Pokazuje rezultate 1 do 44 od 44

Tema: vještine šestogodišnjaka

  1. #1
    maribel avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    127

    Početno vještine šestogodišnjaka

    Za koji dan i mi smo u ovoj skupini, pa me zanima što sve treba jedan šestogodišnjak svladati kako od intelektualnih tako i drugih vještina.
    Na jesen smo predškolarci, pa mi je jasno da su to predčitačke sposobnosti- glasovna analiza i sinteza.
    Orijentacija u prostoru-lijevo, desno, gore, dolje, iznad, ispod...
    Što je s crtanjem?
    Što dijete ove dobi svakako treba znati nacrtati?
    Čovjeka, životinje, geometrijske likove..
    Plivanje, rolanje, vožnja bicikla-eto mi na proljeće još samo bicikl da svladamo bez pomoćnih.
    Ma ja zapravo znam da je svako dijete drugačije i da mnogi već čitaju, rješavaju jednostavne matematičke operacije, ali voljela bi znati što je to minimalno za ovu dob.
    Ima li stvari koje se za ovu dob podrazumijevaju?
    Nije rijetkost da ljudi od struke navode neke parametre znanja sukladno dobi, mada ja osobno nisam pristalica stavljanja djece u tablice.

  2. #2
    KATALENIĆ avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Gornja Rijeka
    Postovi
    309

    Početno

    Moja Sara je u 12.mjesecu napunila 6 godina. Već ide u predškolu. jako sam zadovoljna s njom, čita od 5 godina, sve piše, računa... super mi je. Šta se tiče crtanja...crta ali nije baš nešto. Više ju privlači čitanje i pisanje. Kao što kažeš,svako dijete je drugačije.

  3. #3
    malena beba avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Lokacija
    dalmacija
    Postovi
    8,636

    Početno

    moja je napunila 6 u 11 mj i citanje je uopce ne zanima sto mene veome zabrinjava. zbrajat i oduzimat zna do 10 ali slova
    ono sto mi je najgore ako ja kazem neku rijec ona nema pojma koje je prvo slovo izludjuje me!! i neman pojma kako da joj to utupim!

    kupila sam joj neku igricu sa slovima pa se trudi malo vise nego inace ali jos to nije ono sto bi ja htjela. strah me da ce imati problema u skoli ako to do tada ne nauci

  4. #4
    maribel avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    127

    Početno

    Psihološki aspekt pripreme za školu

    Polazak u školu jedan je od prijelomnih događaja u životu, kad završava jedno i počinje drugo razdoblje. Djeca prema školi obično imaju pozitivan stav i očekivanja, i u tome ih svakako treba podržavati. Da bi takav stav zadržala i nakon prvih iskustava, važno je da se u školu upisuju dovoljno zrela i da raspolažu znanjima i vještinama potrebnima za uspješno nošenje sa školskim obvezama.
    Djeca koja polaze neki oblik predškolskog odgoja (vrtić, igraonicu, malu školu), na sasvim prirodan način nauče mnoge važne vještine bitne za uspješan početak školovanja: u stanju su biti odvojena od roditelja određeno vrijeme, znaju uspostaviti relativno uspješne i stabilne odnose s vršnjacima, izboriti se za sebe u uvjetima grupe, komunicirati s drugim ljudima u koje stječu povjerenje, znaju se postaviti na odgovarajući način u različitim socijalnim situacijama i sl. Sve su to vrlo značajne vještine potrebne za uspješno snalaženje u složenim socijalnim odnosima.

    Osim navedenih sposobnosti, koje bismo mogli svrstati u socijalne vještine, bitne su i određene uže sposobnosti iz područja spoznajnog razvoja na koje se onda nadovezuju vještine i znanja koja djeca kasnije uče u školi. To se prije svega odnosi na sposobnosti koje su u osnovi početnog pisanja i čitanja, a što je svakako najvažniji obrazovni segment na početku školovanja.

    Grafomotoričke sposobnosti odgovorne su za "tehnički" aspekt pisanja, a perceptivne omogućuju točno uočavanje i interpretaciju podražaja iz okoline. Grafomotoričke sposobnosti uvježbavaju se aktivnostima koje zahtijevaju fine pokrete ruku, poput crtanja, slikanja, modeliranja i sl. Korisne su aktivnosti kod kojih se vježba držanje olovke, kontrola pritiska olovke, povlačenje crta različita oblika, dužine i smjera, precrtavanje različitih likova, ucrtavanje, opcrtavanje i sl.

    Iako vrlo važne, grafomotoričke sposobnosti nisu dovoljne za uspješno svladavanje pisanja. Da bi dijete uspješno pisalo riječi, mora razumjeti da se riječi sastoje od glasova, tj. usvojiti još jednu važnu vještinu: sposobnost glasovne analize i sinteze. Glasovna analiza odnosi se na sposobnost rastavljanja riječi na glasove od kojih se sastoji, a sinteza na sposobnost prepoznavanja riječi na temelju sekvencijskog nizanja glasova koji je sačinjavaju. Ta sposobnost uvježbava se postupno i kroz igru: npr. od djeteta se traži da navede kojim slovom (glasom) počinje neka riječ, da navede što više riječi koje počinju istim glasom, koje u sebi sadrže neki glas, koje završavaju nekim glasom, pa sve do toga da navede sve glasove koji sačinjavaju određenu riječ ili da prepozna riječ po pojedinim glasovima. U početku su to kratke riječi, a kasnije sve duže. Katkad je dobro umjesto rastavljanja riječi na glasove uvježbavati rastavljanje riječi na slogove, što je djeci ritmički bliže i jasnije (npr. ži-ra-fa), pa tek poslije prijeći na rastavljanje riječi na pojedine glasove. Neka djeca imaju s tim više problema, i kod njih je potrebno više vježbe, a katkad treba zatražiti i stručnu pomoć.
    Dobro je djecu zainteresirati i za slova. Korisno je, iako nije nužno, da do polaska u školu dijete zna barem donekle pisati i čitati velika tiskana slova. Naravno, neka djeca, koja su posebno zainteresirana, u tome će do početka nastave biti već prilično vješta.

    Osnovne matematičke pojmove i operacije dobro je kroz igru uvježbati do stupnja da dijete može uspješno baratati osnovnim pojmovima količine, procesom uspoređivanja, izjednačavanja, prebrojavanja elemenata, te da razumije logiku osnovnih računskih operacija (zbrajanja i oduzimanja).

    Različitim aktivnostima i kroz igru može se djelovati i na razvoj brojnih drugih sposobnosti koje su važne za kasnije uspješno snalaženje u školi. To se prije svega odnosi na različite perceptivne sposobnosti, poput točnog uočavanja i prepoznavanja likova različita stupnja složenosti, uočavanja detalja, sličnosti i razlika među likovima, prepoznavanja i imenovanja boja, oblika, položaja u prostoru i sl.

    Svaka komunikacija s djetetom, od razgovora pa do pričanja priča, u sebi sadrži mogućnost produbljivanja njegovih verbalnih vještina. Korisno je poticati ga na namjerno pamćenje određenih verbalnih sadržaja, poput brojalica ili pjesmica, tražiti od djeteta da prepriča neki događaj ili priču, da pronalazi bitno i sl. Igrama koje su djetetu zanimljive moguće je poticati koncentraciju i ustrajnost u određenoj aktivnosti.

    Prije polaska u školu dijete treba ovladati i određenim praktičnim znanjima, vještinama i navikama koje mu pomažu u svakodnevnom životu (samostalnost u brizi za sebe, snalaženje u okolini, vještine u ophođenju s drugima i sl.). Važno je i da bude prema svojim mogućnostima na odgovarajući način informirano o stvarnosti, što podrazumijeva određeni fond znanja o različitim pojavama u okolini, prirodnim procesima, ljudima, živim bićima, stvarima, ljudskim djelima i sl.

    Posebno je važno poučiti ga snalaženju u prometu. Stupanj osamostaljivanja u prometu treba uskladiti s djetetovim mogućnostima, ali i s objektivnim stanjem i mogućim opasnostima.

    Za dijete je svakako korisno da upozna što više zanimljivosti uz svoje okoline, te da zajedno sa svojim najbližima aktivno sudjeluje u svom životu. U uvjetima stimulativne okoline i odgovarajućem socijalnom okruženju djeca, kao znatiželjna i aktivna bića, kroz aktivnosti i igru spontano usvajaju i uvježbavaju mnoge važne sposobnosti i vještine.
    Namjerno i ciljano uvježbavanje pojedinih vještina i sposobnosti, kad je to potrebno, treba provoditi u skladu s djetetovim razvojnim mogućnostima, potrebama i željama, i svakako na način koji mu je zanimljiv i zabavan.

  5. #5
    maribel avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    127

    Početno

    Zaboravih napomenuti da sam ovo pronašla i kopipejstala.
    Nisam ovoliko stručna, pa sam zato i otvorila ovu temu.
    Još uvijek me zanima kako se vaši šestogodišnjaci snalaze.
    Mi smo upravo ovako počeli igranje s glasovima: prvo smo odvajali na slogove:ma-ma, ta-ta,itd.
    Zatim smo nabrajali pojmove na određeno slovo:m-mačka,medo, miš, meduza...p-pas, papiga,pingvin....
    Onda ja kažem slovo, a ona nabraja i obratno ja nabrajam pojmove a ona pogađa s kojim slovom počinje.
    Tako se zainteresirala i za pisanje.
    Prepričati priču može-ali uvijek je muka dočekati bit-ona krene od Adama i Eve, a priči nikad kraja. No onda ja zapitkujem i nekako dođemo do srži.
    Čula sam isto tako da je dobro naučiti rolanje-da je to zapravo povezano s pisanjem,točnije povlačenjem ravnih linija od crte do crte.
    Je li to stvarno tako?
    Ma eto sigurna sam da se o ovom već diskutiralo, ali nije na odmet sakupiti par dobrih informacija.

  6. #6
    malena beba avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Lokacija
    dalmacija
    Postovi
    8,636

    Početno

    evo, procitala sam sve. moja zna rastavit na slogove bez problema ali opet ne zna koje je prvo slovo!! da jos napomenem da ona zna sva slova i da sva slova zna napisat kao i neke rijeci (mama, tata,baka,dide, te nasa imena i svoje ime). takodjer, ako joj govorim slovo po slovo napisat ce bilo koju rijec!

    prepricat pricu zna kao sto je mirabel opisala, znaci ako je poticem i zapitkujem jer inace nikad kraja. svaku noc prije spavanja citamo i onda je pitam sto smo procitali.

  7. #7
    mirje avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    763

    Početno

    maribel, možeš li, molim te, navesti izvor ovog članka?

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Citiraj KATALENIĆ prvotno napisa
    Moja Sara je u 12.mjesecu napunila 6 godina. Već ide u predškolu. jako sam zadovoljna s njom, čita od 5 godina, sve piše, računa... super mi je. Šta se tiče crtanja...crta ali nije baš nešto. Više ju privlači čitanje i pisanje. Kao što kažeš,svako dijete je drugačije.
    Mene malo zbunjuje ovo kad roditelj napiše da njegovo predškolsko dijete čita. :?

    Dali to znači da čita cijele rečenice ili samo riječi, dali je "sposobno" čitati neku knjigu sa razumijevanjem, dali čita samo velika štampana slova ili i mala ?

    Lucasu(6.5god) je maksimum čitanja Winnie ili Tom&Jerry.

    On zna pisati i čitati sva velika štampana slova, dok mala samo čita,, ali ja ne mogu reći da on zna čitati.
    Luc može pročitati riječi od nekih 6-7 slova, većinu dužih riječi ne pročita kako treba, odnosno zbrčka slova.
    Riječ bez problema rastavi /sastavi (analiza, sinteza), ali recimo što se tice crtanja tu smo, pa ja ne znam gdje.
    Gledam ga kad crta doma, živa koma, on fakat ne voli crtanje, a opet u vrtiću su mu radovi puno bolji (dakle, mozda zdrava konkurencija ipak ima utjecaja na to).

    Brojati zna do 150 recimo, to je klincima vrlo jednostavno kad skuže da se ubiti sve ponavlja i mogu tak unedogled, iako su im te brojke totalno apstraktne.
    Pisati brojeve isto tako zna, oduzimanje/zbrajanje uz prstiće do 10, ali mi se čini da to još ne kuži u potpunosti.

    Orijentacija u prostoru mu je jako dobro, možda zato jer ide u sportski vrtić već četvrtu godinu, pa se oni često susreću sa pojmovima gore, dolje, lijevo, etc.

    Uglavnom, mislim da je sve u okvirima normale, sem nedostatka njegove volje da malo više poradimo na vježbenicama, ili nedaj bože da treba nekaj nacrtati.

  9. #9
    Ninči avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    2,159

    Početno

    Mondu, ja sam do polaska u školu pročitala cijelu bratovu lektiru od 1. do 8. razreda + sve čega sam se dočepala
    Dok npr. moj brat nije nikad bio, niti postao zainteresiran za čitanje. To sve ovisi od djeteta do djeteta.

    Maribel- crtanjem se nemoj opterećivati. Najveća je greška djetetu pokazivati kako da nešta nacrta. Kako dijete šta nacrta, nacrtalo je prikladno za svoju dob. To jednostavno prepusti njemu

  10. #10
    KATALENIĆ avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Gornja Rijeka
    Postovi
    309

    Početno

    Citiraj Mondu prvotno napisa
    Citiraj KATALENIĆ prvotno napisa
    Moja Sara je u 12.mjesecu napunila 6 godina. Već ide u predškolu. jako sam zadovoljna s njom, čita od 5 godina, sve piše, računa... super mi je. Šta se tiče crtanja...crta ali nije baš nešto. Više ju privlači čitanje i pisanje. Kao što kažeš,svako dijete je drugačije.
    Mene malo zbunjuje ovo kad roditelj napiše da njegovo predškolsko dijete čita. :?

    Dali to znači da čita cijele rečenice ili samo riječi, dali je "sposobno" čitati neku knjigu sa razumijevanjem, dali čita samo velika štampana slova ili i mala ?

    Lucasu(6.5god) je maksimum čitanja Winnie ili Tom&Jerry.

    On zna pisati i čitati sva velika štampana slova, dok mala samo čita,, ali ja ne mogu reći da on zna čitati.
    Luc može pročitati riječi od nekih 6-7 slova, većinu dužih riječi ne pročita kako treba, odnosno zbrčka slova.
    Riječ bez problema rastavi /sastavi (analiza, sinteza), ali recimo što se tice crtanja tu smo, pa ja ne znam gdje.
    Gledam ga kad crta doma, živa koma, on fakat ne voli crtanje, a opet u vrtiću su mu radovi puno bolji (dakle, mozda zdrava konkurencija ipak ima utjecaja na to).

    Brojati zna do 150 recimo, to je klincima vrlo jednostavno kad skuže da se ubiti sve ponavlja i mogu tak unedogled, iako su im te brojke totalno apstraktne.
    Pisati brojeve isto tako zna, oduzimanje/zbrajanje uz prstiće do 10, ali mi se čini da to još ne kuži u potpunosti.

    Orijentacija u prostoru mu je jako dobro, možda zato jer ide u sportski vrtić već četvrtu godinu, pa se oni često susreću sa pojmovima gore, dolje, lijevo, etc.

    Uglavnom, mislim da je sve u okvirima normale, sem nedostatka njegove volje da malo više poradimo na vježbenicama, ili nedaj bože da treba nekaj nacrtati.
    Sara pročita cijelu knjigu koja je napisana malim pisanim slovima... tako da mogu reći da zna čitati. čita sve, uživa u tome i jako sam ponosna na nju zbog toga. posudi si knjigu u knjižnici i sama ju pročita i prepriča mi sve šta je bilo u njoj.

  11. #11
    tenshi avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    274

    Početno

    moj sin je dragi pametan djecak koji je znao citati, racunati i sve zivo prije polaska u skolu, i onda se desilo na pregledu kod doktorice da je nacrtao djecaka po principu 5 crta, krug i tockice za oci... naime, ja ga nikad nisam forsirala da crta nesto odredeno, dakle, recimo, ljude, a on je uvijek crtao lijepo i nije bi bilo ni na kraj pameti da bi to mogao biti problem pa nam je rekla doktorica da poradimo na tome prije razgovora s pedagogicom... i stvarno smo morali raditi na tom crtanju ljudi malo prije pocetka i po pocetku skolske godine, nikako nije htio crtati ljude, a zadaci su stalno zahtjevali crtanje ljudi i to su bile muke, koliko se bunio i odbijao crtati... tako da svakako poradite na tome ako jos niste

  12. #12

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Citiraj KATALENIĆ prvotno napisa
    Sara pročita cijelu knjigu koja je napisana malim pisanim slovima... tako da mogu reći da zna čitati. čita sve, uživa u tome i jako sam ponosna na nju zbog toga. posudi si knjigu u knjižnici i sama ju pročita i prepriča mi sve šta je bilo u njoj.
    Katalenić-hvala na odgovoru.
    Curka ti je super 8)

  13. #13

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Citiraj tenshi prvotno napisa
    moj sin je dragi pametan djecak koji je znao citati, racunati i sve zivo prije polaska u skolu, i onda se desilo na pregledu kod doktorice da je nacrtao djecaka po principu 5 crta, krug i tockice za oci... naime, ja ga nikad nisam forsirala da crta nesto odredeno, dakle, recimo, ljude, a on je uvijek crtao lijepo i nije bi bilo ni na kraj pameti da bi to mogao biti problem pa nam je rekla doktorica da poradimo na tome prije razgovora s pedagogicom... i stvarno smo morali raditi na tom crtanju ljudi malo prije pocetka i po pocetku skolske godine, nikako nije htio crtati ljude, a zadaci su stalno zahtjevali crtanje ljudi i to su bile muke, koliko se bunio i odbijao crtati... tako da svakako poradite na tome ako jos niste
    Da, upravo i mene to brine.
    Moj L ne voli crtati ljude i ne možeš ga nikako navesti da ih crta, on voli slikati vodenim bojama, razne pejsaže, ali ljude nikako.
    A baš nam je psihologinja na roditeljskom u vrtiću natuknula da se jako obraća pažnja na to kako crtaju ljude (detalji tipa uši, pet prstiju na ruci i sl.)

    Ako imaš neku čarobnu tehniku, kako ste to uspjeli "izvježbati" molim te, podijeli to i s nama.

    Hvala !

  14. #14
    KATALENIĆ avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Gornja Rijeka
    Postovi
    309

    Početno

    Citiraj Mondu prvotno napisa
    Citiraj KATALENIĆ prvotno napisa
    Sara pročita cijelu knjigu koja je napisana malim pisanim slovima... tako da mogu reći da zna čitati. čita sve, uživa u tome i jako sam ponosna na nju zbog toga. posudi si knjigu u knjižnici i sama ju pročita i prepriča mi sve šta je bilo u njoj.
    Katalenić-hvala na odgovoru.
    Curka ti je super 8)
    Hvala.

  15. #15
    maribel avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    127

    Početno

    Eto drage moje- djeca su kao cvjetići na livadi :svaki svoje boje, drugačijeg mirisa, oblika...
    Definitivno su razlike očite: vidite djeca predškolske dobi čitaju knjige s razumijevanjem(mislim da je to 2.razred osnovne-razumijem što čitam), a neki usvajaju sintezu i analizu kao recimo mi.
    A sad crtanje: lik čovjeka pod obavezno!!! Na upisima u školu starija ga je crtala kao dobar dan na svim razgovorima od škole, doktora, vrtića...
    Pa ipak mislim da im treba pomoći učiti crtati: tipa gdje su uši(moja obavezno nacrta dugi kosu, pa se uši ne vide), pa prsti na ruci(čak bi trebali pripaziti da ih ne crtaju kao pregršt crtica,već lijepih 5 dobro raspoređenih prstića)....Bitno je i da lik stave na sredinu papira, s dobrim omjerima pojednih dijelova tijela(recimo da nije glava ogromna, a ostatak malen).
    Dobro je vježbati razne oblike:krug, trokut, kvadrat, pa ukošeni kvadrat, romboid...
    Ja mislim da sve ovo kroz igru i kad su raspoloženi može puno pomoći i da nikako ne treba prepustiti sve danima kad krenu na upise u školu.

  16. #16
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    moj nećak je na testiranju za školu umjesto ljudi uvijek crtao ninja kornjače. jer "to dobro zna, a ljude mu je dosadno crtati"

    tete nisu imale primjedbi.

  17. #17

    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    dugo selo
    Postovi
    73

    Početno

    N ima 6 godina i 8 mjeseci super čita,bratu čita knjige, i razumije što pročita,obožava crtati ali samo on zna što je nacrtao jer su mu likovi na crtežu neprepoznatljivi,no tko smo mi da sudimo djetetovu umjetničkom izražaju

  18. #18

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Pa nije stvar o tome da netko od nas kritizira dijete kako crta, već u tome da je to jedna od stvari na koju psiholozi obraćaju pozornost pri upisu djeteta u školu.

  19. #19
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,414

    Početno

    koliko sam shvatila, nije važna ljepota crteža, nego da čovjek ima sve dijelove tijela:
    glavu (a na glavi oči, uši, nos, usta, kosu)
    vrat
    tijelo
    udove

    važno je da je na ruci pet prstiju

  20. #20
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Gleda se na to koliko na crtežu ima detalja - to puno govori o djetetovu opažanju i sposobnostima (uz ostale testove, naravno).

  21. #21

    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Postovi
    80

    Početno

    sve je vještine izuzetno svladao...grafomotorika mu je odlična,za crtanje je nagrađivan,zbraja i oduzima do 20 uspije ponekad i do sto

    sad ga trenutno zanima tablica množenja

    jedino je čitanje problem,već dvije godine poznaje svih 30 slova abecede no sinteza mu je uvijek predstavljala problem.pokušali smo desetke načina i tek sad smo uspjeli da čita riječi od 4 i 5 slova.

    radne listove je porješavao sve što smo mu nabavili,toliko je uporan da satima sjedi i rješava,sve nam ga bude žao pa ga šaljemo van u igru,da se malo odmori

  22. #22

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Citiraj vepar prvotno napisa
    ...radne listove je porješavao sve što smo mu nabavili,toliko je uporan da satima sjedi i rješava,sve nam ga bude žao pa ga šaljemo van u igru,da se malo odmori
    Ovo se šališ ili za ozbiljno ?!

  23. #23
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,966

    Početno

    Citiraj Mondu prvotno napisa
    Citiraj vepar prvotno napisa
    ...radne listove je porješavao sve što smo mu nabavili,toliko je uporan da satima sjedi i rješava,sve nam ga bude žao pa ga šaljemo van u igru,da se malo odmori
    Ovo se šališ ili za ozbiljno ?!
    Meni se čini da se ne šali.... To je i moj spretni sin radio. Onaj kojem je to IŠLO! A onaj koji je trebao vježbati, eeeeh... s njim se trebalo sjediti i raditi!

    Ovo je tipično! Ako djetetu ide dobro, onda će to raditi bez kraja i konca, a ako ne ide... onda se mame i tate trebaju snalaziti (vuk-lisica) kako dijete pridobiti da bar malo radi i UVJERI SE da to i može.

  24. #24

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    A vidiš, mom malom ide, ali mu se neda, živa koma kak ga moram moljakati i zašprehavati...

  25. #25
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,966

    Početno

    Citiraj Mondu prvotno napisa
    A vidiš, mom malom ide, ali mu se neda, živa koma kak ga moram moljakati i zašprehavati...
    Za mog starijeg palili su trikovi sa stvarima koje je volio - crtanje kabela, rješavanje labirinta, križaljke i sl. Kasnije je to prošireno na sve ostalo (prvo matematika, slova su došla zadnja...)

    A čitanje smo savladali uz računalo. Prvo Sebran, pa Sunčice, pa sve ostalo... Motoriku smo savladavali namatajući vunicu na klupko, uz glinu i glinamol, kaširajući jaja (evo, danas ćemo ovogodišnja), kopčajući i šijući gumbe i ne znam što sve nismo radili.... sve UZ IGRU.

    Glasovnu analizu (prema knjizi Mire Čudina Obradović) uz zabavne pjesme tipa "Što se sve radi od vode" ili "Što se sve radi od vina" (Zvonimir Balog)

    Listići - kad ih je pripremila odgajateljica u vrtiću (i dala u petak za vikend-zabavu) to se rješavalo, a kad sam ja pripremila - NO WAY man! I tako dalje i tako blize...

  26. #26

    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Postovi
    530

    Početno

    Peterlin, puno ti hvala na korisnim informacijama.

  27. #27

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    69

    Početno

    dobro da ce moj tek u 9.mj avrsiti 6 godina, jel kad citam vase postove imam osjecaj da je moj lagano u zaostatku, ili zaostao....

    sto bi znacilo da je njemu trenutno igra sve :D sto ga zanima tijekom cijelog dana

    ne mogu reci da ne zna brojeve, zbraja, slova neka zna, rastavlja ih na glasove, ali da cita. mala tiskana slova.... racuna. mnozi ... hm.... daleko je on jos od toga...

  28. #28
    iridana2666 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2004
    Lokacija
    tamo gdje je srce
    Postovi
    1,638

    Početno

    Moj mladja je pred mjesc dana napunila sest, na jesen je prdskolska i - ne zna nista! Tabula rasa! Zna brojke do 9, koji put pogodi desetku koji put ne, slova - niti jedno osim A. Ali me to nimalo ne brine jer sam se s godinama uvjerila da to nista ne znaci (inace bi ja danas bila tko zna gdje, bila sam cudo od djeteta, pisala i citala knjigice sa 3 i pol godine, sa 5 rjesavala testove za skolu, a na kraju sam tu gdje jesam ). Biti ce joj zanimljivije u skoli (ja sam prva 4 razreda provela gledajuci kroz prozor i ometajuci druge u nastavi pa su me stalno izbacivali u hodnik ).
    Moja starija je trebala preskociti 4-ti razred, ali to nisam dozvolila. Neka sve ide svojim tokom.

  29. #29
    MalaSirena avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Maksimir, Zagreb
    Postovi
    2,715

    Početno

    Što se tiče motorike, mislim da je ok - rola bez frke, bicikl bez pomoćnih vozi od prošle godine.

    Brojeve - zna brojiti do 100 i preko, zbraja do 20, a zna zbrajati i desetice i stotice. Oduzimanje - kajaznam, valjda do 10, možda 20. Zna ih i pisati, ali teže nego slova. Unatraške broji od 10.

    Slova poznaje sva već dvije godine, a u zadnjih par mjeseci ih je počeo sintetizirati (neki dan si je sam čitao knjigu 'Pliva patka' 1 - 2 pjesmice, jer ima velika slova, no zna i mala štampana). Zna napisati sva slova, neka uspješnije, neka manje uspješno. Rastavlja na slogove bez problema, a odrediti prvo i zadnje slovo može još od prošle godine.

    Crtanje - najveći problem jer to ne voli i crta ugl. isto - čovjeka (okrugla glava, okrugle oči, nasmijana usta, uši s naušnicama, kosu, tijelo, ruke s prstima - obavezno 5 prstiju, noge sa stopalima).

  30. #30
    Osoblje foruma Lutonjica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    13,505

    Početno

    Moj mladja je pred mjesc dana napunila sest, na jesen je prdskolska i - ne zna nista! Tabula rasa! Zna brojke do 9, koji put pogodi desetku koji put ne, slova - niti jedno osim A. Ali me to nimalo ne brine jer sam se s godinama uvjerila da to nista ne znaci (inace bi ja danas bila tko zna gdje, bila sam cudo od djeteta, pisala i citala knjigice sa 3 i pol godine, sa 5 rjesavala testove za skolu, a na kraju sam tu gdje jesam ).
    ovako nekako kod nas, i kćer i mama
    mislim, zna ona brojke do 10, tu nešto i zbraja i oduzima, zna većinu velikih štampanih slova pa zna pisati AKO joj netko diktira slovo po slovo, s tim da ih ne zna povezivati i čitati, od toga je miljama daleko

    ali u usporedbi s vršnjacima iz grupe od kojih neki čitaju i pišu na engleskom :shock: ... tabula rasa

  31. #31

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,940

    Početno

    što sam starija nekako se sve manje sekiram oko markovih vještina.... neki dan dođe mm iz bille i veli x mali čita piše računa i malđi je od marka pol godine


    onda moja mama y mala ne samo da piše već piše i PISANA slova....

    ( marko ima 5,5) pa se švercam na temu


    ja bih prije na to :shock:

    a sad jerbo sam se nagledala svakakve djece u svom životu i znam da rano pisanje , čitanje i ne znam kakve vještine nisu nikakva garancija za budućnost


    marko naprimjer postavlja ovakava pitanja ako je chicken jedno pile chikens su onda množina? nitko s njim ne radi engleski ,niti ne namjeravam


    a pisanje, čitanje i ostalo .... u povojima

  32. #32

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,940

    Početno

    e da trebao bi iduće godine u školu


    probat ću to odgoditi za 2011

  33. #33
    bundevica avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Postovi
    1,078

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    e da trebao bi iduće godine u školu


    probat ću to odgoditi za 2011
    Zašto bi odgađala kad je dječak pametan, samo zato što ga ne zanima čitanje i pisanje?

  34. #34

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,940

    Početno

    zato jer smatram da nauka nije zec, neće pobjeći...

    a pošto sam sustavuša tj radim u školi .eto ......

    nježan je, preemocionalan i još , po meni, niej zreo za arenu, pardon školu

  35. #35
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,966

    Početno

    Citiraj bundevica prvotno napisa
    Citiraj maria71 prvotno napisa
    e da trebao bi iduće godine u školu


    probat ću to odgoditi za 2011
    Zašto bi odgađala kad je dječak pametan, samo zato što ga ne zanima čitanje i pisanje?
    Jooj, pusti... Zna žena zašto!

    Škola je puno više i drugačije od čitanja i pisanja. Meni se čini da su djeca koja znaju nešto čitati i pisati u prednosti samo zbog jednog razloga - ostaje im više vremena za adaptaciju na učitelja, novu sredinu, nove navike...

    Moj mlađi je krenuo sa točno punih 7 godila lani, sve je bilo ok ali emocionalna prilagodba bila mu je puno, neusporedivo teža nego samo gradivo. Na kraju je ipak uspio sve savladati, a dobro mu je došlo i to što je imao pojma čitati i pisati i znao jako jaaako dobro matematiku. To mu je omogućilo taman dovoljno "lufta" da savlada socijalne odnose u razredu, koji je sastavom daleko od idealnog.

  36. #36
    bundevica avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2007
    Postovi
    1,078

    Početno

    Pitam samo zato što i moj Karlo ima 5,5 god i iduće godine bi trebao u školu. Psihologica mi je rekla da MORA u školu, jer ako bude pauzirao godinu da će se dosađivati, jer ima puno znanja (zanima ga sve osim pisanja i čitanja :/ ).
    Mislila sam da sam se pomirila s tim, a onda mi uleti profesorica i kaže ima vremena

  37. #37
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,966

    Početno

    Citiraj bundevica prvotno napisa
    Pitam samo zato što i moj Karlo ima 5,5 god i iduće godine bi trebao u školu. Psihologica mi je rekla da MORA u školu, jer ako bude pauzirao godinu da će se dosađivati, jer ima puno znanja (zanima ga sve osim pisanja i čitanja :/ ).
    Mislila sam da sam se pomirila s tim, a onda mi uleti profesorica i kaže ima vremena
    Psiholog može procijeniti DIJETE kao pojedinca. Učitelj ima jasniju sliku o dinamici učionice. To ne treba podcijeniti... Ja sam se (neugodno) iznenadila kad sam vidjela koliko to djeci zna teško pasti... a nitko unaprijed ne zna sastav razreda ni s čime će se dijete morati nositi.

    Ne znaš unaprijed... Možeš samo napraviti što misliš da je najbolje i nadati se da će tako i biti.

    Mom bistrom sinu upisali su u knjižicu dodatnu nastavu iz mat (nisam to ni znala iako uredno visim u školi). Prokužih stvar - dijete je u boravku, a da bi ga zabavile, učiteljice su mu uvijek davale više nego ostalima. Stvar je fino funkcionirala, kad su mu to na kraju upisali u knjižicu. Nije jedini.... Zaokupljanje stvarima koje mu idu od ruke dalo mu je dodatno samopouzdanje i pomoglo da savlada i sve ostalo (npr. pisanje - ljevak je). Sve pet! A nikakav psiholog me nije pripremio na razred s nekoliko konstantnih ometača nastave i kapa dolje učiteljicama koje su to tijekom godine rješavale i sasvim solidno privele kraju.

  38. #38
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno

    Citiraj bundevica prvotno napisa
    Pitam samo zato što i moj Karlo ima 5,5 god i iduće godine bi trebao u školu. Psihologica mi je rekla da MORA u školu, jer ako bude pauzirao godinu da će se dosađivati, jer ima puno znanja (zanima ga sve osim pisanja i čitanja :/ ).
    Mislila sam da sam se pomirila s tim, a onda mi uleti profesorica i kaže ima vremena
    zašto bi MORAO?
    mora samo ako je školski obveznik, tj rođen do 31.03.
    a ne mora ni tada
    ako vi procijente da nije za školu
    i tražite odgodu

    ja sam se 6 godina mučila s tom temom, bila debelo uvjerena da će mi dijete ić sa 6.5 godina
    i neće
    velika je, pametna , zbraja i oduzima do 10 bez greške, uglavnom i do 20, analiza i sinteza su savršene, razdvaja riječi na slogove, zna sva slova, čita polako (to je sve sama savladala u zadnjih mjesec dana, ja sam joj pokazala, na njeno traženje, velika štampana slova, nemam pojma gdje je skinula mala)
    crta bolje od mene (ok, to nije teško)
    jako je zanima engleski, svaki dan sama gleda i ponavlja magic english, stalno pita kako se ovo kaže na engl, kako ono.....
    i mogla bi u školu
    ali je jako, jako zaigrana
    i puna nemira
    i baš ono pravo dijete koje duboko vjeruje u zubić vilu i djeda mraza
    i ne želim joj to oduzeti

  39. #39

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,940

    Početno

    Marko je savladao čitanje, pisanje i sve ono što me je mučilo lani. Sada uči svirati gitaru... mm ga uči.

    Za školu sam još u dvojbama.

    Mada je na prvi pogled idealan razred, savršena učiteljica, ali opet .........

  40. #40

    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Postovi
    6,841

    Početno

    Podižem.

    Ovako, A. će uskoro imati 6 godina. Čita (s razumijevanjem, kao mi odrasli) od nepune 4, zbraja, oduzima, množi (dijeljenje još nije svladao), rastavlja na slogove bez greške (nitko ga nije učio čitati , samouk je ) . Sve 5.

    Ali, grafomotika mu malo šteka. Odnosno, ja ne mogu procijeniti da li stvarno šteka ili je u granicama očekivanog za njegovu dob (a sve ovo ostalo je, po procjeni vrtićke psihologice za 2-3-4 godine unaprijed). Ljevak je. Olovku srži ispravno, već odavno. Kad piše, hoće poslušati da slova (velika štampana) piše onako kako treba. Uglasta slova su mu ok, zaobljena lošija. Ponekad još J, Z i N okrene na krivu stranu. Problem mu je nacrtati krug, osmice, slovo S, latice cvijeta, znači sve okruglasto. Crtanje općenito ne voli. Čovjeka zna nacrtati kako treba - ali baš neće (svega 2-3 puta ga je nacrtao lijepo), radije crta štapiće umjesto ruku i nogu (kaže da su to "stickersi", što god to bilo). Bojanje je odnedavno super, otkrio je da ne mora upirati bojicom u papir. Osim drvenih bojica, nikakve druge ga ne zanimaju, neće ni pokušati vodene ili tempere. U vrtiću najčešće neće crtati, tete ga ne forsiraju, rijetko im se priduži, on se radije igra s legicama.

    Trebam li ga uopće forsirati da se "druži s olovkom"? Meni nije važno što on piše/crta, taman da samo crte povlači (ali samoinicijativno), ja bih bila mirna.

  41. #41
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,966

    Početno

    Evo što smo mi dobili u vrtiću prije par godina (autorica je prof. Branka Starc, psiholog):

    Dijete u dobi od 5-6 godina:
    o Pita za značenje riječi koje ne razumije
    o Postavlja brojna pitanja
    o Traži da mu se čita
    o Koristi sve vrste rečenica (potvrdne, upitne, usklične)
    o Prepričava priče
    o Imenuje dane u tjednu
    o Zaštitnički se odnosi prema mlađoj braći (djeci)
    o Uspostavlja prijateljstva
    o Sudjeluje u grupnim igrama
    o Voli društvene i sportske igre
    o Često se igra uloga (s lutkama i drugim igračkama)

    Na letku nije bilo ništa o grafomotorici ALI upravo je Branka Starc osoba koja je meni "otkrila tajnu" olovke trokutastog presjeka koja omogućava ispravan hvat kod djece koja imaju problema s tim I ZA LJEVAKE (moj mlađi je iz tog jata).

    Fina motorika može se vježbati i na drugačije načine, ne nužno olovkom, iako u ovoj dobi već je dobro upoznavati dijete s tim (treba početi s trokutastim debelim bojicama i kredama). Korisna napomena: sad će pred početak škg toga biti u Lidlu za jeftine pare.

    Vježbe za finu motoriku općenito:
    - vezanje cipela
    - igre sa sitnim igračkama (puzzle, sitne lego kocke)
    - upotreba škara (za ljevake preporučljivo je nabaviti ljevačke, danas to ne košta ništa više od dešnjačkih, a ima ih većina knjižara) - kolaž i slično; moji dečki su voljeli sastavljati rastavljene slike. Uzmeš dva ista kataloga kojima nam filaju poštanske sandučiće, dijete nek si odabere sliku, jednu izrežeš ili rastrgaš na 4-6 dijelova (kasnije i više) i daš mu škare i ljepilo da sastavi i nalijepi na prazan papir. Drugi katalog služi kao "predložak" kako slika treba izgledati. Može se raditi i nakaradne kolaže tj. sastavljati nespojive stvari, pa ispadne štošta smiješno i zabavno
    - pecanje i stavljanje mamca na udicu - dušu dalo za lijene dečke koji ne bi koristili svoje prste (vježba za finu motoriku + strpljivost i čekanje pravog trenutka da riba zagrize, a isto nema veće radosti nego kad ju izvuče iz vode...)
    - slagalice od šarenih čavlića
    - plastelin i slamke za izradu kompliciranih konstrukcija (dvorci i slično) - plastelin treba formirati u kuglice, slamke narezati na kraće dijelove (nek dijete sve radi samo, treba mu samo pokazati) i udri! Cremona na djelu! Umjesto plastelina vrijedi i glinamol i slano tijesto i slično
    - rezanje povrća i drugo pomaganje u kuhinji, izrada voćne salate...- igla i konac
    - rezbarski luk ili neka pila koja je zgodna za malu ruku (tu je problem za ljevake jer njima rijetko što od "desnog" alata paše, ali naš sin se uredno snalazi)
    - vijci i slično (isto, ljevacima to zna biti problem pa se trebaju malo potruditi, ali ide to)
    - izrada brodića i aviona od papira

    Grafomotorika
    - nabaviti krede da se može šarati po asfaltu vani
    - ako ima mjesta, doma nabaviti ploču za krede ili debele flomastere
    - nalijepiti na ulazna vrata iznutra (ili negdje gdje ima mjesta) veeeeliki papir pa nek dijete crta čime god želi po tome
    - rješavanje zadataka tipa labirint, ispunjavanje slike
    - bojanke (tko voli, moji baš nisu bili oduševljeni)
    - logičke igre koje treba rješavati olovkom iz dječjih enigmatskih časopisa

    Što se tiče slikanja, ako dijete ne želi kist, nek slika prstima namočenim u boju ili mu napravi pečate od sirovog krumpira, tako se može lijepo "slikati" i obično se probije led prema kistovima.

  42. #42

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    883

    Početno

    Možete u knjižnici posuditi ovu knjižicu, ima fora vježbica s prstima http://www.superknjizara.hr/index.ph...d_knjiga=35824
    Posljednje uređivanje od kloolk : 14.06.2012. at 10:18

  43. #43
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    zasto se ja nisam nikad pitala ta pitanja? :/
    cak bi i preletila preko onog popisa od Peterlin kojeg bi dobili na roditeljskom...

  44. #44
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Citiraj leonisa prvotno napisa Vidi poruku
    zasto se ja nisam nikad pitala ta pitanja? :/
    cak bi i preletila preko onog popisa od Peterlin kojeg bi dobili na roditeljskom...
    Ja bih rekla da ti ništa nije bilo čudno.
    Počneš se pitati kad primjetiš da nešto odudara (od vršnjaka, od redovnog ponašanja, od onog što si očekivao,...).

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •