Kad je već tema otvorena ne zamjerite na malom off-t. (iz perspektive svakodnevnice u GŠ), čini mi se važan.
1.Uvijek se raspitajte o nastavniku, ne paše svatko svakom djetetu, nastava je individualna (za instrument) i ako si obje strane "ne kliknu" dođe do frustrirajućih situacija. Nastavnika uvijek možete promijeniti (to nije kao u OŠ - dopadneš u jedan razred pa voziš do kraja) , naravno uz argumente, a ne svaki čas sporta radi, a to neki roditelji ne znaju ili se ne žele zamjeriti. Nema tu ljutnje ili neugodnosti.
Također možete tražiti određenog nastavnika na upisu ukoliko taj ima mjesta.

2.Ponavljanje razreda nije "katastrofa" kao u OŠ, ponekad se ono napravi namjerno da dijete sazrije (često pri paralelnom upisu u OŠ i GŠ), a postoji i mogućnost takozvanog 7. razreda (nakon završene 6-godišnje OGŠ) , ali samo za djecu koja žele paralelno krenuti u obje srednje škole, dakle perspektivni su.

On topic, nastavnik instrumenta voli dobiti dijete što ranije, pa makar se tu prvu godinu samo zabavljao s njim i ležerno napravio minimum gradiva (ovo ne vrijedi za instrumente koji zahtijevaju fizičku kondiciju, visinu i sl.). Naprotiv, nastavnici solfeggia "više vole" veću djecu u 1.r. jer im je lakše - ponekad se u istom razredu nađu 6.5 godišnjaci s već pismenim i brzim 9 godišnjacima.