bio samostalniji od sestogodisnjeg ili sedmogodisnjeg djeteta?
    I ja se pitam zašto bi to bio. Ako je navikao da školske probleme rješava zajedno s njim netko drugi onda to ni neće biti. Nema prevelike razlike. Nažalost, znam roditelje koji su pokušavali savladavati gradivo srednje škole zajedno s djecom. Neka od njih su mi završila na instrukcijama i mogu ti reći da su bili jako zainteresirani za rješavanje problema kad im se to dozvolilo. Takvu djecu nisam nikad dovodila do rješenja nego sam ih zainteresirala da ih sama riješe. Govorim upravo o srednjoškolcima.

    Kod Zorke u razredu se uvijek naglasava cinjenica da kroz izlazenje djetetu u susret dijete ostvaruje samostalnost.
    Itekako opravdavam "izlaženje u susret djetetu". I ja sam tu da priskočim ako nešto zapne jer barem jednom tjedno se u zbirci nađe neki nerazumljivo napisan zadatak ili jednostavno nego školsko gradivo povuče na razgovor pa se zapetljamo u "nauku", ali netremice gledati dijete dok piše slova nije izlaženje u susret.

  49. #49

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    5,467

    Početno

    Ok, skuzili smo se, situacija je totalno drugacija.

  50. #50
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    mim, a zašto nisi citirala mukicin post još nekoliko redaka?

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    cvijeta, ja od prvog dana prvog razreda sjedim s njim i ako nista drugo moram gledati direkt (ravno, bez skretanja pogleda) u to sto on pise
    ne daj boze da pogledam u stranu ili se javim na telefon, krenem promijesta luk sto se dinsta na sparetu ili opart sudje dok on ne rijesi ta 3 zadatka iz matematike
    nikada nikako drugacije nije htio - kad sjednemo pisat zadacu moja paznja mora biti 100% usmjerena na njega i nejgov rad i trud oko zadace...
    I mogu ti potvrditi da ne završe svi takvi slučajevi na instrukcijama kad krenu u srednju školu.
    Neki sazrijevaju malo sporije i taman u srednjoj školi se osamostale i čak pomažu drugim učenicima u učenju.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •