Pokazuje rezultate 1 do 28 od 28

Tema: Da li ste spremni pustiti....Molim savjet- dug post

  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,229

    Početno Da li ste spremni pustiti....Molim savjet- dug post

    Dijete da padne u skoli i da se dobro opece, u nadi da ce se opameti i shvatiti da mora samo i da je to njegova obaveza?

    Nisam monstrum, ne tjeram dijete da samo uci i nema nista drugog pored ucenja(a ima i takvih kod nas barem).
    Da li mislite da osnovno znanje mora doci iz skole?
    Da li mislite da nastavnici trebaju naci nacin kako da svako dijete zainteresiraju za odredjeno gradivo?
    Da li mislite da je uredu da vam nastavnik kaze da vase dijete jednostano nepokazuje akademsku zainteresiranost? (matemetika ide super, ne super nego je recimo ispred svih u matematici)
    Da li mislite da je u 4 razredu normalno da dijete nezna napisati niti jednu normalnu recenicu? (uvijek dobijate isti odgovor, to je odgovarajuce za te godine)
    Da li mislite da je uredu da se od vas trazi da se odmaknete iako vase dijete kuci donosi stvari koje nije zavrsilo u skoli + zadaca? (15 stranica nedovrsenih stvari iz povjesti koje su trebale biti zavrsene u skoli, koje se niti nedonose kuci, znaci roditelj nema sanse da vidi to uopce, uciteljica je skuzila tek nakon tri tjedna, jednom nije otisla van na igranje kao da to zavrsi, kao neki blazi oblik kazne, da li je ikad zavrseno, NE, mi se vise nesmijemo mijesati) Da li uciteiljica to kasnije opet pregleda da vidi da li je to dijete zavrsilo? Nemam pojma. Da li bi trebala sve to opet pregledati? Ja mislim da da jer ako ona nece, a mi nesmijemo............sta onda. Idemo dalje, pravimo jos vecu rupu u znanju tj neznanju.

    Kako bi ste se usudili da sve prepustite dijetetu a znate da ce se neke stvari mozda, mozda pregledati u skoli a u veci ni slucajeva ne. Ne nisam rospija, dapace mislim da je razrednica (koja joj usput predaje sve predmete osim francuskog) divna zena, ali nije nastavnik koji moze predavati u 4 razredu. Prosle godine je predavala Noah znaci grupi dijece od 4-5 godina a ove godine predaje u 4 razredu.

    Ima jos toga ali toliko su mi osjecaji i misljenja uzburkani da majke mi neznam vise sta da mislim. I tuzna sam sto se odmah u neku ruku skocilo na nas da je pustimo. Pa ne drzimo je mi vezanom. A svakodnevno slusate kako neobraca dovoljno paznje u skoli, kako prica sa najboljom prijateljicom. Pa pobogu zasto sjedi pored nje onda? Pa razmjesti ih. Nadji nacin kako da je pridobijes i ja nadjem ali ne mogu tarziti nacine i za kuci i za skolu.
    Zamislite da vam dijete dodje i kaze ok imamo za 5 dana test i donese sto mora ponoviti.
    Vi ih onako malo proispitate i oni apsolutno nista neznaju. Kao da nikad niti jednu rijec nisu culi o tome a to vec uce mjesecima.
    Sta ne bi ste pomogli dijetetu? Iskreno nisam jednom, rekla sam joj da uci sama i malo joj pokazala neke fore kako da uci i to je bilo to. Dobila je 61%(ispod 60% moraju ponovo pisati test)
    I naravno da smo joj onda mi malo pomagali ali se svelo na to da za puno $$$$$$$ mi skolujemo dijete kod kuce. Naglasavam da je nismo majmuni prepotentni koji misle da $$$$$$$$$$ sve rjesavaju. Stavili smo ih u privatnu skolu jer su razredi manji, u pocetku smo zivjeli u gradu i pripadali skoli koja je fakat bila strava. Sad vise ne, zivimo izvan grada i skola drzavna nam je ok. Ali to mi je zadnja opcija jer Noah su drzavnoj skoli gurali po godinama u razred a ja nisam dala jer sam znala da dijete nije spremno(on ima 6 godina tj napunio u 29.11.08 a prosle godine bi kao po godinama trebao biti 1 razred). U privatnoj su uvazili nase misljenje i naglasili nam da je to ok ali da kasnije nemozemo traziti da preskace razrede u slucaju da je ispred sve djece. Ma kakvo preskanje.
    Kamo srece da sam istu stvar napravila i s Annabel.
    Najbolja odluka koju smo ikad donjeli. Znaci nismo debili ocigledno, ne stojimo iznad Annabel s bicom, nego smo jednostavno nezadovoljni ne sa ocjenama jer da su samo ocjene vazne ja bi rekla super, dobila je juce 86% na testu iz povijesti i to bi bilo to. Nije izgubila poene zato sto neke stvari nezna nego zato sto nezna pisati recenice i sve je izgledalo zbrljano i oduzeli su joj poene. Ok dobro ali da li se kasnije vratite na to i pokusate pomoci tom dijetetu jer meni je receno da vise nesmijem.

    Da li mislite da je ok stalno govoriti dijetetu pa ocjene su ti ok, dovoljno je, zadovoljavajuce............ Da li mislite da se ta djeca ikad potrude da probaju da li mogu vise(a mozda mogu, ali cuj to od njih nitko ne ocekuje pa niti ne probaju, moje misljenje naravno)?

    Sta ja ustvari hocu? Da voli skolu, da zavrsi dobru skolu tj jednog dana univerzitet. Sve se u zivotu moze izgubiti ali ti tu skolu nitko nemoze oduziti ili je imas ili ne. Ja nisam imala srece jer smo zbog rata sestra i ja poslane u Canadu i bile smo same. Ja sam imala 19 a ona 14 godina. Naravno da je bilo logicno da ona ide u skolu a ja raditi. Kad su mama i tata dosli nisu niti jezik znali, znaci ja sam opet radila da bi imali sta jesti(po dva tri posla dnevno, sve i svasta), o oni su dosli skoro dvije godine iza nas. Nikad vise nisam isla u skolu i danas vidim koji je to nedostatak. Hebes i lovu i kuce i auta i godisnje. Skola je skola i diploma zlata vrijedi.
    E to hocu da mi dijete voli skolu a ne da je frustrirana i da hoce raditi samo ono sto zna i u cemu je super(matematika).
    Nisam iskreno spremna da je pustim da se jako opece i da dignem ruke od svega i gledam sa strane sta ce se desiti.
    Ko zna mozda fakat to upali, ali niko nam nije ponudio backup plan sta ako ne upali, ko ce onda s njom sve to nadoknadjivati?

  2. #2
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    oprosti, Natasa, ne kužim ovo da se vi ne smijete miješati ni pomagati. zbog čega?
    a mislim da dijete u 4 razredu osnovne škole mora pisati smislene rečenice i da, ako tvoje dijete to ne može, za to kriva učiteljica i škola, jer je ona primarna obrazovna ustanova, a učiteljica primarna osoba koja obrazuje tvoje dijete.

    no i dalje mi nije jasno ovo za nepomaganje...

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    odjavljena s foruma
    Postovi
    793

    Početno

    mani je normalno da roditelj radi zadaće s djetetom, i ne mislim da dijete mora sve samo - zato mi je taj savjet da ju pustite :/
    ovdje se isto kreće u školu jako rano (petra je rođena u studenom i mora krenuti u školu ove godine u rujnu - znači neće imati niti navršenih 6 godina... ma grozno).
    moje iskustvo s privatnim školama je jako loše, učitelji se često ustručavaju reći roditeljima što s djecom ne funkcionira, u čemu su lošiji. POlažu razrede a u konačnici za te velike novce, ne znaju koliko bi trebali.
    Apsolutno sam za javne škole (ne za kvartovske, ali za javne), zbog kontrole, zbog nadzora, zbog objektivnijeg pristupa.
    Mislim da je dijete jako važno motivirati, potaknuti je de zavoli i one predmete koji joj ne idu od prve (ovdje ima puno privatnih škola tipa steiner ili decroly koje potiču dijete u onome u čemu je dobro... kao zbog njegovog samopouzdanja - ne znam ne sviđa mi se to).
    Ja bih se na tvom mjestu definitvno "uplela", nikako "pustila". Ak ju učiteljica ne zna motivirati, pokušaj ti. Ako je privatna škola jedina opcija ok, ali u dobroj javnoj školi bi se vjerojatno i ona sama trznula, jer ne bi bila uljuljana u private sistem "profesori su tu da mene nauče" - umjesto "ja sam tu da naučim od njih"...

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Nataša30, kako je bilo ranije u prva 3 razreda?

  5. #5
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    samo ce jednu stvar reci (isprike ako ce taj "prosti" govor ikoga uvrijediti!): "nije ti neprijatelj svatko tko te posere, niti ti je prijatelj svatko tko te iz govana vadi"

  6. #6

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,229

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    samo ce jednu stvar reci (isprike ako ce taj "prosti" govor ikoga uvrijediti!): "nije ti neprijatelj svatko tko te posere, niti ti je prijatelj svatko tko te iz govana vadi"
    Ajde molim te malo pojasni jer uvijek sa zanimanjem citam tvoje postove i jako me zanima tvoje misljenje.

    Sto se tice privatna vs drzavna skola, ne bih htjela sad da se samo o tome razvuce. Ovo sve se moglo desiti u bilo kojoj skoli.

