Results 1 to 14 of 14

Thread: Demokratsko obrazovanje (a ne učenje o demokraciji)

  1. #1
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default Demokratsko obrazovanje (a ne učenje o demokraciji)

    Na temi o obrazovanju na drugačiji način počela sam malo OTpičariti pa sam otvorila ovu temu jer me zanimaju mišljenja roditelja o spomenutom odgojno-obrazovnom modelu.

    Npr. koliko vas je čulo za takvu vrstu obrazovanja, mislite li da se elementi trebaju uvesti u naše škole, biste li voljeli osnovati takvu školu u HR i sl.

    Paste-aću postove koji su bili OT...

  2. #2
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Quote Originally Posted by the enchantress
    Da malo podignem temu

    Evo, nije homeschooling, ali je bar A.S. Neill za sve vas koji želite nešto drugo za svoju djecu.

    Dani demokratskog obrazovanja počinju za tjedan i pol i to s BBC-jevim obiteljskim igranim filmom 'Summerhill'.

    Ako imate dijete koje čita titlove i može izdržati 1'40min filma svakako ga dovedite. Ulaz je besplatan, a više o filmu i malo o školi 'Summerhill' za one koji nisu čuli za nju imate ovdje

    http://www.roda.hr/rodaphpBB2/viewtopic.php?t=74580


    Kada sam prvi puta gledala film ježila sam i suze puštala kao kišna godina (a tada još nisam bila trudna ).
    Nadam se da će i vas oduševiti i da se vidimo.

    P.S. Ako imate nekog tko bi volio upoznati učitelje i učenice iz demokratskih škola Summerhill i Sands pls proslijedite im ovaj link s rasporedom predavanja

    http://www.slobodnaskola.hr/index.php?p=article&g=5

  3. #3
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin
    Ima nešto o Summerhillu i ovdje:

    http://www.globus.com.hr/Clanak.aspx...&ClanakID=1272

    Inače, knjigu SLOBODNA DJECA SUMMERHILLA pročitala sam prvi put davno, možda i prije dvadesetak godina. Tada me oduševila, ali sada, kad sam majka školske djece, vidim i dosta nedostataka.

    Sve je to divno, ima zaista pozitivnih elemenata, djeca su slobodna, aliiiii treba uzeti u obzir da je ta škola (i ta filozofija) nastala kao protuteža viktorijanskom engleskom sustavu školovanja, a ne ovom našem koji mi imamo danas. Eto, baš u članku piše da kabineti za prirodne predmete zjape prazni, a djeca koja se ondje školuju žele uglavnom biti umjetnici.

    Svaki (pa i ovaj koji nudi Summerhill) školski sustav ima nedostataka. Ima, dakako, i prednosti. Svaki (pa i homeschooling) način školovanja također ima prednosti i nedostataka.

    Inače, u Summerhill roditelji mogu upisati i sasvim malu djecu (kako je to u Engleskoj običaj, dati ih u internat :shock: u dobi od 7 godina) pa nek se snalaze.... Ne mogu zamisliti da bih svoje dijete osnovnoškolske dobi dala u internat. To mi je teško shvatljivo za naše uvjete, ali vidim razloge zašto je takav tip škole nastao baš u Engleskoj baš u to vrijeme. Tamo sam SUSRELA roditelje koji su jedva čekali da im djeca dorastu do desete godine i da ih se riješe upisom u internat.


    Umijeće je prepoznati što od toga odgovara baš našoj djeci.

    U ovoj državi osnovno (a i srednje, uskoro) školovanje je zakonska obveza. Ne znam kako bi se škola tipa Summerhill uklopila u naš zakon, ali nije to nemoguće - MZOŠ verificira programe svih privatnih škola.

    Po mom mišljenju, bilo bi dobro da roditelji ipak ima mogućnost odabira (a stvari se kreću u tom smjeru) onoga što smatraju najboljim za svoje dijete, jer nije svaki način školovanja najbolji za svako dijete.

  4. #4
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Quote Originally Posted by the enchantress
    Peterlin, slažem se sa svime što si napisala.

    Ono što mene osobno najviše smeta u HR je taj pluralizam koji navodno postoji, a u stvari ga nema.

    Vjerujem da Summerhill nije za svakoga. Za svakog roditelja pogotovo. Osobno mi je ideja boarding schoola toliko užasno strana i nikada ne bih dala dijete daleko od sebe.

    Kao što kažeš, nije niti homeschooling za svakoga, niti Steinerova pedagogija, niti škole po uzoru na Sudbury Valley, niti državna škola.

    No i djeci i roditeljima treba omogućiti izbor vrste školovanja (pogotovoa kada govorimo o obrazovanju kod kuće). No naša država to ne dozvoljava.

  5. #5
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Jednu bih stvar promijenila u svom prijašnjem postu - tvrdim da iako je osnovan prije 88 godina, Summerhill je još uvijek ispred svoga vremena.

    Jer djeca u našim školama nisu slobodna, ne mogu biti ono što zaista jesu, individue s vlastitim tempom usvajanja gradiva, npr.

    Radim u školi i tome sam svjedočila. Očekuje se da svi učenici savladavaju kurikulum istovremeno. Ja sam imala onih koji su neke dijelove kurikuluma bili sposobni savladati tek dvije godine nakon svojih vršnjaka. I dopustila sam im to. Jer koja je ionako svrha? Da ih silujem tražeći od njih nešto što oni trenutno nisu u stanju savladati (ovdje ne govorim o lijenosti).
    Sve demokratske škole dopuštaju tu slobodu, za razliku od državnih škola.

    Ravnateljica Summerhilla je rekla nešto što mi se urezalo u pamćenje, a to je da Summerhill odgaja sretne ljude. Ima ih smetlara, poštara, zastupnika, glumaca, ali kada god imaju svoj reunion, vidi se da su, bez obzira na mjesto na socijalnoj ljestvici, to sretni ljudi koji preuzimaju odgovornost u svojim zajednicama i aktivno sudjeluju u njima.

    To je ono što državne škole ne uče našu djecu. Izabrati, preuzeti odgovornost za svoj izbor, snositi posljedice ako treba. Pod posljedicama ne mislim npr. ako odlučiš ne napisati DZ dobijaš jedinicu.

    Evo što kaže jedna učenica iz demokratske škole s kojom sam pričala. Posljedica nepisanja DZ može biti nesavladavanje gradiva u potpunosti, gomilanje zaostalih obveza vezanih uz gradivo i na kraju ne postizanje samozadanog cilja u djeteta. To je puno veći motivator od jedinice. Bar kod spomenutih učenika demokratskih škola.

  6. #6
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    No ovo je sada topic o demokratskom obrazovanju. Iako novotvorina, možemo reći iako se primjenjuje u slobodnim školma poput Summerhilla već desetljećima.

    Nisu sve demokratske škole nalik Summerhillu koji ide jako široko u pogledu dječjih sloboda.

    Neke imaju više restrikcija i drugačija pravila.

    No svima im je zajedničko da:

    djeca mogu birati žele li pohađati natavu ili ne čime na satove dolaze motivirani učenici

    učenici u bilo kojem trenutku mogu doći ili otići sa sata

    mogu zajedno s učiteljima birati udžbenike koje će koristiti

    mogu izabrati metode učenja i sl.

    sami donose pravila koja svi moraju poštivati

    ukoliko su kazne potrebne, sami ih donose

    imaju demokratske sastanke na nivou cijele škole po principu jedna osoba jedan glas kojima utječu na zbivanja u školi

    glas svakog učenika je jednakovrijedan kao i glas ravnatelja ili profesora

    itd.

  7. #7
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by the enchantress
    Jednu bih stvar promijenila u svom prijašnjem postu - tvrdim da iako je osnovan prije 88 godina, Summerhill je još uvijek ispred svoga vremena.

    Jer djeca u našim školama nisu slobodna, ne mogu biti ono što zaista jesu, individue s vlastitim tempom usvajanja gradiva, npr.

    Radim u školi i tome sam svjedočila. Očekuje se da svi učenici savladavaju kurikulum istovremeno. Ja sam imala onih koji su neke dijelove kurikuluma bili sposobni savladati tek dvije godine nakon svojih vršnjaka. I dopustila sam im to. Jer koja je ionako svrha? Da ih silujem tražeći od njih nešto što oni trenutno nisu u stanju savladati (ovdje ne govorim o lijenosti).
    Sve demokratske škole dopuštaju tu slobodu, za razliku od državnih škola.

    Ravnateljica Summerhilla je rekla nešto što mi se urezalo u pamćenje, a to je da Summerhill odgaja sretne ljude. Ima ih smetlara, poštara, zastupnika, glumaca, ali kada god imaju svoj reunion, vidi se da su, bez obzira na mjesto na socijalnoj ljestvici, to sretni ljudi koji preuzimaju odgovornost u svojim zajednicama i aktivno sudjeluju u njima.

    To je ono što državne škole ne uče našu djecu. Izabrati, preuzeti odgovornost za svoj izbor, snositi posljedice ako treba. Pod posljedicama ne mislim npr. ako odlučiš ne napisati DZ dobijaš jedinicu.

    Evo što kaže jedna učenica iz demokratske škole s kojom sam pričala. Posljedica nepisanja DZ može biti nesavladavanje gradiva u potpunosti, gomilanje zaostalih obveza vezanih uz gradivo i na kraju ne postizanje samozadanog cilja u djeteta. To je puno veći motivator od jedinice. Bar kod spomenutih učenika demokratskih škola.
    Ne bih se složila s onim boldanim... DANAS postoji zakonski okvir o primjerenom obliku školovanja, to je individualizacija pristupa i prilagođeni program.

    Problem je u tome što sustav nije osposobljen (još, ali radi se na tome, v. materijale na stranicama AZOO) za takvu nastavu. Mnogi učitelji ne znaju što i kako s djetetom koje jako odudara od prosjeka. Mnogi roditelji nemaju pojma da postoji mogućnost školovanja za njihovu djecu koja bi to sve uzela u obzir (od pomagača u nastavi, do prilagodbe programa u mnogim segmentima).

    Eh, sad... Da se djeci osnovnoškolske dobi dopusti da ne znaju tablicu množenja, to mi je potpuno neprihvatljivo. To nisu znanja za demokraciju, to su znanja ZA ŽIVOT. Mnoge od njih treba minimalno usmjeriti i pogurati (a za to djeca osnovnoškolske dobi nisu ni zrela ni sposobna) da bi postigli najviše što mogu.

    I ne vjerujem da Summerhill odgaja sretne ljude. Možda stvara neke pretpostavke za to, ali zamislite samo - dijete koje se u dobi od 15 (ili 19) godina želi upisati na studij koji želi, ustanovi da to NE MOŽE jer ne zna kemiju/matematiku/bilo što , a u tom trenutku više ne može ništa promijeniti...

    Osnovna škola daje osnovno znanje. O načinima poučavanja možemo diskutirati, ali da bi društvo bilo istinski demokratsko, treba djecu odgajati PRIMJEROM a ne pustiti ih da rastu kao divlja loza. U 2-3 generacije Summerhilla za sve dogodilo bi se da se 80% znanja izgubi, a to mi je nekako :/ .... Mislim da bi to učinilo više štete nego koristi.

  8. #8
    Audrey's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,023

    Default

    Quote Originally Posted by the enchantress
    djeca mogu birati žele li pohađati natavu ili ne čime na satove dolaze motivirani učenici

    učenici u bilo kojem trenutku mogu doći ili otići sa sata

    glas svakog učenika je jednakovrijedan kao i glas ravnatelja ili profesora

    itd.
    Ostalo mi je ajde ok, ali ovo mi je čisti raspašoj. Ja sam za da se dijete uvažava kao osoba, da ga se pita za mišljenje i da se to mišljenje uvažava, ali tretirati DJECU na isti način kao ODRASLE po meni nije fer prema toj djeci i mislim da im se time ne čini usluga. Za donijeti neke odluke treba zrelost, i koliko god to nedemokratski zvučalo, stvari kao nametanje autoriteta, usmjeravanje u drugom pravcu i zabrane su kojiput nužne za dobrobit djeteta, kako u odgoju tako i u obrazovanju (uostalom, postoji li stroga granica između tog dvojeg?).

    Po meni je to ekstrem, i kao svaki ekstrem ne zvuči mi dobro. Ja sam za neku sredinu, s time da se treba promatrati pojedino dijete i raditi otklon od te sredine ako je to od koristi tom djetetu.

    Ako je ovo trebao biti topic podrške, ja se ispričavam, i moj post možete obrisati.

  9. #9
    Juroslav's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Agram - centar, jug i negdje između
    Posts
    1,508

    Default

    pročitah "Slobodnu djecu Sumerhilla" prije nekih 15-ak godine

    jako mi se dopala - za čitanje

    nikad ne bih djecu upisal u takvu školu - da postane obavezna, moja djeca bi se školovala doma

    i potpisujem Peterlin

  10. #10
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Quote Originally Posted by Audrey
    dijete i raditi otklon od te sredine ako je to od koristi tom djetetu.

    Ako je ovo trebao biti topic podrške, ja se ispričavam, i moj post možete obrisati.
    Ma kakavi, ja samo pitam što roditelji/djeca/odgajatelji/učitelji misle o navedenoj temi. O ovom modelu odgoja i obrazovanja se u HR baš ne zna puno, naši roditelji i učitelji nisu bili u kontaktu s takvom djecom, učiteljima i roditeljima koji djeluju u takvim školama pa sam radoznala koliko naši ljudi, oni koji su nešto načuli, zaista znaju i kako razmišljaju.

  11. #11
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    Ja sam negdje na tragu Peterlin-inih razmišljanja... I kao i Juroslav, čitala sam "Slobodnu djecu Summerhilla" dok još bijah mlađahna (u srednjoj školi, prije puuno više od 15 godina) i puno više "demokratski" nastrojena nego što sam to danas, kada, za razliku od onih mladenačkih "infišacijuna" svim i svačim, imam svoje pravo, živo dijete, za koje - da, želim da odrasta slobodno, ali - ne, ne bih željela da tom svojom slobodom maše pred nosom nekoga tko je manje slobodan od nje, odnosno guši slobodu nekoga drugoga.
    Ne znam jesam li bila dovoljno jasna...

    Osim toga, dosta godina nakon što sam knjigu pročitala, naišla sam u nekim novinama na članak pod naslovom (zašto sam to uopće zapamtila?) "Skupa djeca Summerhilla"... Pogađate otprilike temu... Mislim da je i to nešto o čemu bi trebalo razmišljati kad glorificiramo i zamišljamo Summerhill...

    A sada nešto drugo:
    Quote Originally Posted by the enchantress
    Ja sam imala onih koji su neke dijelove kurikuluma bili sposobni savladati tek dvije godine nakon svojih vršnjaka. I dopustila sam im to.
    Ovo posve poštujem. Ali, smijem li te pitati: što si radila sa djecom koja su bila daleko ISPRED svojih vršnjaka (jer, posve sam sigurna da je bilo i takvih...)? Na koji si im način dopuštala da to budu? (Na ovo bih pitanje, koje nije nimalo provokativno, uistinu molila odgovor, jer me to i osobno zanima)...
    I još ovo:
    Quote Originally Posted by the enchantress
    To je ono što državne škole ne uče našu djecu. Izabrati, preuzeti odgovornost za svoj izbor, snositi posljedice ako treba.
    S ovim se ne bih u potpunosti složila. Najprije, jer nije dobro generalizirati. Zatim, gle, ja sam završila dosta državnih škola, i gle čuda, izabrala sam (sama!), preuzela sam odgovornost za svoj izbor, (nisam imala potrebe snositi posljedice), i, napokon, i ja sam SRETNA. Je li to nešto neobično? No, svakako ću dodati još da to što je u mom slučaju ispalo kako je ispalo, nije ISKLJUČIVO zasluga (državne) škole... Pripisala bih to velikim dijelom još i čudesnom kolopletu nekih drugih stvari u životu kao što su genetski kod, kućni odgoj, moja osobnost, "state of mind" i vjerojatno još ponešto sjedinjeno na jednom mjestu...

    A sad ste me natjerali da idem potražiti knjigu (negdje ju moram pronaći na svojim policama!) i ponovno ju pročitati (iako mislim da je bila BIGZ-ovo izdanje)... Baš me zanima hoće li s odmakom od puno godina izazvati onaj isti blještavi efekt!

  12. #12
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Malo sam u cajtnotu pa ću ti Forka samo na brzinu odgovoriti da ne ispadnem nepristojna.

    Znam da ćete možda po meni sada drvljenm i kmenjem kada zaznate ovu info, ja radim s malim razredima do 12 učenika pa mi individualizacija nastave nije problem (što se tiče onih učenika koji nalaze probleme pri savladavanju gradiva, tako i onih koja gradivo savladavaju bez poteškoća ili super brzo).

    Što si još pitala...

    Aha, preuzimanje odgovornosti idr. To nije samo moje mišljenje već mišljenje i nekih drugih ljudi, profesora s fakulteta koji su bar nas školovali tako i sl.

    Ono što sam shvatila je da se precepcija roditelja koji gledaju sustav izvana dosta razlikuje od percepcije onih koji su unutra. Pa tako i mišljenje o nadležnim institucijama poput agencije i ostalih.

    Kao što već napomenuh, ja svoje dijete ne bih dala u Summerhill, ali ovo nije tema o toj školi koja je samo jedna u nizu koja primjenjuje slobodan odgoj.

    Demokratsko obrazovanje nije obrazovanje po uzoru na Summerhill.
    Postoje gomile knjiga koje se bave tom temom npr. vidi Tomorrow's Children od R. Eisler ili Biestin Beyond Learning.

    i još...slobodne škole su postojale puno prije nego je taj model obrazovanja stupio na odg-obr scenu u svijetu, a slobodne škole su ga prigrlile jer su ionako bile na pragu toga.

    Pitanje je možemo li očekivati da će djeca prakticirati demokraciju i živjeti po demokratskim načelima u demokratskim državama, ukoliko ih tome ne učimo od malena?

    Mene je predavanje dr Marca Luyckxa 'Obrazovanje u 2020.'uvjerilo da ne. Svijet i društvo se mijenjaju, a mi možemo nijekati te promjene i žaliti za 'starim' i prigrliti ih kasnije jer će biti neminovne, ili ići u korak s vremenom i biti aktivni sudionici stvaranja novoga doba. (ovo je čisto osobno mišljenje i stremljenje).

  13. #13
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    the enchantress, hvala ti što si našla vremena i odgovorila na moj post...
    Mislila sam, doduše, da ću dobiti malo opširniji odgovor na ono što me najviše zanimalo i što vidim uistinu kao jedan od nedostataka u načinu školovanja u nas, a to je rad s darovitom djecom u školi... No, koliko sam uspjela pohvatati konce, ti niti ne radiš u državnoj školi, pa onda moje pitanje zanemari...
    Bez obzira na to, ovdje me još nešto brine: temu koju si otvorila ja osobno vidim kao vrlo zanimljivu, intrigantnu i kao dobru podlogu za jednu lijepu, širu raspravu... Međutim, pregledana je svega 200 i nešto sitno puta, a postova ima ukupno 11 + ovaj moj sad, s time da je prvih nekoliko ustvari kopirano s druge teme. Zapravo se javilo svega nas 3-4 (mogu i nabrojati: Peterlin, Juroslav, Audrey i ja), mahom mi koji smo "Slobodnu djecu Summerhila" nekada davno čitali, pa imamo neku ideju o temi... Zanima me brine li to i tebe? I uopće, kakav feedback ima tvoja udruga? Ako nisam indiskretna, uistinu bi me zanimalo kako to ljudi inače prihvaćaju (kad je na ovom forumu ovakva situacija...)?
    I, na kraju, iako ne posljednje:
    Quote Originally Posted by the enchantress
    Pitanje je možemo li očekivati da će djeca prakticirati demokraciju i živjeti po demokratskim načelima u demokratskim državama, ukoliko ih tome ne učimo od malena?
    Rekla bih da ne nužno, naravno... Ali - misliš li da će neka djeca biti hendikepirana time što ne idu u školu u kojoj će moći raditi što god hoće, uključujući i to da NEĆE RADITI ono što neće ili ne žele? Misliš li uistinu da će time biti manje demokratična, odnosno manje dobra u prakticiranju demokracije, od onih koji se školuju u "klasičnim" (nedemokratskim?) državnim školama?
    Quote Originally Posted by the enchantress
    Svijet i društvo se mijenjaju, a mi možemo nijekati te promjene i žaliti za 'starim' i prigrliti ih kasnije jer će biti neminovne, ili ići u korak s vremenom i biti aktivni sudionici stvaranja novoga doba. (ovo je čisto osobno mišljenje i stremljenje).
    Ne znam je li ovo išlo meni ili onako, općenito, pa onda samo usputna napomena: nikad nisam bila od onih koji "žale za starim", a pogotovo ne od onih koji ne prihvaćaju novo (dapače), pa ako si u ovoj primjedbi ciljala na mene, to je bilo krivo...
    Lijepi pozdrav i iskreno želim tvojoj udruzi uspjeh!

  14. #14
    the enchantress's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ZG
    Posts
    767

    Default

    Quote Originally Posted by Forka
    the enchantress, hvala ti što si našla vremena i odgovorila na moj post...
    Mislila sam, doduše, da ću dobiti malo opširniji odgovor na ono što me najviše zanimalo i što vidim uistinu kao jedan od nedostataka u načinu školovanja u nas, a to je rad s darovitom djecom u školi... No, koliko sam uspjela pohvatati konce, ti niti ne radiš u državnoj školi, pa onda moje pitanje zanemari...
    Evo, još jednom opet na brzinu...napisala sam da sam u cajtnotu, čeka nas naporan tjedan i zaista nisam u mogućnosti. Oprosti ako se zbog mog nedostatka vremena moje kratke rečenice i šturi komentari čine grubima, nije im takav ton niti namjera, no u komunikaciji preko tipkovnice često tako ispada.

    Bez obzira na to, ovdje me još nešto brine: temu koju si otvorila ja osobno vidim kao vrlo zanimljivu, intrigantnu i kao dobru podlogu za jednu lijepu, širu raspravu... Međutim, pregledana je svega 200 i nešto sitno puta, a postova ima ukupno 11 + ovaj moj sad, s time da je prvih nekoliko ustvari kopirano s druge teme. Zanima me brine li to i tebe? I uopće, kakav feedback ima tvoja udruga? Ako nisam indiskretna, uistinu bi me zanimalo kako to ljudi inače prihvaćaju (kad je na ovom forumu ovakva situacija...)?
    Ne, ne zabrinjava me. U pozivu na naša predavanja samo napisali da po prvi puta predstavljamo ovaj model obrazovanja u Hrvatskoj.
    Mnogi žitelji Hrvatske (čak i u Ministarstvu i Agenciji) zabunom misle da ono što mi radimo je samo učenje o demokraciji i ljudskim pravima.

    Stoga smo i organizirali ove dane i dovodimo inozemne stručnjake s tog područja kako bismo educirali širu javnost, prosvjetne djelatnike, roditelje i djecu o ovakvom modelu.
    Ljudi u Hrvatskoj ne znaju o čemu se uopće radi. Tako da niti ne mogu iskazati svoje mišljanje.

    Oni koji su čuli za takve modele nam naravno pružaju podršku (u Karlovcu jedna grupa već radi na osnivanju prve demokratske škole) dok oni koji su pročitali u novinama negativne stvari o Summerhillu, sude cijeli model po njima i nisu spremni niti saslušati o čemu se u stvari radi.
    I to je normalno.

    P ada se nadovežem na ovo gore rečeno...
    A.S.Neill i Summerhill su samo jedan vid takvog tipa obrazovanja djece. Ono što mi je intresantno je tendencija da se o dem.modelu obrazovanja zaključuje isključivo na temelju škole Summerhill.
    Npr. škola Sands je dosta različita od Summerhilla, a također je demokratska (dovodimo jednog profesora i s te škole). Ima još i 'gorih' od Summerhilla, npr.St Albany school. I još blažih kao što je državna škola u koju je jedan od naših predavača bio pozvan ne bi li uveo neka demokratska načela i time red u jedan od gorih razreda u školi.

    A da ne govorimo o Israeli projectu Izraelskog instituta za demokratsko obrazovanje

    1995 was the fateful year of Prime Minister Yitzhak Rabin's assasination.
    The then minister of education, Mr . Amnon Rubinstein, approached Mr. Yakov hecht, Head of The Institute for Democratic Education who was at the time the principal of The Democratic School in Hadera and asked him to design a program for democratic education that will encompass the entire school system in Israel. This was a grand opportunity to leverage the ideology of democratic education in Israel.
    http://www.democratic-edu.org/index.php

    ili o predivnom programu u Indiji, The Butterflies project

    http://www.butterflieschildrights.org/home.asp

    Pojam i model demokratskog obrazovanja je toliko širok i primjenjiv da svaka sredina može primijeniti neke njegove alate (da se pozovem na Searsa, jer mi se jako sviđa taj njegov izraz, više nego izraz pravila) u onoj mjeri u kojoj su oni izvedivi.

    Ja ne želim osnovati hrvatski Summerhill. Može li u HR postojati škola koja funkcionira kao mala demokracija, vjerujem da da.
    Može li svaki učitelj u razredu primjeniti neke alate iz tog modela u svom svakodnevnom radu već u ponedjeljak na nastavi - svakako da da! Neki to već i čine (bar moji mentori u školi gdje sam bila na praksi su to činili prije 10 godina). To je moja želja. Dati djeci u HR tu šansu.

    Što se tiče pitanja o 'hendikepiranosti' onih učenika koji ne bi imali mogućnost primjenjivati u obrazovanju neke alate demokracije...hm, ima jedna tema na forumu koja se zove nešto kao Društvo znanja. Tamo je bilo malo diskutirano o tim tendencijama koje postavljaju države svojim programima, da ne ponavljam ovdje. To je tema koju još uvijek držim na ledu. Treba mi vremena da si to iskristaliziram u glavi.

    Ne znam je li ovo išlo meni ili onako, općenito,
    U svojim pisakranjima po forumima, pogotovo kada se radi o temama koje se isključivo tiču osobnog izbora ne obraćam se nikome direktno (bar se trudim), jer to vodi do bezgranično dugih prepucavanja.
    A svaka osoba bira svoje'istine', jedna sloboda s kojom smo rođeni.
    Tako da nisam mislila na tebe, već na društvo općenito.

    Za mene je demokratsko obrazovanje jednostavno prirodan slijed nakon vjerovanja u prirodan porod, baby lead weaning i povezujuće roditeljstvo. Mora li biti prirodno i logično nekom drugom, zaboga ne. Time bih proturječila samoj sebi i svojoj vjeri u mogućnost osobnog izbora svakog čovjeka.

    Ipak malo odužih


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •