Pokazuje rezultate 1 do 36 od 36

Tema: Klasični smjer 5-8

  1. #1

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno Klasični smjer 5-8

    Sljedeće godine je M peti razred i moramo se odlučiti hoće li ići u "klasični" ili "realni" razred. Njega zanima najviše matematika i već sad zna da želi u matematičku iako mu i jezici idu izvrsno (njemački govori a engleski si sam prevodi igrice na kompu).
    Mene zanima mišljenje roditelja čija djeca idu ili su išla u klasični razred. Koliko to opterećuje vremenski dijete? Koje su dobre a koje loše strane? Koja je u konačnici realna korist? Je li profil djece u klasičnim razredima uistinu bolji nego u realnim, kao što se priča? I druge korisne informacije...

  2. #2

    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Lokacija
    pod stresom
    Postovi
    1,827

    Početno

    al ovoga ima? meni ovo prvi glas... baš me zanimaju detalji...

  3. #3
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj štrigica prvotno napisa
    al ovoga ima? meni ovo prvi glas... baš me zanimaju detalji...
    i meni :?

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Ima toga. Mi smo izbjegli klasični razred iz više razloga.

    Prvo, u 5. i 6. razredu su 3 sata latinskog, a u 7. i 8. se dobiva i grčki (mislim 2 sata tjedno) uz istu satnicu latinskog. Meni je to previše mrtvih jezika za današnje vrijeme. Djeca koja uče te jezike mislim da imaju prednost kod upisa u klasičnu gimnaziju (možda čak i direktan upis, ali u to nisam sigurna).

    Moja M. ne teži klasičnoj nego jezičnoj gimnaziji pa mi je to nekako bilo previše za nju koja uči i druge strane jezike (konkretno-3). Za djecu koja ne misle u klasičnu nego u običnu gimnaziju (bilo koji smijer) učenje latinskog i grčkog nema puno smisla u osnovnoj školi jer se latinski u svakoj drugoj gimnaziji uči ab ovo tako da im predznanje ne treba, a i iz iskustva znam da se svaka anatomija, fiziologija i ostali slični kolegiji na faksu mogu jako dobro savladati i nakon 2 godine učenja latinskog.

    Istina je u tome da su djeca u tim razredima većinom odlikaši, a time i ponašanjem manje zahtjevni i manje je problema s njima.

  5. #5
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Nijedna odluka nije dobra za svakoga, ali generalno gledajući učenje klasičnih jezika donosi velike dobrobiti. To donosi nemjerljive prednosti u obrazovanju neovisno o tome kojom će se strukom dijete kasnije baviti.

    U školi moje djece također se uče klasični jezici od 5. razreda i to je jedan od razloga zbog kojih smo ih tamo upisali. Uglavnom, ako cigle ne budu padale, moja djeca će ići u klasični razred. M. također pokazuje sklonost ka matematici i ako bi to bilo jako izraženo krajem OŠ neka bira matematičku gimnaziju, ali bih ga ipak upisala u klasični razred u 5. razredu. (Konačno i na PMF-u ima profesora koji su završili Klasičnu gimnaziju, a ne matematičku.)

    Opterećenje jest, to su dva predmeta više, ali to nije pretjerano za dijete koje je i inače odlično u školi. Znanje koje se dobije nije samo znanje jezika nego mnogo više od toga.

    Razgovarala sam nedavno o toj temi s djecom mojih prijatelja, 8. i 6. razred, klasični. Oni kažu da su u klasičnom razredu "bolja djeca", odlični učenici, odnosno oni koji žele više raditi i misle da im je bolje u klasičnom nego u realnom razredu. O opterećenju uopće nisu govorili.

  6. #6

    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Lokacija
    pod stresom
    Postovi
    1,827

    Početno

    ovoga nema kod nas... jedva imaju drugi strani jezik (od 4.raz.) a opcija učenja još nekog u našoj školi ne postoji...
    prvi put uopće čujem da se latinski uči u OŠ..

    međutim, pobornik sam učenja latinskog jer samo mogu reći da je meni učenje tog, mrtvog, jezika jako pomoglo da uz malo vježbe progovorim (ne sasvim tečno, ali dosta razumljivo) talijanski i španjolski koje nikada nisam učila u školi

  7. #7
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    ma jel to samo u zg, samo u nekim školama? :?
    ne kužim.

  8. #8
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Takva kombinacija bila bi dobra za mog mlađeg sina (za kojeg mi se čini da bi u roku od tjedan dana progovorio svaki jezik s kojim dođe u doticaj) ali ne i za starijeg koji mora dosta truda ulagati i u taj jedan jedini jezik koji uči u školi. Sve ovisi o djetetu...

  9. #9

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,173

    Početno

    klasični smjer u ZG ima nekoliko škola (ja znam za 2)

  10. #10
    deedee avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    NZ
    Postovi
    321

    Početno

    Moze li popis tih skola?
    Bas me zanima imamo li koju u blizini?

  11. #11

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,173

    Početno

    Isidora Kršnjavoga u istoimenoj ulici, Matka Laginje u Laginjinoj ulici

  12. #12
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    U Laginjinoj više nema klasičnih razreda. Klasične razrede imaju i Silvije Strahimir Kranjčević, Miroslav Krleža i Josip Juraj Strossmayer.

  13. #13

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Ja dobivam kontradiktorne informacije. Neki su oduševljeni (uglavnom djedovi i bake statoga kova), a neki ne baš sretni, pogotovo od 7. razreda kad krene i grčki (uglavnom đaci). Roditelji više djece s kojima sam razgovarala a koji su prvo dijete upisali, svako sljedeće nemaju namjeru upisati.
    Nekako smo neodlučni jer M ide u glazbenu i želi u 7. upisati paralelno srednju glazbenu teoretskog smjera. Tu je još sport i njemački u školi stranih jezika. Ako tome pridodamo još latinski i grčki :/ Mislim da se nečega mora odreći.

  14. #14
    koryanshea avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    1,654

    Početno

    Iz perspektive djeteta koje je išlo u klasični odjel u osnovnoj

    opterećenje nije strašno, imali smo ugodan tempo i dobru učiteljicu. grčki je bio vrlo neformalan, nastava subotom ujutro blok-sat (drugačije nije stalo u raspored), ali često bi umjesto nastave otišli na izlet u salonu :D
    na kraju nisam imala pretjerane koristi od toga, osim što sam u prvom razredu gimnazije jedina u razredu znala latinski ali već u drugom su se učile stvari koje nismo prošli u osnovnoj (ne znam, možda je sad tempo u osnovnoj malo jači...)
    enivej, nije mi nikad smetalo što sam u tom razredu (osim što su nas ostali razredi donekle smatrali štreberskim razredom... iako to uopće nismo bili)

    škola je OŠ Pujanke u Splitu (ako koga zanima)

  15. #15
    samaritanka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb/Njemacka
    Postovi
    1,879

    Početno

    Moj muž je njemac. Učio od petog razreda latinski jezik pa do iznemoglosti. Nikada ga nije volio jer mu je vidljiva korist nikada nije došla na vidjelo. Možda da skuži korijene stranih riječi koji su u Njemačkoj u upotrebi. Po struci je "kombi" inžinjer (kemija i mašine). oni se baš ne utapaju u "dijagnozama i presudama".

    Ja sam počela sa latinskim kad sam već "ostarila" negdje u 3. razredu srednje u mojoj 16. godini i učula ga dvije godine. Moram reći da mi je bio zanimljiv. Kombinirati krajeve riječi u pravilnom padežu (deklinirati čini mi se) i ispravno konjugirati glagole bilo mi je kao rješavanje križaljke. Ne znam kako bi mi zvučao sa 10-11 godina starosti. Meni je baš pasalo biti "starija" i iskusnija u drugim predmetima i školskom sistemu.

    Inače moji roditelji, a i muževi nisu baš pretjerano koristili latinski u životu osim možda na katoličkim misama kad se još misa odvijala na latinskom i pjevalo se na latinskom ( negdje do šesdesetih godina prošlog stoljeća).

    Bitno je nekako ocjeniti vlastito dijete u smislu koliko je opteretljivo i naravno nezaboraviti da se moraju i igrati...
    Bez obzira što se latinski može izabrati kao predmet od petog razreda mislim da nećemo to učiniti.

  16. #16
    deedee avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    NZ
    Postovi
    321

    Početno

    Ja sam ucila latinski u OS u Kuslanovoj, davno, davno.
    Kako je ucitelj bio prilagodjen srednjoskolcima, cesto nije znao izaci na kraj sa jedanaestogodisnjacima. Tada bi nam poceo pricati price iz grcke mitologije i svi bi se smirili i slusali ga.
    Puno ljepse iskustvo nego latinski u srednjoj.

  17. #17
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,101

    Početno

    Citiraj Ivana2 prvotno napisa
    Ja dobivam kontradiktorne informacije. Neki su oduševljeni (uglavnom djedovi i bake statoga kova), a neki ne baš sretni, pogotovo od 7. razreda kad krene i grčki (uglavnom đaci). Roditelji više djece s kojima sam razgovarala a koji su prvo dijete upisali, svako sljedeće nemaju namjeru upisati.
    Nekako smo neodlučni jer M ide u glazbenu i želi u 7. upisati paralelno srednju glazbenu teoretskog smjera. Tu je još sport i njemački u školi stranih jezika. Ako tome pridodamo još latinski i grčki :/ Mislim da se nečega mora odreći.
    Samo bih napomenula da teoretski smijer u srednjoj glazbenoj školi ima jako puno predmeta, osobito u 3.i 4. S, i djeca su doslovno po cijele dane u školi. Gotovo je nemoguće uskladiti klasičnu OŠ u 7. i 8. r. sa srednjom muzičkom, a da se nigdje ne "krade" (takva su djeca u OŠ svaki dan po 7 sati, ili, pak, cijelu subotu jutro). Moji učenici u takvoj kombinaciji bili su zaista iscrpljeni unatoč tome što su bili superodlikaši i
    superorganizirani. Skoro svi su se ispisali s nekih drugih aktivnosti tipa večernji jezik ili sl.

  18. #18
    Cubana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    East end
    Postovi
    6,747

    Početno

    Ne znam, ja ne vidim realnu korist. latinski ti treba na medicini i vjerojatno na pravu. Znanje iz srednje je sasvim dostatno, ako ne i previše.
    A grčki, tu je specijaliziranost još uža.
    Po meni je jedino opća kultura u plusu, ali ne bih nikada izabrala klasične jezike bih na uštrb nekog sporta, glazbenog obrazovanja, nekog živog jezika...

  19. #19

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Čokolada, M je zaljubljen u solfeggio, voli skladati itd. tako da će sve učiniti da uskladi taj teoretski smjer s oš. Međutim, ja kao roditelj moram postaviti granicu i mislim da se ne treba odricati nečega što voli zato da bude u okruženju pristojnije i pametnije djece. Ali ako škola pristupa djeci iz realnih razreda kao manje pristojnoj ili manje pametnoj, onda nešto nije dobro sa školom. Nadam se da u našoj školi nije takvo stanje. Vidjela sam satnicu za 1. i 2. srednje teorije i čini mi se da će to biti teško uskladiti i s redovnim programom, a kamoli još s dodatnim predmetima.
    Pokušavam doći do ovih informacija da mogu procijeni isplatili se nagovarati ga da čeka s upisom u srednju glazbenu kako bi krenuo u klasični razred.

  20. #20

    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    Zagreb,Trešnjevka
    Postovi
    1,581

    Početno

    Mi smo u I. Kršnjavoga i imamo još 2 godine za razmišljanje. Ima dosta toga i za i protiv.