    Sto se tice ostala 3 razreda, uvijek smo vukli isti problem ali ove godine je eskaliralo totalno. Naravno da je ove godine najvise izrazeno jer je ovo prva godina kad pisu bas testove i bas moraju sjesti i nauciti gradivo.
    Opet napominjem da je sve to njoj negdje u glavi ali nikako ne izlazi van. Isto napominjem da jako puno pomoci trazi kod kuce. Mi smo voljni joj pomoci i pomazemo. Sad vise ne bi trebali da vidimo sta bi se desilo jer navodno je 4 razred neka prekretnica gdje djeca moraju nauciti i shvatiti sta su njihove obaveze.
    Znaci ne pitati imali li zadace, trebas li uciti, jesi napisala zadacu..........

    Mozda i upali ali kako da roditelj jednostavno gleda sve to sa sastrane i ostane cool. Da li je to ispravan korak?

  7. #7
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    po meni nije

  8. #8
    Audrey avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,023

    Početno

    Ni po meni nije dobro samo tako to pustiti. Ono da je 4. razred prekretnica - pa nisu sva djeca ista, zašto svima postaviti istu granicu. Možda trebaš prihvatiti da imaš dijete s kojim ćeš morati dulje raditi i dulje će joj trebati da se osamostali.
    Baš sam danas kad sam nakon boravka išla po svoju malu gledala koliko torbi ostaje u razredu, tj. djeca ne nose knjige i bilježnice kući. Mi falabogu teglimo torbu amo-tamo svaki dan, i svaki dan joj gledam bilježnice otkako sam primijetila da mi ne prepisuje sve s ploče. A mislila sam kako tu neće biti problema jer je imala solidno znanje pisanja i prije nego je krenula u školu. Mislim da će i moja biti od one djece kojoj će dobro doći konstantni monitoring i blago podsticanje s moje strane. Ja ne mislim žaliti truda, i ne mislim se zamarati razmišljanjem da to druga djeca mogu samostalno - prevelik je ulog u igri. Ne samo ocjene, nego opasnost da ostane bez temeljnog znanja, da joj se ogadi škola jer nije u stanju shvatiti novo gradivo - jer nema temelj.

  9. #9

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj Natasa30 prvotno napisa
    Sto se tice privatna vs drzavna skola, ne bih htjela sad da se samo o tome razvuce. Ovo sve se moglo desiti u bilo kojoj skoli.

    Sto se tice ostala 3 razreda, uvijek smo vukli isti problem ali ove godine je eskaliralo totalno. Naravno da je ove godine najvise izrazeno jer je ovo prva godina kad pisu bas testove i bas moraju sjesti i nauciti gradivo.
    Opet napominjem da je sve to njoj negdje u glavi ali nikako ne izlazi van. Isto napominjem da jako puno pomoci trazi kod kuce. Mi smo voljni joj pomoci i pomazemo. Sad vise ne bi trebali da vidimo sta bi se desilo jer navodno je 4 razred neka prekretnica gdje djeca moraju nauciti i shvatiti sta su njihove obaveze.
    Znaci ne pitati imali li zadace, trebas li uciti, jesi napisala zadacu..........

    Mozda i upali ali kako da roditelj jednostavno gleda sve to sa sastrane i ostane cool. Da li je to ispravan korak?
    teško je savjetovati bilo što konkretno ovako preko foruma "na neviđeno" ali mogu reći ono u što sam čvrsto uvjerena: nemoj se držati po strani i nemoj pustiti da se malena mora sama snalaziti. u ovoj situaciji itekako joj je potrebna tvoja podrška .
    pad razreda - po mom mišljenju - u 90% slučajeva ne pokaže se kao dobro opcija.
    ne znam kako po tom pitanju stoje stvari u kanadi tj koje ti mogućnosti stoje na raspolaganju, ali da si u zgbu savjetovala bih ti da odvedeš kćer na obradu kod psihologa i/ili logopeda. potrebno je prvo provjeriti nema li djevojčica neke teškoće (npr učenja, pamćenja, čitanja, pisanja, distraktibilnu ili kratkotrajnu pažnju, itd) a tek nakon toga donijeti strategiju što i kako dalje.
    istina je kako kažeš, da se ovakav problem mogao pojaviti neovisno koju školu malena pohađa, međutim čini mi se da takvi problemi u privatnim školama (govorim isključivo o iskustvu i spoznajama koje imam u HR, možda je u Kanadi drugačije) znatno duže vrijeme ostanu prikriveni i neprepoznati, pa se ponekad dogodi da se relativno kasno krenu i rješavati.
    hrabro Nataša i nemoj paničariti!

  10. #10
    ana.m avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2004
    Lokacija
    Zagreb,wild west
    Postovi
    9,219

    Početno

    Sorry Nataša30, daj pojasni.
    Koliko godina ima dijete koje ide u 4. razred u Canadi?
    Mislim da to nije isto kao i kod nas.
    Meni je malo čudno to što pišeš da se dijetetu en bis mjelo pomagati, ne kužim? Jer kod nas je normalno da se dijetetu pomaže oko škole, oko svega...Naravno da nećeš pisati zadaću s njim, ali pomoći oko nečega što ne ide. Uostalom, kaj profesori moraju znati kaj ti doma s djetetom radiš?

  11. #11
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    ahm, sad sam skuzio da onaj moj post gore bas i nije bio primjeren. zapravo je bio POLUprimjeren. ovako - psihologija je jedna jako cudna: pokusava posto-poto ukalupiti ljude, a to jednostavno ne ide. nismo isti. mijenjamo se svaki dan. (veli teta alanis morissette: you live you learn, you love you learn, you cry you learn.......) i to je to. ja ODBIJAM biti kalup. e sada.....cesto se veli "djeca u toj-i-toj dobi bi trebala to-i-to". ma zasto bi to trebala? nisu svi isti! ono sto vrijedi za VECINU, ne vrijedi za SVE. dopustimo im prirodan razvoj. naravno da treba pomoci/uskociti ako treba. zar nije to ono sto ja zagovaram? ja imam dijete u razredu koje je progovorilo tek sa 4 godine! nikakve traume tu nisu postojale, svi testovi/pregledi su bili normalni. to je sada normalno dijete koje se, eto, sporije razvijalo na kognitivnom nivou. sada je to jako pametno dijete, sa kognitivnim sposobnostima boljima od svojih vrsnjaka. naravno da bi se i ja zapitao (na mjestu tih roditelja) je li sve u redu sa mojim klincem... mozda bi i ja digao paniku. zelim reci - ako tvoja mala ne nauci SADA da treba biti odgovorna, ne znaci da to nece nauciti za godinu, dvije! kamo srece da roditelji mojih klinaca pitaju svoju djecu svaki dan ima li nesto za zadacu!

    a sad, zasto sam rekao gore POLUprimjerena izjava... ovako, ne smatram da je pad razreda neki bauk. ukoliko netko ne zasluzuje pozitivnu ocjenu iz predmeta, zasto bi je ja/itko drugi dao? a to je greska naseg sustava. svi samo govore "ma pustite ih da se rjesimo!". i koju poruku time saljemo? govorimo djeci "vi koji ucite ste glupi jer vidite da ce ovi opet proci razred, a nista ne znaju i ne trude se". naravno da u nizim razredima ipak ne bi nikoga bacio razred (premda je jedna moja susjeda pala 2. razred osnovne)........

  12. #12

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,229

    Početno

    Samo da objasnim. Ne misle oni pad razreda. Ne mislim ni ja da bi doslo do pada razreda. Ne znam da li u Canadi uopce postoji ponavljanje razreda.
    Recimo jedan test je pisala i ucila je sama mi smo je propitali ali se nismo previse mijesali i dobila je 61% od 100% sto je i dalje prolazna ocjena ali je ona bila razocarana sto je dobila tako nisku ocjenu ali i sretna sto ne mora ponovo pisati test. Medjutim nije pokazivala bas preveliku zaiteresiranos da sjedne i nauci bolje tj da nauci da se bolje izrazava. Onda smo na sljedecem testu mi dosta pomogli, mislim i dalje je ona to ucila tj citala(bubala nazalost napamet i ako zaboravi jednu rijec ode cijeli odgovor u vraga) i dobila je 84%, sljedeci 86%(100-91% je A+, 81-90% je A, 71-80 je B, 60-70% je C, znaci imaju ocjene 5+, 5, 4, 3......). To su super ocjene ali mi smo s njom za svakih od tih testova pomagali jedno 2-3 sata i jos je sama sve to ucila-citala nekih 8-10 sati u razdoblju od nekih 7-10 dana. To je samo jedan test a gdje sve ostalo.
    Inace ako dobiju ispod 60% imaju mogucnost tj moraju ponovo pisati test i onda uzmu i kao ocjenu im daju prosjek ta dva testa.

    Kad kazem ne znam da li postoji ponavljanje razreda to kazem iz razloga sto kod Annabel u razredu imaju troje djece koja uopce ne prate isti program koji ostali prate nego je program prilagodjen za njih. Tj ta djeca su u zaostatku i uopce ne pisu iste testove koje pise ostatak razreda. Onda ih ima jedno pet koji su u tom razredu koji rade stvari koje se rade u 5 razredu jer su nadareni i znaci onda njih 14 koji prate program 4 razreda.
    Sve ukupno ih ima 22.

    Annabel je 99 godiste i napunila je 9 godina 27.10.


    Ako sam zbraljala pricu ispricavam se jer ni samoj sebi vise nisam jasna,

  13. #13
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj Natasa30 prvotno napisa

    Annabel je 99 godiste i napunila je 9 godina 27.10.
    Draga, moj stariji je 2000. godiste. Prosle godine bilo mu je jako tesko u skoli, morala sam cesto sjediti s njim itd, ali ove godine (narocito 2. polugodiste) stvari su se okrenule.

    Dijete ove dobi jos nije spremno za potpuno samostalno ucenje, iako to NE znaci da djecu ne treba usmjeravati bas u tom smjeru. Treba. Dobro radis - to nam je roditeljski zadatak. Zna biti tesko (i ja sam lani bila na sto muka i bas kad sam mislila da mi je vec svega dosta, dijete je jednostavno preraslo tu fazu).

    Nadam se da ces uspjeti sacuvati zivce i podupirati Annabel da odgovorno prihvati skolske obaveze. Nije to lagan zadatak - ni roditeljima ni djeci, ali to je nas ulog za buducnost.

    S druge strane, moj je sin dobio trojku iz matematike i to ga je "osvijestilo" - poceo je odgovornije uciti i sad su zaredale same petice. Znaci, nije potpuno bezvezna tvoja ideja da dijete pustis da tu i tamo na svojoj kozi osjeti posljedice nerada. Samo treba paziti da to nosi samo POUKU, a ne dugorocne posljedice. Neka dobije 61% sada, a ne pred kraj skolske godine.

    U ovoj dobi djeci je puno vaznije biti prihvacen od prijatelja nego imati dobre ocjene. Tu treba naci neku zdravu ravnotezu. Evo kako smo mi to rijesili (iako ne kazem da je to recept za svakoga - svatko od nas najbolje poznaje svoje dijete i situaciju, tesko je dati neki savjet koji ce 100% upaliti): Ako ima ocjene losije od cetvorke, nas sin ne moze ici na rodjendane drugoj djeci niti ih smije pozivati k nama doma dok ne popravi ocjene. To kod njega pali jer mu je bitno drustvo. Ne znam... Nekim cudom mi smo uspjeli naci "radnu tocku" za svoje dijete. Lani sam mu zabranila odlazak na rodjendan najboljoj prijateljici. Jednom je bilo dovoljno. Bilo nam je tesko, ali smo MM i ja ostali dosljedni. Da stvar bude bolja, on joj je sam rekao - ja sam u kazni i ne mogu doci na tvoj rodjendan. Mi se nismo mijesali. Rezultat - sad on jako jaaaako dobro pazi na ocjene.

    Osim toga, kako djeca rastu, tako im i ocjene sve vise znace. Ne samo ocjene, nego ZNANJE koje stoji iza njih. Ovo su sve osnovna znanja, jako ih je tesko nadoknaditi kasnije ako to ne savladaju kad je vrijeme.

    A dijete kojem dobro ide matematika ima dobre temelje da savlada kako treba i sve ostale predmete. Reci joj da si ponosna na nju radi toga - mom sinu godi takva vrsta pohvale i onda bolje radi i stvari koje su mu dosadne. Sretno!

  14. #14

    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    1,049

    Početno

    Slazem se s onim sto je no@ napisala - pokusaj odvesti dijete nekom strucnjaku, za pocetak.
    U vezi sa zadacama koje ostaju u skoli, inzistiraj na tome da ih uciteljica prati. Cesto je pitaj: jeste li provjerili radi li uredno zadace iz povijesti?
    Uostalom, sto mozes zakljuciti kad vidis tjednima neispunjavanu vjezbenicu? Nista, jer ima previse mogucnosti, a to da nije znala napisati ili joj se nije dalo su prve dvije koje ti padnu na pamet. Mozda je mala zaturila vjezbenicu, olovku, stogod, ili je bas u vrijeme kad to rade pospana ili mora na zahod, mozda je netko ometa...
    Ako ti se cini da joj pomoc treba - pomozi. Ne moras se drzati striktno skolskog gradiva i zadataka. Pogledajte film, posjetite muzej, procitajte povijesni roman, potrazite slike na tu temu ili iz tog razdoblja.
    I sto znaci da ne zna pisati recenice? Da li joj fale rijeci? U tom slucaju zadaj joj kod kuce da ona npr. pise popis za trgovinu i podsjetnik poslova. Ili ne zna sloziti recenicu "s glavom i repom"? Zna li izreci potpunu recenicu? Ako ne izgovara cijele recenice, nece ih ni pisati. Ako se radi o tome probaj u svakodnevnim situacijama trenirati. Npr, ne: Moze sladoled? Nego: Mogu li dobiti sladoled?

  15. #15
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj sladjanaf prvotno napisa
    a mislim da dijete u 4 razredu osnovne škole mora pisati smislene rečenice i da, ako tvoje dijete to ne može, za to kriva učiteljica i škola, jer je ona primarna obrazovna ustanova, a učiteljica primarna osoba koja obrazuje tvoje dijete.
    s ovime se bas i ne bi posve slozio. naravno da je uciteljica to trebala primjetiti, ali bi dijete prije polaska u osnovnu skolu trebalo samostalno slagati smislene recenice. jer ako zna slagati smislene recenice, onda ce ih znati i napisati. tko je kriv ako prije polaska u skolu nije znala sloziti smislenu recenicu?

  16. #16
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    ovdje pri slaganju prije polaska u skolu mislim na VERBALNO SLAGANJE

  17. #17

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,229

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    tko je kriv ako prije polaska u skolu nije znala sloziti smislenu recenicu?
    Mozda mi, jel to mislis. Mozda i jesmo, ko zna. Ali zar se to ne bi onda trebalo odmah u skoli prepoznati i pomoci se dijetetu ili roditeljima reci kako da pomognu. A ne stalno puhati u isto.

    Mozda je problem nastao jer smo se mi selili sa jednog kontineta na drugi.
    Naime ona je rodjena u Nizozemskoj. Muz je Nizozemac, ja sam iz Bosne.
    Ja sam s njom pricala na svom jeziku plus dok je bila mladja sto znaci do neke 4 godine provodili smo u HR na moru pa i po tri mjeseca.
    Znala je HR dosta dobro u tim mladjim danima.
    Kod kuce kad je muz bio prisutan se baratalo engleskim.
    Znaci od pocetka je bila izlozena hrvatskom i engleskom jeziku.
    Sama je pocela se sve vise i vise koristiti engleski.
    U Nizozemskoj je vrlo kratko isla kao u neki vrtic, vise tipa igraonice. Tri puta tjedno po dva i pol sata.
    Onda smo presli za Canadu kad je ona imala 4 i pol godine i od tog trenutka je sve bilo samo na engleskom. U HR nismo isli do proslog ljeta znaci pune 4 godine.

    Sad da li je sve to moglo utjecati na njeno izrazavanje? Vjerovatno je. Ono sto me ljuti sto sam ja to pitala i insistirala na tome da joj mozda treba neka ekstra pomoc a dobijala sam odgovore da ne i da je to to kako bi i trebalo biti za njen uzras.
    Bilo kako bilo, mislim da tu ima svega. Bila ja ljuta na sebe ili skolu ili boga dragog to je moje dijete i ako mu ja ne pomognem ko ce.

    U utorak ide malo na testiranje sto se tice shavcanja onog sto cita, izrazavanja, pisanja itd pa budemo vidjeli sto kazu.
    Ovo sve je neovisno o skoli jer mi je dojadilo stalno se vrtiti u krug.
    Zelim misljenje nekog treceg.
    Ne zelim da se osjeca nesigurnom i da pocne mrziti skolu jer joj nesto neide od prve.

    Kao sto je uspjela savladati matematiku i sad je obozava, tako mozda i sve ovo rijesimo ako dobijemo adekvatnu pomoc.
    Engleski nije moj jezik i ne mislim da joj mi mozemo pomoci u ovome.

    Hvala svima na odgovorima i savjetima, puno mi znace.

    Javim kako je proslo u utorak. Testiranje traje 2-2 i pol sata a onda mi imamo sastanak s njima u srijedu.

  18. #18
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    nemoj misliti da je moja primjedba bila o tebi i tvom muzu. bila je cisto hipotetski. a i smjesno mi je to sto sladjanaf veli da je skola vjecno kriva za sve i da je to ipak ustanova primarnog obrazovanja. da, to je ustanova primarnog FORMALNOG obrazovanja i svakako su trebali prepoznati da nesto ne stima (AKO nesto ne stima), ali primarno obrazovanje (opcenito) ipak dolazi iz obitelji).

  19. #19
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Natasa, jel to dugo traje ili tek u posljednje vrijeme?

    Pitam jer postoji mogucnost da je mozda samo u pitanju ono sto sam si ja nedavno nazvala blues druge polovice cetvrtog razreda. Naime, i Petru je u posljednje vrijeme bila uhvatila neka kao melankolija, nezainteresiranost u svezi skole. I uciteljica je rekla da se vise ne trudi kao prije, da joj dobro ide al da to nije to kao sto je bilo prije i koliko ona zna da moze. Pa se ispostavilo da je u igri kombinacija promjene u kurikulumu (jako teska za cetvrte razrede), nedavni odlazak jako bliskog prijatelja, i spoznaja da su dobra stara vremena prvih razreda gdje se puno igra prosla i da skola postaje sve manje igra.

    Pa smo s tim na umu razvili plan (mi s njom, i obavjestili uciteljice) kojem je cilj odrzavanje/povratak entuzijazmu ucenja.

  20. #20
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Ma ljudi, meni se sve cini da su ovo tipicne stvari za razvoj djeteta u visejezicnoj sredini.

    Sad je tesko, ali danas-sutra bit ce takva djeca bogatija od onih iz jednojezicnih sredina. Ako i ne savladaju te jezike savrseno, znat ce uvijek vise od onih koji nemaju pojma.

    A zamislite samo kakva zbrka mora biti u maloj glavi uz toliko jezika, jer jezik se ne sastoji samo od rijeci, tu su bitne fraze i druge stvari. Pa zar onda nije logicno da dijete tesko sastavlja recenice???

    Natasa, dobro si procijenila da djetetu treba extra pomoc. Nadam se da ce ti u skoli izaci u susret, cak i ako do sada nisu... Sretno!

  21. #21
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    nemoj misliti da je moja primjedba bila o tebi i tvom muzu. bila je cisto hipotetski. a i smjesno mi je to sto sladjanaf veli da je skola vjecno kriva za sve i da je to ipak ustanova primarnog obrazovanja. da, to je ustanova primarnog FORMALNOG obrazovanja i svakako su trebali prepoznati da nesto ne stima (AKO nesto ne stima), ali primarno obrazovanje (opcenito) ipak dolazi iz obitelji).
    ne mislim da je škola vječito kriva za sve. i slažem se da smisleno verbalno izražavanje polazi od doma. ali isto tako mislim da, ako učiteljica u 4. razredu to vidi i sluša, onda treba reagirati na primjeren način: reći roditeljima da bi i roditelji i ona, zajedno, poradili na tom problemu. a ne gurati pod tepih ili ignorirati. ili misliti da nije važno.

  22. #22
    kjb avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    1,404

    Početno

    Pozdrav!
    Tek sam jutros (ne mogu spavat!) iscitala ovaj topic, pa zelim Natasi ispricati svoju pricu jer ima nekih slicnosti, te svoja iskustva sa svojom kcerkom (2000. godiste). Rodjena je u istoj zemlji kao i Annabell, s time da smo i muz i ja iz HR. U NL je bila izlozena nizozemskom jeziku i , buduci da je isla dosta u vrtic, to je bio njen izbor prvog jezika (iako je govorila i hrvatski). Kada je imala tri godine vratili smo se u HR i tu je krenula odmah u vrtic i uskoro je potpuno odbacila nizozemski, a stjecajem okolnosti, te ponesto i karakterom i odgojem (slusac i opazac) vec u vrticu su mi tete naglasavale da se na svim poljima jako dobo razvija, osim na govornom gdje "pomalo zaostaje". Pisati i citati prije skole nije znala, ali je od rodjenja izlozena knjizi i pisanoj rijeci, te joj je izuzetno puno citano i cijelo smo vrijeme vjerovali (i jos uvijek vjerujemo) da se to negdje skriva u njenoj glavi i da ce to ona kad-tad upotrijebiti. Naivno smo misli da, buduci da je tako pametna, da ce citati i pisati nauciti u 1. razredu (krenula sa nepunih 7 u skolu), a otegototna okolnost u nasoj prici je ta da i muz i ja radimo full-time te je kcerka krenula u dnevni boravak gdje se pise zadaca i doma se dolazi na igru i opustanje sa roditeljima. I cekali smo, cekali, vikendom bi pregledali biljeznice koje su poprilicno crvenjele, a citanje nikako da krene. Ljeto smo proveli tjerajuci je svaki dan da nam cita na glas, pomazuci joj da cita "po slogovima", misleci da je sve stvar vjezbe, no pocetkom drugog razreda, kad su se zaredali testovi i kada je svaki zadatak zadan s rijecima (konkretno matematika - procitas joj zadatak i ona razumije problem i rijesi ga tocno, a kada ga sama cita, procita cetrnaeast kao cetrdeset i naravno krivi rezultat) predstavljao potencijalni problem, obratili smo se defektolozima i psiholozima. Sada idemo na logopedske vjezbe 2. puta tjedno gdje uci citati na nacin koji njoj odgovara, a ja sam vec 2 mjeseca kod kuce igrom slucaja i kontroliram svaku pisanu rijec. Puno pricamo o gradivu napravljenom u skoli, i nakon 2 mjeseca napokon zadace ne traju dva-tri sata, vec samo jedan (vadimo je iz boravka). Napredak je vidljiv, ali meni osobno je trebalo puno da se rijesim frsutracija i nekog razocaranja kako sve to sporo ide (i kako to njoj sporo ide!) i da prihvatim njen tempo. Mislim da cemo napraviti puno ako do kraja drugog razreda bude samostalna u rjesavanju zadaca (naglasavam da je po svim testiranjim iznadprosjecno inteligentna) i zelim joj pruziti svu vanjsku pomoc koju joj mogu pruziti. U skolu idem redovito na informacije i dogovaram slijedece korake sa uciteljicom, iako joj presucujem neke stvari za koje mislim da bi mogle imati kontraefekt.
    Nadam se da ce ti testiranja pomoci da uocite problem, i da se ne obeshrabris ako joj na pocetku treba dosta vremena za neke, po tebi, banalne stvari. Vjezbom se vec za par mjeseci vide rezultatii, ja se bar nadam, poslije sve ide lako, a i ti i ona ste dobile jos jednu stvar koju radite zajedno i koja vas veze.
    Sretno!

  23. #23
    NatasaM... avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Postovi
    2,655

    Početno

    kjb, ajme, sad si mene zabrinula: moja Leda sporo uci citati, nikako da joj krene dalje od slovkanja, a ako ne slovka (pokusava citati slogove), onda nista ne razumije

  24. #24
    kjb avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    1,404

    Početno

    Ma ne se brinuti, u prvom razredu im treba puno da savladaju citanje - moj savjet je da joj das sto vise slikovnica i laganih tekstova sa slikama za citanje, to ih jako ohrabri. Moje misljenje je da program u prvom razredu nije prilagođen necitacima: tekstovi su im preteski, gradacije u tezini tekstova gotovo i da nema, premalo se vremena posvecuje malim stampanim slovima (a njih uglavnom citamo, zar ne?) i njihovoj vizualizaciji...
    Uzivajte u citanju obje

  25. #25
    ljerka avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    mali zemljani gradić
    Postovi
    307

    Početno

    Već sam stoput rekla da joj neću više pomagati i tjerati ju, opominjati, ali ne ide to tako. Tako se kaže kad sam bijesna, ali kad se ispušem, naravno da pomažem i naravno da treba pomoći. Ali, čini mi se da je Kanada specifična. Imam tamo prijateljicu koja mi nije ispričala baš lijepe priče o školovanju njene curice. Možda su to samo izolirani slučajevi, ali...
    I nije škola kriva za sve, u školi se nema dovoljno vremena za provježbati, naučiti. Tamo se daju osnove, a doma se nastavlja proces. mnogi roditelji isto tako neće dobro reagirati na učiteljičinu dobronamjernu opasku o mogućim problemima djeteta pa su stoga više puta i oprezni u savjetovanju.

  26. #26

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,118

    Početno

    kjb, oprosti ako sam direktna, ali koji je (imenom) problem kod tvoje kćeri. disleksija, nešto drugo ili je samo problem u dvojezičnosti kojoj je, kao mala, bila izložena?

    (kad čitam ovakve slučajeve kužim da sam totalno fulala struku :/ )

  27. #27
    kjb avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    1,404

    Početno

    Citiraj Val prvotno napisa
    kjb, oprosti ako sam direktna, ali koji je (imenom) problem kod tvoje kćeri. disleksija, nešto drugo ili je samo problem u dvojezičnosti kojoj je, kao mala, bila izložena?

    (kad čitam ovakve slučajeve kužim da sam totalno fulala struku :/ )
    Rekli su da nije disleksija, već joj napisali dijagnozu razvojne teškoće u čitanju. Kao popravit će se, nisu trajne teškoće.
    Ja nisam baš presretna sa objašnjenjima zašto ona ima te teškoće, to nitko ne želi nagađati.

  28. #28
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj kjb prvotno napisa
    Citiraj Val prvotno napisa
    kjb, oprosti ako sam direktna, ali koji je (imenom) problem kod tvoje kćeri. disleksija, nešto drugo ili je samo problem u dvojezičnosti kojoj je, kao mala, bila izložena?

    (kad čitam ovakve slučajeve kužim da sam totalno fulala struku :/ )
    Rekli su da nije disleksija, već joj napisali dijagnozu razvojne teškoće u čitanju. Kao popravit će se, nisu trajne teškoće.
    Ja nisam baš presretna sa objašnjenjima zašto ona ima te teškoće, to nitko ne želi nagađati.

    Ispricavam se zbog ovoga, jer se uvijek vracam na jedne te iste stvari.

    Djeca koja imaju teskoce cesto imaju problema sa senzornom integracijom (imam to doma, pa znam... evo pisali smo o tome i ovdje: http://www.roda.hr/forum/viewtopic.p...light=senzorna) i to je rjesivo AKO se rjesava.

    Zlata vrijedi knjiga Barbare Meister VItale "Jednorozi su stvarni".

    Isprika Natasi30 za offtopicarenje - nadam se da je ona na putu uspjesnog rjesenja problema svoje kceri, koji NIJE ove prirode. Sretno svima!

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •