
Originally Posted by
petra
ja ne bih nikako odgađala, posebno ako je dijete darovito. darovitoj djeci trebaju stalne stimulacije i izazovi, a ne ostanak u "poznato dosadnom" vrtiću koji nema niti mogućnosti intelektualno ga nabildati - bilo na emotivnom, bilo na racionalnom planu.
petra je krenula u školu s 5 godina i 9 mjeseci - ne zato jer smo mi tako htjeli, nego jer smo morali. Prvi razred u Belgiji nije lakši od onog u hrvatskom sustavu - do kraja godine djeca moraju znati čitati i pisati, imaju lektiru i pišu kraće sastavke, a iz matematike računaju do 20 u svim smjerovima.
Petrina koncentracija nije bila na visokoj razini - samo onda kad ju se za nešto posebno zainteresira. učenje novih stvari koncentraciju joj je produljilo a nju osvijestilo na drukčiji način.
školske obveze dodatno su je potaknule i na druge vrste izazova - počela je svirati klavir (iako vježbanje ne voli, ali je jako ponosna na svoje rezultate), ide na plivanje, na ples, na slikanje, zainteresirala se i za lekcije francuskog koje su joj do tada bile "užasno dosadne"...
sve skupa, mislim da se ne treba odgađati škola. Vjerujem da je Hrvatska ostala jedna od rijetkihzemalja na svijetu koje "dopuštaju" tako kasne polaske - ovdje se i fakulteti završavaju s 21 godinom, doktorati s 25 (mi volimo reći kako su naši fakulteti bolji, pa i teži, pa zato i duže traju... e pa nisam više baš tako sigurna) ne znam zašto bih dijete unaprijed stavljala u poziciju relativnog "kašnjenja".