  21. #21
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj Ivana2 prvotno napisa
    Čokolada, M je zaljubljen u solfeggio, voli skladati itd. tako da će sve učiniti da uskladi taj teoretski smjer s oš. Međutim, ja kao roditelj moram postaviti granicu i mislim da se ne treba odricati nečega što voli zato da bude u okruženju pristojnije i pametnije djece. Ali ako škola pristupa djeci iz realnih razreda kao manje pristojnoj ili manje pametnoj, onda nešto nije dobro sa školom. Nadam se da u našoj školi nije takvo stanje. Vidjela sam satnicu za 1. i 2. srednje teorije i čini mi se da će to biti teško uskladiti i s redovnim programom, a kamoli još s dodatnim predmetima.
    Pokušavam doći do ovih informacija da mogu procijeni isplatili se nagovarati ga da čeka s upisom u srednju glazbenu kako bi krenuo u klasični razred.
    Ivana, ne vjerujem da ijedna škola tako pristupa realnim razredima, pa to je na kraju ipak stvar osobnog izbora. Ako M. nema motivacije za učenje klasičnih jezika nemoj ga upisivati zbog drugih.

  22. #22

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj Ivana2 prvotno napisa
    Čokolada, M je zaljubljen u solfeggio, voli skladati itd. tako da će sve učiniti da uskladi taj teoretski smjer s oš. Međutim, ja kao roditelj moram postaviti granicu i mislim da se ne treba odricati nečega što voli zato da bude u okruženju pristojnije i pametnije djece. Ali ako škola pristupa djeci iz realnih razreda kao manje pristojnoj ili manje pametnoj, onda nešto nije dobro sa školom. Nadam se da u našoj školi nije takvo stanje. Vidjela sam satnicu za 1. i 2. srednje teorije i čini mi se da će to biti teško uskladiti i s redovnim programom, a kamoli još s dodatnim predmetima.
    Što se tiče odnosa profesora prema djeci u klasičnim vs. realnim razredima mogu ti iz iskustva roditelja reći da on postoji, ali kao razredu u cjelini, a ne prema učeniku ponaosob. Opet, moja kćer je profitirala što se tiče razredništva: ima najbolju razrednicu na školi. Mislim da i sam razrednik stvara dio slike razreda.

    Što se tiče srednje glazbene-stvarno je naporno. Teoretičari imaju gomilu predmeta, a instrumentalisti moraju vježbati puno više nego u nižoj. Ne znam koliko ti je sin star, ali ima jedna zgodna "kvaka" s mlađom djecom koja žele nastaviti glazbeno školovanje, a realno su premali za to. Ako te zanima-na pp

    Ako ti sin voli skladanje to znači da negdje duboko u sebi vrlo intenzivno proživljava glazbu. Ja bih kao majka takvo dijete poštedjela dodatnih obaveza, uputila ga na bavljenje sportom 2X tjedno zbog zdravlja i po njegovom odabiru na jedan strani jezik da se lakše snalazi u "glazbenom svijetu". Iz iskustva-tu ljubav prema glazbi teško je zamijeniti nečim drugim. Mislim da za njega nije klasični razred.

  23. #23

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa
    Citiraj Ivana2 prvotno napisa
    Ja dobivam kontradiktorne informacije. Neki su oduševljeni (uglavnom djedovi i bake statoga kova), a neki ne baš sretni, pogotovo od 7. razreda kad krene i grčki (uglavnom đaci). Roditelji više djece s kojima sam razgovarala a koji su prvo dijete upisali, svako sljedeće nemaju namjeru upisati.
    Nekako smo neodlučni jer M ide u glazbenu i želi u 7. upisati paralelno srednju glazbenu teoretskog smjera. Tu je još sport i njemački u školi stranih jezika. Ako tome pridodamo još latinski i grčki :/ Mislim da se nečega mora odreći.
    Samo bih napomenula da teoretski smijer u srednjoj glazbenoj školi ima jako puno predmeta, osobito u 3.i 4. S, i djeca su doslovno po cijele dane u školi. Gotovo je nemoguće uskladiti klasičnu OŠ u 7. i 8. r. sa srednjom muzičkom, a da se nigdje ne "krade" (takva su djeca u OŠ svaki dan po 7 sati, ili, pak, cijelu subotu jutro). Moji učenici u takvoj kombinaciji bili su zaista iscrpljeni unatoč tome što su bili superodlikaši i
    superorganizirani. Skoro svi su se ispisali s nekih drugih aktivnosti tipa večernji jezik ili sl.
    Baš sam se htjela nadovezati... ja sam jedan od tih teoretičara i količina nastave koju sam imala u srednjoj školi bila mi je, iz današnje perspektive, nezamisliva. Bilo je dana kad sam boravila u školi od 8 ujutro do 8 navečer. Nije problem u količini gradiva, nego u broju predmeta i broju sati. Ponekad je zbilja naporno. Ali iskustvo je prekrasno

  24. #24

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    za odluku o ucenju klasicnih jezika presudno je tzv. formalno znanje jezika - uci li dijete jezik usvajajuci izraze i fraze, ima dobro pamcenje itd, to samo nije dovoljno za usvajanje klasicnih jezika, koji se ne govore i kojima se pristupa posve drukcije. djeca koja su dobra u matematici i kombinatorici cesto su dobra u latinskom koji trazi posebnu budnost i to vec spomenuto formalno znanje jezika - svijest o odnosima u recenici, vrstama rijeci.

    svijest, ne znanje.

    djeca koja to lako prepoznaju lako ce ploviti latinskim. ona druga ce se znojiti i muciti, i takvima ne bih preporucila nikad. imam nekoliko primjera u okolini koji nisu trebali uciti latinski, a ipak jesu, i dosta ih je kostalo. a imam i mnogo onih koji su to prosli bez problema.

    i ja imam jos dvije godine za razmisljanje. u pocetku sam mislila da necu, no moj sin ima taj sluh za jezik i mislim da bi mu islo. vidjet cu sto on zeli i zasto, pa onda odluciti

    a o koristima ucenja klasicnih jezika mislim da nije potrebno posebno govoriti. ne samo za medicinu ili druge jezike.

  25. #25

    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    244

    Početno

    Ja sam išla u osnivnu klasičnu, u Kršnjavoga.
    Bilo mi je ok, ali sam bila klasični ' štreber'. Poslije mi je taj latinski i grčki dobro došao.
    I nije samo jezik taj na kojem se radi, uči se puno i o grčkoj i rimskoj civilizaciji, o kulturi i umjetnosti, povijesnim događajima...na latinskom i grčkom, dakako

    Samo... imali smo nastavu i subotom ujutro, čini mi se svaki drugi tjedan, i puuno manje vremena za kino, igru i sl. A sad je nastavni plan još obimniji nego u to vrijeme.

    Tako da ako djeca pokazuju baš veliki interes za jezike i učenje onda ok, ali iz pozicije roditelja mislim da je najbolje pustiti djecu da pokažu sami svoje interese, bio to sport, jezici, umjetnost, ... i u tome pravcu ih podržati.
    Sretno i uspješno dijete se razvija samo ako ima slobodu da se izrazi, sve ostalo je burek.

  26. #26
    sandra14 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    S.Obrez
    Postovi
    173

    Početno

    I ja sam klasičarka Tin Ujević, kod Cibone.
    Bio je samo jedan razred, tak da se nismo dijelili na klasičare i realne, već učili oni koji su htjeli.
    Ništa me više nije opteretio neko neki drugi premet.
    Čak se latinskog sjećaš s puno ljubavi, svih onih legendi, priča o postanku Rima itd.
    Grči je više bio štreberski, a opet manje sam to učila od recimo fizike ili tehničkog kotiranja i pilice!

  27. #27

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    iz pozicije roditelja mislim da je najbolje pustiti djecu da pokažu sami svoje interese, bio to sport, jezici, umjetnost, ... i u tome pravcu ih podržati.
    nda... ali ne zna dijete bas uvijek sto to tocno znaci i sto bi mu islo itd.

    ja sam se jaaaako otimala, ne zbog latinskog nego stoga sto sam morala mijenjati skolu i drustvo itd, i to mi je bas tesko palo. ali je dugorocno bilo vrlo dobra odluka.

  28. #28
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Da, djeca ne mogu unaprijed znati što je to zapravo. I ja sam se bojala promjene škole, a na kraju je ispalo da sam konačno punim plućima prodisala u novoj školi, a latinski i grčki bili su značajan dio toga. Moji roditelji su primijenili odličnu taktiku: oni me uopće nisu nagovarali nego su mi doveli jednog studenta klasične filologije koji me je zapalio za taj fascinantni antički svijet, pa sam ja došla roditeljima sa "svojom" idejom da idem u klasičnu.

    MM je klasičar i glazbenik - ne bi se odrekao ni jednog ni drugog ni za što. Klasična je za cijeli život...

    Ne bih dala dijete u klasičnu ako bih ocijenila da nije za to, ako bi se dijete jako protivilo i ako bi imalo vrlo definirane druge interese koji se ne bi mogli poklopiti s obavezama koje donosi klasična.

  29. #29
    centar avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2012
    Lokacija
    zg
    Postovi
    701

    Početno

    i nasa skola (krleza) ima "klasican razred". ja nisam zaintersirana. mislim da je ucenje eng i njem u skoli, tal izvan skole i jos jedna aktivnost, sasvim dovoljno. netko je spomenuo pravo i medicinu... za medicinu ne bih znala, ali ja sam se na pravu odlicno snašla i s dvije godine ucenja lat u gimnaziji ( a cak i oni koji nisu ucili lat u srednjoj skoli imali su skraceni, ali jako dobar program, ab initio)

  30. #30

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    sad vidim svoj post otprije dvije godine

    na kraju je sin sam odlucio ici u klasicare. i nije pozalio, jako mu dobro ide i svidja mu se. a ne mogu reci da nisam ponosna

  31. #31

    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    243

    Početno

    ivana7997, u koju školu idete?

  32. #32

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    lindsay, imas pp

  33. #33
    lunahor avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    3,514

    Početno

    Latinski na pravnom faxu ne slizi bas nicem osim da mozes pristupit jednom ispitu.

  34. #34
    centar avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2012
    Lokacija
    zg
    Postovi
    701

    Početno

    Citiraj lunahor prvotno napisa Vidi poruku
    Latinski na pravnom faxu ne slizi bas nicem osim da mozes pristupit jednom ispitu.
    upravo to
    pa cemu onda dijete zamarati ucenjem latinskog u OŠ, pa ucenjem latinskog u SŠ? da bi mogao poloziti rimsko pravo?
    polozili su ga i oni koji latinskog vidjeli nisu, ali netko je spomenuo korist na pravu i medicini, pa sam htjela komentirati.

  35. #35
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    e pa to nije baš tako, nije korist latinskog samo u znanju istog
    on ima specifičnu gramatiku koja razvija druge sposobnosti
    a i kasnije se u roku keks nauče romanski jezici (i ne samo oni)
    jednako kao i programiranje, učenje bazne programerske logike i učenje latinskog - ne služe samo programiranju i izgovaranju poslovica

    ni blizu

  36. #36
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Nama se polako bliži selidba u klasičnu - koju biste preporučili?
    kakva su vam iskustva u OŠ Varšavska? Ima li mjesta u klasičnim razredima?
    Općenito kad treba otići na razgovor kod ravnatelja da bi se prebacilo dijete u 5 rz? Ima li šanse da prime i mlađe dijete u 3 rz, da ne vozimo na dvije strane dvije godine?

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •