Baš sam se sjetila ove teme večeras, bili smo na mini-produkciji violinista, većinom početnika. I... ne zvuči to tako strašno kako se neki pribojavaju
(ali ipak: violončelo u startu puno manje škripi i lakše je dobiti lijepi ton - možda to nekoga ohrabri)
Upis sedmogodišnjaka (zapravo će imati 8 godina kad krene školska godina u rujnu) na početnički solfeggio, nije mu kasno? Mislim s obzirom na uzrast. U P. Markovcu od sutra primaju prijave, nema audicije nego ide po redu prijavljivanja, ako sam dobro shvatila. Jel bude gužva, da pokušam još negdje?
Bojim se da će mu biti dosadno (ako ga uspijem upisati), a opet sigurna sam da još uvijek nije spreman za prvi razred. Sluh i osjećaj za ritam doduše ima.
Evo i nas da se ovdje prijavimo!
Janko ide 11.06. na prijemni ispit u Ivan Zajc najvjerojatnije za gitaru.
Javim kako smo prošli i kako nam ide. On to želi, ja se malko bojim kak bude to izgledalo obzirom da je poprilično lijen za učenje doma.
Da, ja sam krenula u 1. razred glazbene u 2. osnovne i imala sam pauzu u 8. do srednje (ispalo je dobro na kraju). Nije mi toliko zbog vremenske sinhronizacije, nego me strah da će mu taj neobavezni karakter ("igranje") među mlađom djecom djelovati odbojno i da na kraju neće dobiti puno a izgubit će to vrijeme - ne u smislu godine nego boraveći tamo dva puta tjedno. On je zreo za ozbiljnu školu što se tiče psihe ali glazbeno mislim da nije u odnosu na klince koji su odlušali pripremni. Nema šanse da ga na brzinu spremim za audiciju (nisam neki metodičar LOL), nije još siguran želi li uopće klavir ili neki drugi instrumenti itd.
Zvučim ko ambiciozna mama kad odlučuje i planira sve unaprijed za dijete![]()
Ma zapravo me najviše zanima jel gužva u Markovcu, donijela sam odluku da ću ga prijaviti pa što bude.
E da, znam da audicija za 1. razred nije nešto što je potrebno stvarno spremati, dijete dođe i otpjeva pjesmicu koju zna, provjere ritam i to je to. Pod spremanjem sam mislila na to da je u stanju normalno zapjevati pred ljudima, disati usput, nadvladati tremu i doći do kraja. Dječak i to.
Ne mora se imati pauza ako se krene ranije, moze se i "ponavljati" 6.razred sto je odlicno jer se na instrumentu prodje puno vise gradiva. A u konacnici, moze se ranije upisati srednja glazbena (ako bi on uopce to jednog dana zelio), jedino se ne moze ici u "glazbeni" razred jer se mora biti paralelan.
Nije nista lose razmisljati unaprijed, koliki dodju na prijemni pa kukaju sto se nisu ranije raspitivali...
Mi smo imali slucaj da je mladji djecak (mislim da je bio 6-7god.) upisao 1.razred (roditelji glazbenici, malo bilo isforsirano,hm...) ali se nije dobro snasao pa je ponavljao taj 1.razred. Ne da je on bio los pa dobio 1 vec se bas vidjelo da mu je prerano. Ali kazem, tu su dosta roditelji fulali, nazalost.
Sto se tice pripreme za prijemni...dijete s dobrim sluhom i ritmom ce ga bez problema poloziti. Nije to nista jako zahtjevno. Dovoljno im je ranije reci sto ce ih se pitati da budu upoznati. Jedino sto im se moze dogoditi da se jako uplase ili da ih je stid pa ne bude dobro. Vjerujem da ih se najvise tu treba prirediti. A za djecu koja imaju nekih intonativnih ili ritmickih poteskoca je i bolje da krenu na pocetnicki pa da jos tu jednu godinu rade na poboljsavanju tih elemenata.
Za guzve ne znam jer nisam iz Zg...![]()
Bas smo pisale u isto vrijeme...Pa da, i ja mislim da djecu najvise uhvati trema i nelagoda sto tamo neki nepoznati ljude pilje u njih a oni sad moraju pjevatiI onda tu skiksaju
Ali mi takvima znamo reci da dodju kasnije ili sutradan, Vidi se to vec po djetetu, da je previse uplaseno
Da, ja sam svirala novi program u 8. osnovne, išla sam privatno kod nastavnice u čijoj klasi sam završila osnovnu i spremila se za prijemni za srednju. Bilo je još bolje jer nisam morala ići na druge predmete.
Nisam za glazbeni razred u srednjoj, prošla sam tu dilemu davno sama i drago mi je kako sam odlučila na kraju.
Al di je on od srednje, pitanje je može li upasti i u osnovnu![]()
šta se odmah na upisu treba odluciti za odredjeni instrument? kako da znam sto dijete zapravo zeli?
Na upisu u školu, u prvi razred, da.
Ali ako upisuje početnički solfeggio ("pripremni razred" ili kako se gdje već zove), onda ne.
Danas sam u ina-nizu
Dakle, koliko znam, dijete odabire neki od instrumenata pri upisu. Upisuje taj željeni ako ima mjesta, a ako ne, onda neki drugi koji bi želio.
Neka me isprave upućeniji ako sam u krivu.
Last edited by Danka_; 21.05.2014 at 13:13.
Da, tako je. Jedino postoji posebno pocetnicki solfeggio i pripremni razred, to nije jedno te isto. Pripremni razredi su za stariju djecu, obicno sedmase (ili jos starije koji bi na solo pjevanje ili neke instrumente za koje se primaju stariji). Traju 2 godine i u njima se na solfeggiu obradjuje ubrzano gradivo 6 razreda osnovne glazbene. Negdje gore se pisalo detaljnjije o tome...
Da, to je pripremni razred koji je priprema za srednju školu, jasno jasno
Ja sam pripremnim razredom pogrešno nazvala ovo što se danas u nekim (svim?) školama zove "početnički solfeggio", kao priprema za osnovnu glazbenu. Jer je tako bilo 1978. LOOOL
Ma bilo je svakakvih naziva, pocetnicki je bio muzicki vrtic a pripremni razredi ozo 1 i ozo 2...Stalno se to nesto mijenja, te je klavir, te ke glasovir pa je opet klavir, ma....no comment![]()
Glazbena skola mi je potpuna nepoznanica (a i sluh), jasno mi je da je to skola, sa svojim obavezama, zadacama, redovitim pohadanjem, vjezbanjem i tak to.
Ono sto me zanima, moze li pocetnicki solfeggio djetetu pomoci da shvati sto je u stvari glazbena skola?
Klinka ce na jesen u 2. razred i ona bi u GŠ, ali ona bi uvijek na sve, a mene nekako te GŠ strah.
Na pocetnickom se najvise pjeva, igraju nekakve glazbene igrice, to je vise kao neka glazbena igraonica. Nisam bas sigurna da dijete moze u potpunosti shvatiti sto ga ceka u samoj skoli jer niti nesto svira niti ima solfeggio u pravom smislu rijeci. Pocetnicki je kao vrtic pred skolu. Nesto naucis al opet ne mozes bas u potpunosti shvatiti sto to znaci ici u skolu. Jedino ti roditelji mogu bolje pribliziti jer su ju svi pohadjaliPozeljno je dijete odvesti na koncerte u glazbenu skolu i to pogotovo kada nastupaju najmladji. Tu oni vide sto bi mogli nauciti.
Mislim da te nema sto biti strah. Neka krene pa cete vidjeti. Koliki su krenuli i u skolu pa odustali, bolje tako nego mucit i sebe i roditelje i profesore. Evo meni jucer dosla ucenica iz 3.osnovne i zeli se ispisati. Ja kazem pa daj da odradimo ispit da zavrsis razred al ona ne zeli i gotovo...pa sta sad...ne da joj se navjezbati program jer se svakako od iduce godine zeli ispisati.
Ako te jos nesto konkretno zanima, pitaj![]()
Početnički solfeggio bude po dva nastavna sata tjedno, radi se u skupini od 15-ak djece (broj vjerojatno ovisi o školi), nisam to pohađala kao dijete ali mislim da se većina stvari radi kroz igru i bez pritiska. Nema ocjenjivanja itd.
U prvom razredu glazbene, dijete tjedno ima po dva sata instrumenta koji pohađa i dva sata solfeggia. Sat instrumenta traje po pola sata i to je individualna nastava, nastavnik i učenik jedan na jedan. Solfeggio je u razredu i sat traje 45 minuta.
Sati instrumenta moraju biti odvojeni, npr. ako je prvi sat ponedjeljkom, drugi bi trebao biti četvrtkom ako je moguće (nikako isti dan ili naredni). I solfeggio se ne radi kao blok-sat koliko znam, ali kod instrumenta je to još bitnije, odvojiti ih.
Teško je uskladiti rasporede svih učenika i nastavnika tako da isti dan bude i instrument i solfeggio, tako da se događa da dijete ima instrument ponedjeljkom i četvrtkom, a solfeggio utorkom i petkom, naprimjer. Ali nije neizvedivo. Dobro je odabrati školu koja je što bliže kvartu u kojem dijete živi, tako da se što ranije može osamostaliti u odlascima.
U trećem razredu dobije se i skupno muziciranje (zbor ili orkestar) kao dodatni predmet, dva puna sata tjedno, a u šestom, završnom razredu ne-klaviristi imaju i po jedan sat klavira obligatnog. Sati instrumenta produlje se na 45 minuta u 3. ili 4. razredu, ne drži me za riječ.
Ovo sve skupa nije uopće tako strašno što se tiče vremena provedenog u školi, ono što je vremenski zahtjevno je vježbanje koje treba biti svakodnevno. To se također uči, kako ispravno vježbati, kako se motivirati itd. Tu su i nastupi.
Mislim da je sustav kakav imamo jako dobar, djeca za malo novaca dobiju istinsko obrazovanje koje je stvarno jako vrijedno i korisno. Ako djetetu glazba jednostavno ne leži i ne ide mu, ništa loše se ne desi ako odustane i ispiše se. A ako je iole zainteresirano i stekne radne navike, istinski mu obogati život. Ne samo djetinjstvo i odrastanje, nego i kasnije![]()
Za tvoju curicu, mislim da je dobra ideja da krene na početnički solfeggio i da vidi jel joj leži glazba i muziciranje. Nakon toga znat će želi li nastaviti dalje. Što se tiče obaveza, one rastu s vremenom ali i naša djeca sazrijevaju i prilagođavaju se.
Skolu ne mozemo birati, imamo samo jednu GŠ i cini mi se da im je ovaj pocetnicki solfeggio novina.
Vodili su njih i u vrticu na kratke koncerte polaznika GS, a i sad u skoli su isli na te koncerte, zato i govori da bi isla.
A i taj upis bas ne bi htjela da ga ona tako olako shvati (tipa, mozes odustati kad hoces). Naravno da nije ni rjesenje maltretirati i nju i profesore ako ne ide.
Vjerojatno ce onda otici na prijemni i ako upadne odraditi pocetnicki pa ce nam valjda nesto biti jasnije.
Glazba joj bas nije nepoznanica, u skoli imaju zbor koji vodi profesorica glazbenog.
Hvala vam![]()
kod nas (GŠ Zlatko Baloković, Zagreb) je prijemni za početnički, bar je bio prije 4 godine
U GŠ Pavla Markovca nemaju prijemni za početnički solfeggio.
drage moja jutros sam se bas ono razocarala: dijete nije proslo na prijemnom. a pomalo se pripremala, imala veliku zelju (ono sto je jos gore sto ce ona biti skroz razocarana)...
kako poboljsati sanse za upis iduce godine (sada je 8 godina; profesorica violine mi je iskreno rekla da je za njen instrument prevelika).
pa zar je to takva navala na skolu i kao onda ostvariti zelju, volju, talent?!
zapravo sam ja danas jedna ljuta mama
ako ima 8g. ne može biti prevelika. mogu biti sljedeći razlozi:
- ispred nje rangirana su djeca s "uvjerljivijim" rezultatom (sluh, memorija, ritam)
- bilo ih je više istog rezultata, ali ona je bila najstarija
- bilo je puno previše kandidata, a premalo mjesta
- neke škole daju prednost djeci koja su pohađala njihov početnički solfeggio
zapravo mi je zao nju razocarati, ali dobro
pokusat cemo opet
Inace prof violine mi je rekla da ona voli malu djecu a kako moze birati uzme ih najmanje iz grupe prijavljenih
Ove su nam godine promakli i upisi u pripremne razrede i solfeggio (kojih u našoj skoli niti nema )
To s "godinama" zbunjuje ljude, a zec često leži (i) u drugom grmu.
Naime da bi nastavnik instrumenta napredovao u mentora i savjetnika te kasnije održavao taj status (to je ono kad bivši ministar kaže da se nementori i nesavjetnici nisu potrudili pa zato zaslužuju smanjenje plaća!) jedan od obaveznih uvjeta je i DRŽAVNA nagrada njegovog učenika, a prethodno, naravno, mora na regionalnom natjecanju dobiti 1.nagradu. Da ne bude zabune, cijela je HR podijeljena u samo 2 regije - ZG, VŽ i Slavonija, te Gorski kotar i obala što čini ogromnu konkurenciju osobito u ovoj sjevernoj regiji. Kako je i budžet ograničen, onda obično padnu i preporuke regionalnom žiriju da se ne pušta previše djece na državno jer "tko će platit' toliki smještaj i dnevnice".
Za neke instrumente gdje bude jako puno kandidata (klavir, violina) od presudne je važnosti da dijete što ranije počne učiti jer je inače "neupotrebljiv" za natjecanje - npr. ako krene učiti instrument u 3.r. OŠ s < 9 g., nakon 2 godine učenja već ulazi u 2.starosnu natjecateljsku kategoriju gdje ga dočekaju djeca koja sviraju već 5. godinu i gdje je praktički bez šanse za prolaz jer ma kako dobro svirao, ne može parirati teškim programima.
Znam da to vama besmisleno zvuči jer ne upisujete djecu da bi išla na natjecanja (uostalom takve je djece valjda 5-10%), ali tako je i u sportu - evo, tko je ono neki dan pisao o TKD-u gdje klubovi dobivaju onoliko novaca koliko im djeca medalja poberu?
Gudači vole početi raditi s manjom djecom, tu fizički uzrast nije prepreka kao kod npr. puhača, jer postoje i mali instrumenti. Ipak, dijete od 8 godina nikako ne može biti preveliko za 1. razred violine, tu netko dobrano pretjeruje. Pa to je prosječna dob kad se počinje s učenjem sviranja (znam ih dosta koji su počeli svirati i s 9 godina).
u svakom slucaju moje je dijete ove godine neupisanoi bas mi je zao, ne zbog mene, nego zbog nje
i vidim da iduce godine moramo traziti novu sansu, vjerojatno zadnju i morat cemo nekim drugim pristupom.
i sad cete me svi napasti: ali recimo da ne upise skolu, kako da dobije dodatne bodove za srednju (a kada se o tome naveliko pisalo mnogi su isticali kako je glazbena svima dostupna ali eto samo rijetki zele i odvoje dodatni trud; a da ne spominjem djecu iz manjih mjesta). da se razumijemo dodatni bodovi joj nisu nikakva ideja. predaleko je do toga... ona je skolu htjela jer vec nesto svirka okolo, voli glazbu, zivost, a ja vjerujem da bi ju u svakom pogledu oplemenila.
X
Htjela sam napisati da dijete treba upisati na početnički solfeggio, pa probati iduće godine, jer to daje pristojne šanse da upoznaš školu iznutra, da se dijete ne fokusira samo na jedan instrument...
Meni je bzvz inzistirati na violini ili bilo kojem instrumentu ako djetetu ponude izbor - možeš čelo, možeš flautu i slično...
Mom mlađem su savjetovali da ne ide na klavir koji mu je bio prvi izbor, prebacili ga na harmoniku i to je bilo najbolje što mu se moglo dogoditi.
Eh, sad, ako ne prođe na prijemnom, treba poraditi na osjećaju za ritam i sluhu - početnički solfeggio je višemanje siguran način da upadne jer se tamo uče baš stvari koje se kasnije ispituju na prijemno. Susjeda je upisala kćer na početnički solfeggio jer je dijete željelo svirati klavir (očajne su gužve i teško je upasti). Na taj način joj je povećala šanse - mala je uspjela i jako joj dobro ide.
Samo da dodam - nisu im previsoki kriteriji za upis, ja sam bila uvjerena da moj stariji neće proći na prijemnom (sluh mu je tada još bio katastrofa) ali je prošao i uspio. Sad je peta godina harmonike - sluh mu se savršeno razvio što se vidi iz sve boljih ocjena iz solfeggia.
Last edited by Peterlin; 12.06.2014 at 11:58.
josipa, jesi li sigurna da je dijete dobar kandidat za glazbenu
nekako mi se čini da će glazbene škole radije primiti nego ne primiti dijete, ako ima imalo osnova za to
U našoj školi je ostalo 9 učenika koji su prošli prijemni ispit a nisu dobili željeni instrument. Oni se mogu pisati na trubu, vilončelo ili harmoniku. Ima 7 mjesta ukupno slobdnih
Evo malo reklame za harmonikaše (ponavljam se, ali nema veze - moja djeca nikad nisu požalila izbor ovog instrumenta) - ovdje se radi: http://www.harmonikaski-centar.hr/Ha...KI_CENTAR.html
Ovdje se radi i zabavlja: http://www.udrugakrug.hr/content/view/42/72/1/0/
Last edited by Peterlin; 12.06.2014 at 12:10.
Nema više dodatnih bodova temeljem glazbene škole za upis u srednju.
moja nećakinja je lani bez problema upala na violinu u GŠ Rudolfa Matza sa punih 9 godina .
Ja sam je išla prijaviti pa sigurno znam da nitko nije postavljao pitanje dobi.
I to je još bilo lani kad je možda bila i veća navala (nagađam) jer su postojali oni bodovi za SŠ.
I nije se nimalo spremala za prijemni (pjevala je Bratec Martin,).
Pretpostavljam da su ocijenili da ima super sluh pa zato nije bilo problema.
Za iduću godinu svoje dijete spremaj na način da je upišeš na neki zbor, ili kupite neki mali sintić pa malo sviruckajte i pjevuckajte ljestvice i sl.,
a ako imaš mogućnosti dogovori sa nekim profesorom glazbe da je malo sprema.
znam slučajeve djece kojima su sa 8 rekli da su prestari (ponekad time žele reći da nemaju dovoljno sluha),
a da su onda sa 9 upisali bez problema glazbenu i u njoj dobro napreduju,
ali toj djeci treba dobra priprema za prijamni (za razliku od onih sa jako dobrim sluhom).
za instrument je dobro ranije
a za solfeggio baš ta mala djeca često "štekaju"
vidim kod V, ima djece koja su 2. osnovne i 1. GŠ, bome neka od te djece baš ozbiljno zapinju na solfeggiu
moja je krenula prekasno i znam da je "neupotrebljiva" za nekakve rezultate
ali to je za nju bilo idealno doba (mi inače obiteljski malo zaostajemo u razvoju)
sve obavlja bez puno napora, sa odličnim rezultatima
mada, baš i zbog toga što je starija, prof. sada predlaže akceleraciju, da stigne svoju generaciju
Ja oko sebe vidim jako puno djece koja u 3. razredu osnovne kreću u 1. razred glazbene. Ne znam točnu statistiku, ali mi se čini da je to uobičajeno kretanje u muzičku.
Heh, kaj da ti kažem? I ja sam danas baš jako ljuta.
Od njih valjda 30 koji su se prijavili, on 6. a primaju ih 5. Gitara je u pitanju.
A ono kaj je najgore, kaj sad moram čekati jer je prvi na listi čekanja do 26.06. Ono, šanse ima, ako se netko od svih 6 razreda ne upiše. I sad čekamo tog jednog. Ili ako se baš nitko ne ispiše, piši kući propalo. I kaj bum ja onda s njim 26.06. Gdje da ga više upišem? A i ne ide mi se preko pola Zagreba u neku drugu muzičku školu...
I da, on završava 3. razred